W niniejszej publikacji analizujemy, na podstawie danych empirycznych,kluczowe problemy i zagadnienia dotyczące konstrukcji rzeczywistości dokonywanych przez młodzież. Jako bazy danych służą nam z jednejstrony nowe badania przeprowadzone przez nas (głównie) w 2023 i 2024 roku, a z drugiej strony w charakterze porównawczym wyniki wcześniejszych badań, przeprowadzonych w ramach większych lubmniejszych projektów na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat (między innymi: Fleischer, Siemes, Grech 2021, Fleischer 2010 i 2019, Siemes 2020b, 2015a). Wybór młodzieży nie jest tu bez znaczenia ani przypadkowy, bowiem siłą rzeczy to właśnie ona będzie w najbliższym czasie kształtować rzeczywistość społeczno-komunikacyjną, mając wówczas decydującywpływ na proces generowania tego, co pojawi się na różnych poziomach komunikacji i działań więc może dobrze już dzisiaj wiedzieć, jak konstruuje ona świat i jak on w rezultacie tego wygląda, gdyż będzieto niebawem już nie tylko jej, lecz jedyny świat. Ogólny przedmiot prowadzonych przez nas badań stanowi, szeroko rzecz ujmując, obserwacja kluczowych obszarów i obiektów komunikacji zarówno w perspektywieinterdyskursowej, jak i na tle dyskursów różnych supragrup. We wszystkich badaniach chodziło i chodzi o umożliwienie rekonstrukcji komunikacyjnego znaczenia wybranych zagadnień, o analizę tego,jak one są semantyzowane i powiązane z innymi, jakie miejsce zajmują, metaforycznie mówiąc, na tle pozostałych oraz jakie funkcje są im przypisane w procesie negocjowania znaczeń. Fragment wstępu
Napoje (w tym alkohole) posiadają, obok właściwości fizycznych i chemicznych, również właściwości społeczne i komunikacyjne, spełniają określone funkcje w ramach systemu społecznego i w samych komunikacjach. W systemie społecznym, rozumianym tu jako system (fizycznie mierzalnych) działań, tworzą i współtworzą składniki różnych scenariuszy działań i należą jako istotne elementy do różnych społecznych rytuałów. Niewiele jednak wiemy o ich konkretnych funkcjach, a jeszcze mniej o ich semantyce komunikacyjnej (nie leksykalnej), stąd postanowiliśmy zbadać właśnie te aspekty alkoholi ich znaczenia komunikacyjne i profile semantyczne poszczególnych ich gatunków, rekonstruując tym wizerunki oraz funkcje, jakie spełniają w komunikacjach. Fragment wstępu
„Projektowanie komunikacji vol. 2” to kolejny tom z serii Projektowanie komunikacji Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wewnątrz – między innymi – o zmianach w designie oraz roli projektanta i projektowania, o tym, jak projektować materiały edukacyjne, o reklamie społecznej w kontekście profilaktyki raka piersi, o tym, jak projektować komunikację o polityce, ponadto analiza dziejów i zawartości pisma „A-tak. Anarchistyczna Gazeta Uliczna”, a także o tym, czy kamienie mówią i czy są tekstem, który można czytać.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?