Żegluga ma niemal tak długą historię jak dzieje ludzkości. Jej kronika to niebywale ciekawa opowieść o rozwoju cywilizacji, morskich starciach, wielkich odkryciach i bohaterach. Na przestrzeni wieków w konstrukcjach jednostek żeglownych dokonała się zdumiewająca ewolucja, którą można prześledzić na obrazach, archiwalnych fotografiach oraz z pietyzmem odbudowywanych statkach i modelach.Bogato ilustrowany album Żaglowce świata to wyczerpująca pozycja dokumentująca wiele stuleci panowania białych żagli na morzach i oceanach. Ich pasjonująca historia została zaprezentowana na szczegółowych rysunkach, reprodukcjach obrazów i zdjęciach. Treść historyczna uzupełniona o informacje dotyczące terminologii morskiej oraz opisy technicznych rozwiązań stanowi kompendium wiedzy na temat statków poruszanych wiatrem.
Nowoczesny podręcznik na patent żeglarza jachtowego polecany przez Polski Związek Żeglarski, zgodny z aktualną podstawą programową szkolenia PZŻ. Napisany przez dwójkę doświadczonych kapitanów jachtowych i instruktorów obejmuje całość materiału niezbędnego do zdania egzaminu oraz sporą ilość dodatkowej wiedzy potrzebnej żeglarzowi. Podręcznik umożliwia łatwiejsze zrozumienie i przyswojenie materiału dzięki: przejrzystym rysunkom, diagramom, zdjęciom, czytelnemu układowi i prostemu, komunikatywnemu językowi.
W sytuacji niebezpiecznej na morzu łączność radiowa może rozstrzygnąć o czyimś życiu lub śmierci. W mniej dramatycznych okolicznościach jest niezbędna do sprawnej i skutecznej wymiany informacji pomiędzy jednostkami pływającymi, a także między statkami i lądem. Jej zasady definiuje system GMDSS, czyli Global Maritime Distress and Safety System (Światowy Morski System Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa). Jest to zbiór procedur mających na celu m.in. zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi i umożliwienie skutecznego, natychmiastowego alarmowania. Obejmuje on również wymagania dotyczące wyposażenia jednostek oraz specyfikację środków łączności radiowej i satelitarnej. Nadrzędnym zadaniem systemu GMDSS jest zapewnienie łączności alarmowej o zasięgu ogólnoświatowym. Jest to możliwe dzięki współpracy jednostek morskich i lotniczych, a także służb lądowych oraz ratowniczych. Podstawowym pasmem fal radiowych stosowanych w łączności jest VHF. Istnieją też wyspecjalizowane podsystemy służące wyłącznie do alarmowania (radiopława satelitarna EPIRB), do rozpowszechniania komunikatów bezpieczeństwa (NAVTEX) czy do naprowadzania na rozbitków (SART). Wszystkie zostały omówione w książce.
Ta publikacja może służyć zarówno jako podręcznik dla początkujących radiooperatorów, jak i doskonałe kompendium wiedzy dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w tej dziedzinie.
Do prowadzenia łączności na morzu w języku angielskim potrzebne jest coś więcej niż biegła znajomość tego języka. Stosuje się tu swoisty usystematyzowany slang - IMO Standard Marine Communication Phrases. Pozwala to na zminimalizowanie ryzyka wzajemnego niezrozumienia się rozmówców poprzez precyzyjne wskazanie słów i wyrażeń mających zastosowanie w konkretnej sytuacji. Znajomość tego slangu, zwanego dla uproszczenia "seaspeak", jest niezbędna do sprawnego i skutecznego komunikowania się przez radio na jachcie morskim
Pływając po morzu spotykamy się z językiem angielskim na każdym kroku. Odbieramy prognozy pogody, używamy anglojęzycznych pomocy nawigacyjnych, po angielsku komunikujemy się przez radio i pytamy o drogę w obcym porcie. Książka stanowi kompendium językowe będące jednocześnie podręcznikiem specyficznego języka używanego w żegludze morskiej. Jej celem jest umożliwienie osobom, znającym angielski nawet w niewielkim stopniu, swobodnego i efektywnego komunikowania się.Zakres tematyczny obejmuje między innymi podstawy komunikacji i łączności, korespondencję statek-statek oraz statek-port, komunikaty meteorologiczne, ostrzeżenia nawigacyjne, budowę jachtu, a także komendy żeglarskie, łączność w niebezpieczeństwie i zagadnienia dotyczące wypadków morskich.Na końcu książki znajduje się słownik, a kody QR zawarte w treści rozdziałów prowadzą do materiałów dźwiękowych dodatkowo wspomagających naukę.
Nikt nie uczy żeglarzy przywództwa - ani kapitanowie dużych jachtów, ani skiperzy pływający z załogami amatorskimi w procesie żeglarskiej edukacji nie są przygotowywani do tego, jak dowodzić. Jacek Santorski, doświadczony psycholog od lat kształcący i wspierający biznes i Małgorzata Czarnomska, kapitan z wieloletnim stażem rozmawiają o tematach związanych z przywództwem z ósemką doświadczonych żeglarzy – kapitanów. Rozmawiają o tym, czym jest dla nich zarządzanie ludźmi, jak sobie radzą z pokonywaniem kryzysów, o reakcjach na sytuacje stresowe i awaryjne oraz konflikty. Pokazują uniwersalne cechy skutecznego lidera oraz dowodzą, że zasady rządzące dobrym przywództwem są takie same na morzu i na lądzie. Rozmówcy często nie myślą o sobie jako o liderach, przywódcach, choć jako dowodzący załogami biorą na siebie prawdziwą odpowiedzialność za innych ludzi - nie tylko ich dobre samopoczucie, ale też kluczowe na morzu bezpieczeństwo. I jeśli są dobrymi dowódcami, korzystają często nieświadomie ze swoich naturalnych talentów, a Jacek Santorski pozwala im zdać sobie z tego sprawę. „Rozmowy o przywództwie na morzu i na lądzie” to druga po „Zwycięskiej załodze” Brendana Halla książka w serii TEAM SPIRIT
Osoby nie znające dobrze języka angielskiego przeważnie odczuwają strach przed używaniem go. Rozmowa po angielsku jest konieczna w portach trzeba przejąć jacht, załatwić coś w bosmanacie, oddać żagiel do naprawy, sprawdzić prognozę pogody, znaleźć kafejkę internetową, zrobić zakupy, czy choćby wyjść do restauracji na obiad. Książka ta ma za zadanie ułatwić komunikowanie się w tego typu sytuacjach. Dla wygody użytkowania przy wyrażeniach angielskich umieszczono zapis fonetyczny. Atutem książki jest niewielki format umożliwiający posiadanie jej przy sobie cały czas.
Na morzu wypadki zdarzały się zawsze i zdarzać się będą. Ta książka stanowi zbiór opisów i analiz wybranych przypadków, których skutki okazały się mniej lub bardziej opłakane. Powstała na podstawie oficjalnych raportów instytucji i agend rządowych z Polski, Wielkiej Brytanii, USA i Kanady, omawiających okoliczności i wyjaśniających przyczyny poszczególnych zdarzeń. Autorka wyjaśnia, jakie błędy i przez kogo zostały popełnione. Prezentuje żywe przykłady i prawdziwe scenariusze, które napisało morze. Z każdej opisanej historii wyciąga wnioski i dzieli się nimi z czytelnikami zakładając, że ostatecznie lepiej uczyć się na błędach cudzych, niż własnych. ""Wypadki jachtów morskich"" to lektura dla każdego, któremu zależy na poznawaniu dobrej praktyki morskiej.
Nowoczesny podręcznik na patent żeglarza jachtowego polecany przez Polski Związek Żeglarski, zgodny z aktualną podstawą programową szkolenia PZŻ. Napisany przez dwójkę doświadczonych kapitanów jachtowych i instruktorów obejmuje całość materiału niezbędnego do zdania egzaminu oraz sporą ilość dodatkowej wiedzy potrzebnej żeglarzowi. Podręcznik umożliwia łatwiejsze zrozumienie i przyswojenie materiału dzięki: przejrzystym rysunkom, diagramom, zdjęciom, czytelnemu układowi i prostemu, komunikatywnemu językowi.
Pływając po morzu spotykamy się z językiem angielskim na każdym kroku. Odbieramy prognozy pogody, używamy anglojęzycznych pomocy nawigacyjnych, po angielsku komunikujemy się przez radio i pytamy o drogę w obcym porcie. Książka stanowi kompendium językowe będące jednocześnie podręcznikiem specyficznego języka używanego w żegludze morskiej. Jej celem jest umożliwienie osobom, znającym angielski nawet w niewielkim stopniu, swobodnego i efektywnego komunikowania się.
Zakres tematyczny obejmuje między innymi podstawy komunikacji i łączności, korespondencję statek-statek oraz statek-port, komunikaty meteorologiczne, ostrzeżenia nawigacyjne, budowę jachtu, a także komendy żeglarskie, łączność w niebezpieczeństwie i zagadnienia dotyczące wypadków morskich. Na końcu książki znajduje się słownik oraz płyta CD zawierająca materiały dźwiękowe mające dodatkowo wspomóc naukę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?