Szeroki wybór książek, multimediów z zakresu szeroko pojętej kultury: architektura, duchowy wymiar twórczości, szlaki kajakowe, współczesne media, przemoc w mediach, polityka. Odnajdziesz tu również książki i podręczniki idealne dla uczniów oraz studentów. Szeroki wybór beslsellerów i nowości.
W dojrzałym kapitalizmie budowa wartości produktu opiera się na technologiach kulturowych wykorzystywanych powszechnie przez marketing. Kulturowe znaczenia i toposy kształtują twarz i misję oferty rynkowej. Zwrotnie wpływa to na sposoby rozumienia podstawowych kategorii określających nasze relacje ze światem: użyteczność, niezbędność, niedostatek, unikatowość, autoteliczność itp. W ten sposób kapitalizm staje się kulturą i źródłem wartości.
O ile jednak technologie produkcji muszą uwzględniać opór materii i ograniczoność ziemskich zasobów, o tyle kreacje marketingowe oparte na kulturze już nie. Odwołujące się do wartości doznania i opowieści wytwarzane na potrzeby komercyjne wymagają wszak materialnych wehikułów. W efekcie dochodzi do niekontrowanej eksploatacji zasobów przyrodniczych i ludzkich. W tym sensie wartości stają się źródłem katastrofy.
Autor monografii opisuje oba procesy i pokazuje ich konsekwencje dla świata i ludzi.
Celem monografii Kapitalizm jako źródło wartości. Wartości jako źródło katastrofy jest ukazanie kulturowych blokad kapitalizmu, które uniemożliwiają wyjście z pogłębiającego się impasu (kryzys klimatyczno-ekologiczny). Autor przekonuje, że skuteczne podjęcie działań zmierzających do jego przezwyciężenia, z regulacjami prawnymi włącznie, wymaga rozpoznania języka wartości, w którym te blokady są zawarte. Nie da się przeprowadzić zmiany gospodarczej, oddziałując wyłącznie na gospodarkę, ponieważ proces gospodarczy jest mocno osadzony w procesach kulturowych, które ten zrost gospodarki
z kulturą konserwują i uniemożliwiają realne wyjście poza
paradygmat wzrostu.
Z recenzji dr. hab. Macieja Krzykawskiego, prof. UŚ
Ujmując monografię Jacka Schindlera od strony teoretycznej, można nazwać ją kulturoznawczo-filozoficznym traktatem aksjologicznym. Autor sięga w nim po filozoficzne środki budowania układu pojęciowego od najbardziej podstawowego poziomu — kategorii „wartości” i „wartościowania” — przechodząc przez pojęcie „użyteczności” i wydzielając przy tym różne jej odmiany, by finalnie dojść do kategorii „rzadkości” i „unikatowości”. Ten filozoficznie skonstruowany wywód zostaje jednak zbudowany za pomocą koncepcji czerpanych przede wszystkim z teorii kultury oraz ekonomii.
Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Abriszewskiego, prof. UMK
Jerzy Grotowski – reżyser, nauczyciel, wizjoner to jeden z najważniejszych teoretyków i praktyków teatralnych XX wieku. Reformator, którego prace zmieniły współczesny teatr.
Tytułowe „wartości urzeczywistniane” monografii Przemysława Radwańskiego zwracają uwagę na to, co było w dziele Grotowskiego rzeczywiste i dziejące się, a nie tylko deklarowane i komunikowane. Autor podjął się zadania bardzo trudnego — opisania doświadczeń i zdarzeń, które trudno zamknąć w precyzyjnych definicjach. I o których niewiele wiadomo. Nie mamy pewności, co naprawdę działo się w latach siedemdziesiątych w lasach Brzezinki pod Oławą, salach Laboratorium, w starym młynie czy na zamku w Grodźcu, gdy Grotowski „wyszedł z teatru” i skierował się w stronę działań parateatralnych. Istnieje niewiele opracowań tego okresu działań artysty.
Opisując działania Jerzego Grotowskiego z tego okresu autor odchodzi od języka naukowej zwięzłości. Używa obrazów i metafor, które pomagają oddać i zrozumieć esencję działań maga teatru. Stara się uchwycić nieuchwytne. Powstała dzięki temu barwna i sugestywna opowieść o wyjątkowym podejściu do kultury i sztuki.
BIOGRAM
Przemysław Radwański — wykładowca (od 2008 roku) kulturoznawstwa w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. W latach 1975–76 brał udział w działaniach parateatralnych Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, a później w prowadzonych przez Uniwersytet Wrocławski badaniach kultury Dolnego Śląska i działaniach olsztyńskiej Pracowni. Pracował w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, współtworzył holistyczny ośrodek EKO-OKO i szereg pozarządowych programów edukacyjnych, między innymi Edukacja w Naturze, Zielony Certyfikat, Mała Szkoła, Forum Inicjatyw Oświatowych. Zainteresowania: aksjologia kulturoznawcza i animacja kultury.
ORCID: 0000-0002-0165-7878
RECENZJA
Studium doktora Przemysława Radwańskiego wzbogaca polskie piśmiennictwo naukowe o cenną pozycję. Autor z dużą odwagą i godną podziwu sumiennością podejmuje się analizy jednego z najbardziej problematycznych i ambitnych, ale też trudnych do opisania przedsięwzięć Jerzego Grotowskiego.
Parateatr czy „kultura czynna” to utopijny projekt ekologiczny, próba przywrócenia Człowiekowi bezpośredniego kontaktu z naturą i zainicjowania odrodzenia społecznego.
Dr Radwański nie rekonstruuje parateatralnych zdarzeń, ale poddaje to zjawisko ocenom aksjologicznym z perspektywy teorii wypracowanych przez wrocławskich kulturoznawców. To nowatorskie spojrzenie na dzieło Grotowskiego przynosi zaskakujące i wielce inspirujące rezultaty. Grotowski został potraktowany po raz pierwszy z taką powagą jako twórca urzeczywistniający wartości. Autor formułuje serię intrygujących i często wnikliwych tez, które z pewnością staną się punktem wyjścia do dalszych badań nad spuścizną Grotowskiego.
Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Kocura,
Uniwersytet Wrocławski
Odwołując się do opublikowanej literatury na temat „kultury czynnej” i poszczególnych przedsięwzięć parateatralnych Grotowskiego i Teatru Laboratorium, Radwański systematycznie omawia wartości urzeczywistniane w toku tych aktywności: po pierwsze, rozbrojenie, czyli metaforyczne „obmycie”; po wtóre, doświadczenie percepcji bezpośredniej; po trzecie, doświadczenie bycia „takim, jakim się jest, cały”'; po czwarte, procesualność; po piąte, doświadczenie nunc stans, czyli „wiecznego teraz”; po szóste, rozbudowaną w wypowiedziach Grotowskiego metaforę braterstwa; po siódme wreszcie, Święto i świętość.
Z recenzji prof. dr. hab. Leszka Kolankiewicza,
Uniwersytet Warszawski
Wywiady z niezwykłymi ludźmi z różnych dziedzin nauki i pracy, także ze społecznikami i działaczami oraz pasjonatami. Bo życie i jego bogactwo tworzą właśnie ludzie.
W publikacji Biblioteki muzealne i teatralne w systemie kultury analizowany jest status, zawartość i rola zasobów bibliotecznych w muzeach i teatrach. Przedstawiono, jak te instytucje, mimo różnic, realizują swoje misje w różnych przestrzeniach kulturalnych, wypełniając zadania interakcji i komunikacji z odbiorcami poprzez obiekt, obraz, dźwięk i słowo. Muzea, z ich cennymi kolekcjami sztuki i artefaktów oraz teatry, jako przestrzenie kreatywności i integracji społecznej, odgrywają kluczową rolę w zachowaniu i prezentacji dziedzictwa kulturowego.
Publikacja wychodzi naprzeciw wieloletnim staraniom środowiska nauczycieli bibliotekarzy o ujednolicenie warunków funkcjonowania polskich bibliotek szkolnych. Jesteśmy przekonani,
że efekty działań dobrze zorganizowanej biblioteki szkolnej i kompetentnego nauczyciela bibliotekarza są ważnym składnikiem tworzenia edukacyjnej wartości dodanej. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja Wytycznych IFLA dla bibliotek szkolnych w języku polskim, którą oddajemy do rąk Czytelników będzie doceniona i wykorzystana w celu stworzenia w Polsce solidnych fundamentów dla bibliotek służących wszechstronnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.
Czy zastanawialiście się, jak algorytmy mediów społecznościowych wpływają na użytkowników? Książka ta ukazuje, jak mechanizmy filtrowania treści kształtują widownię social mediów. Niektóre teorie twierdzą, że użytkownicy stają się bierną masą, poddaną działaniu reklam i propagandy. Czy jednak mogą zachować choć odrobinę kontroli?
Autorka analizuje te zagadnienia na podstawie wyników sondażu reprezentatywnej grupy internautów. Przedstawia także genezę algorytmów filtrujących i wyjaśnia koncepcję algorytmicznej widowni, opisując rozwój mediów i towarzyszące im nadzieje, narodziny masowej widowni oraz relacje mediów z odbiorcami.
Książka jest obowiązkową lekturą dla medioznawców, socjologów cyfrowych i wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć działanie mediów społecznościowych. Autorka, uznana badaczka, proponuje również rozwiązania, które mogą uczynić te media bardziej przyjaznymi dla użytkowników.
Publikacja stanowi pokłosie konferencji, która odbyła się 19 października 2023 r. w Bibliotece Głównej Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Celem monografii jest zaprezentowanie doświadczeń bibliotek wynikających z ich funkcjonowania w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie i społeczeństwo wiedzy.
W tomie zamieszczono artykuły prezentujące doświadczenia bibliotek akademickich w obszarze implementacji nowoczesnych technologii oraz omawiające metody tworzenia nowych i optymalizację istniejących już usług czy przybliżające wyzwania stojące przed bibliotekami w związku z potrzebami różnych grup odbiorców.
Książka składa się z dwóch części:
Oferta bibliotek a nowe technologie – problemy, sukcesy i doświadczenia
Biblioteki akademickie wobec potrzeb użytkowników i pracowników.
Torebki Chanel to niezaprzeczalny synonim luksusu, elegancji i szyku. Ponadczasowe, zawsze modne, są chętnie wybierane jako dopełnienie stylizacji przez miłośniczki mody i dobrego stylu. Od czasu premiery modelu 2.55 w 1955 roku marka Chanel wprowadziła na rynek wiele torebek , które osiągnęły status kultowych.W książce, której autorką jest Laia Farran Graves, przedstawiona została historia niezwykłej kobiety stojącej za stworzeniem wielkiego domu mody, Gabrielli "Coco" Chanel, oraz produkowanych przez niego torebek. Pokazano tu najsłynniejsze modele, ich liczne sezonowe warianty, limitowane edycje i specjalne funkcje. Każdy z nich został dokładnie opisany, z uwzględnieniem cech charakterystycznych oraz detali wykonania.Autorka przedstawia szczegóły związane z procesem produkcji torebek oraz techniki wykorzystywane przy tworzeniu tych modowych arcydzieł, a także podpowiada, jak rozpoznać, czy mamy do czynienia z oryginalnym wyrobem marki Chanel.To najlepszy przewodnik po świecie ekskluzywnych akcesoriów, dzięki któremu nie tylko poznasz historię kultowych torebek jednej z największych modowych marek, ale także zyskasz pomoc przy zakupie wymarzonej torebki na rynku wtórnym.
Praca Piotra Cichockiego to wielowarstwowe dzieło, które łączy w sobie precyzyjną analizę etnograficzną z głęboką refleksją nad przyszłością nauki. Opierając się na badaniach terenowych w Regionie Północnym Malawi, autor prezentuje wielowymiarowe spojrzenie na praktykę vimbuza, która pełni rolę zarówno medyczną, polityczną, artystyczną, jak i religijną. Ale książka to nie tylko szczegółowa monografia – stanowi również inspirujący traktat metodologiczny, który stawia kluczowe pytania o rolę etnografii w procesie dekolonizacji wiedzy. Autor dekonstruuje tradycyjne podejścia, jednocześnie rozważając nowe perspektywy, które redefiniują miejsce etnografii w globalnym, zdecentralizowanym świecie.
******
Vimbuza of Northern Malawi: Embodied Theories, Practices of Postcoloniality
Piotr Cichocki’s book is a multi-layered work, combining precise ethnographic analysis with deep reflection on the future of science. Based on his fieldwork in the Northern Region of Malawi, the author present a many-sided look at the practice of vimbuza, which plays a medicinal, political, artistic as well as religious roles. But the book is more than a meticulous monograph – it also constitutes an inspiring methodological treaty posing key questions about the role of ethnography in the process of decolonizing knowledge. Traditional approaches are deconstructed and new perspectives explored that redefine the place of ethnography in a global and decentralized world.
Moja ostatnia książka, za pośrednictwem której "chcę się podzielić z podobnymi do mnie stworzeniami naszego wspólnego ojca prawie wszystkimi ukrytymi do tej pory i nieoczekiwanie poznanymi przeze mnie tajemnicami wewnętrznego świata człowieka".Gurdżijew napisał te słowa 6 listopada 1934 roku. Przez kilka następnych miesięcy całkowicie poświęcił się przygotowywaniu materiału do trzeciego cyklu swoich pism pod tytułem Życie jest realne tylko wtedy, gdy "Ja jestem".Potem nagle, 2 kwietnia 1935, bezpowrotnie przestał pisać.Tekst zawarty w niniejszej książce to fragmentaryczny i wstępny szkic tego, co Gurdżijew zamierzał w niej przedstawić, a co miało "sprzyjać pojawieniu się w myśleniu i uczuciach czytelnika prawdziwego niefantazyjnego wyobrażenia o świecie realnym".Gurdżijew zwraca się do człowieka epoki współczesnej, do człowieka w głębi niespełnionego, odczuwającego brak sensu w swoim życiu. Wskazuje mu drogę, która nie izoluje od życia, lecz przez nie biegnie; drogę, która uwzględnia wszystkie sprzeczności, wszystkie przeciwstawne siły.Georgij Iwanowicz Gurdżijew, uważany za jednego z największych mistyków XX wieku, urodził się w Armenii około 1870 roku i zmarł w Paryżu w 1949. W latach 1894-1912 podróżował po Azji i Bliskim Wschodzie, zgłębiając tajniki prastarych tradycji i poszukując prawdy o człowieku. W 1913 roku przeniósł się do Moskwy, a po wybuchu rewolucji bolszewickiej wyjechał na Kaukaz, potem do Konstantynopola i w końcu osiadł we Francji, gdzie w 1922 roku założył organizowany od lat Instytut Harmonijnego Rozwoju Człowieka.W 1924 roku, po ciężkim wypadku samochodowym, Gurdżijew skupił się na pracy pisarskiej, która miała objąć trzy cykle pism. Pierwszy cykl pod tytułem Opowieści Belzebuba dla wnuka ukazał się zaraz po jego śmierci. Drugi, zatytułowany Spotkania z wybitnymi ludźmi, został opublikowany dopiero kilka lat później, a trzeciego nigdy nie skończył.
Alchemia, psychodelia i buddyzm w artystycznej enklawie na Górnym ŚląskuEzoteryczna historia polskiej inteligencjiCo to jest Śnialnia? To miejsce, w którym się śni, i przestrzeń, gdzie sny się urzeczywistnia. Ich sen był snem o wolności.Malarze Urszula Broll, Antoni Halor, Zygmunt Stuchlik, Andrzej Urbanowicz i Henryk Waniek wymknęli się do Śnialni z realiów PRL-u. W latach sześćdziesiątych XX wieku stworzyli przy ulicy Piastowskiej 1 w Katowicach legendarną Pracownię, która przetrwała sześć dekad. Najpierw kusiła duchowością, a po 1989 roku - ekscesem, testując granice odzyskanej wolności.W kręgu oddziaływania Pracowni znalazły się ważne dla polskiej kultury postacie, m. in.: Zdzisław Beksiński, Henryk Mikołaj Górecki, Jerzy Illg, Ryszard Krynicki, Mieczysław Litwiński, Jarosław Markiewicz, Jacek Ostaszewski, Tadeusz Sławek, Olga Tokarczuk czy Ingmar Villqist.Rafał Księżyk powraca z polifoniczną, osadzoną w śląskich realiach opowieścią o tym, co wydawało się eskapizmem, a zmieniło rzeczywistość. W Pracowni publikowano jedne z pierwszych w Polsce Ludowej samizdatów, stąd wyruszano w pionierskie psychodeliczne tripy, tutaj zaczął się polski buddyzm zen. Rozwinęła się wrażliwość, która pozwoliła spojrzeć na Śląsk i na Polskę w nowy sposób.Rafał Księżyk jest współautorem bestsellerowych biografii artystów: Tomasza Stańki, Roberta Brylewskiego, Tymona Tymańskiego, Kazika Staszewskiego, Marcina Świetlickiego i Muńka Staszczyka oraz autorem książek 23 cięcia dla Williama S. Burroughsa, Wywracanie kultury. O dandysach, hipsterach i mutantach, Dzika rzecz. Polska muzyka i transformacja 1989-1993.
Odkryj najpiękniejsze miejsca na świecie w jednej niezwykłej książce! Wyrusz w podróż po fascynujących zabytkach Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk, które zachwycają swoją historią, architekturą i niepowtarzalnym urokiem. Od majestatycznego pałacu Schnbrunn w Wiedniu, przez zapierające dech w piersiach Meteory w Grecji i tajemnicze piramidy w Gizie, aż po monumentalne Machu Picchu w sercu Peru. Poznaj cuda starożytnych cywilizacji, takie jak Angkor Wat, Borobudur czy Tadź Mahal. Odkryj architektoniczne perełki, jak dzieła Gaudego w Barcelonie, zamki w Dolinie Loary czy monumentalny Wersal. Zachwyć się różnorodnością miejsc, od średniowiecznego Carcassonne, przez mistyczną Petrę, aż po nowoczesne cuda jak Braslia.Atlas zabytków to przewodnik pełen zapierających dech w piersiach zdjęć, ciekawostek i inspiracji do podróży. Idealny dla miłośników kultury i architektury. Wybierz się w niezapomnianą podróż, nie wychodząc z domu!
Odkryj skarby kultury i architektury z całego świata w jednym wyjątkowym przewodniku!Zanurz się w fascynującą podróż przez wieki historii i odkryj miejsca, które ukształtowały naszą cywilizację. Od majestatycznego pałacu Schnbrunn w Wiedniu, przez mistyczne klasztory Meteory w Grecji, po monumentalne piramidy w Gizie i tajemnicze ruiny Machu Picchu w sercu Andów.Poznaj wspaniałość starożytnych budowli, takich jak Angkor Wat, Tadź Mahal czy Borobudur. Zachwyć się europejskimi klejnotami architektury, jak dzieła Gaudego w Barcelonie, romantyczne zamki w Dolinie Loary czy przepych Wersalu. Od średniowiecznych murów Carcassonne, przez skalną stolicę Petrę, aż po unikalne krajobrazy Kapadocji każde miejsce opowiada swoją niepowtarzalną historię.Zabytki świata to zbiór inspirujących zdjęć, fascynujących faktów i niezapomnianych opowieści o najpiękniejszych zakątkach globu. Doskonały towarzysz dla miłośników podróży, kultury i sztuki.Rozpocznij swoją podróż po świecie bez konieczności pakowania walizek!
Święta Wielkanocne to wyjątkowy czas, bo niesie ze sobą radość i nadzieję. Zanim przyjdą, razem z promieniami wiosennego słońca, poznaj różne zwyczaje i obrzędy wielkanocne. Przeczytaj o obchodach kolejnych świątecznych dni. Dowiedz się, jakie pokarmy powinny znaleźć się w święconce, i wykonaj samodzielnie figurki owieczek i baranków.
Święta Wielkanocne to czas pełen radości z odradzającego się życia. Zanim nadejdą, poznaj różne zwyczaje z nimi związane - te praktykowane do dziś oraz te nieco już zapomniane. Dowiedz się, co symbolizują baranek, chleb albo chrzan, które wkładamy do świątecznego koszyczka. Poznaj techniki zdobienia jajek i przygotuj świąteczną kartkę-pisankę.
When The Kinfolk Table was published in 2013, it transformed the way readers across the globe thought about small gatherings. In this much-anticipated follow-up, Kinfolk founder Nathan Williams showcases how embracing that same ethos—of slowing down, simplifying your life, and cultivating community—allows you to create a more considered, beautiful, and intimate living space.
The Kinfolk Home takes readers inside 35 homes around the world, from the United States, Scandinavia, Japan, and beyond. Some have constructed modern urban homes from blueprints, while others nurture their home’s long history. What all of these spaces have in common is that they’ve been put together carefully, slowly, and with great intention. Featuring inviting photographs and insightful profiles, interviews, and essays, each home tour is guaranteed to inspire.
Ta publikacja - to studium metodologiczno-badawcze poświęcone analizie publikacji prasowych wokół ołtarza Wita Stwosza w XIX, XX i XXI wieku. Autor wnikliwie bada, jak zmieniały się narracje, interpretacje i znaczenia przypisywane temu arcydziełu sztuki gotyckiej w różnych okresach historycznych. Książka łączy podejście historyczne z analizą jakościową, oferując unikalny wgląd w sposób, w jaki prasa kształtowała opinie publiczne na temat kultury i dziedzictwa narodowego. To pozycja obowiązkowa dla badaczy mediów, historyków sztuki oraz wszystkich zainteresowanych relacjami między prasą a kulturą na przestrzeni trzech stuleci. Od Wydawcy
Lutowy Miesięcznik ZNAK Dotknij mnie Dotyk jest najważniejszym ludzkim zmysłem: w żadnej chwili naszego życia nie przestaje działać. Gdy się dotykamy, otwiera się cały wachlarz zjawisk - tych znanych nam wszystkim z doświadczenia, ale i tych ukrytych, subtelnych, a nawet nieoczekiwanych. I choć działanie receptorów na skórze opisujemy językiem nauki, to czujemy, że w dotyku chodzi głównie o relacje i kontakt z drugą osobą. O tym, co się wydarza podczas dotykania opowiadamy w najnowszym ZNAKu przez pryzmat zaburzeń tego zmysłu, zawodu aktorskiego i doświadczeń z terapią psychosomatyczną. ·Jak dotyk wzmacnia układ odpornościowy? ·Na czym polega terapia psychosomatyczna? ·Co czują aktorzy, gdy całują się na scenie? Odpowiadają: Marta Alicja Trzeciak, Maciej Topolski oraz koordynatorki intymności – Kaja Wesołek Podziemska i Marta A. Zygadło Ponadto w numerze: ·Olga Boznańska. W jej pracowni nawet mrówki były pod ochroną ·Dlaczego feministka Luce Irigaray wzbudza tyle kontrowersji? ·Himalaista Leszek Cichy: Na lodowcu dobrze się myśli ·Konrad Swinarski – kometa, która zgasła za szybko ·Italo Calvino: Artur Madaliński o włoskim dyrygencie liter ·Krzyżówka Miesięcznika: zgadnij kolejny Temat Miesiąca NOWOŚĆ! ·Polecenia filmowe Diany Dąbrowskiej ·Felietony Małgorzaty Rejmer, Elizy Mórawskiej-Kmity i Janusza Poniewierskiego Ilustracja okładkowa: Olka Osadzińska
Fascynujące, ilustrowane przewodniki po światach pełnych bóstw, duchów i potworów, labiryntach wierzeń i religii z odległej przeszłości, opowieściach i legendach, które inspirują do dziś seria Mitologie Świata poprowadzi cię przez najciekawsze zakamarki różnych kultur. Czy kami mogą lubić się z yokai?Kto dziś czyta Kojiki, czyli najstarszy japoński zbiór legend?Jakich przodków miała Mechagodzilla?Co łączy J-horrory z duchami onryo?Jak sintoizm i buddyzm wpłynęły na regionalny japoński folklor? Od najstarszych spisanych legend o powstaniu świata, Izanagim i Izanami, ich potomstwie oraz początkach Japonii, przez średniowieczne kroniki i opowieści o cesarzach, wojownikach, pustelnikach i mściwych duchach, po ich dzisiejsze technologiczne reinkarnacje. Ta książka to znakomite wprowadzenie w tajemniczy świat yokai i yurei. Japońskie mity i legendy to także skarbnica inspiracji dla anime, mangi, gier komputerowych, filmów aktorskich i innych form sztuki Frydman pokazuje, jak żyją one w dzisiejszej kulturze i jak współcześni Japończycy czerpią z motywów i symboli z przeszłości.To obowiązkowa lektura dla każdego, kto interesuje się Krajem Kwitnącej Wiśni dzięki niej lepiej zrozumiesz kulturę japońską i ujrzysz ją w nowym świetle.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?