Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wied.
Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki
-
Autor: Paweł Tkaczyk
- ISBN: 9788324633340
- EAN: 9788324633340
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: One Press Helion
- Format: 14x20,8 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 216
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
25,46złCena detaliczna: 39,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,46 zł
Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki
Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.
Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku — właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR — powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób — bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują:
- Silna marka
- Strategia komunikacji marki
- Identyfikacja wizualna
- Nowy marketing
- Case studies
Marketing to inwestycja — udana inwestycja, pod warunkiem że wiesz, JAK to zrobić!
Paweł Tkaczyk sam osobie mówi, że „zarabia na życie opowiadaniem historii". Od dziesięciu lat prowadzi firmę MIDEA, która buduje silne marki klientów, snując ich opowieści za pomocą technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z małymi, nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla młodych przedsiębiorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystają m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistą nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak„Brief"), ale prowadzi także blog oraz podcast„Mała Wielka Firma". Prywatnie jest miłośnikiem książek i horrorów klasy„B"...
Fragment książki „Zakamarki Marki”
Jak ważny jest wizerunek w Twojej branży?
Kiedy idziesz do sklepu po kurtkę na zimę, możesz ją przed zakupem wziąć do ręki, obejrzeć z każdej strony, przymierzyć. Na własnej skórze poczujesz, czy jest ciepła i czy spełnia swoją funkcję. Jeśli przy wyborze kierujesz się tylko racjonalnymi kryteriami, wizerunek marki producenta kurtki nie ma wielkiego znaczenia. No, chyba że chcesz kurtkę, której będą Ci zazdrościć koledzy i koleżanki. Wtedy to, czy jest ciepła, zejdzie na dalszy plan, a na pierwszy wysunie się marka.
Jednak są branże, w których wizerunek to praktycznie wszystko, co dana firma posiada. Adwokat zwykle nie chwali się listą referencyjną swoich klientów, a zawodowa etyka zabrania mu wszelkich form reklamy. Life coach (z ang. osobisty mentor) również musi polegać na wrażeniu, jakie zrobi na swoich potencjalnych klientach — bo kombinacja tego wrażenia i wiedzy (której przecież nie widać na pierwszy rzut oka) stanowi o jego wartości.
Trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji sukces rynkowy jest wypadkową wizerunku i reputacji — o ile budowanie pierwszego z tych elementów możesz powierzyć ekspertom, o tyle drugi, w dobie dominacji internetu i marketingu szeptanego, zależy przede wszystkim od opinii klientów — tych usatysfakcjonowanych współpracą z Tobą, ale również tych niezadowolonych. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i regularnie sprawdzać komentarze na swój temat zamieszczane na forach, blogach czy specjalistycznych portalach, a także słuchać opinii o własnej firmie. A to wszystko, żeby mieć świadomość, co w odczuciach klientów jest Twoją mocną stroną, a co trzeba usprawnić, zmodyfikować. Wsłuchaj się w głos konsumentów, a będziesz wiedział, jak dbać o reputację.
Wstęp (7)
Rozdział I. Silna marka (9)
- Marka to wizerunek, a nie logo! (10)
- Strategia marki (14)
- Budowanie marki: podstawy (18)
- Tworzenie wartości marki - trzy różne korzyści (21)
- Czym jest wartość produktu? (24)
- Czy marka musi być prawdziwa? (27)
- Ile jest marki w Twojej marce? (29)
- Przewaga konkurencyjna (32)
- Czy Twoja marka się wybija? (34)
- Do którego miejsca przynależy Twoja marka? (37)
- Rozszerzanie marki: tak, ale z głową (40)
- Co-branding, czyli łączenie marek (43)
- Marka korporacyjna (46)
- Struktura marek w Twojej firmie (49)
- Jak marka nauczyła się mówić (54)
- Głębia marki (57)
- Punkty styczności z marką (59)
- Pozycjonowanie marki (61)
- O pozycjonowaniu przez przymiotniki (64)
- Naming. Co musisz wiedzieć? (66)
- W jaki sposób pisać teksty reklamowe? (71)
- Jak pisać tekst, który sprzedaje? (75)
- Jak ważny jest wizerunek w Twojej branży? (80)
- Sprzedawanie wody w czasie deszczu (82)
- Klient pośredni i bezpośredni (86)
- Strategia Księżyca (89)
- Test Sinatry (91)
- Emocje w reklamie (94)
- Rebranding - po co i komu? (96)
- Symbolika logotypu (100)
- Jak zaprojektować dobre logo? (104)
- Skuteczna ulotka reklamowa (108)
- Efektywny folder i broszura reklamowa (111)
- Kosmetyka dokumentów firmowych (115)
- Lepsza witryna internetowa (118)
- Kreatywna wizytówka (120)
- Spójny wizerunek firmy (123)
- Kontekst czasowy identyfikacji wizualnej (125)
- Projektowanie doświadczenia (127)
- Czego boją się klienci? (130)
- Jak przyciągnąć uwagę konsumenta? (132)
- Pozwól klientom zaangażować się w Twoją markę (136)
- Też chcę być w bandzie, czyli o decyzjach konsumentów (139)
- O zadowoleniu klientów (142)
- Koszt zdobycia klienta (145)
- Wszystkie drogi prowadzą... na Twoją stronę WWW (148)
- Zadbaj o swój newsletter (151)
- Blog firmowy jako narzędzie marketingowe (155)
- Blogi wychodzą z komputera (158)
- O płaceniu za informacje w internecie (160)
- E-commerce idzie w stronę społeczności? (163)
- Czego e-commerce może się nauczyć od tradycyjnego merchandisingu? (165)
- Po co Ci strategia social media? (168)
- Marketing w social media: narzędzia do monitorowania marki (172)
- Brandjack, konsument przejmuje markę (175)
- Brandowanie przyszłości (179)
- Grywalizacja (184)
- Komunikacja marketingowa kliniki dentystycznej (192)
- Rebranding IGAZ (194)
- Tiry na tory - marka akcji społecznej (197)
- Urlop tacierzyński, czyli o motywowaniu (200)
- Chcesz moich pieniędzy? Wystarczy, że wydłużysz dobę (204)
- Marketing mobilny - geolokalizacja (209)