GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych rzenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)! Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie - zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m. in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku. Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Zero teorii Sama praktyka Polski autor w polskich realiach Najbardziej aktualna wiedzaMarka zaczyna się w głowie konsumenta, a do jej zbudowania potrzebna Ci przemyślana strategia.Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności... Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku -- właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR -- powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób -- bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują: Silna marka Strategia komunikacji marki Identyfikacja wizualna Nowy marketing Case studiesMarketing to inwestycja -- udana inwestycja, pod warunkiem że wiesz, JAK to zrobić!
Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce), przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.
Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.
Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści tworzyć.
Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!
Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, znajdziesz w niej konkretne wskazówki wspierające komunikację różnych działań. Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, znajdziesz inspirację, jak przekazywać skutecznie treści. Jeśli występujesz często w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby wszyscy Cię słuchali. To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo zaczyna się… od końca świata.
Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Czasem opisuje je w książkach, jego „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej Książki Roku. Innym razem opowiada historie porywając tłumy – jego wystąpień można posłuchać na największych polskich i zagranicznych konferencjach. Onet wymienił go jako jedną z 50 czołowych osobowości polskiego internetu. Jednak najczęściej pomaga swoim klientom opowiadać ich historie – od 2000 roku prowadzi firmę, która zajmuje się budowaniem silnych marek.
Album Biblia w obrazach to wyjątkowa publikacja, łącząca w sobie piękno arcydzieł malarstwa i głębię najważniejszych słów Pisma Świętego.Zgromadzono w niej reprodukcje prac najwybitniejszych artystów tworzących na przestrzeni wieków, takich jak Fra Angelico, Pinturicchio, Rafael, Michał Anioł czy Caravaggio, a objaśnieniem do nich są słowa zaczerpnięte z Biblii. Prezentowane tu dzieła sztuki zostały dobrane w wyniku żmudnej kwerendy prowadzonej w Muzeach Watykańskich, a oprócz dzieł malarstwa tablicowego zaprezentowano w niej również wybrane fragmenty malarstwa monumentalnego, wśród których prym wiodą freski z Kaplicy Sykstyńskiej.W książce wyodrębniono dwie części zgodnie z podziałem Biblii na Stary i Nowy Testament, a zgromadzone w niej obrazy ułożono według kolejności ksiąg biblijnych, by były możliwie najpełniejszą ilustracją kluczowych wydarzeń historii zbawienia. Jednocześnie teksty z Pisma Świętego, których szeroki wybór zaprezentowano w tym albumie, pozwalają dostrzec głębię artystycznych interpretacji tworzonych przez mistrzów kolejnych epok i lepiej zrozumieć geniusz artystów, którzy przez swoje dzieła próbowali przekazywać ludziom ponadczasowe prawdy zawarte w słowie Bożym. W ten sposób powstała niepowtarzalna publikacja, opracowana z myślą o tych, którzy pragną poznawać różnorodne malarskie sposoby przedstawiania najpopularniejszych motywów religijnych, i o wszystkich, którzy chcą zgłębiać Pismo Święte, wpatrując się w obrazy ukazujące najważniejsze wydarzenia biblijne.To album przygotowany z wielką edytorską starannością, by długo można się było cieszyć jego pięknem i by sięganie po niego było zawsze wyjątkowym momentem zachwytu estetycznego i duchowej refleksji. Doskonały wybór jako prezent na wszelkie rodzinne uroczystości.
Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.
Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!
Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.
Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki
Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.
Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku — właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR — powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób — bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują:
Silna marka
Strategia komunikacji marki
Identyfikacja wizualna
Nowy marketing
Case studies
Marketing to inwestycja — udana inwestycja, pod warunkiem że wiesz, JAK to zrobić!
Paweł Tkaczyk sam osobie mówi, że „zarabia na życie opowiadaniem historii". Od dziesięciu lat prowadzi firmę MIDEA, która buduje silne marki klientów, snując ich opowieści za pomocą technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z małymi, nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla młodych przedsiębiorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystają m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistą nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak„Brief"), ale prowadzi także blog oraz podcast„Mała Wielka Firma". Prywatnie jest miłośnikiem książek i horrorów klasy„B"...
Fragment książki „Zakamarki Marki”
Jak ważny jest wizerunek w Twojej branży?
Kiedy idziesz do sklepu po kurtkę na zimę, możesz ją przed zakupem wziąć do ręki, obejrzeć z każdej strony, przymierzyć. Na własnej skórze poczujesz, czy jest ciepła i czy spełnia swoją funkcję. Jeśli przy wyborze kierujesz się tylko racjonalnymi kryteriami, wizerunek marki producenta kurtki nie ma wielkiego znaczenia. No, chyba że chcesz kurtkę, której będą Ci zazdrościć koledzy i koleżanki. Wtedy to, czy jest ciepła, zejdzie na dalszy plan, a na pierwszy wysunie się marka.
Jednak są branże, w których wizerunek to praktycznie wszystko, co dana firma posiada. Adwokat zwykle nie chwali się listą referencyjną swoich klientów, a zawodowa etyka zabrania mu wszelkich form reklamy. Life coach (z ang. osobisty mentor) również musi polegać na wrażeniu, jakie zrobi na swoich potencjalnych klientach — bo kombinacja tego wrażenia i wiedzy (której przecież nie widać na pierwszy rzut oka) stanowi o jego wartości.
Trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji sukces rynkowy jest wypadkową wizerunku i reputacji — o ile budowanie pierwszego z tych elementów możesz powierzyć ekspertom, o tyle drugi, w dobie dominacji internetu i marketingu szeptanego, zależy przede wszystkim od opinii klientów — tych usatysfakcjonowanych współpracą z Tobą, ale również tych niezadowolonych. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i regularnie sprawdzać komentarze na swój temat zamieszczane na forach, blogach czy specjalistycznych portalach, a także słuchać opinii o własnej firmie. A to wszystko, żeby mieć świadomość, co w odczuciach klientów jest Twoją mocną stroną, a co trzeba usprawnić, zmodyfikować. Wsłuchaj się w głos konsumentów, a będziesz wiedział, jak dbać o reputację. Wstęp (7)
Rozdział I. Silna marka (9)
Marka to wizerunek, a nie logo! (10)
Strategia marki (14)
Budowanie marki: podstawy (18)
Tworzenie wartości marki - trzy różne korzyści (21)
Czym jest wartość produktu? (24)
Czy marka musi być prawdziwa? (27)
Ile jest marki w Twojej marce? (29)
Przewaga konkurencyjna (32)
Czy Twoja marka się wybija? (34)
Do którego miejsca przynależy Twoja marka? (37)
Rozszerzanie marki: tak, ale z głową (40)
Co-branding, czyli łączenie marek (43)
Marka korporacyjna (46)
Struktura marek w Twojej firmie (49)
Rozdział II. Strategia komunikacji marki (53)
Jak marka nauczyła się mówić (54)
Głębia marki (57)
Punkty styczności z marką (59)
Pozycjonowanie marki (61)
O pozycjonowaniu przez przymiotniki (64)
Naming. Co musisz wiedzieć? (66)
W jaki sposób pisać teksty reklamowe? (71)
Jak pisać tekst, który sprzedaje? (75)
Jak ważny jest wizerunek w Twojej branży? (80)
Sprzedawanie wody w czasie deszczu (82)
Klient pośredni i bezpośredni (86)
Strategia Księżyca (89)
Test Sinatry (91)
Emocje w reklamie (94)
Rebranding - po co i komu? (96)
Rozdział III. Identyfikacja wizualna (99)
Symbolika logotypu (100)
Jak zaprojektować dobre logo? (104)
Skuteczna ulotka reklamowa (108)
Efektywny folder i broszura reklamowa (111)
Kosmetyka dokumentów firmowych (115)
Lepsza witryna internetowa (118)
Kreatywna wizytówka (120)
Spójny wizerunek firmy (123)
Kontekst czasowy identyfikacji wizualnej (125)
Projektowanie doświadczenia (127)
Rozdział IV. Relacja klient - marka (129)
Czego boją się klienci? (130)
Jak przyciągnąć uwagę konsumenta? (132)
Pozwól klientom zaangażować się w Twoją markę (136)
Też chcę być w bandzie, czyli o decyzjach konsumentów (139)
O zadowoleniu klientów (142)
Koszt zdobycia klienta (145)
Rozdział V. Nowy marketing (147)
Wszystkie drogi prowadzą... na Twoją stronę WWW (148)
Zadbaj o swój newsletter (151)
Blog firmowy jako narzędzie marketingowe (155)
Blogi wychodzą z komputera (158)
O płaceniu za informacje w internecie (160)
E-commerce idzie w stronę społeczności? (163)
Czego e-commerce może się nauczyć od tradycyjnego merchandisingu? (165)
Po co Ci strategia social media? (168)
Marketing w social media: narzędzia do monitorowania marki (172)
Brandjack, konsument przejmuje markę (175)
Brandowanie przyszłości (179)
Grywalizacja (184)
Rozdział VI. Case study (191)
Komunikacja marketingowa kliniki dentystycznej (192)
Rebranding IGAZ (194)
Tiry na tory - marka akcji społecznej (197)
Urlop tacierzyński, czyli o motywowaniu (200)
Chcesz moich pieniędzy? Wystarczy, że wydłużysz dobę (204)
Marketing mobilny - geolokalizacja (209)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?