Książka przedstawia rzetelną wiedzę o jednej z najskuteczniejszych metod rozwiązywania problemów – psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
Pierwsza część poradnika wprowadza w problematykę TPB i pomaga zrozumieć jej ideę. Prezentuje podstawowe informacje dotyczące historii i skuteczności terapii poznawczo-behawioralnej oraz ciekawostki związane z funkcjonowaniem ludzkiego mózgu.
Obszerna część praktyczna pokazuje, jak wykorzystać narzędzia TPB w praktyce. Kolejne rozdziały poświęcone są takim problemom jak długotrwały stres, depresja, destrukcyjna złość czy zamartwianie się. Autorka przedstawia liczne testy do autodiagnozy, omówienie istoty danego problemu oraz wskazówki, jak radzić sobie z trudnościami i zacząć czerpać radość z życia. Różnorodne techniki i ćwiczenia zaprezentowane w tej książce zachęcają do aktywnej pracy z myślami, przekonaniami i założeniami, które doprowadzą do trwałej przebudowy dotychczasowego stylu myślenia, funkcjonowania i życia.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
przedstawia rzetelną wiedzę na temat terapii poznawczo-behawioralnej i odpowiada na pytania dotyczące skuteczności psychoterapii i samopomocy zawiera praktyczne i konkretne rozwiązania, jak uwolnić się od negatywnego myślenia oraz osiągnąć wewnętrzną równowagę wyjaśnia, czym są myśli automatyczne, przekonania kluczowe i pośredniczące, zniekształcenia poznawcze, oraz podpowiada, jak nad nimi zapanować podpowiada, jak wykorzystać wiedzę psychologiczną do podniesienia jakości swojego życia Książka ukazała się wcześniej pod tytułem Autoterapia. Pokonaj problemy, stres i lęki.
O autorce:
Magdalena Staniek – psycholog, psychoterapeutka. Pracuje w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii schematów. Autorka książki Nieśmiałość. Zmień myślenie i odważ się być sobą wydanej w serii Samo Sedno.
Osiągaj cele bez zadyszki, w zgodzie ze sobą
Gdyby sporządzić ranking najpopularniejszych słów XXI wieku, motywacja bez wątpienia znalazłaby się w ścisłej czołówce.
Słowo to widać na okładkach poradników (również tego - sic!), czasopism, w tytułach kursów, szkoleń i tysięcy internetowych wykładów. Stało się synonimem dociskania siebie do granic możliwości i nieustannego podnoszenia sobie poprzeczki. Czujemy się źle, kiedy wydaje nam się, że jesteśmy niedostatecznie zmotywowani. Mamy poczucie winy, gdy uważamy, że robimy niewystarczająco dużo lub szybko. Za wszelką cenę więc chcemy siebie zmienić i zmotywować, a przy tym często działamy po omacku. Nic dziwnego, że kiedy na drodze do celu napotykamy trudności lub doświadczamy porażki, to okazuje się, że jesteśmy bezbronni.
Autorka tego poradnika pokazuje, że motywacja to nie afirmacyjne mantry ani proste "chce mi się". Jak przekonuje, to książka dla tych, którzy chcą:
osiągać cele w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami
pokonywać trudności, kryzysy i radzić sobie z porażkami
nauczyć się odpuszczać z korzyścią dla swojego dobrostanu
odpieprzyć się od siebie, choć żyją w świecie tak bardzo nastawionym na sukces
O autorze
Jadwiga Korzeniewska - socjolożka, trenerka, coachka. Autorka projektu Laboratorium Zmieniacza, poprzez który zachęca do tego, by w procesie zmiany osobistej być jednocześnie badaczem i przedmiotem swoich badań. Autorka kursów on-line oraz książek poświęconych tematyce motywacji i zmiany nawyków na dobre (między innymi Ograć nawyki, Zmiana nawyków w praktyce, Poukładaj sobie w głowie).
Książka zawiera zestaw testów umożliwiających menedżerowi ocenić jego własny potencjał. Niektóre rzucają wyzwanie, inne intrygują, wszystkie zaś stanowią pomoc w osiągnięciu trwałego rozwoju. Menedżer może sam ocenić wyniki testów opierając się na modelowym profilu osobowości. Dzięki temu otrzyma natychmiastowy wgląd we własny styl i efektywność. W drugiej części książki znajdują się wskazówki, jak wyniki te poprawić. Testy obejmują takie zagadnienia, jak: umiejętność komunikowania, czynniki ludzkie, wykorzystywanie czasu i podejście do zadań. Z testów zamieszczonych w tej książce korzystało wiele firm znanych na całym świecie, w tym m.in.: Ford Motor Company, Westinghouse, IBM Corporation, John Player & Son, Siemens, General Motors, US Civil Service Commision, International Computers Ltd, Bowater Scott. 28
Czy nadzieja odeszła, czy sami wysłaliśmy ją na wygnanie? Niewielkie, powierzchowne oczekiwania, oferowane za psi grosz i za psi grosz nabywane, nie mogą zastąpić wielkich, silnych nadziei, a przede wszystkim samej nadziei jako takiej. ()14Poniższe rozważania mają mi pomóc wzmocnić moją postawę i nieco ją rozpropagować wśród innych. Dla uzasadnienia mojego weta niezbędny jest pewien proces myślowy, jako że niekoniecznie jest ono oczywiste w popularnym dzisiaj stylu życia i na tle ofert rzucanych nam przez świat. Wprowadzenie naszej życiowej nadziei na ukryte, niedostępne tory wymaga zastanowienia i refleksji. W niniejszej, krótkiej książce chciałbym do tego zaprosić i w tym pomóc.Celem tej lektury jest wprowadzenie czytelnika na ścieżkę nadziei w jego teraźniejszości, zwłaszcza jeśli przeżywa drugą połowę życia.
Koncept był zwodniczo prosty bestsellerowy autor The New York Timesa postanowił podziękować każdej osobie zaangażowanej w przygotowanie jego porannej kawy.Ta podróż wdzięczności, w trakcie której autor przemierzył wiele kilometrów, odmienia jego życie i ujawnia sekret tego, w jaki sposób wdzięczność może dać nam szczęście. Autor A.J. Jacobs odkrywa, że jego kawa i każda inna rzecz w naszym życiu nie powstałaby bez setek ludzi, o których zwykle nie myślimy: rolników, chemików, artystów, kierowców ciężarówek, mechaników, biologów, górników i przemytników.Zalet wdzięczności jest mnóstwo: wzmacnia empatię, poprawia nastrój, wspiera leczenie depresji i sprawia, że świat staje się przyjaźniejszym miejscem. Cięty język autora i jego błyskotliwe poczucie humoru sprawiają, że książka jest niczym poranna kawa rozbudza i pozwala jaśniej myśleć. Dziękujemy, że po nią sięgacie.
Ta książka to najlepsza pomoc dydaktyczna, jaka istnieje!Celowe ćwiczenie pod kierunkiem eksperta nie jest tylko dla dzieciaków, które od urodzenia trenują, aby zostać arcymistrzami w szachach, olimpijczykami w sporcie lub muzykami światowej klasy. Nie jest też wyłącznie dla członków dużych organizacji (), dysponujących środkami na opracowanie intensywnego programu szkoleniowego.Celowe ćwiczenie pod kierunkiem eksperta jest dla każdego, kto ma marzenia. Dla każdego, kto chce nauczyć się rysować, programować, żonglować, grać na saksofonie lub napisać wspaniałą powieść. Jest dla każdego, kto chce lepiej grać w pokera, w softball, doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe lub lepiej śpiewać. Jest dla wszystkich, którzy chcą przejąć kontrolę nad własnym życiem i rozwijać swój potencjał, zamiast akceptować, że lepiej już nie będzie fragment książki.Człowiek uczy się przez całe życie. Skoro tak, to warto uczyć się możliwie najszybciej i najskuteczniej. A jak to zrobić? Odpowiedzi na to pytanie udziela Anders Ericsson światowy autorytet w dziedzinie efektywnego nabywania nowych umiejętności, którą bada od ponad trzydziestu lat.W książce Droga na szczyt, napisanej wspólnie z kolegą po fachu, Robertem Poolem, Ericsson zebrał swoje naukowe obserwacje i poparł je istotnymi odkryciami innych badaczy. Rzetelność naukowego myślenia łączy się tutaj ze szczerym zamiłowaniem do konkretu praktyki. A bez tego nie istnieje dobry trening! Efektem wielu lat oddanej pracy nad zagadnieniem eksperckiego poziomu doskonałości jest ta właśnie książka uznawana za najlepszą jak dotąd publikację opisującą sekret skutecznego uczenia się. W każdej dziedzinie, jaką tylko można sobie wyobrazić.Ta książka to uniwersalny klucz otwierający praktycznie każde drzwi wydawca.
Kyle Gray to medium i znany ekspert od kontaktów z aniołami, który od kilkunastu lat bada sferę duchowości. Dzięki jego najnowszej książce Ty również będziesz w stanie odczytać ukryte przesłania, jakie każdego dnia zsyłają Ci aniołowie. Czy wiesz, że anielskie wiadomości obecne są w sekwencjach liczb, które stale widzisz w sklepie, w restauracji, na ulicy, w swoim telefonie? Autor pokaże Ci, jak nawiązać kontakt z boskimi istotami i uzyskać od nich pomoc w codziennych troskach. Traktuj jego książkę jako poradnik zawierający wyjaśnienie każdej z anielskich liczb od 0 do 999. Może ona stać się również Twoją wyrocznią. Anielskie przesłania we współczesnym świecie.
Czy nie odnosisz wrażenia, że świat z dnia na dzień staje się coraz głupszy i gorszy? Widać to w mediach i na ulicach. Tak, masz rację, nigdy nie będzie łatwiej i spokojniej. Świat jest nieprzewidywalny, zmiany zachodzą w najbardziej nieoczekiwanych kierunkach i w zawrotnym tempie, a stabilne wydają się tylko dwie sprawy: kreatywna praca jest ciężka, a życie trwa zbyt krótko. Brzmi to jak prosty przepis na wypalenie twórcze, prawda? Jeśli jednak nie masz zamiaru się poddać i chcesz prowadzić wartościowe i owocne życie, przyda Ci się garść pomocnych wskazówek.
To książka dla pisarzy, artystów, a także dla nauczycieli, przedsiębiorców, studentów czy działaczy społecznych. Przedstawia 10 prostych zasad, które ułatwiają pozostanie kreatywnym niezależnie od okoliczności, i wyjaśnia, na czym polega ich wartość oraz w jakich sytuacjach okazują się szczególnie przydatne. Reguły te pomogły wielu wspaniałym ludziom w zachowaniu spokoju i pozostaniu twórczym pomimo zmian, jakie zachodzą w otaczającym świecie. Książka będzie cenna zwłaszcza dla osób, które muszą pozostać twórcze i pełne energii mimo narastającej frustracji i zmęczenia. Zawarte w niej ponadczasowe, praktyczne i etyczne wskazówki pomogą w pozostaniu twórczym, skoncentrowanym i uczciwym wobec siebie.
Podążaj ścieżką własnej kreatywności:
przeżywaj jeden dzień na raz
znajdź w pracy zabawę i rób prezenty
czasami zmieniaj zdanie i nie bój się posprzątać
spaceruj i pozbywaj się demonów
znajdź źródło kreatywności we własnym ogródku
Zwróć uwagę, na co zwracasz uwagę!
O autorze
Austin Kleon jest rysującym pisarzem, autorem kilku bestsellerów, napisał również tomik poezji Newspaper Blackout. Jego książki przetłumaczono na kilkanaście języków. Koncentruje się na zagadnieniach związanych z kreatywnością we współczesnym świecie. Często prowadzi wykłady i szkolenia w tym zakresie, współpracował między innymi z wytwórnią Pixar, Google, SXSW, TEDx i The Economist. Publikuje online na austinkleon.com. Mieszka z rodziną w Austin w stanie Teksas.
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie dlatego, że nie mają nic do powiedzenia. Kobiety nie wierzą, że ich historie są ciekawe. Że ktoś chce ich wysłuchać. Nie są też przyzwyczajone, żeby mówić o sobie dobrze. To wymaga zmiany! Czas nauczyć się mówić o sobie. Mówić o sobie dobrze. Tak, żeby inni słuchali i pytali co dalej. To książka dla: • kobiet, którym głos więźnie w gardle , gdy słyszą “powiedz coś o sobie” • kobiet, które boją się zabierać głos w większym gronie • kobiet, które chcą występować jako mówczynie • kobiet, którym zależy na rozwoju zawodowym, awansie albo zdobyciu wymarzonej posady • przedsiębiorczyń i właścicielek firm • nauczycielek, wykładowczyń, trenerek • studentek • managerek, kobiet na stanowiskach kierowniczych • aktywistek społecznych • kobiet, które chcą inspirować innych, dzieląc się swoją historią • kobiet, które chcą dowiedzieć się więcej o sobie i mówić o sobie dobrze Aleksandra Więcka - Story designer, dziennikarka, socjolożka. Moderator design thinking. Łączy storytelling z design thinking i treningiem kreatywności. Uczy innych jak opowiadać o sobie, markach, firmach. Absolwentka Laboratorium Dramatu i Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Współpracowała m.in TVN, AGORĄ, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, SheXo Deloitte, Idea Bank, Mbank, BZWBK, IMS Group. Doktorantka na Akademii Leona Kożmińskiego w Warszawie (Management in new technologies). Wykłada na School of Form w Poznaniu, oraz SWPS i Akademii Leona Kożmińskiego w Warszawie.
Czasem trzeba wziąć się w garść, stanąć z podniesioną głową i głośno powiedzieć: wszystko da się ogarnąć! A potem można: naprawić pralkę, dokończyć rozwód (lub uratować związek), zmobilizować dzieci do sprzątania i zacząć być szczęśliwą.Marie Forelo inspiruje i pomaga w trudnych sytuacjach życiowych milionom ludziw wielu krajach. Uczy, jak radzić sobie z problemami, które w pierwszym momencie zdają się nas przerastać; jak dzielić je na mniejsze i ogarniać. Pokazuje, jak uwierzyć w siebie i swoje możliwości; jak odróżnić strach przed działaniem od ostrzeżeń intuicji (poprzez obserwowanie reakcji własnego ciała).Forleo mówi: nie czekaj, aż będziesz gotowy, nie odkładaj niczego na później, działaj! Bo twoje życie jest tylko w twoich rękach, nikogo innego.Dla wszystkich kobiet i mężczyzn, którzy właśnie stanęli na rozdrożu, czują się bezradni i zagubieni, ta książka jest jak wyciągnięcie przyjacielskiej ręki.
Mamy do dyspozycji coraz więcej informacji i zawieramy transakcje w coraz szybszym tempie. Mamy więcej klientów do obsłużenia, więcej maili wymagających odpowiedzi, więcej telefonów, więcej zadań, więcej spotkań…
Cały czas się śpieszymy i pracujemy coraz więcej godzin, bo mamy poczucie, że inaczej nie nadążymy za wymaganiami i pozostaniemy w tyle. Wielu liderów i szefów zastanawia się, jak pomóc sobie i swoim podwładnym uzyskiwać większą efektywność, bo okazuje się, że dotychczasowe metody pracy nie są wystarczające. Nasze obecne podejście do pracy źle wpływa zarówno na nasze życie osobiste, jak i na ludzi, którymi zarządzamy, oraz na organizacje, w których pracujemy. Jak możemy to zmienić?
Zarządzanie sobą i swoją energią w pracy
Na podstawie odkryć wielu dziedzin nauki m.in. psychologii, medycyny i teorii organizacji oraz w oparciu o wieloletnią współpracę z takimi firmami, jak Google, Ford, Sony, Ernst & Young czy Shell, Tony Schwartz kreśli mapę ukazującą drogę do nowego sposobu pracy. Pokazuje, że wybitne wyniki wymagają nie tylko rytmicznego przechodzenia od pracy do odpoczynku, ale także czerpania energii z różnych źródeł. Najlepiej funkcjonujemy nie wtedy, gdy przed długi okres pracujemy na wysokich obrotach, jak komputer, lecz wtedy, gdy regularnie przechodzimy od zużywania do regenerowania energii związanej z każdą z czterech potrzeb: fizyczną, emocjonalną, umysłową i duchową.
Taka praca ma sens!
Jeśli więc chcesz uniknąć uczucia wypalenia czy permanentnego przemęczenia, które szkodzą twojej kreatywności, koncentracji, energii i pasji, zastosuj proste zasady organizacji czasu i życia opracowane przez Schwartza i uzyskaj większą wydajność, zarówno w pracy, jak i poza nią. Dzięki lekturze tej książki przekonasz się, że satysfakcja, poczucie i świadomość celu może iść w parze z wysokimi wynikami, umiejętnością regeneracji i odpoczynku przy zachowaniu idei work life balance.
Dzięki lekturze tej książki:
na poziomie zarządzania sobą dowiesz się, w jaki sposób tworzyć codzienne rytuały, które:
- intensywny wysiłek równoważą regularną regeneracją,
- wyczerpanie emocjonalne niwelują ćwiczeniami zapewniającymi większą odporność,
- krótkotrwałe skupienie na najpilniejszych sprawach zamieniają w myślenie bardziej kreatywne i strategiczne,
- krótkowzroczne zaangażowanie w doraźne wyniki zastępują przestrzeganiem wartości prowadzącym do wyższego dobra;
na poziomie zawodowym poznasz nowe praktyki, kierunki działania i przekazy kulturowe, które z powodzeniem wykorzystują takie firmy, jak jak Ernst & Young, Google, Ford czy IBM. Dostaniesz praktyczne, sprawdzone strategie poprawiające skuteczność i wydajność pracy.
Zacznij dbać o własne potrzeby, bo taka (wyniszczająca) praca nie ma sensu niezależnie od tego, czy pracujesz w korporacji, jesteś samozatrudnionym, czy jesteś przedsiębiorcą zatrudniającym innych.
***
W pierwszych latach bycia przedsiębiorcą pracowałem po 14 godzin dziennie. Dziś pracuję maksymalnie sześć. Okazuje się, że idą za tym… wyższe zarobki (nie mówiąc już o podniesieniu jakości życia). Skoro więc są narzędzia, żeby pracować mniej, a zarabiać więcej, szaleństwem byłoby nie skorzystać. Książka Tony’ego Schwartza jest najlepszym, jakie znam. Serdecznie polecam!
JAKUB B. BĄCZEK, trener mentalny olimpijczyków
***
TONY SCHWARTZ jest założycielem i prezesem firmy Energy Project, która pomaga instytucjom i osobom indywidualnym w wykorzystywaniu odkryć naukowych do uzyskiwania poprawy zaangażowania, koncentracji, wydajności i wyników. Wraz z Jimem Loehrem napisał bestseller The Power of Full Engagement, a także inne książki, między innymi What Really Matters: Searching for Wisdom in America.
JEAN GOMES jest prezesem Energy Project Europe.
CATHERINE McCARTHY jest dyrektor wykonawczą Energy Project.
Zniszcz ten dziennik dla dorosłych!
Medytacje? Joga? Ale nuda! Spójrzmy prawdzie w oczy – mamy dość pozytywnego myślenia! Jest lepszy sposób, żeby się odstresować i uwolnić od frustracji i gniewu!
Mała księga złego nastroju to niepoprawna książka dla dorosłych, która pomoże w zabawny i kreatywny sposób wyrazić negatywne emocje i powiedzieć rzeczy, których z reguły nie mówi się na głos. Wykorzystaj swoją wyobraźnię, żeby ponarzekać na ludzi i sytuacje, które doprowadzają Cię do szału. Tylko pamiętaj, żeby dobrze ukryć tę małą książeczkę przed osobami, na których Ci zależy!
Książka jest praktycznym poradnikiem dla młodych osób z ambicjami osiągnięcia życiowego sukcesu. Zawiera liczne przykłady postępowania i podpowiedzi sławnych, przedsiębiorczych i zaradnych osób na drodze do sukcesu. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i pragnieniom każdego, kto tęskni za szczęściem i pełnym dobrostanem, a nie wie, jak je osiągnąć. Została napisana prostym, barwnym i atrakcyjnym językiem, bez zbędnego naukowego żargonu. Jest w stanie rozwiązać wiele problemów życiowych oraz poprawić Twoje życie.
Autor książki – Prof. zw. dr hab. HENRYK BIENIOK jest uznanym specjalistą z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości, w tym zarządzania samym sobą. Posiada w dorobku naukowym około 500 publikacji, w tym 43 książki oraz około 200 diagnoz i projektów dotyczących dynamizowania małych firm. Jest profesorem Honoris Causa Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz wykładowcą w Górnośląskie Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach. Sam był także biznesmenem oraz doradcą wielu prezesów i dyrektorów kilku przedsiębiorstw.
W tej książce znajdziesz najważniejsze informacje i wskazówki dotyczące rozwoju osobistego. Autor opisuje proces polegający na stawaniu się lepszym człowiekiem, jak również na polepszaniu ludzkiego życia w różnych obszarach. Najprościej mówiąc, jest to dążenie do maksymalizacji ludzkiego potencjału. Słowa swoje kieruje do wszystkich ludzi, w szczególności skupiając się na tych, którzy chcieliby zmienić swoje życie na lepsze. Jego głównym celem jest uzmysłowienie wszystkim, że bez względu na okoliczności, czy doświadczenia życiowe, każdy człowiek, bez wyjątku, zasługuje na to, żeby być szczęśliwym. Dzięki niemu poznasz i zastosujesz pojęcia takie jak uważność (Mindfulness), Prawo Przyciągania i ego. Wypracujesz samodyscyplinę i zwalczysz złe nawyki, w tym lenistwo, budując silną motywację i wyznaczając właściwe cele. A to tylko początek Twojej podróży. Sprawdź, na jak dużo Cię stać!
Zastanawia Cię dlaczego niektórym ludziom wiedzie się świetnie, podczas GDY CIEBIE NA NIC NIGDY NIE STAĆ? A może masz mnóstwo pomysłów na to, co kupisz KIEDY „W KOŃCU” BĘDZIE CIĘ STAĆ? Ale nie jesteś pewien, kiedy to nastąpi, bo Twoja OBECNA SYTUACJA FINANSOWA NIE WYGLĄDA ZBYT RÓŻOWO? Jeśli tak...
Ta książka jest dla Ciebie!
Książka „Jak Odblokować Pieniądze w 30 dni” powstała jako rezultat przetestowanego na dziesięciu osobach 30-dniowego wyzwania finansowego. Ponieważ wyzwanie odniosło niesamowity sukces,
zostało ono udokumentowane w postaci tego oto praktycznego podręcznika. Książka nauczy Cię jak zmienić swoje nawyki (nie tylko myślowe)
i w końcu się jakoś (legalnie) dorobić. Skupia się ona na pieniądzach, których nie mamy, ale chcemy je mieć, a czasem może jednak nie chcemy, bo pieniądze są brudne i to grzech o nich w ogóle myśleć.
I do tego kasa to nie wszystko.
Nie. Kasa to nie wszystko. KASA TO POŻYTECZNE NARZĘDZIE.
Tak jak młotek. Młotek to też nie wszystko, ale się przydaje.
Alicja Bauer to przedsiębiorcza babka, i tyle. Niegdyś, biedna dzioucha z podlaskiej wioski, obecnie mieszkanka kraju kwalifikującego się jako ciepły, właścicielka świetnie prosperującej firmy, matka Polka, inwestorka, filantropistka oraz specjalistka w dziedzinie podświadomego przyciągania pieniędzy. Można ją również znaleźć w Fabryce Nadzianych Szczęściarzy na Facebooku. Więcej o Alicji na www.alicjabauer.com.
Przywództwo to proces, czyli nigdy nie możesz przestać się kształcić i rozwijać!
Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo to książka z gatunku business fiction, inspirująca i motywująca historia, napisana przez coacha i trenera Roberta Kozaka. Na podstawie perypetii głównego bohatera autor opowiada o wszystkich aspektach pracy menedżera.
Niniejsze, drugie, poprawione wydanie książki to praktyczne porady od charyzmatycznego Gandalfa, mentora, wspierającego głównego bohatera opowieści na jego drodze lidera zespołu. Publikacja zawiera także ciekawy zestaw ćwiczeń do samodzielnego wykonania, oparty na najnowszej wiedzy z zakresu zarządzania zespołem.
Podróż trwa… Bohater historii, Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówki z Gandalfem, tym razem nieoczekiwanie dostaje awans.
Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone w przejrzysty sposób w każdym rozdziale, oraz do materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi, niczym czarodziej tajemną wiedzę.
***
Z dumą patrzyłem na swoją kolorową mapę. Już kiedy ją rysowałem, kiedy musiałem się zastanowić, jaka jest mocna i słaba strona każdego z moich ludzi, kiedy musiałem określić rodzaj relacji, wyniki, motywację i kompetencje, przyszło mi do głowy mnóstwo wniosków dotyczących tego, jak pracować z tym zespołem. Nie przypuszczałem, że takie proste ćwiczenie może doprowadzić do tak wielu ważnych wniosków. Sfotografowałem mapę, żeby pokazać ją Gandalfowi i usłyszeć, co on o tym sądzi.
Otworzyłem załącznik, z którego wcześniej przeczytałem jedynie fragment o przekazywaniu trudnych decyzji, i zacząłem czytać o przekazywaniu negatywnej informacji zwrotnej. Przerwałem czytanie i zacząłem się zastanawiać, jak zgodnie z tym, co przeczytałem, powinienem był przekazywać wiele miesięcy temu Stephenowi informację o tym, że pisze rozwlekłe, skomplikowane, trudne do zrozumienia raporty i oferty dla klientów. Do jakich wartości powinienem się odwołać?
[fragment]
***
Robert Kozak – coach, trener, konsultant, wykładowca akademicki. Jest założycielem i partnerem zarządzającym w Business Development Consulting zajmującym się systemowym wsparciem organizacji. Prowadzi procesy coachingowe z członkami zarządów i wysoką kadrą menedżerską. Wspiera firmy w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi (group coaching, reflecting team).
Był także headhunterem w jednej z firm executive search, tzw. Wielkiej Piątki, gdzie rekrutował członków zarządów do globalnych firm na poziomie Europy. Pełnił rolę prezesa i był udziałowcem firmy Brian Tracy International w Polsce.
Dużą część życia zawodowego spędził w mediach jako dziennikarz i menedżer. Piętnaście lat spędził w BBC, gdzie zaczynał jako korespondent, a potem stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Tworzył Radio TOK FM. Pracował w TVP, gdzie kierował redakcją „Wiadomości” i „Teleexpressu”.
Co jest największym wyzwaniem w dzisiejszym świecie dla aktywnych zawodowo Polaków? Jak kobiety, a jak mężczyźni odnajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co ich motywuje? Czy więcej nas łączy, czy dzieli? Czy duet szef – pracownik mogą żyć w zgodzie? Porozumienie w zespole – czy to możliwe i czy w ogóle to się firmie opłaca? Jak znaleźć złoty środek między potrzebami pracownika, swoim stylem współpracy i możliwościami, które daje firma?
Anna Sarnacka-Smith analizuje, co się dzieje między ludźmi, z ludźmi i wśród ludzi w miejscu pracy. Wskazuje, co pozytywnie wpływa na efektywność zespołu, ale też co prowadzi do frustracji i wypalenia. Pokazuje nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami, ale jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni oraz jak w tej kwestii znaleźć porozumienie. Książka nie jest manifestem przeciwko którejś ze stron, ale próbą znalezienia rozwiązania dobrego dla obu stron. A do tego potrzebne jest lepsze zrozumienie siebie nawzajem.
Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i mężczyzn w Polsce. Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia, gdyż praca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia (46,5% ankietowanych). Dzięki wynikom tego badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów, ale także podejmuje tematy, które – choć wcale do przyjemnych nie należą, bo mowa jest nie tylko o motywacji, komunikacji, zaufaniu, ale i o różnicach w wynagrodzeniu czy przemocy fizycznej i werbalnej w pracy – rzeczywiście mają znaczenie dla budowania efektywnego środowiska pracy.
Anna Sarnacka-Smith daje czytelnikowi trzynaście kluczy do tego, aby powoli otwierać kolejne drzwi w drodze do porozumienia, zaangażowania i efektywnej współpracy. Dzieli się tym, czego na co dzień sama doświadcza, prowadząc zespół, i z czym mierzą się zespoły, z którymi pracuje jako coach i konsultant HR. Pokazuje, jaki wpływ na jakość współpracy może mieć płeć, osobowość, ale jeszcze mocniej skupia się na tym, jak zrobić z tego dobry użytek, by móc ramię w ramię iść w kierunku wyznaczonych celów. Bo jeśli jest porozumienie, to jest i siła.
***
Anna Sarnacka-Smith – konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, aby każdy miał możliwość wykorzystania swoich mocnych stron, oraz w kształtowaniu postawy liderskiej. Wprowadziła do Polski badanie kompetencji DISC D3 i 360 Indicator; autorka książki Everest lidera oraz bloga disc.com.pl. Zespół EFFECTIVENESS prowadzi zdalnie, na co dzień mieszkając w USA.
Co robić, aby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji? Jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników?
Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa”, od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła wiele czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W niniejszej książce, w typowy dla siebie i uwielbiany przez czytelników sposób, udziela odpowiedzi na powyższe pytania, powołując się na wyniki swoich badań, a przy okazji przywołując liczne anegdoty i przykłady.
Na odważne przywództwo składają się cztery kompetencje, których można się nauczyć, które mają konkretne przejawy w praktyce i które można mierzyć. Aby jednak się pewnych rzeczy nauczyć, a innych oduczyć, potrzeba śmielszej pracy, trudnych rozmów i wielkoduszności. Czy to jest proste? Nie! Ponieważ nie zawsze odruchowo przedkładamy odwagę nad wygodę. Czy jednak warto się wysilać? Zdecydowanie tak! Chcemy się przecież wykazywać odwagą w życiu i w pracy. W jaki więc sposób możemy realizować koncepcję odważnego przywództwa?
Odważny lider to ktoś, kto bierze na siebie odpowiedzialność za poszukiwanie potencjału w pomysłach i innych ludziach, a potem z odwagą ten potencjał rozwija.
Odważny lider nie udaje, że zna odpowiedź na każde pytanie, tylko niezmiennie wykazuje się ciekawością i stara się zadawać właściwe pytania.
Odważny lider wie, że władza nie jest skończonym zasobem, który należy w jak największym stopniu zachowywać dla siebie. Wie, że władzy można mieć więcej, jeśli się nią dzieli z innymi.
Odważny lider nie unika trudnych rozmów ani trudnych sytuacji, a kiedy trzeba, potrafi się wykazać wrażliwością.
Liderzy najróżniejszych organizacji – począwszy od małych start-upów, przez firmy rodzinne, organizacje non profit i organizacje społeczne, a na firmach z listy Fortune 50 skończywszy – mogą stać się lepszymi przywódcami, o ile nauczą się właściwie korzystać ze swoich zasobów empatii, zdolności do budowania więzi czy odwagi. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.
***
Brené Brown – prowadzi badania na University of Houston, gdzie kieruje katedrą ufundowaną specjalnie dla niej przez Huffington Foundation w ramach Graduate College of Social Work. Od dwudziestu lat zajmuje się zagadnieniami odwagi, wrażliwości, wstydu i empatii. Jest autorką pięciu bestsellerów „New York Timesa” zatytułowanych: Odwaga lidera, Z odwagą w nieznane, Rosnąc w siłę, Z wielką odwagą oraz Dary niedoskonałości. Jej wystąpienie z konferencji TED, zatytułowane The Power of Vulnerability, znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych nagrań z TED na świecie i ma ponad 35 milionów wyświetleń. Stworzyła także dla platformy Netflix film pt. Brené Brown: Odwagi, w którym z humorem i empatią wyjaśnia, jak znaleźć odwagę w kulturze zdominowanej przez niedostatek, strach i niepewność.
Znają ją wszyscy, którzy mają profil na Instagramie. Szturmem podbiła Internet, publikując na swoim koncie ironiczne parodie zdjęć celebrytów. Beyonce, Celine Dion, Justin Bieber czy rodzina Kardashianów Lista jest naprawdę długa. Jej profil na Instagramie obserwuje niemal 6 milionów osób. Celeste Barber, niekwestionowana królowa Instagramu wydała pierwszą książkę!Znany na całym świecie projekt #CelesteChallengeAccepted rozpoczął się w 2015 roku. Prosta forma kolaż złożony ze zdjęcia Celeste oraz jednej z gwiazd podkreśla absurdalność wizerunku kreowanego na Instagramie. Autorka kpi ze wszystkich: od Gigi Hadid, Miley Cyrus czy Gwyneth Paltrow po Jennifer Lopez.Celeste w swoich zdjęciach nie idzie na kompromisy. Nie idzie na nie także w swojej książce. Jest szczera do bólu i niezwykle zabawna. Challenge Accepted! rozprawia się z niedorzeczną obsesją na punkcie sławy i idealnego życia prezentowanego w mediach społecznościowych. Zdradza własne sekrety na udane małżeństwo i opowiada o tych prawdziwych wyzwaniach, czyli: macierzyństwie, przyjaźni i miłości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?