W książce przedstawiono problematykę rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Opisano zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, jak: fobie, lęk separacyjny i społeczny, moczenie się, zaburzenia karmienia, jąkanie się. Zaburzenia okresu szkolnego i dorastania to m.in. anoreksja, bulimia, choroby afektywne, dystymie, schizofrenia młodzieńcza, zaburzenia lękowe i konwersyjne. Wiele miejsca poświęcono uzależnieniom od substancji psychoaktywnych, przemocy w rodzinie, maltretowaniu fizycznemu i wykorzystywaniu seksualnemu nieletnich.
Wśród polecanych metod leczenia na uwagę zasługuje psychoterapia, zwłaszcza psychoanalityczna i behawioralno-poznawcza, poza tym terapia rodzin. tzw. interwencja kryzysowa, oddziaływanie biologiczne, a ponadto niektóre metody farmakologiczne.
Zaburzenia emocjonalne powiązano z takimi ich uwarunkowaniami. jak np.: czynniki społeczne, kulturowe, wpływ grup rówieśniczych, szkoły, telewizji, niekontrolowanego i coraz powszechniejszego dostępu do narkotyków. W tym kontekście autorzy podstawowe znaczenie w rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji przypisują prawidłowym, niezaburzonym relacjom w rodzinie.
Podręcznik jest przede wszystkim przeznaczony dla studentów medycyny. Może także służyć w codziennej praktyce lekarzom rodzinnym, psychiatrom i internistom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?