Jedna z największych powieści antywojennych w literaturze światowej. W zamyśle autora miała to być jego pierwsza książka. A jednak Vonnegut potrzebował dystansu lat, a także doświadczenia wynikającego z publikacji czterech wcześniejszych powieści, by wreszcie przelać na papier swe doświadczenia z czasów, kiedy jako jeniec wojenny był świadkiem bombardowania Drezna. W rezultacie powstała książka uchodząca za jedną z najwybitniejszych amerykańskich powieści antywojennych. Jest to książka o pisarzu, który nie potrafi wymazać z pamięci wspomnień z czasów wojny, chociaż z racji swego zawodu od lat zajmuje się tworzeniem fikcji; książka silnie autobiograficzna, mieszająca dokument z science fiction, pełna trupów i gwałtu, oskarżeń i egzorcyzmów, panicznego strachu i miłości; wreszcie – mówiąc słowami autora – książka „krótka i popaprana, bo o masakrze nie sposób powiedzieć nic inteligentnego”. Wspaniałe dzieło… i bardzo śmieszna książka, która nie pozwala nam na uśmiech. Smutna książka bez łez. „Life”
Tajniki sztuki pisarskiej jednego z największych pisarzy XX wieku Suzanne McConnell, była uczennica Kurta Vonneguta, ukazuje nowe oblicze mistrza literatury amerykańskiej – jako nauczyciela pisania. Vonnegut nieraz w swoich powieściach, esejach i wypowiedziach poruszał zagadnienia związane z pisarskich rzemiosłem, jednak nigdy wcześniej nie ukazała się książka w całości poświęcona jego naukom. McConnell zręcznie przeprowadza czytelnika przez labirynt wskazówek pisarza, przywołując doświadczenia z życia Vonneguta, opowiadając anegdoty o nim i pokazując, w jaki sposób wszyscy możemy skorzystać z jego mądrości. Powieści Vonneguta przetrwały próbę czasu i nadal wpływają na nowe pokolenia odbiorców i twórców, urzekając każdego niezrównaną ironią, ciętym językiem oraz trafnymi i nadal aktualnymi diagnozami dolegliwości współczesnego społeczeństwa. Książka McConnell to nowe spojrzenie na twórczość autora, którego rady przydadzą się czytelnikom, pisarzom, nauczycielom i wszystkim innym.
Przewrotna opowieść o rozgoryczonym życiem człowieku, w której czarna komedia miesza się z krytyką ludzkiej głupoty i cynizmu rządzących. Eugene Debs Hartke, weteran wojny w Wietnamie i niespełniony pianista jazzowy, po powrocie do kraju podejmuje pracę nauczyciela fizyki i wychowania muzycznego w Tarkington College - szkole dla niepełnosprawnych umysłowo nastolatków z bogatych rodzin. Lata później, po wyrzuceniu z pracy za rzekome demoralizowanie młodzieży, zostaje wychowawcą w znajdującym się nieopodal więzieniu o zaostrzonym rygorze. Jednak nie na długo. W zakładzie wybucha bunt, zbiegli więźniowie opanowują Tarkington College i biorą jego personel jako zakładników. Oskarżony o pomoc w ucieczce, Eugene Debs Hartke sam trafia za kratki, gdzie zabiera się do pisania swoich wspomnień.
Groteskowy, a zarazem przerażająco wierny obraz świata zbudowanego wokół kultu pieniądza
Eliot Rosewater, miłośnik alkoholu, a także prezes bajecznie bogatej Fundacji Rosewatera, nie jest w stanie znieść ciężaru fortuny, którą posiada. Wpada w obłęd i wyrusza w pijacką pielgrzymkę po całym kraju, żeby na końcu zamieszkać w ciasnym biurze w swoim rodowym miasteczku i zacząć, ku niezadowoleniu wpływowego ojca, pomagać jego mieszkańcom w codziennych potrzebach. Tymczasem przebiegły i ambitny prawnik Norman Mushari postanawia pozbawić Eliota majątku i dostać się do upragnionego grona najbogatszych ludzi Ameryki.
Finał tego niezwykłego społecznego eksperymentu Eliota Rosewatera każe zastanowić się, kto jest bardziej szalony – milioner, który rezygnuje ze swojej fortuny, czy pełen hipokryzji i chciwości świat, w którym żyjemy.
Znakomicie napisana antyutopia w kostiumie science fiction i nadzwyczaj aktualna satyra na społeczeństwo zafascynowane komputerami
Ameryka po „drugiej rewolucji przemysłowej”. Maszyny zastępują człowieka w coraz to nowych dziedzinach – od pracy fizycznej do pracy umysłowej z planowaniem na skalę państwa włącznie. Decydowanie o jednostce i przyszłości społeczeństwa to także ich zadanie. Paul Proteus wywodzi się z kasty doktorów – ludzi jak dotąd niezastąpionych maszynami. Przed nim obiecująca przyszłość, jednak porzuca swoje wygodne życie i przyłącza się do buntu tych, którzy chcą powrotu dawnego stanu rzeczy.
W swojej debiutanckiej powieści Kurt Vonnegut we właściwy tylko jemu satyryczny sposób przedstawia społeczeństwo przyszłości lekceważące wartości humanistyczne, a także pułapki, do których może doprowadzić człowieka zbytnia fascynacja technologią.
Śmieszno-gorzka opowieść o samotności, na którą skazuje nas współczesny styl życia
Apokaliptyczna wizja oglądana oczami aktualnego króla Manhattanu (i ostatniego prezydenta Stanów Zjednoczonych), a zarazem złośliwie lekceważące spojrzenie na prawdopodobne rezultaty naszych szaleństw. Nawet finał życia, jakie znamy, zmienia się pod piórem Vonneguta w zabawną farsę – finałowy slapstick, który może być żartem Wszechmogącego z nas wszystkich.
'Vonnegut looked the world straight in the eye and never flinched' J. G. Ballard
This bitterly funny Cold War satire on the end of the world expresses our deepest fears of Armageddon, and has become a counter-culture classic.
'A satirist with a heart, a moralist with a whoopee cushion' Jay McInerney
'The closest thing we had to a Voltaire' Tom Wolfe
'The time to read Vonnegut is just when you begin to suspect that the world is not what it appears to be. He is not only entertaining, he is electrocuting' The New York Times
Ostra i celna satyra na politykę i polityków
Recydywista przenosi czytelnika w niespójny, komiczny, iście Vonnegutowski świat wielkich zbrodni oraz nadużyć w sferach rządowych… i w sferze serca. Śledzimy losy ambitnego biurokraty, Amerykanina polskiego pochodzenia Waltera F. Starbucka – od Harvardu poprzez Biały Dom Nixona aż do zakładu karnego, gdzie Starbuck trafia jako najmniej słynny konspirator afery Watergate. Humor kwaśnieje jednak, gdy Vonnegut kieruje reflektor uwagi na zimne serca i wyrachowaną chciwość przedstawicieli władzy, kreśląc niezapomniany i wciąż aktualny obraz polityki i polityków i dokonując jego bezlitosnej wiwisekcji.
Jedyna książka Kurta Vonneguta dla dzieci nareszcie dostępna dla polskich czytelników.Unikalny projekt wydawniczy jednego z najpopularniejszych pisarzy naszej epoki oraz błyskotliwego projektanta graficznego i ilustratora. Najpierw powstały intrygujące ilustracje, na bazie których Vonnegut stworzył fascynującą opowieść osnutą wokół najsłynniejszych narodzin w dziejach. Oto na świat przychodzi Istota, która go stworzyła. Jaki jest ten świat? Jak go widzi niemowlę, które za moment zmieni jego losy?Kurt Vonnegut: Amerykański pisarz i publicysta, jeden z najwybitniejszych prozaików naszych czasów. Literacki prowokator, niIvan Chermayeff: Wybitny grafik, ilustrator i twórca kolaży, projektant słynnych logotypów, m.in. dla NBC, National Geographic, US Open.Rafał Lisowski: Znakomity polski tłumacz, przełożył m.in. Listy Vonneguta i jego pierwszą pełną biografię autorstwa Charlesa J. Shieldsa.Książka ukazała się pod patronatem portalu literackiego Booklips.
Cat’s Cradle, one of Vonnegut’s most entertaining novels, is filled with scientists and G-men and even ordinary folks caught up in the game. These assorted characters chase each other around in search of the world’s most important and dangerous substance, a new form of ice that freezes at room temperature. At one time, this novel could probably be found on the bookshelf of every college kid in America; it’s still a fabulous read and a great place to start if you’re young enough to have missed the first Vonnegut craze.
Vonnegut has a way of helping his readers enter into this end-of-the-world story. Jonah, the first-person narrator, wants to write a book about the end of the world – so naturally his topic is the inventor of the atomic bomb, Dr. Frank Hoenikker, and what the people surrounding him were doing on the day the bomb was dropped on Hiroshima. It is his research that leads him to Hoenikker’s children, old acquaintances and, finally, on a journey that goes completely different than expected…
The protagonist himself spoils parts of his story right at the beginning of the book, but I will do my best to keep the review spoilerfree. Personally, I didn’t even read the blurb, I just dug right into the book. Maybe that added to the wonder I felt washing over me on every page. Truth be told, I picked this as my second-chance-for-Vonnegut book because it is fairly slim (yes, I am ashamed of myself).
The style is both simple and complicated. Vonnegut uses simple words and short, precise sentences to tell a story that folds back onto itself, that jumps back and forth in time and expects the reader to know things that are only revealed much later. I see how this may turn certain people off, for me it only added to the charm and the mystery of this novel. I like having to work my brain to figure out what’s going on. The revelations are just that much more satisfying. The many, very short chapters make for a nice reading experience and give you the illusion that you can stop after this chapter or that chapter – only to find yourself continuing because it’s just that good.
Whilst awaiting trial for war crimes in an Israeli prison, Howard W. Campbell Jr sets down his memoirs on an old German typewriter. He has used such a typewriter before, when he worked as a Nazi propagandist under Goebbels.
Outrageous, witty, thought-provoking, unputdownable, scintillating, invigorating, ennobling, enlightening and masterly' Spectator In a frolic of cartoon and comic outbursts against rule and reason, a miraculous weaving of science fiction, memoir, parable, fairy tale and farce, Kurt Vonnegut attacks the whole spectrum of American society, releasing some of his best-loved literary creations on the scene. `Vonnegut explains everything from an apple to the pyramids...weird, fast and inventive' Daily Telegraph
A diabolical government asserts control by eliminating orgasms. A scientist discovers the secret to unlocking instant happiness, with unexpected consequences. In an America where everyone is equal every which way, a tennage boy plans to overthrow the system.
Welcome to the Monkey House gathers together twenty-five of Kurt Vonnegut's short stories from the 1950s and 1960s. Shot through with Vonnegut's singular humour, wit and bewilderment at humanity, this is a collection that celebrates a true master of short-form fiction.
Ostra i wciąż aktualna w satyra amerykańskiego stylu życia W Śniadaniu mistrzów Vonnegut w typowy dla siebie sposób obnaża bolączki współczesnego świata – dehumanizację jednostki w społeczeństwie, którym rządzi technologia, spustoszenie środowiska naturalnego i ustawiczne wojny. Dwayne Hoover, bogaty sprzedawca samochodów, nagle dochodzi do wniosku, że wszyscy ludzie są maszynami. Kilgore Trout, nikomu nieznany autor powieści fantastycznonaukowych, sądzi, że życie ma już za sobą. Spotkanie tych dwóch samotnych ludzi na szybko umierającej planecie to doskonały pretekst do przedstawienia – z niepozbawioną humoru ironią – świata, w którym żyjemy. „Cudowna powieść… Vonnegut pokazuje wszystkie bolączki Ameryki…” „The New York Times”
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?