KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach

49,90 zł 37,12 zł


Nowe podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez firmy. Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania. Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość – publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne wskazówki. Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów. *** Czytelniku, który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz, że masz przed sobą znakomite kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie diagnozy i samodoskonalenia, stworzone po to, by pomóc Ci lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu, rynku, organizacji i zarządzania. To pierwsza polska książka, która kompetentnie i wyczerpująco opisuje zasadniczą zmianę w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu) oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach najmłodszych generacji pracowników. Wojciech Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu, współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) Sensotwórczość to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, zachęcająca do głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym się żyje. Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia może być w pełni wykorzystana i stać się impulsem do pozytywnych zmian. Sam często zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość mogę wnieść do świata. Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się wrażliwszy na otoczenie. Marek Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca Od kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, ale utrwalającą się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu. Coraz więcej ludzi upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie odpowiednich środków finansowych, ale przede wszystkim celu, dla którego warto żyć.
Okładka książki Makroekonomia

99,90 zł 63,59 zł


Niniejsze wydanie Makroekonomii odzwierciedla ewolucję tej dziedziny wiedzy. Naukowcy w całej Europie prowadzą ożywioną debatę na temat kierunków jej rozwoju - zarówno pod względem metod nauczania, jak i prowadzenia badań. W nowym wydaniu uwzględniono wybrane efekty tej debaty, zachowując dotychczasowy układ materiału. Jest to jeden z najpopularniejszych podręczników ekonomii w Stanach Zjednoczonych, dostosowany do potrzeb studentów i wykładowców z Europy. W tym wydaniu jeszcze wyraźniej widać zmiany w stosunku do amerykańskiej wersji podręcznika.Staraliśmy się zachować żywy, wciągający styl przekazu, mając na uwadze przede wszystkim początkujących adeptów ekonomii. Zamieszczone w książce przykłady, studia przypadków i artykuły prasowe pozwalają lepiej zrozumieć zagadnienia i rozważania teoretyczne. Artykułom prasowym towarzyszą pytania, które mają zachęcić do samodzielnego myślenia oraz krytycznego podejścia do zdobywanej wiedzy i wszelkich wypowiedzi na tematy ekonomiczne. Witaj we wspaniałym świecie ekonomii naucz się myśleć jak ekonomista, a otworzy się przed Tobą nowa rzeczywistość.
Okładka książki Symulacja procesów produkcyjnych

69,90 zł 44,49 zł


Symulacja i wizualizacja 3D wskazywane są jako jeden z filarów technologicznych nowoczesnego przemysłu, który na naszych oczach podlega procesom transformacji w kierunku dogłębnej cyfryzacji procesów w całym łańcuchu wartości, będącej sercem koncepcji Przemysłu 4.0. W książce autorzy starali się pokazać nie tylko możliwość jakie daje dzisiaj technologia symulacyjna, w szczególności dyskretne systemy symulacyjne w obszarze szeroko rozumianego zarządzania produkcją i procesami pomocniczymi, lecz także pokreślić rolę jaką odgrywa (i będzie odgrywać) symulacja w Przemyśle 4.0. W związku z tym znajdzie w niej Czytelnik podstawowe informacje wprowadzające w zagadnienia modelowania i symulacji, kompleksowy przegląd zastosowań symulacji od poziomu produktu przez proces wytwarzania, aż do poziomu fabryki, w kontekście ich ścisłego powiązania z pozostałymi technologiami Przemysłu 4.0. Pokazano obszary wzajemnego przenikania symulacji z koncepcjami realizacji systemów cyber-fizycznych, cyfrowego bliźniaka, pionowej i poziomej integracji systemów, analiz big data, IoT, jak również rzeczywistości rozszerzonej czy rzeczywistości wirtualnej. Wskazano rolę i znaczenie symulacji i rozwiązań informatycznych z nią związanych w zastosowaniach wspomagających firmy w realizacji mapy drogowej do transformacji cyfrowej i automatyzacji przedsiębiorstw produkcyjnych w kierunku wdrażania koncepcji Przemysłu 4.0. Omawiane w poszczególnych rozdziałach obszary i zakresy zastosowań symulacji obejmują przykłady od konkretnych praktycznych zastosowań w rozwiązywaniu problemów, przed którymi stają inżynierowie i zarządzający procesami w firmach wytwórczych, poprzez implementacje w warunkach laboratoryjnych na poziomie proof of concept, aż do nowych koncepcji i wskazania ich potencjału w przyszłych zastosowanych i obszarach. Przedstawione koncepcje, jak również zaprezentowane wyniki badań naukowych i przemysłowych, poparte są odniesieniami do źródeł, w których Czytelnik może znaleźć dodatkowe informujcie, pogłębić swoją wiedzę z często bardzo specjalistycznych zagadnień w kontekście Przemysłu 4.0. Książka obejmuje wybrane treści wykładowe z obszarów modelowania i symulacji procesów produkcyjnych wspierające kształcenie studentów na kierunkach politechnicznych związanych z inżynierią produkcji, inżynierią maszyn, logistyką i informatyką, a także z mechatroniką oraz automatyką i robotyką. Książka jest również przeznaczona dla szerokiego grona menedżerów produkcji, w szczególności inżynierów procesów, inżynierów ciągłego doskonalenia i logistyków, którzy poszukują skutecznych metod i narzędzi wspomagających projektowanie i doskonalenie systemów produkcyjnych, a także rozwiązań wspomagających transformację cyfrową w kierunku koncepcji inteligentnej fabryki i Przemysłu 4.0.
Okładka książki Employee experience Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań

59,90 zł 45,04 zł


Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej organizmu. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia:- sensoryczne,- emocjonalne,- intelektualne,- behawioralne i- społeczne,a zatem o te same rodzaje modułów doświadczeń, które są też udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, że pracownicy to tzw. klienci wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem kapitałem ludzkim odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, ale także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees na miarę naszych czasów.
Okładka książki Mikroekonomia

75,00 zł 53,85 zł


Struktura podręcznika Mikroekonomia jest spójna ze strukturą zbioru pod względem formalnym i merytorycznym. Wyczerpuje on tematykę teorii mikroekonomii, jaka obowiązuje w procesie dydaktycznym na studiach magisterskich i doktoranckich uczelni wyższej. Podręcznik jest kompletny i obejmuje wszystkie główne zagadnienia współczesnej teorii mikroekonomii. Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do studentów studiów ekonomicznych, takich kierunków, jak: ekonomia, analityka gospodarcza, analityka społeczna, bankowość i ubezpieczenia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, gospodarka przestrzenna, logistyka oraz zarządzanie. Zakres wiedzy w nim zawarty jest skorelowany z programem mikroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w Polsce. Może on być również z powodzeniem wykorzystany przez studentów informatyki i ekonometrii, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. ********* Microeconomics The structure of this handbook is consistent with the set of assignments in formal and content-related terms. It fully covers the theory of microeconomics that is to be taught at master's and doctoral studies at universities. The book is complete and includes all elementary issues of the contemporary theory of microeconomics. Its main purpose is to help students learn microeconomics on their own. This book is addressed primarily to students of economics in such faculties as: economics, economic analytics, social analytics, banking and insurance, finance and accounting, international economic relations, spatial planning, logistics and management. The scope of knowledge it contains is correlated with the microeconomics syllabus taught in most economic universities in Poland. It can also be successfully used by students of computer science and econometrics, law and administration, sociology, political science, European studies, social policy or journalism and social communication. ********* Proponowany podręcznik spełnia wszelkie naukowe i merytoryczne standardy, jakich wymagamy od książek. Autor wykazał się tu pełnym profesjonalizmem i kompetencją… (Prof. dr hab. Marek Garbicz, Szkoła Główna Handlowa) [...] książka ma charakter podręcznika akademickiego z zakresu mikroekonomii, przeznaczonego dla studentów uniwersyteckich studiów ekonomicznych […] nie odbiega od międzynarodowych standardów podręczników z zakresu ekonomii, zwłaszcza podręczników anglojęzycznych. (Prof. dr hab. Marek Rekowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) ********* Dr hab. Tomasz Zalega – doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w badaniach w zakresie teorii konsumpcji, zachowań konsumentów na rynku, nowych trendów konsumpcyjnych, ekonomii behawioralnej i neuroekonomii. Koordynator oraz autor programów nauczania i podręczników z mikro- i makroekonomii na Uniwersytecie Warszawskim i w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, a także członek Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Autor ponad 380 publikacji naukowych, opublikowanych w kraju i za granicą, w tym 19 książek z zakresu mikro- i makroekonomii, teorii konsumpcji, nowych trendów konsumpcyjnych oraz zachowań gospodarstw domowych na rynku.
Okładka książki Metoda GRIP. Jak pracować mądrze (i uchwycić to, co najważniejsze)

49,99 zł 31,92 zł


Wszyscy rozpoznajemy oznaki tego, że sprawy wymykają się nam spod kontroli. Tydzień dopiero co się zaczął, a Ty już gonisz w piętkę. Pod koniec kolejnego pracowitego dnia, Twoja lista rzeczy do zrobienia jest dłuższa niż rano, a skrzynka odbiorcza pęka w szwach od wiadomości przesłanych przez ludzi, którzy czegoś od Ciebie chcą.W takich chwilach nieważne, jak ciężko pracujesz, nadal możesz mieć wrażenie, że stoisz w miejscu.Przeczytaj GRIP, czyli jak pracować mądrze holenderskiego przedsiębiorcy i najlepiej sprzedającego się autora Ricka Pastoora. Przewodnik ten pomoże Ci ogarnąć swoje sprawy i znaleźć trochę wolnego czasu na rzeczy, które są dla Ciebie naprawdę ważne.W ciągu roku Rick z 25-letniego inżyniera stał się liderem 30 osobowego zespołu w Blendle, start-upie dziennikarskim wspieranym przez New York Timesa. Stało się jasne, że musi znaleźć nowy sposób na organizację swojej pracy. I to szybko. Zaczął eksperymentować. Zachował rozwiązania, które w jego przypadku się sprawdziły, odrzucił zaś te, które nie zadziałały, a poczynionymi spostrzeżeniami dzielił się ze współpracownikami.Tak oto powstała metoda GRIP, zawierająca zbiór elastycznych narzędzi i wskazówek, które pomogły zespołowi wycisnąć z pracy to, co najlepsze. Teraz i ty możesz z niej skorzystać. Książka ma strukturę wypróbuj i wybierz w każdym rozdziale znajdziesz podpowiedzi, dzięki którym możesz od ręki zacząć wprowadzać w życie rozwiązania, które Ci odpowiadają.Metoda GRIP pomoże Ci:wykorzystać potencjał narzędzi, których codziennie używasz, takich jak kalendarz, lista rzeczy do zrobienia i e-maile,zmniejszyć wpływ czynników rozpraszających, abyś mógł bardziej się skupić na swoich priorytetach,znaleźć miejsce na dalekosiężne plany i rozwój,Zatem możesz już zacząć urzeczywistniać swoje marzenia.Rick PastoorKażdą stronę wypełniają praktyczne spostrzeżenia i inteligentne rady, które sprawią, że zasiądziesz za sterami swojego życia.Julie Zhuo, była wiceprezes ds. projektowania FacebookZanim przeczytałem tę książkę, myślałem, że jestem dobrze zorganizowany w pracy i poza nią. Okazuje się, że tak nie jest. Metoda GRIP zasadniczo zmieniła moją produktywność i sposób, w jaki zarządzam swoim działem na co dzień.Stef van Grieken, Product Manager w X (Laboratorium Badawcze Google)To jedna z tych książek, które czytasz i których nie odkładasz na bok. Jasny przewodnik, do którego warto sięgać codziennie. Wdrażaj praktyczne sugestie Ricka i zacznij podejmować mądrzejsze decyzje zarówno zawodowo, jak i w innych obszarach swojego życia.Mark de Lange, założyciel i dyrektor generalny Ace & TateMetoda GRIP to książka, do której warto często sięgać: uwielbiam strukturę, którą wnosi do mojego tygodnia pracy. Strategiczne podejście Ricka jest niezwykle istotne dla każdego.Taco Carlier, dyrektor generalny i współzałożyciel VanMoofJeżeli czujesz się zakładnikiem swojej listy rzeczy do zrobienia i rozpaczliwie próbujesz znaleźć czas na najistotniejsze sprawy, ta książka bardzo Ci w tym pomoże.Daniel H. PinkW czasach, gdy wszyscy mamy do czynienia z tak wieloma wymaganiami, oczekiwaniami i niepewnościami, GRIP pomoże Ci odzyskać kontrolę nad Twoim tygodniem i życiem.Tony Crabbe, psycholog biznesuMetoda GRIP pomogła mi uzyskać kontrolę nad irytującymi zadaniami, takimi jak nadążanie za e-mailami i fakturami, oraz wytyczyć i zrealizować cele, które nadają mojemu życiu większe znaczenie.Lois van Baarle (Loish), artysta cyfrowy
Okładka książki Przywódca przyszłości

59,90 zł 35,54 zł


Dzisiejszy sukces nie gwarantuje sukcesu jutro.Jedna na dwie osoby rezygnuje z pracy z powodu przełożonego.Tylko 15 procent pracowników na świecie angażuje się w swoją pracę.71 procent milenialsów planuje odejść z pracy w perspektywie dwóch lat z powodu szefa.Czas na zmianę!Jacob Morgan przeprowadził wywiady z dyrektorami generalnymi stojącymi na czele wiodących światowych organizacji, między innymi Unilevera, Audi, Mastercard, Microsoftu, a we współpracy z LinkedIn ankietę sondażową z udziałem prawie czternastu tysięcy użytkowników, by zweryfikować i określić najważniejsze cechy przywódcy. Uzyskane na tej podstawie dane posłużyły mu do stworzenia modelowego obrazu przywództwa i sformułowania praktycznych zaleceń na przyszłość. Dzięki tej książce można się dowiedzieć m.in., jak:- zaprzyjaźnić się z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją i automatyzacją pracy,- wspierać pracowników w podnoszeniu kwalifikacji lub w ich zmianie,- przyciągać do firmy i zatrzymywać w niej wybitnie utalentowane osoby,- rozpoznawać kierunek zmian i być na nie gotowym.Transformacja nie czeka i Jacob temu zagadnieniu poświęca swoją nową książkę. Przywódca przyszłości to obowiązkowa lektura dla obecnych i przyszłych liderów. Na pewno warto się z nią zapoznać!- Abraham Schot, dyrektor generalny Audi.Jutro zawsze nadchodzi. Najlepsi liderzy próbują wyobrazić sobie przyszłość, stworzyć sobie w niej miejsce, zapewnić środki finansowe i o nią walczyć. Jacob Morgan dzieli się ważnymi przemyśleniami i wskazuje drogę ku przyszłości. Książka zdecydowanie warta przeczytania.- Beth Comstock, autorka Imagine It Forward i była wicedyrektor General Electric.Przywódca przyszłości to niezwykle cenny przewodnik po dziedzinie przywództwa. Ta praktyczna i oparta na rzetelnych badaniach książka daje wgląd w najważniejsze umiejętności i sposoby myślenia dzisiejszych inicjatorów zmian.- Nir Eyal, autor bestsellerów Skuszeni i Nierozpoznawalni.
Okładka książki Euro. Mity i fakty

69,90 zł 44,49 zł


Polska jako członek Unii Europejskiej ma obowiązek przyjęcia euro po spełnieniu określonych warunków. Niestety, temat ten stał się w naszym kraju zakładnikiem doraźnych potrzeb walki politycznej. W debacie publicznej o euro niewiele jest merytorycznych argumentów, jeszcze mniej rzetelnych analiz, pełno za to zjadliwych ataków na Europę, populistycznych sloganów i zwykłych bzdur. Eurosceptyczni politycy, wspierani przez niektórych ekonomistów i dyspozycyjnych dziennikarzy w mediach publicznych i narodowych, obrzydzają Polakom wspólną walutę, strasząc wzrostem cen, zubożeniem obywateli, utratą suwerenności i podporządkowaniem polskiej gospodarki obcym interesom. Dlatego głównym celem tej książki jest obalenie szkodliwych mitów na temat euro, które za sprawą antyeuropejskiej propagandy i zwykłej ignorancji rozpanoszyły się w świadomości społecznej. Mam nadzieję, że pozwoli to uwolnić dyskusję na temat euro od ideologicznych uprzedzeń, fałszywych wyobrażeń, irracjonalnych obaw i cynicznych kłamstw.Dariusz K. Rosati
Okładka książki Jak założyć i poprowadzić własną firmę

52,00 zł 37,40 zł


Kompleksowo opracowany, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców rozpoczynających lub kontynuujących działalność gospodarczą według nowych przepisów prawnych aktualnych na 2022 rok i lata następne. Procedura założenia firmy. Formy organizacyjno-prawne. Aspekty organizacyjne, pracownicze, finansowe. Bogaty zbiór najnowszych przepisów prawnych i wzory dokumentacji rejestracyjnej. Kompleksowo opracowany, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców rozpoczynających lub kontynuujących działalność gospodarczą. Procedura założenia firmy. Formy organizacyjno-prawne. Aspekty organizacyjne, pracownicze, finansowe. Bogaty zbiór najnowszych przepisów prawnych i wzory dokumentacji rejestracyjnej. Osoba, która zamierza prowadzić działalność gospodarczą we własnym imieniu i na własny rachunek albo jako wspólnik spółki cywilnej lub handlowej, osobowej lub kapitałowej, staje się kandydatem na przedsiębiorcę. Warto wiedzieć, że w roku bieżącym obowiązują znowelizowane przepisy prawne o zakładaniu i rejestrowaniu firm prywatnych w Polsce, realizujące zasadę „jednego okienka”. Coraz więcej firm można zakładać poprzez internet w systemie teleinformatycznym. Również wiele się zmieniło w przepisach o prowadzeniu tych firm, o przekształceniach, łączeniach i likwidacji. Pojawiła się możliwość zawieszenia działalności gospodarczej od 1 miesiąca do 2 lat, a nawet dłużej – do 3 lub 6 lat w celu opieki nad dziećmi. Wszystko to znajduje unormowanie prawne w nowych lub znowelizowanych ustawach i przepisach wykonawczych, w tym w takich aktach, jak: USTAWA O SWOBODZIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ i ustawa Kodeks spółek handlowych oraz ustawa o KRAJOWYM REJESTRZE SADOWYM. Nastąpiły zmiany dostosowawcze w KODEKSIE CYWILNYM i KODEKSIE POSTĘPOWANIA CYWILNEGO. Obszerna nowelizacja ustawy o rachunkowości wprowadziła daleko idące zmiany dla przedsiębiorców. Zmieniły się przepisy rejestracji podatkowej. Do tego dochodzą przepisy systemowe reformowanego prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, prawa bankowego, prawa pracy i wielu innych obszarów działania firm, rynku i gospodarki. Przedsiębiorcy, rozpoczynający lub kontynuujący działalność gospodarczą w roku bieżącym, powinni dobrze orientować się w nowych przepisach prawnych. Jest to szczególnie istotne dla nowych przedsiębiorców. Właśnie niniejszy poradnik jest jakby przewodnikiem po drogach, po których muszą przemieszczać się nowi lub początkujący przedsiębiorcy. Zawiera ujednolicony tekst ustawy o swobodzie działalności działalności gospodarczej - po najnowszych zmianach mających zastosowanie do 1 stycznia 2022 roku oraz informacje o ulgowych składkach ZUS od osób zakładających firmę po raz pierwszy.
Okładka książki Mikroekonomia. Zbiór zadań

99,75 zł 71,62 zł


"Mikroekonomia. Zbiór zadań" autorstwa Tomasza Zalegi stanowi uzupełnienie książki tego autora "Mikroekonomia" wydanej przez Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w 2016 roku. Struktura zbioru jest spójna ze strukturą podręcznika pod względem formalnym i merytorycznym. Wyczerpuje on tematykę teorii mikroekonomii, jaka obowiązuje w procesie dydaktycznym na studiach magisterskich i doktoranckich uczelni wyższej. Zbiór zadań jest kompletny i obejmuje wszystkie główne zagadnienia współczesnej teorii mikroekonomii Podstawowym jego celem jest ułatwienie studentom samodzielnej nauki mikroekonomii. Rozwiązując zadania, studenci mogą zweryfikować zdobytą wiedzę, dokładniej poznać zależności mikroekonomiczne oraz nabyć umiejętności praktycznego zastosowania poznanej wiedzy. Niniejszy zbiór zadań adresowany jest przede wszystkim do studentów studiów ekonomicznych, takich kierunków, jak: ekonomia, analityka gospodarcza, analityka społeczna, bankowość i ubezpieczenia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, gospodarka przestrzenna, logistyka oraz zarządzanie. Zakres wiedzy w nim zawarty jest skorelowany z programem mikroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w Polsce. Może on być również z powodzeniem wykorzystany przez studentów informatyki i ekonometrii, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. "Microeconomics. Collection of Assignments" by Tomasz Zalega is a supplement to his book entitled "Microeconomics" published by the University of Warsaw Faculty of Management Press in 2016. The structure of this collection is consistent with that of the said handbook (namely Microeconomics) in formal and content-related terms. It fully covers the theory of microeconomics that is to be taught at master's and doctoral studies at universities. The set of assignments is complete and includes all elementary issues of the contemporary theory of microeconomics. Its main purpose is to help students learn microeconomics on their own. By completing the assignments, students can verify their knowledge, learn more about microeconomic relationships and gain the ability to apply that knowledge in practice. This collection of assignments is addressed primarily to students of economics in such faculties as: economics, economic analytics, social analytics, banking and insurance, finance and accounting, international economic relations, spatial planning, logistics and management. The scope of knowledge it contains is correlated with the microeconomics syllabus taught in most economic universities in Poland. It can also be successfully used by students of computer science and econometrics, law and administration, sociology, political science, European studies, social policy or journalism and social communication. Konstrukcja i formy zbioru zadań spełniają rolę dydaktyczne i mają na celu utrwalenie i pogłębienie wiedzy z mikroekonomii, zdobytej przez studentów podczas wykładów oraz studiowaniu podręcznika. […] Należy podkreślić, że zbiór zadań jest kompletny, obejmuje wszystkie główne zagadnienia współczesnej teorii mikroekonomii… (Prof. dr hab. Marek Rekowski) Dr hab. Tomasz Zalega – doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w badaniach w zakresie teorii konsumpcji, zachowań konsumentów na rynku, nowych trendów konsumpcyjnych, ekonomii behawioralnej i neuroekonomii. Koordynator oraz autor programów nauczania i podręczników z mikro- i makroekonomii na Uniwersytecie Warszawskim i w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, a także członek Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Autor ponad 380 publikacji naukowych, opublikowanych w kraju i za granicą, w tym 19 książek z zakresu mikro- i makroekonomii, teorii konsumpcji, nowych trendów konsumpcyjnych oraz zachowań gospodarstw domowych na rynku.
Okładka książki Umysł Lidera - Audiobook
audiobook

29,90 zł 16,44 zł


Menedżerowie, szczególnie na starcie, muszą szybko znaleźć się w nowej roli. Muszą zrozumieć o czym myślą, dokąd zmierzają, a przede wszystkim jak myślą i postępują. Ta książka słuchana w aucie, przed snem lub na nudnych spotkaniach to dobry wstęp do zrozumienia umysłu lidera. Prof. zw. dr hab. Janusz StrużynaUmysł lidera to książka, która po lekturze zostawia nieodpartą chęć działania i zdobywania szczytów. Autorka sugestywnie i w sposób łatwo przyswajalny pokazuje jak lepiej zarządzać zespołem, relacjami z ludźmi, jak efektywnie budować związki, ale przede wszystkim jak lepiej rozumieć siebie, wykorzystywać swoje zdolności oraz eliminować słabości. Treść książki poparta jest wieloma przykładami wziętymi z codziennej działalności firm polskich oraz zagranicznych. To doskonała książka dla kierowników, managerów, dyrektorów, słowem wszystkich, którzy chcą lepiej kierować zarówno wielkimi przedsiębiorstwami jak i kilkoma pracownikami.
Okładka książki Giełda. Podstawy inwestowania. Wydanie III zaktualizowane

54,90 zł 31,22 zł


Giełda od A jak „akcja” do Z jak „zysk” Ta książka to skarbnica podstawowych informacji o polskiej giełdzie. Podstawowych, czyli takich, które powinien koniecznie poznać początkujący inwestor, zanim zdecyduje się na ulokowanie środków finansowych w akcjach spółek. Brak tej wiedzy może mieć bardzo negatywne skutki dla portfela osoby rozpoczynającej przygodę z rynkiem akcji. Wydaje się zresztą, że luki w edukacji giełdowej na poziomie podstawowym wykazują także gracze o dłuższym stażu. Problemy światowego systemu finansowego w latach 2007 – 2009 oraz późniejszy kryzys zadłużeniowy w strefie euro dotknęły również GPW i uszczupliły portfele krajowych inwestorów o niewyobrażalne wcześniej kwoty. Krach z ostatnich lat porażał skalą, jednak przecież kryzysy na rynkach akcji to nie nowość w świecie wielkich pieniędzy. To, co uderza najbardziej, to fakt, że przecież przynajmniej strat można było uniknąć. Inwestorom w okresie galopującej hossy często wydaje się, że gra na giełdzie to łatwa i przyjemna droga do fortuny. Niestety, większość z nich nawet nie przypuszcza, jak bardzo się myli. Nim więc rzucisz się na fale oceanu giełdowych wzrostów i spadków, dowiedz się: jakie opłaty czekają na Ciebie, z jakimi rodzajami ryzyka musisz się liczyć i jak się przed nimi ustrzec, co jest ważne w kwestii giełdowych zleceń, czym są i jak należy czytać indeksy giełdowe, w co możesz inwestować — akcje, obligacje, kontrakty terminowe, opcje, produkty strukturyzowane, jak skutecznie analizować wartość spółek, jak powinien wyglądać poprawnie zbudowany portfel inwestycyjny. O autorze Adam Zaremba - Licencjonowany Doradca Inwestycyjny oraz dziennikarz giełdowy, współpracownik mediów takich, jak „Parkiet”, „Forbes” czy „Businessman.pl”. Wykształcenie w dziedzinie inwestycji kapitałowych zdobywał między innymi na Harvard University (USA) oraz Radboud Universiteit Nijmegen (Holandia). Wśród jego publikacji wymienić należy dwie książki: Giełda. Podstawy inwestowania (Onepress, 2007) i Zarabiaj jak najlepsi inwestorzy giełdowi (Gazeta Giełdy „Parkiet”, 2007), a także liczne artykuły na temat rynku finansowego w Polsce. Ponadto jest on samodzielnym inwestorem giełdowym z wieloletnim doświadczeniem.
Okładka książki Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli i SpaceX

54,99 zł 35,71 zł


BESTSELLEROWA BIOGRAFIA CZŁOWIEKA, KTÓRY ZMIENIA ŚWIAT NA NASZYCH OCZACHSteve Jobs chciał waszych pieniędzy. Mark Zuckerberg pragnie wam pomóc udostępnić zdjęcia bobasów. Elon Musk zamierza uratować świat przed zagładą.Wizjoner, geniusz, nieznośny szef, najbardziej zuchwały przedsiębiorca Doliny Krzemowej, jeden z najbogatszych ludzi na ziemi. Człowiek stawiany w jednym szeregu z Thomasem Edisonem, Henrym Fordem i Stevem Jobsem. Każdy start-up w jego rękach zmienia się w złoto. Stworzył PayPala, koncern samochodowy Tesla Motors, a także SpaceX firmę wysyłającą prywatne rakiety w kosmos. Muskowi udało się, mimo że jego życie jest niedorzeczne. A może właśnie dlatego. Żeby przekonać rząd, że pojawił się nowy gracz w wyścigu kosmicznym, zaparkował rakietę na trawniku przed siedzibą Federalnej Administracji Lotnictwa w Waszyngtonie. Gdy po auta Tesli ustawiały się kolejki chętnych, Leonardo DiCaprio błagał Elona o egzemplarz elektrycznego Roadstera. Musk oczywiście odmówił.Ashlee Vance, publicysta specjalizujący się w nowoczesnych technologiach, przeprowadził dziesiątki wywiadów z rodziną, przyjaciółmi i pracownikami Elona Muska. Dotarł także do jego wrogów. Sam Musk przyrzekł, że zrobi wszystko, by nie dopuścić do publikacji tej książki. Nagle zmienił zdanie oto onaPowyższy opis pochodzi od wydawcy.
Okładka książki Praktyczne zastosowanie systemów i koncepcji zarządzania środowiskowego

39,90 zł 31,90 zł


Zmiany klimatyczne mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie firm – głównie przemysłowych. Wymuszają zastosowanie w nich różnych rozwiązań technologicznych, normatywnych (np. ISO 14001) i społecznych (np. Corporate Social Responsibility, CSR). Wdrażana jest koncepcja Total Quality Environmental Management (TQEM), wprowadzane są zasady zielonego łańcucha dostaw, zielonego inwestowania, finansowania. Wszystko staje się „zielone”. Aktualnie firmy muszą zmierzyć się z czterema głównymi problemami. Pierwszym jest dostosowanie infrastruktury oraz łańcuchów dostaw do zmieniających się warunków pogodowych. W niektórych przedsiębiorstwach już dzisiaj budowane są dwa centra dowodzenia, siedziby główne przenoszone są do innych regionów globu, zakładane są nowe plantacje w bezpieczniejszych regionach. Drugim problemem są wzrastające opłaty środowiskowe, głównie za emisję gazów cieplarnianych. Obecny system handlu uprawnieniami do emisji CO2, która stanowi zaledwie 1/5 emisji wszystkich gazów, jest atrakcyjny dla spekulantów, preferuje dużych graczy rynkowych. Dodatkowo opłaty emisyjne nie obejmują wszystkich dziedzin naszego życia, a tylko globalne, kompletne wprowadzenie tych samych regulacji prawnych przyczyni się do realizacji celów środowiskowych. Trzecim problemem jest zwiększające się ryzyko rozpraw sądowych. Coraz więcej grup prawniczych, stowarzyszeń, składa pozwy sądowe przeciw – ich zdaniem – nieuczciwym firmom. I wreszcie ostatni problem – konieczność wprowadzania do firm technologii i maszyn przyjaznych dla środowiska (green machines). Książka jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców, w tym studentów zarządzania, ekonomii, inżynierii produkcji, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, a także doktorantów i pracowników naukowych. Będzie przydatna również dla przedsiębiorców, menedżerów, osób administrujących organizacjami społecznymi, ekologów oraz decydentów politycznych i samorządowych w kreowaniu polityki ochrony środowiska. Marek Bugdol– profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości), doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Praktyk z długoletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania jakością i środowiskiem. Autor wielu artykułów dotyczących jakości i zarządzania środowiskowego. Daniel Puciato – profesor uczelni w Politechnice Opolskiej i Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Biegły sądowy, ekspert programów operacyjnych i NCBiR. Członek Rady Ekspertów do spraw Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Autor prac z zakresu jakości życia, zrównoważonego rozwoju i zarządzania środowiskowego.
Okładka książki Techniki negocjacji i wywierania wpływu

49,00 zł 27,87 zł


Porozmawiajmy... Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania korzystnego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długotrwałych relacji, pozwalających w efekcie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa. Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje, oraz podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy zawsze pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania procesu negocjacyjnego i dobrze przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu oraz skutecznych sposobów na nawiązywanie szczerych i długotrwałych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty. O autorze Dr Michał Chmielecki jest ekspertem w obszarze negocjacji strategicznych i międzynarodowych - praktykiem negocjowania i trenerem z kilkunastoletnim stażem. Szkoli klientów z Polski i zagranicy, sztuki negocjacji uczy zarówno klientów biznesowych, jak i przedstawicieli służb i sił specjalnych oraz oficerów wojska polskiego i amerykańskiego. Jest profesorem Społecznej Akademii Nauk, wykładowcą Clark University. Współpracował między innymi z Akademią Dyplomatyczną MSZ, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Polskim Instytutem Dyplomacji, Europejską Akademią Dyplomacji oraz Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Więcej na www.szkoleniaznegocjacji.com
Okładka książki 7 nawyków skutecznego działania

49,90 zł 29,06 zł


wydanie 4, uzupełnione Biblia współczesnego człowieka. Jeden z najbardziej wpływowych ludzi Ameryki wskazuje, jak – kierując się wewnętrzną uczciwością, poszanowaniem innych, a przede wszystkim świadomością tego, co najważniejsze, a nie tego, co pilne – doprowadzić do erupcji własnych możliwości i tworzyć synergię, oznaczającą zwielokrotnione efekty wspólnych działań. Wypracowanie owych siedmiu nawyków prowadzi do twórczych zmian wewnętrznych, kształtowania trwałych relacji z innymi, inspirującego przywództwa na poziomie osobistym, interpersonalnym i menedżerskim. Swoje tezy autor ilustruje barwnymi, wiarygodnymi przykładami zaczerpniętymi z własnych doświadczeń.
Okładka książki Poradnik design thinking

49,90 zł 28,37 zł


Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa. Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień. Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, budując nową wartość i zapewniając zupełnie nowe doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl. O autorach Beata Michalska-Dominiak — doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w zakresie prowadzenia i kierowania projektami oraz wsparcia procesów transformacyjnych w organizacjach. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności oraz rezydentem Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Z potencjału myślenia projektowego czerpie podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego (ma na koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych). Współpracuje z uczelniami, w roli eksperta bierze udział w konferencjach i kongresach. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których sprawia, że problemy zmieniają się w wyzwania, i wspiera poszukiwanie skutecznych rozwiązań. Piotr Grocholiński — posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Wiedzę i umiejętności zdobywał, pracując w środowiskach wielokulturowych (między innymi ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank) oraz w ramach niezależnego wsparcia biznesowego dla firm z różnych sektorów (bankowego, ubezpieczeniowego, energetycznego, edukacyjnego, hotelowego i innych). Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (design thinking, service design) skutecznie łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom oraz ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Swoimi doświadczeniami dzieli się także ze studentami Uniwersytetu Łódzkiego.
Okładka książki Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha

59,00 zł 42,45 zł


Autorka opisuje, jakie zasady i standardy etyczne muszą być przestrzegane, aby proces profesjonalnego coachingu przebiegał prawidłowo, autentycznie wspierając rozwój jednostek i zespołów. W książce omówiono m.in.: o istotę i rodzaje coachingu; o relacje między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, takimi jak mentoring, konsulting, szkolenia; o różnice między coachingiem a psychoterapią; o najważniejsze zasady zawarte w kodeksach etycznych coachingu. Ciekawe i praktyczne uzupełnienie treści stanowi część, w której kilkunastu coachów wywodzących się z różnych nurtów i szkół omawianej profesji dzieli się swoimi doświadczeniami zawodowymi. Omawiają oni dylematy etyczne pojawiające się w codziennej pracy coachów oraz propozycje ich rozstrzygania. Wydanie II zostało rozszerzone o wiele nowych opinii oraz zaktualizowane. Czytelnik otrzymuje więc przegląd najnowszych uregulowań dotyczących profesji coacha. ,,Problematyka coachingu jest podejmowana przez wielu autorów. W (...) utworze wyeksponowano etyczne aspekty prowadzenia coachingu i to nadaje pozycji walor oryginalności"". dr hab. Joanna Cewińska, prof. UŁ ,,Niewątpliwą zaletą książki jest przedstawienie zagrożeń i trudności towarzyszących pracy coacha, co można uznać za nowatorskie, bo w wielu publikacjach dotyczących coachingu dominuje >, nawet apologetyczne ujęcie"". dr hab. Danuta Ślęczek-Czakon, prof. UŚ ,,Jak zbudować lub utrzymać merytoryczny fundament w swojej pracy coachingowej? Proszę zacząć od tej publikacji! Doskonała w każdym akapicie - zarówno dla młodych, jak i doświadczonych adep-tów sztuki coachingowej"". Agnieszka Deja, prezes International Coach Federation Polska ,,Pozycję polecam wszystkim coachom, superwizorom i osobom zainteresowanym coachingiem, które pragną rozwijać swoją uważność etyczną w coachingu"". Bartosz Berendt, prezes Izby Coachingu
Okładka książki Logistyka oczami kobiet

75,00 zł 68,27 zł


Książka, będąca osobistą perspektywą kobiet naukowo związanych z logistyką, jest spójnym kompendium wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego. Łączy teorię z szeregiem przykładów z praktyki zawodowej autorek, co umożliwia wykorzystanie przedstawionych treści w działaniach przedsiębiorstw. Szczególnym, unikalnym walorem książki jest spojrzenie kobiet na logistykę perspektywa nieco inna niż ukazywana zazwyczaj z racji dysproporcji w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn w branży logistycznej i w nauce związanej z logistyką. Jednocześnie autorki to osoby, które tej dziedzinie poświęciły znaczącą część życia zawodowego lub/i naukowego. Książka może być swoistym przewodnikiem dla kobiet, które planują rozwój kariery zawodowej w logistyce, a także badaczek, które będą rozwijać się naukowo w obszarze dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości.Książka kierowana jest do szeroko rozumianego środowiska logistycznego, w tym specjalistów, menedżerów i dyrektorów logistyki, a także do studentów i wykładowców kierunków bezpieczeństwo, logistyka, ekonomia oraz zarządzanie.
Okładka książki Bitcoin. Ilustrowany przewodnik

99,00 zł 56,28 zł


Inflacja, sterowane kryzysy gospodarcze, pękające bańki, afery związane z udzielaniem kredytów i zadłużaniem się — to tylko kilka problemów, których doświadczamy w efekcie scentralizowanej bankowości powiązanej z polityką. Z drugiej strony bitcoin i łańcuch bloków kojarzą się z mrocznym półświatkiem i łatwymi pieniędzmi, przez co rozbudzają ludzkie lęki i chciwość. Jeśli jednak odsunie się na bok wątki sensacyjne, łatwo zauważyć, że zdecentralizowana cyfrowa waluta ma potencjał wyrwania wielu ważnych aspektów naszego życia spod kontroli polityków i bankowców. Aby jednak trafnie ocenić przydatność bitcoina w niepowtarzalnej, osobistej sytuacji, trzeba dobrze pojąć tę koncepcję i zasady, na których się opiera. Dzięki tej książce zrozumiesz mechanizmy rządzące technologią bitcoina oraz łańcucha bloków. Poznasz też wiele koncepcji leżących u podstaw bitcoina, takich jak podpisy cyfrowe, dowód pracy oraz sieci peer-to-peer. Dowiesz się, jak zainstalować i korzystać z portfela bitcoina, jak przechowywać klucze prywatne oraz jak uruchomić pełny węzeł bitcoina, a także - jak rozpoznawać fałszywe deklaracje oszustów liczących na łatwy zysk. Aby w pełni skorzystać z zawartych tu informacji, nie musisz dysponować umiejętnością programowania ani zaawansowaną wiedzą techniczną i matematyczną. Dzięki przystępnemu językowi i łatwym do przyswojenia schematom zrozumiesz, czym w rzeczywistości jest bitcoin i czym może się stać w niedalekiej przyszłości. Najważniejsze zagadnienia: solidne podstawy bitcoina anatomia transakcji bitcoinowych adresy odbiorców i portfele w sieci bitcoina łańcuch bloków i kopanie bitcoina nowości w zaktualizowanym protokole bitcoina Bitcoin: zrozum, czym jest ta przełomowa technologia! O autorze Kalle Rosenbaum - programista z dwudziestoletnim doświadczeniem. W 2013 roku zafascynował się bitcoinem, a w 2015 roku założył firmę doradczą specjalizującą się w tej tematyce i w pełni się jej poświęcił. W wolnych chwilach prowadzi blog techniczny, na którym wyjaśnia różne techniczne kwestie dotyczące kryptowalut.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj