Szeroki wybór książek, multimediów z zakresu szeroko pojętej kultury: architektura, duchowy wymiar twórczości, szlaki kajakowe, współczesne media, przemoc w mediach, polityka. Odnajdziesz tu również książki i podręczniki idealne dla uczniów oraz studentów. Szeroki wybór beslsellerów i nowości.
Mała Safa pochodzi ze skrajnie biednej rodziny w Dżibuti. Wychowana w slumsie, została wybrana do roli małej Waris Dirie w ekranizacji światowego bestselleru Kwiat pustyni.
Dramatyczna scena brutalnego obrzezania dziewczynki doprowadza do łez ludzi w kinach na całym świecie. Ale tak naprawdę Safa nie została obrzezana. Waris Dirie jest więc tym bardziej przerażona, gdy dowiaduje się, że dziewczynka wkrótce ma być okaleczona. I robi wszystko, by uchronić ją przed straszliwym losem. Gdy Waris Dirie pierwszy raz spotyka małą Safę ze slumsu w Dżibuti, powracają bolesne wspomnienia z jej własnego dzieciństwa. Ale czuje też ulgę: dziewczynka, która ma zagrać w ekranizacji jej historii, Kwiecie pustyni, jest jeszcze nietknięta. Tym większe jest przerażenie Waris, gdy dowiaduje się, że rodzice dziewczynki honorarium za jej udział w filmie chcą przeznaczyć właśnie na obrzezanie córki. Dla Waris to oczywiste: trzeba dziewczynkę za wszelką cenę uchronić przed okaleczeniem. Zawiera z rodzicami umowę: jej fundacja Kwiat Pustyni zadba o to, by Safa otrzymała wykształcenie i będzie wspierać jej bardzo biedną rodzinę aż do uzyskania przez dziewczynkę pełnoletniości.
Cztery lata po ukończeniu pracy nad filmem Waris odwiedza Safę i jej rodzinę w Dżibuti i stwierdza, że mimo umowy Safie nadal grozi poważne niebezpieczeństwo. Po licznych bojach z jej rodziną i wielu perypetiach w Dżibuti i Europie Waris i jej zespół znajdują sposób, by uratować nie tylko Safę, lecz także tysiące innych niewinnych afrykańskich dziewczynek.
Podobnie jak całe dzieło Claude`a Lvi-Straussa, niniejszy tom, który swój tytuł zapożycza od jednego z rozdziałów, podkreśla nierozerwalną więź pomiędzy myślą mityczną i myślą naukową`, nie redukując bynajmniej tej drugiej do tej pierwszej. Przypomina nam, że pomiędzy społeczeństwami określanymi, jako złożone a tymi, które uważa się za pierwotne lub archaiczne`, nie istnieje tak wielki dystans, jak długo sądzono. Stwierdzenie to wynika z procedury czy, mówiąc inaczej, z metody, która jednocześnie zmierza do zrozumiałego ujęcia codzienności: To, co dalekie, wyjaśnia to, co bliskie, lecz to, co bliskie, może również wyjaśnić to, co dalekie`. Z przedmowy Levi-Strauss podkreśla, że każda praktyka, wierzenie czy obyczaj, niezależnie od tego, jak wydawałyby się dziwne, zaskakujące czy nawet oburzające`, mogą być pojmowane wyłącznie w odniesieniu do swego kontekstu. Claude Lvi-Strauss (ur. w 1908 r. w Brukseli, zm. w 2009 r. w Paryżu), jeden z najważniejszych intelektualistów XX wieku, autor przełomowych dzieł, jak Antropologia strukturalna, Smutek tropików i Myśl nieoswojona, twórca strukturalizmu jako metody badania kultury.
Przedstawiona praca stanowi bardzo interesujące i wartościowe studium na temat zachowań politycznych mieszkańców Dolnego Śląska. Autor oparł swoją analizę na podejściu kulturologicznym. Ciekawy jest wniosek o braku istotnego związku między cechami społeczno-demograficznymi a poglądami i zachowaniami politycznymi, co podważa tradycyjną w socjologii politycznej interpretację ekonomiczno-społeczną podziałów i zachowań politycznych.
Z recenzji prof. Jerzego J. Wiatra
Zarówno w debacie prowadzonej w mediach, jak i na poziomie nauk społecznych dominuje przekonanie, że Polacy kierują się w swoich przekonaniach politycznych nie własnymi interesami, miejscem w strukturze społecznej, lecz świadomie lub nie realizowanymi modelami kulturowymi i związanymi z nimi wartościami. Dlatego często można usłyszeć, że w Polsce podziały polityczne i zachowania wyborcze mają charakter tożsamościowo-kulturowy.
Chcąc zbadać kulturowe uwarunkowania orientacji politycznych Dolnoślązaków, wyodrębniłem w pracy sześć opozycyjnych par orientacji kulturowych (świecka versus religijna, egalitarna versus hierarchiczna, orientacja na współpracę versus na rywalizację, orientacja wolnościowa versus na podporządkowanie, wysoki versus niski kapitał społeczny oraz orientacja materialistyczna versus postmaterialistyczna). Zabieg ten pozwolił na analizę całościowego, indywidualno-subiektywnego stosunku badanych do rzeczywistości społecznej i tego, jak wiąże się on z ich sympatiami politycznymi. Ponadto badając korelację między reprezentowanymi przez badanych orientacjami kulturowymi a ich poszczególnymi cechami społecznymi, poruszyłem temat społecznego determinizmu orientacji kulturowych.
Z Wprowadzenia
Podróż, w tym również droga, jak przyjmują niektórzy badacze, była i jest nośnikiem kultury. Podróżnik - duchowny, wybierający się na wędrówkę, nie był tylko zwykłym turystą podziwiającym zabytki oraz piękno natury.Wyróżnić można kilka powodów skłaniających go do zaplanowania i zrealizowania wędrówki, a to: religijny, dyplomatyczny, naukowo-poznawczy oraz artystyczny. Chcąc przybliżyć i opisać podjętą podróż, autorzy artykułów niniejszego tomu, zatrzymali się na trzech podstawowych jej aspektach. Pierwszym był niewątpliwie sam podróżnik, decydujący się dobrowolnie i z ochotą, ale także pod przymusem, na rozkaz władzy zwierzchniej lub na zasadzie skazującego go wyroku sądowego, podjąć wędrówkę.Droga z wszystkimi jej konsekwencjami, a więc ryzykiem i niebezpieczeństwami czyhającymi na lądzie, morzu i w górach, to drugi aspekt podjętego problemu. Trzecim elementem było osiągnięcie zamierzonego rezultatu. A więc dyplomata wypełni podjęte zadanie, pielgrzym dotrze do miejsca uznanego za święte, duchowni artyści zrealizują zaplanowane dzieło sztuki, studiujący zakonnicy wzbogacą swą wiedzę, a wszyscy podróżujący z ciekawością turysty i z wiarą pielgrzyma odkryją nowy i nieznany świat.
Fan fiction różnorodne formy wykorzystywania postaci czy światów wykreowanych przez utwory kultury masowej jest od lat ulubionym przez odbiorców sposobem uczestniczenia w popkulturze. Mowa o całej galaktyce opowiadań, nowych wersji, dopisanych rozdziałów, wymyślonych romansów, którymi obrasta każda popularna seria powieści, filmów czy anime. Takie przekształcanie wymaga empatii, świetnej znajomości oryginału, często też słuchu literackiego, a potrafi zarazem jednoczyć miłośników i ostro ich dzielić. Autorka analizuje liczne podgatunki takiej twórczości (slash fiction, crossover fiction, gap filler), wprowadza w żargon (Mary Sue, fanon, genderswap, pairing) i dostrzega, że obdarowywanie innych remiksami czy alternatywnymi zakończeniami to wykroczenie przeciw zasadom konsumpcji, to oddolna, autentyczna forma wypowiedzi, czyniąca z odbiorcy twórcę, niejako potwierdzenie słusznej intuicji magazynu Time, który w 2006 jako człowieka roku wybrał każdego z anonimowych autorów Ciebie.Książka dla każdego, kto widział kiedyś yuri albo yaoi. Albo chociaż fluff.Lidia Gąsowska absolwentka Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, literatury i kultury popularnej XX wieku. Interesuje się nowymi sposobami uczestnictwa w kulturze, fantastyką oraz metodyką nauczania języka polskiego. Autorka artykułów w czasopismach i tomach zbiorowych, współredaktorka książek Mody w literaturze i kulturze popularnej (2011) oraz Tropy literatury i kultury popularnej (2014)
Celem tej książki jest nie tyle rozstrzygnięcie, jakie formy przybierze rzeczywistość społeczna w wyniku zmagania się cechujących zglobalizowane społeczeństwo sprzeczności, co wyartykułowanie problemów, z jakimi przychodzi się zmierzyć badaczom szeroko rozumianej kultury współczesnej "w czasach globalizacji".
Esej Jacka Dobrowolskiego to antropologiczny szkic, który stara się odpowiedzieć pytanie, czy starożytne hasło „poznaj samego siebie” jest wciąż aktualne w naszych czasach, zdominowanych przez naukę i technikę. Esej został wyróżniony w drugiej edycji konkursu o nagrodę im. Barbary Skargi na esej metafizyczny.
[…] Psycholodzy, filozofowie, socjolodzy, politolodzy i kulturoznawcy badają oraz analizują rozmaite aspekty pamięci zbiorowej/kulturowej/społecznej, posługując się aparaturą pojęciową i metodami badawczymi właściwymi ich dyscyplinom.
W tym obszarze problemowym mieści się także praca dr Marty Karkowskiej „Pamięć kulturowa mieszkańców Olsztyna 1945-2006 w perspektywie koncepcji Aleidy i Jana Assmannów”.
Oryginalność tej pracy, która wyróżnia ją spośród innych, polega na ścisłym, wręcz organicznym połączeniu analizy wybranej teorii pamięci i badań empirycznych. […] Połączenie teorii i empirii w jednej pracy jest zawsze wielkim wyzwaniem, bowiem oznacza konieczność zdobycia kompetencji w dwu różnych, rozwijających się w znacznym stopniu niezależnie, dziedzinach. Marcie Karkowskiej natomiast udało się znakomicie powiązać teorie Assmannów z analizami materiałów empirycznych, którym te pierwsze wyznaczają kierunek i dostarczają języka opisu.
(z recenzji)
Wszak zanim zaprzyjaźniliśmy się z psem, to najpierw mieliśmy do czynienia z wilkiem, który powoli zmieniał się w psa. Więc czy wybierając psie towarzystwo, weszliśmy także we wspólnotę z jego nie- oswojonym przodkiem? Jeśli tak było, to jako ludzie jesteśmy z nim stowarzyszeni; przejęliśmy wilczą cząstkę, która pozostała w psim charakterze, nosimy jakieś´ wilcze cechy, które od psich trudno odróżnić´..
Informacja od profesora R. ekonomisty. Przed kilkoma dniami w KC odbyła się narada gospodarcza w sprawie planu pięcioletniego. Mówiono między innymi o planowanej produkcji alkoholu. Obecnie daje to państwu około stu miliardów złotych dochodu. W ciągu następnych pięciu lat dochód ten ma wzrosnąć do dwustu miliardów. W toku dyskusji profesor R. ośmielił się zauważyć, że nie wie, czy mamy się cieszyć z tego rodzaju wzrostu dochodu narodowego. W tym czasie na salę obrad wniesiono kawę, przekąski i koniaki. Premier Jaroszewicz, wzniósłszy kieliszek z koniakiem odpowiedzi żartobliwie: "Nie możemy im wszystkiego odbierać, niech mają przynajmniej wódkę i papierosy!" Po czym, w atmosferze pochlebczych śmieszków, wzniesiono toast za pomyślność Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. (Marian Brandys)
Trzeba w życiu zdobyć skarb czterdziestu rozbójników, lampę Aladyna, wybrać kilka gwiazd na niebie, by je zaadoptować, wsiąść do wymarzonej fury, ubrać wypasioną skórę i dostać na urodziny najdroższą komórę np. z serii Vertu, by zrozumieć, że fura, skóra i komóra z najgorętszej nawet półki nie są nic warte. - pisze Ewa Minge w swojej autobiografii „Życie to bajka”. Ewa Minge jest najbardziej znaną na świecie polską projektantką mody. Jej kolekcje były prezentowane na pokazach w Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu, Rzymie, Montrealu, Moskwie, Barcelonie, Berlinie, Wiedniu czy Dubaju. Od 20 lat prowadzi dom mody Eva Minge, zajmuje się też architekturą, wzornictwem przemysłowym i tworzeniem akcesoriów takich jak okulary, obuwie, biżuteria. W książce opowiada o tym, jak dążyła do sukcesu. Ma nadzieje, że jej historia będzie inspiracją, że doda sił tym, którzy wątpią w siebie. Książka pozwala zobaczyć z bliska kobietę, która odniosła sukces, matkę, przyjaciółkę, córkę. Autorka opowiada o swoim rozstaniu z mężem, o tym jak patrzy na salonowe życie, o tym, czym jest dla niej sztuka i moda. "Urodziłam się, by stworzyć świat z mojej wyobraźni, świat, jak z bajki, kolorowy, piękny, czarodziejski... dobry - pisze.
Menswear is now a respected, mature and yet highly creative part of the global fashion industry. From classic ‘heritage’ labels such as Albam Clothing through to dynamic, new labels such as Tellason, which set the fashion agenda for crafted, desirable denim or the clean, sartorially elegant lines of Won Hundred, the brands expertly selected and curated for this book represent the very best in a fast-changing international scene, be they the ones that create styles and set trends or those that innately understand how to sell and market menswear effectively.
Packed with critical insight and opinion, this book sets out to cut through the PR gloss of so much fashion writing. Each of the brands represented includes a sharp, brief profile of the people behind the brand and its history to date. And to provide even greater depth, the book also features essays on the major trends in the menswear scene and interviews with some of its key, influential figures.
Visually rich and encompassing the full range of apparel and accessories, including denim, workwear, outerwear, knitwear, shoes, bags, accessories and more, Contemporary Menswear is a source of inspiration and a must have ‘look book’ for all fashion designers, stylists, writers and students.
„W stronę instytucji krytycznej” to projekt interdyscyplinarny, na który składają się wystawa, rezydencje artystyczno-badawcze, publikacja oraz szereg działań o charakterze krytyczno-edukacyjnym, związanych z zagadnieniem krytyki instytucjonalnej i nowej muzeologii. Punktem wyjścia zadania jest Galeria Miejska Arsenał jako publiczna instytucja sztuki współczesnej, jej sposoby funkcjonowania oraz status, które w ostatnich miesiącach były głośno komentowane w Poznaniu i w środowiskach twórczych całej Polski. Koncepcja projektu odnosi się do praktyk artystycznych i praktyk środowiska kuratorów, krytyków i edukatorów sztuki, które to praktyki zostały w historii sztuki i kultury określone mianem krytyki instytucjonalnej. Poddając pod namysł te praktyki, przemyślenia i historię artystyczno-krytycznych działań rozpatrujących rolę instytucji sztuki w rzeczywistości społecznej, realizujemy przedsięwzięcie, które konstytuować może podstawy do rewizji i przemyślenia form i sposobów działania Galerii Miejskiej Arsenał obecnie i w przyszłości.
Publikacja ta powstała dzięki współpracy uznanych autorytetów w dziedzinie florystyki, mamy więc nadzieję, że okaże się źródłem rzetelnej wiedzy oraz dobrych wzorów. Jest adresowana do ludzi zawodowo związanych z dziedziną twórczości (i rzemiosła) jaką jest florystyka oraz do wszystkich zainteresowanych wykonywaniem aranżacji ślubnych. Powinni oni tu znaleźć w przystępny sposób przedstawione zasady wykonywania dobrych kompozycji oraz inspiracje do rozwijania własnej kreatywności w dziedzinie florystyki ślubnej.W książce zamieszczono wiele zdjęć, do których autorzy przygotowali wyczerpujące opisy. Fotografie wskazują na przeznaczenie kompozycji, technikę, jaką została wykonana, rodzaje wykorzystanych roślin oraz aspekt z dziedziny teorii florystyki zaprezentowany w pracy.
Interdyscyplinarne opracowanie dotyczące mediacji jako alternatywnej metody rozwiązywania sporów. Zawiera analizy naukowe i wyniki badań empirycznych rzucające nowe światło na kulturowe i komunikacyjne aspekty prowadzenia mediacji w praktyce działań organów wymiaru sprawiedliwości i administracji publicznej. Książka adresowana jest do osób zajmujących się mediacją naukowo, ale także do uczestników mediacji – mediatorów i stron, oraz do osób, które decydują o zastosowaniu tej metody rozwiązywania konfliktów: sędziów, prokuratorów, zastępców procesowych i osób zatrudnionych w organach administracji publicznej.
Fragment wstępu:
Aktywizacja jest zjawiskiem kompleksowym, wymagającym głębokiego zaangażowania ze strony wielu podmiotów. Pisanie o aktywizacji jest sztuką nietracenia tej złożoności, bo tylko podejście holistyczne i multidyscyplinarne daje możliwość jej rozumienia. Planując swoją wypowiedź stałem zatem przed kłopotliwym wyborem. Linearność tekstu wymaga, by podzielić go na omawiane kolejno i rozłącznie zagadnienia i problemy. Jednak każde wyłączenie osobnej kwestii oznacza rozcinanie żywego organizmu aktywizacji. Jest arbitralne, a jego rezultat może być zrozumiały dopiero po ponownym zintegrowaniu z całością, z której został wyjęty. Tak też jest w przypadku tej książki. Każdy z rozdziałów podchodzi z wybranej perspektywy do zjawisk i procesów, których kompletny opis wymaga perspektyw przyjętych w pozostałych rozdziałach.
Wyodrębnione w tytułach rozdziałów podmiotowość, zasoby i sprawczość to spojrzenia z trzech stron na aktywizację, dla której wszystkie trzy owe perspektywy są nieodłączne i fundamentalne. Właśnie kluczową dla tekstu kategorię procesu aktywizacyjnego będę dalej określał jako strukturę zależności pomiędzy podmiotowością, zasobami i sprawczością. Podobnie ścisłe zależności zachodzą pomiędzy omawianymi w kolejnych rozdziałach procesami i interwencjami. Współwystępują ze sobą i oddziałują wzajemnie.(...)
Tytuł książki Kulturowe uwarunkowania procesów aktywizacyjnych może sugerować, że w aktywizacji interesuje mnie tutaj wyłącznie to, co kulturowe. Ale gdy zapowiadam podejście holistyczne, wieloaspektowe, integrujące, czytelnik może podejrzewać, że uprawiam tutaj swoisty pankulturalizm. Że zagadnienia na ogół wiązane z socjologią, psychologią, geografią traktowane są tutaj jako kulturoznawcze. Tak jednak nie musi być, jeśli nie będziemy traktować dziedzin poszczególnych nauk jak oddzielanych miedzą pól, uprawianych przy użyciu niepasujących do siebie maszyn i urządzeń.(...)
--------------------------------------------------------------------------------
Spis Treści
1.Wstęp
2.Kultura i aktywizacja
3.Podmiotowość
4.Zasobność
5.Sprawczość
6.Aktywizacja jako proces
7.Aktywizacja jako interwencja
8.Zakończenie
9.Bibliografia
10.Indeks osobowy
Galeria Narodowa w Londynie, założona została w 1824 roku. Powstała po to, by szerokiej publiczności dać możliwość studiowania i podziwiania arcydzieł malarstwa. Reprodukowane w tym albumie obrazy stanowią punkty zwrotne w dziejach malarstwa europejskiego od czasów średniowiecza do końca XIX wieku. Bogato ilustrowana (ponad 550 fotografii barwnych) Galeria Narodowa w Londynie. Arcydzieła malarstwa jest nieocenionym źródłem wiedzy dla badaczy i miłośników sztuki.
Album jest publikacją poświęconą najcennieszym zabytkom architektury renesansowej w Polsce.
Prezentacja godnych odwiedzenia miejscowości została poprzedzona wstępem, który przygotuje Czytelnika do wycieczki po najpiękniejszych pałacach, zamkach, katedrach i kościołach, ratuszach i zespołach kamienic.
Autor wyjaśnia w nim pojęcie "renesansu" i zestawia hasłowo charakterystyczne cechy tego stylu w architekturze.
Reprint książki wydanej po raz pierwszy w 1964 r., która stanowi bardzo ciekawy dokument epoki. Przedstawia ewolucję mody kobiecej od końca XIX wieku do lat 60. XX stulecia. Autorka analizuje zmiany formy ubiorów i linii sylwetki kobiecej.
Na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego znajduje się, jak dotąd, kilkanaście obiektów z Polski. W niniejszym albumie zostały zaprezentowane wszystkie, m.in. historyczne centrum Krakowa i Kopalnia Soli w Wieliczce, Toruń, Malbork oraz nieskażona dzika przyroda (Puszcza Białowieska).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?