Co zrobisz Jak się zachowasz
Ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz
-
Autor: Renata Malek
- ISBN: 9788380803459
- EAN: 9788380803459
- Oprawa: oprawa: broszurowa spirala
- Wydawca: Harmonia
- Format: 240x170x9 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 120
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
23,36złCena detaliczna: 35,75 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,36 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych
sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych.
W książce
znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia
codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej
czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia
swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się
do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania
o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie,
rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych
sytuacji.
Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej
pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi,
które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w
szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z
zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:
1
nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;
2
rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;
3 rozumienia
emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej
perspektywy;
4 myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych
możliwości rozwiązań;
5 wiary we własne możliwości i słuchania swojej
intuicji.
sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych.
W książce
znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia
codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej
czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia
swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się
do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania
o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie,
rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych
sytuacji.
Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej
pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi,
które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w
szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z
zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:
1
nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;
2
rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;
3 rozumienia
emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej
perspektywy;
4 myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych
możliwości rozwiązań;
5 wiary we własne możliwości i słuchania swojej
intuicji.