Żyjemy w świecie, w którym jest nadmiar informacji i nietrudno o rozproszenie uwagi. Powszechny brak koncentracji, problemy z pamięcią powodują, że czujemy się wiecznie przytłoczeni i przeciążeni. Jesteśmy zmęczeni i zestresowani. Kluczem do mniej stresującego życia jest uporządkowanie naszego umysłu. Aby poznać różnego rodzaju sposoby i techniki jak poprawić pamięć, nastrój, mozliwości koncentracji i zwiększyć zapas enerii zapraszamy do zapoznania sie z odpowiednia lektura na ten temat. Polecamy w szczególności poradniki autorów takich jak: Daniel G. Amen, John C. Maxwell, Joseph Murphy zwłaszcza bestsellerowa Potęga podświadomości.
Masz problem? Nie chowaj go, nie zagłuszaj. Szukaj pomocy i proś o radę. Ten mądry i niezwykle praktyczny poradnik pomoże wyjść z niejednego życiowego zakrętu.
Co robić, gdy:
- rodzina ingeruje w nasze życie osobiste
- w pracy spotykamy osoby toksyczne
- przyjaciele nas opuszczają
- wykańcza nas własna uprzejmość
- boimy się przekroczyć strefę komfortu
- czujemy się rozczarowani i niespełnieni
- rozstaliśmy się, ale… nie do końca
- nasze dzieci się kłócą.
Katarzyna Miller, najsłynniejsza polska psycholog, zawsze uśmiechnięta, pogodna i szczera aż do bólu, odpowiada na listy kobiet i mężczyzn, którzy szukają u niej pomocy i rady w najróżniejszych sytuacjach życiowych. Pytają o związki, miłość, samotność, relacje z samym sobą. Proszą o wskazówki w momentach trudnych, wyjątkowych, czasem po prostu chcą się komuś wygadać. Ufają autorce, bo nigdy nie owija w bawełnę. Potrafi zganić, doradzić, powiedzieć, że coś jest ślepą uliczką. Pisze prostym, żywym, autentycznym językiem. To książka, nad którą się zamyślimy, nieraz roześmiejemy i nierzadko też wzruszymy. Potrzebna każdemu i każdej z nas. A zamykając ją, będziemy trochę lepsi dla samych siebie.
Katarzyna Miller - filozofka, poetka, pisarka, psycholożka, psychoterapeutka z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu terapii indywidualnej i grupowej. Autorka wielu bestsellerowych książek. Gość programów telewizyjnych, autorytet dla tysięcy kobiet i mężczyzn, których spotyka na warsztatach, festiwalach i imprezach związanych z rozwojem osobistym.
Nowe wydanie!
Prowadząc skromniejsze życie wzbogacasz swoją egzystencję. Współczesne społeczeństwo konsumpcyjne twierdzi coś innego? Nie wierz. Mieszkająca od wielu lat w Japonii Dominique Loreau przyjęła styl życia swojej przybranej ojczyzny. Jest on oparty na zasadzie "mniej znaczy więcej", stosowanej we wszystkich dziedzinach - od spraw materialnych po życie duchowe.
Najważniejsza wyprawa zaczyna się wtedy kiedy jesteś na nią gotowy.
Niebieski Ptak wskaże ci właściwy kierunek. Spotkasz Królową Róż, Szaloną Brzozę i Migrujące Drzewa, będziesz rozmawiać z Czasem. W niewidzialnym balonie polecisz wzdłuż krawędzi świata. Pierzasty Wąż zabierze cię na drugą stronę Doliny Skalnych Wież. Staniesz do walki w światowej wojnie potworów. Podczas gdy będziesz szukał prawdy o sobie, prawda znajdzie cię sama.
Pierzasty Wąż patrzył na mnie wielkimi oczami.
- Czy mam ci powiedzieć dokąd zmierzasz?
- Nie – odrzekłam. – Bo ja wiem, że mój cel zmienia się w zależności od tego gdzie jestem, co robię i w jaki sposób. Droga rozwija się pod moimi stopami kiedy po niej wędruję i różnie mnie prowadzi na podstawie kompasu, którym jest moje serce. To co niosę ze sobą w duszy określa moją drogę i mój cel.
WOJOWNIK SŁOŃCA. Magiczna wyprawa na kraniec wszystkiego.
Punkt przełomowy to magiczny moment, w którym idee, zachowania i produkty wychodzą poza wąskie grono kilku osób i zamieniają się w modę. Jakim cudem zapomniany model butów sprzed lat nagle stał się obiektem pożądania hipsterów na całym świecie? Czy wyraz twarzy prowadzącego wieczorne wiadomości może mieć wpływ na wynik wyborów? Dlaczego numery telefonów nie powinny mieć więcej niż 7 cyfr i dlaczego nie możesz mieć więcej niż 150 znajomych? Malcolm Gladwell pokazuje narodziny i cykl życia trendu, który jest niczym wirus – zamienia pojedyncze zachorowania w epidemię. Jego rozprzestrzenianie się zależy od momentu zwrotnego – punktu przełomowego, który często dokonuje się na poziomie rzeczy pozornie nieważnych lub nawet niedostrzegalnych. Dzięki Gladwellowi nauczymy się go zauważać i zrozumiemy, skąd biorą się gusty, trendy i mody. Punkt przełomowy to klasyczna książka, która zmieni twój sposób myślenia – zarówno o sprzedawaniu produktów, jak i rozprzestrzenianiu się nowych idei. Malcolm Gladwell – autor pięciu bestsellerów z listy „New York Timesa”, które sprzedały się w wielomilionowym nakładzie na całym świecie. „Time” umieścił go na liście 100 najbardziej wpływowych osób, „Foreign Policy” zaliczył do grona 100 najważniejszych intelektualistów świata. Znalazł się na liście Thinkers50 – najważniejszych myślicieli zajmujących się tematyką zarządzania. Tropiciel prawd o świecie i społeczeństwie, które odkrywa pośród zaskakujących danych. Jego błyskotliwe i porywające książki odsłaniają ukryte mechanizmy funkcjonowania świata i nas samych. Znak Literanova poleca nowe wydanie trzech przełomowych książek Malcolma Gladwella: Punkt przełomowy, Błysk! i Poza schematem.
Odkryj nowatorskie techniki Tony'ego Buzana, usprawniające prac umysłową i wykorzystanie inteligencji. Wiele osób narzeka na swoją pamięć. Toteż ucieszy ci pewnie, że nie ma czego takiego jak pamięć zła z natury. Każdy człowiek ma zdolność zapamiętywania tak wiele - lub tak mało - jak zechce. Bardzo dużo zależy tu od rozumienia, jak współdziała z naturalnymi rytmami i stylem pracy mózgu, tak by potęga naszego superwydajnego biokomputera w głowie mogą się w pełni ujawni. Sprawna pamięć to często podstawa osiągania wyników w szkole i w pracy zawodowej. Ale ważna jest także w tysiącach sytuacji praktycznego życia: podczas robienia zakupów, popisywania się serią żartów, kojarzenia właściwych nazwisk z właściwymi twarzami i wydarzeniami, szukania samochodu na zatoczonym parkingu itd. itd. Czy chcesz: Kiedy i dlaczego zapominamy? Jak i dziki czemu łatwiej zapamiętujemy? Fazy zapamiętywania i skuteczne powtórki materiału podczas nauki Pięć metod mnemonicznych Zapamiętywanie nazwisk i twarzy Wykorzystanie wyobraźni i skojarzeń Czerpanie ze zdolności obu półkul mózgu Pamięć nie musi słabnąć z wiekiem. Zaprezentowane tu techniki stanowi trening", który zapewni dobrą formę komórkom mózgu na wiele dziesięcioleci!
Jedna dziewczyna, rok jej życia i testowanie 12 poradników, które mają pomóc pokonać własne ograniczenia i zmienić życie na lepsze.W wieku trzydziestu sześciu lat Marianne Power doszła do wniosku, że nie jest zadowolona ze swojego życia. Choć odnosiła sukcesy na polu zawodowym, miała udane życie towarzyskie i mogła cieszyć się niezależnością, nigdy nie była w poważnym związku, nie miała oszczędności, a jej neurotyczna natura przyczyniała się do permanentnego niepokoju i zaniżonej samooceny. Marianne Power postanowiła przeznaczyć jeden rok na testowanie poczytnych poradników z gatunku self-help i ocenić, czy dzięki zawartym w nich wskazówkom będzie w stanie odnaleźć szczęście. Swój eksperyment dowcipnie opisywała, starając się pokazać:różnorodność rad, które znajdujemy w poradnikach i konsekwencje traktowania samopomocowych poradników jako najważniejszego życiowego drogowskazu, wyroczni, z której czerpie się wzory postępowania,miotanie się między wyborami,konieczność nabycia umiejętności odnoszenia się z dystansem do potrzeb (niekiedy wyimaginowanych) i odpowiedniego ich potraktowania.
Jak w łatwy sposób rozpoznasz idiotę i zaoszczędzisz sobie niepotrzebnych nerwów.
Sprawdź, kto w otaczającym cię tłumie jest psychopatą, zanim on zobaczy ciebie.
Naucz się, jak radzić sobie z szefem, żeby nie przeszkadzał ci w pracy.
Idioci, psychopaci i beznadziejni szefowie otaczają nas wszędzie i niestety jakoś musimy z nimi żyć. Psycholodzy twierdzą, że aby zrozumieć innych, trzeba najpierw zrozumieć siebie. Tylko kto ma czas, ochotę i pieniądze na zgłębianie własnej psychiki na kozetce u terapeuty?
Thomas Erikson – naukowiec i ceniony na świecie coach – proponuje skuteczną, ale znacznie łatwiejszą metodę radzenia sobie z osobami, które nas irytują. Tak naprawdę żyjemy wśród ludzi o czterech różnych typach osobowości. Wystarczy poznać instrukcję, która pozwala je zidentyfikować, a później skutecznie obsługiwać. A wtedy praca, życie i współdziałanie z nimi będzie jak bułka z masłem.
Unikanie bycia palantem nie wymaga żadnego wykształcenia. Wystarczy tylko trochę zdrowego rozsądku.
The New York Times bestseller by the acclaimed, bestselling author of Start With Why and Together is Better. Now with a new chapter on millennials in the workplace, based on Simon Sinek's viral video 'The Millennial Question' (180+ million views).
Imagine a world where almost everyone wakes up inspired to go to work. This is not a crazy, idealised notion. In many successful organisations, great leaders are creating environments in which teams trust each other so deeply that they would put their lives on the line for each other.
Yet other teams, no matter what incentives were offered, are doomed to infighting, fragmentation and failure. Why?
Today's workplaces tend to be full of cynicism, paranoia and self-interest. But the best organisations foster trust and cooperation because their leaders build what Sinek calls a Circle of Safety. It separates the security inside the team from the challenges outside. Everyone feels they belong and all energies are devoted to facing the common enemy and seizing big opportunities.
'Probably the most influential popular science book ever written' - BBC Radio 4
'Nudge has changed the world. You may not realise it, but as a result of its findings you're likely to live longer, retire richer and maybe even save other people's lives' - The Times
From Cass R. Sunstein and Richard H. Thaler, winner of the 2017 Nobel Prize in Economics, Nudge is the book that has changed the way we think about decision-making
Nudge is about choices - how we make them and how we can make better ones. Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children's health and education; even the causes that we champion or the planet itself. Unfortunately, we often choose poorly. We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions. And, as Thaler and Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. By knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for them, their families and society. Using dozens of eye-opening examples and original research, the authors demonstrate how to nudge us in the right directions, without restricting our freedom of choice.
Wygraj ze stresem dzięki radom św. Hildegardy
Świętą Hildegardę z Bingen znamy przede wszystkim dzięki stworzonym przez nią planom żywieniowym. Ta średniowieczna mniszka była prawdziwą wizjonerką – patrzyła na człowieka jako całość i leczyła zarówno choroby fizyczne, jak i psychiczne. Również dzisiaj jej rady okazują się bezcenne.
Jeśli
? żyjesz w stresie,
? nie masz siły, by poradzić sobie z problemami,
? często sięgasz po leki albo alkohol,
? nie jesteś w stanie znieść samotności,
zawarte w książce medytacje i zasady pomogą ci osiągnąć spokój i przeżyć każdy dzień w harmonii.
Zachowanie harmonii duszy i ciała to klucz do zdrowia. Warto więc sięgnąć po tę książkę, by poznać wiele praktycznych wskazówek i przykładów medytacji prowadzących do zdrowia i wewnętrznego spokoju. Dzięki temu złotemu połączeniu odkryjemy, czym jest siła życia.
Alicja Szafirska,
założycielka Instytutu Sztuki Zdrowia, ośrodka leczenia medycyną naturalną
Książka przenosząca syntezę zachodniej psychologii i buddyjskiej praktyki uważności
na zupełnie nowy poziom. To pragmatyczny przewodnik prowadzący do emocjonalnej
wolności. Połączenie mądrości duchowej i psychologicznego wglądu. W oparciu o wieloletnią intensywną medytację i do świadczenie uzyskane podczas praktyki psychoterapeutycznej, autorka przy gotowała poradnik istotny dla każdego człowieka, który chce uwolnić się od cierpienia lub pomagać w tym innym ludziom. Książka jest zaproszeniem, by wykorzystać sztukę uważności do przemiany emocji i osiągnięcia dobrego samopoczucia, uczy, jak posługiwać się umysłem, by okiełznać emocje. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak zmienić swoje emocjonalne nawyki, ta książka jest dla Ciebie…
W swojej bestsellerowej publikacji Autorka przekonuje, że sekret spełniania marzeń tkwi w naszych uczuciach. Przy tworzeniu planów powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: co chciałbym czuć w danym momencie? Jasno określając emocje może okazać się, że zaczniesz dążyć do czegoś zupełnie innego i będziesz robić to w odmienny sposób, a samo dążenie do celu stanie się bardziej satysfakcjonujące. Dzięki temu niezwykłemu poradnikowi zrozumiesz, że kroczenie ku upragnionym uczuciom zmieni Twoje życie, odkryjesz korzenie pragnień, siłę uczuć, niebezpieczeństwa i obietnice intencji oraz tworzenia celów. Nauczysz się realizować postanowienia, a słomiany zapał pozostanie tylko wspomnieniem. Obudź swoje emocje i spełnij marzenia!
Inspirujący kurs (książka + płyta audio) pokaże ci wiele metod pracy nad sobą, które pozwolą ci określić swoje cechy osobowości, a także wyćwiczyć przydatne umiejętności i ukształtować nawyki. Wiara w siebie, wnikliwość, wytrwałość, odwaga oraz entuzjazm uzupełniony realistycznym spojrzeniem na rzeczywistość, zaprzężone do tworzenia i urzeczywistniania śmiałych planów, mogą przynieść znakomite rezultaty. Wzmacniając się wzajemnie, cechy te sprawią, że będziesz miał coraz więcej mądrej pewności siebie, staniesz się bardziej otwarty na otoczenie oraz będziesz czerpać z życia prawdziwą satysfakcję.
Do książki dołączona jest płyta z nagraniem kursu w wykonaniu Olgierda Łukaszewicza, Piotra Borowca i Grażyny Wolszczak, którzy wraz z zespołem Personality Improvement Institute pomogą ci w szukaniu odpowiedzi m.in. na takie zagadnienia:
Czy wierzysz w siebie? Czy masz świadomość ogromu możliwości twojego umysłu? Jak traktujesz niepowodzenia? Są dla ciebie tylko nieodłącznym elementem realizacji planu czy raczej powodem do rezygnacji?
Co jest istotą wnikliwości? Co wnikliwość ma wspólnego z kreatywnością? Jak wpływa na realizację zamierzeń w różnych sferach życia? Czy i w jakim stopniu strzeże przed popełnianiem błędów?
Jak rozwinąć wytrwałość? Jak w pełni wykorzystać jej moc w codziennym życiu? Co przeszkadza w byciu wytrwałym?
Czym jest odwaga w dzisiejszych czasach? Jak dbać o jej właściwy poziom, czyli zarówno chronić się przed rezygnacją z marzeń z powodu braku odwagi, jak i nie działać brawurowo wskutek jej nadmiaru?
Dlaczego entuzjazm jest cechą kluczową? Czy można spowodować, by pojawiał się „na życzenie”, nawet przy zadaniach traktowanych jak przykry obowiązek?
Co oznacza pojęcie realizm? Czy można wykształcić w sobie pozytywny realizm, który pozwala śmiało patrzeć w przyszłość i nie popadać w narzekanie?
Jeśli myślisz, że ludzie, którzy osiągnęli sukces, zrobili karierę i są szczęśliwi, dostali po prostu więcej od losu, to się mylisz. Oni są tacy sami jak my, tylko odkryli swoje talenty i uzdolnienia i zrobili z nich użytek. Dzięki niniejszemu kursowi ty także możesz rozwinąć kluczowe cechy osobowości umożliwiające urzeczywistnienie własnych marzeń i nadać swojemu życiu właściwy kierunek.
*** Dr Zofia Migus-Bębnowicz - Od 14 lat doradca biznesowy w zakresie systemów zarządzania, m.in.: jakości, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa informacji. Audytor wiodący systemów zarządzania jakością ISO 9001, ekspert Warmińsko-Mazurskiej Nagrody Jakości, akredytowany przy PARP ekspert CSR, Trener Lloyd’s Register Quality Assurance Ltd.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii łączący myślenie filozoficzne z praktyką zarządzania. Nauczyciel akademicki przedmiotów: zarządzanie jakością, komunikacja, negocjacje, przedsiębiorczość, etyka biznesu, prakseologia, ekofilozofia, zarządzanie organizacją, zarządzanie zespołem.
Co muszę zrobić, aby piąć się w górę w tej organizacji? Na co będzie zwracać uwagę mój szef, oceniając mój potencjał? Co się stanie, gdy trafię na listę talentów? Czy z tej listy można zostać wykreślonym – i co robić, gdyby taki scenariusz się zrealizował?
Potencjał przywódczy to klucz do awansów i najwyższych szczebli hierarchii organizacyjnej. Większość firm trzyma jednak listy swoich największych talentów w ścisłej tajemnicy. Jeszcze ściślej strzeże się informacji dotyczących procesów oceniania wykorzystywanych do typowania przyszłych liderów.
Niniejsza książka uchyla rąbka tej tajemnicy i podpowiada, jak obrać i utrzymać właściwy kurs – jak podążać ścieżką szybkiej kariery. Jay Conger i Allan Church, eksperci w dziedzinie rozwoju kompetencji przywódczych, odwołują się do wyników licznych badań i swoich wieloletnich doświadczeń, aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytania. Prezentują pięć kluczowych umiejętności, które odróżniają ludzi o dużym potencjale od wszystkich innych. Skupiając się na zwiększaniu swoich kompetencji w każdym z tych obszarów, możesz wywrzeć wpływ na proces oceny twojej osoby i oddziaływać na to, jak twój szef i współpracownicy postrzegają cię w warunkach zawodowych.
Swoje rady dotyczące praktyki i doskonalenia się w każdym z tych kluczowych obszarów autorzy ilustrują licznymi przykładami – dotyczącymi zarówno doświadczeń ludzi, którzy właśnie otrzymali swój pierwszy awans, jak i tych, którym niewiele już brakuje do objęcia najwyższych stanowisk w firmie. W książce znalazły się też wskazówki, dzięki którym można rozpoznać konkretne procesy stosowane przez firmę do identyfikacji i wspierania talentów, jak również wskazać te kompetencje, do których firma przywiązuje największą wagę.
Dzięki tej książce nie tylko rozwiniesz swój potencjał przywódczy, ale także dowiesz się, jak świadomie pokierować swoją karierą zawodową.
***
To praktyczny przewodnik dotyczący pięciu podstawowych kompetencji, które musi posiąść każdy lider, który się pragnie wspinać po korporacyjnej drabinie. Rewelacyjny zbiór porad!
Tina Daniels, dyrektor Agency Business Development, Google
Praktyczna i poparta faktami naukowymi książka o tym, jak maksymalnie wykorzystać swój potencjał i utrzymać się na szczycie. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pragnie zostać przywódcą i sprawnie dostosowywać się do zmieniających się realiów świata.
Peter M. Fasolo, wiceprezes i dyrektor ds. HR, Johnson & Johnson
Książka Awans gwarantowany wskazuje czynniki, które mogą znacząco przyspieszyć twoją karierę i zagwarantować, że podczas dyskusji o rozwoju talentów twoje nazwisko nie zostanie pominięte.
Chris Kempczinski, prezes, McDonald’s USA
Przekazując tę książkę swoim czytelnikom, Conger i Church w zasadzie gwarantują im awans. To niezwykle czytelna mapa drogowa, z której jasno wynika, co należy robić, żeby się wyróżnić i przewodzić z maksymalną skutecznością.
Claudia Raigoza, menedżer produktu, First Data Corporation
***
Jay A. Conger jest ekspertem w dziedzinie wspierania rozwoju kompetencji przywódczych. Pracował z tysiącami liderów i napisał piętnaście książek oraz ponad sto artykułów dotyczących różnych aspektów przywództwa. Prowadzi badania nad przywództwem w Claremont McKenna College i jest jednym z najbardziej cenionych nauczycieli zarządzania.
Allan H. Church jest wiceprezesem w firmie PepsiCo i odpowiada w niej za ocenę i rozwój talentów w skali globalnej. Jest doświadczonym praktykiem w dziedzinie zarządzania talentami i rozwojem organizacją. Opracował wiele różnych strategii i narzędzi wykorzystywanych do wspierania rozwoju talentów na całym świecie. Jest autorem kilku książek oraz ponad stu pięćdziesięciu artykułów dotyczących teorii i praktyki przywództwa, jak również badań prowadzonych w tej dziedzinie. Prowadzi zajęcia z zarządzania talentami na Teachers College przy Columbia University. Prowadzi również badania w ramach Society for Industrial and Organizational Psychology.
„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą budować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie, To także pierwszy wgląd za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar.
Dzięki niej możemy zajrzeć na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze".
Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna.
Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.
A oto garść porad Eda Catmulla:
Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe. Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz. Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków. Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych. ***
Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
- Piotr Jaworowski, Ars Thanea
***
Ed Catmull jest współzałożycielem Pixar Animation Studios i prezesem Pixar Animation oraz Disney Animation. Zdobył pięć Nagród Akademii Filmowej, w tym nagrodę imienia Gordona E. Sawyera za wkład w branżę filmową w dziedzinie grafiki komputerowej. Doktorat z zakresu informatyki uzyskał na Uniwersytecie Utah. Mieszka w San Francisco z żoną i dziećmi.
Amy Wallace jest dziennikarką, której artykuły publikowane były na łamach „GQ”, „Wired”, „The New Yorker” oraz „The New York Times Magazine”. obecnie zajmuje stanowisko redaktora naczelnego magazynu „Los Angeles”. Wcześniej pracowała w charakterze reportera i redaktora w „Los Angeles Times”, a także prowadziła własną kolumnę w dziale biznesowym niedzielnego wydania „The New York Times”.
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia.
Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie.
Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne? Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny? Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny? Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu.
Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie.
Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach.
Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.
***
Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem
Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat
Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie.
Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej
***
GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?