KATEGORIE [rozwiń]

Szymańska Kamila

Okładka książki Epidemie na ziemi wschowskiej i pograniczu wielkopolsko-śląskim

78,75 zł 47,75 zł


Dziś wiemy już, że w historii ludzkości epidemie odpowiadają za więcej zgonów niż wojny ale wiemy też, że obecnie znacznie więcej osób umiera ze starości niż na wszystkie choroby zakaźne. Wiemy też, że niektóre z najgroźniejszych chorób zostały całkowicie wyeliminowane czarna ospa, która jeszcze w XX wieku zabiła ponad 300 milionów ludzi, przestała istnieć. Wirus Sars Cov 2 jest jak dotąd odpowiedzialny za śmierć siedmiu milionów ludzi na całym świecie - i jest to liczba ogromna. Ale łączna liczba odnotowanych przypadków Covid-19 wyniosła siedemset milionów, co oznacza, że zmarło ok. 1% osób, które zachorowały, podczas gdy w latach 30 XIV wieku z powodu dżumy Florencja straciła ponad połowę ze swojej stutysięcznej populacji. Mamy więc uzasadnione powody do coraz większego optymizmu. A jednak trauma epidemii pozostaje jednym z najważniejszych doświadczeń zbiorowych współczesnej ludzkości. Zapraszamy do zapoznania się z historii epidemii na przykładzie na ziemi wschowskiej i pograniczu wielkopolsko-śląskim. Ta niezwykła książka powstała w czasie pandemii Covid -19. Autorzy analizują, jak w minionych wiekach radzono sobie w sytuacjach krańcowych, a także jak doświadczenie zarazy wpływało na życie po ustaniu zagrożenia. Wspólnym mianownikiem jest doświadczenie traumy epidemii, poczucie izolacji, ciągły strach i niepewność co do przyszłości. Ta obszerna kolekcja tekstów stanowi cenny wkład w zrozumienie wpływu pandemii na społeczeństwo i jednostki, ukazując zarazem znamienny kontekst korelację czasów tych, które opisuje oraz tych, w których powstawała.
Okładka książki The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises

44,90 zł 33,34 zł


Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń dobrych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego oraz przykładów ich implementacji w biznesie. Dobrane przykłady stanowią ilustrację aktualnych wyzwań, jakie stoją przed organizacjami polskimi i międzynarodowymi , a także odpowiedzi organizacji for profit i non profit, które mogą stanowić wzór do naśladowania dla innych podmiotów. Publikacja stanowi kontynuację podręcznika wydanego pod redakcją Grażyny Golik-Góreckiej pod tytułem Mariaż nauki z praktyką. Najlepsze praktyki zarządzania marketingowego w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. Studia przypadków (Wyd. UŁ, Łódź 2020). Niniejszy podręcznik powstał dzięki współpracy pracowników naukowych z Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, praktyków biznesu oraz byłych już studentów programów Erasmus i Mobility, którzy uczestniczyli w warsztatach „Marketing Management in Practice” na Wydziale Zarządzania UŁ. * Publikacja zawiera ciekawe studia wielu przypadków z różnych obszarów społecznych oraz gospodarczych. Analizy te są atrakcyjne z wielu powodów – metodycznych, poznawczych, a także są ważnymi ilustracjami procesów, które można wykorzystać w dydaktyce. Prezentowane przypadki mają też wartość pragmatyczną – mogą służyć praktykom prowadzącym różnorodne przedsiębiorstwa. Z recenzji Jacka Otto
Okładka książki Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych

34,90 zł 26,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych badaniom uwzględniono także specyfikę marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych. Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dzięki niej można poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez polskie firmy strategii internacjonalizacji i marketingu na rynkach zagranicznych. Studium przypadku (case study) jest jedną z metod badań jakościowych, bardzo pomocną przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, np. organizacji, procesu zarządzania, jego elementów lub otoczenia organizacji, w celu sformułowania wniosków o przyczynach i rezultatach jego przebiegu. Stosuje się ją na uczelniach wyższych jako metodę edukacji menedżerskiej, szczególnie w odniesieniu do nauczania marketingu, ponieważ pozwala skonfrontować wiedzę studentów z praktyką funkcjonowania przedsiębiorstw oraz kształtuje umiejętności analityczne i decyzyjne.
Okładka książki Życie duchowe na ziemi wschowskiej i pograniczu wielkopolsko-śląskim

89,00 zł 65,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja zawiera artykuły konferencji naukowej jaka odbyła się w dniach 22-23 października 2015 r. we Wschowie i Lesznie. Zorganizowana pod hasłem "Życie duchowe na ziemi wschowskiej i pograniczu wielkopolsko-śląskim" łączy zagadnienia życia religijnego tych ziem, gdzie przez stulecia funkcjonowały obok siebie wspólnoty katolików, protestantów i Żydów, Polaków, Niemców, Czechów i religijnych uchodźców z różnych części Europy: Szkocji, Węgier i Włoch. Ich wspólna egzystencja prowadziła do nieuchronnych napięć i konfliktów, ale również przenikania kultur. Konsekwencją spotkań ludzi, idei i mentalności jest bogactwo kulturowego dziedzictwa materialnego i duchowego wszystkich tych miejsc, w których każda ze wspólnot religijnych pozostawiła cząstkę siebie. (ze Słowa wstępnego)
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj