W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko – światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syntez płynące z tych rozmaitych ról społecznych łatwo dostrzec w jego bestselerowej, wydanej w kilkunastu językach trylogii o świecie, do lektury której sięgnęły masy czytelników. Ta praca – w ślad za opublikowanym pół roku wcześniej dziełem zatytułowanym „Świat w matni” – w sposób interdyscyplinarny kontynuuje wątki dyskutowane na tamtych kartach, wyjaśniając sytuację społeczno-gospodarczą w powiązaniu z problemami bezpieczeństwa, środowiska, klimatu, demografii, kultury, technologii i – jakżeby inaczej – polityki. Chyba nikt nie potrafi w sposób tak fascynujący łączyć opisu rozmaitych zjawisk i procesów występujących na tych polach w kompleksowy, wewnętrznie sprzężony układ. Jak powiada autor, rzeczy dzieją się tak, jak się dzieją, ponieważ wiele dzieje się naraz. A dzieje się tak dużo, że można się w tym wszystkim pogubić. Ale oto udostępniamy Czytelnikom pracę profesora Kołodko, która umożliwia dostrzeżenie ogromu zjawisk i procesów i, co jeszcze ważniejsze, ich nieortodoksyjną interpretację. Książka napisana jest w sposób przystępny, w porywającym stylu, z wielką swadą, ale zarazem z ogromną precyzją. Jej lektura otwiera oczy. George Orwell powiadał: „Wolność słowa to moje prawo do mówienia tego, czego nie chcesz słyszeć”. Wydawnictwo Naukowe PWN umożliwia autorowi tej wyjątkowej książki skorzystanie z tego prawa. Zdjęcia na okładce tej książki to nie tylko wspomnienia z moich podróży. To wojna i pokój. Symbolem bezsensownej wojny jest obrazek z czasów poprzedniej zimnej, na szczęście, wojny. To Czukotka na wschodnim krańcu Eurazji. Ogromna antena satelitarna nasłuchuje, czy znad sąsiedniej Ameryki nie nadlatują balistyczne rakiety z głowicami termojądrowymi. Nigdy nie nadleciały, nigdy też nie zostały wystrzelone w odwrotnym kierunku z pobliskich radzieckich podziemnych silosów. Ogrom środków został zmarnotrawiony, antena rdzewieje… Pokój manifestują gołębie podrywające się do lotu w Ammanie, stolicy Jordanii, która po wojnie potrafiła ułożyć sobie w miarę dobrosąsiedzkie, pokojowe stosunki z Izraelem. Wznoszące się ptaki mają różne kształty, tak jak różne mogą być oblicza pokoju, o który nieustannie trzeba zabiegać. Podobnie jak lecące wzwyż gołębie, na tej drodze nie można się zatrzymać… Prof. Grzegorz W. Kołodko Akademia Leona Koźmińskiego
Podstawowym celem monografii jest przybliżenie roli i znaczenia otwartych innowacji w kreowaniu wartości w biznesie. Jak słusznie zauważa Autor, innowacja sama w sobie może mieć wartość wyłącznie rozważań akademickich, jeżeli nie będziemy poszukiwali możliwości jej skomercjalizowania. () Recenzowana monografia pt. Otwarte innowacje. W poszukiwaniu nowych źródeł kreowania wartości w biznesie autorstwa Pana dra Zenona Pokojskiego stanowi bardzo wartościową pozycję z zakresu innowacji otwartych i ich roli w kreowaniu wartości. () Należy docenić jej walory poznawcze, merytoryczne, metodyczne i utylitarne. Prof. dr hab. Henryk Runowski
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób. Dobrze - powiesz - ale jak to zrobić? Jak dobrze wykorzystać zaledwie 60 sekund, jakie oferuje TikTok do tego, by nakręcić film promocyjny, który obejrzy 100 tysięcy, milion, a może 2 miliony odbiorców? Oczywiście, należy się streszczać. Skondensować przekaz. Jednak nie byle jak. Filmiki trzeba nagrywać w konkretny, preferowany przez odbiorców tego medium sposób. Dodatkowo musisz się nauczyć umiejętnie pobudzać ich zaangażowanie. Działać tak, by algorytm TikToka stał się Twoim sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Jak to wszystko osiągnąć? Szybko, bo konkurencja nie śpi, tylko... kręci! Tego, co i jak robić, by zostać królem TikToka ze wzbudzającymi zazdrość zasięgami, dowiesz się z tej konkretnej, pełnej praktycznych porad książki doświadczonego marketera i tiktokera w jednej osobie.
Książka zawiera dokładne omówienie 76 wskaźników marketingowych, które opisano według jednolitego schematu – od definicji, poprzez etapy obliczania i zastosowanie, po przykłady i studia przypadków. Dzięki zadaniom z rozwiązaniami czytelnik może sprawdzić swoje umiejętności obliczania wskaźników i ich interpretacji.
Na rynku księgarskim znajduje się dużo pozycji poświęconych teorii marketingu, ale bardzo mało rzetelnych prac stricte narzędziowych, takich jak ta książka. Każdy wskaźnik został w niej klarownie przedstawiony i zilustrowany. Praca powinna się znaleźć na półce każdego marketingowca.
Prof. dr hab. Krzysztof Obłój
Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
Przesłanie tej książki jest mi szczególnie bliskie. W naukach o zarządzaniu trudno o rozwój użytecznych teorii bez umiejętności pomiaru rezultatów. Jeśli nie potrafimy mierzyć jakiegoś zjawiska, to prawdopodobnie nie rozumiemy go w pełni. Książka jest cennym podręcznikiem dla studentów zarządzania aspirujących do pracy w marketingu. Uczy nie tylko metod, ale i odpowiedzialności za nakłady na marketing. Powinna po nią sięgnąć również kadra kierownicza, gdyż podążając za sugestiami autorów, można zweryfikować politykę marketingu w przedsiębiorstwie.
Prof. Henryk Sterniczuk
University of New Brunswick, Kanada
Ta publikacja pojawia się w samą porę. Przypomina o tym, o czym wielu marketingowców, niestety, zapomniało. Mówi: zatrzymajcie się, skupcie i zbadajcie dokładnie, czy to, co robicie, przynosi jakieś efekty. Przypomina, że marketing tak jak wszystkie inne aspekty działalności firmy musi podlegać gruntownej ocenie. Książka ta to rzeczowe i praktyczne przedstawienie mierników marketingowych, których właściwe zastosowanie może dostarczyć niezwykle cennej wiedzy operacyjnej.
Barbara Pałdyna
Marketing Manager
Książka składa się z dwóch części zawierających osiem rozdziałów.
Część pierwsza zatytułowana „Kierunki zmian w polityce podatkowej państwa” odnosi się do analizy rozwiązań z zakresu wybranych podatków w Polsce – stanowiących zarówno dochód budżetu państwa, tj. podatku dochodowego od osób fizycznych, jak i wybranych podatków lokalnych. Skupiono się zwłaszcza na ocenie prawno-ekonomicznej podatków ze szczególnym uwzględnieniem ich wydajności fiskalnej i tym samym realizacji przez nie funkcji fiskalnej oraz ocenie skutków zmian przepisów prawa podatkowego.
W części drugiej – „Rola współczesnego przedsiębiorstwa w gospodarce i społeczeństwie” – omówiono najważniejsze wyzwania dla przedsiębiorstw w dobie zachodzących zmian społeczno-gospodarczych. Rozważania te poświęcono przede wszystkim zagadnieniom nadzoru korporacyjnego, u podstaw którego leży dbałość o interesy społeczne i ochronę środowiska, oraz koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR). W kontekście działań podejmowanych na rzecz ochrony środowiska wskazano na unijne uregulowania prawne i instrumenty stosowane do osiągnięcia celów w obszarze zielonej polityki.
Job crafting jest metodą zwiększania zaangażowania pracowników i wspierania ich w budowaniu poczucia sensu pracy. Polega na dokonywaniu przez nich fizycznych oraz poznawczych zmian w sposobie wykonywania pracy, stosunku do niej lub w relacjach ze współpracownikami. Ta potwierdzona naukowo koncepcja zyskuje popularność wśród psychologów pracy i praktyków HR w krajach zachodnich, USA i Skandynawii. Autorki opisują sposoby na adaptację narzędzi job craftingu do polskiej kultury oraz wdrażanie ich z sukcesem w firmach.W kolejnym wydaniu zaprezentowano m.in.: zalecane działania sprzyjające tworzeniu kultury przekształcania pracy w organizacji, przewodnik, jak krok po kroku przeprowadzić warsztaty job craftingowe, opisy przykładów praktycznego zastosowania narzędzi job crafting w polskich firmach w formie case study, sposoby na budowanie relacji w zespołach rozproszonych lub pracujących w trybie pracy hybrydowej, rolę wzmacniania zdrowia psychicznego pracowników poprzez profilaktykę wypalenia zawodowego oraz budowanie bezpieczeństwa psychologicznego.Książka przeznaczona jest dla menedżerów i osób zatrudnionych w działach HR. Zainteresuje także psychologów pracy i organizacji. Pierwsze wydanie publikacji zostało uznane za najlepszą książkę popularyzatorską w konkursie Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej Pozytyw na najlepszą publikację z zakresu psychologii pozytywnej. Poszerzone wydanie książki genialnie wpisuje się w aktualne trendy rynku, uwypuklone przez pandemię: konieczność elastycznego podejścia do pracy, ciągłe jej usprawnianie czy trudność w tworzeniu jednego rozwiązania pasującego wszystkim zatrudnionym. Upodmiotowienie pracowników w kształtowaniu swojej sytuacji zawodowej wydaje się dobrą odpowiedzią na współczesne wyzwania. Autorki zręcznie nawiązują do tej sytuacji i pokazują, jak job crafting może wspomóc organizacje w dzisiejszych czasach. Dr Marta Roczniewska
W latach 2000–2021 opublikowałem ponad 30 artykułów traktujących o sytuacji ekonomicznej, zwłaszcza finansowej, polskiego sektora przedsiębiorstw. W artykułach tych rozpatrywałem różne problemy sytuacji finansowej przedsiębiorstw, oceniając występujące tendencje, zjawiska i procesy – pozytywne, ale także negatywne. Poruszałem też zagadnienia niebędące bezpośrednio przejawem sytuacji finansowej, ale mające istotny wpływ na kształtowanie tej sytuacji. Dotyczy to np. procesów restrukturyzacji przedsiębiorstw, zwłaszcza w latach 90. ubiegłego wieku, wpływu procesów logistycznych na sytuację finansową, zmian własnościowych w polskim sektorze przedsiębiorstw. Wybór artykułów zawartych w tej książce stanowi w mojej ocenie nie tylko odzwierciedlenie podstawowych tendencji zmian sytuacji finansowej przedsiębiorstw w ciągu ostatnich 20 lat, ale także identyfikację problemów sytuacji finansowej, czynników sprawczych jej kształtowania, zastosowanych metod analizy i oceny, które pozwalają na poznanie mechanizmów kształtowania sytuacji finansowej. Myślę, że mogą być one wykorzystane także w przyszłości.
Czesław Skowronek
Książka w sposób syntetyczny porządkuje wiedzę związaną z przedsiębiorczością społeczną, gospodarką społeczną i ekonomią społeczną. Autorka przedstawiła w niej:
• definicje i charakterystyki pojęcia przedsiębiorczości społecznej oraz pojęcia przedsiębiorstwa społecznego;
• ujęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości w teorii ekonomii (zarządzania i socjologii);
• zagadnienie ekonomii społecznej i gospodarki społecznej w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki;
• zjawiska przedsiębiorczości społecznej, gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce;
• system i podmioty gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce wraz ze społeczno-ekonomicznym tłem ich funkcjonowania.
Książka została opatrzona komentarzami Autorki na temat kondycji sektora gospodarki społecznej w Polsce oraz potencjału jego rozwoju we współpracy z instytucjami publicznymi, organizacjami III sektora oraz biznesem.
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby rozpoczynać, prowadzić i nadzorować udane projekty. Współczesna gospodarka opiera się na projektach. Są one podstawą działania firm, instytucji, państw i pojedynczych ludzi. Mogą być śmiałe, zakrojone na szeroką skalę, jak wprowadzenie wspólnej strefy euro w 2002 roku, lub osobiste, pozwalające spełniać marzenia. W tym kompleksowym poradniku znajdziesz przełomowy, a zarazem prosty i uniwersalny model – kanwę projektu – który zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu każdego przedsięwzięcia. Dzięki licznym studiom przypadków z rozmaitych branż i z całego świata zrozumiesz, co odróżnia świetne projekty od tych zakończonych fiaskiem.
Z Harvard Business Review. Podręcznika zarządzania projektami dowiesz się m.in.: - jaka jest rola menedżera, sponsora wykonawczego i interesariuszy projektu, - jak zbudować i wspierać skuteczny zespół projektowy, - jak zarządzać portfelem projektów, - jak wybierać projekty do realizacji oraz decydować, które i kiedy należy przerwać, - jak dzięki projektom zarządzać kryzysami i reagować na zmiany, tak by wyzwania przekuwać w szanse rozwoju.
Sprzedaż precyzyjnie dopracowana Profesjonalnie traktowana sprzedaż nie powinna być postrzegana jak zbiór przypadkowych działań, prowadzonych z nadzieją na mniej lub bardziej prawdopodobny sukces. W fachowym ujęciu sprzedaż należy potraktować jak proces, który można rozpracować, poznać i dokładnie opisać. Właśnie takie podejście do sprzedaży reprezentuje Robert Lipiński, sprzedawca praktyk z wieloletnim stażem w zawodzie, a także doświadczony konsultant i wdrożeniowiec z pasją. W książce wychodzi od tezy, że każdy sprzedawca dostarcza pewien produkt. Produkuje mianowicie kontrakty na rozwiązywanie problemów klienta. Proces produkcji takiej umowy nie różni się co do zasady od wytwarzania czegoś tak materialnego jak samochód czy telewizor. I może zostać równie precyzyjnie opracowany i opisany - by służyć jako zbiór konkretnych, praktycznych i powtarzalnych wytycznych dla wchodzącego na rynek lub pragnącego poprawić swoje osiągnięcia właściciela firmy, menedżera sprzedaży lub etatowego sprzedawcy. Chcesz poznać ten proces? Chcesz przestać wreszcie sprzedawać, a zarazem zwiększyć swoją skuteczność i prognozować dochody z większą przewidywalnością? Przed tobą fascynująca podróż w głąb skutecznej i efektywnej sprzedaży B2B!
Sprzedawaj więcej. Szybciej. Łatwiej Czy wiesz, jak przebiega ścieżka zakupowa? Zaczyna się od rozpoznania potrzeby, potem następuje faza poszukiwania informacji i porównywania ofert, wreszcie dochodzi do zakupu. To jednak nie koniec. Jeśli towar lub usługa spełniły oczekiwania klienta, sięgnie po nie ponownie. Jeśli nie - odrzuci je, gdy znów pojawi się potrzeba uzupełnienia zapasów lub skorzystania z usługi. Ten schemat, oddający proces podejmowania decyzji przez konsumentów, działa właściwie w wypadku każdego człowieka i w odniesieniu do dowolnego zakupu - po prostu jest uniwersalny. Najlepsi handlowcy doskonale wiedzą, że aby osiągać maksymalne wyniki sprzedażowe, muszą się zaopatrzyć w narzędzia, które pozwolą im zadbać o klienta na każdym z pięciu etapów procesu decyzyjnego. Możesz mieć te techniki od ręki i w komplecie - w tej książce bowiem znajdziesz zestaw gotowych narzędzi handlowych, które pomogą Ci zwrócić uwagę klienta, przekonać go do zakupu i zmienić w ambasadora marki. Zastosuj techniki opisane w tym poradniku, a klient nie tylko wybierze właśnie Twoją ofertę i wróci z kolejną potrzebą, ale też przyprowadzi ze sobą kolejnych zainteresowanych
Przewodnik i zeszyt ćwiczeńPodobno obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.A ile mogą być dla Ciebie warte odpowiednio dobrane słowa?Zdarzyło Ci się kiedyś zabłądzić? Zagubić się w labiryncie uliczek, przemierzać kilka razy tę samą trasę, bezskutecznie próbować dojść do celu? Tracić przy tym nie tylko czas, ale i nerwy, a czasem także pieniądze? Taka sytuacja może się przydarzyć nie tylko w nieznanym mieście, ale również w biznesie. By przykuć uwagę odbiorcy, zainteresować go swoim produktem, wreszcie ― doprowadzić do transakcji, często stąpa się po niepewnym gruncie.Tymczasem tak jak w życiu wystarczy zapytać kogoś o drogę, poznać wydeptane przez miejscowych ścieżki, nauczyć się rozpoznawać określone punkty na mapie ― tak samo w biznesie warto poznać zasady i schematy, jakimi rządzą się skuteczne treści. Ta książka jest przewodnikiem po świecie tych schematów. Autorka przeprowadzi Cię przez kręte uliczki copywritingu sprzedażowego, licząc, że dzięki jej wskazówkom wkrótce będziesz je przemierzać samodzielnie, niemal z zamkniętymi oczami!W czym Ci pomoże ta książka? w zdefiniowaniu potrzeb i motywacji odbiorców w skutecznym odpowiadaniu na te potrzeby poprzez angażujące treści w szybszym i prostszym tworzeniu tekstów dzięki znajomości formuł copywriterskich w przełamaniu klątwy wiedzy, by pisać zrozumiale dla każdego odbiorcy w stosowaniu języka korzyści, który naprawdę sprzedaje
HR compliance jest to system działań pracodawcy i jego upoważnionych przedstawicieli lub struktur stworzony w celu kontroli przestrzegania prawa. Dotyczy obszarów związanych z pracownikami, w których członkowie organizacji mogą być zarówno sprawcami, jak i ofiarami naruszeń.
Według autorów efektywne działania kontrolne powinny uwzględniać:
• zapobieganie zachowaniom niepożądanym, takim jak mobbing, dyskryminacja czy molestowanie seksualne;
• procedury przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń naruszeń prawa przez pracowników;
• przestrzeganie przez pracodawcę praw pracowników.
W publikacji omówiono zagadnienia takie jak:
• odpowiedzialność członków zarządu;
• zmniejszanie ryzyka związanego z wykorzystaniem technologii systemów rozproszonych;
• cyberbezpieczeństwo cyfrowych kanałów zarządzania zgłoszeniami;
• przykłady dobrych praktyk w zakresie tworzenia i implementacji systemów whistleblowingowych w Polsce.
Dzięki lekturze książki czytelnik dowie się, jak krok po kroku stworzyć system HR compliance, aby był oparty na właściwych regulacjach oraz miał praktyczne zastosowanie.
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla pracowników i menedżerów działów HR, jak i dla prawników oraz specjalistów do spraw compliance. Zainteresuje również przedstawicieli kadry kierowniczej.
„Zdecydowanie wartościowe jest połączenie idei przestrzegania norm i zasad z aktywnością działów HR i szerzej – z aktywnością pracodawców i kadry kierowniczej w dziedzinie zarządzania. Niektóre książki dostępne na rynku, w sposób zapewne niezamierzony, utrwalają podział na tak zwany miękki i twardy HR. W dzisiejszych realiach zarządzania biznesem, w świecie norm i standardów oraz coraz szybciej postępujących zmian, podejście holistyczne jest wysoce wskazane. I właśnie to podejście wybrzmiewa w niniejszej publikacji”.
Jarosław Marciniak
Dynamicznie rozwijająca się branża kryptowalut przyciąga wielu oszustów. Zanim zainwestujesz w nią swoje oszczędności, lepiej sprawdź, czy twoje pieniądze będą bezpieczne Kryptowojny ujawniają zuchwałe oszustwa, których ofiarami padły miliony ludzi ze wszystkich zakątków świata. Książka odsłania kulisy zwykłych piramid finansowych, ekscentrycznych przekrętów i nagłych zniknięć stojących za nimi ludzi. Erica Stanford opisuje skandale świata kryptowalut, demaskuje mechanizmy oszustw, rynkowe strategie manipulacji, a także to, w jaki sposób naciągacze wykorzystują nowe i czasami trudno zrozumiałe technologie. Autorka przestrzega czytelników przed naiwną wiarą w krociowe zyski z inwestycji, ale zarazem pokazuje potęgę nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które w przyszłości mogą zrewolucjonizować bankowość i zmienić nasz świat na lepsze. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak uniknąć niebezpieczeństw związanych z kryptowalutami i zrobić na nich interes, ta książka jest dla ciebie!
Współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa podlegają nieustannym zmianom. Powszechna informatyzacja rzeczywistości gospodarczej i postępująca automatyzacja procesów z założenia powinny umożliwić szybsze i łatwiejsze przygotowywanie i badanie sprawozdań finansowych, a ujednolicenie ich struktury logicznej powinno pozwolić także na łatwiejsze dokonywanie porównań. Niezależnie od postępu technologicznego, usprawniającego pracę księgowych, nadal ogromnym wyzwaniem dla systemu rachunkowości i rewizji finansowej pozostaje konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu wiarygodności danych sprawozdawczych oraz dostarczenia informacji użytecznej, która dla odbiorców będzie przydatna w podczas podejmowania decyzji zarządczych oraz inwestycyjnych. W monografii zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących wyzwań, przed jakimi stają współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa w warunkach ciągłych zmian otoczenia gospodarczego i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych. Poruszone zagadnienia zostały zebrane w następujące bloki tematyczne: ·zastosowanie nowoczesnych technologii w systemie rachunkowości, ·rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, ·raportowanie niefinansowe, ·rewizja finansowa, ·rachunkowość zarządcza i analiza finansowa. Książka jest rezultatem projektu naukowego „Sprawozdawczość i rewizja finansowa wobec wyzwań XXI wieku”, w którym udział brali studenci polskich uczelni wyższych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Sprzedaż i marketing bez spamowania na LinkedIn! To książka z ćwiczeniami, czyli skuteczny mix praktycznej wiedzy oraz licznych zadań do wdrożenia. Obecnie LinkedIn jest nie tylko narzędziem wspierającym procesy rekrutacyjne, ale też skutecznym medium do pozyskiwania klientów i partnerów biznesowych. Żeby jednak móc z niego czerpać korzyści, trzeba najpierw wśród naszej grupy docelowej zbudować rozpoznawalność, reputację i zaufanie. Z tego właśnie powodu wszelkie sprzedażowe próby podejmowane już w pierwszej wiadomości w social mediach zwykle kończą się porażką. Bez zbudowania zaufania, a często i relacji, to nie ma szans się udać. Od kontaktu do kontraktu Angelika Chimkowska, strateg silnych marek i – jak sama o sobie mówi – marketingowiec nawrócony na sprzedaż, pokazuje, jak można robić skuteczny social selling bez spamowania oraz jak przeprowadzić naszego idealnego klienta od kontaktu do kontraktu. Jej niniejsza książka jest jednocześnie poradnikiem, zeszytem ćwiczeń oraz notatnikiem do planów i strategii, bo wiedza o czymś nie zmienia życia. Dopiero działanie zgodnie z tą wiedzą ma szansę zaowocować rezultatem, którego szukamy. A myślenie „Think BIG, focus Small”, a przy tym stopniowe realizowanie swojej strategii pozwala osiągnąć cele biznesowe na tej największej platformie społecznościowej. Co tworzy zasięgi, a co się tylko nam wydaje Czytając LinkedIn w praktyce, krok po kroku dowiesz się, jak: zaprezentować swoją wiedzę ekspercką, zapraszać do kontaktu i nawiązywać relacje biznesowe z decydentami z całego świata, sprzedawać i przyciągać nowych klientów, a także promować swoją markę osobistą i firmową. Dzięki praktycznym wskazówkom oraz sprawdzonym metodom zbudujesz skuteczny profil osobisty w 10 i pół kroku, dowiesz się, jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn, poznasz mało znane funkcje i ustawienia oraz dowiesz się, co i jak publikować, by budować zaangażowanie odbiorców. A także o czym należy pamiętać i jakie zasady netykiety znać, by nie skazać się na kryzys wizerunkowy, a jeśli już wybuchnie, to jak sobie z nim poradzić na LinkedIn. Jak zmienić wiedzę w działanie W każdym z rozdziałów Linkedin w praktyce otrzymasz wskazówki ułatwiające nawigację po świecie social sellingu: PRO TIP – tego prawdopodobnie nie znajdziesz nigdzie indziej! DOBRE PRZYKŁADY – jak działają inni?! CHECKLISTA – sprawdź, czy na pewno wszystko masz! DO UZUPEŁNIENIA – zrób koniecznie! ĆWICZENIE – Ty decydujesz, ale pamiętaj, że ćwiczenie czyni mistrza! WAŻNE PYTANIA – bez tych odpowiedzi trudno będzie podjąć strategicznie dobrą decyzję! INSTRUKCJA – oficjalnie od LinkedIn! Skuteczność nie zależy wyłącznie od samych narzędzi, ale umiejętności ich zastosowania. Dlatego książka ma charakter workbooka. Pracując z nią i rozwiązując zawarte w niej zadania, od razu możesz wprowadzić zdobytą wiedzę w czyn.
Przywództwo nie jest tym, co lider narzuca pracownikom, lecz tym, co osiąga wspólnie z nimi. Skuteczne przywództwo to proces wywierania wpływu, w którym liderzy poprzez konsekwentne wdrażanie zdroworozsądkowych praktyk pomagają ludziom i organizacjom odnosić sukcesy. Niestety, w większości miejsc pracy z niezrozumiałych przyczyn ignoruje się te podstawowe zasady. Dlatego w niniejszej książce legendarny ekspert w dziedzinie przywództwa i autor bestsellerów Ken Blanchard oraz jego współpracownik Randy Conley postanowili podzielić się 52 prostymi wskazówkami, które pomogą liderom uczynić zdroworozsądkowe przywództwo powszechną praktyką. Proste prawdy o przywództwie jest dwuczęściową kompilacja przemyśleń Blancharda i Conleya na temat servant leadership i budowania zaufania. To świadectwo przenikliwej, zapadającej w pamięć, a miejscami sprzecznej z intuicją mądrości przywódczej. Czytelnicy dzięki niej odkryją: •Kiedy należy stosować różne podejścia (style przywódcze) do różnych – i do tych samych osób, •Co sprawia, że przywódcy służebni są gotowi przyjąć odpowiedzialność za swoje błędy, •Jak zachęcać ludzi do autonomii poprzez wyznaczanie granic, •Co jest wyznacznikiem skuteczności zaufanego przywódcy służebnego , •Dlaczego kluczem do wspierania rozwoju ludzi jest „przyłapywanie” ich na robieniu czegoś dobrze. Proste prawdy o przywództwie pozwolą każdemu liderowi wzbogacić swój styl przywódczy o proste, lecz nieodzowne praktyki, budować zaufanie poprzez servant leadership i wywierać pozytywny wpływ na otaczających go ludzi. *** Ken Blanchard i Randy Conley napisali niezastąpiony przewodnik po servant leadership, z realnymi i praktycznymi krokami, jakie należy podjąć, aby stać się lepszym przywódcą i człowiekiem. — Marshall Goldsmith, zdobywca pierwszego miejsca w rankingu najlepszych trenerów kadry menedżerskiej wg Thinkers50; autor bestsellerów „New York Timesa” W młodzieżowym slangu Ken Blanchard to prawdziwy gangster. To on pokazał nam, jak olbrzymią wartość ma servant ledership – i jak być przywódcą służebnym. Proste prawdy o przywództwie to kolejny ważny krok w naszej edukacji. — Simon Sinek, optymista i autor bestsellera Zaczynaj od dlaczego‚ wyróżnionego w rankingu „New York Timesa” Kiedy wprowadzisz w życie praktyczne pomysły przedstawione w tej książce – umocnisz swoje przywództwo, zbudujesz zaufanie w zespole i poprawisz swoje relacje. Czytaj i stosuj! — Jon Gordon, autor bestsellera Potęga pozytywnego przywództwa Ken i Randy napisali prawdziwą perełkę. Każdy czytelnik znajdzie w niej ulubione wskazówki dotyczące przywództwa i – co bodaj najważniejsze – poczuje przypływ inspiracji pod wpływem konsekwentnego i pełnego pasji etosu zaufania i służby, który przewija się przez wszystkie pięćdziesiąt dwie wskazówki niczym złota nić. — Dr John Blakey, założyciel The Trusted Executive Foundation Proste prawdy o przywództwie to rzadkie połączenie inspiracji i praktycznych porad, które uwielbiam w książkach. Sięgnij po tę propozycję, aby wzmocnić swoje relacje w pracy i w życiu osobistym. — Larry C. Spears, autor i badacz przywództwa służebnego, Uniwersytet Gonzaga
Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia - zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.Powszechne błędyLiczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe ("wzrost o 15% rocznie") i cele aspiracyjne ("będziemy produkować wiodące na rynku produkty"). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.Sedno sprawyPoprzez barwne historie - o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej - Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.Esencja umiejętności strategicznychWedług koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi - choć ich kształt może być trudny do uchwycenia - a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.Strategia to ciągła podróżTworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.***"Sedno strategii to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Jest to książka, którą będę uparcie polecał moim ludziom, bo to najlepszy sposób na uczynienie z nich strategów".- Simon Galbraith, dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate"Sedno strategii wyjaśnia, dlaczego Rumelt jest uznawany za światowy autorytet w dziedzinie strategii. Niezwykle przyjemna w lekturze książka stanowi przewodnik po najtrudniejszych zagadnieniach i pokazuje, jak utorować sobie drogę do sukcesu nawet wbrew najtrudniejszym wyzwaniom".- Andy D. Bryant, prezes zarządu Intel Corporation (2012-2020)"Przekonująca i praktyczna. Wnikliwa i nieuciekająca od trudnych tematów rozmowa o rzeczywistych wyzwaniach stojących przed firmami oraz kreatywności niezbędnej do znalezienia przełomowych rozwiązań".- Rebecca Henderson, Harvard University, autorka książki Reimagining Capitalism in a World on Fire"Doskonała książka. Rumelt zaprasza nas do firmy wielkich strategów, w której ciekawi, kreatywni i sprytni pokonują trudności dzięki dotarciu do faktycznej przyczyny rzeczywistego problemu i przełamaniu go".- Chris Bradley, starszy partner w McKinsey i współautor książki Strategy Beyond the Hockey Stick
Jeśli pocisz się na samą myśl o spotkaniu na Zoomie, a ulgę przynosi Ci dopiero wyłączenie kamery, Mike Acker przychodzi Ci z pomocą! Ten trener do spraw komunikacji i mówca z dwudziestoletnim doświadczeniem napisał książkę dla wszystkich pracowników zmęczonych wideokonferencjami, a także szefów chcących poprawić jakość prowadzonych meetingów i przenieść swoje umiejętności interpersonalne w przestrzeń internetową, w której często ekran monitora stanowi przeszkodę. W niniejszej publikacji zamiast "lać wodę", Autor daje konkretne rady, w jaki sposób pokonać tę barierę, a nawet wykorzystać ją jako swój atut w pracy zdalnej. Niezależnie, czy tego chcemy, świat zmienia się na naszych oczach i musimy się dostosować do zachodzących zmian. Mike Acker bez wątpienia jest idealnym przewodnikiem po nowej rzeczywistości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?