KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki O zarządzaniu, społeczeństwie i gospodarce

59,90 zł 47,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niepublikowane wykłady Druckera w wyborze i opracowaniu Ricka Wartzmana Książki i artykuły Druckera przez kilkadziesiąt lat wywierały wpływ na przywódców instytucji państwowych, biznesowych i non profit, a jego podstawowe koncepcje pomagały w kierowaniu najlepszymi organizacjami na całym świecie. Jednak na kartach tej książki nawet najzagorzalsi miłośnicy Druckera znajdą coś nowego. Zbiór O zarządzaniu, społeczeństwie i gospodarce.  Niepublikowane wykłady Druckera w wyborze i opracowaniu Ricka Wartzmana zawiera trzydzieści trzy wykłady wygłaszane zarówno dla specjalistów z różnych dziedzin, jak i studentów. Pokazują one wybitnego myśliciela w akcji, jak pogłębia, cyzeluje i poddaje próbom swoje  koncepcje. Wśród znakomitych mów wygłaszanych od II wojny światowej i początków telewizji po epokę internetu i wyrośnięcie Chin na potęgę gospodarczą znalazły się między innymi: • Problemy z utrzymaniem ciągłości i pełnego zatrudnienia (1957) • Zarządzanie wielką organizacją (1967) • Wpływ strukturalnych zmian społeczno-gospodarczych świata na amerykański biznes (1977) • Organizacja oparta na wiedzy (1987) • Pracownik wiedzy i społeczeństwo wiedzy (1994) • Globalizacja (2001) Czasami skromny, czasami władczy i stanowczy, Drucker zawsze potrafił przykuwać uwagę słuchaczy. Ta książka tak samo działa na czytelników. O zarządzaniu, społeczeństwie i gospodarce. Niepublikowane wykłady Druckera w wyborze i opracowaniu Ricka Wartzmana to nowy i ważny dodatek do dzieł człowieka, który położył fundamenty pod zarządzanie w znanym nam dzisiaj kształcie. O AUTORACH Peter F. Drucker – poczatkowo ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych oraz konsultant do spraw zarzadzania w firmach doradczych. Prawdziwa kariere zrobił jako wykładowca akademicki, profesor politologii i filozofii w Bennington College, a nastepnie przez ponad 20 lat jako profesor zarzadzania w Graduate Business School of New York University. Zmarł w roku 2005. Rick Wartzman – jest dyrektorem Instytutu Druckera przy Claremont Graduate Institute oraz felietonista internetowego wydania „Bloomberg Business”. Jest autorem Obscene in the Extreme: The Burning and Banning of John Steinbeck’s The Grapes of Wrath i współautorem bestsellera The King of California: J.G. Boswell and the Making of a Secret American Empire. Mieszka w Los Angeles. OPINIE Peter F. Drucker, okrzyknięty przez „BusinessWeek” „człowiekiem, który wymyślił zarządzanie”, podchodził do tego tematu z różnych punktów widzenia. Czerpał naukę z socjologii, kultury, polityki, ekonomii, religii, psychologii oraz literatury i ukształtował ją w spójny, przejrzysty pogląd: zdrowie społeczeństwa zależy w ostatecznym rozrachunku od tego, czy korporacje i inne instytucje są efektywnie kierowane i mają odpowiedzialne przywództwo. Peter Drucker zapalił światełko w ciemnym, ogarniętym chaosem świecie, a jego słowa brzmią dzisiaj równie aktualnie jak w chwili, gdy je wypowiadał. Te wykłady i przemyślenia zasługują na to, aby brał je pod uwagę każdy odpowiedzialny człowiek – teraz, jutro, za dziesięć, piętnaście i sto lat. Jim Collins, autor Od dobrego do wielkiego
Okładka książki Zarządzanie XXI wieku - wyzwania

59,90 zł 47,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W tej książce Drucker rozważa, jakie prognozy przyszłości biznesu i zarządzania są racjonalne, a jakie nie. Pisze, na co menedżerowie muszą przygotować się w XXI wieku. Omawia sprawy najważniejsze, które stanowią "być albo nie być" organizacji w obecnym stuleciu. Dziś potrzebne są nowe paradygmaty zarządzania, ponieważ świat przechodzi zmiany dużo bardziej radykalne niż te w wieku dziewiętnastym i dwudziestym. Jak pisze sam Drucker: „Każda organizacja działa w oparciu o własną Teorię Biznesu, czyli zbiór podstawowych założeń. (..) Strategia służy przekształceniu owej własnej Teorii Biznesu w wydajność (...) w wysoce nieprzewidywalnym środowisku. (...) Ale na czym oprzeć strategię w XXI wieku, w epoce gwałtownych zmian i całkowitej nieprzewidywalności? Czy istnieją jeszcze jakieś założenia, na których można spokojnie budować strategię organizacji, zwłaszcza biznesowej? Czy są jeszcze jakieś pewniki? Owszem. Wydaje się, że istnieje co najmniej pięć zjawisk, które można uznać za pewniki. Kłopot w tym, że są one zdecydowanie odmienne od tych, na których przywykliśmy do niedawna budować strategie”. — Fragment książki O AUTORZE Urodzony w Wiedniu w roku 1909, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych. Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005 w Claremont. OPINIE Odpowiedzialność za podejmowanie decyzji to codzienność współczesnego menedżera. Warto mieć pewność, że będą one właściwe. Pewność tę zyskasz tylko dzięki doświadczeniu lub zdobytej wiedzy. Przekonaj się więc, jak podejmować trafne decyzje, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek Petera Druckera. Autor pisze o nowych paradygmatach zarządzania, rewolucji informacyjnej, liderach zmian i wyzwaniach przed nimi stojących. O trudnych pytaniach i niełatwych odpowiedziach, o zasadach, które dadzą ci siłę, pewność siebie i przewagę nad konkurencją. Zarządzanie XXI wieku. Wyzwania to obowiązkowa lektura w szybko zmieniającym się świecie biznesu. - Jarosław Waśkiewicz, dyrektor generalny Pomorski-Biznes.pl Ten wielki myśliciel i wizjoner jeszcze raz udowodnił, że potrafi dostrzec i objaśnić złożone relacje we wszechogarniającym chaosie nowych zjawisk i trendów. Lektura obowiązkowa. - Library Journal Peter F. Drucker opisuje nowe paradygmaty zarządzania oraz zmiany w podstawowych założeniach na temat praktyki i teorii zarządzania. Zarządzanie.XXI wieku - wyzwania to wnikliwe i błyskotliwe spojrzenie na bieżące trendy gospodarcze, społeczne i kulturowe, które już niebawem zaczną kształtować nasze rozumienie organizacji i jednostki jako części tej struktury. Głęboka wiedza, bogate doświadczenie, uważna analiza i trafny osąd – te cechy pisarstwa Druckera znamy i cenimy od lat. - Harvard Business Review
Okładka książki Menedżer skuteczny

59,90 zł 47,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przedmowa Skuteczność menedżerska zainteresowała mnie po raz pierwszy we wczesnych latach II wojny światowej. Niektórym z ludzi ściąganych podczas wojny z cywilnych stanowisk w biznesie do rządowych agend Waszyngtonu wiodło się jako administratorom doskonale. Innych, w założeniu nie mniej zdolnych czy doświadczonych, frustrowały niepowodzenia. Nikt nie potrafił wyjaśnić, dlaczego się tak działo. I nikt nic o tym problemie nie wiedział. Od owego czasu, świadom już istnienia menedżerów skutecznych, obserwowałem tych, których zdarzyło mi się spotkać, żeby dowiedzieć się, co też menedżerską efektywność określa. Dopiero w długie lata później miałem okazję zsumować te obserwacje. W roku 1959 czy 1960 mój stary przyjaciel, Thomas D. Morris (wówczas jeden z wicedyrektorów budżetu, a od 1961 roku wysoce skuteczny zastępca Sekretarza Obrony), zaprosił mnie, bym mówił o efektywności do grupy wyższych urzędników administracji w rządzie federalnym. Przyjąłem to zaproszenie z niemałym oporem. To, co miałem do powiedzenia na ten temat, wydawało mi się oczywiste, jeśli nie wręcz banalne. Aliści ku mojemu zdziwieniu audytorium złożone z doświadczonych menedżerów najwyższego szczebla odebrało te moje oczywistości jak rewelacyjne odkrycia. I ciągle jeszcze otrzymuję prośby o kopie tej prelekcji. Od owego czasu starałem się systematycznie studiować, co też robią takiego skuteczni menedżerowie, czego my, reszta (włącznie z niżej podpisanym), nie robimy, i czego unikają z tego, co my jesteśmy skłonni robić. W tej książce przedstawiam, do czego doszedłem. Najważniejsze w niej jest to, że efektywności można się nauczyć, oraz to, że trzeba się jej uczyć. Nie przychodzi sama z siebie. To pewna praktyka, którą można opanować. Za cel mojej książki przyjąłem ukazanie w prostej formie elementów tej praktyki. Ta książka stanowi „pierwsze słowo" na ten temat. A przynajmniej nie potrafiłem znaleźć, szeroko przeszukując literaturę, żadnych innych rozważań na temat skuteczności menedżera. Wierzę jednak głęboko, że nie będzie to „słowo ostatnie". Potrzebujemy o menedżerskiej skuteczności wszelkiej wiedzy, jaką możemy uzyskać. Od tego zależy przyszłość instytucji naszego społeczeństwa - równie dobrze agend administracji państwowej, jak korporacji biznesu, laboratoriów badawczych, wielkich wyższych uczelni, nowoczesnych szpitali czy też nowoczesnych sił zbrojnych lub lotnictwa. Od skuteczności menedżerów zależy więc nasz osobisty dobrobyt, w ostat- niej zaś instancji - nasza zdolność przeżycia. A choć efektywności można się nauczyć, daleko nam do tego, by skuteczni menedżerowie byli czymś powszechnym. Ta książka, mam nieśmiałą nadzieję, spowoduje, że zdolni ludzie zajmujący się kierowaniem zechcą stać się w pełni na tym polu skuteczni. Peter F. Drucker Montclair, New JerseySpis Treści: Rozdział l Efektywności można się nauczyć Rozdział 2 Poznaj swój czas Rozdział 3 Co mogę wnieść do tej organizacji? Rozdział 4 Jak wydobyć produktywność z sił ludzkich Rozdział 5 Najpierw to, co pierwsze Rozdział 6 Co się składa na podejmowanie decyzji Rozdział 7 Decyzje skuteczne Wnioski: Efektywności trzeba się nauczyć
Okładka książki Myśli przewodnie

75,00 zł 51,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nie nastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W części pierwszej rozważane są wszelkie zagadnienia związane z zarządzaniem różnego rodzaju firmami. W części drugiej, autor radzi, jak poznać swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe. Trzecia część koncentruje się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj