Komiksy paragrafowe są nowością na polskim rynku wydawniczym. Wydawnictwo Instytutu Pamięci Narodowej i Muzeum Powstania Warszawskiego wspólnie przygotowały taką właśnie publikację poświęconą warszawskiemu zrywowi w 1944 roku. Nowoczesna formuła pozwala czytelnikowi stać się uczestnikiem prawdziwych wydarzeń rozgrywających się na ulicach stolicy. Bo komiks paragrafowy to coś więcej niż typowy komiks. Nie czyta się go w tradycyjny sposób, lecz daje on możliwość wyboru własnej ścieżki, dzięki czemu opowiada wiele różnych historii. W trakcie lektury to czytelnik bowiem decyduje o przebiegu wydarzeń, o losach postaci, jest aktywnym uczestnikiem chwil ważnych dla powstańczej Warszawy. Jak w grze paragrafowej każda decyzja odsyła do innego paragrafu, a tam następuje ciąg dalszy historii. To czytelnik sam decyduje, jak rozwinie się akcja. Do rozwiązania jest mnóstwo zagadek, szyfrów i tajnych kodów, a spostrzegawczość zostanie nagrodzona. Co ważne zawsze można zacząć lekturę od początku i podejmować inne decyzje. Powstanie wtedy nowa opowieść.
W imieniu Polski walczącej T.5 Akcja Góral. 12 sierpnia 1943, Sławomir Zajączkowski, Krzysztof WyrzykowskiArmia Krajowa działająca w warunkach okupacji niemieckiej przez cały czas swojego istnienia cierpiała na niedobory finansowe. Dotacje przerzucane najczęściej drogą lotniczą przez rząd polski na emigracji nie wystarczały, zwłaszcza że stale rosła liczebność szeregów konspiracyjnych. Przez długi czas komendant główny AK gen. Stefan Rowecki Grot nie chciał zgodzić się na użycie oddziałów bojowych AK do zdobycia funduszy, by z powodu pieniędzy nie narażać życia swoich podkomendnych. Został jednak zmuszony do zmiany decyzji. Zaplanowano zorganizowanie ataku na furgon bankowy w Warszawie. Przygotowania trwały kilka miesięcy. Mało brakowało, aby cała praca poszła na marne. Oddział Osa-Kosa 30, który miał wykonać akcję, został wcześniej w wyniku aresztowań rozbity przez Gestapo. Ostatecznie w drugim terminie 12 sierpnia 1943 r. w ciągu dwóch i pół minuty żołnierzom AK z oddziału Romana Kiźnego Poli i innych wspomagających go pododdziałów dywersyjnych udało się zdobyć 105 milionów tzw. młynarek i zabić sześciu Niemców. Akcja Góral była jedną z najbardziej błyskotliwie przeprowadzonych akcji tego typu nie tylko w Polsce, ale i w całej okupowanej przez Niemców Europie.
STRACH TO MAŁA ŚMIERĆ, A WIELKIE UNICESTWIENIE. STAWIĘ MU CZOŁO. NIECHAJ PRZEJDZIE PO MNIE I PRZEZE MNIE, A KIEDY PRZEJDZIE, OBRÓCĘ OKO MEJ JAŹNI NA JEGO DROGĘ. KTÓRĘDY PRZESZEDŁ STRACH, TAM NIE MA NIC. JESTEM TYLKO JA. Diuna. Powieść graficzna, Księga 2. Muad’Dib to drugi z trzech tomów graficznej adaptacji bestsellerowej powieści Franka Herberta z 1965 roku. Młody Paul Atryda i jego matka, lady Jessika, znaleźli się na głębokiej pustyni Arrakis. Zdradzeni przez zaufanego lekarza, doktora Yuego, i skazani na zgubę przez swych największych wrogów, Harkonnenów, aby przeżyć, muszą odnaleźć tajemniczych Fremenów. W miarę odkrywania pilnie strzeżonych sekretów planety każde z nich staje przed wyborami, które odmienią ich losy – i życie – na zawsze. Wierna adaptacja, której podjęli się syn Franka Herberta, Brian, i autor bestsellerów „New York Timesa” Kevin J. Anderson, przedstawia ciąg dalszy podróży Paula, który z chłopca zmienia się w owianego tajemnicą mesjasza. Duet Raúl Allén i Patricia Martín powraca, prezentując prawdziwe mistrzostwo w dziedzinie komiksu i kontynuując kultową odsłonę uniwersum Diuny.
Nieumarły król Brytyjczyków się nie poddaje. Na Bridgette i Duncana spadają nowe kłopoty - z brytyjskiej Biblioteki Narodowej ginie starożytny manuskrypt, a z zaświatów powracają kolejne mityczne postaci.
Świat za oknem przestaje istnieć. Cała Ziemia pogrąża się w nieprzemijającej mroźnej zimie. Białej, śmiertelnej, wrogiej wszystkim formom życia. Garstka ludzi chroni się w eksperymentalnym pociągu Snowpiercer, który nigdy się nie zatrzymuje. Proloff szybko musi nauczyć się przetrwania. Poczynając od ostatnich wagonów wędruje do lokomotywy odkrywając sekrety pociągu. Ludzie nie mają nic bardziej pilnego do zrobienia niż odtwarzanie mechanizmów rozwarstwienia społecznego, ucisku politycznego i kłamstw w imię ideologii.
Opowieść łączy politykę z dramatem, miłością, z pierwiastkiem poezji nadającej całemu komiksowi wymiar alegorii. Pierwsze wydanie książkowe ukazało się w orwellowskim 1984 roku, symbolicznie pokazując inspiracje. Antyutopijny komiks Jean-Marca Rochette'a i Jacquesa Loba to perła gatunku.
Komiks doczekał się adaptacji. W 2013 roku powstał film kinowy w reżyserii Koreańczyka Joon-ho Bonga, autora oscarowego Parasite. W 2020 roku w serwisie Netflix pojawił się pierwszy sezon serialu. W jednej z głównych ról wystąpiła Jennifer Connelly.
Zima 1942 roku. USA dołącza do wojny przeciw hitlerowskim Niemcom. Dla Mieczysława Słowikowskiego i jego siatki szpiegowskiej w Algierze to okazja do wzmożenia działalności. Jednak przy tak wielkiej operacji łatwo o śmiertelnie groźny błąd, a agenci Gestapo czyhają na każdym kroku. Stawka rośnie, gdy zapada decyzja o inwazji aliantów na Afrykę Północną. Ludzie Słowikowskiego odegrają w jej przygotowaniu kluczową rolę. Historia szpiegowskiej organizacji "Rygor" to inspirowana faktami komiksowa opowieść o determinacji, odwadze i sprycie ludzi Słowikowskiego, którym udało się stworzyć siatkę wywiadowczą obejmującą tereny od Maroka po Libię, mając za przykrywkę... fabrykę płatków owsianych. Autorami są dwaj znani polscy twórcy: scenarzysta Tobiasz Piątkowski ("48 stron", "Pierwsza Brygada", "Bradl", "Bazyliszki") i rysownik Marek Oleksicki ("Odmieniec", "Hardkorporacja", "Frankenstein's Womb" "Bradl"). Komiks swoim patronatem objęła Agencja Wywiadu, która w tym roku świętuje swoje 20-lecie działania.
Kolejna opowieść o słynnej "detektyw z herbaciarni" - Miss Jane Marple. W jej rodzinnym miasteczku, St Mary Mead, dochodzi do brutalnego napadu na bank, w którym ginie kasjer. Miss Marple przypadkiem natyka się na złodziei i rozpoznaje jednego z nich - jest nim znany sędzia Policja jednak nie daje wiary jej zeznaniom, twierdząc, że sędzia w tym czasie przebywał na wakacjach zagranicą. Okazuje się też, że w ostatnim czasie podobne napady rabunkowe zdarzają się w całej Anglii, a wśród sprawców każdego z nich rozpoznano jakąś znaną osobę. Zniechęcona Miss Marple postanawia pojechać do Londynu, by odpocząć w znanym sobie z lat młodości hotelu Bertram. Jednak również tam nie zazna spokoju - w hotelu, będącym zawsze ostoją staroświeckości i porządku, dzieją się niepokojące rzeczy. Czy uda jej się rozwikłać zagadkę napadów i dziwnego zachowania personelu hotelu Bertram? Przecież "natura ludzka jest wszędzie taka sama". Scenariusz tego tomu napisał szwajcarski pisarz, dramaturg i reżyser Dominique Ziegler, a rysunki wykonał Olivier Dauger, uznawany za najlepszego komiksowego rysownika lotnictwa ("Ciel en ruine").
Trzeci i ostatni tom edycji zbiorczej bestsellerowej serii wymyślonej przez Alana Moore'a. W tym albumie swój talent scenopisarski i ilustracyjny pokazało wielu autorów amerykańskich i europejskich, którzy doprowadzili do końca sagę o Tomie Strongu. Wychowany w niezwykłych warunkach Tom wraz z żoną Dhaluą, córką Teslą oraz towarzyszami - inteligentną małpą Królem Salomon i mechanicznym służącym Pneumanem - stawiają czoło kolejnym porywającym wyzwaniom! Wyjaśnią sprawę zagrożenia z przestworzy, przeciwstawią się młodej kobiecie, która odmienia rzeczywistość, pokonają niezwykłą złodziejkę dzieł sztuki, dotrą do pradawnej świątyni, wyzwolą się z zaklęcia świata alternatywnego... Przeżyją jeszcze mnóstwo innych przygód nie tylko w Millennium City, ale także w innych częściach świata! Serię brytyjskiego giganta komiksu Alana Moore'a ("Strażnicy", "Promethea", "V jak vendetta", "Liga Niezwykłych Dżentelmenów", "Prosto z piekła", "Marvelman") i amerykańskiego grafika Chrisa Sprouse'a ("Batman", "Hammerlocke") kontynuują w tym tomie tak znani twórcy jak Brian Vaughan, Michael Moorcock, Peter Snejbjerg czy Duncan Fegredo. Tom zawiera zeszyty 25-36 serii oryginalnej.
Drugi tom nowej serii ze świata "Bradla"! Bazyliszki grasują w stolicy! Zygmunt zagłębia się w tajemnicę nieuchwytnego gangu Bazyliszków. Prywatne śledztwo zaprowadzi go do podwarszawskiej miejscowości. Prowincjonalne bezdroża okażą się równie niebezpieczne co miejskie zaułki. Tymczasem Starzyński dwoi się i troi, aby powierzona mu misja ratowania finansów zakończyła się sukcesem. Jego nieustępliwość sprawi, że znajdzie się na celowniku kogoś groźniejszego niż uliczni przestępcy. Bazyliszki to historia o mieście na progu nowoczesności i ludziach, którzy tworzyli barwną mozaikę największej metropolii II Rzeczypospolitej. Tak jak w przedwojennych filmach zaludniają ją rozrzutni arystokraci, zjawiskowe kobiety oraz tajemniczy awanturnicy. Komiksowa opowieść zabierze czytelników na wyprawę do najciemniejszych bandyckich melin, ale i do eleganckich gabinetów, gdzie toczą się zakulisowe rozgrywki elity. Czyj los przypieczętuje znak Bazyliszków? Autorami serii są scenarzysta Tobiasz Piątkowski ("Bradl", "Status 7", "48 stron", "Rezydent", "Koszmary zebrane", "Pierwsza brygada", "Ekspozytura Rygor") oraz rysownik Wiesław Skupniewicz ("Lucija to piękna kobieta", "Central Park. Kraina Koe").
Conan Barbarzyńca i Blit, królowa Czarnego Wybrzeża, stali się postrachem Oceanu Zachodniego, a ludzie wymawiają ich imiona szeptem pełnym lęku i podziwu. I choć nikt nie śmie kwestionować ich władzy na morzu, tragiczne wydarzenia i mroczne tajemnice z przeszłości wkrótce wystawią ich miłość na ciężką próbę. Co objawi kochankom sławny żółty lotos i jakie zło czeka na nich w pradawnym mieście ukrytym głęboko w dżungli? Kim jest oszust, który niszczy cymeryjskie wioski, podszywając się pod Conana? Jaki sekret skrywa piękna zjawa nawiedzająca mury pustynnego miasta-państwa i co łączy ją z Blit? Scenariusz tego tomu napisał Brian Wood, znany z takich komiksów jak "DMZ - Strefa zdemilitaryzowana", "Ludzie Północy" czy "Briggs Land". Autorami rysunków są między innymi Becky Cloonan, Declan Shalvey, Mirko Colak, Paul Azaceta, Riccardo Burchielli i Leandro Fernndez. Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w zeszytach serii "Conan the Barbarian" #7-25.
Misternie skonstruowany świat, niezwykle napięta atmosfera niepokoju, dobitnie spotęgowana mistyczną, realistyczną kreską. Tajemnice, których zgłębienie może okazać się niebezpieczne. Tytułowy bohater to postać dość skryta - z początku wiemy o nim niewiele - badacz, znawca zapomnianych języków, ale również posiadacz nadnaturalnych zdolności. "Rork" to jedna z najoryginalniejszych serii komiksowych i najbardziej znany komiks niemieckiego rysownika i scenarzysty, Andreasa (ur. 1951). Jego komiksy wyróżnia specyficzna narracja, kompozycja plansz z charakterystycznymi, długimi i wąskimi kadrami oraz tajemniczość i symbolika. Artysta lubi eksperymentować, ukrywać wskazówki, co wymaga od czytelnika sporo uwagi przy lekturze przypominającej odszyfrowywanie rebusu. Rork był jednym z pierwszych komiksów z zachodniej Europy wydanych w Polsce, zyskując legendarny status. Niniejsza edycja w dwóch księgach - zawiera cztery oryginalne albumy (Duchy - po raz pierwszy w kolorze, Fragmenty, Przejścia, Cmentarzysko katedr) dwie nowele, galerię oraz nowe teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Poszukując nowego miejsca do życia, Arosen wraz z bliskimi trafia do wyludnionej osady nękanej przez ludzi-szponów. Manipulowani przez starszyznę i osaczeni przez budzące trwogę stworzenia, bohaterowie podejmują walkę o przetrwanie i mierzą się ze skutkami sławy Plemienia Sów jako łowców potworów.
Lizbona, lato 1968 roku.Od czterdziestu lat Portugalia żyje pod dyktaturą Salazara.Jednak jeśli przymknie się na to oko, można będzie korzystać ze słodko płynącego nad brzegiem Tagu życia. Taki jest wybór Fernando Paisa, lekarza oddanego zamożnej klienteli. Burzliwa i buntownicza młodość to już dla niego przeszłość. W wieku czterdziestu lat decyduje się wieść beztroskie życiei oddawać frywolnym miłostkom.Pewnego dniaFernandoudaje się na badanie pacjenta w siedzibie policji politycznej i staje w obronie chłopca naśmiewającego się z oficera dyżurnego. Dzieciak nie widzi jednak różnicy między lekarzem i funkcjonariuszem. A jeśli to właśnie mały rewolucjonista w krótkich spodenkach ma rację? Co jeśli życiowy wybór Fernando wcale nie jest aż tak niewinny?Lekarz nie zna jeszcze odpowiedzi, ale pewne jest, że to spotkanie odmieni jego życie...
Niemy komiks przedstawiający losy człowieka o wielkiej wyobraźni i równie wielkiej cenie, jaką musi przez nią ponieść. Album rzuca nowe światło na historię opowiedzianą w komiksie Głowa, pokazując wcześniejsze wydarzenia z tego świata.
Komiks opowiada o Wincentym Witosie, premierze rządu polskiego od 24 lipca 1920 do 13 września 1921 roku, a więc w okresie wojny polsko-bolszewickiej i decydującej o jej przebiegu bitwy warszawskiej. Pokazuje barwne postaci czołowych wówczas polityków i wojskowych, a także wydarzenia rozgrywające się nie tylko w gabinetach rządowych czy na sali sejmowej, lecz także na froncie wojny.
Fani twórczości autora „Kronik jerozolimskich” i „Pjongjangu” znajdą tu wszystkie charakterystyczne elementy jego stylu - ironiczne poczucie humoru, duży dystans do bohaterów (głównie siebie) i przydatne w codziennym życiu wskazówki. Z tym, że tym razem nie dotyczą one podróżowania, ale wychowywania dzieci.
Delisle ma dla wszystkich rodziców – choć nie tylko oczywiście – garść porad i zmyślnych sposobów, jak radzić sobie z niesfornymi i zawracającymi głowę dziećmi (ignorować!). Poza aspektem poradnikowym „Vademecum złego ojca” to także bardzo osobiste i czułe spojrzenie na radości (?) płynące z tacierzyństwa.
„Jeśli macie znajomych, którzy właśnie toczą nierówny bój ze swoimi dziećmi, podsuńcie im tę książkę. Sprawicie im ulgę i dacie bilet do wspólnoty rodziców - udręczonych przez swoje dzieci i bardzo kochających je równocześnie”.
Fakt
„Komiks, który dostarcza czytelnikowi całe spektrum emocji. Wzruszenie, śmiech, przerażenie, nostalgię i jeszcze raz śmiech. Mnóstwo śmiechu”.
KZ.pl
„Bycie ojcem to wyzwanie większe niż wyprawa w najdalszy zakątek świata”.
Głos Kultury
Tego wieczora – całkiem możliwe, że niewiele różnił się on od innych – Clay Laudermilk wybrał się do kina porno. Lepiące się podłogi, podejrzana klientela i wątpliwe atrakcje typu starsza kobieta obnażająca na sali biust, przeszkadzały tylko w krótkich przerwach między seansami. A zupełnie przestały mieć znaczenie, kiedy zaczął się ostatni film. Dziwny, prawie pozbawiony scen seksu, za to bardzo, bardzo niepokojący. Skórzana bielizna, pejcze, maski... Naprawdę przestraszony Clay Laudermilk robi się natomiast wtedy, gdy główna bohaterka pokazuje twarz. I jest to twarz doskonale mu znana.
Tak właśnie zaczyna się „Niczym aksamitna rękawica odlana z żelaza” Daniela Clowesa. Autor słynnego „Ghost World” tym razem zabiera czytelnika w podróż pełną wydarzeń niczym z koszmarnego snu. Clay Laudermilk rusza w drogę, by odnaleźć aktorkę z filmu porno. Ale najpierw spotka rozmaitych dziwaków, których nie powstydziłby się David Lynch. Porozumiewający się tajemniczym kodem policjanci zakochani w przemocy, członkowie sekty chcącej rozpętać rewolucje, miłośnicy teorii spisku, nimfomanka i jej córka o bardzo nietypowej fizjonomii – to tylko część z fascynującej galerii postaci stworzonych przez Clowesa. „Niczym aksamitna rękawica odlana z żelaza”, uznana za jedną z najważniejszych współczesnych powieści graficznych, to swoisty hołd dla popkultury lat 50. i obsesji trawiących Amerykę.
Podobnie jak „Ghost World” komiks ten pierwotnie ukazywał się w odcinkach na łamach „Eightball”, autorskiego magazynu Clowesa. Dziesięć rozdziałów powstałych w latach 1989-1993 zostało potem opublikowanych w jednym albumie, o którym „Entertaiment Weekly” pisał To „Mały Nemo w krainie snów” napisany na nowo przez Samuela Becketta. „Niczym aksamitna rękawica odlana z żelaza”, ekstrawagancki tytuł komiksu Clowesa, to cytat z legendarnego filmu „Faster, Pussycat! Kill! Kill!” Russa Meyera.
„Moje rozstania z Laurą Dean” to słodko-gorzka opowieść o nastoletniej miłości napisana przez Mariko Tamaki („Pewnego lata”) i narysowana przez niezwykle utalentowaną Rosemary Valero-O'Connell.
Najpopularniejsza dziewczyna w liceum, czarująca i pewna siebie Laura Dean to wymarzona sympatia Freddy Riley. Nastolatki tworzą burzliwy związek, dla którego Freddy potrafi wiele poświęcić, a jednak nigdy nie czuje się w nim do końca szczęśliwa i bezpieczna.
Gdy ich relacja wymyka się coraz bardziej spod kontroli, Freddy musi się zastanowić, czy rola porzuconej dziewczyny, która zawsze wybacza, na pewno jej odpowiada. I czy przy okazji nie traci czegoś o wiele ważniejszego.
Przerwanie błędnego kręgu rozstań to zadanie, z którym Freddy postanowi się w końcu zmierzyć. Jednak nie okażą się w tym zbyt pomocni ani zachwyceni Laurą dorośli, ani zniecierpliwieni nią szkolni przyjaciele. Freddy będzie musiała zrozumieć sama, dlaczego Laura Dean wciąż do niej wraca.
W swojej powieści graficznej Tamaki i Valero-O'Connell stawiają pytanie: co się stanie, gdy postanowimy porzucić toksyczne związki, których pożądamy, i wejść w te zdrowe, których potrzebujemy.
One of FORBES Best Graphic Novels of 2019
On BCCB 2019 Blue Ribbons List
One of NPR's Best Books of 2019
Booklist 2019 Editors' Choice
One of Bitch Media’s Best Queer YA Novels of 2019
„Pełna czułości opowieść Tamaki i Valero-O'Connell buzuje prawdziwymi, szczerymi emocjami, które przemówią do każdego, kto próbuje zrozumieć, czym jest miłość” – The New York Times
„Idealna lektura dla fanów i fanek historii o nastoletniej miłości i zmaganiach z ustaleniem jej znaczenia. Jest to dokładnie taki rodzaj opowieści, jakiego wiele nastolatek i nastolatków potrzebuje, by poczuć się trochę mniej samotnie” – Paste
„Znakomita powieść graficzna, która w delikatny, ale i bardzo przekonujący, sposób dotyka tematów znęcania się, homofobii i toksycznych związków” – Booklist
„Ta eksploracja toksycznych związków i relacji wśród będących u progu dorosłości nastolatków jest ostra i olśniewająca” – Publisher's Weekly
„Tamaki bada niuanse zarówno romantycznych, jak i platonicznych związków z czułością i szczerością. Inicjacyjna opowieść, która sprawi, że twoje serce będzie bolało i wznosiło się jednocześnie” – Kirkus
„Chwytająca za serce i jednocześnie bardzo zabawna!” – Horn Book
„Tamaki i Valero-O'Connell opowiadają o związkach – starych, nowych, szkodliwych i uzdrawiających – i o tym, co się dzieje, kiedy uczysz się przez nie przechodzić” – School Library Journal
„Dzięki połączeniu prawdziwego, gorącego romansu z historią o poszukiwaniu tożsamości i przyjaźni ta oszałamiająca wizualnie powieść graficzna trafi do bardzo różnych czytelników” – VOYA
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?