KATEGORIE [rozwiń]

Natasza Kosakowska-Berezecka (red

Okładka książki Między grupami

39,90 zł 29,32 zł


Książka Między grupami. Przewodnik po relacjach z ludźmi. którzy się od nas różnią nieprzypadkowo została nazwana przewodnikiem. Zawiera bowiem wiele użytecznych informacji, które niczym drogowskazy pomagają sprawnie się poruszać w otaczającym nas świecie. Spotykamy w nim ludzi, którzy różnią się od nas pod względem płci, pochodzenia, kultury, języka, poglądów politycznych, tożsamości seksualnej i wielu, wielu innych rzeczy. Różnorodność może stanowić źródło dobrych, wzbogacających doświadczeń, ale może też być przyczyną licznych nieporozumień, frustracji i konfliktów (niekiedy bardzo groźnych). Niezależnie od tego, czy budzi to w nas zachwyt, czy przerażenie, świat po prostu jest zróżnicowany. Oczywiście możemy zamknąć oczy i potykać się co krok o jakąś różnicę, raniąc przy tym siebie i innych. Możemy jednak zapytać o drogę tych, którzy gruntownie zbadali teren relacji między ludźmi i wiedzą, jak pokonać bariery pomiędzy "naszymi" a "obcymi". Z recenzji wydawniczych: Największym walorem książki jest jej bardzo popularny, wręcz potoczny język oraz wielość życiowych przykładów, do których odwołują się autorzy. Mówiąc o bardzo poważnych sprawach, takich jak konflikty, przemoc czy dehumanizacja, nie wiodą czytelnika w gąszcz zawiłych rozważań teoretycznych lecz raczą go barwnymi przykładami, takimi jak dzielenie się biletami na festiwal Opener, zachowania szympansów Bonobo czy postrzeganie czeczeńskiego zawodnika MMA Mameda Chalidowa. - prof. Michał Bilewicz Teoria łączy się tu z praktyką w niebanalny sposób, po pierwsze, dlatego, że opisywane rozwiązania praktyczne są umocowane w teorii, a po drugie, że zarówno w część teoretycznej książki, jak i w części praktycznej, widoczny jest własny wkład autorów, czy to w postaci własnych badań, czy opracowanych przez siebie programów radzenia z konfliktami powstającymi na tle różnic międzygrupowych. - prof. Anna Kwiatkowska
Okładka książki Między płcią a rodzajem

39,90 zł 32,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niniejsza książka odnosi się do zjawisk związanych z różnicami i podobieństwami rodzajowymi, pyta o ich zakres i znaczenie, genezę i konsekwencje. Celem prezentowanej publikacji jest podkreślenie istnienia ważnego połączenia między nauką a praktyką ? badania naukowe w psychologii rodzaju nie są prowadzone sobie a muzom, lecz mają na celu m.in. analizę określonych zjawisk społecznych i rożnych aspektów ludzkiego zachowania oraz ich wyjaśnianie(np. przez badanie treści stereotypów rodzaju obecnych w danej kulturze i genezy ich powstania). Wyniki badań naukowych mogą mieć konkretne przełożenie na jakość życia człowieka, m.in. wyjaśniając przyczyny takich zjawisk, jak tzw. cieknący rurociąg, dotyczący kobiet, które zwalniają tempo pracy, a nawet porzucają swoją profesję (np. na skutek urodzenia dziecka), i mogą zostać efektywnie wykorzystane do zbudowania skutecznej kampanii społecznej zwiększającej np. szanse zatrudnienia kobiet po dłuższym okresie przebywania poza rynkiem pracy. W niniejszej książce prezentowane artykuły zostały tak dobrane, by pokazywały określony problem społeczny związany z kwestiami psychologii rodzaju oraz opisywały sposób, w jaki przedstawiane badania naukowe przyczyniają się do jego rozwiązania. Książka składa się z trzech części, z których każda dotyka nieco innego aspektu kobiecości i męskości. Pierwsza część skupia się m.in. na doniesieniach ?z frontu badań? nad stereotypami, począwszy od analizy treści i struktury stereotypu polskiego mężczyzny i polskiej kobiety, a skończywszy na porównaniu funkcjonowania poznawczego i społecznego obu płci, oraz podsumowuje współczesne wyniki badań na temat różnic płciowych i opisuje konsekwencje ich istnienia. W drugiej części Czytelnik będzie miał okazję zapoznać się z przeglądem rożnych zagadnień, które mają związek z jakością relacji między partnerami w związku intymnym. Natomiast ostatnia część, redagowana wspólnie z dr Pauliną Petrus, dotyczy konkretnych przykładów przełożenia nauki na działania mające na celu podniesienie jakości funkcjonowania kobiet i mężczyzn: tworzenia skutecznych kampanii na rzecz równouprawnienia, ruchów społecznych czy realizowania projektów mających na celu rozwój przedsiębiorczości kobiet w krajach rozwijających się.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka