W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W prostocie tkwi siła
Dowiedz się więcej o dobrych rynkach, złym monopolu i inflacji
Zrozum, skąd biorą się deficyt budżetowy i zyski z handlu
Poznaj naukę o dobrobycie i rozkwicie gospodarczym
W tej książce znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby zrozumieć naszą szybko rozwijającą się gospodarkę, a także podstawy ekonomiczne, które nigdy się nie zmieniają. Jak najlepiej walczyć z ubóstwem? Jak państwo może wpływać na poziom zatrudnienia oraz wzrost wynagrodzeń? Jak chronić środowisko i gatunki zagrożone wyginięciem? Znajdziesz tu odpowiedzi na te pytania — i wiele więcej! A wszystko opisane prostym, przystępnym językiem.
W książce:
* Fascynująca podróż w świat ekonomii behawioralnej
* Mechanizmy popytu i podaży
* Wykorzystanie polityki fiskalnej i monetarnej do walki z recesją
* Teoria gier i tajemnice współpracy
Dr Sean Masaki Flynn — assistant professor of economics w Scripps College w Claremont w Kalifornii. Specjalista do spraw ekonomii behawioralnej, konsultant stacji radiowych i telewizyjnych — współpracuje z redakcjami NPR, ABC, Fox Business i „Forbesa”.
Problematyka związana z funkcjonowaniem aptek jest niezwykle złożona i obejmuje wiele szczegółowych kwestii. Zwiększona liczba regulacji dotyczących tematyki farmaceutycznej i aptecznej na przestrzeni ostatnich 35 lat zmieniła realia funkcjonowania tego ? prima facie ograniczonego podmiotowo i przedmiotowo ? obszaru działalności życia gospodarczego i społecznego. Mając do wyboru wielość zagadnień Autorzy wybrali kilka z nich, które punktu widzenia przedsiębiorców zasługują na szczególne zainteresowanie badawcze. Są to kwestie dotyczące:- istoty przepisów ?antykoncentracyjnych?- reklamy aptek i punktów aptecznych- franczyzy aptek- udzielania i cofania zezwoleń na prowadzenie apteki ogólnodostępnej- a także roli, znaczenia oraz wpływu samorządu zawodowego na funkcjonowanie przedsiębiorców. Poradnik skierowany jest przede wszystkim dla przedsiębiorców prowadzących apteki oraz franczyzodawców. Zainteresuje również prawników praktyków zajmujących się tym tematem, w tym adwokatów, radców prawnych i sędziów. Autorzy to pracownicy Katedry Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie praktycznego respektowania przez prawodawcę standardów prawidłowej legislacji, ochrony wolności i praw jednostki. Są twórcami szeregu opinii, w tym dotyczących konstytucyjności ingerencji prawodawcy w sferę dóbr konstytucyjnie chronionych, oraz autorami kilkuset opracowań naukowych z przedmiotowego obszaru.
Problemem badawczym podjętym w publikacji jest zarządzanie w jednostkach samorządu terytorialnego, a także wpływ zarządzania na kształtowanie się Stref Aktywności Gospodarczej oraz ich wpływ na procesy zarządzania w gminie. W zaprezentowanych w książce założeniach autor proponuje własną definicję Strefy Aktywności Gospodarczej. W tej definicji przyjmuje się, że SAG-i realizują lokalne cele rozwojowe, takie jak: podniesienie konkurencyjności obszaru, zwiększenie liczby podmiotów gospodarczych i miejsc pracy, rozwój infrastruktury technicznej. Atutem pracy jest jej solidne zakorzenienie w literaturze przedmiotu. Na szczególne podkreślenie zasługuje warsztat Autora, dokonała znajomość przepisów prawa i osadzenia systemu samorządowego w ramach funkcjonowania państwa.
W publikacji autor omówił rolę i wpływ przepisów o kontroli zarządczej na rachunkowość budżetową. Skoncentrował się na dwóch procesach kontroli zarządczej: planowaniu (wyznaczaniu celów) oraz zarządzaniu ryzykiem. Są to jednocześnie procesy zarządcze najobszerniej opisane standardami kontroli zarządczej i uznane przez ustawodawcę za fundamentalne.
W opracowaniu czytelnik znajdzie analizę zagadnień takich jak:
• mierniki celów rachunkowości budżetowej oraz monitorowanie stopnia ich osiągnięcia;
• zarządzanie ryzykiem w obszarze zapewnienia wiarygodności sprawozdań budżetowych;
• ryzyko w stosowaniu klasyfikacji budżetowej.
Opracowanie zainteresuje ekonomistów, księgowych i menedżerów zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych, a także adwokatów, radców prawnych i sędziów w zakresie omawianej problematyki.
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zrozumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe. Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: o Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? o Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? o W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? o Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? o Jakie czynniki zmniejszają poziom efektywności organizacyjnej? o Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? o Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menadżer, operujący w świecie VUCA?
Czy wiesz, jak zwiększyć swoje szanse na skuteczną sprzedaż? Dobry handlowiec to handlowiec skuteczny. Czyli taki, który doprowadza do odpowiednio dużej liczby rozmów z klientami zakończonych transakcją. Taki, który przynosi swojej firmie oczekiwane obroty. Taki, który jest zadowolony z comiesięcznej wypłaty, zwykle powiązanej ściśle z sukcesami w pracy. Decydując się na wybór tej ścieżki zawodowej, przyszły handlowiec zakłada, że będzie właśnie taki. Maksymalnie skuteczny. Jednak nie każdemu się to udaje. Dlaczego? Dzisiejsi klienci są bardzo różnorodni, mniej podatni na próby nieumiejętnej perswazji, bardziej powściągliwi w swoich decyzjach zakupowych. Podchodzą też z większym dystansem do osób, które próbują im coś sprzedać. Zwłaszcza do przedstawicieli handlowych i doradców, z którymi wcześniej nie mieli kontaktu. Żyjemy w dobie wyedukowanych i wymagających nabywców, surowo oceniających niekompetentnych sprzedawców. Aby odnaleźć się w obecnej sytuacji, odnosić sukcesy i z satysfakcją wykonywać ten ekscytujący, piękny, choć czasami trudny zawód, trzeba stale podnosić kwalifikacje. Szukać profesjonalnych sposobów docierania do nowych odbiorców usług i produktów, nabierać elastyczności w dopasowywaniu i przekonywaniu rozmaitych typów osobowości klienta, rozszerzać repertuar swoich umiejętności i tworzyć własny, niepowtarzalny styl sprzedaży. Odpowiedź na pytanie, jak to zrobić, znajdziesz w tej książce!
CHARYZMA - masz to w sobie!Nikolaus B. ENKELMANN (19362017) był jednym z najbardziej znanych ekspertów w dziedzinie zarządzania. W swym instytucie w Knigstein przez ponad pół wieku z powodzeniem prowadził seminaria i treningi poświęcone doskonaleniu osobowości. Blisko milion osób, w tym menedżerów, trenerów, lekarzy i przedstawicieli innych zawodów, zapoznało się na nich z jego filozofią sukcesu. Napisał wiele książek, nagrywał też kasety audio i video, płyty CD.Główne przesłanie Enkelmanna dla menedżerów nowego stulecia brzmi: posiadasz wszystkie umiejętności niezbędne, by uczynić swe życie cudownym pasmem sukcesów; twój potencjał jest nieograniczony, musisz tylko nauczyć się, jak z niego korzystać, a wtedy przyszłość stanie przed tobą otworem. Podczas lektury Charyzmy odkryjesz, że z siłą przekonywania jest jak ze sprawnością fizyczną: musisz regularnie trenować, by osiągnąć jak najwyższy poziom. Nikolaus B. Enkelmann proponuje ci specjalny program treningowy, z którego pomocą szybko poczynisz postępy i nauczysz się osiągać lepsze rezultaty, widoczne niemal z dnia na dzień we wszystkich dziedzinach życia.Brian Tracy, autor książki Milionerzy z wyboru i innych światowych bestsellerówOdniesienie sukcesu bez zdolności charyzmatycznych jest w dzisiejszych czasach właściwie niemożliwe.Czy wiesz, że badacze mózgu i psychologowie stwierdzili ponad wszelką wątpliwość, że człowiek wykorzystuje jedynie 10 procent swych możliwości umysłowych, a pozostałe 90 procent leży odłogiem? Czy potrafisz sobie wyobrazić, jak ogromnymi możliwościami dysponujesz? Nie ma żadnych ograniczeń dla kogoś, kto wykorzystuje swój umysłowy potencjał. Praca nad sobą powinna sprawić ci przyjemność i przynieść wiele satysfakcji. Razem ze mną idź więc krok po kroku, rozwiń własną charyzmę, doprowadź swą osobowość do rozkwitu.Nikolaus B. Enkelmann
W publikacji objęto badaniami porównawczymi sześć państw europejskich,tj. Niemcy, Hiszpanię, Włochy, Węgry, Słowację i Słowenię. Przyjęte w tych państwach instrumenty uwzględniają nowe tendencje w sposobie ograniczania polityki fiskalnej na przebieg cyklu koniunkturalnego czy możliwość zastosowania tzw. klauzul wyjścia. Dzięki temu mogą one stanowić cenną wskazówkę dla polskiego ustrojodawcy w kwestii limitu zadłużenia z art. 216 ust. 5 Konstytucji RP. W tym celu omówiono problematykę stosowania konstytucyjnych reguł fiskalnych, odnosząc się do ich kategoryczności, doprecyzowania w ustawodawstwie niższego rzędu czy związków między konstytucyjnymi regułami fiskalnymi a prawem Unii Europejskiej.
Publikacja jest przeznaczona dla prawników, finansistów, politologów zajmujących się problematyką budżetu państwa oraz długu publicznego. Może ona zainteresować polityków i pracowników administracji, w tym administracji rządowej, którzy uczestniczą w procesie projektowania budżetu państwa oraz zajmują się problematyką finansów publicznych. Będzie ona stanowić również cenną pomoc dla specjalistów z zakresu prawa konstytucyjnego, prawa finansowego i prawa Unii Europejskiej, a także dla studentów prawa, administracji oraz finansów.
Spraw, by ludzie:
w pełni Ci ufali
wierzyli Twoim opiniom i decyzjom
chcieli za Tobą podążać
Prawdziwy lider, czyli jaki?
Co czyni wielkich przywódców inspirującymi? Z jakiego powodu jednych szefów uznajemy za świetnych, a innych za zupełnie przeciętnych? Dlaczego tylko niektórych mówców odbieramy jako autentycznych i przekonywających? Wielkich przywódców, świetnych szefów i przekonywających mówców łączy kilka cech: wszyscy ci ludzie są pewni siebie i działają ze spokojem nawet wtedy, gdy pozostają pod presją. Wiedzą, co robić w trudnych sytuacjach, i dają przykład innym. Komunikują się elokwentnie, jasno i precyzyjnie. Innymi słowy, każdego z nich można określić mianem prawdziwego lidera. Takiego, po którym od razu widać, że potrafi wywierać wpływ.
Executive presence, z angielskiego prezencja przywódcza, jest właśnie tym czymś, co pozwala porywać za sobą ludzi, przemawiać do nich, inspirować ich i sprawiać, by podążali za przywódcą pełni spokoju i zaufania. Nie ma znaczenia, kim jesteś ? politykiem, dyrektorem szkoły, właścicielem firmy, menedżerem w prywatnej firmie, wykładowcą na uczelni lub wschodzącą gwiazdą show-biznesu ? jeśli jednym z Twoich naczelnych zawodowych zadań jest liderowanie, musisz przede wszystkim nauczyć się intencjonalnie kształtować swój wizerunek.
Na stronach tej książki znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak to skutecznie zrobić.
O autorze książki
Dr Michał Chmielecki jest ekspertem w obszarze negocjacji strategicznych i międzynarodowych - praktykiem negocjowania i trenerem z kilkunastoletnim stażem. Szkoli klientów z Polski i zagranicy, sztuki negocjacji uczy zarówno klientów biznesowych, jak i przedstawicieli służb i sił specjalnych oraz oficerów wojska polskiego i amerykańskiego. Jest profesorem Społecznej Akademii Nauk, wykładowcą Clark University. Współpracował między innymi z Akademią Dyplomatyczną MSZ, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Polskim Instytutem Dyplomacji, Europejską Akademią Dyplomacji oraz Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Więcej na www.szkoleniaznegocjacji.com
Nie wszyscy, którzy chcą otworzyć własny biznes, będą w stanie z powodzeniem i sukcesem go prowadzić. Założenie firmy to tylko pierwszy krok,który możesz załatwić w jeden dzień. Schody pojawiają się dopiero, gdy trzeba postawić kolejne kroki. Nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na sukces.Dlatego dzięki temu poradnikowi mogę pomóc podjąć decyzje, podzielić się doświadczeniem i podpowiedzieć, o czym musisz pomyśleć i co zaplanować, jeśli poważnie myślisz o własnej firmie i chcesz ruszyć w tę podróż.
Przewodnik, który otwiera drogę do bogactwa.Jakie strategie, narzędzia, nawyki i nastawienie mają ludzie, którzy sami doszli do wielkich majątków? poznaj 100 reguł ludzi bogatych!To książka pełna wspaniałych, doskonale dobranych pomysłów na to, jak zdobyć majątek, bezpiecznie utrzymać status materialny oraz pomyślnie spełniać swoje finansowe marzenia.Każdy rozdział łączy nowe pomysły z efektywnymi ćwiczeniami, które pomogą ci maksymalnie wykorzystać twoje pieniądze. Otwórz książkę w dowolnym miejscu lub przeczytaj ją od deski do deski na każdej stronie znajdziesz inspiracje i praktyczne wskazówki.100 reguł ludzi bogatych to klucz do ZASOBNEGO ŻYCIA.O autorze:Nigel Cumberland jest współzałożycielem The Silk Road Partnership, jednej z czołowych instytucji doradzających menedżerom wysokiego szczebla i zapewniających szkolenia dla przywódców związanych z najważniejszymi firmami z całego świata. Mieszkał i pracował w wielu różnych miejscach, w tym w Hongkongu, Budapeszcie, Santiago, Szanghaju i Dubaju, a zebrane przy okazji doświadczenia pomogły mu zrozumieć, czego potrzeba ludziom chcącym odnosić w życiu sukcesy.
Inspirowany prawdziwymi historiami z pola walki i szkoleniami Navy SEALs poradnik, który szturmem podbił Amerykę i świat!Dwóch oficerów Navy SEALs - którzy dowodzili amerykańskimi oddziałami w najbardziej heroicznej bitwie podczas wojny w Iraku - pokazuje, jak zastosować zasady z pola walki w biznesiei życiu!Pierwsza książka Jocko Willinka i Leifa Babina, Ekstremalne przywództwo, wyznaczyła nowe standardy zarządzania, ucząc czytelników, jak zostać lepszymi liderami. W Równowadze przywództwa Jocko i Leif zgłębiają koncepcję równowagi między przeciwstawnymi siłami ciągnącymi liderów w różnych kierunkach. Jej opanowanie wymaga od lidera, by potrafił słuchać innych i korzystać z ich rad, oraz uczy, kiedy decydować się na agresywne manewry, a kiedy tylko obserwować rozwój wydarzeń; kiedy się odsunąć i pozwolić zespołowi działać, a kiedy włączyć się do akcji i przejąć dowództwo.Każdy lider musi być gotowy do podejmowania trudnych, kluczowych decyzji dla dobra zespołu i misji. Znacznie trudniejsze jest zrozumienie, że aby być dobrym liderem, trzeba również umieć słuchać innych oraz korzystać z ich rad. I jak piszą sami autorzy, jest to proste, ale nie łatwe!Doświadczenie autorów z pola walki irackiego Ar-Ramadi okazuje się bezcenne. Tam, gdzie życie twoje i twojego zespołu zależy od podejmowania najlepszych decyzji, nie ma miejsca na brak zaufania i wzajemne urazy. Willink i Babin porywająco opisują swoje wojenne doświadczenia, wspominają kluczowe aspekty z pola walki i szkoleń Navy SEALs, a potem pokazują, jak zastosować ich rady w życiu i biznesie.Aż do teraz nigdy w życiu nie czytałem książki, która tak bezpośrednio i szczegółowo wyjaśniałaby arkana przywództwa. Jej wartości nie da się wyrazić słowami.Pete Roberts, współzałożyciel i CEO Origin Maine USARównowaga przywództwa powinna mieć etykietę: BRUTALNIE SZCZERA. Wreszcie dostałem książkę, która mówi prawdę o tym, jak ciężkie i skomplikowane bywa niekiedy radzenie sobie z wyzwaniami przywództwa.Lindi Horton, dyrektor Cloud ServicesInspirujące, praktyczne, szczere lekcje prosto z pola bitwy. Kup tę książkę, przeczytaj ją, zastosuj się do tych rad w obliczu każdego wyzwania.Sarah Armstrong, CFO, Mesa Technical AssociatesJocko i Leif dokonali niemożliwego: Równowaga przywództwa jest lepsza niż Ekstremalne przywództwo. W tej książce znajdziecie udoskonaloną wersję zasad, które przedstawiły dwie czołowe postacie dzisiejszego zarządzania i przywództwa. Odpowiada ona na pytania, które twój zespół zadał sobie po lekturze Ekstremalnego przywództwa. Niuanse przedstawione w Równowadze przywództwa to dokładnie to, czego twój zespół potrzebował do całkowitego wdrożenia ekstremalnego przywództwa.Bryce Maddock, CEO, TaskUsDzięki tej książce:dowiesz się, jak znaleźć równowagę niezbędną w zarządzaniu biznesem;znajdziesz w sobie pokorę, ale jednocześnie odwagę, aby wskazywać błędne decyzje, mogące doprowadzić do fiaska misji, którą wyznaczyłeś sobie w pracy czy życiu prywatnym;zadbasz o każdego członka swojego zespołu, jednocześnie nie tracąc z horyzontu najważniejszego: założonych celów;poznasz kulisy operacji wojsk USA, sugestywne opisy działań wojennych i błyskotliwych akcji przeprowadzanych przez czołowych żołnierzy świata.
Autor od ponad trzydziestu lat zajmuje się tym, jak funkcjonuje życie. Pracował przez wiele lat w branży informatycznej jako menedżer i ekonomista, zanim podsumował swoje wnioski na seminarium ?Prawo LOLA?. René Egli jest założycielem i kierownikiem szwajcarskiego Instytutu Impulsu Sukcesu w Oetwil. Niniejsza książka powstała na podstawie tego seminarium. Prawo LOLA jest najbardziej niekonwencjonalnym wdrożeniem zasady ekonomii z tego powodu, że chodzi tu o zagadnienie nadprzewodnictwa w życiu codziennym człowieka. To znaczy, że prawo LOLA wskazuje, jak osiągnąć każdy cel w krótszym czasie i z mniejszym wysiłkiem niż w tradycyjny sposób. L2 sugeruje, że przez zwiększenie dawki miłości moc człowieka zwiększa się nie liniowo, lecz do kwadratu (analogicznie do prawa Ohma)!
Przed każdym systemem finansowym stoją dwa zasadnicze zadania. Po pierwsze, system ten mobilizuje oszczędności i alokuje kapitały. Po drugie, ułatwia on dzielenie ryzyka w gospodarce pomiędzy różnych aktorów życia gospodarczego. W sprawnym wykonywaniu obu zadań ogromną rolę odgrywają rynki giełdowe. Jednocześnie same rynki giełdowe, warunki ich funkcjonowania oraz podmioty w nich uczestniczące pozostają pod stałym i przemożnym wpływem świata polityki. Wspomniane oddziaływanie pojawia się przy tym na wielu poziomach. Po pierwsze, zdarzenia polityczne mogą prowadzić do poważnych zaburzeń lub przekształceń w funkcjonowaniu rynków giełdowych. Po drugie mogą inicjować zmiany trendów rynkowych lub generalne wahnięcia wycen spółek. Po trzecie, regulacje nakładane przez ustawodawcę lub ograny nadzoru w istotny sposób kształtują sposób funkcjonowania rynków giełdowych. Po czwarte, byli politycy często i chętnie zasiadają w zarządach lub radach nadzorczych spółek giełdowych. Ich obecność oddziałuje na decyzje biznesowe firm, ułatwia im dostęp do różnorodnych zasobów, chroni przed zewnętrznymi szokami, ale też tworzy ryzyko ekspropriacji. Po piąte natomiast, powstanie powiązań między spółkami a politykami, zmiana siły tych powiązań lub ich zanik istotnie oddziałują na wycenę rynkową podmiotów, przynajmniej w krótkim okresie. Relacje świata polityki z jednej strony oraz rynków giełdowych i notowanych na nich podmiotów z drugiej strony są zatem złożone i nieuchronne. Ta ostatnia cecha, a mianowicie nieuchronność oddziaływań między rynkiem giełdowym a polityką, stanowi w moim przekonaniu istotną przesłankę konieczności prowadzenia badań nad skalą, kierunkiem i konsekwencjami tych oddziaływań. Oddawana w ręce Czytelników książka zajmuje się ważnym wycinkiem zarysowanej powyżej problematyki. Analizuje bowiem wpływ zdarzeń i czynników politycznych na wyceny spółek giełdowych. Posługuje się przy tym danymi z rynków środkowoeuropejskich, dla których dostępna liczba badań o związkach polityki z gospodarką jest ograniczona. Autor chciałby wyrazić nadzieję, że jego książka przyczyni się do lepszego poznania i zrozumienia skomplikowanych, ale też fascynujących badawczo związków polityki i rynku giełdowego.
FINANSE Pandemia COVID-19 wywiera wpływ na każdą sferę życia gospodarczego. Rachunkowość cały czas ewoluuje, dostosowując się do zmian otoczenia, nowych regulacji prawnych i potrzeb użytkowników informacji. W tym okresie zmieniły się zarówno przepisy prawne, jak i formy komunikacji. Pojawiły są nowe potrzeby związane z zabezpieczeniem gromadzonych informacji, szkoleniem z wdrażanych zmian w regulacjach prawnych, korzystaniem z nowych rozwiązań technologicznych oraz form kontaktowania się z klientami i współpracownikami. Procesy te następują w dość krótkim okresie, a sprawność w dostosowaniu się do nich determinuje dalsze funkcjonowanie firm na rynku. Monografia przybliża najważniejsze zagadnienia i problemy, z którymi w dobie pandemii COVID-19 przyszło się zmierzyć księgowym, biegłym rewidentom oraz doradcom podatkowym. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorów jest ocena wpływu pandemii na organizację systemu rachunkowości w polskich firmach. Autorzy przedstawili najważniejsze zmiany, do których musieli się dostosować księgowi, i naświetlili problemy etyczne, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Omówili problemy zachowania wiarygodności i poufności przekazywanych informacji oraz zabezpieczenia ich przed osobami nieupoważnionymi. Poruszyli także temat konieczności połączenia postaw etycznych z dbałością o dobre imię profesji związanych z rachunkowością. Dużo miejsca poświęcono roli rachunkowości w zaspokajaniu potrzeb interesariuszy oraz tematyce outsourcingu usług księgowych. Zaprezentowano także wpływ pandemii i uregulowań prawnych na proces badania sprawozdania finansowego. Ze względu na obszerność tematu odniesiono się tylko do wybranych zagadnień. Dokonano również przeglądu przepisów podatkowo-księgowych związanych z pandemią COVID-19.
Efektywność ekonomiczna jest kluczowym wyznacznikiem procesu gospodarowania, a jej badanie stanowi fundament dla podejmowania decyzji zarządczych sprzyjających realizacji oczekiwań różnych grup interesariuszy przedsiębiorstwa przy uwzględnieniu integralności lub dezintegralności tych oczekiwań. Zarobkowy charakter zdecydowanej większości przedsiębiorstw nadaje istotnego znaczenia analizie rentowności, jako podstawie badania ich efektywności wraz z postrzeganiem rentowności nie tylko jako księgowego względnego miernika efektywności przedsiębiorstwa, lecz również jako jednego z parametrów uwzględnianych w obrębie rynkowych mierników efektywności i nośnika wartości przedsiębiorstwa. Głównym celem monografii jest prezentacja i egzemplifikacja istoty oraz zakresu wykorzystania analizy rentowności dla potrzeb badania efektywności przedsiębiorstwa. Ramową strukturę książki wytyczają następujące zagadnienia cząstkowe: o prezentacja istoty oraz zakresów badania efektywności przedsiębiorstwa; o pokazanie istoty, znaczenia oraz narzędzi analizy rentowności przedsiębiorstwa; o wykorzystanie analizy rentowności w procesie badania efektywności spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie; o wykorzystanie analizy przyczynowej w celu identyfikacji i kwantyfikacji determinant rentowności badanych spółek. Badaniami empirycznymi objęto 146 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, należących do siedmiu niefinansowych makrosektorów wyróżnionych zgodnie z Rocznikiem Giełdowym 2020. Horyzont czasowy badań obejmował lata 2007-2019, a kluczową perspektywą, z punktu widzenia której prowadzono analizę i formułowano wnioski, była perspektywa sektorowa zorientowana na identyfikację i egzemplifikację sektorowych uwarunkowań kształtowania się rentowności przedsiębiorstw. Przekazując Czytelnikom niniejszą monografię, wyrażamy przekonanie, że będzie ona twórczym wkładem w rozwój badań dotyczących złożonych mechanizmów zarządzania efektywnością przedsiębiorstw. Tym samym publikacja ta wzbogaci dorobek nauk o zarządzaniu i jakości w wymiarach teoriopoznawczym i aplikacyjnym.
Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji. "Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...) Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych". Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik
Treści prezentowane w publikacji są swoistą próbą integracji problematyki zarządzania ryzykiem i kształtowania innowacyjności współczesnych organizacji. Powszechnie dostępne są różne rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem, których stosowanie w obszarze kształtowania innowacyjności zależy m.in. od możliwości, potrzeb, kultury i wymagań organizacji oraz jej interesariuszy, np. dostawców, podwykonawców, pracowników itd. Wartym uwagi rozwiązaniem jest mapa ryzyka, będąca narzędziem: o prostym (z metodycznego punktu widzenia), o elastycznym i uniwersalnym, o holistycznie wspierającym procesy zarządzania. W monografii eksponowany jest praktyczny aspekt konstrukcji i analizy mapy ryzyka. Treści prezentowane Czytelnikowi przybierają przede wszystkim formę: o szczegółowych studiów przypadku, wskazujących, w jaki sposób można rozwiązywać różne problemy zarządcze w zakresie wspierania innowacyjności organizacji, o wykazu dobrych praktyk, m.in. w zakresie tego, jak poprawnie opracować mapę ryzyka i "przekuć" ją na konstruktywne wnioski i działania praktyczne, o wykazu pytań problemowych, na które Czytelnik powinien udzielić odpowiedzi, aby lepiej zrozumieć i przyswoić wiedzę zdobytą w trakcie lektury monografii, o ćwiczeń praktycznych, dających Czytelnikowi możliwość nabycia umiejętności samodzielnego konstruowania i analizy mapy ryzyka. Publikacja jest dedykowana zarówno studentom, jak i środowiskom naukowym oraz praktykom, zajmującym się zarządzaniem ryzykiem i innowacjami w różnych typach organizacji.
IP BOX ? wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wiesz, że istnieje możliwość płacenia 5% podatku, ale nie wiesz jak z niej skorzystać?
- Obawiasz się kontroli z urzędu skarbowego, jeśli zdecydujesz się na 5% podatek?
- Nie chcesz tracić czasu na formalności?
- Obawiasz się, że wybierając 5% podatku w przyszłości narazisz się na problemy?
- A może nie wiesz, od czego zacząć?
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że ponad 80% osób zajmujących się tworzeniem i rozwijaniem oprogramowania lub wynalazkami technicznymi ? czyli ogólnie pojętą innowacyjnością jest uprawnionych do tego, aby korzystać z 5% podatku dochodowego.Jeżeli zaliczasz się do tej grupy ? być może też chcesz skorzystać z tej ulgi podatkowej?
System podatkowy w Polsce nie rozpieszcza, a ilość zmian i ich częstotliwość nie pozwala wielu firmom na spokojne funkcjonowanie. Być może pora pomyśleć o obniżeniu obciążeń podatkowych i wykorzystaniu przysługującej Ci ulgi.Oczywiście możesz nadal się bać i płacić wysokie podatki, ale możesz też wziąć sprawy w swoje ręce i sprawdzić, jaką wartość podatku możesz zyskać dzięki uldze IP BOX.
W tym celu opracowaliśmy dla Ciebie specjalny poradnik, który rozwieje Twoje wątpliwości związane z ulgą IP BOX.
Poradnik został przygotowany we współpracy z Pawłem Kuźmiakiem ? współzałożycielem jednej z topowych kancelarii prawnych ? DSK. Kancelaria specjalizuje się w obsłudze branży IT oraz innowacjach. Paweł udzielił odpowiedzi na najbardziej trudne dla przedsiębiorców pytania.
During the COVID-19 pandemic, 76 percent of customers permanently changed their buying patterns, McKinsey found in their report. That brings great challenges for marketers, including the need to restore true trusting relationships with each and every customer. This cannot be done without proper knowledge and technology. This book was written to comprehensively describe this new world for marketers, entrepreneurs and managers, so that they can deliver value and build their competitive position with better results. It sets the context for today’s marketers and then, step by step, exemplifies practically how new technologies may be used to readapt familiar marketing tools.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?