W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Szósty tom w serii Spotkać się w Słowie zawiera komentarze do Ewangelii przewidzianych w liturgii Mszy Świętej w sierpniu, wrześniu i początkach października. W każdym z tych miesięcy znajdziemy święta i uroczystości maryjne. [] Słowo Boże jest blisko Maryi, na Jej ustach i w Jej sercu (por. Pwt 30,14), by wciąż na nowo stawało się w niej ciałem. Podobne spotkanie w Słowie może mieć miejsce w naszym życiu, gdyż każdy z nas wierzących w Chrystusa w pewnym sensie poczyna i rodzi w sobie słowo Boże, jak podkreśla Benedykt XVI w numerze 28 adhortacji Verbum Domini . To, co przydarzyło się Maryi, dokonuje się w każdym z nas, gdy słuchamy słowa Bożego, rozważamy je i strzeżemy w naszym sercu, pozwalając zarazem temu słowu kształtować nasze myślenie, mówienie i działanie. (Ze Wstępu ) Ks. Wojciech Pikor kapłan diecezji pelplińskiej, profesor nauk teologicznych, wykładowca Pisma Świętego na Wydziale Teologicznym UMK w Toruniu i w Wyższym Seminarium Duchownym w Pelplinie, członek Zarządu Stowarzyszenia Biblistów Polskich.
Kodowanie na wesoło (4-7 lat) to zestaw edukacyjnych zabaw z bestsellerowej serii Rysuję i zgaduję dla przyszłych programistów i inżynierów. Zawiera ponad 100 kreatywnych zabaw (książka + karty ścieralne), które doskonalą myślenie logiczne i matematyczne, orientację przestrzenną i wyobraźnię. Zagadki stanowią świetne wprowadzenie w podstawy matematyki, robotyki i informatyki. Książka zawiera również wskazówki, jak rozwijać kompetencje cyfrowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Tajniki kodowania w zabawieKodowanie na wesoło to świetna przygoda wprowadzająca przedszkolaki i uczniów klas pierwszych w podstawy programowania. Zawiera mnóstwo łamigłówek, m.in. zabawy z rytmami, sekwencjami i algorytmami, ćwiczenia na kratownicy przygotowujące do pracy z matą do kodowania, a także ćwiczenia na wyznaczanie tras, pisanie kodu i odgadywanie szyfrów. Dla najmłodszych przygotowano zadania na obrazkach, które są bliskie ich zainteresowaniom. Łamigłówki dla starszych dzieci wykorzystują kody na literach, liczbach i symbolach, aby rozwijać myślenie abstrakcyjne, poszerzać zasób słownictwa oraz utrwalać umiejętności matematyczne.Pakiet zawiera ponad 100 wciągających zadań (książka + 30 dwustronnych kart ścieralnych) kształtujących myślenie, orientację przestrzenną, uwagę oraz percepcję wzrokową. Zadania zostały tak przygotowane, aby nauka programowania kojarzyła się z ciekawym wyzwaniem - zgodnie z ideą STEM. To nowe podejście do nauki polegające na rozwiązywaniu problemów metodą prób i poprawek. Integruje ono nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę, by efektywniej myśleć oraz znajdować nowe pomysły.Dzięki flamastrowi suchościeralnemu dołączonemu do zestawu łamigłówki można rozwiązywać wielokrotnie, a dzięki temu testować swoje pomysły i rozwijać umiejętności.Rozwójkodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, grafopercepcjaW serii równieżRysuję i zgaduję z mewą Ewą (3-4 lata)Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z kangurem Arturem (4-6 lat)Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką (5-6 lat)Rysuję i zgaduję. Czytanie sylabowe (5-8 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy z liczeniem (4-7 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy logiczne (4-7 lat)Zabawy logopedyczne. Gimnastyka języka (3-6 lat)Rysuję i zgaduję. Koncentracja z detektywem Motywem (6-9 lat)
Podstawowe wartości narodu chińskiego ewoluowały w całej historii kraju - kult niebiańskiej mocy w czasach prymitywnych, propagowanie etykiety i muzyki w społeczeństwie niewolniczym, a następnie feudalne kodeksy etyczne, które dominowały w Chinach przez ponad 2000 lat, które można podsumować jako życzliwość, sprawiedliwość, przyzwoitość, inteligencję i wiarygodność. Łączą one przeszłość z teraźniejszością, rozszyfrowując związek między etosem współczesnego społeczeństwa a duchem tradycyjnej kultury chińskiej, ukazując ich zgodną naturę.
Niniejsza monografia przedstawia sensacyjną historię trzech młodych Słowaków ze Zgromadzenia Słowa Bożego (zakonu werbistów):Stefana Horvath, Józefa Saby i Roberta Borika, którzy uciekli do Polski. Dokończyli tu studia teologiczne i zostali potajemnie wyświęceni w Gnieźnie przez bp. Lucjana Bernackiego. Musieli jednak ukrywać się przed komunistyczną Służbą Bezpieczeństwa, która kilkakrotnie wpadała na ich trop.
Być może w miejscu, w którym teraz stoisz, niegdyś wrzało morze lawy, topniał ogromny lodowiec albo piętrzył się łańcuch górski. Być może tam, gdzie stawiasz kroki, po dnie morskim hasały trylobity, a po obrośniętych miłorzębem stokach stąpały dinozaury.Jak wyjaśnić powstawanie kontynentów, gór i dolin, trzęsień ziemi i wybuchów wulkanów? W jaki sposób zrodziło się otaczające nas nieprzebrane bogactwo życia biologicznego?Historia Ziemi ma większy rozmach niż hollywoodzkie hity kinowe, a występujące w niej zwroty akcji trzymają w napięciu bardziej niż niejeden thriller. Andrew H. Knoll, wybitny geolog, przedstawia nam wszechstronnie udokumentowaną, a zarazem przystępną biografię Ziemi - epicką opowieść o 4,6 miliarda lat dziejów.
Przewodnik po pierwszych 18 miesiącach życia maluszka
Must have dla rodziców czujnych i wrażliwych dzieci
Odkładasz śpiącego malucha, a on nagle otwiera oczy? Zastanawiasz się, jak przekonać go do podróżowania w foteliku samochodowym? A może chcesz, aby twoje dni z nieprzewidywalnym brzdącem były bardziej przewidywalne? Rozwiązania znajdziesz w tym poradniku!
Poznaj prostą, popartą badaniami naukowymi metodę 5 kroków łagodnej zachęty opracowaną przez dr Mary Sheedy Kurcinkę, uznaną na całym świecie wykładowczynię i edukatorkę znaną z podejścia ukierunkowanego na temperament dziecka. Dzięki metodzie 5 kroków łagodnej zachęty: ¦ staniesz się empatycznym i kojącym opiekunem, który zachowuje spokój w trudnych momentach, a także rozumie potrzeby dziecka i na nie odpowiada, ¦ szybko uspokoisz maluszka, gdy marudzi przed spaniem, reaguje płaczem na widok nowej osoby czy pokarmu lub denerwuje się w nieznanym miejscu, dowiesz się, jak wspierać dziecko w zdobywaniu kolejnych umiejętności bez przeciążania układu nerwowego, w twoim domu będzie więcej spokoju i równowagi, bo maluszek będzie czuł się bezpieczny i bez stresu przystosuje się do rytmu życia całej rodziny.
O autorce: dr Mary Sheedy Kurcinka – dyrektorka ParentChildHelp, wykładowczyni i edukatorka, wielokrotnie nagradzana za swoją pracę. Na całym świecie prowadzi warsztaty dla rodziców i specjalistów zajmujących się pomocą temperamentnym dzieciom. Autorka bestsellerowych książek Temperamentne dziecko, Raising YourSpirited Child Workbook, Sleepless in America oraz Kids, Parents and Power Struggles.
O książce:
Książka Mary Sheedy Kurcinki daje to, co najważniejsze: zdejmuje z rodziców poczucie winy! O tym, jak bardzo dojmujące to uczucie, wie każda mama i niejeden tata. Autorka zapewnia: nie robisz nic źle! Wszystko z Wami w porządku! Twój niespokojny maluch, twoje spirited baby jest po prostu wyjątkowe. Wybrane dzieci potrzebują ukierunkowanego wsparcia. Autorka wskazuje, w jakich obszarach i w jaki sposób to wsparcie zapewniać, żeby maluch mógł wzrastać.
Marta Szperlich-Kosmala – filozofka, edukatorka, badaczka i praktyczka zmiany społecznej. Od 2016 r. prowadzi i rozwija Boską Nioskę, promującą świadome rodzicielstwo i inspirującą kobiety do zmian. Jedna z liderek ruchu miejskiego w Starachowicach.
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych. Niniejsza książka ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera cenne wskazówki mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Dlatego oprócz założeń teoretycznych w odniesieniu do każdego rodzaju terapii Autorka przedstawiła również część warsztatową oraz materiał utrwalający.Książka ta przeznaczona jest do edukacji przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów, animatorów oraz pogłębiania wiedzy przez tych wszystkich, którzy pragną pomagać innym.
Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej - ebook.Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect - kontakt, Obtain - uzyskanie, Reflect - refleksja, Engage - zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału - Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu. Z notatek pedagoga stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori."Jeśli, będąc z dziećmi, zdołasz choć na chwilę zwolnić, wyciszyć się i naprawdę - ale tak naprawdę - posłuchać, ujrzysz, jak dzieci ujawniają swoje najprawdziwsze "ja". Wszak nie jesteśmy stworzeni, by zachowywać sekrety...."
W niniejszej monografii omówiono cztery testy WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
Pojęcie [poznania rozproszonego] zaproponował w połowie lat 90. amerykański antropolog poznawczy Edwin Hutchins [...]. Wachowski wiele zawdzięcza temu badaczowi (podobnie jak pracom takich badaczek poznania rozproszonego, jak Nancy Nersessian i Lisa Osbeck, czy psychologom, jak James Gibson czy Donald Norman), niemniej zaproponowana przez niego perspektywa nie tyle systematyzuje czy porządkuje propozycję autora Cognition in the Wild, ile stanowi autorską próbę przemyślenia i wyrażenia heurystycznej zasady ekologicznej, która powinna zostać uwzględniona przez badaczy procesów poznawczych, a przynajmniej wzięta pod uwagę. Myliłby się zatem ten, kto by sądził, że mamy tutaj do czynienia tylko z opracowaniem kolejnej koncepcji rozwijanej na Zachodzie na potrzeby czytelnika polskiego (do czego sprowadza się wiele rodzimych publikacji).Dr hab. Michał PiekarskiUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiegow Warszawie
Mimo że opublikowano wiele opracowań naukowych dotyczących dziejów prasy Narodowej Demokracji, także ujętych w niniejszym opracowaniu i analizowanych na potrzeby recenzowanej książki, dotychczasowy dorobek w tym zakresie był wielowątkowy, może nawet dość rozproszony. Zespół autorski, któremu przewodzi Ewa Maj, dokonał szczegółowych ustaleń wykraczających poza istniejący stan wiedzy na temat Narodowej Demokracji i prasy tego obozu. W książce, zawierającej zbiór haseł ułożonych w porządku alfabetycznym AD, uwagę zwracają zwłaszcza takie zagadnienia, jak dogłębne wyjaśnienia terminologiczne i interpretacje definicyjne oraz charakterystyka periodyków kierowanych do określonych grup (np. kobiet czy młodzieży). Ponadto szczególne miejsce zajmują biogramy osób związanych z prasą wydawaną przez narodowców. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Dajnowicz
Książkę Mobilność społeczna polecam [...] Czytelnikom mającym potrzebę nie tylko poznawania otaczającego ich świata, ale i odnajdowania dróg poszukiwania wyjaśnień zjawisk społecznych, w które świat jest uwikłany lub których działań doświadczają, często nie mając świadomości tego, jakie jest źródło tych doznań i uwarunkowań.[] Poza tym, uwzględniony przez Autorów szeroki wachlarz opracowań empirycznych mobilności społecznej sprawia, że przygotowane dzieło ma w dużej mierze syntetyzujący charakter, pokazując główne i mocno zarysowane tendencje empiryczne rządzące tak mobilnością terytorialną, jak i wertykalną.Prof. dr hab. Irena MachajAkademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
Historia Wszechświata - od Wielkiego Wybuchu, przez chwilę obecną, aż po przyszłość - opowiedziana przez jednego z czołowych astronomów na świecie.Wszyscy wiedzą, że astronomowie używają teleskopów do oglądania odległych galaktyk. Ale czy wiesz, że używają ich również jako wehikułów czasu, aby spojrzeć w przeszłość? W tej niezwykłej książce światowej sławy astronom Paul Murdin przedstawia biografię Wszechświata, prowadząc nas krok po kroku przez historię czasu i przestrzeni. Dzięki badaniom naukowym nasza wiedza o Wszechświecie wciąż się rozszerza. Paul Murdin uczestniczy w nich od ponad pół wieku. To właśnie on odkrył pierwszą gwiazdową czarną dziurę w naszej Galaktyce. Jeśli chcesz przeżyć fascynującą podróż z takim przewodnikiem, ruszaj w drogę! Paul Murdinjest profesorem Instytutu Astronomii Uniwersytetu Cambridge. Od początku lat sześćdziesiątych skupiał się w swoich badaniach na supernowych, czarnych dziurach i gwiazdach neutronowych. Członek Królewskiego Towarzystwa Astronomicznego, a także były prezes Europejskiego Towarzystwa Astronomicznego. Współodkrywca pierwszej gwiazdowej czarnej dziury w naszej Galaktyce, w układzie Cygnus X-1.
Książka Petera Scazzero to przełomowe rozważania, które zmienią życie każdego, kto pragnie bardziej ukierunkować i uporządkować swój czas z Bogiem.
W tych przełomowych rozważaniach autor zapoznaje czytelnika z dawną dyscypliną duchową znaną jako codzienna liturgia. Jej główne założenie jest proste: musimy w sposób zamierzony zatrzymać się, aby móc co najmniej dwukrotnie w ciągu dnia przebywać z Bogiem, praktykując tym samym Jego realną obecność w naszym życiu.
Wątki przewodnie każdego z ośmiu tygodni rozważań zostały zaczerpnięte z bestsellerowej książki Duchowość zdrowa emocjonalnie, której lektura nie jest jednak konieczna dla podjęcia rozważań. Autor proponuje dwie pory codziennych rozważań: poranek/południe i południe/wieczór, a przeznaczyć na nie trzeba od pięciu do dwudziestu minut.
Peter Scazzero jest założycielem dużego, wielokulturowego i wieloetnicznego Kościoła New Life Fellowship w nowojorskiej dzielnicy Queens. Przez dwadzieścia sześć lat był tam starszym pastorem, a obecnie służy jako pastor nauczający. Napisał dwa bestsellery – Kościół zdrowy emocjonalnie i Duchowość zdrowa emocjonalnie – oraz założył przełomową służbę duchowości zdrowej emocjonalnie, która ma na celu wyposażyć Kościoły w głęboki, ugruntowany paradygmat formacji duchowej opartej na zdrowiu emocjonalnym i duchowości kontemplacyjnej.
Przygoda słuchania i bycia posłusznym głosowi Boga Marzenie Lorena Cunninghama zaczęło się od wizji fal młodych ludzi przemieszczających się przez kontynenty i ogłaszających Dobrą Nowinę o Jezusie Chrystusie całej ziemi. Kilka dekad później rozrosło się ono do międzywyznaniowego ruchu chrześcijan z różnych stron świata, którzy poświęcają się głoszeniu Ewangelii temu pokoleniu. Jak to się stało, że Bóg sprawił, że Lorena marzenie powstałe z wizji przemieniło się w rzeczywistość? Pan prowadził go i jego żonę Darlene przez serię trudnych lekcji swojego kierownictwa. Czy to naprawdę Ty, Boże? nie jest tylko praktycznym przewodnikiem w słuchaniu Bożego głosu, ale także niesamowitym świadectwem, jak podczas podążania za wskazówkami Pana nasze życie może wpłynąć na świat, przemieniając go dla chwały niebieskiego królestwa.
Kim jest szatan tak naprawdę? Zbyt wielu chrześcijan ma zniekształcony obraz diabła. W przeciwieństwie do popularnego myślenia, nie jest on potężną duchową istotą. On jest pokonanym wrogiem. Jezus ogołocił go z wszelkiej mocy i autorytetu. Szatan NIE jest naszym problemem, natomiast jest nim ignorancja wobec wiedzy. To, czego nie wiemy, zrani nas. Gdy poznamy prawdę, prawda nas wyswobodzi.
Księga Izajasza wyjaśnia, że nadejdzie czas, kiedy spojrzymy na szatana z wielkim zdziwieniem, i zapytamy: „Czy to jest ten, który utrzymywał narody w strachu?”.
Dołącz do autora bestsellerowej publikacji, dr Jamesa B. Richardsa w podróży pogłębienia i zrozumienia prawdy, która zdemaskuje kłamstwo o szatanie i jego mocy. Odkryjesz, w jaki sposób tradycje przeszłości przedstawiły i zniekształciły obraz mocy wroga vs. mocy skończonego i ostatecznego dzieła Jezusa.
NIE MA POWODÓW DLA ŻADNEGO WIERZĄCEGO, ABY SPĘDZIŁ ON CHOĆBY JEDEN DZIEŃ W STRACHU PRZED DIABŁEM.
Ta książka zmieni i uwolni cię jak nic, co kiedykolwiek wcześniej czytałeś.
Dziecięca złość jest emocją, która przysparza nauczycielom, rodzicom i psychologom najwięcej trudności. Karty powstały po to, by pomóc dzieciom rozpoznawać swoje uczucia, identyfikować przyczyny złości i radzić sobie z nimi bez uciekania się do agresji.Karty pracy przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mogą być używane do pracy indywidulanej jak i grupowej. Karty mogą być używane pojedynczo, w zależności od potrzeb i możliwości dziecka, jednak stanowią integralną całość i najlepsze efekty przynosi stosowanie ich w całości i po kolei.
() chcę pogratulować Autorowi tego pokaźnych rozmiarów dzieła, którego przekaz, obok wielu innych, niesie ze sobą co najmniej takie współczesne ujęcie: rodzice dzieci z niepełnosprawnościami są niezastąpionymi podmiotami w każdym aspekcie życia swoich dzieci, także myślenia o ich przyszłości. Stąd też w naukowym poznawaniu życia osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin cenne jest zastosowanie pozytywnego paradygmatu badawczego. W tym ważne jest skupienie poznawcze na siłach, nadziei i umacnianiu rodziców, a nie tylko na ograniczeniach, wypaleniu, niemożności i utrudnieniach. Znaczenie ma także poznanie ich zapatrywania się na przyszłość dziecka oraz postrzeganie życia rodzinnego w kategoriach nie tyle (i nie tylko) traumatycznych doświadczeń, ile także pozytywnych zmian, wiary w lepsze jutro i afirmowanie życia. W takim zatem ukierunkowaniu myślenia wartość ma poszukiwanie odpowiedzi na pytania o rodzicielskie aspiracje wobec swojego dziecka z niepełnosprawnością, co najmniej w uświadamianiu sobie własnych nadziei i oczekiwań dotyczących edukacji dziecka, przygotowania zawodowego i pełnienia roli zawodowej oraz spełniania się w życiu rodzinnym i towarzyskim.Z pełnym przekonaniem rekomenduję do publikacji monografię Aspiracje rodzicielskie wobec dzieci z niepełnosprawnościami. Struktura i uwarunkowania. Z pewnością będzie ona oryginalnym dziełem wzmacniania dorobku nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej, interdyscyplinarnych studiów nad niepełnosprawnością. Będzie cennym źródłem wiedzy w różnych obszarach wielowymiarowego rozpoznawania fenomenu niepełnosprawności. Posłuży młodym naukowcom do nabywania umiejętności konceptualizowania własnego zamierzenia badawczego i budowania rzetelnego warsztatu metodologicznego. Będzie również wartościowa dla praktyki rehabilitacyjnej, sankcjonując miejsce i znaczenie rodzica oraz ukazując aspiracje rodzicielskie jako istotną wartość w relacji z własnym dzieckiem z niepełnosprawnością oraz w myśleniu o przyszłości dziecka.Z recenzji prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej
Od samego początku, zważywszy na powojenne „wędrówki ludów”, teatr lubelski podlegał „dynamicznym zmianom”, szczegółowo opisanym w książce. „Dynamiczne zmiany”, a zwłaszcza dyskusje tyczyły przede wszystkim prezentowanego repertuaru. Nowa władza oraz część krytyki żądały – z latami coraz bardziej stanowczo – aby teatr pełnił funkcję dydaktyczną, przyciągając nową i oczekiwaną publiczność – robotniczą. (…) Niezbywalną wartością studium dr. Cymermana jest ukazanie tych dogmatycznych nacisków z perspektywy prowincjonalnego, lubelskiego podwórka. To „podwórko” tylko na pozór było prowincjonalne. Przez dłuższy czas angażował się w tutejsze życie kulturalne Jan Parandowski, a nade wszystko prof. Juliusz Kleiner, pisujący systematycznie recenzje teatralne. (…) W Lublinie debiutował jako recenzent np. Andrzej Szczypiorski czy Jerzy Lutowski. Zaangażowanym krytykiem był też m.in. Zygmunt Kałużyński.
prof. dr hab. Anna Kuligowska-Korzeniewska
Recenzowana praca ma istotny walor naukowy. Jest ona studium problematyki z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa rolnego. Zestawienie ze sobą problemów natury teoretycznej, analizy rozważań przyjętych w danym systemie prawa, modelu prawnej ochrony różnorodności biologicznej oraz bardziej praktycznych zagadnień związanych z prawnymi aspektami ochrony gruntów rolnych, wód, mokradeł, zwierząt gospodarskich czy rolnych zasobów roślinnych jest znaczącym atutem pracy. Najważniejszym elementem, który wyróżnia recenzowaną monografię spośród prac dotykających problemu przeciwdziałania spadkowi różnorodności biologicznej, jest odniesienie badań do kwestii związanych z obszarami wiejskimi, rolnictwem i bezpieczeństwem żywnościowym.Z recenzji dr hab. prof. UŁ Moniki A. Król
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?