W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
Katalog towarzyszy wystawie Barwa i farba. Krzysztof Gliszczyński i Tadeusz Gustaw Wiktor z cyklu Języki sztuki: zderzenia. Motywem przewodnim ekspozycji było zestawienie prac dwóch artystów — Tadeusza Gustawa Wiktora, absolwenta Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Krzysztofa Gliszczyńskiego, absolwenta Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku — tworzących w duchu abstrakcjonizmu, stosujących te same formalnie techniki i analogiczne środki wyrazu, a zarazem tworzących dzieła o diametralnie różnej ekspresji, komunikujące się z widzem innym językiem.
Bogato ilustrowany katalog zawiera także fotograficzną dokumentację wystawy oraz eseje Michała Haakego, Janusza S. Janowskiego, Renaty Rogozińskiej i Agnieszki Tes, pogłębiające tropy interpretacyjne twórczości prezentowanych malarzy.
Katalog towarzyszy wystawie Tadeusza Boruty, Antoniego Cygana i Piotra Naliwajki zatytułowanej Łacińskie figur racje, która stanowi pierwszą odsłonę cyklu wystawienniczego Języki sztuki: nieobce idee. Jego zasadą jest zestawienie prac artystów stosujących tę samą konwencję wyrazową w sposób pozwalający sytuować je w obrębie jednego nurtu stylistycznego, tak by ujawnić istotne różnice w wykorzystaniu poszczególnych elementów formalno-wyrazowych.
Wszyscy trzej uczestnicy wystawy kształtowali język malarski w oparciu o środki wyrazu wypracowane w tradycji malarstwa przedstawiającego, wszyscy też są współczesnymi twórcami malarstwa religijnego. W katalogu znalazły się teksty poświęcone każdemu z artystów (eseje Jacka Hołówki, Michała Haakego i rozmowa Janusza Janowskiego z Antonim Cyganem, a także obszerny esej kuratorski Janusza Janowskiego), ale przede wszystkim bogata dokumentacja wystawy oraz zaprezentowanych na niej dzieł trzech artystów.
Wspaniale ilustrowana skarbnica niezwykłych historii miłosnych.W tym romantycznym gabinecie osobliwości poznamy m.in.:Miłosne zaklęcia ze średniowiecznych manuskryptówErotyczne malowidła PompejówPierwszą kobietę, która z miłości opłynęła światWikiński podręcznik randkowaniaNiezwykły zapis love story na miarę epoki kosmicznej
Dołącz do artystycznej uczty! Marta Motyl, autorka bestsellerowych „Sztuki podglądania”, „Sztuki prowokowania” i „Sztuki fantazjowania”, dzięki „Sztuce świętowania” pozwoli ci rozsmakować się w znakomitych dziełach przedstawiających uczty, tańce, maskarady i nie tylko... Razem z celebrującymi różne okazje postaciami przekroczysz granice pomiędzy sacrum a profanum, powagą a komizmem, rzeczywistością a wyobraźnią.
Poznasz tajniki kierunków w malarstwie i grafice, które reprezentowali cenieni po dziś dzień artyści, a także twórcze drogi, które przebyli, żeby zostać gwiazdami sztuki. Odkryjesz, na jakie artystyczne fortele zdecydowali się Leonardo, Tycjan, Bruegel, Artemisia, Tiepolo, Renoir, Mucha, Makowski na obrazach będących najbardziej wymownymi przedstawieniami scen świętowania – od „Ostatniej Wieczerzy” do „Maskarady”.
„Sztuka świętowania” to książka znakomita na prezent, w twardej oprawie; zawiera wkładkę z kolorowymi reprodukcjami słynnych dzieł sztuki.
Wydany w Roku Jana Matejki przypadającym w 185. rocznicę urodzin i 130. rocznicę śmierci artysty dwujęzyczny katalog prezentuje wybrane prace oraz merytoryczne omówienia mniej znanego nurtu w dorobku artystycznym Jana Matejki rysunki ołówkiem i tuszem. Katalog towarzyszy wystawie w Kordegardzie. Galerii Narodowego Centrum Kultury. Postacie Matejkowskie cechuje wnikliwa analiza psychologiczna. Uderza różnorodność typów i charakterów. Pozują mu zwykle członkowie rodziny lub znajomi. Siła ekspresji postaci idzie w parze z niesamowitą intuicją historyczną, a zarazem ogromną wiedzą i znajomością historycznych realiów. Matejko potrafi odtworzyć atmosferę zamierzchłych epok, a zarazem charaktery poszczególnych uczestników. () Szkic jest w swej istocie medium bardzo intymnym. Służy często jako migawkowa rejestracja chwili. Powstaje na gorąco, pod wpływem wizji twórczej. Jest świadectwem absolutnej szczerości i wewnętrznej prawdy, będących gwarantem wartości artystycznej. W szkicach najpełniej ujawnia się indywidualność artysty.Katarzyna Haber, kurator wystawy
Biograficzne śledztwo, pulsujące niczym świetnie napisany thriller, otwiera oczy na prawdziwe życie geniusza, buntownika, człowieka bez ojczyzny.To zrodzona z dociekliwych badań odyseja Picassa we Francji. Cohen-Solal odpowiada na wiele niezadanych dotąd pytań. Przenosi w czasy, zanim Piacasso stał się Picassem - kultowym artystą, czołową postacią życia kulturalnego Francji.Dlaczego 1 grudnia 1914 roku prawie siedemset obrazów artysty, jego rysunków i innych dzieł z okresu kubistycznego zostało skonfiskowanych przez francuski rząd na okres prawie dziesięciu lat?Dlaczego obrazy Picassa były prawie całkowicie nieobecne we francuskich kolekcjach publicznych aż do 1947 roku?Dlaczego geniuszowi, który w 1937 roku stworzył Guernicę jako wyraz sprzeciwu wobec faszyzmu, trzy lata później, w przededniu nazistowskiej okupacji, odmówiono francuskiego obywatelstwa?Picasso - artysta wybitny, wielki strateg dryfujący we Francji targanej napięciami - narzuca światu swoją mistrzowską wizję, buduje sieci powiązań i staje się potężną siłą modernizującą kraj, który przez lata nie poznał się na jego geniuszu.
Mit wampiryczny doczekał się w Anglii, Francji i Niemczech wielu opracowań. Ukazano w nich rozmaite aspekty wampiryzmu uznanego za najpotężniejszy mit literacki XX wieku. Aleksander Dumas napisał w swoim Wampirze prorocze słowa: „Dokądkolwiek pójdziemy, będzie szedł za nami”. Książka Marii Janion przedstawia drogi, którymi poruszał się wampir w kulturze europejskiej XIX i XX wieku oraz odpowiada na pytania, jakie elementy mitu wampirycznego najsilniej oddziałały na wyobraźnię człowieka. Wampir posiadł tajemnicę nieśmiertelności. Jednocześnie jego władanie tą tajemnicą zagraża rodzajowi ludzkiemu, gdyż wampir tylko niektórym udziela wyjątkowego statusu. Na ogół zaś śmiertelnie wyczerpuje swoje ofiary i chce nad nimi panować w sposób absolutny; nieraz bywa przedstawiany jako uosobienie zła. Dracula Stokera jest wystylizowany wręcz na Antychrysta. […] Bez krwi nie ma wampira. Jest to substancja, która decyduje o jego istnieniu, podobnie jak o istnieniu człowieka.
Alchemia, psychodelia i buddyzm w artystycznej enklawie na Górnym ŚląskuEzoteryczna historia polskiej inteligencjiCo to jest Śnialnia? To miejsce, w którym się śni, i przestrzeń, gdzie sny się urzeczywistnia. Ich sen był snem o wolności.Malarze Urszula Broll, Antoni Halor, Zygmunt Stuchlik, Andrzej Urbanowicz i Henryk Waniek wymknęli się do Śnialni z realiów PRL-u. W latach sześćdziesiątych XX wieku stworzyli przy ulicy Piastowskiej 1 w Katowicach legendarną Pracownię, która przetrwała sześć dekad. Najpierw kusiła duchowością, a po 1989 roku - ekscesem, testując granice odzyskanej wolności.W kręgu oddziaływania Pracowni znalazły się ważne dla polskiej kultury postacie, m.in.: Zdzisław Beksiński, Henryk Mikołaj Górecki, Jerzy Illg, Ryszard Krynicki, Mieczysław Litwiński, Jarosław Markiewicz, Jacek Ostaszewski, Tadeusz Sławek, Olga Tokarczuk czy Ingmar Villqist.Rafał Księżyk powraca z polifoniczną, osadzoną w śląskich realiach opowieścią o tym, co wydawało się eskapizmem, a zmieniło rzeczywistość. W Pracowni publikowano jedne z pierwszych w Polsce Ludowej samizdatów, stąd wyruszano w pionierskie psychodeliczne tripy, tutaj zaczął się polski buddyzm zen. Rozwinęła się wrażliwość, która pozwoliła spojrzeć na Śląsk i na Polskę w nowy sposób.Rafał Księżyk jest współautorem bestsellerowych biografii artystów: Tomasza Stańki, Roberta Brylewskiego, Tymona Tymańskiego, Kazika Staszewskiego, Marcina Świetlickiego i Muńka Staszczyka oraz autorem książek 23 cięcia dla Williama S. Burroughsa, Wywracanie kultury. O dandysach, hipsterach i mutantach, Dzika rzecz. Polska muzyka i transformacja 1989-1993.
Spojrzenie w głąb mrocznej twórczości Aleksandry Waliszewskiej i sztuki, która ją ukształtowała.
Aleksandra Waliszewska tworzy gęste narracyjnie, nasączone licznymi nawiązaniami do historii sztuki obrazy olejne, gwasze i pastele. Jej wizualne uniwersum wypełniają niepokojące, apokaliptyczne sceny. Spotkamy tu czarty, wampiry, opętane dziewczęta, spragnione krwi upiory, rycerzy (ale płci żeńskiej) na koniach – i dużo kotów. Specyficznie słowiańskie historie o upiorze (żywym trupie) mają tu swój ciąg dalszy, co pozwala widzieć Waliszewską jako artystyczną i konceptualną potomkinię sztuki przednowoczesnej i prac symbolistów późnego XIX i wczesnego XX wieku, pochodzących z regionów nordyckich, bałtyckich i wschodnioeuropejskich. Scenerią jej prac są tutejsze mokradła, mroczne leśne ostępy, zagubione autostrady, ponure przedmieścia.
Sztuka Waliszewskiej wychodzi jednak daleko poza muzealny kontekst.
Artystka udostępnia swoje prace na Instagramie, jej profil obserwuje ponad 100 tysięcy osób. Rosnącą międzynarodową publiczność urzekają jej figuratywne, zanurzone w historii sztuki opowieści. Dzięki social mediom trafiają do popkultury: na okładki płyt i książek Nicka Cave'a, Chicaloyoh, Pan Total i wielu zespołów noise’owych, a także na t-shirty, tatuaże, porcelanę.
Na bogato ilustrowane Opowieści okrutne składa się odkrywcza, brawurowa interpretacja sztuki Waliszewskiej przedstawiona w eseju Alison M. Gingeras i Natalii Sielewicz oraz reprodukcje osiemdziesięciu prac artystki zestawionych z ponad pięćdziesięcioma obrazami i rzeźbami historycznymi, m.in. Wojtkiewicza, Biegasa, Čiurlionisa. Rewizjonistyczne spojrzenie na symbolizm przez pryzmat sztuki Wschodu i Północy Europy (a nie dominujących postaci artystów francuskich czy austriackich), pozwala wprowadzić do tego bogatego i nadal zbyt mało zbadanego pola kultury wizualnej szeroką publiczność
Prawda to metal i piekło! - głosił Roman Kostrzewski. Sprawdźcie sami, czy miał rację.Kat to zespół, który wielu zamyka w szufladce z etykietą "satanizm". Zdefiniowanie tej jednej z najważniejszych polskich grup metalowych wymaga jednak o wiele więcej słów, o czym przekonacie się, czytając tę książkę. A w niej:szaleństwa muzyków Hanoi Rocks i Kata podczas wspólnej trasy;opis koncertów z Metallicą w katowickim Spodku i legendarnych występów w Jarocinie;kulisy nagrań, m.in. albumu Oddech wymarłych światów - zestawianego przez krytyków na równi z kultowym Master of Puppets;rytualne morderstwo i obrona przed zarzutami;analiza ostatecznego rozłamu w 2004 roku.Mateusz Żyła zabierze Was w podróż po czterech dekadach wzlotów i upadków zespołu - będzie to opowieść o sukcesie i uwielbieniu fanów, ale też o niespełnionych ambicjach i porażkach; o zaklinaniu szarej rzeczywistości PRL-u diabolicznym tańcem; o walce i napięciach pomiędzy Katem a TSA; o bezkompromisowym przeciwstawianiu się zakłamaniu Kościoła; o muzycznym porozumieniu dusz oraz o konflikcie, którego nie złagodziła nawet śmierć.Autor dotarł do większości członków Kata, ich rodzin, (nie)przyjaciół, byłych menedżerów i wielu znanych postaci ze środowiska muzycznego. Z tych opowieści wyłania się obraz zespołu, który miał wszelkie atuty potrzebne do tego, by zrobić światową karierę. Zespołu, który na przestrzeni 40 lat działalności tworzyli niebanalni muzycy, mający odwagę grać iście piekielne dźwięki, a jednocześnie silne osobowości, które - niestety - nie zawsze potrafiły postawić muzykę ponad wszystkim.
The clash of rational architecture with the organic lushness of tropical vegetation has created some of the most visionary and futuristic buildings we know.
Based on the concepts of Modernist style and Bauhaus aesthetics, tropical countries like Brazil or Mexico have developed their highly unique visions of an international style and an architecture which is both timeless and desirable, which continues to be highly influential around the globe.
In Concrete Jungle we embark on a journey through the works of architects influenced by the tropical modernist style, from Luis Barragán to Paulo Mendes da Rocha, to Marcio Kogan.
Escape to the seafront, or get lost in the wilds of the forest and discover the remote architectural masterpieces that are just as inspiring as your destination.
Spanning all continents, Sublime Hideaways presents a selection of houses that inspire your next grand getaway.
Meet the starships of modern architecture from the last few decades and their futuristic antecedents. Plan your next trip with a view!
Edward Dwurnik, wybitny malarz i grafik, enfant terrible świata sztuki. Ulubieniec mediów, przewrotny prowokator, wnikliwy obserwator Polski i Polaków. Zasłynął cyklami Podróże autostopem, Warszawa, Robotnicy i Sportowcy. Chłopak z prostej rodziny, bez żadnych artystycznych tradycji czy koneksji, czuł, że malarstwo to jego przeznaczenie. Przy okazji okazało się ratunkiem przed wykolejeniem się. "Gdybym nie miał tej pasji, potrzeby, żeby jeszcze trochę pomalować, porysować, to pewnie bym się zmarnował" - mówił.Z Małgorzatą Czyńską chciał rozmawiać o życiu i o sztuce. Wspominał awanturniczą młodość w podwarszawskim Międzylesiu, lata studiów w Akademii Sztuk Pięknych czy pierwsze wyjazdy zagraniczne. Dzielił się historiami o brutalnej wojennej rzeczywistości, kontaktach z peerelowską władzą, zaangażowaniu w politykę, ale i o pierwszych młodzieńczych zauroczeniach, pijackich ekscesach, sławie i pieniądzach. Opowiadał też o swoim warsztacie, kolorach, o fascynacjach i mistrzach - od Delacroix przez Nikifora aż po Hoppera.O sztuce potrafił mówić trzeźwo, bez egzaltacji, ale przebijająca z jego słów pasja, nie pozwalała wątpić, że twórczość stanowiła treść jego życia. Mawiał, że jest robotnikiem sztuki. Był nim bez dwóch zdań.
Kolekcja Hansa Prinzhorna stanowi wyjątkowy zbiór dzieł, liczący ponad pięć tysięcy obiektów, stworzonych przez pacjentów szpitali psychiatrycznych, który początkowo miał służyć jako archiwum badawcze Kliniki Psychiatrycznej Uniwersytetu w Heidelbergu. Prinzhorn był jednocześnie psychiatrą i historykiem sztuki, dlatego szybko docenił wartość artystyczną i niezwykłość prac stworzonych przez ludzi żyjących w izolacji od świata zewnętrznego, głównie schizofreników. Głównym jego osiągnięciem było pokazanie tej sztuki światu, w tym artystom, którzy chcieli zgłębić istotę szaleństwa, jakiego doświadczyli w czasie I wojny światowej. W rezultacie, w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku sztuka zainspirowana chorobami psychicznymi stanęła na czele artystycznej awangardy.Adolf Hitler, który sam chciał zostać malarzem, ale nie udało mu się dostać na wiedeńską akademię, kiedy doszedł do władzy, nakazał konfiskowanie dzieł współczesnych i ich publiczną prezentację na wystawach "sztuki zdegenerowanej". Niedługo potem rozpoczął kampanię przeciwko "zdegenerowanym" ludziom - do 1941 roku naziści zamordowali 70 000 pacjentów szpitali psychiatrycznych. Wśród ofiar było kilkudziesięciu artystów, których prace znajdowały się w kolekcji Prinzhorna.Galeria cudów i obłędu jest opowieścią o walce Hitlera ze sztuką współczesną i osobami chorymi psychicznie oraz o tym, jak utorowała ona drogę do Holokaustu. Charlie English opowiada niesamowitą historię geniuszu, szaleństwa i dehumanizacji, która daje nowe spojrzenie na brutalną ideologię nazistowskiego reżimu.
Anat Gov zaprasza nas na sesję terapeutyczną z niezwykłym pacjentem, który oczekuje uzdrowienia w ciągu 60 minut, jakie zostały do końca świata a przedstawia się jako Bóg. Pogrążony w depresji, nie ma już siły dłużej czuwać nad światem, który, stworzył. Czterdziestokilkuletnia matka niepełnosprawnego dziecka podejmuje w końcu decyzję, że spróbuje. Jaki jest Bóg i dlaczego cierpi na depresję? Co doprowadziło go do takiego stanu na przestrzeni dziejów? Jak wygląda stworzenie świata i człowieka z perspektywy smutnego, załamanego Boga i co dla niego znaczy historia Hioba? Anat Gov z delikatnym humorem zadaje trudne pytania, porusza tematy znane nam z Biblii przedstawiając je w zupełnie innym świetle. Ciekawe, dowcipne dialogi, zaskakujące zwroty akcji, oryginalne pomysły Boże mój! to komedia mówiąca w sposób prosty o poważnych sprawach, trzymając w napięciu i wprowadzając zarazem w dobry nastrój. Warto uczestniczyć w takiej sesji, żeby poczuć empatię dla pacjenta, któremu od nadmiaru łez zabrakło chusteczek higienicznych, i przekonać się o jej skutkach: burzy na pustyni; usłyszeć pierwsze słowo wymówione przez autystycznego chłopca; i może w coś uwierzyć.
Temples of Knowledge
Exceptional access to the world’s illustrious libraries
From the mighty halls of ancient Alexandria to the coffered ceilings of the Morgan Library in New York, human beings have had a long, enraptured relationship with libraries. Like no other concept and like no other space, the collection of knowledge, learning, and imagination offers a sense of infinite possibility. It’s the unrivaled realm of discovery, where every faded manuscript or mighty clothbound tome might reveal a provocative new idea, a far-flung fantasy, an ancient belief, a religious conviction, or a whole new way of being in the world.
In this new photographic journey, Massimo Listri travels to some of the oldest and finest libraries to reveal their architectural, historical, and imaginative wonder. Through great wooden doors, up spiraling staircases, and along exquisite, shelf-lined corridors, he leads us through outstanding private, public, educational, and monastic libraries, dating as far back as 766. Between them, these medieval, classical, baroque, rococo, and 19th-century institutions hold some of the most precious records of human thought and deed, inscribed and printed in manuscripts, volumes, papyrus scrolls, and incunabula. In each, Listri’s poised images capture the library’s unique atmosphere, as much as their most prized holdings and design details.
Featured libraries include the papal collections of the Vatican Apostolic Library and the Trinity College Library, home to the Book of Kells and Book of Durrow. With meticulous descriptions accompanying each featured library, we learn not only of the libraries’ astonishing holdings—from which highlights are illustrated—but also of their often lively, turbulent, or controversial pasts. Like the Franciscan monastery in Lima, Peru, with its horde of archival Inquisition documents.
At once a bibliophile beauty pageant, an ode to knowledge, and an evocation of the particular magic of print, this compact edition of our best-selling XXL-title is above all a cultural-historical pilgrimage to the heart of our halls of learning, to the stories they tell, as much as those they gather in printed matter along polished shelves.
A Life in Tattoos
Henk Schiffmacher’s Private Collection of the Art and Its Makers, 1730s–1970s
One part history book, one part art book, and one part fascinating memoir, this book is an overview of more than two centuries of tattoo history intermixed with an intimate look at the lives of tattoo artists, and the personal struggles and triumphs, occupational hazards, and artistic courage that have defined so much of this history.
For the last forty years, Henk Schiffmacher has poured his heart and soul into his collection, amassing tattoo drawings, designs, photographs, and artifacts from around the world. Each of the book’s chapters features many never-before-seen highlights from this collection and includes lithographs, etchings, tattooing instruments, original drawings, and tattoo designs known in the business as flash, among them extremely rare vintage flash sheets from major players in early Western tattooing. The vastness and variety of tattooing around the world is chronicled in the book’s hundreds of images, including the indigenous tattooing of the Māori and South Pacific islanders, the ancient traditions of Asia, and the origins of old-school Western tattooing in Europe and the United States. The book also features a dozen original illustrations by Schiffmacher in his inimitable style.
Schiffmacher brings a fascinating perspective to tattoo history through his personal reflections and wild tales of adventure. In this book, we learn not only about the history of tattooing, but also about the adventures behind the making of one of the largest tattoo collections in the world, by a self-taught tattoo artist in love with the art and its innovators.
The Time Traveler
Stephen Wilkes’s day-to-night portraits of iconic locations around the world
If you were to stand in one spot at an iconic location for 30 hours and simply observe, never closing your eyes, you still wouldn’t be able to take in all the detail and emotion found in a Stephen Wilkes panoramic photograph. Not only does Wilkes shoot over 1,500 exposures from a fixed angle, he also distills this visual information afterward in his studio, painstakingly composing selected frames into a single image.
Day to Night presents 60 epic panoramas created between 2009 and 2022, shot everywhere from Africa’s Serengeti to the Blue Lagoon in Iceland, from the Grand Canyon to Coney Island, from Trafalgar Square to Times Square. Each composition is a labor of love as well as patience. Wilkes waited more than two years to gain permission to photograph Pope Francis celebrating Easter mass in the Vatican, ultimately producing a vivid tableau in which the pontiff appears 10 times.
The book also features extraordinary details—works of art in their own right that highlight the stories contained within each image. A bride makes her way through Central Park; in Tanzania, zebras gather around a near-invisible watering hole during a drought; in Rio de Janeiro, surfers come and go while a man holds a sign reading “No more than two questions per customer.” “It is exactly these small stories, these details, that draw people into the photographs,” says Wilkes. Once discovered, these mini narratives lend each composition a personal, candid feel.
This collection takes us on a seamless trip from dawn to dark across the world’s most iconic locations, unveiling the unique ebb and flow of man-made and natural landmarks like never before.
Przez całe swoje życie Elizabeth Taylor w olśniewający i ekstrawagancki sposób grała jedną wybitną rolę: siebie, ostatnią wielką gwiazdę Hollywood."Ona ma wszystko: czar, pieniądze, piękno, inteligencję. Dlaczego nie umie być szczęśliwa?"Andy WarholJedna z najczęściej fotografowanych kobiet świata, ikona stylu i obiekt niezliczonych plotek. Jej życie było dużo bardziej dramatyczne od ekranowych ról. Opresyjna matka była gotowa zrobić z niej gwiazdę za wszelką cenę - Taylor miała jedenaście lat, gdy podbiła świat rolą w Lassie, wróć! Ślub z dziedzicem hotelowej fortuny Hiltonów wzięła jako osiemnastolatka. Rok później była już po pierwszym rozwodzie."Kiedy kogoś kocham, to kocham na sto procent".Za mąż wychodziła osiem razy - w tym dwukrotnie za Richarda Burtona, miłość swojego życia. Miała tyle romansów, że nawet Watykan oficjalnie potępił jej rozwiązłość. Ale widzowie kochali spojrzenie jej fiołkowych oczu, a Amerykańska Akademia Filmowa dwukrotnie nagrodziła ją Oscarem."Królowa Anglii czekała na mnie dwadzieścia minut, księżniczka Małgorzata trzydzieści, a prezydent Tito godzinę. Więc chyba mogą, do cholery, chwilę na mnie poczekać na jakimś bezsensownym przyjęciu?"Jej zachowanie mogło doprowadzić do bankructwa wytwórnię filmową. Była właścicielką jednego z najwspanialszych brylantów na świecie. Uwielbiała wystawne życie, ale nigdy nie miała nad nim prawdziwej kontroli."Nazywam się Elizabeth Taylor. Jestem uzależniona od alkoholu i narkotyków".Znalazła odwagę, aby stawić czoła swoim demonom i w blasku fleszy pojechać na odwyk. Jako jedna z pierwszych bez wahania ruszyła do zbierania pieniędzy na walkę z AIDS w czasach, gdy wszyscy inni woleli zamieść temat pod dywan.Fascynująca opowieść o najbardziej prywatnych momentach z pełnego romansów, skandali i sprzeczności życia Elizabeth Taylor.
Kolejny bezcenny poradnik Christophera Harta dla rysowników anime. Tym razem autor zdradza nieoczywiste triki, które wyjątkowo ułatwiają rysowanie oszałamiających postaci i scen. Dzięki zawartym w książce wskazówkom zyskasz kontrolę nad każdym, nawet z pozoru problematycznym szczegółem twojego rysunku, takim jak dłonie czy stopy, nauczysz się zaznaczać subtelne różnice w ekspresji ciała i tworzyć dynamiczne pozy w samym centrum akcji. Dla początkujących ta książka jest świetnym wprowadzeniem do rysowania scen anime, a dla bardziej zaawansowanych źródłem inspiracji, pozwalającym rozwinąć dotychczasowe umiejętności i kreatywnie wyrażać siebie. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?