Książka zawiera materiały z VII Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego poświęconemu roli analogii w filozofii. Celem dyskusji w ramach sympozjum było przywołanie i przybliżenie podstawowych ""przestrzeni"" w których spełnia się poznanie realistyczne i równocześnie ukazanie jak te właśnie ""przestrzenie"" zostały zagospodarowane w czasach nowożytnych i współczesnych, i z jakim skutkiem. W przedmowie do książki ks. A. Maryniarczyk pisze: ""analogia w filozofii jest ""bramą"", która prowadzi do realistycznego poznania świata osób i rzeczy. Kto poprzez tę bramę nie wejdzie, chodzi jakby po obrzeżach filozofii bez szansy na dotarcie do prawdziwie filozoficznego poznania. Specyfiką poznania analogicznego jest to, że ujmujemy w nim to co wspólne dla wielu odmiennych rzeczy i to co jednoczące dla tego co wielorako złożone, zachowując przy tym świadomość o różnorodności i niepowtarzalności rzeczy. Analogia jest to zatem metoda poznawania wielu rzeczy jednocześnie w oparciu o dostrzeżenie podobieństwa pomiędzy nimi (czy w nich)"".
W pracy, która zawiera materiały z IX Międzynarodowego sympozjum, znajdują się rozważania dotyczące problemu jedności bytowej człowieka. Obok integralnej koncepcji człowieka jako osoby ukazano redukcyjne ujęcia człowieka, wynikające albo z absolutyzacji ciała, albo ducha-duszy, albo umysłu.
Książka zawiera materiały z XI Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego z cyklu ""Zadania współczesnej metafizyki"" (Lublin, 11 XII 2008). Mieści trzy części: w pierwszej przedstawiono sposób uprawiania filozofii realistycznej, rolę mistrza i szkoły w filozofowaniu oraz problem jedności i wielości filozofii. Druga część zawiera wypowiedzi autorów i redaktorów dotyczące specyfiki Powszechnej Encyklopedii Filozofii z okazji wydania ostatniego IX tomu. Jest to jedna z pierwszych prób oceny całości dzieła na tle innych zagranicznych encyklopedii filozofii. W trzeciej części książki zostały zamieszczone wspomnienia o Ojcu Profesorze Mieczysławie Albercie Krąpcu, Mistrzu Lubelskiej Szkoły Filozoficznej, inicjatorze powołania Polskiego Towarzystwa Tomasza z Akwinu i opracowania Powszechnej Encyklopedii Filozofii. Wspomnienia te zostały opublikowane z okazji I rocznicy śmierci Ojca Krąpca, by oddać sprawiedliwość Jego wielkiej pracy i zarazem przywołać niektóre przynajmniej wyrazy wdzięczności Jego uczniów i współpracowników.
Książka zawiera materiały z XVII Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego (11 XII 2014 r.) z cyklu ""Zadania współczesnej metafizyki"" poświęconego współczesnym sporom w sprawie naturalnych granic życia ludzkiego. Publikacja składa się z trzech części. W pierwszej, noszącej tytuł: ""O życiu i śmierci w ogólności, zostały zamieszczone teksty dotyczące zagadnienia życia w ogólności, jak i życia ludzkiego, jego pochodzenia i początku, a także prób filozoficznego wyjaśnienia śmierci. W drugiej części książki, pod tytułem Życie i śmierć: dysputy problemowe, zostały podjęte szczegółowe zagadnienia dotyczące życia w perspektywie biotechnologicznej, teologicznej, filozoficznej oraz etycznej, np. problemu zapłodnienia ""in vitro, legalizacji eutanazji, statusu bytowego embrionu ludzkiego, stanu nieba i piekła, hipotezy ""anima separata"", genetycznie modyfikowanych organizmów, technologii przedłużania życia, itd. Trzecia cześć książki, zatytułowana ""W trosce o kulturę życia"", koncentruje się na niezbywalnej wartości dobra bezwzględnego, jakim jest ludzkie życie, i koniecznością budowania kultury i cywilizacji życia, zdolnej przeciwstawić się współczesnej cywilizacji śmierci. W książce zamieszczono obszerną bibliografię tematyczną.
Książka zawiera materiały z XV Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego uzupełnione o inne artykuły dopełniające dyskutowaną problematykę. Tytułowy spór o piękno dotyczy metafizycznego i estetycznego rozumienia piękna, jego roli w doskonaleniu osoby ludzkiej, a także definicji i kanonów piękna. Zostały m.in. przywołane klasyczne kanony z antyku greckiego i rzymskiego, z myśli Ojców Kościoła i literatury polskiej. Na kolejną część książki składają się filozoficzne koncepcje piękna (m.in. w fenomenologii, filozofii transcendentalnej, postmodernizmie), a także ujęcia obecne w filozofii innych niż europejski kręgów kulturowych (indyjskiej, japońskiej i muzułmańskiej). Przedstawione w książce bogactwo teorii filozoficznych dotyczących piękna pozwala na zaakcentowanie jego transcendentalnego charakteru, jako właściwości każdego bytu. W książce znajdują się teksty m.in.: M. A. Krąpca, A. Kijewskiej, P. Jaroszyńskiego, T. Guza, A. Maryniarczyka, R. Knapińskiego, J. Czerwińskiego, S. Longosza, A. Zmorzanki, A. Stoffa, Z. Majewskiej, D. Oko, J. Sochonia, H. Kieresia, M. Jakubczak, B. Kubiak Ho-Ci, K. Pachniak, E. Martineza.
Tom zawiera materiały z XIX Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego (1 XII 2016 r.), które w nawiązaniu do ubiegłorocznej 2400. rocznicy urodzin Stagiryty dotyczyło oryginalności i ważności metafizyki Arystotelesa dla współczesnej kultury naukowej.
Książka zawiera artykuły na temat roli i zadań metafizyki realistycznej oraz jej przemian na przestrzeni dziejów (m.in. próby jej esencjalizacji, ontologizacji, antropologizacji a także ideologizacji). W książce zamieszczono 21 artykułów autorstwa m.in. M.A. Krąpca, H. Kieresia, V. Possentiego, W. Chudego, J. Czerkawskiego, H. Jakuszko, I. Zielińskiego, T. Szubki, M. Wesołego.
Książka zawiera materiały z X Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego z cyklu ""Zadania Współczesnej Metafizyki"" pt. Spór o cel i celowościowe wyjaśnianie, które odbyło się 13 XII 2007 w Lublinie. W ramach sympozjum ukazano celowościowy sposób wyjaśniania świata, jego koleje historyczne i znaczenie celu jako przyczyny dla rozumienia świata. Autorzy w artykułach w I części zajęli się celowością na przestrzeni dziejów, w II podjęli problem celu w filozofii, w dziedzinie działania indywidualnego i społecznego, w sztuce i technice, w przyrodzie i w naukach przyrodniczych, zaś w III części analizowali powszechność celu i wyjaśniania celowościowego. W książce m.in. teksty: M. A. Krąpca, B. Walda, Z. J. Zdybickiej, H. Jakuszko, T. Biesagi, B. Chyrowicz, H. Kieresia, A. Lekkiej-Kowalik, P. Francuza, P. Lenartowicza, J. Turka, Z. E. Roskala, J. M. Dołęgi, J. Sochonia, E. Martineza.
Książka zawiera materiały z XVI Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego (12 XII 2013 r.) z cyklu ""Zadania współczesnej metafizyki"" poświęconemu filozoficznym interpretacjom natury ludzkiej. Publikacja składa się z trzech części. W pierwszej części, noszącej tytuł: ""Źródła sporu o naturę ludzką"", zostały wskazane podstawowe rozumienia natury w ogóle, a ludzkiej w szczególności oraz źródła i skutki jej deprecjonowania, a następnie zanegowania w filozofii nowożytnej i współczesnej. W drugiej części książki, pod tytułem ""Natura ludzka na areopagu"", zostały podjęte szeroko dziś dyskutowane szczegółowe zagadnienia dotyczące natury ludzkiej w kontekście historycznym lub systemowym. Autorzy rozważają tytułowy problem w relacji do naturalizmu, życia osobowego człowieka, kultury, życia biologicznego i cielesności oraz płciowości. Trzecia cześć książki, zatytułowana ""W obronie natury ludzkiej"", koncentruje się na niezbywalnej wartości poszanowania ludzkiej natury, tak dla życia osobowego człowieka, jak i społecznego, a także dla całej kultury, która jest wypadkową ujawniania się i aktualizacji natury ludzkiej.
Powszechna encyklopedia filozofii to pierwsza polska encyklopedia filozofii. Zawiera hasła omawiające problemy filozoficzne, systemy filozoficzne, które wywarły wpływ na współczesną kulturę, oraz biogramy filozofów, ze szczególnym uwzględnieniem filozofów polskich. W PEF umieszczono hasła dotyczące różnych odmian filozofii zachodniej, szczególnie filozofii klasycznej - arystotelesowsko-tomistycznej, jak też hasła wprowadzające w dziedzictwo filozofii krajów Wschodu: Chin, Japonii, Indii i in.
Publikacja zawiera materiały z III i IV Międzynarodowego Sympozjum Metafizycznego z cyklu ""Zadania współczesnej metafizyki"", organizowanego przez PTTA. III Międzynarodowe Sympozjum Metafizyczne pt. ""Osoba ludzka i sposoby jej spełniania się w kulturze"" poświęcone było rozumieniu człowieka jako osoby. IV Międzynarodowe Sympozjum Metafizyczne pt. ""O realizm w uprawianiu filozofii"" podjęło ważny dla filozofii i kultury problem sposobu uprawiania filozofii. Pozycja zawiera też materiały z obchodów jubileuszu 50-lecia pracy naukowo-dydaktycznej w KUL o. prof. Mieczysława A. Krąpca.
Zadanie, które podejmujemy w tej książce, zdaje się co najmniej karkołomne. Wspólnym tytułem Performanse pamięci w literaturach i sztukach staramy się bowiem objąć trzy odrębne rodzaje praktyk i towarzyszących im uogólnień teoretycznych, ściśle powiązanych z pamięcią i pamiętaniem oraz wiedzą o przeszłości w jej mniej lub bardziej instytucjonalnych formach: praktyki świadczenia, praktyki rekonstrukcyjne i praktyki spekulatywne. Nawet jeśli kierujemy uwagę przede wszystkim na formaty, sposoby i środki realizacji tych praktyk we współczesnych literaturach i sztukach, nie zamierzamy negować, marginalizować czy pomijać ich odrębności, gdyż byłoby to zapewne przedsięwzięcie skazane z góry na niepowodzenie. Różnią się one przecież nie tylko proponowanymi dotąd metodologiami opisu i analizy, lecz także okolicznościami, czasem powstania i etapem ich rozwoju jako odrębnych pól badawczych, a w konsekwencji usytuowaniem w krajobrazie nauk humanistycznych. Widać to wyraźnie choćby w chwili, kiedy uświadomimy sobie, że z jednej strony w dziedzinie studiów nad pamięcią coraz głośniej słychać diagnozy, które zapowiadają nadejście kultury posttraumatycznej i kryzys świadczenia, z drugiej zaś badania kontrfaktualne i spekulatywne dopiero się kształtują i konsolidują, wypracowując skuteczne na swoim polu narzędzia analityczne. Natomiast refleksja nad praktykami rekonstrukcyjnymi znajduje się właściwie pośrodku, czyli na etapie łączenia sprawdzonych już metodologii w bardziej rozbudowane i pogłębione ujęcia teoretyczne. Próba wspólnego połączenia tak różnorodnych pod wieloma względami praktyk przypominać więc musi sytuację z tej bajki Iwana Kryłowa, w której na nic się zdały ponawiane wysiłki łabędzia, raka i szczupaka, żeby ruszyć z miejsca ładowny wóz. Jedno wszakże z całą pewnością te praktyki łączy: tak w przypadku aktów świadczenia, jak prób rekonstrukcji i eksperymentów spekulatywnych mamy do czynienia z afektywno-kognitywnymi działaniami epistemicznymi, które w wybranych przez nas przykładach realizacji artystycznych sytuują się na nadal pilnie strzeżonej granicy między dyskursami uznawanymi za faktograficzne i dyskursami jawnie fikcjonalnymi.
Pierwsza w Polsce talia kart futharku armanicznego powstała we współpracy polsko-białoruskiej. Zawiera pełną talię run armanicznych (18 kart) wraz z instrukcją szczegółowo omawiającą widniejące na kartach symbole zwierzę, drzewo, minerał i żywioł. Doskonale nadające się do wróżenia przy zastosowaniu dowolnej techniki dywinacyjnej. Szczególnie skuteczna przy kwestiach dotyczących zdrowia i rozwoju osobistego.Ilość kart: 18Wielkość: 6 x 9 cm
Duch przychodzi z pomocą naszej słabości.Gdy bowiem nie umiemy się modlić tak, jak trzeba, sam Duch przyczynia się za nami w błaganiach, których nie można wyrazić słowami.Rz 8,26 Modlitewnik do Ducha Świętego zawiera: o codzienne ofiarowanie się Duchowi Świętemuo modlitwę o siedem darów Ducha Świętegoo akt poświęcenia się Duchowi Świętemuo litanie, nowennę i koronkę do Ducha Świętegoo hymny i modlitwy liturgiczne do Ducha Świętegoo modlitwy do Ducha Świętego (m.in. św. Jana Pawła II, św. Augustyna, św. Efrema Syryjczyka, kard. L. J. Suenensa i wiele innych). Królu niebieski, Pocieszycielu, Duchu Prawdy, Który wszędzie jesteś i wszystko napełniasz, Skarbnico wszelkiego dobra i Dawco życia, Przyjdź i zamieszkaj w nas, Oczyść nas z wszelkiej zmazy, I zbaw, o Dobry, dusze nasze.św. Efrem Syryjczyk Znakomita pomoc w modlitwie osobistej, a także na spotkania modlitewne, czuwania i nabożeństwa.
„Zgrana paczka”, ruszaj na wspaniałą przygodę z Psim Patrolem. Zestaw zawiera książkę z mnóstwem zadań i łamigłówek, kolorowe kredki oraz dwustronne puzzle. Jeden z obrazków układanki można pokolorować według własnego pomysłu. Zgrana Paczka naprawdę dobrze się układa. Sprawdź to!
Produkt zawiera zawieszkę na euro haczyk
Zbiór tekstów powstał z zamiarem rozwinięcia wystawy #dziedzictwo, która odbywała się w Muzeum Narodowym w Krakowie. Kontynuuje on problemowy układ ekspozycji odsłaniającej różnorakość sposobów odnajdywania i interpretowania śladów dziedzictwa, podejmując próbę dopisania jeszcze jednego zagadnienia do układu ""geografia"", ""język"", ""obywatele"", ""obyczaj"".This collection of texts was produced as an extension to the exhibition #heritage, held at the National Museum in Krakow. It continues a problem-based layout of the display showing various ways of tracing and interpreting tracks of heritage, with an attempt to add yet another element to the system: ""geography"", ""language"", ""citizens"", ""custom"".
To przewodnik inny niż wszystkie! Nie da się z nim zwiedzać wystawy Moc muzeum, ale można się dowiedzieć, o co w niej chodzi.""Moc muzeum"" odpowiada na pytanie, co się z nami dzieje, gdy wchodzimy na wystawę muzealną. Jakimi środkami posługują się kuratorzy, a jakimi aranżerzy? Co wpływa na nasz odbiór dzieł sztuki na wystawach? Jaką rolę odgrywają w tym nasze zmysły? Wspomnienia? Zmęczenie?Książka przekłada treść wystawy na zadania i teksty, niekiedy poważne, niekiedy ironiczne, niekiedy zabawne. W środku czekają m.in. wywiad z kuratorami, kolorowanki i kolaże powstałe na bazie dzieł ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie, przepis kucharski na tusz, ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domowym zaciszu bądź w trakcie zwiedzania wystaw muzealnych i wiele innych aktywności zainspirowanych wystawą ""Moc muzeum"".Książka jest ilustrowana rysunkami Marty Zabłockiej (autorki bloga ""życie-na-kreskę"").
""Pod stopami Kościoła"" prezentuje historię wieloletniego dialogu Klary z przedstawicielami Stolicy Apostolskiej, w trakcie którego dochodziło do licznych sporów o wizję żeńskiego życia mniszego i charyzmatycznej nowości powołania do życia w świętej jedności i najwyższym ubóstwie.Pragnieniem Świętej Klary z Asyżu było, aby siostry pozostawały zawsze poddane pod stopami świętego Kościoła i ugruntowane w wierze katolickiej i stale zachowywały ubóstwo i pokorę Pana naszego Jezusa Chrystusa i Jego Najświętszej Matki oraz świętą Ewangelię. Tymi słowami, wyjętymi z Reguły Świętego Franciszka, kończy ona Formę życia napisaną dla wspólnoty z San Damiano. Siostry dążąc do realizacji powołania do życia ewangelicznego, mają posłusznie poddać się rozeznaniu i decyzjom Kościoła.Po 25 latach od momentu publikacji została przetłumaczona na język polski książka Marii Pii Alberzoni Chiata e il papato, Milano 1995. Tłumaczenia podjęły się dwie siostry św. Klary - s. Judyta Katarzyna Woźniak OSCCap i s. Paulina M. Kaczmarek OSC. Pozycja ta stanowi do dzisiaj platformę odniesienia w kwestii wzajemnych relacji pomiędzy św. Klarą z Asyżu i hierarchią Kościoła.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?