KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo ODDK

Okładka książki Co każdy pracownik o ochronie przeciwpożarowej wiedzieć powinien?

73,50 zł


Przyczyny pożarów najczęściej związane są z nieodpowiedzialnym zachowaniem człowieka. Działania człowieka powodują również utrudnienia w ewakuacji osób zagrożonych i mogą przyczynić się do tragicznych skutków pożaru. Opracowanie ma na celu zapoznanie pracowników i pracodawców z podstawowymi zasadami ochrony przeciwpożarowej, jak również sposobami eliminowania bądź ograniczania zagrożeń pożarowych, a także z zasadami używania podstawowego sprzętu gaśniczego oraz działaniem urządzeń i instalacji przeciwpożarowych. Z książki czytelnik dowie się także, co to jest pożar, jak powstaje i jakie są najczęstsze przyczyny pożarów w zakładach pracy, jakie są obowiązki pracodawcy, co to są drogi pożarowe i ewakuacyjne, jakie prace są niebezpieczne pod względem pożarowym, a przede wszystkim, o czym należy pamiętać, aby zminimalizować ryzyko pożaru, a jeśli już do niego dojdzie – jak przeprowadzić skuteczną i szybką ewakuację osób z miejsca zagrożenia.
Opakowanie Prawo turystyki Podręcznik

199,50 zł


Podręcznik „Prawo turystyki” prezentuje nowe spojrzenie na uregulowania prawne dotyczące turystyki. Autorzy – praktycy i badacze tej problematyki – podjęli próbę kompleksowego ukazania przepisów prawa regulujących specyficzne zjawisko społeczne i gospodarcze, jakim jest turystyka. Zagadnienia prawa turystyki zostały przedstawione jako element – w głównej mierze – prawa publicznego. Turystyka stała się w ostatnich latach przedmiotem zainteresowania państwa, a sytuację tę wzmogła dodatkowo pandemia COVID-19, podczas której władza publiczna musiała podjąć radykalne działania w obszarze usług turystycznych w Polsce, w szczególności ratujące przedsiębiorców funkcjonujących na tym rynku. Podręcznik jest przeznaczony nie tylko dla studentów i nauczycieli akademickich, lecz także dla przedsiębiorców turystycznych i wszystkich zainteresowanych prawnymi aspektami turystyki. Książka zawiera opis i analizy prawne ostatnich wydarzeń mających znaczący wpływ na turystykę, wśród których są m.in. erupcja wulkanu Eyjafjallajökull, upadek jednego z największych biur podróży Thomas Cook czy pandemia koronawirusa, która stała się zasadniczą cezurą dla turystyki. Jest to pierwsze tego typu całościowe opracowanie na temat prawa turystyki ujętego w ramy prawa ustrojowego, materialnego i proceduralnego. Autorzy liczą na to, że nowa koncepcja postrzegania turystyki w kontekście systemu prawa sprowokuje dyskusję i stanie się istotnym przyczynkiem do odbudowy tego sektora w nadchodzących latach. W epoce postpandemicznej zmieni się podejście do rynku usług turystycznych, a co za tym idzie – także do regulacji prawnych. W podręczniku specyfikę tego zagadnienia ujęto w sposób, który powinien być przystępny zarówno dla przedsiębiorców turystycznych, którzy pozostaną na rynku, jak i tych, którzy dopiero zdecydują się rozpocząć działalność w tej branży
Okładka książki Regulamin sklepu internetowego wzory dokumentów z komentarzem z suplementem elektronicznym

157,50 zł


Regulamin sklepu internetowego to bardzo ważny dokument określający zasady sprzedaży, a także prawa i obowiązki zarówno sprzedawców, jak i klientów. Wdrożenie odpowiedniego, kompleksowego i zgodnego z przepisami prawa regulaminu przysparza wiele trudności w praktyce funkcjonowania przedsiębiorców. W publikacji omówiono najważniejsze zagadnienia związane z prawidłowym wdrożeniem regulaminu sklepu internetowego oraz zamieszczono gotowy do wykorzystania wzór regulaminu, a także wzory innych dokumentów przydatnych przy prowadzeniu sklepu: wzór informacji konsumenckiej, wzór odstąpienia od umowy, pouczenie o odstąpieniu od umowy, formularz reklamacyjny. Wszystkie te wzory zamieszczono także w wersji edytowalnej w suplemencie elektronicznym dołączonym do książki.
Okładka książki Lokalne organizacje społeczne

231,00 zł


Małe organizacje lokalne powstają najczęściej jako odpowiedź na konkretną potrzebę społeczną lub problem, na którego skuteczne rozwiązanie przez instytucje centralne, w odczuciu społecznym, istnieją niewielkie szanse. Powodem powołania do życia podmiotu trzeciego sektora może być też próba uzupełnienia określonego niedoboru występującego na danym terenie (np. brak określonej infrastruktury, brak oferty edukacji nieformalnej) czy też zwyczajna chęć poprawy poziomu życia społeczności lokalnej (np. aktywizacja zawodowa kobiet, promocja działań ekologicznych). Niniejsze opracowanie to kompendium wiedzy o organizacjach społecznych. Szczegółowo omówiono zakładanie organizacji, treść statutu, strukturę wewnętrzną, sposób zarządzania i prowadzenia działalności (w tym zatrudnianie pracowników i współpracę z wolontariuszami), przygotowywanie projektów, udział w programach i konkursach ofert na realizację zadania publicznego, a także pozyskiwanie dofinansowania zewnętrznego i ewentualną uzupełniającą działalność gospodarczą. Poza fundacjami i stowarzyszeniami szczegółowo przedstawione zostały też koła gospodyń wiejskich, w tym: konstrukcja statutów, rejestracja, konto bankowe oraz uzyskanie numerów REGON i NIP, uproszczona ewidencja przychodów i kosztów, dotacje dla kół gospodyń wiejskich, nadzór nad działalnością kół i związku kół gospodyń wiejskich. Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny zawierający wszystkie wzory dokumentów w wersji edytowalnej. Plik suplementu należy pobrać przez Internet – instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Kadry i płace 2021 / PPK1411

231,00 zł


Wszystko, co potrzebne przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników w jednej książce: *omówienie wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2021 rok, *szczegółowe przykłady liczbowe oparte na rzeczywistych sytuacjach i trudnych problemach, *bogata dokumentacja kadrowa, podatkowa i ZUS – z przykładami wypełnienia druków, *same konkrety: jak uniknąć błędów przy rozliczaniu wynagrodzeń; jak wyliczyć wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy; jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu; jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i umowę o dzieło. Praktyczny przewodnik niezastąpiony w działach kadrowo-placowych – przystępnie, a jednocześnie kompleksowo przedstawia problematykę kadrowo-płacową – od zatrudnienia, poprzez wyliczenie poszczególnych składników wynagrodzenia, umowy cywilnoprawne, po zwolnienie z pracy. Autorki podpowiadają m.in.: -jak prawidłowo zastosować nowe przepisy; -jak wyliczyć wynagrodzenia w różnych sytuacjach; -jak opodatkować poszczególne składniki wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych; -jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu; -jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i umowę o dzieło. Publikacja polecana zarówno osobom rozpoczynającym karierę zawodową w dziale płacowym czy finansowym, jak również doświadczonym pracownikom tych działów. Najważniejsze nowości w wydaniu na 2021 r.: -wprowadzenie obowiązku rejestracji każdej umowy o dzieło w ZUS – zasady dokonywania zgłoszeń, nowy formularz ZUS RUD; -praca zdalna – nowa możliwość świadczenia pracy, omówienie zasad wykonywania pracy zdalnej, obowiązki pracodawcy i pracownika; -konsekwencje opublikowania interpretacji ogólnej Ministra Finansów w sprawie zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów do honorarium autorskiego – ważne wskazówki dla pracodawców i zleceniodawców dotyczące rozliczania PIT; -omówienie konsekwencji w kadrach i płacach związanych z epidemią COVID-19, w tym m.in. dodatkowy zasiłek opiekuńczy, świadczenie pracy podczas kwarantanny i izolacji a prawo do wynagrodzenia (zasiłku) chorobowego; -nowe wzory PIT – konsekwencje dla pracodawców – płatników podatku dochodowego; -zmiany w dokumentach przesyłanych do ZUS – ZUS DRA, ZUS RCA; -nowa kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę, a w konsekwencji zmiany w innych parametrach powiązanych z tą kwotą.
Okładka książki Regulamin pracy z komentarzem/ PPK1385E

178,50 zł


Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Gotowy do wdrożenia regulamin pracy z dokumentacją szczegółowo określa organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Książka zawiera także praktyczny komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu. Oprócz zagadnień takich, jak czas pracy, urlopy, ochrona rodzicielstwa i młodocianych, kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, w książce zostały również uregulowane sprawy wywołujące kontrowersje, m.in.: kontrola pracowników na obecność alkoholu czy narkotyków, wyjścia prywatne w czasie pracy, korzystanie z telefonów służbowych, wygląd i ubiór pracownika na stanowisku pracy, kontrole wewnętrzne, odbiór prywatnej korespondencji, przeciwdziałanie mobbingowi, monitorowanie pracowników, a także zagadnienia dotyczące pracy zdalnej (przykładowy regulamin pracy zdalnej) oraz obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bhp w czasie epidemii COVID-19. Suplement elektroniczny do książki zawiera treść regulaminu pracy wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet – instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Stan prawny: 24 czerwca 2020 r. – zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.) zmienioną ustawą z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. poz. 1086). Kogo dotyczy: Zgodnie z przepisem art. 104 § 11 k.p. pracodawca nie ma obowiązku wprowadzania regu­laminu pracy, jeżeli zatrudnia mniej niż 50 pracowników albo jeżeli organizację i porządek pracy w zakładzie i związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników okreś­lają postanowienia obowiązującego układu zbiorowego pracy. Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, jeżeli zakładowa organizacja związkowa wystąpi z wnioskiem o jego wprowadzenie, chyba że w zakresie przedmiotowym przewidzianym dla regulaminu pracy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy (art. 104 § 3 k.p.).
Okładka książki Komentarz do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych

220,50 zł


Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych określa warunki oferowania, sprzedaży i realizacji imprez turystycznych oraz powiązanych usług turystycznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także za granicą, jeżeli umowy z podróżnymi są zawierane przez przedsiębiorców turystycznych mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz zasady funkcjonowania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Wydawane na podstawie ustawy decyzje administracyjne wymagają dobrej podstawy merytorycznej wynikającej z przeprowadzonej analizy obowiązujących przepisów. Niniejszy komentarz wypełnia istniejącą w tym zakresie lukę – brak jest bowiem kompleksowego opracowania tego zagadnienia – i stanowi narzędzie do sprawnego konfrontowania rozstrzygnięć z poglądami doktryny. Publikacja daje wnikliwą analizę przepisów prawnych w zakresie ustawy, uwzględniając stanowiska organów unijnych i krajowych. Omawiając poszczególne przepisy, autorzy przytaczają wiele przykładów praktycznych dla lepszego zobrazowania omawianej problematyki. Obszernie przedstawiono też zasady ochrony praw podróżnych, czyli kategorii szerszej niż konsumenci rynku usług turystycznych. W związku z katalogiem nowych przestępstw wprowadzonym przez ustawę materiał stanowi istotne wsparcie w działalności organów ścigania, prokuratorów, sędziów i profesjonalnych pełnomocników. Komentarz może być również cennym źródłem informacji dla przedsiębiorców turystycznych, którzy poszukują wyjaśnienia znaczenia poszczególnych zapisów ustawy w związku z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w turystyce, a także dla nauczycieli i studentów kierunków turystycznych. Odbiorcami publikacji mogą być wszystkie osoby, które stykają się z zagadnieniem organizacji imprez turystycznych, a zatem zarówno osoby zarządzające szkołami, związkami wyznaniowymi, zajmujące się prowadzeniem wyjazdowych szkoleń, jak i ich uczestnicy, odbiorcy. Znajdą one w komentarzu odpowiedzi nie tylko na kluczowe pytanie, czy podlegają przepisom ustawy, lecz także jakie wymagania stawiane są przed nimi oraz jakie posiadają uprawnienia.
Okładka książki Dokumentacja pracownicza 2019

262,50 zł


Kompletna i aktualna dokumentacja spraw pracowniczych – książka z suplementem elektronicznym (wszystkie wzory w pełni edytowalne). Zalety publikacji: - jedyna na rynku tak wszechstronna dokumentacja spraw pracowniczych, - gwarancja aktualnej dokumentacji na 2019 roku - opracowana m.in. przez pracownika Państwowej Inspekcji Pracy – gwarancja poprawności merytorycznej! - pełen zakres spraw obejmuje: umowy, wnioski, regulaminy, informacje, oświadczenia, rejestry i inne druki wykorzystywane na wszystkich etapach świadczenia pracy – od zgłoszenia do odpowiednich inspekcji, poprzez analizę poszczególnych części akt osobowych oraz pism procesowych w prawie pracy, po umowy cywilnoprawne - opracowanie tak nietypowych spraw, jak regulamin użytkowania służbowych telefonów komórkowych z załącznikami, dokumentacja na okoliczność stawienia się pracownika pod wpływem środków odurzających i alkoholu, dokumentacja ochrony zasobów informatycznych, kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy, procedura sporządzania odpisu świadectwa pracy i wiele innych, - ponad 300 wzorów z instruktażowym komentarzem, co ułatwia ich dostosowanie do konkretnego przypadku, - w suplemencie elektronicznym – wszystkie wzory w pełni edytowalne (format MS Word).
Okładka książki Przekształcenie jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę kapitałową.

157,50 zł


Działalność gospodarczą można prowadzić w różnych formach prawnych. Znaczna część polskich przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Często jednak różnego rodzaju okoliczności uzasadniają potrzebę zmiany tej formy prowadzenia działalności na spółkę kapitałową. Następuje wówczas proces przekształcenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę z o.o. czy też spółkę akcyjną. Podstawy i zasady tego przekształcenia reguluje Kodeks spółek handlowych. Czy każdy przedsiębiorca może podlegać przekształceniu? Jaka jest procedura przekształcenia? Jakie są korzyści takiego przekształcenia? Czy spółka przekształcona staje się podmiotem wszystkich praw i obowiązków przedsiębiorcy przekształcanego? Jakie są podatkowe skutki przekształcenia? Autorki odpowiadają na te i inne pytania związane z przekształceniem, opisują jego poszczególne etapy, których prawidłowe przejście skutkuje zatwierdzeniem przekształcenia i rejestracją spółki przez sąd. W książce omówione zostało również alternatywne rozwiązanie – wniesienie (aport) przedsiębiorstwa osoby fizycznej (przedsiębiorcy jednoosobowego) jako wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej wraz ze wskazaniem procedury wniesienia, skutków prawnych i podatkowych. Integralną częścią książki jest suplement elektroniczny zawierający wzory niezbędnych do przekształcenia działalności w spółkę dokumentów w formacie edytowalnym (MS Word): Planu przekształcenia, Oświadczenia o przekształceniu, Aktu założycielskiego spółki (umowy spółki) oraz formularzy KRS. Plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Inspektor ochrony danych

136,50 zł


Jakie są kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność w ramach prowadzonego nadzoru nad systemem ochrony danych osobowych? Jakie zmiany w tym zakresie przewidują przepisy rozporządzenia ogólnego Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych, które muszą być stosowane od dnia 25 maja 2018 r.? Kompleksowy poradnik omawiający w sposób praktyczny wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z pełnieniem funkcji inspektora ochrony danych (IOD), który zastąpi ABI od 25 maja 2018 r. W książce m.in.: sprawdzanie systemu ochrony danych i sprawozdanie z jego przeprowadzenia, narzędzia do pełnienia nadzoru, dokumentacja ochrony danych, rejestr zbiorów prowadzonych przez inspektora. Publikacja zgodna z najnowszą Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych wzorów dokumentów zamieszczonych w suplemencie elektronicznym (zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows).
Okładka książki Ochrona środowiska w firmie

157,50 zł


Każda prowadzona działalność gospodarcza oddziałuje w pewnym stopniu na środowisko. Przepisy prawa, głównie Prawo ochrony środowiska, a także inne ustawy, nakładają na przedsiębiorców szereg obowiązków w tym zakresie. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące przygotowania się do rozpoczęcia działalności gospodarczej, jej prowadzenia, wykonywania obowiązków sprawozdawczych, zakończenia działalności, pod kątem ochrony środowiska. W książce omówiono m.in.: - decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, w tym, m.in. przypadki, w których nie decyzja nie jest wymagana, procedura uzyskania decyzji, czas obowiązywania decyzji, przeniesienie decyzji na inny podmiot, - niezbędne do prowadzenia działalności – pozwolenia na: * wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, * wytwarzanie odpadów, * wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem nowego Prawa wodnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.), - pozwolenie zintegrowane, w tym: obligatoryjne uzyskanie takiego pozwolenia, zakres i elementy pozwolenia, - działania służące zapobieganiu wystąpienia awariom, z uwzględnieniem podziału na zakład o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii oraz zakład o dużym ryzyku wystąpienia awarii, - obowiązki sprawozdawcze, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz kary pieniężne, - opłatę produktową oraz opłatę recyclingową, - obowiązki związane z zakończeniem działalności gospodarczej, - odpowiedzialność za uchybienia obowiązkom związanym z ochroną środowiska, w tym zasada zanieczyszczający płaci.
Okładka książki Konstytucja biznesu PGK1258

168,00 zł


Konstytucja biznesu to pakiet pięciu ustaw obowiązujących od dnia 30 kwietnia 2018 r. kompleksowo regulujących zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na pakiet składają się: ustawa – Prawo przedsiębiorców, ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP, ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawa – Przepisy wprowadzające ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej. W publikacji przedstawiono wszystkie wprowadzone nowości, takie jak m.in.: - katalog zasad obowiązujących w relacjach przedsiębiorca – organy administracji (w tym m.in.: „co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone”, zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść przedsiębiorcy, zasada pewności prawa), - działalność nieewidencjonowana, - rozszerzenie możliwości zawieszenia działalności gospodarczej, - ograniczenie posługiwania się numerem REGON, - ulga dla rozpoczynających działalność gospodarczą, - powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, - wprowadzenie zasad obowiązujących podczas uchwalania aktów prawnych dotyczących przedsiębiorców. W książce omówiono również wcześniej obowiązujące regulacje, które zostały przeniesione do Konstytucji biznesu, m.in.: - zasady prowadzenia działalności gospodarczej, - podział przedsiębiorców na mikro, małych oraz średnich, - podjęcie, zawieszenie oraz zakończenie działalności, - reglamentacja działalności gospodarczej, - kontrola w przedsiębiorstwie, - zasada „jednego okienka”, - dane podlegające oraz niepodlegające wpisowi do CEIDG, a także skomentowano zmiany w innych aktach prawnych. Szereg praktycznych przykładów oraz przystępny dla Czytelnika język pomogą lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Dodatkowo w publikacji zawarto ujednolicone teksty ustaw wchodzących w skład Konstytucji biznesu (z wyjątkiem przepisów wprowadzających).
Okładka książki Dokumentacja pracownicza 2021

336,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kompletna i aktualna dokumentacja spraw pracowniczych przygotowana w wygodnej formie edytowalnych wzorów z komentarzami. Zalety publikacji: -opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. poz. 2369); -jedyna na rynku tak wszechstronna dokumentacja spraw pracowniczych; -pełen zakres spraw: umowy, wnioski, regulaminy, informacje, oświadczenia, rejestry i inne druki wykorzystywane na wszystkich etapach świadczenia pracy – od zgłoszenia do odpowiednich inspekcji, poprzez analizę poszczególnych części akt osobowych oraz pism procesowych w prawie pracy, po umowy cywilnoprawne; -opracowanie tak nietypowych spraw, jak regulamin użytkowania służbowych telefonów komórkowych z załącznikami, dokumentacja na okoliczność stawienia się pracownika pod wpływem środków odurzających i alkoholu, dokumentacja ochrony zasobów informatycznych, kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy, procedura sporządzania odpisu świadectwa pracy i wiele innych; -ponad 340 wzorów z instruktażowym komentarzem, który ułatwia ich dostosowanie do konkretnego przypadku; -wszystkie wzory w pełni edytowalne (format MS Word) zamieszczone dodatkowo w suplemencie elektronicznym; plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce; zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows. Stan prawny na 1 stycznia 2021 r. – uwzględnia ważne dla kadrowców zagadnienia, w tym takie, jak: -praca zdalna – nowa forma świadczenia pracy w trakcie pandemii – omówienie nowych zasad wprowadzonych specustawą o COVID-19, nowe wzory dokumentów; -zdalne rozwiązanie umowy o pracę z pracownikiem – omówienie możliwości dla pracodawcy; -wprowadzenie obowiązku rejestracji każdej umowy o dzieło w ZUS – zasady dokonywania zgłoszeń; -zasady stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów z tytułu praw autorskich – nowa interpretacja ogólna Ministra Finansów; -zmiany związane z epidemią COVID-19, w tym m.in.: *zasady doręczania dokumentów w okresie pandemii, *wstępne i kontrolne badania lekarskie pracowników – zmiany w okresie pandemii, *terminy i zasady przeprowadzania szkoleń bhp, *specjalne zasady postępowania wobec młodocianych pracowników w okresie pandemii; -rekrutacja on-line – procedury, analiza stanu prawnego, wskazówki praktyczne; -nowe interpretacje, stanowiska urzędowe, praktyczne problemy związane z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej według nowych zasad – komentarze, przykłady.
Okładka książki Regulamin pracy zdalnej z komentarzem

136,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca zdalna to nowa regulacja, która pozwala na wykonywanie przez pracowników pracy poza miejscem jej stałego wykonywania. Wprowadzenie regulacji prawnych dotyczących pracy zdalnej było związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii COVID-19, ale może znaleźć szerokie zastosowanie również w innych okolicznościach, z uwagi na szereg zalet zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. W publikacji zawarto gotowy do wprowadzenia wzór regulaminu pracy zdalnej, który szczegółowo określa zasady wykonywania takiej pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika. Książka zawiera także komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu, a także szereg praktycznych wskazówek dotyczących organizacji pracy zdalnej w firmie. Dodatkowo autor przygotował zestaw wzorów dokumentów związanych z wykonywaniem pracy zdalnej, w tym m.in. wnioski pracownika, wzór umowy użyczenia urządzeń, wykaz podstawowych zasad bezpieczeństwa, higieny i ergonomii pracy w pracy zdalnej, dokumenty związane z kontrolą lub wykonaniem innych czynności w miejscu pracy zdalnej. Suplement elektroniczny do książki zawiera treść regulaminu pracy zdalnej wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet – instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Uchwały i zgromadzenia w spółkach handlowych

199,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wszystko o zgromadzeniach i podejmowaniu uchwał w spółkach handlowych. W publikacji w szczegółowy i praktyczny sposób omówiono zasady przeprowadzania zgromadzeń i podejmowania uchwał w spółkach osobowych i kapitałowych, oddzielnie dla poszczególnych typów spółek z uwagi na różnice występujące w pewnych kwestiach. W publikacji: -sprawy nieprzekraczające zwykłych czynności, sprawy przekraczające zwykłe czynności -odmienności w spółce komandytowo-akcyjnej -zmiany wymogów w umowie i statucie spółki -uchwały zarządu i organu nadzoru sp. z o.o. oraz zgromadzenia wspólników sp. z o.o. -przebieg zgromadzenia w sp. z o.o. -tryb zwoływania walnych zgromadzeń w spółce akcyjnej -uchwały zarządu i rady nadzorczej spółki akcyjnej oraz walnego zgromadzenia akcjonariuszy -przebieg walnego zgromadzenia akcjonariuszy -zaskarżanie uchwał organów spółek kapitałowych. Atutem publikacji jest bogaty zbiór wzorów uchwał z komentarzem Autora w najważniejszych w praktyce funkcjonowania spółek sprawach (w tym m.in. w sprawie obsadzenia organów spółki, podwyższenia kapitału zakładowego, przekształcenia, zmiany umowy spółki, zakończenia bytu spółki, oraz dotyczących spraw wewnętrznych spółki: wynagrodzeń, dywidend, zbycia udziałów, zaciągnięcia zobowiązań itd.). Wzory wszystkich dokumentów w wersji edytowalnej (MS Word) w dołączonym do książki suplemencie elektronicznym.
Okładka książki Jak zapewnić terminową zapłatę w transakcjach handlowych

157,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Z dniem 1 stycznia 2020 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych zmieniająca jej tytuł na ustawę o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych, Dz.U. poz. 1649). Znowelizowana ustawa wprowadza szereg zmian mających na celu zniechęcenie przedsiębiorców do zwlekania z zapłatą za otrzymane towary lub usługi, w tym m.in. obowiązek raportowania o stosowanych terminach płatności, postępowanie w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, odsetki płacone wierzycielowi nie tylko wtedy, gdy dłużnik opóźnia się z zapłatą ponad ustalony termin, lecz także gdy termin zapłaty – choć zgodny z zawartą umową – przekracza pewne przyjęte standardy. W przypadku opóźnienia wierzyciel ma ponadto prawo domagać się zwrotu kosztów dochodzenia należności, w tym kwoty tzw. rekompensaty wynoszącej od 40 do 100 euro, która przysługuje nawet gdy w rzeczywistości wierzyciel nie poniesie żadnych wydatków. Wprowadzono także maksymalne terminy zapłaty, które strony mogą zastrzegać w umowie. Publikacja napisana zrozumiałym i przystępnym językiem stanowi instrukcję prawidłowego zawierania i wykonywania transakcji handlowych oraz skutecznego dochodzenia swych należności na drodze sądowej. Czytelnik znajdzie w niej: -szczegółowe omówienie wszelkich zagadnień związanych z transakcjami handlowymi i terminami zapłaty – także w oparciu o przepisy Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego, -liczne praktyczne przykłady dotyczące m.in. liczenia terminów czy obliczania wysokości odsetek, -wzorcowe regulaminy postępowania związane z terminami w transakcjach handlowych dla przedsiębiorcy, podmiotu publicznego -niebędącego podmiotem leczniczym ani jednostką sektora finansów publicznych, podmiotu publicznego będącego podmiotem leczniczym oraz dla podmiotu publicznego zaliczanego do jednostek sektora finansów publicznych, -ujednolicony tekst ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych oraz tekst dyrektywy w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych. Publikacja będzie pomocna wszystkim przedsiębiorcom i podmiotom publicznym, a także windykatorom i prawnikom zajmującym się zwalczaniem opóźnień w zapłacie. Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny, który zawiera akty prawne i regulaminy postępowania zamieszczone w książce – przygotowane w formacie MS Word umożliwiającym ich edycję i dostosowanie ich treści do indywidualnych potrzeb. Plik suplementu można pobrać przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce).
Okładka książki PIT 2019 komentarz do zmian

189,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Duże zmiany w PIT od 1 stycznia 2019 r. Czy wiesz, że od 1 stycznia 2019 r. obowiązują zmiany w ustawie o PIT wprowadzone aż 12 ustawami zmieniającymi? Czy wiesz, co się zmieniło? Doświadczeni doradcy podatkowi komentują duże zmiany w ustawie o podatku od osób fizycznych, obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. W publikacji omówiono zmiany dot. m.in.: - zakupu i użytkowania firmowych samochodów osobowych, - nowej daniny solidarnościowej jako źródła finansowania Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, - wprowadzenia systemu Pracowniczych Planów Kapitałowych, - dokumentacji cen transferowych, - nowej ulgi Innovation Box, - wprowadzenia regulacji dotyczących opodatkowania dochodów z tytułu nierealizowanych zysków (exit tax), - sposobu ustalenia wydatków na nabycie lub objęcie udziałów (akcji) w spółce kapitałowej powstałej z przekształcenia spółki osobowej, - podatku od nieruchomości komercyjnych/podatku od przychodów z budynków, - zbycia nieruchomości/ulgi mieszkaniowej/ulgi termomodernizacyjnej - terminów wykonania poszczególnych obowiązków podatnika, wzorów oświadczeń, druków itp. Książka zawiera ujednolicony tekst ustawy o podatku od osób fizycznych z wyróżnieniem zmian obowiązujących od dnia 1 stycznia 2019 r. wprowadzonych: - ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2018 r. poz. 2246); - ustawą z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2245); ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz.U. z 2018 r. poz. 2244); - ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia sprzedaży żywności przez rolników do sklepów i restauracji (Dz.U. z 2018 r. poz. 2242); - ustawą z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215); - ustawą z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2193); - ustawą z dnia 23 października 2018 r. o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2192); - ustawą z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy i podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2159); - ustawą z dnia 4 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 2126); - ustawą z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r. poz. 1669); - ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania (Dz.U. z 2018 r. poz. 1540); - ustawą z dnia 15 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2018 r. poz. 1291); Stan prawny – 1 stycznia 2019 r.
Okładka książki Wdrożenie RODO w małych i średnich organizacjach Praktyczny poradnik

178,50 zł 160,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak chronić dane osobowe według nowych zasad obowiązujących od 25 maja 2018 r.? Zapewnienie prawa do prywatności przechodzi prawdziwą rewolucję; każda organizacja musi zmienić sposób postępowania z danymi osobowymi. Dotychczas obowiązywał model, w którym to ustawodawca decydował o tym, w jaki sposób mamy chronić dane osobowe, teraz to my sami musimy określić ryzyko naruszenia tego prawa i zastosować takie zabezpieczenia, które to ryzyko zniwelują. Przedstawiamy kompleksowy poradnik, w którym Autor – ekspert z dziedziny ochrony danych osobowych, omawia w sposób praktyczny jak prawidłowo wdrożyć zmiany w zakresie ochrony danych osobowych, które bezwzględnie należy stosować od 25 maja 2018 r. W publikacji m.in.: - zakres zmian, - zgodność działań organizacji z UODO oraz z RODO, - proces przetwarzania danych osobowych, - analizę ryzyka, - plan postępowania z ryzykiem i monitorowanie ryzyka, - dostosowanie zabezpieczeń – fizycznych, organizacyjnych i informatycznych, - przygotowanie lub dostosowanie polityki bezpieczeństwa zgodnej z RODO, - największe problemy przy wdrożeniu RODO. II wydanie publikacji uwzględnia regulacje najnowszej Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. Dodatkowo: wzory najbardziej przydatnych dokumentów, w tym m.in.: - lista kontrolna zgodności z RODO, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Assassment), - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych i upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, w edytowalnej formie, zamieszczonych w suplemencie elektronicznym. Plik suplementu do pobrania przez internet, zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce).
Okładka książki Dokumentacja wdrożenia RODO (z suplementem elektronicznym)

178,50 zł 160,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dokumentacja pokazuje krok po kroku, jak wdrożyć w organizacji nowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych – wynikające z RODO. Zbiór zawiera przykładowe narzędzia (dokumenty), dzięki którym będzie to możliwe. Autorem publikacji jest prawnik, administrator bezpieczeństwa informacji zawodowo zajmujący się m.in. kontrolą i audytem w zakresie bezpieczeństwa informacji, tworzeniem wewnętrznych procedur i dokumentacji oraz sporządzaniem opinii prawnych. W książce przedstawiono kolejność podejmowania działań tak, aby każde następne działanie wynikało z poprzedniego. Pierwszym działaniem, które należy podjąć, wdrażając RODO, jest według autora audyt zgodności stanu faktycznego z RODO. Następnie: przeprowadzenie oceny skutków przetwarzania danych osobowych (DPIA) oraz inwentaryzacji zasobów biorących udział w procesach, przeprowadzenie analizy ryzyka w stosunku do zasobów biorących udział w procesach i wdrożenie planu postępowania z ryzykiem, modelowanie procesów i zabezpieczeń, czego finałem jest przygotowanie dokumentacji ochrony danych osobowych oraz przeszkolenie personelu z nowych procedur postępowania z danymi osobowymi. Omówienie zagadnień zostało wzbogacone licznymi przykładami sytuacji, które mogą wystąpić zarówno w firmach, jak i jednostkach budżetowych. W dołączonym do książki suplemencie elektronicznym zamieszczono wzory przydatnych dokumentów w wersji edytowalnej, w tym: - politykę bezpieczeństwa, - rejestr czynności przetwarzania, - rejestr incydentów ochrony danych osobowych, - zarządzenie w sprawie wyznaczenia inspektora ochrony danych, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Analysis), - listę kontrolną zgodności z RODO, - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, - upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, - klauzule zgody na przetwarzanie danych, - arkusz realizacji poszczególnych praw osoby, której dane dotyczą (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych), - wniosek osoby fizycznej o realizację praw wynikających z RODO (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawa ograniczenia przetwarzania) i odpowiedź na niego. Plik suplementu można pobrać przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga posiadania systemu operacyjnego Windows.
Okładka książki Regulamin wynagradzania z pełną dokumentacją

115,50 zł 105,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wzorcowy regulamin wynagradzania – kompletna dokumentacja niezbędna w każdej firmie. Uwaga – zawiera przykładowe zapisy dotyczące wynagrodzeń finansowanych ze środków unijnych i dotacji z innych źródeł. W regulaminie zawarto również zapisy dotyczące opodatkowania i oskładkowania poszczególnych składników wynagrodzeń oraz wzory na obliczanie tych składników. Suplement elektroniczny ułatwia dostosowanie wzorca do własnych potrzeb, uzupełnienia o własne dane i wydruk.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj