Celem książki jest z jednej strony próba znalezienia fundamentów nauk o mediach, które obecnie tworzą m.in. bibliolodzy, filolodzy, filozofowie, historycy, kulturoznawcy, muzykolodzy, pedagodzy, politolodzy, prawnicy, psycholodzy, socjolodzy, teolodzy, a nawet ekonomiści, informatycy i biznesmeni. Z drugiej zaś uporządkowanie wiedzy na ten temat oraz znalezienie sposobów łączenia metod badawczych, zastosowanych w poszczególnych dyscyplinach, i wykorzystanie ich właśnie w nauce o mediach.
Autorzy tekstów zawartych w tomie próbowali też wskazać na to, co jest dla medioznawstwa fundamentem w zakresie określenia przedmiotu i metodyki badań, czym badania medioznawcze mogą się różnić od badań m.in. literaturoznawczych, językoznawczych socjologicznych czy filmoznawczych.
Podjęcie tak wieloaspektowego projektu, jakim jest społeczny, polityczny, ekonomiczny, kulturowy i antropologiczny status przeboju medialnego, zasługuje na uznanie. Publikacja z pewnością okaże się niezwykle przydatna, zarówno w pracy dydaktycznej (w przypadku studiów filmoznawczych, teatrologicznych, kulturoznawczych, dziennikarskich, politologicznych), jak i jako ewentualna podpórka metodologiczna oraz punkt odniesienia przy innych badawczych rekonesansach. Autorzy podjęli szereg różnorodnych problemów, odwołując się tak do tekstów kultury z czasów odległych, jak i obecnych od niedawna w dyskursie akademickim i medialnym.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Guzka
Seks i Dziesiąta Muza. Dyskurs na temat erotyzmu, relacji intymnych i paradygmatów genderowych w kinie przedkodeksowym (1894-1934) to książka opisująca proces przełamywania kolejnych tabu obyczajowo-erotycznych w trakcie pierwszego czterdziestolecia rozwoju kina światowego. Okresu, w którym kultura zachodnia zrzuciła wiktoriański gorset, gdy narodziła się współcześnie rozumiana seksuologia, rozpoczęły się procesy emancypacyjne, triumfy zaczęła święcić idea miłości romantycznej. Kino wszystkie te zmiany opisywało i potęgowało zarazem, a zaprezentowana w książce analiza kilkuset filmów, od tych prezentujących pierwsze ekranowe pocałunki do dzieł stricte pornograficznych, udowadnia, że związki kina i erotyki od samego początku były niezwykle silne, a powstałe w pierwszych dekadach dwudziestego wieku modele nadal determinują sposób, w jaki patrzymy na seks, miłość oraz powinności związane z płcią kulturową.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?