Książki o różnych religiach: chrześcijaństwo, islam, judaizm, historia religii i teologia, księgi kanoniczne i teksty święcone, religie Dalekiego Wschodu, religie pierwotne i starożytne, sekty, sanktuaria i cmentarze. Praktyczne przewodniki odnośnie wiary, kazania dla dzieci. Ksiązki o Maryi, o świętych, pisma święte nowego i starego testamentu, ewangelie, śpiewniki - zapraszamy.
Zbiór modlitw i rozważań przybliżających duchowość świętego Ojca Pio z Pietrelciny.
42 gotowe propozycje nabożeństw.
Teksty na poszczególne okresy liturgiczne.
Teksty litanii do świętego Ojca Pio.
Brata Modestino z Pietrelciny nie trzeba przedstawiać. Znają go wszyscy pielgrzymi przybywający do San Giovanni Rotondo. Mimo podeszłego wieku pełni wciąż obowiązki furtiana klasztoru kapucynów i z uśmiechem przyjmuje wiernych, którzy każdego dnia godzinami w długiej kolejce czekają, by prosić go o modlitwę, radę czy po prostu spotkać ukochanego ucznia Ojca Pio. A brat Modestino wręcza im różańce i zachęca do modlitwy każdego wieczora o dwudziestej pierwszej, w duchowej łączności z nim, klęczącym u grobu Stygmatyka.
Książka jest poruszającym świadectwem brata Modestino z Pietrelciny o Ojcu Pio - najwspanialszym z jego rodaków. Autor w prostych słowach przywołuje z pozoru najzwyklejsze wydarzenia, które stają się cennymi pamiątkami życia ukochanego Ojca Pio i jego słów, głęboko zapadających w serce.
W sposób szczególny kładzie też nacisk na pełne uczestnictwo pierwszego stygmatyzowanego kapłana w męce Jezusa, a także na opis "tych dni pełnych smutku", gdy wokół ciała Ojca Pio gromadziły się nieprzebrane tłumy jego duchowych dzieci przybyłych z najdalszych zakątków świata.
Pierwsze wydanie książki brata Modestino ukazało się w Polsce w 2001 roku w serii "Biblioteczka Głosu Ojca Pio". Niniejsze drugie wydanie zostało przygotowane w oparciu o wspomnianą wersję, z uwzględnieniem koniecznych poprawek, oraz dostosowane edytorsko do międzynarodowej serii wydawniczej Edizioni "Padre Pio da Pietrelcina".
Autorka książki doświadczyła wielu cierpień zarówno fizycznych, jak i psychicznych, a także niesprawiedliwości, ludzkiej zawiści i podłości. Doznawała wewnętrznych tortur, których natury nie potrafiła określić. Po wielu latach odkryła, że tylko Bóg może ją uwolnić z więzienia, w którym jej rodzina jest trzymana od kilku pokoleń.
"Byłam opętana" to promienne świadectwo osoby uwolnionej ze szponów Złego. Pasjonująca, prawdziwa historia, którą czyta się jednym tchem.
Jest piątek, siódma rano, stacja benzynowa w podwarszawskiej Falenicy. Robert Tekieli ma za sobą długi tydzień, sześcioro dzieci to nie przelewki, do tego sporo pracy przy redagowaniu gazety. A przed nim jeszcze podróż. Do Bogatyni jest prawie 600 kilometrów, w nocy po raz pierwszy w tym roku sypnęło śniegiem, z siedmiu godzin drogi zrobi się dziesięć. Stoimy więc przy niedużym stoliku na kawę i gadamy o Bogu. Obok nas facet w garniturze i z laptopem przegląda gazetę. – W Bogatyni jest ktoś, kto potrzebuje mojej pomocy – mówi Tekieli. – Prowadzę tam rekolekcje. Jestem kimś, kto stawia ludzi w prawdzie. Jak im się otwiera serce, to dalej już
Bóg działa.
Od 10 lat pomaga uzależnionym. Alkohol, narkotyki, seks, masturbacja, porno. Wszystko, co pozwala w łatwy sposób zmieniać samopoczucie, może uzależnić. Ludzie są mało skomplikowani.
Wcześniej Tekieli był magiem. Potrafił czytać myśli innych ludzi, odejmował choroby, panował nad zwierzętami. Ale Bóg nie miał z tym nic wspólnego. Z literaturą też nie. Bo literatura, którą promował Tekieli, nie zawsze bywała pobożna.
"W jakiejś postaci ziściła się zatem protoromantyczna wizja Herdera: oto Żydzi wywłaszczeni z bogactwa własnej tradycji, przechowujący ją w szafach z pamiątkami, stwarzają siebie od nowa, bez względu na to, co sądzi na ten temat otaczający ich świat, czy sprzyja im, czy nie. Są w pełni zasymilowani, są normalni. Mają państwo, którego chcą bronić. Koncepcja suwerenności państwa izraelskiego polega na zdolności do obrony własnego terytorium, włącznie z prawem wypowiadania wojny. Jeśli więc słychać nasilające się głosy sprzeciwu wobec "agresywnej polityki Izraela", należy wiązać je z nierozsądnym, lewicowym pacyfizmem, jak też z kryzysem idei państwa narodowego na kontynencie europejskim. Dawniej, gdy Żydzi nie mieli swego państwa, byli z tego powodu znienawidzeni przez obcy im świat. Dziś odczuwają ten sam rodzaj nienawiści właśnie dlatego, że udało im się z sukcesem takie państwo stworzyć. Circulus vitiosus. Myliłby się jednak ten, kto ograniczałby syjonizm wyłącznie do ideowego zaplecza państwa stanu wyjątkowego. Syjonizm pozostawił po sobie piękną ideę kibucu, w którą umiał tchnąć życie. Inną jego trwałą zdobyczą jest Uniwersytet Hebrajski, stanowiący kulturalną oazę w państwie znajdującym się w połowie drogi między Jerozolimą a Lacedemonem. O tym wszystkim w pasjonujący sposób pisze w swoich Pismach żydowskich Hannah Arendt."
Z Przedmowy Piotra Nowaka
Najpiękniejsze kolędy i pastorałki w zapisie nutowym, chwytami gitarowymi, diagramami akordów klawiszowych i gitarowych: Ach ubogi żłobie, Anioł pasterzom mówił, A wczoraj z wieczora, Bóg się rodzi, Bracia patrzcie jeno, Cicha noc, Do szopy, hej pasterze, Dzieciątko się narodziło, Dzisiaj w Betlejem, Gdy się Chrystus rodzi, Gdy śliczna Panna, Jam jest dudka, Jezus malusieńki, Jezusa narodzonego, Jingle Bells, Któż o tej dobie, Lulajże Jezuniu, Mędrcy świata, Mizerna, cicha, Narodził się Jezus Chrystus, Nowy Rok bieży, O mili Królowie, Oj, maluśki, maluśki, Pasterze mili, Porwijmy instrumenta, Pójdźmy wszyscy do stajenki, Przybieżeli do Betlejem pasterze, Tryumfy Króla Niebieskiego, W dzień Bożego Narodzenia, W żłobie leży, Wesołą nowinę, Wśród nocnej ciszy, Z narodzenia Pana. Do śpiewnika dołączona jest płyta CD z kilkugitarowymi aranżacjami mistrzowsko zagrana przez Romana Ziemlańskiego.
Wyrusz w podróż życia i otwórz swoje serce na serca innych.
Gdy biblijny patriarcha Jakub uciekał przed gniewem swego brata Ezawa, nie zdawał sobie sprawy, że czeka go niezwykła wyprawa. Dramatyczne okoliczności jednak nie przeszkodziły, by właśnie tam, nie w rodzinnych stronach, Bóg objawił się Jakubowi. Dziś podróżowanie może odbywać się w mniej dramatycznych okolicznościach, ale cel pozostał ten sam.
Podróż do Ziemi Świętej Jacka Święckiego to coś więcej niż turystyczna przygoda. To pielgrzymka śladami patriarchów, sędziów i proroków. To wreszcie poszukiwanie siebie, odnajdywanie innych i nadzieja na Spotkanie. Jedyne w swoim rodzaju.
rudno nam dziś zrozumieć, kim był dla średniowiecza, szczególnie zaś dla Francji, św. Marcin z Tours. Niewielu chyba świętych wywarło tak różnoraki i tak wielki wpływ po swojej śmierci, jak to miało miejsce w wypadku św. Marcina. Tours stało się, po Rzymie i Komposteli, jednym z najpopularniejszych miejsc pielgrzymkowych Europy. Dzieła Sulpicjusza Sewera dotyczące Marcina, a więc Żywot, Listy i Dialogi, należały, obok Żywota św. Antoniego, do najbardziej poczytnych tekstów średniowiecza (...) i były wielokrotnie przerabiane w różnych zbiorach legend.
Ze Wstępu
Żywot św. Marcina z Tour to wypełnione cudami dzieło wskazujące na wyższość św. Marcina nad innymi świętymi. Dla zachęcenia czytelników Sulpicjusz pisze też o św. Marcinie w ulubionej przez starożytność formie – dialogu. Obraz postaci św. Marcina uzupełniają trzy listy Sulpicjusza do przyjaciół.
(Słownik Wczesnochrześcijańskiego Piśmiennictwa)
Praktyczne wskazówki dla osób przystępujących do sakramentu pokuty. Zawiera: pytania pomocne w rachunku sumienia; formułę spowiedzi; wyjaśnienie, czym jest żal za grzechy; modlitwy.
W broszurce tej znajdziemy istotne sprawy , o których należy pamiętać przy wyznawaniu grzechów oraz przy rachunku sumienia, który powinien mieć miejsce wcześniej. „Rachunek spowiedzi” zawiera (1)warunki dobrej spowiedzi; (2)skrócony rachunek sumienia; (3)szczegółowy rachunek sumienia; (4)rolę kapłana przy sprawowaniu sakramentu; oraz (5) szczegółowe rady dla dorosłych przystępujących do spowiedzi po raz pierwszy , a także dla tych, którzy zaniedbywali spowiedź przez długi czas, i dla odbywających spowiedź generalną.
„Książka o Jezusie, którą chcę teraz oddać w ręce Czytelników, jest owocem mojej długiej wewnętrznej drogi.
Chciałem podjąć się próby ukazania Jezusa Ewangelii, jako autentycznego Jezusa, jako „Jezusa historycznego” we właściwym znaczeniu tego określenia. Jestem przekonany i żywię nadzieję, że także Czytelnik będzie mógł zauważyć, iż postać ta jest bardziej logiczna i – również z historycznego punktu widzenia – o wiele bardziej zrozumiała niż rekonstrukcje, z którymi mieliśmy do czynienia w ostatnich dziesięcioleciach”. Tak we wstępie mówi o swojej książce autor, Papież Benedykt XVI.
Papież Ratzinger, wybitny teolog przedstawia nam fundament wiary chrześcijańskiej – osobę Jezusa Chrystusa. Z tej doskonałej książki dowiadujemy się kim naprawdę jest Jezus, jako Człowiek, Syn Boga oraz Zbawiciel ludzkości.
Monografia „Jezus z Nazaretu” ukazuje czytelnikowi życie Syna Bożego w kontekście problemów ludzkich i współczesnego świata. Jako odpowiedź na kryzys wiary w obecnym świecie, Papież niesie nadzieję przedstawiając Chrystusa jako figurę zawsze aktualną i obecną we współczesności.
Ojciec Święty posługuje się stylem bezpośrednim oraz zrozumiałym dla każdego katolika, dlatego stanowi przyjemną i wnikliwą lekturę dla współczesnego chrześcijanina.
Przedkładany uwadze Czytelnika tom zawiera teksty wygłoszone i przedyskutowane podczas drugiej Międzynarodowej Konferencji naukowej z cyklu Biblia Slavorum Apocryphorum, zorganizowanej przez Zakład Paleoslawistyki i Kultury Ludowej przy Katedrze slawistyki Południowej Uniwersytetu Łódzkiego w dniach 15-17 maja 2009 roku w Łodzi.
Jaka jest natura Imienia Bożego i jego różne postacie, które przez wieki dane zostały ludziom?
O książce:
Prawo do posiadania własnego imienia jest czymś naturalnym i nadprzyrodzonym – odgrywa w życiu OSOBY tak doniosłą rolę, że należy bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu, a zwłaszcza procesowi wyboru i posiadania. Imię możemy nazwać nosicielem etymologicznych treści udzielających właścicielowi światła w znaku, posłaniu i zawołaniu. Używanie imienia to wchodzenie w silne i głębokie relacje, to dotykanie czyjegoś wnętrza, możliwość poczucia czyjejś energii czy ducha partycypowanej osoby. Imię jest centrum osoby, gdzie skupiają się myśli i uczucia, jest to centrum całej energii życiowej. Wymawianie imienia jest pewnego rodzaju sposobem wchodzenia w relację z niewidzialną strukturą „piramidy osoby”. To właśnie przez Objawienie imienia Boga, przez partycypację w Jego Obrazie i podobieństwie zostaje otwarte źródło do niebiańskiego bóstwa, ducha i miłości, gdzie czerpie swoją moc i życie.
Poznanie struktury imienia jest wyzwaniem dla zrozumienia osoby, ale osoba jest wyzwaniem dla poznania zachodzących relacji. Szczególnie imię Boga od zawsze fascynowało ludzi. Wzbudzało podziw swoją wielkością i doskonałością. Tak jak piramidy egipskie we swoim wnętrzu kryły osobę, tak piramida imienia stanowi swoistą budowlę zawierającą w sobie strukturę osoby, jej „JA”. Objawiane imię Boga to jakby obraz wnętrza osoby w jej najgłębszej tajemnicy, nieuchwytnej dla zewnętrznej obserwacji. Pomimo przekazu poprzez Objawienie, zapisywanie ludzką ręką i wnoszonych korekt, przetrwało tysiące lat.
"On the densely and richly populated Polish intellectual scene, Stanisław Obirek is one of the most prominent and significant, indeed outstanding actors. He stands out from the rest of actors for the role he designed and scripted for himself and has been consistently, over many years, performing; (...) a role that follows no ready-made scripts and lines, a role that Obirek originated and developed (...) and which it have succeeded by now to make an indispensable part of the Polish intellectual life.
One should be grateful to the publishers for collecting, (...) the manifold Obirek's writings on the subjects ranging from the general condition of religion in contemporary world, through the problems related to the Church's place and role in society (...). and up to the convoluted, intricate and puzzling case of the Polish-Jewish relation, which Stanisław Obirek is not the first Catholic tackling, but perhaps the first scholar attempting to approach it as a Catholic. One should be graleful to the publishers, as what they offer the readers is a genuine treasure-trove of fascinating findings, convincing interpretations and inspiring visions, which will most certainly earn a distinguished and durable place in the ongoing debates in Poland, but also all around our disunited yet struggling to unite planet."
Zygmunt Bauman
"Spotkania o zmierzchu", wywiad-rzeka z arcybiskupem metropolitą gdańskim Tadeuszem Gocłowskim, są siódmą - i chyba najważniejszą - książką w dorobku autorki. Jest to niezwykle osobista opowieść ważnego świadka i uczestnika historii przełomu XX i XXI wieku. Arcybiskup metropolita gdański sięga we wspomnieniach do czasów dzieciństwa, opowiada o tragicznych losach swoich bliskich, doświadczonych boleśnie przez sowiecki totalitaryzm, oraz o swojej drodze do kapłaństwa. Przez książkę przewija się plejada postaci, które odcisnęły znak na historii Polski ubiegłego stulecia, z Ojcem Świętym Janem Pawłem II na czele. Autorka nie waha się poruszać tematów trudnych, a jej rozmówca od nich nie ucieka. "Spotkania o zmierzchu" to próba podsumowania wielu lat niezwykle bogatego żywota człowieka, dla którego spotkanie z Innym jest wartością samą w sobie. Barbara Kanold - dziennikarka, po studiach na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, mieszkająca od kilkudziesięciu lat w Gdańsku. Jest autorką wielu wywiadów i reportaży w prasie lokalnej i ogólnopolskiej. Są to rozmowy z ludźmi związanymi ze sztuką, z artystami i mecenasami kultury.
Między naturalizmem a religią to w dorobku Habermasa książka wyjątkowa. Dotyczy bowiem religii, tematu, którego autor dotąd nie podejmował. W serii tekstów zebranych w tym tomie filozof próbuje rozpoznać miejsce religii we współczesności, jej nowe funkcje, nieznane wcześniej uwikłania w inne sfery życia społecznego. Zgodnie z diagnozą Habermasa, światopogląd religijny i świecki coraz bardziej się dziś od siebie oddalają. Prowadzi go to do postawienia pytania o rolę i miejsce religii w liberalnym, demokratycznym państwie prawa. A także o związek między religią i filozofią.
Fragment Wprowadzenia
Modlitewnik przygotowany z uwzględnieniem potrzeb człowieka, pragnącego w jesieni swego życia nawiązać lub pogłębić więź z Bogiem. Zawiera teksty modlitw Jana Pawła II pomocne w różnych okolicznościach życia (m.in. rachunek sumienia, przygotowanie do spowiedzi generalnej, rozważania różańcowe i Drogi Krzyżowej, 30-dniowe rekolekcje) oraz tradycyjne modlitwy Kościoła: litanie i nowenny, błogosławieństwa i koronki, Godzinki i Gorzkie Żale. Modlitewnik jest bardzo starannie wydany: twarda oprawa ze złoceniami, dwie wstążki, duża czcionka oraz dwukolorowy druk.
Kiedy zaczyna się ludzkie życie? To podstawowe i decydujące pytanie, ponieważ odpowiedź na nie ukaże, w jaki sposób postrzegasz naturę i status ludzkich zarodków. Kształtuje również twoją postawę wobec najważniejszych współczesnych kwestii bioetycznych, jak aborcja, klonowanie i badania nad wykorzystaniem komórek macierzystych. Mnogość różnych perspektyw może skutkować poczuciem zagubienia, lecz Biblia mówi jasno, że życie ludzkie zaczyna się w chwili poczęcia. John Ling, autor tej broszury, opiera swoją perspektywę na dogłębnych wyjaśnieniach prawd Pisma Świętego, historycznych poglądach chrześcijańskich oraz współczesnych dowodach naukowych. Dr John R. Ling, pisarz i wykładowca, od ponad 25 lat zabiera głos w kwestiach bioetycznych, biorąc udział w debatach i przemawiając do różnych grup słuchaczy. Jest autorem książek Responding to the Culture of Death ? A Primer of Bioetical Issues (2001) oraz The Edge of Life ? Dying, Death and Euthanasia (2002). Wykładał biochemię i bioetykę na Uniwersytecie Walijskim w Aberystwyh.
Tom zatytułowany Etos życia - etos sztuki. Wokół legendy o św. Genezjuszu-aktorze (część II) jest efektem drugiej już konferencji zorganizowanej przez Katedrę Dramatu i Teatru Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Konieczność kontynuacji dyskusji wokół zagadnień wyłaniających się z legendy o św. Genezjuszu i jego kontekstów, wydaje się nie tylko uzasadniona, ale stanowi rodzaj przymusu poznawczego dla teatrologów zwłaszcza, choć nie tylko. Nie jest to więc przypadek, raczej potrzeba współbrzmienia ze zmianami zachodzącymi w samym teatrze, jak i w dyskursie teatrologicznym. Pierwsze spotkanie pokazało już wyraźnie jak idea genezyjska, mit przemiany, ukazujący złożony charakter teatralnego sacrum i profanum, wreszcie sama natura chwytu teatru w teatrze, sprawiają że stajemy oto w obliczu starej metafory theatrum mundi, poruszeni jej możliwością reinkarnacji, odnawiania się i zasilania teatralnego bytu siłą transcendencji.
Fragment recenzji prof. dr hab. Elżbiety Kalembry-Kasprzak
Łódź, the third largest Polish city, was chosen as an example, as it is one of the few largest cities which experienced the political transition in Poland very painfully. It is also a city of unique history. It was chartered in 1423, but did not start to develop until the second half oh the 19th century. That was the time, when rapid inustrialization brought changes in quantity and quality to the religious structures of the city. The multicultiralism ended with the outbreak of World War II. The multiculturalism is frequently mentioned, it is not the only determinant of Łódź's cultural landscape. Another important factor was the fact, that Łódź was a new industrial city - without any regional, elite, academic or language support. The poverty of working class ha been more visible (also during the People's Republic of Poland period), than the "Four Coultures".
From intrduction
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?