Przewodnik żeglarski po Morzu Jońskim, niezbędny dla wszystkich planujących rejs w tamte rejony. Poprowadzi Was w najciekawsze, warte zobaczenia miejsca oraz podsunie konkretne rady dotyczące trasy żeglugi. Dzięki niemu zyskacie informacje o najważniejszych portach, marinach i kotwicowiskach. Liczne kolorowe zdjęcia, mapy poglądowe oraz plany portów pomogą w nawigacji, a dodatkowe wskazówki poprowadzą na interesujące piesze wycieczki po wybrzeżu.
Nawigacja nigdy nie była tak prosta! W tej książce znajdziesz wszystkie wiadomości na temat nawigacji morskiej, które powinieneś posiąść. Sara Hopkinson zaczyna od podstaw, nie używa żargonu, i - jeśli to możliwe - posługuje się ilustracjami, a nie opisem słownym. Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy też doświadczonym żeglarzem, ten podręcznik pozwoli Ci zrozumieć kluczowe kwestie i wyjaśni, jak wykorzystać zdobytą wiedzę na pokładzie. Książka omawia następujące tematy: - mapy - wyznaczanie pozycji - prądy - pozycja przybliżona(EP) - kurs dla sternika (CTS) - nawigacja pilotowa - planowanie podróży - instrumenty nawigacyjne.
Ten podręcznik wyjaśnia wszelkie problemy związane z pracą silnika diesla na jachcie.
Silniki wysokoprężne można spotkać prawie na każdym jachcie żaglowym i na większości dużych łodzi motorowych. Choć często można liczyć na pomoc specjalisty, to jednak nie zawsze jest to możliwe. Tymczasem awaria silnika jest jedną z najczęstszych przyczyn wzywania jednostek ratowniczych.
Najważniejsze tematy poruszane w książce to:
¦ działanie silnika wysokoprężnego
¦ układy powietrzny i paliwowy
¦instalacja elektryczna
¦ dobór śruby napędowej
¦wyszukiwanie usterek
¦przygotowanie do zimy i konserwacja
Z tą książką i instrukcją obsługi możesz jak najlepiej wykorzystać silnik, poradzisz sobie z każdym problemem oraz zaoszczędzisz pieniądze.
Ta piękna, kolorowa książka obejmuje węzły, szplajsy i opaski. Rozpoczyna się opisem dziesięciu węzłów, które powinien znać każdy. Pozostałe węzły zostały podzielone ze względu na zastosowanie. Dzięki temu rozwiązaniu, jeżeli na przykład potrzebujesz wykonać pętlę z liny, masz osiem węzłów do wyboru. Wszystkie etapy wiązania każdego z węzłów są pokazane na ilustracjach. Dodatkowo wypunktowano możliwe zastosowania, zalety i wady każdego z przedstawionych węzłów.
Pierwszym człowiekiem, który samotnie opłynął świat pod żaglami, był rudobrody, łysy skiper z Massachusetts nazwiskiem Slocum. Kiedy 24 kwietnia 1895 roku wyruszył z Bostonu na „Sprayu”, 37-stopowym (11,28 m)slupie o pojemności 9 ton rejestrowych, którego zniszczony i porzucony kadłub samodzielnie odbudował, miał 51 lat. Ponad trzy lata później, 27 czerwca 1898 roku, rzucił kotwicę w Newport na Rhode Island po przepłynięciu samotnie i wyłącznie pod żaglami 46 000 mil. Wyruszył bez silnika, bez radia, bez pieniędzy, nie mając sponsora, ubezpieczenia ani opieki lekarskiej. Popłynął do Gibraltaru przez Atlantyk, potem znowu go przebył, podążając kursem Magellana na południowy zachód, przeszedł przez Cieśniny, przemierzył Pacyfik (przez większość czasu jacht był samosterowny, podczas gdy skiper siedział pod pokładem, czytając, gotując lub naprawiając ubrania), opłynął Przylądek Dobrej Nadziei i pokonując Atlantyk po raz trzeci, dotarł do domu. Od tamtego czasu również inni ludzie opłynęli świat dookoła małymi jachtami, niektórzy samotnie, ale nikt nie odbył takiej podróży jak Slocum i nikt nie napisał książki, która mogłaby się równać z Samotnym rejsem dookoła świata.
Istnieje literatura zanurzona w czasie teraźniejszym, ale istnieje też literatura bezczasowa. Proza Stanisława Tekieli mogłaby narodzić się w Leningradzie drugiej połowy lat 20. XX wieku albo w Paryżu w latach 30. Na niniejszy tom składają się: siedem opowiadań, niegdyś wydanych w zbiorze "Opowieści z dziupli", reportaże wojenne z Jugosławii, publikowana na Facebooku "Księga Snów" i fantasmagoryczny esej “Góry Warszawy”. "Psy tresowane do łykania wysp" to hołd złożony wszechstronnemu talentowi pisarskiemu i translatorskiemu autora.
Wyjątkowe jachty i łodzie to zbiór opowieści o czterdziestu współczesnych, historycznych i powieściowych jednostkach pływających, które prowadzone przez śmiałych ludzi zasłynęły z niezwykłych wyczynów. Oto świeże spojrzenie na świat żeglarstwa pełen przygód na bezkresie mórz, oceanów i wód lądowych, przykładów zadziwiającej odwagi w obliczu niebezpieczeństw, pasji poznawczej, ekstremalnych prób charakterów. Porywającym historiom towarzyszą piękne barwne akwarele przedstawiające jachty i łodzie. Ilustracje wzbogacono o plany i opisy konstrukcji jednostek oraz mapy tras żeglarskich wędrówek.
Wśród czytelników „Yachting Monthly” są policjanci książęta, pielęgniarki, kucharze, sędziowie, duchowni i listonosze Ludzie, którzy prowadzą pociągi produkują filmy i oferują pożyczki bankowe Poza jachtami interesują się różnymi dziedzinami, od rolnictwa po archeologię. Łączą ich wszystkich żeglarstwo oraz cierpkie poczucie humoru.
Zadaniem redaktora jest dowiedzieć się, kim są i czym się zajmują, a także co ich interesuje najbardziej. Po spotkaniach w klubowych barach I po lekturze otrzymanych listów zacząłem podejrzewać, że wszystkich ich dręczy potrzeba wyznania morskich grzechów - proces bogaty w możliwości artystycznej interpretacji.
Przypomniałem sobie starego irlandzkiego księdza z dzieciństwa i zakurzony mrok konfesjonału. „Nie zrobiłeś niczego złego, mój synu” - westchnąłby „Odejdź w pokoju i zmów trzy zdrowaśki”.
Założyłem więc biret spowiednika i czekałem. Reakcja czytelników była natychmiastowa i satysfakcjonująca Bili się w piersi z entuzjazmem i wyznawali grzechy z pokorą.
Tylko nadęci pyszałkowie, którzy nigdy się nie mylą, unikają „Konfesjonału”. Wypierają się winy, zrzucają odpowiedzialność za swoje wpadki na innych, obwiniają wszystkich, poczynając od pokładowego kota, i wszystko - od anomalii magnetycznych po nieświeże krewetki z puszki „Konfesjonał" jest jedną z ulubionych rubryk „Yachting Monthly" Przestanie się ukazywać tylko wówczas, gdy czytelnicy przestaną się spowiadać - co wydaje się równie realne jak to, ze świnie zaczną latać.
Des Sleightholme
Redaktor naczelny miesięcznika „Yachting Monthly" w latach 1967-1984
Nowoczesny podręcznik na patent żeglarza jachtowego polecany przez Polski Związek Żeglarski, zgodny z aktualną podstawą programową szkolenia PZŻ. Napisany przez dwójkę doświadczonych kapitanów jachtowych i instruktorów obejmuje całość materiału niezbędnego do zdania egzaminu oraz sporą ilość dodatkowej wiedzy potrzebnej żeglarzowi. Podręcznik umożliwia łatwiejsze zrozumienie i przyswojenie materiału dzięki: przejrzystym rysunkom, diagramom, zdjęciom, czytelnemu układowi i prostemu, komunikatywnemu językowi.
W sytuacji niebezpiecznej na morzu łączność radiowa może rozstrzygnąć o czyimś życiu lub śmierci. W mniej dramatycznych okolicznościach jest niezbędna do sprawnej i skutecznej wymiany informacji pomiędzy jednostkami pływającymi, a także między statkami i lądem. Jej zasady definiuje system GMDSS, czyli Global Maritime Distress and Safety System (Światowy Morski System Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa). Jest to zbiór procedur mających na celu m.in. zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi i umożliwienie skutecznego, natychmiastowego alarmowania. Obejmuje on również wymagania dotyczące wyposażenia jednostek oraz specyfikację środków łączności radiowej i satelitarnej. Nadrzędnym zadaniem systemu GMDSS jest zapewnienie łączności alarmowej o zasięgu ogólnoświatowym. Jest to możliwe dzięki współpracy jednostek morskich i lotniczych, a także służb lądowych oraz ratowniczych. Podstawowym pasmem fal radiowych stosowanych w łączności jest VHF. Istnieją też wyspecjalizowane podsystemy służące wyłącznie do alarmowania (radiopława satelitarna EPIRB), do rozpowszechniania komunikatów bezpieczeństwa (NAVTEX) czy do naprowadzania na rozbitków (SART). Wszystkie zostały omówione w książce.
Ta publikacja może służyć zarówno jako podręcznik dla początkujących radiooperatorów, jak i doskonałe kompendium wiedzy dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w tej dziedzinie.
Elektryczność na jachcie w przystępny sposób objaśnia ten złożony temat. Prosty język ułatwia lekturę, a czytelne ilustracje pomagają zobaczyć i zrozumieć, jak skutecznie oraz bezpiecznie wykonywać wiele prac elektrycznych na pokładzie. Od wyboru paneli słonecznych i akumulatorów po prace elektryczne na łodzi – Elektryczność na jachcie porusza tematy ważne dla każdego żeglarza, który musi zadbać o to, żeby osprzęt zasilany prądem działał podczas rejsu niezawodnie. Pat Manley sam wykonał wszystkie prace, które opisuje w książce. Przetestował większość dostępnych na rynku urządzeń elektrycznych na zlecenie miesięcznika „Practical Boat Owner”. Z wielu z nich korzystał na własnym jachcie. Oliver Ballam na co dzień pracuje dla Seapower Marine Electronics, jednego z najważniejszych brytyjskich producentów elektroniki morskiej i elektryki.
Młody Bretończyk Guirec Soudée poznał morza całego świata, mając za towarzystwo tylko kurę, której dał na imię Monika. Razem przemierzyli Atlantyk, dotarli do Grenlandii, przez 130 dni byli uwięzieni na polu lodowym, pokonali niebezpieczne Przejście Północno-Zachodnie, popłynęli na Wielki Ocean Południowy, przetrwali sztormy w najbardziej ekstremalnych szerokościach geograficznych, okrążyli przylądek Horn, dotarli na Antarktydę, a następnie rozpoczęli długą podróż powrotną do Bretanii. Niezwykła opowieść o upartym chłopaku, który postanowił spełnić marzenia, oraz o odważnej i pełnej fantazji kurze, która niemal codziennie znosiła poszukiwaczowi przygód jajko. Według Guireca i Moniki wyprawa w szeroki świat jest najlepszą lekcją życia.
Książka niezbędna dla każdego żeglarza zamierzającego odwiedzić odległy zaledwie o niecałe siedemset mil od Gibraltaru atlantycki archipelag. Kompendium wiedzy o panujących tam warunkach meteorologicznych, obyczajach, języku, kuchni i tym, co dla żeglarzy najważniejsze: przewodnik zawiera kompletne informacje o wszystkich 40 portach oraz 26 kotwicowiskach Wysp Kanaryjskich. Do opisu portów dołączone zostały zdjęcia z lotu ptaka oraz dokładne mapy z danymi batymetrycznymi, charakterystykami latarni morskich i informacjami o portowej infrastrukturze.
Żeglarstwo motorowodne jest wspaniałą formą rekreacji i nie sprowadza się jedynie do przemieszczania się z punktu A do B, lecz rozszerza możliwości dla pasjonatów nurkowania, wędkarstwa, narciarstwa wodnego i sposobności nawiązywania kontaktów towarzyskich. Ten podręcznik dostarczy czytelnikowi gruntownych podstaw przygotowujących do manewrowania łodzią motorową, planowania i dokonywania bezpiecznych przelotów. Dowiesz się z niego, jak przybijać do brzegu, zadbać o łączność i bezpieczną nawigację.
Dzięki tej książce właściciele i użytkownicy jachtów zdobędą praktyczną wiedzę, jak serwisować poszczególne urządzenia i systemy, naprawiać drobne usterki, a w konsekwencji unikać poważnych awarii podczas pływania. Ilustracje, rysunki i schematy pozwalają w prosty sposób zorientować się, jak wykonać daną czynność serwisową czy naprawczą. Książka przyda się zarówno właścicielom własnych jednostek jak i żeglarzom czarterowym
Polskie Wybrzeże Bałtyki i niemiecka część Zalewu Szczecińskiego. Przewodnik żeglarski to pierwsza tak wyczerpująca publikacja o przystaniach polskich wód morskich. Niniejsze nowe wydanie uzupełniono także o porty niemieckiej części Zalewu Szczecińskiego. Czytelnik znajdzie tu locję (oznakowanie, głębokości, współrzędne geograficzne, instrukcje nawigacyjne), a także informacje dotyczące: warunków postoju, dostępnych urządzeń i udogodnień, stacji paliw, fachowców i sklepów żeglarskich, służb ratowniczych i administracji morskiej, mostów zwodzonych i śluz, atrakcji turystycznych i historii miejscowości. Autor odwiedził wszystkie przystanie, zweryfikował, wybrał i rozszerzył informacje, koncentrując się na ważnych w żegludze rekreacyjnej elementach
Sir John Franklin wyruszył w 1845 roku na okrętach HMS ""Erebus"" i HMS ""Terror"" w poszukiwaniu Przejścia Północno-Zachodniego, wiodącego wzdłuż północnych wybrzeży Ameryki Północnej z Atlantyku na Pacyfik. Ta wyprawa była największa i najlepiej wyposażona z tych, które Wielka Brytania wysłała na daleką północ, a jednak zakończyła się tragicznie. Ani okręty, ani ich dowódca i załogi nie powrócili nigdy z lodów Arktyki. To nieszczęście odcisnęło głębokie piętno na wiktoriańskiej wyobraźni, a kolejne nieudane wyprawy ratunkowe i poszukiwawcze nie przyniosły odpowiedzi na pytanie, co się stało z ekspedycją sir Johna Franklina. Dopiero w latach 2014 i 2016 odnaleziono wraki zaginionych okrętów. Ich odkrycie na nowo rozbudziło zainteresowanie wydarzeniami sprzed przeszło 170 lat. Ta bogato ilustrowana książka wprowadza czytelnika w bezlitosny świat dawnych wypraw, kiedy ludzie morza musieli wykazać się prawdziwą odwagą i wielką wytrwałością. Mimo to ich los okazał się tragiczny
Mając 14 lat Laura Dekker wyruszyła na ocean zrealizować marzenie swojego życia - stać się najmłodszą w historii żeglarką, która samotnie opłynęła Ziemię. By wypłynąć w rejs musiała najpierw na sali sądowej pokonać opór nieprzychylnych jej pomysłowi holenderskich władz i zmierzyć się ze społeczną krytyką. Przez długie tygodnie przemierzała wzburzone morza, zmagała się ze sztormami i dzielnie znosiła samotność, by po 518 dniach szczęśliwie ukończyć żeglugę na karaibskiej wyspie Sint Maarten. Marzenie pewnej dziewczyny. Samotny rejs dookoła świata to autobiograficzna opowieść Laury o jej podróży. Radościach i niebezpieczeństwach samotnej żeglugi i o poznawaniu świata z pokładu małego jachtu. To również świadectwo niezwykłej determinacji i młodzieńczej odwagi. Wciągająca i inspirująca książka o autentycznej przygodzie, która oczaruje czytelnika niezależnie od wieku.
Słownik z pewnością przyda się zarówno początkującym żeglarzom jak i starym wilkom morskim. Angielski już od dawna jest najpopularniejszym ""morskim"" językiem, a jego znajomość jest niezbędna nie tylko kapitanom i oficerom wachtowym. Większość haseł jest zilustrowana rysunkami i zdjęciami, co znakomicie ułatwia przyswojenie angielskiego nazewnictwa potrzebnego wszystkim wybierającym się na słoną i słodką wodę.
Praktyczny, obszernie ilustrowany podręcznik, w którym znajdziesz szereg porad, jak wyjść cało z opresji na morzu. Jak odnaleźć drogę, gdy GPS przestanie działać? jak radzić sobie z kapryśnymi urządzeniami technicznymi? Jak uratować życie komuś z załogi, gdy karetka pogotowia lub helikopter SAR są daleko? Ta książka jest doskonałym wsparciem, gdy technologia zawiedzie, a także uniwersalną biblią podstawowej wiedzy o żeglarstwie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?