Ten rycerz przemierza nieznaną krainę. Jest z nim jego giermek. I szkapa. O giermku rycerz często mawia, że jest durniem. Szkapę traktuje z szacunkiem, lecz nie poświęca jej wiele uwagi. Rycerz ma coś do smoków.
Ta kobieta siedzi w salonie. Popija ulubiony napój. Czekając na powrót męża, czyta książkę. Z radością przewraca kartkę. Kobieta potrzebuje zakończenia.
Ten łysy typ myśli o dziarze. Ma w dłoni cegłę. Spotyka psa. Łysy typ czerwienieje.
Co ich łączy? Czy muszą mieć imiona?
Pętla 2 nie pędzi ku puencie, lecz skupia się na detalach. Słowo jest tu ważniejsze niż czyn, ale czyny także mają duże znaczenie. Drugi tom autorstwa autorów (czy muszą mieć imiona?) jest kontynuacją pierwszego (co je łączy?).
Fotostory to komiks o życiu. O problemach mieszkaniowych, pracy w urzędzie, miłości i kapiącym kranie. O ledwie dorosłych ludziach, o tyraniu w Londynie oraz o polskim Ridżu Forresterze. Zabawny i wzruszający zarazem.
Jakub Jankowski napisał o nim:
Fotostory atakuje czytelnika humorem, żywym dialogiem i wciąga w świat opowieści wieloma trikami, które pozwalają nam się z bohaterami zidentyfikować, a bliskość doświadczeń sprawia, że łatwo w świecie opowieści się odnaleźć. Błazenada miesza się z liryką. Życie jest komiksem.
Miasto narysowane to historie z Lublinem w tle i na pierwszym planie. Obyczajowe, sensacyjne, reportażowe, futurystyczne i historyczne.Komiks został zrealizowany w ramach stypendium Prezydenta Miasta Lublin. Zawiera również historie udostępnione mieszkańcom Lublina w formie Komiksomatu.
Scenarzyści to goście od wymyślenia historii, pisania dialogów, czasem też od tworzenia storyboardu czy choćby rozpisania na plansze i kadry. Myślicie, że ktoś ich kojarzy? Przecież efekt ich pracy – w odróżnieniu od imponującego portfolio rysownika – wygląda jak wyciąg bankowy. Kto przy zdrowych zmysłach zainteresuje się czymś takim? Jaki wydawca? Albo ktokolwiek, decydujący o tym wszystkim? Scenarzysta to końcówka komiksowego łańcucha pokarmowego. Wiecie jaka jest różnica między wydawcą komiksu, rysownikiem, inkerem, liternikiem, tłumaczem, składaczem a scenarzystą? (...)
W Robaczkach poznacie odpowiedzi na powyższe pytania, jak i uchylimy przed wami kulisy komiksowego światka oraz wady i zalety życia z ojcem - komiksiarzem. Jak wygląda życie z twórcą opowieści obrazkowych? Czy warto tworzyć komiksy? Jak można na nich zarobić i czy trzeba umieć rysować, by uprawiać zawód komiksiarza? I co na to wszystko Misiek, syn Autora?
Jeśli chcecie poznać odpowiedzi na te pytania, musicie poznać Robaczki.
A czy Miśkowi komiks się podobał? Chłopiec w wywiadzie, udzielonym Kubie Jankowskiemu opowiadał o powstawaniu Robaczków:
Misiek: Tak. Na przykład taki, że – o tutaj – było małe kółko, a tu – duże. I podobał mi się odcinek, w którym jechałem samochodzikiem. Komiksy były bardzo śmieszne. Nie podobało mi się, że tatuś musi rysować i rysować, bo zamiast tego mógł się ze mną bawić.
Robaczki to jeden z nielicznych polskich komiksów autobiograficznych skupionych na relacjach ojca z synem. Spora dawka humoru nie przysłania tu dość przykrej refleksji o rzeczywistości.
Dominik Szcześniak - scenarzysta i rysownik, autor scenariuszy m.in. do cyklu Dom Żałoby, albumów Fotostory, Ksionz, Nikifor. Krynica oczami Nikifora. Nakładem Wydawnictwa Komiksowego i Prószyński i S-ka ukazał się Profesor Andrews, adaptacja opowiadania Olgi Tokarczuk dokonana przez Dominika.
Profesor Andrews był przedstawicielem jednej ze szkół psychologicznych, bardzo ważnej, bardzo głębokiej, mającej przed sobą przyszłość. Jak prawie wszystkie takie szkoły, wywodziła się z psychoanalizy, ale zerwała z korzeniami, opracowała własną metodę, własną teorię, własną historię, własny styl życia, śnienia i wychowywania dzieci. Profesor A. leciał teraz do Polski z torbą książek, z walizką ciepłych rzeczy - powiedziano mu, że grudzień w Polsce jest wyjątkowo mroźny i nieprzyjemny.(Olga Tokarczuk, ""Profesor Andrews"" z tomu opowiadań ""Gra na wielu bębenkach"")Profesor Andrews wylądował w Warszawie w przeddzień wydarzenia, które zmieniło historię Polski. Jaką Polskę zobaczył bohater opowiadania Olgi Tokarczuk? Zobacz to w komiksie!Ambitnego zadania komiksowej adaptacji fantastycznego opowiadania autorstwa Laureatki Nagrody NIKE i jednej z najpoczytniejszych polskich pisarek podjęli się Dominik Szcześniak i debiutujący w komiksie Rafał Wojtunik.
Fotostory to komiks o życiu. O problemach mieszkaniowych, pracy w urzędzie, miłości i kapiącym kranie. O ledwie dorosłych ludziach, o tyraniu w Londynie oraz o polskim Ridżu Forresterze. Zabawny i wzruszający zarazem. Jakub Jankowski napisał o nim: Fotostory atakuje czytelnika humorem, żywym dialogiem i wciąga w świat opowieści wieloma trikami, które pozwalają nam się z bohaterami zidentyfikować, a bliskość doświadczeń sprawia, że łatwo w świecie opowieści się odnaleźć. Błazenada miesza się z liryką. Życie jest komiksem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?