Układ treści dostosowany do najnowszych zmian w podstawie programowej: starannie opracowane lekcje dotyczące wykazywania na konkretnych obszarach relacji przyczynowo-skutkowych oraz czasowo-przestrzennych pomiędzy różnymi elementami środowiska geograficznego i zachodzącymi w nim procesami (np. funkcje wielkiego miasta na przykładzie Warszawy, piętrowość klimatyczno-roślinna w Himalajach).Zalecana w podstawie programowej strategia wyprzedzająca, polegająca na wcześniejszym przygotowaniu się uczniów do lekcji poza szkołą, w podręczniku realizowana w formie krótkich poleceń zamieszczonych na początku lekcji. W tematach dotyczących planet i ruchów Ziemi pojawiają się nowoczesne trójwymiarowe rysunki, by uczniowie zainteresowali się lekcją i łatwiej zapamiętali zawarte w niej treści.Szczegółowe mapy tematyczne omówione w treści lekcji pozwalają na realizację podstawowego celu edukacyjnego geografii na tym poziomie edukacji, którym według twórców podstawy programowej jest interpretacja treści map.Praktyczne wskazówki dotyczące nauki w terenie i zdobywania wiedzy o najbliższej okolicy pomagają ćwiczyć umiejętność uważniejszej i bardziej wnikliwej obserwacji otoczenia oraz przyczyniają się do zmian postrzegania świata w codziennym życiu. Podręcznik jest przeznaczony na 30 godzin lekcyjnych. Działy: 1. Kształt i ruchy Ziemi, 2. Geografia Europy, 3. Sąsiedzi Polski.Schemat lekcji:polecenia przed lekcją,treść główna,polecenia wplecione w lekcję (np. znajdź w internecie),ciekawostki Dowiedz się więcej,moduł Geografia w praktyce,podsumowanie Wiesz, rozumiesz,Sprawdź się (przeważnie 24 zadania na koniec lekcji).Dział składa się z lekcji, podsumowania działu i zadań sprawdzających.
Podręcznik do klasy 5 przedstawia zagadnienia z zakresu krajobrazów Polski i świata. Został opracowany w oparciu o najnowszy stan wiedzy geograficznej, dzięki czemu uczeń zapozna się z aktualnymi danymi z zakresu geografii. Zgodnie z zaleceniami podstawy programowej autorzy podręcznika zastosowali liczne odwołania do dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Polski. Podręcznik analizuje też szczegółowo relacje przyczynowo skutkowe oraz czasowo przestrzenne pomiędzy różnymi elementami i procesami zachodzącymi w środowisku geograficznym (funkcje wielkiego miasta na przykładzie Warszawy, piętrowość klimatyczno-roślinna w Himalajach). Zalecana w podstawie programowej strategia wyprzedzająca, polegająca na wcześniejszym przygotowaniu się uczniów do lekcji poza szkołą, w podręczniku została zrealizowana w formie krótkich poleceń na początku lekcji. Tematy dotyczące krajobrazów są zilustrowane zdjęciami najciekawszych roślin i zwierząt, by uczniowie zainteresowali się lekcją i łatwiej zapamiętali zawarte w niej treści. Szczegółowe mapy tematyczne omówione w treści lekcji pozwalają na realizację podstawowego celu edukacyjnego geografii na tym poziomie edukacji, którym wg twórców podstawy programowej jest interpretacja treści map. Praktyczne wskazówki, dotyczące zajęć terenowych i zdobywania wiedzy o najbliższej okolicy, pozwolą uczniom na zwiększenie umiejętności uważniejszej i bardziej wnikliwej obserwacji otoczenia oraz zmian postrzegania świata w codziennym życiu. Podręcznik przeznaczony na 30 godzin lekcyjnych. Działy w podręczniku: 1. Mapa, 2. Krajobrazy Polski, 3. Krajobrazy świata Budowa lekcji: polecenia przed lekcją, treść lekcji, polecenia wplecione w lekcję (np. znajdź w internecie), wydzielone moduły, takie jak: ciekawostki Dowiedz się więcej, Geografia w praktyce, Wiesz, rozumiesz, Sprawdź się (zadania na koniec lekcji). Dział składa się z lekcji, podsumowania działu i zadań sprawdzających.
Podręcznik do klasy 8 to omówienie czterech kontynentów: Azji, Afryki, Ameryki, Australii i Oceanii. W każdej lekcji znajdą się ciekawe, przyciągające uwagę uczniów przykłady omawianych zjawisk, które zachęcą ich do nauki, np. problem hikikomori (wycofania społecznego) w Japonii, turystyka w brazylijskich fawelach czy przykłady filmów dotyczących Indian. Podręcznik analizuje też szczegółowo relacje przyczynowo skutkowe oraz czasowo przestrzenne pomiędzy różnymi elementami i procesami zachodzącymi w środowisku geograficznym (np. przyczyny marnotrawstwa żywności w Stanach Zjednoczonych, podłoże konfliktu w Syrii, skutki rabunkowej gospodarki leśnej w Amazonii, perspektywy rozwoju Afryki), co jest zgodne z wymogami podstawy programowej Zalecana w podstawie programowej strategia wyprzedzająca, polegająca na wcześniejszym przygotowaniu się uczniów do lekcji poza szkołą, w podręczniku realizowana w formie krótkich poleceń na początku lekcji. Szczegółowe mapy tematyczne omówione w treści lekcji pozwalają na realizację podstawowego celu edukacyjnego geografii na tym poziomie edukacji, którym wg twórców podstawy programowej jest interpretacja treści map. Mapy na alonżu: mapa polityczna świata; mapa fizyczna świata; infografiki pozwalające na przyjrzenie się z bliska życiu mieszkańców różnych regionów świata, poglądowe wykresy zawierające aktualne dane. Zadania z bloku Geografia w praktyce pozwolą uczniom na zwiększenie umiejętności uważniejszej i bardziej wnikliwej obserwacji otoczenia oraz zmian postrzegania świata w codziennym życiu i pozwolą na zrozumienie, że aktualny świat w wielu aspektach jest globalną wioską. Podręcznik przeznaczony na 30 godzin lekcyjnych. Działy: 1. Azja, 2. Afryka, 3. Ameryka, 4. Australia i Oceania. Obszary okołobiegunowe Lekcja składa się z: poleceń przed lekcją, treści lekcji, poleceń wplecionych w lekcję (np. znajdź w internecie), wydzielonych modułów, takich jak: ciekawostki Dowiedz się więcej Geografia w praktyce Wiesz, rozumiesz Sprawdź się (zadania na koniec lekcji). Dział będzie się składał z lekcji, podsumowania działu i zadań sprawdzających.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?