Jeśli interesujesz się polityką, albo studiujesz politologię znajdziesz w tym dziale informacje o współczesnym świecie. Obszerna literatura naukowa, różne publikacje i elementy wiedzy politologicznej, najważniejsze zagadnienia i pojęcia z politologii, kontrowersyjne książki polityczne, powieści polityczne, nauki polityczne. Najlepsze książki społeczno-polityczne, bestsellery polityczne, książki o polityce, które warto przeczytać - zapraszamy po lekturę na Dobreksiazki.pl
Kontynuacja pierwszego polskiego komiksu o demokracji,tożsamości i umiejętnościach społecznych. Tudo znalazł nowy dom, gdzie może cieszyć się wolnością i wsparciem przyjaciół.Ale nowy dom to także nowe obowiązki,szczególnie,gdy jest się Prezydentem. Czy Tudo sobie ze wszystkim poradzi i czy pomoże mu w tym stare,dobre głosowanie - I co zrobi, gdy na kolejnych gałęziach dębu pojawią się niezapowiedziani goście - A do tego narodziny opozycji,zaskakujące migracje i całe mnóstwo niezwykłych przygód.
Miała to być pierwsza powieść Gabriela Garcíi Márqueza. Dzięki swym dziadkom znał od dziecka historię Macondo i dzieje rodziny Buendía, prześladowanej fatum kazirodztwa. Świat, w którym rzeczy nadzwyczajne miały wymiar szarej codzienności, zwyczajność zaś przyjmowana była jak zjawisko nadprzyrodzone; świat bez czasu, gdzie wiele rzeczy nie miało jeszcze nazw, był też jego światem. Potrzebował aż dwudziestu lat, by wreszcie spisać te rodzinne opowieści z całym dobrodziejstwem i przekleństwem odniesień biblijnych, baśniowych, literackich, politycznych; uświadomił nam, że „plemiona skazane na sto lat samotności nie mają już drugiej szansy na ziemi”.
Powieść niniejsza jest, chronologicznie, dalszym ciągiem ""Drogi donikąd"".To znaczy, przedłużeniem jej w czasie, ale tylko częściowo w tym samym terenie.Niektóre osoby z tamtej powieści grają w tej główną rolę; o innych nieraz sięwspomina.Akcja powieści toczy się na tle zdarzeń historycznych, ściślej:pewnych fragmentów minionej wojny, i jest z nimi związana. Przedstawienie tychzdarzeń w powieści nie ma na celu narzucania czytelnikowi jakiejkolwiek tezy,bądź podejmowania polemiki politycznej. Jest wyłącznie próbą opisania tego cobyło.Zastosowałem metodę wprowadzania postaci powieściowych w bezpośredniezetknięcie nie tylko z autentycznymi wypadkami, ale też z autentycznymi ludźmidziałającymi w tamtym czasie. Odbiega to, rzecz zrozumiała, od formy klasycznejpowieści. Nie wydaje mi się jednak, aby konwencja ograniczająca w tym względzieswobodę autorską była słuszna. Jestem zwolennikiem w twórczości literackiejswobody nieograniczonej. Dziś zwłaszcza, gdy próby obalenia krępującychtwórczość kategorii prowadzą do licznych eksperymentów, nieraz daleko idących,jak np. tworzenie z powieści antypowieści itp. surowe przestrzeganie podziału natzw.: fiction i non-fiction wydaje mi się anachronizmem. Nie chcę przez topowiedzieć, że jestem przeciwnikiem utartych konwencji. Chcę tylko uprzedzićczytelnika, że moja powieść tych konwencji nie przestrzega.JózefMackiewicz
President Ebenezer Trump is a rich old fool, whose heart is as small as his hands and whose words are as false as his hair. On Christmas Eve, he is visited by three spirits, all intent on changing his evil ways: Bill Clinton, the jovial Ghost of Christmas Past; Barack Obama, the big-eared Ghost of Christmas Present; and the terrifying Ghost of Christmas Yet to Come, who shows him how abolishing Obamacare will finish off Tiny Tim…
Już się nie musisz obawiać, Polsko.
Zawisza Czarny jest na posterunku!
Pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej. Trafił pod opiekę emerytowanego żołnierza i mistrza sztuk walki pełniącego posługę misjonarską. Ten nauczył afrykańskiego chłopca bycia skutecznym na polu bitwy, pomógł mu zmienić ciało w broń, a przy okazji zaszczepił w umyśle polskie wartości, wpoił zasady patriotyzmu i ogromną miłość do nadwiślańskiego kraju. Podopieczny misjonarza, już jako dorosły mężczyzna, przybył do Polski, by krzewić prawdziwą, dobrze rozumianą polskość. Oto Zawisza Czarny!
Bohater trafia do Warszawy, gdzie z miejsca zostaje wmieszany w spisek tak zwanych polskich patriotów. W złożonej intrydze wezmą udział młodzi ambitni z Mordoru, uczestnicy rowerowej masy krytycznej, członkowie ONR-u, kibice Legii, a także podejrzanie popularny napój energetyczny Dumny Rodak.
Kto jednak stoi za całym tym zamieszaniem? I co znaczy być patriotą? O tym właśnie opowie Zawisza. Czarno na białym!
***
Czarny Zawisza, autentyczny, choć nietypowy polski patriota, ma niezwykłą moc jednoczenia Polaków. Prawi i lewi, akolici latte ze starbunia i wyznawcy comiesięcznych pochodów – Zawisza wkurzy wszystkich po równo i pokaże nam, jacy jesteśmy. Towarzyszyć mu będą warszawska Syrenka, tym razem w opcji bezłuskowej, międzynarodowe spiski i soczyste mordobicia. Od dzisiaj flaga Polski jest czarno-czerwona.
- Tomek Bagiński
Fragment książki - Zawisza Czarny issuu.com/wydawnictwosqn/docs/fragment-issuu_0e5ef32f086ea5
Zimowa Moskwa. Siedemnastoletnia Tatiana, wracając z treningu gimnastyki, nie wie jeszcze, że jej życie za chwilę zmieni się nieodwracalnie. Kiedy w swoim domu, w zamożnej dzielnicy miasta, znajduje brutalnie zamordowanych rodziców i siostrę, nie pozwala sobie na rozpacz. Działa instynktownie, wiedziona twardym sportowym charakterem. Zabezpieczona przez ojca, odkrywa w domowej skrytce tajemnicze ampułki i pendrive’a. Los nie dał jej wyboru - musi dorosnąć, musi podejmować decyzje, od których zależy jej życie i dużo, dużo więcej. Czy wykaże się bezwzględnością? Czy będzie potrafiła zabić z zimną krwią? Liczy się wykonanie zadania. "Czerwony Parasol" to oparta na faktach historia, wyciągnięta z tajnych akt służb specjalnych. Od początku do końca trzyma czytelnika w niesłabnącym napięciu, zaskakując nagłymi zwrotami akcji. Wyraźne wątki polityczno-historyczne stanowią mocne tło szpiegowskiej, kryminalnej akcji, która toczy się w różnych krajach i na różnych kontynentach. Książka odsłania tajne metody działania służb specjalnych, zachowując jednocześnie lekkość przekazu i barwny, często dowcipny styl. Powierzając młodej dziewczynie rolę głównej postaci, autor w odważny sposób przełamuje stereotyp bohatera powieści sensacyjnej, dbając przy tym o zachowanie konwencji gatunku.
Głęboko przemawia mi do przekonania sylogizm Józefa Szujskiego (1835-1883), który pisał o „fałszywej historii jako mistrzyni fałszywej polityki”. Anegdotycznie akurat ten cytat zawdzięczam człowiekowi, który w swej politycznej praktyce w sposób wręcz idealny zilustrował tezę Szujskiego - Bronisławowi Geremkowi (1932-2008) - a który tak chętnie posługiwał się może nawet lepszą od oryginału parafrazą: „Zła historia jest matką złej polityki”. Czy zasada ta działa także w przypadku niżej podpisanego – to zechce Sz. Czytelnik rozstrzygnąć na podstawie zamieszczonych tu autorskich interpretacji zarówno wydarzeń odległych w czasie, jak i bliskich, a nawet nieco wybiegających w przyszłość politycznych prognoz.
Grzegorz Braun - ur. 1967, reżyser filmowy, publicysta, kandydat na urząd Prezydenta RP w 2015 roku. Realizował m.in. filmy dokumentalne: „Wielka ucieczka cenzora”, „Plusy dodatnie, plusy ujemne”, „Defilada zwycięzców”, „Towarzysz generał”, „Eugenika w imię postępu” i „Nie o Mary Wagner”, oraz cykl „Transformacja – od Lenina do Putina”. Jego teksty drukowały m.in.: „Polonia Christiana”, „Opcja na prawo”, „Uważam Rze” i „Uważam Rze – Historia”, oraz „Polska Niepodległa”. W wyborach prezydenckich startował pod hasłem: „WIARA – RODZINA – WŁASNOŚĆ”. Do wyborów parlamentarnych szedł z własnym komitetem „SZCZĘŚĆ BOŻE!”. Do akcji „budzenia śpiących rycerzy” powołał organizację „POBUDKA!”, która propaguje program: „KOŚCIÓŁ – SZKOŁA – STRZELNICA – MENNICA”. Więcej informacji na stronie: www.pobudka.org.
„Jądro ciemności” było już przenoszone na deski teatru i na ekran (telewizyjny oraz kinowy). Inspirowało pisarzy, reżyserów, artystów wizualnych, autorów słuchowisk radiowych i muzyków. Ale być może żadna z wcześniejszych adaptacji nie była tak udana, jak powieść graficzna Davida Zane Mairowitza oraz Catherine Anyango. Rozmazana, jakby spowita mgłą kreska, z której wyłania się tu świat bohaterów Conrada, zwraca naszą uwagę na jeden z najważniejszych aspektów ludzkiego doświadczenia: widmowość. Widmowość naszego życia, naszej formy egzystencji, naszej tożsamości, ale także widmowość innych istnień, widmowość otaczającego nas świata. Gdy rzeczywistość i zamieszkujący ją ludzie tracą ontologiczne ugruntowanie, gdy zmieniają się dla nas w zjawy czy cienie, granica między projektem cywilizacyjnym a eksterminacją rozszczelnia się do tego stopnia, że na pozór niewinne gesty mogą zainicjować dzieło nieograniczonej dewastacji.
Czy osoba biedna i zadłużona jest równie wolna jak miliarder? Czym jest przedsiębiorczość? Cechą szczególnie uzdolnionych bądź pracowitych osób czy też raczej właściwością dobrze zorganizowanych społeczeństw? Jak powstaje wolny rynek? W wyniku spontanicznych procesów czy dzięki interwencjom państwowym?
Język neoliberalizmu ukazuje, że słowa takie jak „wolność”, „przedsiębiorczość” czy „rynek”, które odgrywają podstawową rolę w języku współczesnej polityki, mogą odsyłać do wielu różnych zjawisk i służyć do argumentowania na rzecz całkowicie odmiennych stanowisk politycznych. Niestety najczęściej tego nie zauważamy, ponieważ debata publiczna ostatnich kilkudziesięciu lat została zdominowana przez neoliberalizm, którego przedstawiciele narzucili nam swoją interpretację wspomnianych słów. Książka Język neoliberalizmu jest próbą opisania, jak w praktyce wygląda ta dominacja doktryny neoliberalnej.
„Markiewce udało się dowieść prawdziwości słynnego cytatu z Keynesa, głoszącego, że wszyscy ci praktyczni ludzie zajmujący się polityką służą jakiemuś dawno zmarłemu ekonomiście. Nawet jeśli uważają, że są w swych sądach i ocenach zupełnie niezależni”.
Fragment przedmowy Rafała Wosia, dziennikarza, autora książki To nie jest kraj dla pracowników
„Wartość książki Markiewki polega na tym, że może stać się ona istotnym punktem odniesienia zarówno dla praktycznych debat dotyczących codziennego funkcjonowania naszych mediów, polityki i społeczeństwa, jak i dla bardziej zamkniętych dyskusji eksperckich na najwyższym poziomie pojęciowej złożoności”.
Fragment recenzji wydawniczej Jana Sowy, kulturoznawcy, autora Fantomowego ciała króla
Powieść „Przełom” otrzymała I nagrodę w konkursie „Solidarność Walcząca 1982-1990”. Książka pokazuje z bliska skomplikowaną rzeczywistość lat osiemdziesiątych i to równolegle z dwóch punktów widzenia - opozycjonistów i funkcjonariuszy systemu.
Akcja zaczyna się w noc wprowadzenia stanu wojennego, a kończy się w dniu ogłoszenia wyników wyborów 1989 roku. Przeplatają się tu losy wielu barwnych postaci, tworząc mozaikę uczuć, dążeń i namiętności na tle siermiężnej rzeczywistości schyłku realnego socjalizmu.
W Bellano wielkie poruszenie. Agostino Meccia, wpływowy burmistrz miasteczka leżącego nad jeziorem, postanowił zrealizować bardzo nowoczesny i ambitny projekt: otworzyć linię lotniczą hydroplanów, która połączy Como, Bellano i Lugano, doda splendoru jego administracji, przyciągnie tłumy turystów i wzbudzi zazdrość sąsiednich gmin. Wszystko zdaje się iść gładko w tym spokojnym 1931 roku, w okresie największego rozkwitu faszyzmu. Jest tylko jeden problem: inwestycja obciąży niewspółmiernie finanse małej gminy, a przede wszystkim hydroplan będzie musiał zostać należycie przetestowany. Poza tym Renata, córka burmistrza, do wczoraj była jeszcze tylko dzieckiem, a teraz stała się taka dziwna, czy przypadkiem nie rozpoczął się okres jakichś nowych kaprysów?Andrea Vitali, z dobrze już znaną biegłością i swadą, opowiada kolejny epizod sagi z Bellano, przywołuje życie miasteczka, ożywione miłościami i skandalami, których bohaterami są zamieszkujące je rodziny, przekazywanymi z pokolenia na pokolenie plotkami; pokazując ten mikrokosmos, autor wnika również w życie Włoch, marzeń kraju o nowoczesności z jednej strony, a bezwładu z drugiej, jego wad i zalet, niemal niezmiennych na przestrzeni dziesięcioleci. Przede wszystkim jednak powieści Andrei Vitalego są przyjemnością dla czytelnika, dzięki jego umiejętności uchwycenia i ożywienia postaci i pejzaży, zdolności do konstruowania zajmujących wątków, przeplatanych w zawsze żywym i niosącym radosną satysfakcję rytmie.
When powerful real-estate tycoon Nero Golden immigrates to the States under mysterious circumstances, he and his three adult children assume new identities and reinvent themselves as Roman emperors living in a lavish house in downtown Manhattan. Arriving shortly after the inauguration of Barack Obama, he and his sons, each extraordinary in his own right, quickly establish themselves at the apex of New York society. The story of the powerful Golden family is told from the point of view of their Manhattanite neighbour and confidant, René, an aspiring filmmaker who finds in the Goldens the perfect subject. René chronicles the undoing of the house of Golden: the high life of money, of art and fashion, a sibling quarrel, an unexpected metamorphosis, the arrival of a beautiful woman, betrayal and murder, and far away, in their abandoned homeland, some decent intelligence work. Invoking literature, pop culture, and the cinema, Rushdie spins the story of the American zeitgeist over the last eight years, hitting every beat: the rise of the birther movement, the Tea Party, gamergate and identity politics; the backlash against political correctness; the ascendency of the superhero movie, and, of course, the insurgence of a ruthlessly ambitious, narcissistic, media-savvy villain wearing make-up and with coloured hair. In The Golden House, as entertaining as it is poignant, Rushdie has written a revelatory panorama of our time.
Publikacja Polityki sieciowej popkultury dotyczy praktyk uczestnictwa w sieciowej kulturze popularnej jako aktywności politycznej, czyli tych względnie nowych momentów, gdy popkultura online staje się „językiem”, którym „mówią” obywatele podejmujący swoje działania, a także tych, w których sieciowa kultura popularna jest przedmiotem aktywności politycznej obywateli, to znaczy rodzajem zasobu, o który toczy się polityczny spór – jak było chociażby w przypadku europejskich protestów przeciw ACTA. […]
Analiza współczesnej sieciowej popkultury byłaby niepełna bez możliwie precyzyjnego opisania internetu jako środowiska praktyk społecznych. […] Sieć mediatyzuje współczesną politykę i mediatyzuje kulturę popularną w skomplikowanych technologicznych, społecznych i ekonomicznych procesach. Ekonomiczny wymiar cyfrowej mediatyzacji nabiera znaczenia wraz z komercjalizacją współczesnej sieci; nowe media są nie tylko technologią, ale i zbiorem rynkowych podmiotów o coraz potężniejszej pozycji i określonych ekonomicznych celach. Realizacja tych celów w praktyce wpływa na sposoby uczestnictwa ludzi w popkulturze czy polityce, co stanowi jeden z centralnych tematów książki. Innymi słowy, rekonstruuje w niej polityczny status nowych mediów jako narzędzi artykulacji, rozumianej, w pewnym uproszczeniu, jako złożony zbiór praktyk, poprzez które ludzie nieustannie reprodukują indywidualne i zbiorowe tożsamości. (ze Wstępu)
I am presenting a book that shows various aspects of the functioning of the Muslim world, mainly in the modern day although a few texts also discuss history. Political, social, literary and cultural phenomena are analysed because, despite wars and conflicts, Muslims do create new positive values. Not all of them are involved in armed operations, political crisis and social strife. Writers create literature, artists devote themselves to art. Of course, everyone is influenced by the atmosphere of conflict and wars but human beings are always able to find a niche where they create a kind of alternative world, different from what goes on around them. Aware of the above, the authors of this book analyse the detailed issues and try to present syntheses of significant research problems. Thus, an extremely interesting panorama of issues concerning the Muslim world is shown here. I am convinced that these texts will not be boring to anyone. On the contrary, they will broaden the image of the world of Islam and possibly encourage Readers to learn more and take a deeper interest in this fascinating part of the world, without which the functioning of the modern civilisation would be difficult to imagine.
prof. dr hab. Marek M. Dziekan
Książka, do której lektury zapraszam, uwzględnia najrozmaitsze aspekty funkcjonowania świata muzułmańskiego, przede wszystkim współcześnie, choć kilka tekstów odnosi się do czasów historycznych. Analizowane są zjawiska polityczne i społeczne, literackie i kulturowe. Pomimo bowiem wojen i konfliktów muzułmanie tworzą nowe, cenne wartości. Nie wszyscy włączeni są i zaangażowani w działania zbrojne, kryzysy polityczne i społeczne waśnie. Pisarze tworzą literaturę, artyści oddają się sztuce. Oczywiście na wszystkich wpływa atmosfera konfliktów i wojen, ale człowiek zawsze potrafi znaleźć dla siebie niszę, w której będzie tworzył rodzaj alternatywnego świata, odmiennego od tego, co dzieje się wokół. Autorzy niniejszego tomu, mając świadomość powyższego, zarówno analizują kwestie szczegółowe, jak i próbują przedstawić syntezy niektórych istotnych problemów badawczych. W ten sposób otrzymujemy niezwykle interesującą panoramę zagadnień dotyczących świata muzułmańskiego. Dlatego też jestem przekonany, że lektura zawartych w książce tekstów nikogo nie znudzi, a wprost przeciwnie, poszerzy obraz świata islamu i być może skłoni do dalszych poszukiwań, a także głębszego zainteresowania się tym niezwykle interesującym obszarem świata, bez którego trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie współczesnej cywilizacji.
prof. dr hab. Marek M. Dziekan
I am presenting a book that shows various aspects of the functioning of the Muslim world, mainly in the modern day although a few texts also discuss history. Political, social, literary and cultural phenomena are analysed because, despite wars and conflicts, Muslims do create new positive values. Not all of them are involved in armed operations, political crisis and social strife. Writers create literature, artists devote themselves to art. Of course, everyone is influenced by the atmosphere of conflict and wars but human beings are always able to find a niche where they create a kind of alternative world, different from what goes on around them. Aware of the above, the authors of this book analyse the detailed issues and try to present syntheses of significant research problems. Thus, an extremely interesting panorama of issues concerning the Muslim world is shown here. I am convinced that these texts will not be boring to anyone. On the contrary, they will broaden the image of the world of Islam and possibly encourage Readers to learn more and take a deeper interest in this fascinating part of the world, without which the functioning of the modern civilisation would be difficult to imagine.
prof. dr hab. Marek M. Dziekan
Książka, do której lektury zapraszam, uwzględnia najrozmaitsze aspekty funkcjonowania świata muzułmańskiego, przede wszystkim współcześnie, choć kilka tekstów odnosi się do czasów historycznych. Analizowane są zjawiska polityczne i społeczne, literackie i kulturowe. Pomimo bowiem wojen i konfliktów muzułmanie tworzą nowe, cenne wartości. Nie wszyscy włączeni są i zaangażowani w działania zbrojne, kryzysy polityczne i społeczne waśnie. Pisarze tworzą literaturę, artyści oddają się sztuce. Oczywiście na wszystkich wpływa atmosfera konfliktów i wojen, ale człowiek zawsze potrafi znaleźć dla siebie niszę, w której będzie tworzył rodzaj alternatywnego świata, odmiennego od tego, co dzieje się wokół. Autorzy niniejszego tomu, mając świadomość powyższego, zarówno analizują kwestie szczegółowe, jak i próbują przedstawić syntezy niektórych istotnych problemów badawczych. W ten sposób otrzymujemy niezwykle interesującą panoramę zagadnień dotyczących świata muzułmańskiego. Dlatego też jestem przekonany, że lektura zawartych w książce tekstów nikogo nie znudzi, a wprost przeciwnie, poszerzy obraz świata islamu i być może skłoni do dalszych poszukiwań, a także głębszego zainteresowania się tym niezwykle interesującym obszarem świata, bez którego trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie współczesnej cywilizacji.
prof. dr hab. Marek M. Dziekan
Poznań, czerwiec 1982 r. Milicjanci z Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego pod kierunkiem porucznika Marcinkowskiego nie mają chwili wytchnienia. Muszą ująć sprawców zuchwałego napadu na furgonetkę przewożącą pieniądze. Jednocześnie badają sprawę upozorowanego samobójstwa mężczyzny o niejasnych powiązaniach z SB.
Heban to złożona z wielu wątków fascynująca, nowoczesna powieść-relacja z „ekspedycji” w głąb Czarnego Kontynentu, ukazująca Afrykę u progu XXI wieku, Afrykę rozdzieraną wojnami, głodem, epidemiami i korupcją.
[...]„Heban” Ryszarda Kapuścińskiego to dramatycznie stawiane pytanie do nas, Europejczyków: czy z takim zapomnianym, umierającym kontynentem będziemy mogli spokojnie żyć?
Tak mocnej powieści o polskich elitach jeszcze nie było!
Prezes partii rządzącej jest już zmęczony nieustającym pasmem wyborczych zwycięstw. W skromnym domu na warszawskich peryferiach, u boku ukochanego kota, zmęczony, samotny i osaczony wspomina wzloty i upadki.
„Dyktator” to pełna spisków i intryg, na przemian zabawna i przerażająca historia o tym, do czego prowadzi szerzenie nienawiści i kult jednostki. Powieść została zamówiona przez wydawcę, który zalecał, by promowała sukcesy polskiego rządu. Autorowi wyszło coś innego i powieść trzeba było opublikować poza oficjalnym rynkiem wydawniczym.
Książka laureata literackiej Nagrody Nobla 2017.
Rok 1948. Zniszczona Japonia przeżywa czas gruntownych przewartościowań. Z ruin powstaje nowy świat i porządek rzeczy. Emerytowany malarz Masuji Ono, który całe dnie poświęca prozaicznym czynnościom – pielęgnacji ogrodu, naprawie domu, opiece nad wnukami – nie potrafi uwolnić sie od przeszłości. Kierowany wewnętrzną potrzebą wytacza sam sobie proces, w którym wytacza sam sobie proces, w którym jest jednocześnie oskarżycielem, oskarżonym i sędzią. Porządek, który niegdyś współtworzył i wspierał, został zburzony. Japoński imperializm poniósł druzgocąca klęskę. Masuji musi na nowo określić samego siebie i relacje z dwoma córkami, Setsuko i Noriko, dokonać moralnego rozrachunku z dotychczasowym życiem.
Tytułowa figura robotnika i związane z nią performanse pamięci przedstawione są z punktu widzenia kulturoznawstwa, filozofii, historii sztuki, teatrologii i muzykologii. Autorki i autorzy przyglądają się rzeczywistości fabryki i ulicy jako miejscom kształtowania się tożsamości proletariatu przemysłowego, figurom robotnicy i robotnika w projektach awangardy teatralnej i artystycznej. Analizują przy tym wielostronne praktyki kulturowe: od strajków i demonstracji przez film awangardowy, teatr polityczny, scenę kabaretową i socrealistyczne przedsięwzięcia kulturalne po projekty kuchni modernistycznej, sport robotniczy i sztukę proletariacką.W ten sposób powstaje wielostronna, a zarazem fragmentaryczna i rozproszona perspektywa, która pozwala spod dokumentów, narracji i wizualnych przedstawień wyjrzeć wciąż problematycznej i nie dość rozpoznanej w kulturze polskiej figurze robotnika. Zamieszczone w tomie teksty same stają się swoistymi performansami pamięci, w ramach których autorzy starają się odtworzyć historię, której podstawowym medium pozostają ciało i gesty - uchwycone we fragmentarycznych relacjach, migawkowych obrazach, pojedynczych scenach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?