KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki RODO w HR

65,00 zł 49,95 zł


Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodawcami przy prowadzeniu dialogu społecznego oraz powstających na styku tej współpracy elementów przepływu danych osobowych.
Okładka książki Przywództwo bez strachu. . Twoja 90-dniowa droga..

69,00 zł 46,71 zł


"Przywództwo bez strachu" to pełen praktycznych kroków przewodnik dla wszystkich, którzy szukają nowego startu, chcą zmienić swoją karierę lub rozpoczynają swoją przywódczą podróż. Steve Gutzler i Mike Acker, wykorzystując inspirujące historie osobiste i zadania konsultingowe z prawdziwego świata, wskazują właściwy kierunek, aby pomóc Ci przyspieszyć na tej ścieżce! Praktyczne wskazówki, jak zacząć codziennie dokonywać dobrych wyborów, jeszcze bardziej zwiększą Twoją skuteczność i pewność siebie. Książka przeprowadzi Cię przez siedem zmian, jakich musisz w sobie dokonać, aby przejść: o od przegranego do lidera, o od braku świadomości do samoświadomości, o od czarno-białego obrazu do wysokiej rozdzielczości, o od niepewności do pewności siebie, o od działania do osiągnięcia, o od mądrości do mądrości i zdrowia, o od szybkiego do finalizującego. Jeśli potrzebujesz zastrzyku pewności siebie i pomysłów na zmianę perspektywy, ta pozycja jest dla Ciebie.
Okładka książki Kontrola menedżerska i jej wpływ na wyniki publicznych szpitali. Ujęcie modelowe

129,00 zł 92,82 zł


Książka kompleksowo prezentuje zagadnienia związane z kontrolą menedżerską w szpitalach publicznych. Wdrożenie wskazanych w opracowaniu rozwiązań pomoże szpitalom poprawić uzyskiwane wyniki, w tym jakość i efektywność dostarczanych usług medycznych, a co za tym idzie – zapewnić lepszą opiekę zdrowotną pacjentom. Publikacja jest rezultatem wieloletnich badań w polskich i zagranicznych szpitalach. Autor przyjął założenie, że powodzenie procesu kontroli opiera się w znacznym zakresie na dyrektorze i jego prawidłowej interakcji z menedżerami średniego szczebla, czyli kierownikami (ordynatorami) oddziałów szpitalnych i innych działów medycznych oraz profesjonalistami medycznymi. Szczegółowo omówiono koncepcje kontroli i związane z nią teorie, uwzględniając cechy rynku ochrony zdrowia, usług medycznych i szpitali jako organizacji publicznych. Przeanalizowano również , główne elementy kontroli menedżerskiej i ich wzajemne relacje oraz ich związki z wynikami – w tym finansowymi – szpitali publicznych. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla menedżerów ochrony zdrowia, jak i pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem w placówkach medycznych.
Okładka książki Ograniczone przywództwo

44,90 zł 35,81 zł


Ograniczone przywództwo jest próbą naukowej analizy przywództwa na podstawie wywiadów przeprowadzonych przez autora z 29 wybitnymi osobami, znanymi z życia publicznego liderami politycznymi, gospodarczymi, społecznymi, artystycznymi, naukowymi i religijnymi. Wnioski, do jakich dochodzi prof. Andrzej K. Koźmiński, są zaskakujące: lepiej radzą sobie liderzy, którzy napotykają więcej obiektywnych i subiektywnych ograniczeń oraz nieustannie muszą z nimi walczyć, by powiększać sferę własnej autonomii i podejmowania decyzji. Droga lidera to nieustanne „wykuwanie stopni w lodowcu,” jak to określa jeden z rozmówców autora. Te stopnie to: - pokonywanie braku wiedzy i fachowego przygotowania do rządzenia, - radzenie sobie z konkurencją wewnętrzną i zewnętrzną, - zarządzanie ludźmi, - a nawet doskonalenie warsztatu aktorskiego, który w wielu wypadkach okazuje się pomocny. Wspólnie z rozmówcami autor poszukuje narzędzi, które pozwalają liderom sprawniej wspinać się na pokrytą lodowcem górę. I odnajduje w ich plecakach zarówno system wartości i etykę, jak i bezwzględność w dążeniu do celu. Spora miejsca zajmują rekwizyty teatralne, bo „bez teatru byłoby nijako”, jak mówi jeden z liderów. Im częściej ten ekwipunek będzie w użyciu, tym silniejszym liderem stanie się jego dysponent. Przeprowadzone badanie pozwoliło autorowi na sformułowanie teorii „ograniczonego przywództwa”, bo – jak przyznaje – przywództwo absolutne, w czystej postaci nie istnieje. To pocieszająca konstatacja dla wszystkich, którzy pełni obaw, ale też determinacji, dopiero rozpoczęli wspinaczkę na szczyt.
Okładka książki Upadłości przedsiębiorstw a wykorzystanie..

60,00 zł 40,61 zł


Skala oraz negatywne skutki gospodarcze i społeczne zjawiska upadłości skłaniają do wnikliwej analizy jego przyczyn i mechanizmów oraz zmuszają do podejmowania z odpowiednim wyprzedzeniem działań zapobiegawczych. Precyzyjna analiza upadłości stała się kluczowym zagadnieniem we współczesnych warunkach prowadzenia działalności. Niniejsza pozycja jako pierwsza na polskim rynku prezentuje aspekty prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, doborze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli.Analiza tematu została przeprowadzona na postawie trzech nurtów rozważań:- teoretycznego, opartego na najnowszej literaturze z zakresu omawianego problemu;- metodycznego, prezentowanego w postaci modelu dyskryminacyjnego i sztucznych sieci neuronowych;- aplikacyjnego, wyrażającego się próbą wdrożenia modelu w warunkach polskich.Ważnym walorem książki jest jej interdyscyplinarność przejawiająca się umiejętnym łączeniem wiedzy Autorów z zakresu przedmiotów ilościowych, takich jak informatyka, statystyka i ekonometria z wiedzą z zakresu prawa i analizy finansowej.
Okładka książki Smart company

67,20 zł 48,35 zł


W przedłożonej do recenzji monografii autorzy podjęli próbę zdefiniowania roli i znaczenia przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi w budowaniu przyjaznego mieszkańcom organizmu miejskiego. [...]Zamierzenia badawcze autorów oceniam jako wartościowe z naukowego i praktycznego punktu widzenia. Wpisują się one w trzy kluczowe, współczesne i niezwykle aktualne nurty badawcze, którymi są: gospodarka obiegu zamkniętego, zrównoważony rozwój oraz koncepcja inteligentnego miasta zorientowana na poprawę jakości życia mieszkańców.Ponadto wyniki przeprowadzonych analiz są szczególnie istotne dla gospodarki polskiej, która boryka się z problemem niskiej ekoinnowacyjności i przeciętnej świadomości ekologicznej. W takich uwarunkowaniach społeczno-ekonomicznych wszelkie analizy systemowe oraz rekomendacje praktyczne odnoszące się do gospodarki odpadami są bardzo pożądane i cenne.Warto także dodać, że dorobek Autorów monografii oraz ich doświadczenie naukowe, badawcze i biznesowe znajdujące wyraz w dojrzałości i zaawansowaniu prowadzonych rozważań stanowią dodatkowy atut recenzowanej monografii.[...] Przedłożona do recenzji monografia naukowa zatytułowana Smart company. Poziom zaawansowania przedsiębiorstwa w realizacji systemu gospodarki odpadami komunalnymi stanowi publikację wartościową naukowo i badawczo. Zawarte w niej treści uzupełniają badania empiryczne w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce i stanowią źródło cennych rekomendacji zarządczych. Recenzowane opracowanie może zostać wykorzystane zarówno przez naukowców, jak i praktyków zajmujących się gospodarką odpadami, gospodarką obiegu zamkniętego, zarządzaniem miejskim czy problematyką zrównoważonego rozwoju. Z recenzji dr hab. Izabeli Jonek-Kowalskiej, prof. PŚ
Okładka książki Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji

69,00 zł 39,23 zł


Rób to, co lubisz, a nie będziesz musiał pracować - przysłowie chińskieMasz dość harowania na czyjś rachunek Czujesz, że Twoja praca wysysa z Ciebie ostatnie soki A może Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca To świetnie!Bez względu na to, ile masz pieniędzy - masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To Twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu. Ta książka stanie się Twoim najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces na swoim. Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. Ten poradnik Cię do tego zainspiruje. Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać!O autorzeChris Guillebeau - przedsiębiorca, podróżnik i autor bestsellerów, który odwiedził wszystkie kraje świata. Jego pierwsza książka, The Art of Non-Conformity, została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków, a druga, Niskobudżetowy startup, osiągnęła status bestsellera New York Timesa oraz Wall Street Journal i sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy na całym świecie. Obserwuj autora na Twitterze (@chrisguillebeau), napisz do niego za pośrednictwem strony internetowej (Chris Guillebeau.com) lub przywitaj się z nim w wybranej przez siebie poczekalni międzynarodowego lotniska.
Okładka książki Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki

54,90 zł 31,22 zł


Zero teorii Sama praktyka Polski autor w polskich realiach Najbardziej aktualna wiedzaMarka zaczyna się w głowie konsumenta, a do jej zbudowania potrzebna Ci przemyślana strategia.Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności... Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku -- właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR -- powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób -- bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują: Silna marka Strategia komunikacji marki Identyfikacja wizualna Nowy marketing Case studiesMarketing to inwestycja -- udana inwestycja, pod warunkiem że wiesz, JAK to zrobić!
Okładka książki Droga do własnej firmy. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej

49,90 zł 39,39 zł


Ta książka to pierwszy krok dla wielu przyszłych przedsiębiorców! Przed założeniem firmy dręczą nas miliony wątpliwości, a potem, kiedy już prowadzimy własną działalność, mamy do podjęcia tysiące decyzji. Każdą z tych decyzji można przyrównać do wyboru dróg na rozstaju. Iść w lewo czy w prawo? Niestety często wybieramy źle. I dlatego powstała ta książka. To zbiór konkretnych wskazówek, jak odnieść sukces we własnym biznesie, sformułowanych na podstawie ponad tysiąca godzin rozmów z najbardziej inspirującymi ludźmi z całego świata. John Lee Dumas jest twórcą i gospodarzem nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire. Przeprowadził wywiady z ponad 3 tysiącami znanych przedsiębiorców, które zostały odsłuchane przez ponad 100 milionów ludzi. Jego gośćmi byli między innymi Tony Robbins, Barbara Corcoran i Gary Vaynerchuk. Na podstawie tych rozmów Dumas opracował listę 17 prostych kroków, umożliwiających pokonanie drogi od pomysłu, przez rozwój sprzedaży i marketingu, aż do stabilnej finansowo firmy. Dzięki jego książce: •Odkryjesz kluczowe kroki, jakie podejmują odnoszący sukcesy przedsiębiorcy. •Rozwiejesz wątpliwości i przełamiesz obawy, które obecnie odczuwasz. •Unikniesz pułapek, w które wpadli niezliczeni założyciele własnych firm. •Zbudujesz „studnię wiedzy”, do której możesz sięgnąć za każdym razem, gdy potrzebujesz inspiracji lub motywacji. Wszystko jest możliwe i osiągalne, musisz tylko zignorować ogrom koszmarnych rad, którymi zaśmiecone są media społecznościowe i internet, i po prostu wykonać opisane w tej książce 17 kroków. Czas pożegnać strach, wątpliwości i przywitać się z Twoją wersją niezwykłego sukcesu i przynoszącą dochody własną firmą. *** „Wszyscy chcielibyśmy osiągnąć niepospolity sukces, a John Lee Dumas wyjaśnia, jak możemy to zrobić. Na podstawie własnych doświadczeń z budowania firmy od zera do wartości wielu milionów dolarów definiuje mądre i proste działania, które pozwalają uzyskać znakomite wyniki”. - Dorie Clark, autorka książki Odkryj siebie na nowo; wykłada w Katedrze Kształcenia Menedżerów, Fuqua School of Business przy Duke University „Ambitni przedsiębiorcy mogą zacierać ręce, ponieważ właśnie na scenie pojawił się Dumas z gotową receptą na sukces – jasną, praktyczną i sprawdzoną mapą prowadzącą do celu. Znajdziecie tu znakomite pomysły, które pomogą wam zrobić pierwszy krok do własnej firmy”. - Seth Godin, autor książki To jest marketing „John Lee Dumas nigdy nie bał się otwarcie mówić o tym, co naprawdę trzeba zrobić, by wyróżnić się z tłumu i osiągnąć swoje cele. W tej książce kontynuuje tę tradycję. Przedstawia w niej sprawdzony model, który zainspiruje cię do znalezienia WŁASNEJ drogi do niepospolitego sukcesu”. - Erica Mandy, założycielka i gospodyni, The NewsWorthy „Model Johna Lee Dumasa pozwoli ci osiągnąć własną wersję niepospolitego sukcesu. Ciężka praca i wytrwałość to bez wątpienia dwa elementy recepty na sukces, a ta książka jest jej elementem trzecim. Byłoby olbrzymim błędem jej nie przeczytać”. - Neil Patel, NeilPatel.com *** John Lee Dumas (JLD) jest założycielem i prowadzącym nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire. Szerzy „przedsiębiorczy ogień” na cały świat, o czym świadczą ponad milion odsłuchań miesięcznie i ponad 100 milionów odbiorców ponad 3tysięcy odcinków jego podcastu. Jako przedsiębiorca JLD zaczynał w 2012 roku. Stwierdził, że potrzebny jest publikowany codziennie podcast z inspiracją, motywacją i poradami biznesowymi najlepszych światowych przedsiębiorców. Do końca 2013 roku JLD zamienił swój podcast w prawdziwe imperium medialne, które co miesiąc przynosiło mu ponad 100 000 dolarów czystego zysku. W tym samym roku uruchomił Podcasters’ Paradise, obecnie największą na świecie odpłatną społeczność podcastingową, w ramach której uczy innych tworzenia, rozwijania i monetyzacji podcastów.
Okładka książki Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce

54,90 zł 40,83 zł


Marka osobista to obecnie ważny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. I to niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie, czy prowadzisz własną firmę. Według badań o jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej budowania, lecz także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line. Angelika Chimkowska, specjalizująca się w tworzeniu strategii marek i sprzedaży on-line, w swojej najnowsze książce pokazuje, jak wykorzystać siłę marki osobistej w marketingu, sprzedaży czy pozyskiwaniu wartościowych pracowników oraz angażowaniu rozproszonych zespołów. Dzięki lekturze jej książki: - nauczysz się strategicznie planować i krok po kroku budować silną markę osobistą, - zdiagnozujesz swoją unikalną osobowość marki osobistej, - dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy na profilach osobistych w social mediach, - zaplanujesz skuteczną komunikacjęmarki osobistej w 100% skoncentrowaną na twoim odbiorcy, - poznasz 10 kroków pozwalających stworzyć profesjonalny profil na Linkedin, - dowiesz się, jakie trendy modowe wspierają nasz biznesowy wizerunek i powodują, że jesteśmy postrzegani jako autentyczni i spójni, - zgłębisz zasady netykiety i przeciwdziałania kryzysom wizerunkowym w internecie, - dowiesz się, jak właściwie reagować na krytykę i hejt w internecie, - poznasz przydatne programy i aplikacje, które ułatwiają działania z zakresu personal brandingu w codzienności biznesowej. Dodatkowo w książce znajdziesz wypowiedzi wielu prawdziwych liderów, m.in.: Jacka Santorskiego, Jowity Michalskiej, Marka Kamińskiego czy Dominiki Bettman, o korzyściach i konsekwencjach aktywności w mediach społecznościowych czy najczęściej powtarzanych bzdurach dotyczących silnej marki osobistej w biznesie. Jeśli więc szukasz sposobu na: - autentyczną i spójną komunikację w biznesie, - zbudowanie przywództwa na bazie swoich mocnych stron, - umiejętne wywieranie pozytywnego wpływu przez Twoją aktywność w internecie i social mediach, to książka „Autentyczny personal branding” nie tylko pozwoli Ci to osiągnąć, ale również pokaże, jak zrobić to w zgodzie z wyznawanymi wartościami. *** Angelika Chimkowska – strateg silnych marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. Autorka dwóch książek: „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” oraz „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce”. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0”. Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW. Mówczyni na wielu prestiżowych konferencjach, w tym Pulsie Biznesu, Europejskim Forum Gospodarczym czy TEDx. Wykłada m.in. na studiach MBA na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz w Collegium Civitas. Wymieniona przez „Forbes” wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin 2021
Okładka książki Twoja firma 2.0. Od dobrej do wielkiej

69,90 zł 55,19 zł


Jak przekształcić firmę w prężne przedsiębiorstwo zdolne do osiągania ponadprzeciętnych wyników przez długi czas. Jim Collins i Bill Lazier przygotowali niniejszą książkę na podstawie kursu, który prowadzili w Stanford Graduate School of Business. Ich celem było stworzenie przewodnika dla liderów małych i średnich firm, którzy pragną zbudować wybitne przedsiębiorstwa osiągające trwałe wyniki. Dowiesz się z niej, jak stworzyć wersję 2.0 własnej firmy. I jak poradzić sobie z wyzwaniem rozwoju swoich umiejętności przywódczych, kiedy będzie się ona powiększała, osiągając dwukrotnie, pięciokrotnie, a nawet dziesięciokrotnie większe rozmiary niż na początku. Autorzy Twojej firmy 2.0 przedstawiają liczne studia przypadków, a także: • Omawiają kluczowe elementy wspólne dla wszystkich wielkich, trwałych firm – autentyczny styl przywództwa, wizję, strategię, innowacje i taktyczną doskonałość; • Pokazują, jak ustalać wartości, cel i misję, gdy Twoja firma jest wciąż mała i elastyczna, jednocześnie tworząc przekonanie o jej ogromnym potencjale; • Demonstrują, jak rozwinąć najbardziej efektywny w Twojej sytuacji styl przywództwa, skupiając się na odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakiej sprawie służysz? • Pokazują, jak przełożyć wizję na skuteczne codzienne taktyki biznesowe oraz jak wspierać konsekwentną doskonałość taktyczną we wszystkim, co robi Twoja firma; • Wyjaśniają, jak rozwiązać krytyczne problemy strategiczne, z którymi boryka się każda mała i średnia firma; • Przedstawiają zestaw koncepcji – i szereg praktycznych technik – stymulujących kreatywność i utrzymujących innowacje wraz z rozwojem firmy. *** To książka, która wpłynęła na mój styl przywództwa bardziej niż jakakolwiek inna pozycja. Dzięki skupieniu się na głębi, a nie na sprawach powierzchownych zdołałem ujawnić najlepszą i najbardziej naturalną część siebie zamiast naśladować innych ludzi. — Reed Hastings, współzałożyciel serwisu Netflix Książki oparte na studiach wyjątkowych firm, prowadzonych przez Jima Collinsa i jego współpracowników, towarzyszą nam od ponad dwóch dekad. I są niezwykle bliskie mi „od początku”. Dziś to już klasyka literatury z obszaru zarzadzania i przywództwa, klasyka z najwyższej półki. Ich moc zawiera się w integracji perspektyw – od złożoności zjawisk po proste, niezwykle praktyczne zasady, które autor ze swoich studiów wyprowadza. Większość z nich ma walory uniwersalne i ponadczasowe, o czym możemy się przekonać z tego niezwykłego opracowania łączącego pierwsze odkrycia Collinsa z najnowszymi refleksjami o działaniu wybitnych liderów i ich firm już w realiach postcovidowych. To lektura porywająca, prosta, a zarazem wymagająca, bo realizacja wskazówek Collinsa wymaga otwartości umysłu, biznesowej pokory, a przy tym wiary i determinacji. Dla oddanych czytelników autora „Od dobrego do wielkiego” lektura jest ucztą twórczego utrwalenia wyjątkowych inspiracji. A dla tych, którzy jeszcze tego świata nie poznali – fantastyczną okazja, by przyłączyć się do elitarnego grona liderów. Książka będzie szczególnie przydatna dla wszystkich, którzy niezależnie od skali ustawicznie rozwijają swoje organizacje i kompetencje jutra, niezbędne do osiągania i utrwalania sukcesu. - Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa przy Szkole Biznesu PW *** Jim Collins jest autorem i współautorem wielu odkrywczych książek, takich jak Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, Jak upadają giganci oraz Wielcy z wyboru, stanowiących trzon literatury dotyczącej przywództwa. Jest najwybitniejszym znawcą przyczyn sukcesów przedsiębiorstw oraz sokratycznym doradcą dyrektorów i przywódców z całego świata. W 2017 roku magazyn „Forbes” umieścił go na liście 100 największych umysłów w biznesie. Bill Lazier był wykładowcą w katedrze biznesu im. Nancy i Charlesa Mungerów w Stanford Law School. Nauczał też zarządzania małą firmą i nieruchomościami w Stanford Graduate School of Business.
Okładka książki Komunikowanie organizacji w kryzysie

79,00 zł 61,98 zł


·Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem ·Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (…). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiści, fake newsy, stalking czy inne źródła kryzysów ? wszystko to rozbudziło w świadomych menedżerach nie tylko potrzebę obserwacji otoczenia, ale również rozwijania umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach problemowych. Celem tej książki jest wskazanie kluczowych czynników determinujących procesy komunikacyjne w obszarze zarządzania sytuacjami kryzysowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tych z nich, które w największym stopniu wywierają wpływ na decyzje podejmowane przez menedżerów uczestniczących w pracach sztabów kryzysowych. Ze wstępu Książka ta, poświęcona ważkiemu zagadnieniu komunikowania w kryzysie, budzi mój szacunek i uznanie przede wszystkim ze względu szerokie wykorzystanie przez Autora nie tylko bogatej literatury przedmiotu, ale także wyników wielu aktualnych badań. Stanowi ważne i cenne kompendium wiedzy o metodach zażegnywania kryzysów wizerunkowych. Nie tylko porządkuje naszą dotychczasową wiedzę o zarządzaniu w sytuacji zaistniałego kryzysu, ale także wprowadza do tej problematyki nowe ważne elementy. prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski Jest to jedna z niewielu prac z ostatnich lat w Polsce, które w sposób tak kompleksowy odniosły się do dorobku teoretycznego i praktycznego w zakresie zarządzania komunikowaniem. (…) Wyodrębniono w niej cechy wyróżniające zachowania menedżerów w momencie pojawienia się problemów o podłożu wizerunkowym oraz przedstawiono analizę skutków psychologicznych u specjalistów PR odczuwanych podczas uczestnictwa w sytuacjach kryzysowych i określono poziom stresu towarzyszącego najpoważniejszym kryzysom wizerunkowym. prof. dr hab. Jerzy Olędzki
Okładka książki Zarządzanie kapitałem ludzkim

79,00 zł 61,98 zł


Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom. Autorzyobjęliprzedmiotemswoichrozważań teoretycznych oraz badań empirycznych ważny dla teorii zarządzania zasobami ludzkimi(ZZL)problembadawczy,odpowiadającytakżenaaktualneorazprzyszłepotrzebypraktykigospodarczej. Publikacja dotyczy kształtowania procesu ZZLw taki sposób, by stymulował on osiąganie celów zrównoważonego rozwoju. Autorzy starają sięodpowiedzieć napytanie,wjakisposóbHRMiprojektowaniesystemówpracymożeprzyczynićsiędo zrównoważonegorozwojuorganizacjibiznesowych. (…) W książce przedstawionoopis rezultatówbadań jakościowychoraz ilościowych,a także wstępnych metaanaliz dotyczących efektów zrównoważonego i zielonegoZKL. dr hab . Katarzyna P iwowar-Sulej , prof. UEW
Okładka książki Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych. Wydanie II

49,90 zł 28,37 zł


Najważniejsze narzędzie analityczne Google? Wykorzystaj je maksymalnie. Na 120%! Google Analytics to internetowe narzędzie, które Google oferuje nieodpłatnie każdemu, kto prowadzi działalność online. Dzięki niemu możliwe jest zbieranie i analizowanie danych generowanych przez internautów poruszających się w sieci, wchodzących na stronę firmy i podejmujących za pośrednictwem jej serwisu internetowego rozmaite aktywności. Dla osoby sprawnie poruszającej się w panelu użytkownika Google Analytics stanowi przebogate źródło wiedzy o klientach firmy - ich zwyczajach, zainteresowaniach, oczekiwaniach, zachowaniach itd. Te informacje mogą być podstawą do usprawnienia obsługi klienta online, a co za tym idzie - przyczynić się do zwiększenia ruchu i sprzedaży w serwisie WWW przedsiębiorstwa. Umiejętnie zaprzęgnięty do pracy Google Analytics zapewnia przewagę rynkową. Jednak słowem kluczem jest tu „umiejętnie”. Nie wystarczy bowiem podpiąć firmowy serwis pod panel analityczny i od czasu do czasu logować się do „analityksów”. Trzeba się nauczyć czytać zbierane przez Google dane, eksportować je i zestawiać w sposób, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom i celom biznesowym firmy. Jak pisze autorka, z Google Analytics - zwłaszcza w jego nowej odsłonie - da się wyciągnąć 120% możliwości! Jak to zrobić? Tego się dowiesz z tej książki, w drugim wydaniu pogłębionej o wiedzę dotyczącą wizualizacji danych w Google Data Studio, a także pracy z danymi wyeksportowanymi do BigQuery. O autorze Martyna Zastrożna — e-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelom i wykresom w ukochanym Google Analytics. Jest autorką książki Google Analytics dla marketingowców (Onepress, 2013), a także wielu artykułów z dziedziny analityki, e-marketingu i podstaw użyteczności. Zawodowo zajmuje się marketingiem internetowym i SEO. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i uczestnikami szkoleń (m.in. dla firm: Enea, Solar, Media Expert oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy). Prywatnie jest miłośniczką dobrej herbaty i mocnego brzmienia.
Okładka książki SEO marketing. Bądź widoczny w internecie

59,90 zł 34,05 zł


Daj swoim klientom szansę i pozwól im się odnaleźć w sieci! We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę - kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku? Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google - szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! - to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki. A skoro wyszukiwarka Google, to SEO. Z angielskiego: search engine optimization, czyli proces polegający na dostosowaniu strony internetowej i działań w zakresie promocji do zaleceń Google. Schemat działania algorytmu jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Z tego podręcznika dowiesz się, jak ją rozgryźć - krok po kroku. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny: strona po stronie prowadzi czytelnika po najważniejszych czynnikach decydujących o sukcesie w świecie online. Poznaj wymogi wyszukiwarki Google, dostosuj swój marketing i wskocz na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania! O autorze Adrian Andrzejczyk - od 2009 roku zawodowo zajmuje się digital marketingiem. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Pracował dla takich marek jak RMF, Interia, Semahead, Delante, Abanana czy Kompan.pl. Obsłużył ponad 100 projektów z zakresu SEO, SEM i analityki. Jego kampanie były wyróżniane w ramach Google Premier Partner Awards. Prowadzi szkolenia na krakowskich uczelniach: WSEI i WSZiB. Jest certyfikowanym specjalistą Google Ads, Google Analytics i DoubleClick, posiadającym status partnera Google Ads. Prowadzi cykl szkoleń Performance Marketing Management na YouTube.
Okładka książki Sprzedażowe nawyki. Mikroróżnice, które generują makroefekty

57,00 zł 32,40 zł


Małymi krokami do sukcesu sprzedażowego Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że praca handlowca jest powtarzalna? Oczywiście, produkty i usługi różnią się od siebie. Jasne, że klienci bywają rozmaici. Temperamenty sprzedawców - Twój, mój, jego i jej - także nie są identyczne. Jednak każdy proces sprzedaży zawiera mniej więcej te same składowe: do sprzedawania trzeba się przygotować, nawiązać kontakt z klientem, następnie spotkać się z nim, zrozumieć jego oczekiwania i potrzeby, wreszcie właściwie na nie odpowiedzieć. Skuteczny handlowiec wie, że po to, by sprzedać, trzeba mówić językiem rozwiązań i korzyści aż do momentu zamknięcia sprzedaży. Podtrzymującym relacje gestem będzie zaproponowanie klientowi czegoś ekstra i zadbanie, by poczuł się zaopiekowany. Tyle teoria handlowania, a co z praktyką? Paweł Muzyczyszyn, autor poradnika, po latach pracy w sektorze sprzedaży zauważył, że różnicę robią... drobiazgi. Niewielkie zmiany, które dają wymierne, imponujące efekty. Zmiany te nazwał nawykami, pogrupował je odpowiednio, w zależności od tego, na jakim etapie sprzedaży mogą być przydatne, i zaczął z nich korzystać - zarówno we własnych działaniach, jak i w trakcie treningów on the job, czyli podwójnych wizyt u klientów z handlowcami, których szkolił. Wiedza i zadania, które znajdziesz w jego książce, zostały więc przetestowane w praktyce handlowej i potwierdzone - zmiana wielu drobnych sprzedażowych nawyków faktycznie przynosi wielkie handlowe sukcesy! O autorze Paweł Muzyczyszyn - praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy w działach obsługi klienta i sprzedaży B2B i B2C, gdzie budował zespoły handlowców, którymi także zarządzał. Zaczynał od stanowiska handlowca, potem, jako menedżer, zarządzał obszarami sprzedażowymi w branży bankowej i IT. Na co dzień związany z firmą szkoleniową GROW OUTDOOR jako trener, coach, mentor i konsultant. Specjalizuje się w projektach rozwojowych dla handlowców i menedżerów sprzedaży, wykorzystuje przy tym autorską metodykę opartą na narzędziach outdoor. Jego artykuły publikowane są w magazynach branżowych: Nowa Sprzedaż, Personel i Zarządzanie, Szef Sprzedaży, As Sprzedaży.
Okładka książki Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce

59,00 zł 32,44 zł


Buduj firmę, jakiej pragniesz, a nie z jaką się pogodziłeś. I zacznij wreszcie żyć! Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 godzin na dobę, odczuwasz coraz większą frustrację. Twój biznes niby się jakoś kręci, ale... właśnie, tylko jakoś. A Ty? Czujesz się jak strażak. Non stop tylko gasisz pożary wywołane przez Twoich pracowników. I wciąż drżysz ze strachu, że odejdą. Pracownicy, klienci, dostawcy... Błędne koło. Twój własny, prywatny mindf*ck szefa! Stop! Tak się przecież nie da funkcjonować! Jak się od tego uwolnić? Musisz się zatrzymać, zastanowić i raz jeszcze zdefiniować, czym ma się zajmować Twoja firma i jaką rolę Ty masz w niej odgrywać? By wyjść naprzeciw własnej wolności i szczęściu, trzeba będzie podjąć rozmaite, często trudne decyzje. Pokonać prawdziwe blokady i rozpoznać przyczyny niepowodzeń, których istnienia nawet nie podejrzewałeś. Ale wiesz co? Warto! Warto właśnie po to, by na końcu procesu zmiany otrzymać to, o co na początku, przed założeniem firmy, Ci chodziło ? spełnienie, pieniądze, poczucie, że dobrze przeżywasz swoje jedyne, cenne życie. Jeśli jesteś gotów na zmianę na lepsze, ta książka pomoże Ci jej dokonać. o autorze: Monika Reszko - psycholog w biznesie, autorka książek, publikacji, badań i programów rozwojowych dla biznesu, przedsiębiorczyni z zacięciem do kreowania własnej rzeczywistości i ulepszania wszystkiego, na co ma wpływ. Od blisko 20 lat wspiera właścicieli firm i ich kadrę menedżerską w świadomym realizowaniu celów. W pracy koncentruje się na zwiększaniu efektywności, którą traktuje jako sumę wyniku finansowego i satysfakcji pracowników, właścicieli i klientów. Doświadczenie zdobyte w trakcie kilkuletniego pobytu we Francji traktuje jako lekcję różnorodności, szacunku i otwartości na inne kultury. Mówi się o niej, że zadaje pytania, na które czasem trudno, ale zdecydowanie warto sobie odpowiedzieć.
Okładka książki Maksimum osiągnięć

49,90 zł 29,02 zł


Jak skutecznie grać rolę kowala własnego losuBrian Tracy udziela prostych, jasnych i co najważniejsze bardzo praktycznych wskazówek, jak czuć się szczęśliwym i wolnym, odnaleźć spokój duch, wyzbyć się niszczących negatywnych uczuć, zyskać pewność siebie i odnieść sukces. Jest wiarygodny, opowiada bowiem o własnej drodze życiowej. Osiągnął sukces w biznesie, mimo że pochodził z ubogiej rodziny i do wszystkiego musiał dochodzić samodzielnie.""Maksimum osiągnięć"" pokazuje, jak ruszyć w kierunku najlepszej wersji siebie, podnieść jakość swojego życia, cieszyć się życiem, jednocześnie efektywnie zarządzając ważnym przedsięwzięciem, jakim jest bycie sobą.
Okładka książki Instrumenty zarządzania finansami publicznymi w Unii Europejskiej

59,90 zł 38,13 zł


Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których w układzie teoretycznym i praktycznym zaprezentowano instrumenty zarządzania finansami publicznymi. W rozdziale pierwszym przedstawiono reguły fiskalne, w drugim - niezależne instytucje fiskalne, w trzecim - planowanie średniookresowe, a w czwartym - odniesienie do skuteczności ich stosowania. W każdym z trzech pierwszych rozdziałów dokonano przeglądu literatury w zakresie opisywanego instrumentu zarządzania środkami publicznymi. Ponadto szczegółowo opisano rozwiązania stosowane w czterech krajach członkowskich Unii Europejskiej, z których dwa są liderami w skali przyrostu ocen skuteczności rozwiązań stosowanych przez Komisję Europejską, a dwa pozostałe kraje zamykają listę rankingową przygotowaną według tej samej metodologii Wspólnoty. Monografia ta jest głosem w dyskusji na temat instrumentów zarządzania finansowymi zasobami publicznymi na poziomie Unii Europejskiej i próbą oceny narzędzi stosowanych w Unii Europejskiej. Zachodzące procesy gospodarcze i polityczne wymagają głębokiej dyskusji teoretycznej i rozsądnych rozwiązań w praktyce, żeby sprostać zachodzącym przemianom w dobie globalizacji. Autorki mają nadzieję, że książka ta będzie dla Czytelników inspiracją do dalszych przemyśleń w tym zakresie.
Okładka książki Behawioralne determinanty decyzji inwestycyjnych na rynku kapitałowym

59,90 zł 38,13 zł


Współczesne finanse cechuje dynamiczny rozwój oraz interdyscyplinarność, pozwalająca na poszerzenie perspektywy dotychczas normatywnego podejścia do społeczno-gospodarczej działalności człowieka. Proponowana w ramach klasycznych finansów koncepcja homo oeconomicus przypisywała ludziom racjonalność, stałość preferencji, nieograniczony dostęp do informacji i umiejętność poprawnej kalkulacji prawdopodobieństwa zdarzeń. Deskryptywne podejście finansów behawioralnych bazuje na obserwacji rzeczywistych zachowań ludzkich i dąży do wyjaśnienia ich psychologicznych podstaw. Poznanie mechanizmów psychologicznych mających wpływ na proces przetwarzania informacji, a w efekcie na podejmowanie decyzji inwestycyjnych, umożliwia zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające między innymi z manipulacji informacją, która występuje powszechnie w dzisiejszych czasach. Przeprowadzone badania pozwoliły na weryfikację uniwersalności teorii perspektywy i wynikających z niej inklinacji behawioralnych wśród inwestorów polskiego rynku kapitałowego o różnym poziomie profesjonalizmu.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj