KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo ODDK

Okładka książki Regulamin pracy zdalnej z komentarzem

136,50 zł


Praca zdalna to nowa regulacja, która pozwala na wykonywanie przez pracowników pracy poza miejscem jej stałego wykonywania. Wprowadzenie regulacji prawnych dotyczących pracy zdalnej było związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii COVID-19, ale może znaleźć szerokie zastosowanie również w innych okolicznościach, z uwagi na szereg zalet zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. W publikacji zawarto gotowy do wprowadzenia wzór regulaminu pracy zdalnej, który szczegółowo określa zasady wykonywania takiej pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika. Książka zawiera także komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu, a także szereg praktycznych wskazówek dotyczących organizacji pracy zdalnej w firmie. Dodatkowo autor przygotował zestaw wzorów dokumentów związanych z wykonywaniem pracy zdalnej, w tym m.in. wnioski pracownika, wzór umowy użyczenia urządzeń, wykaz podstawowych zasad bezpieczeństwa, higieny i ergonomii pracy w pracy zdalnej, dokumenty związane z kontrolą lub wykonaniem innych czynności w miejscu pracy zdalnej. Suplement elektroniczny do książki zawiera treść regulaminu pracy zdalnej wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet – instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Regulamin pracy z komentarzem/ PPK1385E

178,50 zł 174,93 zł


Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Gotowy do wdrożenia regulamin pracy z dokumentacją szczegółowo określa organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Książka zawiera także praktyczny komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu. Oprócz zagadnień takich, jak czas pracy, urlopy, ochrona rodzicielstwa i młodocianych, kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, w książce zostały również uregulowane sprawy wywołujące kontrowersje, m.in.: kontrola pracowników na obecność alkoholu czy narkotyków, wyjścia prywatne w czasie pracy, korzystanie z telefonów służbowych, wygląd i ubiór pracownika na stanowisku pracy, kontrole wewnętrzne, odbiór prywatnej korespondencji, przeciwdziałanie mobbingowi, monitorowanie pracowników, a także zagadnienia dotyczące pracy zdalnej (przykładowy regulamin pracy zdalnej) oraz obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bhp w czasie epidemii COVID-19. Suplement elektroniczny do książki zawiera treść regulaminu pracy wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet – instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Stan prawny: 24 czerwca 2020 r. – zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.) zmienioną ustawą z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. poz. 1086). Kogo dotyczy: Zgodnie z przepisem art. 104 § 11 k.p. pracodawca nie ma obowiązku wprowadzania regu­laminu pracy, jeżeli zatrudnia mniej niż 50 pracowników albo jeżeli organizację i porządek pracy w zakładzie i związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników okreś­lają postanowienia obowiązującego układu zbiorowego pracy. Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, jeżeli zakładowa organizacja związkowa wystąpi z wnioskiem o jego wprowadzenie, chyba że w zakresie przedmiotowym przewidzianym dla regulaminu pracy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy (art. 104 § 3 k.p.).
Okładka książki Jak zapewnić terminową zapłatę w transakcjach handlowych

157,50 zł 154,35 zł


Z dniem 1 stycznia 2020 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych zmieniająca jej tytuł na ustawę o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych, Dz.U. poz. 1649). Znowelizowana ustawa wprowadza szereg zmian mających na celu zniechęcenie przedsiębiorców do zwlekania z zapłatą za otrzymane towary lub usługi, w tym m.in. obowiązek raportowania o stosowanych terminach płatności, postępowanie w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, odsetki płacone wierzycielowi nie tylko wtedy, gdy dłużnik opóźnia się z zapłatą ponad ustalony termin, lecz także gdy termin zapłaty – choć zgodny z zawartą umową – przekracza pewne przyjęte standardy. W przypadku opóźnienia wierzyciel ma ponadto prawo domagać się zwrotu kosztów dochodzenia należności, w tym kwoty tzw. rekompensaty wynoszącej od 40 do 100 euro, która przysługuje nawet gdy w rzeczywistości wierzyciel nie poniesie żadnych wydatków. Wprowadzono także maksymalne terminy zapłaty, które strony mogą zastrzegać w umowie. Publikacja napisana zrozumiałym i przystępnym językiem stanowi instrukcję prawidłowego zawierania i wykonywania transakcji handlowych oraz skutecznego dochodzenia swych należności na drodze sądowej. Czytelnik znajdzie w niej: -szczegółowe omówienie wszelkich zagadnień związanych z transakcjami handlowymi i terminami zapłaty – także w oparciu o przepisy Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego, -liczne praktyczne przykłady dotyczące m.in. liczenia terminów czy obliczania wysokości odsetek, -wzorcowe regulaminy postępowania związane z terminami w transakcjach handlowych dla przedsiębiorcy, podmiotu publicznego -niebędącego podmiotem leczniczym ani jednostką sektora finansów publicznych, podmiotu publicznego będącego podmiotem leczniczym oraz dla podmiotu publicznego zaliczanego do jednostek sektora finansów publicznych, -ujednolicony tekst ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych oraz tekst dyrektywy w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych. Publikacja będzie pomocna wszystkim przedsiębiorcom i podmiotom publicznym, a także windykatorom i prawnikom zajmującym się zwalczaniem opóźnień w zapłacie. Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny, który zawiera akty prawne i regulaminy postępowania zamieszczone w książce – przygotowane w formacie MS Word umożliwiającym ich edycję i dostosowanie ich treści do indywidualnych potrzeb. Plik suplementu można pobrać przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce).
Okładka książki Dokumentacja pracownicza 2017

189,00 zł 185,22 zł


Kompletna i aktualna dokumentacja spraw pracowniczych przygotowana w wygodnej formie edytowalnych wzorów z komentarzami. Zalety publikacji: jedyna na rynku tak wszechstronna dokumentacja spraw pracowniczych, opracowana m.in. przez pracownika Państwowej Inspekcji Pracy – gwarancja poprawności merytorycznej, pełen zakres spraw obejmuje: umowy, wnioski, regulaminy, informacje, oświadczenia, rejestry i inne druki wykorzystywane na wszystkich etapach świadczenia pracy – od zgłoszenia do odpowiednich inspekcji, poprzez analizę poszczególnych części akt osobowych oraz pism procesowych w prawie pracy, po umowy cywilnoprawne, opracowanie tak nietypowych spraw, jak regulamin użytkowania służbowych telefonów komórkowych z załącznikami, dokumentacja na okoliczność stawienia się pracownika pod wpływem środków odurzających i alkoholu, dokumentacja ochrony zasobów informatycznych, kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy, procedura sporządzania odpisu świadectwa pracy i wiele innych, ponad 300 wzorów z instruktażowym komentarzem, co ułatwia ich dostosowanie do konkretnego przypadku, wszystkie wzory są w pełni edytowalne (format MS Word). Nowości i zmiany w wydaniu na rok 2017: 1) nowy wzór świadectwa pracy obowiązujący od 1 czerwca 2017 r., 2) zmiana zasad wynagradzania umów-zleceń i umów o świadczenie usług, w tym m.in.: nowy wzór umowy-zlecenia, nowy obowiązek potwierdzania liczby godzin pracy, wprowadzenie minimalnej stawki godzinowej dla przyjmujących zlecenie oraz świadczących usługi, 3) zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych – wprowadzenie nowych zasad dotyczących ustalania kwoty zmniejszającej podatek, zmiany w zasadach obliczania zaliczki na podatek dochodowy oraz w oświadczeniach podatnika. Stan prawny: czerwiec 2017 r. Wymagania: CD-ROM, Windows 2000/Me/XP/Vista/7, MS Word 97 lub nowszy
Okładka książki Uchwały i zgromadzenia w spółkach handlowych

199,50 zł 195,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wszystko o zgromadzeniach i podejmowaniu uchwał w spółkach handlowych. W publikacji w szczegółowy i praktyczny sposób omówiono zasady przeprowadzania zgromadzeń i podejmowania uchwał w spółkach osobowych i kapitałowych, oddzielnie dla poszczególnych typów spółek z uwagi na różnice występujące w pewnych kwestiach. W publikacji: -sprawy nieprzekraczające zwykłych czynności, sprawy przekraczające zwykłe czynności -odmienności w spółce komandytowo-akcyjnej -zmiany wymogów w umowie i statucie spółki -uchwały zarządu i organu nadzoru sp. z o.o. oraz zgromadzenia wspólników sp. z o.o. -przebieg zgromadzenia w sp. z o.o. -tryb zwoływania walnych zgromadzeń w spółce akcyjnej -uchwały zarządu i rady nadzorczej spółki akcyjnej oraz walnego zgromadzenia akcjonariuszy -przebieg walnego zgromadzenia akcjonariuszy -zaskarżanie uchwał organów spółek kapitałowych. Atutem publikacji jest bogaty zbiór wzorów uchwał z komentarzem Autora w najważniejszych w praktyce funkcjonowania spółek sprawach (w tym m.in. w sprawie obsadzenia organów spółki, podwyższenia kapitału zakładowego, przekształcenia, zmiany umowy spółki, zakończenia bytu spółki, oraz dotyczących spraw wewnętrznych spółki: wynagrodzeń, dywidend, zbycia udziałów, zaciągnięcia zobowiązań itd.). Wzory wszystkich dokumentów w wersji edytowalnej (MS Word) w dołączonym do książki suplemencie elektronicznym.
Okładka książki Komentarz do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych

220,50 zł 198,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych określa warunki oferowania, sprzedaży i realizacji imprez turystycznych oraz powiązanych usług turystycznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także za granicą, jeżeli umowy z podróżnymi są zawierane przez przedsiębiorców turystycznych mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz zasady funkcjonowania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Wydawane na podstawie ustawy decyzje administracyjne wymagają dobrej podstawy merytorycznej wynikającej z przeprowadzonej analizy obowiązujących przepisów. Niniejszy komentarz wypełnia istniejącą w tym zakresie lukę – brak jest bowiem kompleksowego opracowania tego zagadnienia – i stanowi narzędzie do sprawnego konfrontowania rozstrzygnięć z poglądami doktryny. Publikacja daje wnikliwą analizę przepisów prawnych w zakresie ustawy, uwzględniając stanowiska organów unijnych i krajowych. Omawiając poszczególne przepisy, autorzy przytaczają wiele przykładów praktycznych dla lepszego zobrazowania omawianej problematyki. Obszernie przedstawiono też zasady ochrony praw podróżnych, czyli kategorii szerszej niż konsumenci rynku usług turystycznych. W związku z katalogiem nowych przestępstw wprowadzonym przez ustawę materiał stanowi istotne wsparcie w działalności organów ścigania, prokuratorów, sędziów i profesjonalnych pełnomocników. Komentarz może być również cennym źródłem informacji dla przedsiębiorców turystycznych, którzy poszukują wyjaśnienia znaczenia poszczególnych zapisów ustawy w związku z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w turystyce, a także dla nauczycieli i studentów kierunków turystycznych. Odbiorcami publikacji mogą być wszystkie osoby, które stykają się z zagadnieniem organizacji imprez turystycznych, a zatem zarówno osoby zarządzające szkołami, związkami wyznaniowymi, zajmujące się prowadzeniem wyjazdowych szkoleń, jak i ich uczestnicy, odbiorcy. Znajdą one w komentarzu odpowiedzi nie tylko na kluczowe pytanie, czy podlegają przepisom ustawy, lecz także jakie wymagania stawiane są przed nimi oraz jakie posiadają uprawnienia.
Okładka książki Dokumentacja pracownicza 2019

262,50 zł 257,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kompletna i aktualna dokumentacja spraw pracowniczych – książka z suplementem elektronicznym (wszystkie wzory w pełni edytowalne). Zalety publikacji: - jedyna na rynku tak wszechstronna dokumentacja spraw pracowniczych, - gwarancja aktualnej dokumentacji na 2019 roku - opracowana m.in. przez pracownika Państwowej Inspekcji Pracy – gwarancja poprawności merytorycznej! - pełen zakres spraw obejmuje: umowy, wnioski, regulaminy, informacje, oświadczenia, rejestry i inne druki wykorzystywane na wszystkich etapach świadczenia pracy – od zgłoszenia do odpowiednich inspekcji, poprzez analizę poszczególnych części akt osobowych oraz pism procesowych w prawie pracy, po umowy cywilnoprawne - opracowanie tak nietypowych spraw, jak regulamin użytkowania służbowych telefonów komórkowych z załącznikami, dokumentacja na okoliczność stawienia się pracownika pod wpływem środków odurzających i alkoholu, dokumentacja ochrony zasobów informatycznych, kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy, procedura sporządzania odpisu świadectwa pracy i wiele innych, - ponad 300 wzorów z instruktażowym komentarzem, co ułatwia ich dostosowanie do konkretnego przypadku, - w suplemencie elektronicznym – wszystkie wzory w pełni edytowalne (format MS Word).
Okładka książki Przekształcenie jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę kapitałową.

157,50 zł 141,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Działalność gospodarczą można prowadzić w różnych formach prawnych. Znaczna część polskich przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Często jednak różnego rodzaju okoliczności uzasadniają potrzebę zmiany tej formy prowadzenia działalności na spółkę kapitałową. Następuje wówczas proces przekształcenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę z o.o. czy też spółkę akcyjną. Podstawy i zasady tego przekształcenia reguluje Kodeks spółek handlowych. Czy każdy przedsiębiorca może podlegać przekształceniu? Jaka jest procedura przekształcenia? Jakie są korzyści takiego przekształcenia? Czy spółka przekształcona staje się podmiotem wszystkich praw i obowiązków przedsiębiorcy przekształcanego? Jakie są podatkowe skutki przekształcenia? Autorki odpowiadają na te i inne pytania związane z przekształceniem, opisują jego poszczególne etapy, których prawidłowe przejście skutkuje zatwierdzeniem przekształcenia i rejestracją spółki przez sąd. W książce omówione zostało również alternatywne rozwiązanie – wniesienie (aport) przedsiębiorstwa osoby fizycznej (przedsiębiorcy jednoosobowego) jako wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej wraz ze wskazaniem procedury wniesienia, skutków prawnych i podatkowych. Integralną częścią książki jest suplement elektroniczny zawierający wzory niezbędnych do przekształcenia działalności w spółkę dokumentów w formacie edytowalnym (MS Word): Planu przekształcenia, Oświadczenia o przekształceniu, Aktu założycielskiego spółki (umowy spółki) oraz formularzy KRS. Plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki PIT 2019 komentarz do zmian

189,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Duże zmiany w PIT od 1 stycznia 2019 r. Czy wiesz, że od 1 stycznia 2019 r. obowiązują zmiany w ustawie o PIT wprowadzone aż 12 ustawami zmieniającymi? Czy wiesz, co się zmieniło? Doświadczeni doradcy podatkowi komentują duże zmiany w ustawie o podatku od osób fizycznych, obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. W publikacji omówiono zmiany dot. m.in.: - zakupu i użytkowania firmowych samochodów osobowych, - nowej daniny solidarnościowej jako źródła finansowania Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, - wprowadzenia systemu Pracowniczych Planów Kapitałowych, - dokumentacji cen transferowych, - nowej ulgi Innovation Box, - wprowadzenia regulacji dotyczących opodatkowania dochodów z tytułu nierealizowanych zysków (exit tax), - sposobu ustalenia wydatków na nabycie lub objęcie udziałów (akcji) w spółce kapitałowej powstałej z przekształcenia spółki osobowej, - podatku od nieruchomości komercyjnych/podatku od przychodów z budynków, - zbycia nieruchomości/ulgi mieszkaniowej/ulgi termomodernizacyjnej - terminów wykonania poszczególnych obowiązków podatnika, wzorów oświadczeń, druków itp. Książka zawiera ujednolicony tekst ustawy o podatku od osób fizycznych z wyróżnieniem zmian obowiązujących od dnia 1 stycznia 2019 r. wprowadzonych: - ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2018 r. poz. 2246); - ustawą z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2245); ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz.U. z 2018 r. poz. 2244); - ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia sprzedaży żywności przez rolników do sklepów i restauracji (Dz.U. z 2018 r. poz. 2242); - ustawą z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215); - ustawą z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2193); - ustawą z dnia 23 października 2018 r. o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2192); - ustawą z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy i podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2159); - ustawą z dnia 4 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2126); - ustawą z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1669); - ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania (Dz.U. z 2018 r. poz. 1540); - ustawą z dnia 15 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2018 r. poz. 1291); Stan prawny – 1 stycznia 2019 r.
Okładka książki Inspektor ochrony danych

136,50 zł 126,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jakie są kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność w ramach prowadzonego nadzoru nad systemem ochrony danych osobowych? Jakie zmiany w tym zakresie przewidują przepisy rozporządzenia ogólnego Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych, które muszą być stosowane od dnia 25 maja 2018 r.? Kompleksowy poradnik omawiający w sposób praktyczny wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z pełnieniem funkcji inspektora ochrony danych (IOD), który zastąpi ABI od 25 maja 2018 r. W książce m.in.: sprawdzanie systemu ochrony danych i sprawozdanie z jego przeprowadzenia, narzędzia do pełnienia nadzoru, dokumentacja ochrony danych, rejestr zbiorów prowadzonych przez inspektora. Publikacja zgodna z najnowszą Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych wzorów dokumentów zamieszczonych w suplemencie elektronicznym (zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows).
Okładka książki Ochrona środowiska w firmie

157,50 zł 141,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Każda prowadzona działalność gospodarcza oddziałuje w pewnym stopniu na środowisko. Przepisy prawa, głównie Prawo ochrony środowiska, a także inne ustawy, nakładają na przedsiębiorców szereg obowiązków w tym zakresie. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące przygotowania się do rozpoczęcia działalności gospodarczej, jej prowadzenia, wykonywania obowiązków sprawozdawczych, zakończenia działalności, pod kątem ochrony środowiska. W książce omówiono m.in.: - decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, w tym, m.in. przypadki, w których nie decyzja nie jest wymagana, procedura uzyskania decyzji, czas obowiązywania decyzji, przeniesienie decyzji na inny podmiot, - niezbędne do prowadzenia działalności – pozwolenia na: * wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, * wytwarzanie odpadów, * wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem nowego Prawa wodnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.), - pozwolenie zintegrowane, w tym: obligatoryjne uzyskanie takiego pozwolenia, zakres i elementy pozwolenia, - działania służące zapobieganiu wystąpienia awariom, z uwzględnieniem podziału na zakład o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii oraz zakład o dużym ryzyku wystąpienia awarii, - obowiązki sprawozdawcze, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz kary pieniężne, - opłatę produktową oraz opłatę recyclingową, - obowiązki związane z zakończeniem działalności gospodarczej, - odpowiedzialność za uchybienia obowiązkom związanym z ochroną środowiska, w tym zasada zanieczyszczający płaci.
Okładka książki Konstytucja biznesu PGK1258

168,00 zł 151,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Konstytucja biznesu to pakiet pięciu ustaw obowiązujących od dnia 30 kwietnia 2018 r. kompleksowo regulujących zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na pakiet składają się: ustawa – Prawo przedsiębiorców, ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawa – Przepisy wprowadzające ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej. W publikacji przedstawiono wszystkie wprowadzone nowości, takie jak m.in.: - katalog zasad obowiązujących w relacjach przedsiębiorca – organy administracji (w tym m.in.: „co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone”, zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorcy, zasada pewności prawa), - działalność nieewidencjonowana, - rozszerzenie możliwości zawieszenia działalności gospodarczej, - ograniczenie posługiwania się numerem REGON, - ulga dla rozpoczynających działalność gospodarczą, - powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, - wprowadzenie zasad obowiązujących podczas uchwalania aktów prawnych dotyczących przedsiębiorców. W książce omówiono również wcześniej obowiązujące regulacje, które zostały przeniesione do Konstytucji biznesu, m.in.: - zasady prowadzenia działalności gospodarczej, - podział przedsiębiorców na mikro, małych oraz średnich, - podjęcie, zawieszenie oraz zakończenie działalności, - reglamentacja działalności gospodarczej, - kontrola w przedsiębiorstwie, - zasada „jednego okienka”, - dane podlegające oraz niepodlegające wpisowi do CEIDG, a także skomentowano zmiany w innych aktach prawnych. Szereg praktycznych przykładów oraz przystępny dla Czytelnika język pomogą lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Dodatkowo w publikacji zawarto ujednolicone teksty ustaw wchodzących w skład Konstytucji biznesu (z wyjątkiem przepisów wprowadzających).
Okładka książki Wdrożenie RODO w małych i średnich organizacjach Praktyczny poradnik

178,50 zł 160,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak chronić dane osobowe według nowych zasad obowiązujących od 25 maja 2018 r.? Zapewnienie prawa do prywatności przechodzi prawdziwą rewolucję; każda organizacja musi zmienić sposób postępowania z danymi osobowymi. Dotychczas obowiązywał model, w którym to ustawodawca decydował o tym, w jaki sposób mamy chronić dane osobowe, teraz to my sami musimy określić ryzyko naruszenia tego prawa i zastosować takie zabezpieczenia, które to ryzyko zniwelują. Przedstawiamy kompleksowy poradnik, w którym Autor – ekspert z dziedziny ochrony danych osobowych, omawia w sposób praktyczny jak prawidłowo wdrożyć zmiany w zakresie ochrony danych osobowych, które bezwzględnie należy stosować od 25 maja 2018 r. W publikacji m.in.: - zakres zmian, - zgodność działań organizacji z UODO oraz z RODO, - proces przetwarzania danych osobowych, - analizę ryzyka, - plan postępowania z ryzykiem i monitorowanie ryzyka, - dostosowanie zabezpieczeń – fizycznych, organizacyjnych i informatycznych, - przygotowanie lub dostosowanie polityki bezpieczeństwa zgodnej z RODO, - największe problemy przy wdrożeniu RODO. II wydanie publikacji uwzględnia regulacje najnowszej Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych dokumentów, w tym m.in.: - lista kontrolna zgodności z RODO, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Assassment), - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych i upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, w edytowalnej formie, zamieszczonych w suplemencie elektronicznym. Plik suplementu do pobrania przez internet, zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce).
Okładka książki Dokumentacja wdrożenia RODO (z suplementem elektronicznym)

178,50 zł 160,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dokumentacja pokazuje krok po kroku, jak wdrożyć w organizacji nowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych – wynikające z RODO. Zbiór zawiera przykładowe narzędzia (dokumenty), dzięki którym będzie to możliwe. Autorem publikacji jest prawnik, administrator bezpieczeństwa informacji zawodowo zajmujący się m.in. kontrolą i audytem w zakresie bezpieczeństwa informacji, tworzeniem wewnętrznych procedur i dokumentacji oraz sporządzaniem opinii prawnych. W książce przedstawiono kolejność podejmowania działań tak, aby każde następne działanie wynikało z poprzedniego. Pierwszym działaniem, które należy podjąć, wdrażając RODO, jest według autora audyt zgodności stanu faktycznego z RODO. Następnie: przeprowadzenie oceny skutków przetwarzania danych osobowych (DPIA) oraz inwentaryzacji zasobów biorących udział w procesach, przeprowadzenie analizy ryzyka w stosunku do zasobów biorących udział w procesach i wdrożenie planu postępowania z ryzykiem, modelowanie procesów i zabezpieczeń, czego finałem jest przygotowanie dokumentacji ochrony danych osobowych oraz przeszkolenie personelu z nowych procedur postępowania z danymi osobowymi. Omówienie zagadnień zostało wzbogacone licznymi przykładami sytuacji, które mogą wystąpić zarówno w firmach, jak i jednostkach budżetowych. W dołączonym do książki suplemencie elektronicznym zamieszczono wzory przydatnych dokumentów w wersji edytowalnej, w tym: - politykę bezpieczeństwa, - rejestr czynności przetwarzania, - rejestr incydentów ochrony danych osobowych, - zarządzenie w sprawie wyznaczenia inspektora ochrony danych, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Analysis), - listę kontrolną zgodności z RODO, - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, - upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, - klauzule zgody na przetwarzanie danych, - arkusz realizacji poszczególnych praw osoby, której dane dotyczą (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych), - wniosek osoby fizycznej o realizację praw wynikających z RODO (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawa ograniczenia przetwarzania) i odpowiedź na niego. Plik suplementu można pobrać przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga posiadania systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Regulamin wynagradzania z pełną dokumentacją

115,50 zł 106,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wzorcowy regulamin wynagradzania – kompletna dokumentacja niezbędna w każdej firmie. Uwaga – zawiera przykładowe zapisy dotyczące wynagrodzeń finansowanych ze środków unijnych i dotacji z innych źródeł. W regulaminie zawarto również zapisy dotyczące opodatkowania i oskładkowania poszczególnych składników wynagrodzeń oraz wzory na obliczanie tych składników. Suplement elektroniczny ułatwia dostosowanie wzorca do własnych potrzeb, uzupełnienia o własne dane i wydruk.
Okładka książki Przejmowanie przedsiębiorstw zorganizowanych części przedsiębiorstw oraz nieruchomości

178,50 zł 174,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Transakcje fuzji i przejęć przedsiębiorstw (M&A) oraz zakupów (przejęć) nieruchomości są integralnym elementem gospodarki rynkowej. Transakcje te są też coraz częstsze w Polsce. W warunkach polskich związane są one także z przejmowaniem tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstw (ZCP). Znajomość specyfiki tych transakcji, kombinacja wiedzy teoretycznej i praktycznej powinna zmierzać do wypracowania i stosowania adekwatnych modeli prowadzenia takich operacji, z uwzględnieniem ich aspektu prawnego, podatkowego i finansowego w konkretnej rzeczywistości gospodarki danego kraju. Międzynarodowe M&A wymagają z kolei poznania specyfiki funkcjonowania kraju przejmowanego przedsiębiorstwa. W publikacji Autor, w oparciu o swoje doświadczenia z praktyki zawodowej, przedstawia różne metody przejmowania przedsiębiorstw, zorganizowanych części przedsiębiorstw oraz nieruchomości, prezentując je jako sekwencję powiązanych ze sobą czynności, które powinny być odpowiednio dokumentowane. Zaproponowane metody obejmują: praktyczne sposoby prowadzenia wstępnych analiz branż i selekcji kandydatów do przejęcia (tzw. wstępne badanie due diligence), organizację i przebieg pogłębionego badania due diligence wraz z identyfikacją tzw. ryzyk krytycznych przekreślających w praktyce sens prowadzenia dalszych negocjacji lub zmieniających ścieżkę przejęcia, dobór metod wyceny i sposobów uwzględniania w wycenie rezultatów badania due diligence, sposoby formułowania umów zakupu przedsiębiorstw/ZCP/różnych rodzajów nieruchomości oraz dobór instrumentów finansowych, a także organizację finansowania wspomnianych transakcji z uwzględnieniem współpracy z instytucjami finansowymi. Autor przedstawia także metody fuzji przedsiębiorstw oraz opisuje niezbędne działania integracyjne. W dołączonym suplemencie elektronicznym znalazły się zamieszczone w książce wzory przydatnych dokumentów – w wersji edytowalnej. Plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Zadanie audytu wewnętrznego w praktyce. Dokumentowanie prac oraz przykładowe zagadnienia audytowe dla wybranych procesów i obszarów (z suplementem elektronicznym)

157,50 zł 141,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja stanowi fachowy poradnik skierowany przede wszystkim do audytorów wewnętrznych. Omawiając sposób realizacji zadania audytowego, autor przedstawia podstawowe rodzaje dokumentów roboczych tworzonych na poszczególnych etapach audytu. Jednocześnie szczegółowo i dokładnie pokazuje, w jaki sposób te dokumenty sporządzać. Liczne przykłady uzupełnione są propozycjami praktycznych rozwiązań, które mogą być zastosowane w codziennej pracy audytorów. Książka zawiera również przykładowe zagadnienia, które mogą być przedmiotem badania podczas audytu takich procesów i obszarów, jak: proces zakupów, proces płatności, proces sprzedaży, obszar zarządzania zasobami ludzkimi, realizacja projektów inwestycyjnych. Ze względu na ogromne znaczenie systemów IT zaprezentowano także możliwy sposób badania mechanizmów kontrolnych związanych z aplikacjami informatycznymi. Zaproponowane zestawienia zagadnień audytowych mogą być bezpośrednio wykorzystane do konstruowania programów audytu, a także projektowania poszczególnych testów audytowych. Przedstawione podejście do realizacji zadania audytowego w oparciu o ryzyko oraz analizę procesów, a także zaproponowane rozwiązania są zgodne z Międzynarodowymi standardami praktyki zawodowej audytu wewnętrznego wydanymi przez Instytut Audytorów Wewnętrznych. Dołączony do publikacji suplement elektroniczny zawiera kompletny zestaw wzorów dokumentów roboczych w formie edytowalnej, co ułatwia ich wykorzystanie w praktyce. Zamieszczone wzory mogą być wykorzystane wprost w procesie badania, można je również przystosować do potrzeb komórki audytu lub uzupełnić nimi już stosowane dokumenty. Plik suplementu do pobrania przez Internet (instrukcja w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Własność intelektualna w przedsiębiorstwie

157,50 zł 141,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praktyczny poradnik omawiający zagadnienia związane z prawem własności intelektualnej w przedsiębiorstwie. Jako jedyny na rynku prezentuje problematykę PWI z perspektywy życia organizacji – od momentu jej powstania, poprzez wczesny oraz intensywny rozwój, na zakończeniu działalności kończąc. Autorka wskazuje problemy, jakie występują na konkretnym etapie, oraz działania, jakie trzeba podjąć, aby własność intelektualną chronić oraz sprawnie nią zarządzać. W książce między innymi odpowiedzi na pytania: * co może być znakiem towarowym, * czym jest marka mocna w prawie, * czy pomysł podlega ochronie, * jak uzyskać prawo z rejestracji wzoru przemysłowego, * kiedy przysługuje ochrona prawnoautorska, * jak uzyskać patent, * co charakteryzuje wzór przemysłowy, * jakie prawa przysługują pracownikowi – twórcy, * jak zmienić firmę (rebranding), * co grozi za naruszenie prawa własności intelektualnej. Do zalet publikacji należy zaliczyć liczne przykłady, przywołane orzecznictwo sądowe oraz przystępny dla Czytelnika język.
Okładka książki Pakiet szkoleniowy. Szkolenie okresowe dla pracowników administracyjno-biurowych. Prezentacje – 173 slajdy – podręcznik dla prowadzącego szkolenie – w języku angielskim (z suplementem elektronicznym)

252,00 zł 226,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Occupational Safety and Health (OSH) Periodic Training for Office Workers English version in compliance with Polish Law Regulations TRAINER’S GUIDE (with electronic supplement) Praktyczny zestaw niezbędny do prowadzenia szkoleń okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników biurowych – w języku angielskim. Pakiet składa się z: - prezentacji w formacie PDF, - podręcznika dla prowadzącego szkolenie wraz ze szczegółowym komentarzem do każdego ze slajdów, - dodatkowych materiałów, pomocnych przy przeprowadzaniu z uczestnikami szkolenia praktycznych ćwiczeń. Całość została przygotowana w języku angielskim. Uzupełnienie stanowi angielsko-polski słowniczek z tłumaczeniem przydatnych terminów zawartych w materiałach szkoleniowych. UWAGA! Suplement elektroniczny, stanowiący uzupełnienie publikacji, zawierający prezentację, tekst podręcznika oraz materiały dodatkowe, w formie plików PDF, należy pobrać poprzez internet. Szczegółowa instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Zakres szkolenia jest zgodny z obowiązującymi przepisami, jego przewidywany czas to 8 godzin lekcyjnych. Szkolenie jest podzielone na cztery równe części (po 90 minut), obejmujące następującą tematykę: CZĘŚĆ 1. 1.Definicja i historia bezpieczeństwa i higieny pracy 2. Podstawy prawne i organy kontrolne 3. Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy 4. Szkolenia BHP 5. Profilaktyczna opieka medyczna 6. Ochrona pracy młodocianych i kobiet CZĘŚĆ 2. 1. Zagrożenia w środowisku biurowym 2. Wypadki przy pracy 3. Wypadki w drodze z lub do pracy 4. Choroby zawodowe 5. Działania prewencyjne CZĘŚĆ 3. 1. Wymagania dla pomieszczeń pracy biurowej 2. Ergonomia biurowego stanowiska pracy 3. Zdrowe nawyki przy pracy z komputerem 4. Ćwiczenia oczu i ćwiczenia rozciągające CZĘŚĆ 4. 1. Zasady udzielania pierwszej pomocy 2. Procedury postępowania w razie pożaru Każda z części zakończona jest krótkim powtórzeniem wiadomości w formie pozwalającej unaocznić uczestnikom szkolenia praktyczne zastosowanie zdobytych w danej części wiadomości.
Okładka książki Spółka celowa

178,50 zł 160,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak wykorzystywać spółkę celową do realizacji różnego rodzaju przedsięwzięć? Jak maksymalnie wykorzystywać atrybuty spółki celowej w realizacji projektów inwestycyjnych i operacji gospodarczych? Kompendium wiedzy na temat spółek celowych – ich tworzenia, funkcjonowania , finansowania w realiach prawnych i podatkowych w Polsce – opracowane w oparciu o aktualne przepisy prawa, w kontekście orzecznictwa, praktyki gospodarczej oraz zwyczajów instytucji finansowych. Autor – na podstawie swojej eksperckiej wiedzy i doświadczenia – omawia wszystkie aspekty podejmowania działalności w formie spółki celowej. Komentarz odnosi się do obowiązującego stanu prawnego, specyficznych regulacji bankowych oraz metod analizy finansowej i analizy ryzyka stosowanych przez banki i fundusze inwestycyjne. W publikacji m.in.: - podstawowe pojęcia związane z formułą spółek celowych, - atrybuty spółki celowej, - możliwe formy prawne spółki celowej i zasady tworzenia spółki celowej, - wybrane problemy funkcjonowania spółki celowej w strukturach holdingowych (lub w strukturach funduszy inwestycyjnych), - możliwości optymalizacji podatkowej z udziałem spółek celowych, - spółka celowa w PPP i w innych projektach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego, - spółka celowa w PPP a koncesja na roboty budowlane, - rachunki powiernicze i inne formy wyodrębniania przedsięwzięć inwestycyjnych, - spółka celowa w finansowaniu projektów inwestycyjnych, - finansowanie specjalistyczne i finansowanie project finance, - pozyskiwanie finansowania dla spółki celowej, - ocena projektów inwestycyjnych realizowanych w formule spółki celowej (project finance) przez instytucje finansowe, - spółka celowa w finansowaniu wybranych operacji finansowych (transakcje LBO, MBO, transakcje restrukturyzacyjne, sekurytyzacja aktywów).

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj