W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Jest to książka dokumentująca szczególny okres w dziejach warszawskiej galerii Kordegarda, który przypadł na czas transformacji ustrojowej kraju, ale też ważny dla samej galerii z powodu barwnej osobowości ówczesnej prowadzącej, Danuty Wróblewskiej. Stworzyła ona autorski program, uczyniła z Kordegardy miejsce tętniące życiem, otwarte, przyjazne twórcom i odbiorcom sztuki. Udało się jej skupić wokół galerii szerokie grono artystów, krytyków, miłośników sztuki różnych profesji wiernie towarzyszących odbywającym się tam wydarzeniom. Książka składa się z dwóch głównych części. Pierwsza, mówiąca o charakterze galerii, zawiera teksty historyczki i krytyczki sztuki Andy Rottenberg, krytyka sztuki Andrzeja Osęki oraz malarza i teoretyka sztuki Jacka Sempolińskiego. Część druga prezentuje wszystkie wystawy, jakie odbyły się w tym czasie w galerii Kordegarda. Książkę zamykają dwa teksty o bardziej osobistym charakterze: krótki toast autorstwa Andrzeja Wata oraz opis pożegnalnej imprezy zorganizowanej dla Danuty Wróblewskiej przez grono przyjaciół. Artyści: Barbara Jonscher, Józef Czapski, Daniel Mróz, Jerzy Stajuda, Andrzej Czeczot, Jerzy Jarnuszkiewicz, Janusz Eysymont, Alfons Karny, Jacek Baltoś, Jerzy Panek, Zdzisław Czermański, Magdalena Abakanowicz, Konstanty Brandel, Jankel Adler, Henryk Gotlib, Franciszka Themerson, Feliks Topolski, Marek Żuławski, Hilary Krzysztofiak, Zbysław Marek Maciejewski, Maria Anto, Teresa Pągowska, Aleksandra Jachtoma, Edward Baran, Jerzy Tchórzewski, Grzegorz Kowalski, Krystiana Robb-Narbutt, Jerzy Kalina, Irving Petling, Jacek Antoni Zieliński, Barbara Zbrożyna, Leszek Sobocki, Igor MItoraj, Jacek Babicki, Lilia Serafin, Henryk Błachno, Irena Wilczyńska, Tadeusz Brzozowski, Efraim Seidenbeutel, Menasze Seidenbeutel, Romuald Oramus, Przemysław Brykalski, Andrzej Bielawski, Eugeniusz Get-Stankiewicz, Małgorzata Piekarska-Nelke, Henryk Stażewski, Xawery Wolski, Stanisław Rodziński, Jacek Sempoliński, Wojciech Sadley, Aliska Lahusen, Dirk Reinartz, Jerzy Piotrowicz, Ewa Zawadzka, Grzegorz Bednarski, Barbara Falender, Stanisław Fijałkowski, Jan Kosiński, Tadeusz Kantor, Łukasz Korolkiwicz, Józef Łukomski, Witold Lutosławski, Magdalena Więcek, Jaanna Wierusz, Rajmund Ziemski, Marek Szczęsny, Andrzej Jackowski, Anna Goebel, Tadeusz Gustaw Wiktor, Maria Kuczyńska, Krystyna Piotrowska, Radosław Gryta, Andrzej Mierzejewski, Zbigniew Bajek, Emilia Piekarska-Freundenreich, Hanna Sidorowicz, Jerzy Nowosielski, Jolanta Owidzka, Józef Jarema, Iwona Ornatowska-Semkowicz, Mirosław Maszlanko, Elżbiera Sikorska, Jerzy Panek, Piotr Bujnowicz, Jan Kosiński, Andrzej Kurzawski, Włodzimierz Cygan, Leon Lewkowicz, Wojciech Krzywobłocki, Jan Kucz, Jan Lebenstein, Leszek Hołdanowicz, Nikifor, Andrzej Wajda, Urszula Kołaczkowska, Tomasz Struk, Ryszard Stryjecki, Jerzy Mierzejewski, Adam Myjak, Grzegorz Pabel, Aleksander Kobzdej, Jacek Sienicki, Gabriela Morawetz, Jacek Gaj, Andrzej Kreutz-Majewski, Tadeusz Wielecki, Andrzej Okińczyc,Cyprian Kamil Norwid.
Katalog wydany we współpracy z Bunkrem Sztuki, Kraków. Broszurowy katalog towarzyszył wystawie Anny Senkary w Zachęcie w 2010 roku. Zawiera opis spotkań artystki z Romanem Szlachciem, który będąc byłym żółnierzem Armi Ludowej przeszedł przez wszystkie szczeble kariery w służbach bezpieczeństwa PRL. Zaznał zarówno życia w dostatku, a nawet zbytku jak i upadku, kiedy odsunięto go od władzy. W rozmowy wplecione zostały osobiste notaki Szlachca z 1975 roku. Całość uzupłeniają kadry z fimu prezentowanego na wystawie.
Katalog towarzyszący wystawie prezentującej sztukę współczesnych artystów meksykańskich tworzących w Meksyku, Guadalajarze, Monterrey, Tijuanie, San Diego i Los Angeles. Książka ukazuje jak wielowątkowa i różnorodna jest sztuka meksykańska tworzona tak w kraju jak i na emigracji. Tematyka prezentowanych prac obejmuje zarówno tradycję i historię, jak i aktualne kwestie takie jak globalizacja, ekologia, granice, i migracje, subkultury. Katalog jest bogato ilustrowany. artyści: Lucia Sanroman, Daniel Malone, Scoli Acosta, Maria Alos, Carlos Amorales, Gustavo Artigas, Mery Barragan, Gabriel Boils, Bulbo, Miguel Calderon, Tania Candiani, Giacomo Castagnola, Alida Cervantes, Claudia Fernandez, Gabriela Galvan, Maximo Gonzalez, Ken Gonzalez-Day, Lourdez Grobet, Daniel Guzman, Gabriel Kuri, Gonzalo Lebrija, Augusta Marban, Marcelay Gina, Jorge Mendez blake, Nuevos Ricos, Ruben Ochoa, Yoshua Okon, Hulio Orozco, Damian Ortega, Irma Sofia Poeter, Yavier Ramirez Limon, Pedro Reyez, Artemio Rodriquez, Daniel Ruanova, Sergio De La Torre, Vicki Funari, Ruben Ortiztorres, Jesse Lerner, Yvonne Venegas, Nahomi Ximenes, Hector Zamora, Felipe Zuniga
Jesper Juul wymyślił określenie ,,bonusowy rodzic dla osób, które założyły rodzinę patchworkową. Rodziny takie stają przed szczególnymi wyzwaniami, ponieważ są najczęściej połączeniem dwóch różnych kultur rodzinnych. Dorośli mają za sobą nieudane związki, a dzieci przeżyły rozstanie biologicznych rodziców, co było dla dużym obciążeniem emocjonalnym. Jesper Juul uważa, że wielu kryzysom i konfliktom można jednak zapobiec, jeśli od samego początku przestrzega się kilku podstawowych wartości i należycie rozgranicza kwestie odpowiedzialności. Miłość nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale w połączeniu z refleksją i pracą nad sobą stanowi bardzo mocny fundament. Jak budować relacje w rodzinie patchworkowej? Jak zaprzyjaźnić się ze swoimi bonusowymi dziećmi? Jakie kryzysy czyhają na członków takich rodzin? Jak postępować w konflikcie?Kiedy zawieramy kompromis z partnerem, a kiedy zawieramy kompromis z samym sobą?Kto i za co jest odpowiedzialny w rodzinie patchworkowej? Jak układać relacje z byłymi partnerami?
W pierwszej części publikacji zaprezentowane zostały wypowiedzi Kazimierza Serockiego, z których możemy dowiedzieć się, co sądził o kondycji muzyki polskiej w XX wieku, dlaczego uważał, że spory między muzykologami i krytykami muzycznymi a kompozytorami są bardzo szkodliwe dla polskiego życia muzycznego. W części drugiej, zatytułowanej O własnej twórczości, zostały zamieszczone teksty oparte na wykładach, które kompozytor wygłosił w Musik-Akademie Basel w 1976 roku. Są to wnikliwe analizy najważniejszych aspektów muzyki najnowszej, współczesnej Serockiemu, w niepowtarzalnym, autorskim ujęciu tego kompozytora. W części trzeciej znalazły się zapiski z przemyśleniami Serockiego nad muzyką filmową, znajdującą się w kręgu jego zainteresowań kompozytorskich. A na zakończenie zamieszczono jako ciekawostkę krótką notatkę Kazimierza Serockiego, który w kilku punktach przedstawił specyfikę sali koncertowej "dla muzyki elektronowej i nietypowych ustawień zespołów".
Dwadzieścia pięć intrygujących nazwisk polskiej ilustracji w autorskim wyborze Patryka Mogilnickiego. Rozmowy z twórczyniami i twórcami, a przede wszystkim ich prace: niemal sześćset ilustracji reprezentujących najrozmaitsze techniki i estetyki – od wystudiowanego minimalizmu po baśniowy barok. Ilustracja jako forma ekspresji, ale też jako oręż w walce o społeczną i polityczną zmianę. Pięć lat po cieszącej się ogromną popularnością książki „Nie ma się co obrażać” nowa odsłona tego, co najlepsze w młodej polskiej ilustracji.
Dynamicznie rozwijająca się branża kryptowalut przyciąga wielu oszustów. Zanim zainwestujesz w nią swoje oszczędności, lepiej sprawdź, czy twoje pieniądze będą bezpieczne Kryptowojny ujawniają zuchwałe oszustwa, których ofiarami padły miliony ludzi ze wszystkich zakątków świata. Książka odsłania kulisy zwykłych piramid finansowych, ekscentrycznych przekrętów i nagłych zniknięć stojących za nimi ludzi. Erica Stanford opisuje skandale świata kryptowalut, demaskuje mechanizmy oszustw, rynkowe strategie manipulacji, a także to, w jaki sposób naciągacze wykorzystują nowe i czasami trudno zrozumiałe technologie. Autorka przestrzega czytelników przed naiwną wiarą w krociowe zyski z inwestycji, ale zarazem pokazuje potęgę nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które w przyszłości mogą zrewolucjonizować bankowość i zmienić nasz świat na lepsze. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak uniknąć niebezpieczeństw związanych z kryptowalutami i zrobić na nich interes, ta książka jest dla ciebie!
Tom 2 serii wydawniczej Biblioteka Suicydologiczna ma na celu wypełnienie luki w istniejącej literaturze dotyczącej zapobiegania samobójstwom osób starszych. Jej zadaniem jest analiza procesów motywacyjnych oraz promocja nowych metod zapobiegania przypadkom dobrowolnej śmierci seniorów. Dzięki tej publikacji czytelnicy będą mogli dowiedzieć się o samobójstwie jako zjawisku indywidualnym i społecznym. Polskie Towarzystwo Suicydologiczne jest przekonane, że ta seria może odegrać znaczącą rolę informacyjną i naukową. Zachęcamy czytelników do dzielenia się komentarzami, które pozwolą redaktorom rozwinąć temat aktualnych problemów suicydologicznych.
Patronat: Polskie Towarzystwo Suicydologiczne.
Biblioteka Suicydologiczna:
1. Zapobieganie samobójstwom. Tom 1. Motywacja zachowań samobójczych
2. Zapobieganie samobójstwom. Tom 2. Zachowania suicydalne osób starszych
Współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa podlegają nieustannym zmianom. Powszechna informatyzacja rzeczywistości gospodarczej i postępująca automatyzacja procesów z założenia powinny umożliwić szybsze i łatwiejsze przygotowywanie i badanie sprawozdań finansowych, a ujednolicenie ich struktury logicznej powinno pozwolić także na łatwiejsze dokonywanie porównań. Niezależnie od postępu technologicznego, usprawniającego pracę księgowych, nadal ogromnym wyzwaniem dla systemu rachunkowości i rewizji finansowej pozostaje konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu wiarygodności danych sprawozdawczych oraz dostarczenia informacji użytecznej, która dla odbiorców będzie przydatna w podczas podejmowania decyzji zarządczych oraz inwestycyjnych. W monografii zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących wyzwań, przed jakimi stają współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa w warunkach ciągłych zmian otoczenia gospodarczego i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych. Poruszone zagadnienia zostały zebrane w następujące bloki tematyczne: ·zastosowanie nowoczesnych technologii w systemie rachunkowości, ·rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, ·raportowanie niefinansowe, ·rewizja finansowa, ·rachunkowość zarządcza i analiza finansowa. Książka jest rezultatem projektu naukowego „Sprawozdawczość i rewizja finansowa wobec wyzwań XXI wieku”, w którym udział brali studenci polskich uczelni wyższych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Bez autocenzury. Dawid Ogrodnik pierwszy raz o sobieBył Tomkiem Beksińskim w Ostatniej rodzinie, Rahimem z Paktofoniki w Jesteś Bogiem, księdzem Janem Kaczkowskim w Johnnym. A jaki naprawdę jest Dawid Ogrodnik? W intymnej rozmowie z Damianem Jankowskim mówi o życiu poza planem filmowym: o przemocy, mobbingu i nałogach, o szukaniu sobie miejsca, o wychowywaniu córki.Gdzie kończy się gra, a gdzie zaczyna życie? Czy można pozostać sobą w świecie kłamstwa i ciągłego odgrywania ról? Ile warte są przyjaźń i rodzina? Na bilans nigdy nie jest za wcześnie.Dawid, konstruując swoje postacie filmowe w taki sposób, aby żadna z nich nie przypominała poprzedniej, sprawia, że praca z nim to zawsze wielkie wyzwanie. On umie to robić. Dawid reprezentuje aktorstwo, które najbardziej mnie porusza i fascynuje. Jest wymagający wobec siebie, czym zobowiązuje swoich partnerów do podobnej postawy wobec ich zadań. Dziękuję, Dawidzie.Andrzej SewerynTo, że Dawid jest wybitnym aktorem, powszechnie wiadomo, z tej książki można dowiedzieć się tego, że jest również nietuzinkową osobą o niezwykłej wrażliwości.Maciej PieprzycaCzy to nie za wcześnie na życiowe podsumowania? Pytają niektórzy. Nie jest za wcześnie, gdy chodzi o kogoś, kto tak skutecznie zmienia filmowe oblicza, zaskakuje, rozkochuje w sobie widzów i w każdym wydaniu jest autentyczny. Ile twarzy naprawdę ma Ogrodnik? Warto się przekonać.Karolina Korwin PiotrowskaMój zawód sam w sobie jest kontrowersyjny, działamy przecież na emocjach żywych ludzi. Cała sztuka polega na tym, by nauczyć się niezbędnych umiejętności wyrażania siebie. I by nie stać się przy tym kimś innym. By po prostu pozostać sobą.Dawid Ogrodnik***Dawid Ogrodnik - polski aktor filmowy, teatralny i telewizyjny młodego pokolenia. Absolwent Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Czterokrotny laureat nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2012, 2014, 2017, 2019) oraz dwukrotny laureat Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł (2014, 2018). W roku 2014 otrzymał Paszport "Polityki" w kategorii "Film", a w 2018 Nagrodę im. Zbyszka Cybulskiego. Znany . z filmów: Chce się żyć, Jesteś Bogiem, Ostatnia rodzina, Cicha noc, Ikar, Najmro. Kocha, lubi, szanuje, Johnny oraz serialu Rojst.Damian Jankowski - publicysta, krytyk filmowy, redaktor portalu Więź.pl i kwartalnika "Więź". Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Mieszka w Warszawie. Współautor książek: Innego cudu nie będzie, Nie ma wiary bez pytań, Świat przyspiesza, ja zwalniam.
Język pieniądza to pełne ciekawostek i humoru rozmowy ojca z synem o pieniądzach, zarabianiu i oszczędzaniu. Przekonują, jak ważne jest, aby naszym dzieciom pokazywać dobre nawyki związane z pieniędzmi, aby zabezpieczyć je przed przeciwnościami losu, takie jak brak pracy, pandemia, czy wojna. Książka skierowana jest nie tylko do dzieci między 7 a 12 rokiem życia, ale również do ich rodziców, oraz nauczycieli szkół podstawowych. Rozpocznijcie rozmowy z dziećmi w domu i w szkole. Wiedza zdobyta w łatwy i przyjemny sposób z pewnością w przyszłości zaprocentuje.
Historia opowiedziana w tej książce niemal całkowicie opiera się na oryginalnych źródłach islamskich i ma na celu pokazanie, jak wydarzenia te odbierali sami średniowieczni muzułmanie. Istnieje niezwykle bogaty materiał, który jednak nigdy dotąd nie był konsekwentnie wykorzystany jako podstawa do napisania nowej historii. Jedną z przyczyn był fakt, że wielu uczonych nie było w stanie czytać tych źródeł.
Problem ten stwarza jednak znakomity punkt widzenia. Większość historii krucjat jest spisana z perspektywy, którą można nazwać „tradycyjną”. Chociaż składa się na nią wiele różnych poglądów i interpretacji, to analizuje ona krucjaty niemal wyłącznie jako część historii Europy i mocno opiera się na źródłach europejskich.
W kontekście świata islamskiego krucjaty można, a wręcz trzeba, postrzegać z perspektywy dynamicznych relacji między średniowiecznymi krajami i społecznościami islamskimi. Trzeba na nie patrzeć jak na integralną część historii samej cywilizacji islamskiej. Wymaga to rozszerzenia geograficznego i chronologicznego kontekstu poza tradycyjne obszary – a więc rozpoczęcia historii krucjat na długo przed nimi samymi i w miejscach odległych od Clermont i Jerozolimy. Arabskie źródła postrzegają bowiem inwazję na Lewant podczas pierwszej krucjaty jako kolejny przejaw europejskiej agresji, która rozpoczęła się całe dekady wcześniej, w XI wieku, na terenie Hiszpanii i Sycylii.
Paul M. Cobb (ur. 1967), historyk specjalizujący się w problematyce średniowiecznego świata islamskiego, obecnie wykładowca historii islamu na University of Pennsylvania. Absolwent antropologii na University of Massachusetts w Amherst, University of Chicago (języki i cywilizacje bliskowschodnie), studiował arabistykę w Kairze; w 1997 roku uzyskał doktorat z historii islamu.
Jak grupa młodych, niedocenianych marzycieli z niewielkim doświadczeniem może zmienić kulturę i przemysł? W przypadku branży gier wideo wartej 75 miliardów dolarów pomaga to, że misji przewodzi zuchwały obrazoburca z wizją godną renegata, ale i purytańską etyką pracy – na dodatek wychowany w miłości do filmów gangsterskich, gier wideo i rapu. Nie zawadzi, jeśli jego firma tworzy najbardziej rewolucyjną, kontrowersyjną i hitową serię gier wideo w historii – Grand Theft Auto.
W Jacked uznany autor i dziennikarz David Kushner zabiera czytelnika na nieautoryzowaną przejażdżkę po dynamicznym świecie największych graczy w branży gier i ich zażartych hejterów, gdzie wysokiemu ryzyku towarzyszy wysoki zysk. Odkrywa nieznaną historię ludzi tworzących produkt, który zdefiniował jedno pokolenie i rozwścieczył inne.
Czerpiąc z tworzonych przez ponad dekadę własnych artykułów, wywiadów i grania w gry, Kushner zanurza się w w procesie tworzenia Grand Theft Auto (GTA), który długo był spowity mgłą tajemnic, pogłosek i mitów. Przygląda się też kulturowym i politycznym konsekwencjom, które uderzyły w sprzedaż gier z serii, a nawet zagroziły jej dalszemu istnieniu.
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
Ciotka Adela opowiada... to wspomnienia Adeli von Mises (1858-1937), które zostały spisane na prośbę jej bliskich i miały posłużyć młodszemu pokoleniu do poszerzenia wiedzy o historii rodzinnej.We wspomnieniach autorka w bezpretensjonalnym stylu opisuje swoje dzieciństwo spędzone w Brodach, galicyjskim mieście przy granicy austriacko-rosyjskiej. Kreśli portrety bliskich: członków rodów Kallirów i Landauów, zamożnych i wpływowych kupców, bankierów i polityków. Odtwarza codzienne życie galicyjskiej rodziny żydowskiej w drugiej połowie XIX wieku. Odwołując się do ówczesnej obyczajowości, eksponuje przestrzeń domową oraz związaną z nią kobiecą aktywność, z dbałością o detale opisuje domowe praktyki religijne. W tych pełnych humoru i sentymentu opowieściach znajdziemy również informacje dotyczące edukacji dziewcząt w XIX-wiecznych Brodach, dobroczynności czy form spędzania wolnego czasu. Pod tym względem wspomnienia Adeli von Mises są niewątpliwie cennym źródłem historycznym, którego dodatkową wartość stanowi kobieca perspektywa w ujęciu opisywanych wydarzeń.W serii ukazały się:Ludwig Kalisch, Obrazki z moich lat chłopięcychJecheskiel Kotik, Moje wspomnienia, TOM INajstarsze pamiętniki Żydów krakowskich: Meir ben Jechiel Kadosz z Brodu, Zwój pana Meira, Jom Tow Lipmann Heller, Zwój nienawiściJecheskiel Kotik, Moje wspomnienia, TOM IIEstera Rachela Kamińska, Boso przez ciernie i kwiaty. Memuary "matki teatru żydowskiego"Mordechaj Aron Gincburg, Awiezer. Wyznania maskilaBeniamin R., "Płonęli gniewem". Autobiografia młodego ŻydaRachela Fajgenberg, Dziewczęce lata. Młodość w poleskim sztetluKadia Mołodowska, Spadek po pradziadku. OpowieśćNatan Sternharz, Dni NatanaJosef Ehrlich, Droga mojego życia. Wspomnienia byłego chasydaSzalom Abramowicz, Szlojme od reb Chaima
Wydanie polsko-ukraińskie.
Zeszyt nie jest typowym kursem rysowania, gdzie krok po kroku przedstawiony został proces powstawania rysunku. Na podstawie przygotowanych rysunków, tzw. wzorów, postaraj się dokończyć ilustracje na wybranych polach. Głównym obiektem zainteresowania w tej rysunkowej przygodzie są dzikie zwierzęta. Podczas pracy możesz opierać się na zaproponowanym wzorze bądź też, jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować zakończyć rysunek w inny sposób niż ten przedstawiony jako wzór (np. lis może mieć znacznie większe czy też zmrużone oczy, lew ugiętą i podniesioną nogę, a słoń znacznie dłuższą trąbę).
Czy zwierzęta idą do nieba? Nie tylko idą, ale mogą nas też tam zaprowadzićKochamy zwierzęta. Nie tylko za ich bezgraniczne oddanie i wierność. Kochamy je, bo podświadomie czujemy, jak dużo możemy się od nich nauczyć. Futrzaści, pierzaści i pokryci łuskami przyjaciele - jak ich nazywał św. Franciszek - to nasi duchowi przewodnicy. I nie ma w tym zdaniu ani grama przesady - to dzięki nim możemy lepiej poznać nasze serca, umysły, dusze i samego Boga.Czy kucyk pracujący z ofiarami udaru mózgu może nauczyć nas czułości? Gdzie jeże korzystają z wybudowanych specjalnie dla nich autostrad? Co Bóg ma z orlicy oraz dlaczego pitbulle bywają dobrymi Samarytanami? Ta książka pozwoli ci zupełnie inaczej spojrzeć na zwierzęta i niebo. Gdyby święty Franciszek żył dzisiaj, na pewno by po nią sięgnął.Święci naprawdę są wśród nas. Każdy codziennie ich spotyka. Mają futro, łuski lub pióra.
Kiedy w kolejnym filmie pojawiają się greccy bogowie, to Zeusa jeszcze kojarzysz, ale jakąś Chloris... Nie wiesz, czy to ściema, czy w mitologii był ktoś taki. Disney szykuje nowego Herkulesa, Spartanie z 300 nadal są wzorem męstwa, a Hestia i Hebe to nie tylko nazwy firm lub śmieszne imiona z Asterixa. Nawet nie wiesz, ile różnych elementów starożytnej kultury wciąż jest aktualnych i atakuje cię z każdej strony.W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania, które zawsze chciałeś zadać. I na te, które nawet nie przyszły ci do głowy:- Dlaczego na Krecie niektóre kobiety brały pod pachę po dwa węże i ruszały z nimi w miasto, i to z nagim biustem?- Czym są te całe Cyklady?- Czy Spartanie faktycznie byli tak twardzi, jak twierdzą historycy, czy to tylko dobry PR?Jak zmieścić całą starożytność w jednej windzie to rozmowa dwóch nieznajomych. Jeden jest archeologiem, drugi nie. Proste pytanie "Co robisz?" staje się początkiem zabawnego i pouczającego dialogu o dziejach ludzkości.Przekonaj się, że starożytność wciąż wpływa na każdego z nas. Papakostas pokazuje, że jesteśmy tacy jak nasi przodkowie - nieważne, że trzymamy w ręku smartfon, a nie łuk czy lirę - bo kierują nami takie same emocje.
„Więcej się uśmiechaj!”
„Przesadzasz, inni mają gorzej!” „Idź pobiegać!” „Nie bądź taki(-a) delikatny(-a)!” „Co cię nie zabije, to cię wzmocni” Często bagatelizujemy niepokojące sygnały ze strony naszej psychiki, a rady, które dostajemy, sprawiają, że czujemy się jeszcze gorzej. Czekamy, aż „zły humor” sam minie, lub maskujemy go toksyczną pozytywnością. Kiedy brakuje nam motywacji do działania, winę zrzucamy na kiepską pogodę. Wstydzimy się przyznać, że potrzebujemy pomocy. Codziennie jesteśmy bombardowani mnóstwem złych informacji i negatywnych bodźców. Przez to wszystko trudno nam utrzymać odpowiednią higienę psychiczną. Może warto wziąć sprawy w swoje ręce i zadbać o siebie?
Z Samopomocownika dowiesz się: üczym są emocje, skąd się biorą, jak je zrozumieć i pielęgnować, üjak sprawnie komunikować je innym, üjak radzić sobie ze stresem i stawiać granice, üczym jest motywacja i jak efektywnie zaangażować się w to, co dla nas ważne, üco zrobić, gdy brakuje motywacji, üjak lepiej rozumieć swoich bliskich i ich problemy… …i wiele, wiele więcej!
Odkryj w sobie psychologiczną ciekawość i postaw swoje zdrowie psychiczne na pierwszym miejscu!
Natalia Ziopaja – psycholożka, psychoedukatorka i interwentka kryzysowa. Prowadzi profil na Instagramie @psychologiczne_ciekawosci, na którym w prosty sposób tłumaczy, jak nauczyć się siebie i zadbać o swoje zdrowie psychiczne.
Książka ta zrodziła się z ciekawości, jaką mam w sobie, i z potrzeby odpowiedzi na pytania, które ta ciekawość mi przyniosła. Z ciekawości, ponieważ odkąd pamiętam, poszukiwałam odpowiedzi na pytanie, dlaczego jest tak, że wiele osób doskonale wie, jak sobie radzić, gdy coś je boli fizycznie lub gdy się zranią, ale wobec psychicznego bólu czy kryzysu są bezradne – tu już nie wszystko jest takie oczywiste. (…) Czekamy, aż samo przejdzie, wpadamy w wir pracy, aby zapomnieć o cierpieniu, nie mówimy innym o gorszym samopoczuciu psychicznym, bo obawiamy się oceny, a do specjalisty udajemy się dopiero wtedy, kiedy jest już naprawdę źle. (…) Bezwzględnie czekamy, bo przecież „jesteśmy normalni(-ne)”, a wzięcie wolnego z powodu emocji, uczuć i trudności psychicznych wydaje się nam co najmniej niedorzeczne. Czy tak wygląda równość pomiędzy zdrowiem psychicznym a fizycznym? Czy zdrowie psychiczne naprawdę zasługuje na mniejszą dbałość i bagatelizowanie? (fragment)
Przewrotny i pasjonujący poradnik o tym jak żyć przyzwoicie. Współtwórca seriali Dobre miejsce, Parks and Recreation i amerykańskiej wersji Biura swobodnie korzysta ze skarbnicy dwóch i pół tysiąca lat światowej myśli filozoficznej, by stworzyć lekką, zabawną i zarazem jak najbardziej poważną książkę o etyce bez pretensji, nudziarstwa i akademickiej oschłości. Większość z nas myśli o sobie jako o dobrych ludziach. Ale czy zawsze potrafimy bezbłędnie wskazać, co jest dobre, a co złe? Zwłaszcza we współczesnym świecie, w którym na każdym kroku czyhają na nas trudne decyzje, niezbyt mądre rady i inne pułapki? Na szczęście wielu mądrych filozofów próbowało oddzielić dobro od zła i zostawiło nam liczne wskazówki na ten temat. Jak być lepszym człowiekiem w błyskotliwy i przystępny sposób wyjaśnia nam pojęcia takie jak deontologia, utylitaryzm, ubuntu i wiele innych, żebyśmy mogli popisać się przed znajomymi na imprezie, a może nawet stać się lepszymi ludźmi. Schur zaczyna od najprostszych pytań, takich jak: Czy powinienem uderzyć kumpla w twarz bez powodu? (odpowiedź brzmi: Nie). Aż dochodzi do najbardziej złożonych problemów etycznych. Czy mogę zachwycać się pięknym dziełem sztuki, jeśli jego autor był okropnym człowiekiem? Ile pieniędzy powinienem przekazywać na cele charytatywne? Po co w ogóle zawracać sobie głowę czynieniem dobra, jeśli nie spotka nas kara za zło? Zanim skończycie czytać tę książkę, będziecie doskonale wiedzieć, jak zachować się w każdej możliwej sytuacji w najwłaściwszy sposób. Będziecie idealni, a wasi znajomi zzielenieją z zazdrości. No dobrze, może nie do końca. Ale z pewnością poznacie świeże, dowcipne i inspirujące spojrzenie na wiele problemów, które gryzą was na co dzień. Schur nie brzmi jak nudnawy profesor, tylko jak lekko szalony gawędziarz z baru, zabawny i naprawdę podekscytowany, że może dzielić się swoją pasją z każdym, kto chce posłuchać. Jeden z najlepszych na rynku przewodników po etyce.The Wall Street Journal Napisane z głębi serca i prześmieszne, inteligentne i zajmujące wprowadzenie do filozofii od najbardziej praktycznej strony. Podobnie jak jego serial Dobre miejsce, książka Schura jest dowcipna i skłania do refleksji.Kirkus Reviews
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?