Szeroki wybór książek, multimediów z zakresu szeroko pojętej kultury: architektura, duchowy wymiar twórczości, szlaki kajakowe, współczesne media, przemoc w mediach, polityka. Odnajdziesz tu również książki i podręczniki idealne dla uczniów oraz studentów. Szeroki wybór beslsellerów i nowości.
Przyhamuj z makijażem oczu, jeśli uwydatniasz usta czerwoną szminką.
Zasady?
Chcesz mi powiedzieć, że Marilyn Monroe, Hedy Lamarr i Rita Hayworth się myliły?
Ikona glamour, muza projektantów, inspiracja dla milionów kobiet na świecie. Dita von Teese.
W prawdziwie wielkim stylu przeistoczyła się z piegowatej dziewczyny o włosach koloru truskawkowego blond, w kobietę z okładek Vogue’a i Vanity Fair. Sama nauczyła malować się kocie oko, szminkować usta na czerwono i robić pieprzyk, który przypomina znak interpunkcyjny. Jej znak rozpoznawczy.
Jest ucieleśnieniem kobiecości.
Poznaj jedną z najbardziej tajemniczych gwiazd Hollywood intymnie, prywatnie, a nawet bez makijażu. Artystka zdradza kulisy swojej drogi na szczyt oraz tajniki urody - alabastrowej cery, szczupłej talii, dzieli się radami i trikami, które stosuje w swoim codziennym życiu. Wprowadza w barwny świat Hollywood i za kulisy scen kabaretów oraz światowych wybiegów mody.
To prawdziwa księga ekscentrycznego glamour według Dity von Teese.
Odważ się być piękną.
Dita jest dla mnie ideałem Paryżanki – i to nieistotne, że wychowała się na Środkowym Zachodzie. Kiedy gości na moich wybiegach, wolę, żeby sama przygotowywała sobie makijaż i fryzurę. Uwielbiam silne osobowości, wyjątkowe charaktery, a Dita właśnie jest niczym bohaterka powieści czy hollywoodzkiego filmu.
Jean Paul Gaultier
Kiedy stajesz obok Dity, nie możesz przestać się zastanawiać, jak to możliwe, że istnieje coś tak delikatnie pięknego, a jednocześnie tak głębokiego i świeżego – jak wiosenna róża w pełnym rozkwicie. Możemy czuć się szczęściarzami, że mamy wreszcie dostęp do sekretów jej blasku.
Sharon Stone
Dita jest wyjątkowa, bo ciągle chce się doskonalić. Przez doskonalenie rozumiem tutaj, w jaki sposób ta urocza dziewczyna z maleńkiego amerykańskiego miasteczka odkryła swoje prawdziwe “ja”. Ona nigdy nie nudzi, ani nie jest znudzona, a to dlatego, że ciągle poszukuje, ciągle chce coś ulepszać, tak, poprzez swoje piękno, ale co najważniejsze, za sprawą swojej inteligencji.
Christian Louboutin
Opowieść o wigiliach Adama Mickiewicza pokazanych na szerokim tle epoki i biografii Wieszcza. W tok biografii o Mickiewiczowskich wigiliach wplecione zostały wątki biografii Autorki wspomnienia z młodości spędzonej w podlaskim, szlacheckim dworku, pamięć gwiazdki dzieciństwa, historia kolęd i polskich obyczajów wigilijnych.
Od czego zależy cena i wartość poszczególnych dzieł sztuki?
Kiedy i gdzie kupować, a kiedy i jak sprzedawać, aby na dziele sztuki zarobić?
Na czym polegają tzw. okazje, jak nie paść ofiarą fałszerza, czy oszusta?
W powszechnym przekonaniu ceny dzieł sztuki są tak wysokie, że na ich kupno pozwolić sobie mogą tylko najbogatsi. To mit, który należy obalić, aby otworzyć drzwi do świata sztuki: jakkolwiek liczone w setkach tysięcy, a nawet milionach aukcyjne rekordy robią wrażenie, warto wiedzieć, że ceny antyków i dzieł sztuki na naszym rynku zaczynają się już od kilkuset złotych.
Aby rozpocząć kolekcjonerską przygodę trzeba jednak mieć świadomość, jakie dzieła funkcjonują w obrocie rynkowym, w jaki sposób ocenia się ich autentyczność oraz wycenia, a także jakie mechanizmy rządzą rynkiem antykwarycznym. Celem książki jest przekazanie Czytelnikom wiedzy praktycznej, jaka jest podstawowym narzędziem kolekcjonera i inwestora.
Autorka bazując na swoim doświadczeniu zawodowym analizuje obecną kondycję rynku, realne perspektywy jego rozwoju, a przede wszystkim wyjaśnia, na czym polegają tzw. okazje, czyli sytuacje sprzyjające korzystnym dla inwestora transakcjom. Na przykładach pokazuje najbardziej powszechne techniki fałszerskie, dzięki którym zdobędziesz wiedzę na temat najczęściej spotykanych w handlu falsyfikatów. Poznasz także marketingowe sztuczki, jakie stosują ich nieuczciwi sprzedawcy. W publikacji odkryte zostały również tajniki warsztatu antykwariusza: dowiesz się, w jaki sposób ocenia się wartość artystyczną dzieła sztuki, a także jakie czynniki instytucjonalne kształtują jego wartość rynkową. Łącząc teorię z praktyką autorka przekazuje wiedzę, którą eksperci bardzo niechętnie się dzielą.
dr Monika Bryl
Z wykształcenia historyczka sztuki i socjolożka. Od roku 2005 pracuje w zawodzie antykwariusza w domach aukcyjnych. Jest autorką monografii warszawskiej wytwórni brązów Bracia Łopieńscy (2012) oraz ponad 30 artykułów poświęconych ocenie, wycenie oraz inwestowaniu w dzieła sztuki. W roku 2013 otrzymała przyznawaną przez Towarzystwo Przyjaciół Warszawy Odznakę Honorową im. Pamięci Prezydenta Stefana Starzyńskiego.
Z recenzji wydawniczych:
…to bardzo ważna pozycja w prężnie rozwijającej się dyscyplinie badań nad tańcem w Polsce. Jej ukazanie się z pewnością wypełni luki dotyczące istotnej gałęzi naszego dziedzictwa kulturowego, jaką są polskie tańce narodowe. Wartość tejże pracy jest tym większa, że autor (etnomuzykolog i antropolog tańca) konsekwentnie konstruuje ją na pograniczu choreologii i muzykologii, doskonale przedstawiając poszczególne przemiany i funkcje kanonu polskich tańców narodowych.
dr hab. Aleksandra Dziurosz, prof. UMFC
…nie same tańce jako takie są tu obiektem zainteresowania, choć nie znikają przecież z pola widzenia, a sieć zależności między tym co, muzyczne (taniec – utwór), tym, co cielesne (taniec – somatyczna manifestacja dźwięków), a tym, co buduje rozległą i skomplikowaną siatkę znaczeń społeczno-kulturowych. Tę sieć zależności bada autor poprzez śledzenie zmieniających się opinii i działań, w których manifestowały się zmienne postawy „przedstawicieli społeczności użytkującej tańce narodowe” wobec tanecznego kanonu, co zestawia z wpływającymi na niego czynnikami zewnętrznymi. Dzięki takiej metodzie, zestawionej z logiczną i porządkującą ogrom materiału źródłowego narracją chronologiczną, udało się w mojej opinii wyraziście i sugestywnie przedstawić płynną,
skomplikowaną, zmieniającą konteksty i przekształcającą się z biegiem czasu formę kanonu tańców narodowych.
dr Mariusz Gradowski (UW)
W najnowszym numerze Frondy LUX sporo o Niemczech. Oprócz tego wywiad z Jackiem Bartosiakiem, politologiem, ekspertem ds. geopolityki i strategii. O monopolizacji zbrodni II wojny światowej przez naród żydowski przeczytać można we fragmencie najnowszej książki Pawła Lisickiego „Krew na naszych rękach". A w związku ze zbliżającą się premierą „Wołynia" Mikołaj Mirowski zastanawia się, co jest kluczem do twórczości Wojciecha Smarzowskiego i jak zdiagnozować jego kino.
Inspiracji metodologicznych dostarczają tu przede wszystkim prace przedstawicieli tak zwanej Szkoły Frankfurckiej z Dialektyką oświecenia Horkheimera i Adorna na czele. Wychodząc z założenia, że Wiek Świateł jest epoką wewnętrznych aporii, autorka próbuje pokazać ich obecność w twórczości Krasickiego. Z jej rozważań wyłania się pisarz rozdarty pomiędzy tradycją a nowoczesnością, spadkobierca konserwatywnych idei szlacheckich, ziemiański obywatel i – jednocześnie – oświeceniowy intelektualista. Ukazanie tego fascynującego splotu sarmatyzmu z Oświeceniem w działalności artystycznej najwybitniejszego polskiego poety tych czasów, jest także przyczynkiem do chętnie w ostatnich latach podejmowanych rozważań na temat specyfiki rodzimej adaptacji idei Oświecenia francuskiego i angielskiego. [...] Konkludując: recenzowana praca to wynik uważnej lektury pism Krasickiego, świadczący o wrażliwości na napięcia aksjologiczne i światopoglądowe ewokowane przez tekst literacki oraz na wpisane w niego paradoksy i ideologiczne sprzeczności. Dyskurs charakteryzuje się dociekliwością i odwagą w formułowaniu pytań, co skłania odbiorcę do ponownego przemyślenia utrwalonych w literaturoznawstwie sądów na temat filozofii wpisanej w twórczość XBW, niejednokrotnie też rzuca na te kwestie nowe światło.
dr hab. Agata Seweryn
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co to jest opętanie i w jakim celu stosuje się egzorcyzmy? Interesuje Cię pogląd Kościoła Katolickiego na powyższe kwestie? A może chciałbyś się dowiedzieć, jak rzeczywiście wygląda obrzęd wypędzania demonów z ludzkiego ciała i czym różni się od mrożących krew w żyłach wizji, do których przywykłeś, oglądając filmy grozy i czytając horrory? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w książce Barbary Jakimowicz-Klein ""Opętanie i egzorcyzmy. Obrzędy liturgiczne Kościoła Katolickiego"".Autorka niezwykle rzetelnie i klarownie tłumaczy, na czym polega opętanie, jakie są jego przyczyny, formy oraz kryteria rozpoznawania. W sposób bardzo interesujący i bez szukania zbędnej sensacji zaznajamia czytelnika z katolickimi rytuałami, mającymi na celu wypędzenie z ludzkiego ciała duchów nieczystych. Ponadto wyjaśnia, co to są egzorcyzmy oraz przedstawia poszczególne etapy uwalniania człowieka spod władzy szatana. Dzięki niniejszej pozycji dowiesz się, dlaczego z roku na rok wzrasta liczba egzorcystów oraz jakie zagrożenia niesie z sobą okultyzm, spirytyzm, New Age czy satanizm. Odkryjesz sferę zjawisk paranormalnych. Zgłębisz arkana podświadomości oraz poznasz metody radzenia sobie z własnymi lękami, złością i stresem.
Webriting w kulturze to konkretne porady, jak rozpocząć i skutecznie przeprowadzić promocję instytucji kultury w internecie. Autorka Joanna Wrycza-Bekier podaje gotowe i skuteczne porady, jak prowadzić webriting w instytucjach kultury. Gdy zastosujesz te unikatowe wskazówki, dotrzesz do tysięcy potencjalnych odbiorców kultury.
Christoph Wulf profesor antropologii i teorii wychowania, członek Interdyscyplinarnego Centrum Antropologii Historycznej na Wolnym Uniwersytecie Berlińskim (Freie Universitat Berlin). Jest wiceprzewodniczącym Komisji Niemieckiej UNESCO oraz autorem, współautorem i redaktorem ponad stu książek wydanych w dwudziestu językach.
Prowadził prace badawcze także jako profesor wizytujący między innymi w Stanford, w Tokio, Kioto, Pekinie, New Delhi, Mysore, Paryżu, Lille, Modenie, Rzymie, Amsterdamie, Sztokholmie, Kopenhadze, Londynie, Petersburgu, Moskwie, Kazaniu, Sao Paulo.
Głównym przedmiotem jego badań są: antropologia historyczna, antropologia pedagogiczna, rytuały, gesty, emocje, wyobraźnia, komunikacja międzykulturowa, mimesis, estetyka i teoria nauki.
Historia ubioru modny świat na przestrzeni latKto pierwszy założył skarpety do sandałów? Czym różni się fortugał od krynoliny? Czy szustokor to strój damski, czy męski? Po co kobietom były brody? Kiedy chłopców ubierano w sukienki? Kto wymyślił spodnie? Skąd wróżki z bajek wzięły szpiczaste czepce z welonem? Co wspólnego z modą ma barani udziec albo kaczy kuper? Od jak dawna ludzie robią sobie tatuaże?Oto przewodnik po dziejach mody, jakiego jeszcze nie było! Znajdziecie w nim mnóstwo ciekawostek i anegdot z dawnego i współczesnego świata elegancji, a także stylowe ilustracje, które ukazują ubiory z różnych epok i kultur, począwszy od futer, w które owijali się jaskiniowcy, poprzez greckie chitony i rzymskie togi, chińskie hanfu i japońskie kimona, po krynoliny, gorsety i surduty, aż do strojów hipsterów. Przedstawiamy ikony stylu wszech czasów oraz wielkich projektantów i niezwykłe kreacje, które przyniosły im sławę i majątek. Wszak moda to wielka przygoda!
Książka ukazuje corridę de toros – hiszpańską tradycję, w szerokim kontekście społeczno-kulturowym. Autorka przybliża toczący się od lat w hiszpańskim społeczeństwie dyskurs publiczny wokół widowisk tauromachicznych. W publikacji przedstawiono narrację, którą posługują się zarówno przeciwnicy, jak i zwolennicy corridy de toros, osadzoną w kontekście politycznym, społecznym i kulturowym. Dla polskiego czytelnika interesujący może być nie tylko sam opis kontrowersyjnej tradycji, ale również kierunki, w których owa tradycja ewoluuje. Praca jest efektem wieloletnich badań terenowych oraz wnikliwej analizy hiszpańskiej prasy.
Książka „Zabawka – przedmiot ludyczny i obiekt kolekcjonerski” pod redakcją Katarzyny Kabacińskiej-Łuczak i Doroty Żołądź-Strzelczyk wydana przez Wydawnictwo Naukowe UAM zawiera kilkanaście rozpraw poświęconych dziejom zabawek dziecięcych w kontekście jednego z interesujących i kontrowersyjnych nurtów historiograficznych - biografii rzeczy. Poszczególne szkice omawiają rozmaite aspekty istnienia zabawek w perspektywie całego ich życia – od powstania, wykorzystania, po współczesny kontekst i znaczenie. Aby pokazać relacje człowiek – przedmiot, dziecko – zabawka oraz prześledzić życie zabawki od jej powstania po późniejsze wykorzystanie, do współpracy zostali zaproszeni przedstawiciele różnych dziedzin: archeolodzy, historycy wychowania, pedagodzy, także kolekcjonerzy i twórcy zabawek. Przedmioty te są nie tylko ważne w dzieciństwie i wspomnieniach dorosłych, ale mogą stać się cennym przedmiotem kolekcjonerskim i obiektem handlowym. Wówczas „stara” zabawka otrzymuje drugie życie i kształtuje się odmienna relacja człowiek-przedmiot.
Analizując dawne zabawki można wskazać zmiany zachodzące w ich wykorzystaniu. Współcześnie pełnią odmienną od początkowej funkcję. Z przedmiotów ludycznych stały się obiektami muzealnymi i kolekcjonerskimi. Autorzy poszczególnych rozpraw zawartych w książce przedstawiają dawne i współczesne losy zabawek – lalek, domków dla lalek, koników, klocków i in., omawiając je od momentu powstania (w domach, warsztatach czy fabrykach), poprzez wykorzystanie w zabawach, opisane w źródłach pisanych i ikonograficznych, po współczesne „życie” w gablotach i magazynach muzealnych czy w rękach kolekcjonerów lub pedagogów. To „życie po życiu” zabawki jest równie fascynujące dla dorosłego, jak stare jej „życie” dla dziecka.
Jak być mężczyzną z klasą w świecie opanowanym przez bylejakość?
Czy drogi garnitur, dobre maniery i kilka gadżetów wystarczą, by być gentlemanem?
Poznaj sekrety współczesnej elegancji i dobrych manier oparte na sprawdzonych przedwojennych wzorcach, które Łukasz Kielban przystosował do dzisiejszego świata. Zobacz jak dobrze skomponować garderobę na każdą okazję, wybrać zapach dla siebie i wprowadzić osobistą nutę i podkreślić swój indywidualizm w eleganckim stroju. Przekonaj się, że nie szata czyni dżentelmena, ale charakter i dowiedz się, jak świadomie go kształtować. To dzięki niemu nieco przykurzone słowo „gentleman” może zabłysnąć świeżością.
Odważ się żyć z klasą
Łukasz Kielban – gentleman w każdym calu, od lat zajmuje się udowadnianiem, że wiele dawnych zasad można z powodzeniem zastosować dzisiaj i cieszyć się z płynących z nich korzyści. Skutecznie zaraża innych swoim stylem życia. Wyróżniany w corocznych rankingach najbardziej wpływowych blogerów.
Publikacja traktuje o pewnym, skonkretyzowanym historycznie, zjawisku zwanym kancelarią. Towarzyszy ono dziejom ludzkości niemal od samego wejścia w użycie pisma jako narzędzia wykonywania władzy, czyli od starożytności. ,,Biurokratyczne administrowanie oznacza: panowanie dzięki wiedzy. Owa wiedza fachowa jest źródłem potężnej władzy, którą biurokracja stara się zwykle jeszcze powiększyć za sprawą wiedzy służbowej: wiedzy o faktach, zyskanej w toku urzędowania lub dzięki znajomości akt". Te słowa M. Webera przyświecały badaniom autora nad kancelarią rosyjską akt spraw funkcjonującą w Kancelarii Gubernatora Lubelskiego i Rządzie Gubernialnym Lubelskim - urzędach rosyjskiej administracji ogólnej na szczeblu gubernialnym.
Książka "Słowo - pismo - sztuka słowa. Perspektywy antropologiczne" to zbiór tekstów teoretycznych. Antropologia słowa dzieli wspólne podejście badawcze z antropologią kultury, nie będąc jej działem, ani osobną dyscypliną, lecz jedną z możliwych perspektyw. Każda kultura jest bowiem kulturą słowa - przenika ono całe doświadczenie kulturowe człowieka. Przemiany słowa, zwłaszcza poprzez wykorzystywane przez słowo media, przekształcają zarówno struktury osobowe, jak i społeczne. Kulturowe sposoby istnienia języka nie są tu więc przedmiotem wydzielonym - ich badanie daje wgląd w sposoby istnienia człowieka w kulturze.
Perspektywa antropologii słowa przekracza ujęcie strukturalistyczne języka. Przekracza też podejście "tekstocentryczne" sztuki słowa. Stąd uzasadniana w książce potrzeba antropologii pisma, która odkrywa rozległe obszary "sposobów posługiwania się pismem". Stąd też potrzeba antropologii literatury - podejścia badawczego, które odsłania kulturowe uwarunkowania literatury jako sztuki słowa.
Gananath Obeyesekere obala jeden z najtrwalszych mitów imperializmu, cywilizacji i podbojów, zgodnie z którym zachodni krzewiciel cywilizacji był dla dzikich bogiem. Korzystając z oficjalnych i nieoficjalnych dzienników prowadzonych na pokładzie okrętu przez kapitana Cooka i jego oficerów, Obeyesekere przedstawia kapitana zarówno jako świadomego krzewiciela cywilizacji, jak i człowieka, który – gdy jego misja kończy się fiaskiem – sam staje się „dzikim”.
W obecnym wydaniu autor odnosi się w obszernym, nowo napisanym posłowiu do kontrowersji powstałych po publikacji jego książki.
Michael Herzfeld wykazał ponad wszelką wątpliwość, że «intymność kulturowa» jest w życiu codziennym zasadniczym aspektem polityki narodowej. Równie przekonująco pozwala nam zrozumieć, w jaki sposób zażyłość kulturowa kształtuje praktykę etnograficzną w przestrzeni tożsamości wytworzonej przez naród. Implikacje tej pracy dla antropologii i – bardziej ogólnie – dla teorii politycznej są nadzwyczaj bogate i moralnie złożone.
Andrew Shryock, profesor antropologii na Uniwersyteciebr Michigan, autor książki Nationalism and Genealogical Imagination
Antropolog Michael Herzfeld bada ideę „zażyłości kulturowej” – paradoks, który pojawia się wtedy, gdy niektórzy obywatele odrzucają usankcjonowane przez państwo normy kulturowe i prawne, niemniej w czasach kryzysu okazują się jego najbardziej lojalnymi obywatelami. Wykorzystuje pojęcie „poetyka społeczna”, by określić zarysy zażyłości kulturowej przez prześledzenie podziałów między oficjalnymi wzorami kultury narodowej a doświadczeniem zwykłych obywateli. Herzfeld odsłania te napięcia, stosując termin „nostalgia strukturalna”, polegający na użyciu wyobrażeń o utraconej doskonałości w celu wytłumaczenia pożałowania godnego stanu współczesnego świata, a zwłaszcza konieczności narzucania przepisów prawnych i oporu wobec nich.
Opracowanie stanowi kompletną monografię Włodzimierza Drzewienieckiego, profesora historii i założyciela Polskiej Fundacji Kulturalnej w Buffalo. Praca dzieli się na cztery główne rozdziały. Po części poświęconej ukształtowaniu Polonii w Buffalo po II wojnie światowej, zostaje omówiona działalność powstałej tam Polskiej Fundacji Kulturalnej. Kolejne części to biogram Włodzimierza Mariana Drzewienieckiego i charakterystyka twórczości popularyzatorskiej jego autorstwa. Przy okazji omawiania społeczności polskiej w Buffalo zostały podjęte następujące kwestie: tło polityczno-społeczne i przyczyny emigracji do Stanów Zjednoczonych, prasa polonijna, oświata i kultura, biblioteki oraz działacze polonijni w Buffalo. Pracę uzupełniają dwa aneksy - inwentarz archiwum oraz bibliografia podmiotowa i przedmiotowa.
Publikacja może być pomocna osobom zajmującym się zagadnieniami kultury emigracyjnej lub bibliotekoznawstwem i prasoznawstwem polonijnym.
Książka Anny Gałdowej stawia najbardziej fundamentalne pytania dotyczące istoty człowieka, jego rozwoju i jego powołania, i stara się na nie odpowiedzieć, odwołując się nie tylko do psychologii, ale i filozofii, oraz – co nie mniej ważne – do bogatego doświadczenia psychologa-praktyka. Ta książka nie jest więc jedynie jeszcze jednym traktatem teoretycznym: jest dziełem żywym, napisanym z pasją, wyrosłym z potrzeby przyjścia z pomocą zagubionemu człowiekowi, jeśli ten tylko zechce podjąć trud myślenia o sobie samym.
Bruce Chatwin provides a fascinating background to indigenous Australian life.
The songlines are the invisible pathways that criss-cross Australia, tracks connecting communities and following ancient boundaries. Along these lines, Aboriginals passed the songs which revealed the creation of the land and the secrets of its past. In this magical account, Chatwin recalls his travels across the length and breadth of Australia seeking to find the truth about the songs and unravel the mysteries of their stories.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?