Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego - prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy.
Jednym z niełatwych wyzwań menedżera jest stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego. Warto zatem sięgnąć po pozycję, która w jasny i przejrzysty sposób prezentuje zalety takiego stylu motywowania. Jednominutowy Menedżer i przywództwo to książka prezentująca ciekawe przykłady i sposoby realizacji celów, jakie menedżer chce osiągnąć.
Agnieszka Pawlak, dyrektor serwisu www.qpracy.pl
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Raving Fans, Jednominutowy Menedżer oraz Gung Ho!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisuje cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności – rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.
Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera® jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół.
Każdy nowy zespół na drodze do skuteczności pokonuje cztery fazy rozwoju:
• fazę orientacji
• fazę niezadowolenia
• fazę integracji
• fazę rezultatów
Ty jako dobry menedżer zespołu musisz wiedzieć, na czym polega każda z faz. Musisz rozumieć dynamikę grupy i prowadzić swoich ludzi, nie działając wbrew ich naturalnym ludzkim tendencjom.
Dobrze prowadzony zespół rozwiązuje trudniejsze problemy, podejmuje lepsze decyzje i, co najważniejsze, wykazuje większe zaangażowanie przekładające się na wyniki pracy. Zatem do dzieła!
O AUTORACH
Dr Ken Blanchard - współautor Jednominutowego Menedżera® oraz czterdziestu innych książek, m.in. Gung Ho! oraz Raving Fans, bestsellerów dziennika „New York Times” w dziedzinie biznesu. Jego książki sprzedały się w łącznej liczbie ponad 18 mln egzemplarzy, przetłumaczono je na ponad 25 języków. Dr Blanchard jest przywódcą duchowym The Ken Blanchard Companies, międzynarodowej firmy oferującej usługi w zakresie szkoleń menedżerskich i rozwoju organizacji, założonej wraz z żoną, dr Marjorie Blanchard, w 1979 roku.
Donald Carew oraz Eunice Parisi-Carew - autorytety w dziedzinie budowania zespołów oraz dynamiki grup. Oboje są współzałożycielami The Ken Blanchard Companies.
OPINIE
Niezbędny podręcznik dla każdego i dla wszystkich, którzy są liderami lub członkami grupy. Pełen bezcennych rad.
- Harvey Mackey, autor Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć oraz Dig Your Well Before You're Thirsty
Odkryłem, że te koncepcje pozwoliły moim przełożonym osiągnąć postęp, którego nie zapewniało podejście tradycyjne. Doskonałe narzędzie dla każdego, kto jest zainteresowany szkoleniem menedżerskim lub budowaniem zespołów.
- Michael Stacey, menedżer Działu Zasobów Ludzkich, Simplex Time Recorder Corporation
Ta książka sprawia, że koncepcje rozwoju grup i przywództwa stają się żywe. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się budowaniem zespołów.
- dr Diane Flaherty, kierownik Działu Szkolenia i Rozwoju Kadr, Uniwersytet Massachusetts, Amherst
Jak zdobyć zaufanie i je utrzymać?
W tej książce, opracowanej na podstawie popularnego programu szkoleniowego Trust Works!, autor światowych bestsellerów i guru zarządzania, Ken Blanchard, wykorzystując swoją ogromną wiedzę i wnikliwość, zwraca swoją uwagę na jedną z najbardziej złożonych kwestii, która ma wpływ na wszystkie obszary życia – zaufanie.
W książce Zaufanie – to naprawdę działa!Ken Blanchard wykorzystuję prostą opowieść o zwierzętach: psie, kocie i mądrej papudze, do pokazania, w jaki sposób można lepiej porozumiewać się z innymi. Proponuje model budowy zaufania ABCD i pokazuje, w jaki sposób za jego pomocą można rozwiązać takie problemy, jak:
- niskie morale,
- brak komunikacji,
- brak odpowiedniej reakcji na problemy,
- dysfunkcyjne przywództwo.
W dzisiejszym, mocno spolaryzowanym społeczeństwie budowa i utrzymanie zaufania stały się niezwykle istotne. W książce Zaufanie – to naprawdę działa! prostym językiem opisane zostały umiejętności niezbędne do tego, by konflikt zamienić w pokój i współpracę, co w rezultacie pomoże nam wszystkim pracować wydajnie w harmonii z innymi.
Co napędza wielkie przywództwo?
Rozwój jest dla lidera tym, czym tlen dla nurka. Bez niego ginie. Zatrzymanie się rozwoju powoduje utratę możliwości wpływania na ludzi a z czasem skutkuje utratą zdolności kierowniczych. Takie przypadki znajdujemy zarówno w małych jak i wielkich organizacjach ? nie tylko przedsiębiorstwach gospodarczych, ale także instytucjach pożytku publicznego. Liderzy zdobywają swoją pozycję, ale nie potrafią jej utrzymać. Niektórzy otrzymują stanowiska, bo dysponują potencjałem, którego późnij nie są w stanie wykorzystać. Podobne zjawisko można zauważyć u młodych obiecujących liderów, którzy jednak nigdy nie rozwijają skrzydeł. Ich potencjał pozostaje niewykorzystany. Jaki wspólny mianownik mają te sytuacje? Rozwój osobisty ? lub raczej jego brak. Brak rozwoju bardziej niż cokolwiek innego hamuje karierę lidera.
Od gotowości do rozwoju zależy nasza zdolność do kierowania ludźmi. To proste. Nie znaczy jednak, że łatwe w praktyce. Jak w przypadku większości znakomitych reguł staje się ona skuteczna dopiero po zastosowaniu. O tym właśnie jest ta książka.
Na jej kolejnych stronach będziesz śledzić koleje życia Blake?a, energicznego młodego człowieka, który nie ma pewności, czy chce kierować ludźmi. Nie przejmuj się za bardzo jego wiekiem ani doświadczeniem. Każdy z nas ma w sobie coś z Blake?a,.
Każdemu wydaje się atrakcyjna myśl o kierowaniu ludźmi bez końca. Pewnie nie chcielibyśmy w nieskończoność tkwić na tym samym stanowisku, ale który przywódca pragnie stagnacji lub, co gorsza, utraty wpływów? Jeśli postanawiasz kierować ludźmi przez całe życie ? w przedsiębiorstwie, organizacji społecznej lub rodzinie - musisz stale się rozwijać.
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. W zestawie znajdują się książki: ""Jednominutowy Menedżer i przywództwo"", ""Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce"", ""Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły"", ""Jednominutowy Menedżer spotyka małpę"", ""Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia i pracy"", ""Wiesz, możesz - działaj!"".
Stań się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
25 lat doświadczeń w pracy nad przywództwem zebranych w jednej niezwykłej książce! Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Napisany przez niego wraz ze Spencerem Johnsonem, fenomenalny bestseller The One Minute Manager został sprzedany w 13 000 000 egzemplarzy. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców przełomowe dzieło Przywództwo wyższego stopnia, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywództwa. Czytelnik dowie się, jak wyznaczać cele i wizje w oparciu o trzy ""kluczowe dla firmy sprawy"" oraz jak sprawić, żeby pracownicy wiedzieli, kim jest lider, dokąd zmierza i jakie wartości będą przyświecać jego działaniu. Możesz być przywódcą wyższego stopnia. Tworząc wydajną organizację możesz doprowadzić pracowników do wielkości.
Międzynarodowy bestseller
WYDANIE ZAKTUALIZOWANE I DOSTOSOWANE DO WYMAGAŃ WSPÓŁCZESNEGO RYNKU
Tradycyjny model zarządzania oparty na autorytarnej władzy kierowników jest już przestarzały i nieskuteczny. Dziś na całym świecie tworzy się środowiska pracy oparte na aktywnym uczestnictwie wszystkich pracowników w podejmowaniu działań i decyzji. Jak to się robi? Kluczem do sukcesu jest empowerment. To nie przekazywanie władzy w ręce ludu, ale otwarcie się na posiadaną przez pracowników wiedzę, doświadczenie i motywację. Rezultat? Wyższa jakość, lepszy poziom współzawodnictwa, obniżenie kosztów, większa elastyczność w zakresie dopasowywania się do potrzeb klienta oraz możliwość pracy z ludźmi zaangażowanymi i czującymi się świetnie w swoim środowisku zawodowym.
Ta niezwykle przystępna książka wspaniale ilustruje moc drzemiącą w ludziach. Empowerment polega zaś na wykorzystaniu naturalnych zdolności pracowników, nie zaś na kontrolowaniu przez kierownictwo.
Stephen R. Covey
Napisana w formie wciągającej opowieści, niniejsza książka zapewnia plan ułatwiający kierownikom i pracownikom osiągnięcie prawdziwego, oddolnego upełnomocnienia w swoich firmach.
Obudź moc drzemiącą w ludziach
Empowerment Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!
Spis treści:
Przedmowa (13)
Wprowadzenie do wydania drugiego (17)
Wyzwanie (23)
Menedżer empowermentu (33)
W krainie empowermentu (41)
Zasada pierwsza: dziel się z każdym dokładnymi informacjami (51)
Zasada druga: stwórz autonomię poprzez ustalenie granic (65)
Zasada trzecia: zastąp hierarchiczne myślenie niezależnymi zespołami (85)
Dynamiczna interakcja trzech zasad (99)
Daj każdemu informacje niezbędne do działania (103)
Granice to wskazówki do działania (117)
Pozwól zespołom na autonomię (125)
Nie wątp w upełnomocnienie (139)
Plan upełnomocnienia (145)
Epilog (149)
Podziękowania (157)
O autorach (163)
Dostępne usługi (169)
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. Wiesz, możesz - DZIAŁAJ! Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się z tak dużym wysiłkiem, jakoś po prostu się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych strategii zapamiętywania wszystkich tych przydatnych informacji i stosowania ich w praktyce. W tej książce autorzy opowiadają historię o pisarzu, którego nurtują pewne pytania, i o przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, dzięki której zaczniesz się skuteczniej uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu wprowadzenia trwałych zmian. Jednominutowy Menedżer spotyka małpę Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! - ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się przekazywać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom i efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji. Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy - wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz czas na kolejną odsłonę światowego bestsellera - praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Ta książka to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Od ponad dwudziestu lat miliony menedżerów, zarówno tych pracujących dla organizacji z listy Fortune 500, jak i kierujących małymi firmami, stosuje techniki prezentowane w książce Jednominutowy Menedżer, zwiększając w ten sposób własną produktywność, poziom zadowolenia z pracy i powodzenia w życiu osobistym. Przyswojenie sobie zasad zarządzania przynosi wymierne rezultaty w postaci korzyści finansowych dla samej organizacji, jak również dla jej pracowników. Jednominutowy Menedżer to zwięzła i interesująca historia, która opisuje trzy sekrety o dużej wartości praktycznej: Jednominutowe Cele, Jednominutowe Pochwały oraz Jednominutowe Reprymendy.Książka odwołuje się również do wyników badań z zakresu medycyny i nauk behawioralnych, dzięki którym udało się wyjaśnić, dlaczego te pozornie proste metody tak dobrze sprawdzają się w przypadku tak wielu ludzi. Lektura tej książki pozwala zdobyć wiedzę na temat możliwości zastosowania tych metod we własnej praktyce i z korzyścią dla siebie. Właśnie dlatego Jednominutowy Menedżer od ponad dwudziestu lat niezmiennie gości na listach bestsellerów i zrobił międzynarodową karierę.To najpopularniejsza na świecie metoda zarządzania.Szybka! Prosta! Skuteczna!Po przeczytaniu Jednominutowego Menedżera wręczyłem po egzemplarzu mojemu przełożonemu, jego przełożonemu, wszystkim moim podwładnym i innym menedżerom rafinerii, a także mojej żonie, naszym najbliższym przyjaciołom i naszemu duchownemu. Przesłanie zawarte w tej książce jest aż tak ważne i tak uniwersalne. - Robert W. Davis, dyrektor, Chevron, USAChoć minęło już tyle lat, nadal w wolnej chwili sięgam po Jednominutowego Menedżera, żeby odświeżyć sobie techniki zarządzania. Nie znam lepszego i prostszego w użyciu podręcznika zarządzania. - Charles Lee, prezes, VerizonW instytucjach rządowych podstawową techniką zarządzania stało się krytykowanie wyników. Metoda przyłapywania ludzi na tym, że robią coś dobrze, promowana w książce Jednominutowy Menedżer, przynosi znacznie lepsze efekty. - David C. Jones, były przewodniczący Kolegium Połączonych Szefów SztabówKen Blanchard, Ph.D., to niezwykle ceniony, towarzyski i rozchwytywany autor, mówca i konsultant biznesowy. Przyjaciele, współpracownicy i klienci charakteryzują go jako najbardziej wnikliwą, najwybitniejszą i najbardziej pełną współczucia postać współczesnego biznesu.Ken wywiera ogromny wpływ na świat poprzez swoje książki. Pełni funkcję Głównego Mentora (Chief Spiritual Officer) organizacji The Ken Blanchard Companies, międzynarodowej firmy szkoleniowej i konsultingowej, którą założył wspólnie z żoną dr Marjorie Blanchard w 1979 roku w San Diego w Kalifornii. Jest również współzałożycielem The Center for FaithWalk Leadership, religijnej organizacji non profit, która promuje koncepcję Lead Like Jesus (Przewodź jak Jezus) oraz zajmuje się upowszechnianiem niezbędnych do tego narzędzi.
Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się z tak dużym wysiłkiem, jakoś po prostu się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych strategii, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować w praktyce.Wykorzystaj swoją wiedzę w praktyce
Korzystaj ze zdobytej wiedzy i zmieniaj swoje życie!
Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się z tak dużym wysiłkiem, jakoś po prostu się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych strategii, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować w praktyce.
Zobacz Zestaw: Jednominutowy Menedżer w działaniu. Część 2. Pakiet audio 3 CD MP3
3 płyty CD za 39.47 zł !
W niniejszej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię o pisarzu, którego nurtują pewne pytania, i o przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, dzięki której zaczniesz się skuteczniej uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu wprowadzenia trwałych zmian.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
• poradzić sobie z zalewem informacji – jak uczyć się „mniej, ale częściej, zamiast więcej, ale rzadziej”,
• dostroić swój wewnętrzny filtr informacji, aby nauczyć się myśleć przez pryzmat zielonego światła
• określić plan kontynuacji, aby wykorzystać nowo zdobytą wiedzę w praktyce.
Wreszcie poznasz też odpowiedź na pytanie: „Dlaczego mimo iż wiem, że powinienem
coś robić, to dlaczego tego nie robię?”.
Przeczytaj tę książkę, a ten problem zniknie.
O AUTORACH
Ken Blanchard jest głównym patronem Ken Blanchard Companies. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym takich klasyków, jak Jednominutowy menedżer (współautor: Spencer Johnson), Cała naprzód! (współautor: Jesse Stoner) czy Sekret. Tajemnica wielkich liderów (współautor: Mark Miller).
Paul J. Meyer był założycielem firmy Success Motivation Institute, Inc. oraz Leadership Management International, Inc. Był autorem wielu książek, między innymi The 5 Pillars of Leadership, 24 Keys That Bring Complete Success oraz Forgiveness: The Ultimate Miracle. Był również współautorem książki I Inherited a Fortune!
Dick Ruhe jest niezwykle popularnym mówcą motywacyjnym, szanowanym konsultantem i utalentowanym trenerem. Jest starszym wspólnikiem w Ken Blanchard Companies oraz autorem programu szkoleniowego Blancharda, zatytułowanego Total Quality Leadership.
OPINIE
Książkę, którą trzymasz w ręku, powinieneś przeczytać niezależnie od tego, ile masz lat, jaka jest twoja sytuacja życiowa, zawodowa czy rodzinna. Zawiera ona prawdy uniwersalne. Autorzy
koncentrują się na tym, co decyduje o rozwoju człowieka i jego adaptacji do ciągle zmieniającego się otoczenia. To swoisty traktat o rozwoju oparty o konkretne wnioski i praktyczne rozwiązania. Wnioski, które dotyczą również ciebie. Rozwiązania, które od zaraz możesz
zacząć skutecznie (!) wdrażać w swoim życiu. „Wiesz, możesz – DZIAŁAJ” – życzę ci, aby ta książka skutecznie i trwale zmieniła również twoje życie.
– Ireneusz Bisikiewicz, prezes Leadership Management Polska sp. z o.o.
Każda osoba odpowiedzialna za rozwój ludzi w organizacji, po przeczytaniu „Wiesz, możesz – działaj!” może przenieść się do inspirującej i odkrywczej przestrzeni. Poruszająca i niezwykle praktyczna książka trzech wybitnych autorów, daje nam wyraźne wskazówki jak wypełnić lukę między nabywaniem kompetencji a faktycznym wykorzystywaniem ich w codziennych wyzwaniach. Daje organizacjom rozwiązanie w obszarze, gdzie najczęściej nam go brakuje. Gorąco polecam!
- Paweł Kopijer, Prezes American Society for Training & Development GN Poland, coach LMI
To prosta i niezwykle wartościowa książka dla każdego, kto chce się uczyć. Blanchard i jego partnerzy osiągnęli kolejny sukces… pokazują, jak korzystać z posiadanej wiedzy i zmieniać życie własne oraz najbliższych. Lektura obowiązkowa!
- Elliott Masie, prezes, The Learning Consortium
W niniejszej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię o autorze, którego nurtują pewne pytania, i o przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Wykorzystaj swoją wiedzę w praktyce
Korzystaj ze zdobytej wiedzy i zmieniaj swoje życie!
Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się z tak dużym wysiłkiem, jakoś po prostu się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych strategii, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować w praktyce.
W niniejszej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię o autorze, którego nurtują pewne pytania, i o przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, dzięki której zaczniesz się skuteczniej uczyć i wykorzystywać zdobywaną wiedzę w celu wprowadzania trwałych zmian.
Dzięki tej książce dowiesz się jak:
• poradzić sobie z zalewem informacji – jak uczyć się „mniej, ale częściej, zamiast więcej, ale rzadziej”.
• dostroić swój wewnętrzny filtr informacji, dzięki czemu będziesz w stanie nauczyć się znacznie więcej niż dotychczas.
• rozbudzić w sobie kreatywność i pomysłowość,
• nauczyć się myśleć przez pryzmat zielonego światła
Wreszcie poznasz też odpowiedź na pytanie: „Dlaczego wiem, że powinienem coś robić, a mimo to tego nie robię?”.
Przeczytaj tę książkę, a ten problem zniknie.
O AUTORACH
Ken Blanchard jest głównym patronem Ken Blanchard Companies. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym takich klasyków, jak Jednominutowy menedżer (współautor: Spencer Johnson), Cała naprzód! (współautor: Jesse Stoner) czy Sekret. Tajemnica wielkich liderów (współautor: Mark Miller).
Paul J. Meyer jest założycielem firmy Success Motivation Institute, Inc. Jest autorem wielu książek, między innymi The 5 Pillars of Leadership, 24 Keys That Bring Complete Success oraz Forgiveness: The Ultimate Miracle. Jest również współautorem książki Balsam dla duszy seniora.
Dick Ruhe jest niezwykle popularnym mówcą motywacyjnym, szanowanym konsultantem i utalentowanym trenerem. Jest starszym wspólnikiem w Ken Blanchard Companies oraz autorem programu szkoleniowego Blancharda, zatytułowanego Total Quality Leadership.
OPINIE
Książkę, którą trzymasz w ręku, powinieneś przeczytać niezależnie od tego ile masz lat, jaka jest Twoja sytuacja życiowa, zawodowa czy rodzinna. Zawiera ona prawdy uniwersalne. Autorzy koncentrują się na tym, co decyduje o rozwoju człowieka i jego adaptacji do ciągle zmieniającego się otoczenia. To swoisty traktat o rozwoju oparty o konkretne wnioski i praktyczne rozwiązania. Wnioski, które dotyczą również Ciebie. Rozwiązania, które od zaraz możesz zacząć skutecznie (!) wdrażać w swoim życiu. „Wiesz, możesz - działaj” - życzę Ci, aby ta książka skutecznie i trwale zmieniła również Twoje życie.
Ireneusz Bisikiewicz, Prezes Leadership Management Polska sp. z o. o.
To prosta i niezwykle wartościowa książka dla każdego, kto chce się uczyć. Blanchard i jego partnerzy osiągnęli kolejny sukces… pokazują, jak korzystać z posiadanej wiedzy i zmieniać życie własne oraz najbliższych. Lektura obowiązkowa!
Elliott Masie, prezes, The Learning ConsortiumSPIS TREŚCI
Wstęp
Problem
Brakujące ogniwo
Siła powtarzania
Powód nr 1. Zalew informacji
Zasada „mniej, ale częściej" w praktyce
Powód nr 2. Negatywny filtr
Słuchanie a pozytywny sposób myślenia
Myślenie przez pryzmat zielonego światła
Powód nr 3. Brak kontynuacji
Pomóc innym dzięki akcentowaniu tego, co pozytywne . Większa dyscyplina, większe wsparcie, większe poczucie
odpowiedzialności
Epilog
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny.
Zobacz Zestaw: Jednominutowy Menedżer w działaniu. Część 2. Pakiet audio 3 CD MP3
3 płyty CD za 39.47 zł !
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
O AUTORACH
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami.
W ramach prowadzonej działalności dr Blanchard wyszkolił ponad sto tysięcy menedżerów. Pełnił również rolę doradcy w licznych korporacjach i agencjach. Opracowane przez niego rozwiązania zastosowano w wielu przedsiębiorstwach znajdujących się na liście Fortune 500 oraz dużej liczbie innych, dynamicznie rozwijających się firm.
OPINIE
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas.
- Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie.
- Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar.
- Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
Czy twoi podwładni w pełni wykorzystują swój potencjał? Czy twój zespół – być może jest to grupa pracowników, być może grupa studentów, a być może twoja rodzina – wspina się na wyżyny swoich możliwości?
Don Shula, legenda NFL, i Ken Blanchard, konsultant cieszący się ogromnym uznaniem połączyli siły, by w książce Każdy jest trenerem przedstawić swoje sekrety dotyczące inspirowania innych do osiągania wielkich rzeczy. Filozofię przedstawioną w książce można sprowadzić do prostego skrótu, odwołującego się do najważniejszych zasad skutecznego przywództwa:
C – conviction-driven, czyli wierność przekonaniom Nigdy nie rezygnuj ze swoich przekonań!
O – overlearning, czyli nieustanne uczenie się Ćwicz aż do osiągnięcia doskonałości!
A – audible-ready, czyli reagowanie na zmiany sytuacji Zmieniaj plan, jeśli sytuacja tego wymaga!
C – consistency, czyli konsekwencja w działaniu Reaguj w sposób przewidywalny!
H – honesty-based, czyli uczciwość Zamieniaj słowa w czyny!
Shula i Blanchard, naprawdę zgrany duet, razem wyjaśniają istotę założeń składających się na powyższy skrót. Najpierw Shula wyjaśnia, jak zasady te przekładają się na pracę na boisku, a później Blanchard tłumaczy, jak może je wykorzystać lider.
Na końcu książki zamieszczony został test umożliwiający dokonanie oceny poziomu własnych kompetencji coachingowych. Każdy jest trenerem to książka, która pomoże ci odkryć w sobie pierwiastek doskonałości.
O AUTORACH
Ken Blanchard jest światowej klasy konsultantem, liderem organizacji i autorem bądź współautorem wielu książek, w tym bestsellerowego Jednominutowego menedżera.
Don Shula sześciokrotnie stawał do walki o Super Bowl – pięciokrotnie z drużyną Miami Dolphins i raz z Baltimore Colts. Nikomu przed nim nigdy się to nie udało. Magazyn „Sports Illustrated” przyznał mu tytuł Człowieka Sportu roku 1993, pragnąc uczcić w ten sposób trenera mającego na swoim koncie największą liczbę zwycięstw. W styczniu 1996 trener Shula ogłosił, że kończy swoją 25-letnią pracę z Miami Dolphins i przechodzi na emeryturę.
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Jednominutowy Menedżer oraz Cała naprzód!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności ? rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.
Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera? jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół.
Niezbędny podręcznik dla każdego i dla wszystkich, którzy są liderami lub członkami grupy. Pełen bezcennych rad.
Harvey Mackey - autor Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć oraz Dig Your Well Before You're Thirsty
Odkryłem, że te koncepcje pozwoliły moim przełożonym osiągnąć postęp, którego nie zapewniało podejście tradycyjne. Doskonałe narzędzie dla każdego, kto jest zainteresowany szkoleniem menedżerskim lub budowaniem zespołów.
Michael Stacey - menedżer Działu Zasobów Ludzkich, Simplex Time Recorder Corporation
Ta książka sprawia, że koncepcje rozwoju grup i przywództwa stają się żywe. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się budowaniem zespołów.
dr Diane Flaherty - kierownik Działu Szkolenia i Rozwoju Kadr, Uniwersytet Massachusetts
Uwolnij moc wizji swojej firmy i swojego życia
Książka Cała naprzód! jest wciągającym, inspirującym opowiadaniem o dwojgu ludzi, którzy potrafili stworzyć wizję swojego miejsca pracy i swojego życia. Jim Carpenter, prezes średniej wielkości agencji ubezpieczeniowej nie rozumiał, o co chodzi w „sprawie wizji”. Agencji wiodło się dobrze, ale Jim miał silne przeświadczenie, że wszystko może działać znacznie lepiej. Ellie Atkins miała świeże spojrzenie na te sprawy. Wspólnie odkryli trzy elementy porywającej wizji: znaczący cel, jasne wartości i obraz przyszłości. Odkryli też, jak sprawić, by wizja zaczęła żyć, odkryli, że trzeba zrozumieć zasady dotyczące: sposobu tworzenia wizji, sposobu jej komunikowania i sposobu jej wcielania w życie.
Z książki dowiesz się jak:
• wykorzystać moc wizji, by właściwie się ukierunkować, czerpać energię i osiągnąć wspaniałe rezultaty
• stworzyć wizję, która porusza serca i dusze wszystkich członków twojej organizacji
• stworzyć wizję własnego życia, która nadaje mu sens i kierunek
Nie tylko dla zarządzających najwyższego szczebla... lekcje przywództwa, jakich dostarcza Cała naprzód! mają nieocenioną wartość na każdym poziomie organizacji, a gdy znajdą zastosowanie, mogą sprawić, że każdy wniesie swój własny, znaczący wkład!
- Jane Hunt, Organizacja Rozwoju i Talentu, Leadership and Talent Development, The Hartford
Najjaśniejsza, najbardziej przekonywująca deklaracja, jaką kiedykolwiek czytałem, która nadaje wizji znaczenia i sprawia, że staje się żywa. Zrozumiała nawet dla Dilberta!
- Warren Bennis, autor książek Przejrzystość w biznesie i On becoming a Leader
WSTĘP
Ponad trzydzieści lat temu poznałem naprawdę niezwykłego człowieka. Nazywał się Bili Oncken. Wszystko zaczęło się od artykułu Managing Management Time — Who's Got The Monkey?, który Bili (wraz z Donaldem Wassem) opublikował w „Harvard Business Review". Pracowałem wówczas jako wykładowca na Uniwersytecie Massachusetts. Zgodnie z teorią Billa byłem więc typowym, przepełnionym altruizmem intelektualistą, wierzącym, że jego powołaniem jest pomaganie wszystkim naokoło. Mój przyjaciel miał na to nawet specjalny termin — „kolekcjoner małp".
Kilka lat później wziąłem udział w jednym z prowadzonych przez Billa wykładów z cyklu „Zarządzanie czasem dla menedżerów". Kiedy opisywał kolejne problemy napotykane w pracy na tym stanowisku, słuchacze co chwila wybuchali śmiechem. Nic innego nam nie pozostało, ponieważ mężczyznom nie wypada publicznie płakać. Skąd taka emocjonalna reakcja? Otóż Bili, jak nikt inny, potrafił wychwycić i celnie podsumować realia amerykańskiego świata biznesu.
Bili nauczył mnie, że aby komuś pomóc, należy dać mu wędkę, a nie rybę. Wyręczanie ludzi w rozwiązywaniu problemów uczy ich bezradności i na dłuższą metę może tylko zaszkodzić.
Kiedy więc Hal Burrows (długoletni wspólnik i kierownik firmy William Oncken Company oraz współtwórca cyklu „Zarządzanie czasem dla menedżerów") zaproponował mi współpracę nad niniejszą książką, byłem zachwycony. Po dziś dzień jestem dumny, że mogłem włączyć ją do mojej Biblioteki Jednominutowego Menedżera.
W ciągu kolejnych trzech lat napisaliśmy kilka szkiców tej publikacji. Niestety, Bili zmarł przed ukończeniem prac nad jej ostateczną wersją. Kiedy piszę te słowa, moje serce nadal przepełnione jest bólem. Największą stratę ponieśli jednak ci, którzy nigdy go nie poznali. Mam nadzieję, że dzięki naszej książce oni również będą mieli okazję skorzystać z niezwykłych osiągnięć Billa i zdobyć choć część wiedzy, którą w tak humorystyczny sposób przekazywał podczas seminariów. Stanowi ona kwintesencję jego pracy i stylu życia.
Książka ta opowiada o wiecznie zmęczonym menedżerze, który mimo licznych nadgodzin nie mógł nadążyć z realizacją wszystkich stojących przed nim zadań. Jego życie zmieniło się diametralnie, gdy poznał techniki zarządzania problemami i przestał wyręczać swoich pracowników w wypełnianiu ich obowiązków. Nauczył się również lepiej komunikować z przełożonymi i elastyczniej reagować na wymagania stawiane mu przez jego organizację. W rezultacie zwiększył wydajność podległego mu wydziału i przyspieszył tempo swojej kariery.
Prowadzone przez Billa seminaria oraz jego książka Managing Management Time stanowią prawdziwą kopalnię wiedzy na temat zarządzania czasem dla menedżerów. Opisują zasady funkcjonowania organizacji oraz liczne techniki pozwalające zwiększyć efektywność pracowników i skuteczniej komunikować się z przełożonymi. Niniejsza publikacja skupia się głównie na zarządzaniu personelem.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu ty również zmienisz swoje życie i podzielisz się zdobytą wiedzą z innymi ludźmi.SPIS TREŚCI
Symbole
Wstęp
Problem
Pierwsze stanowisko kierownicze
Spotkanie z przełożoną
Spotkanie z Jednominutowym Menedżerem
Bardzo ważne pytanie
Diagnoza
Czyj to problem?
Błędne koło
Rozwiązanie
Przebudzenie Jednominutowego Menedżera
Skala problemu
Szkodliwa pomoc
Nutka optymizmu
Małpy wracają do właścicieli
Czas dla pracowników
Cztery zasady zarządzania małpami
Zasada l. Opis
Zasada 2. Właściciel
Zasada 3. Polisa ubezpieczeniowa
Zasada 4. Karmienie i kontrola
Delegowanie uprawnień
Szkolenie pracowników
Trzy rodzaje czasu w organizacji
Czas przełożonego
Czas systemowy
Własny czas
Czas dyskrecjonalny
Zarządzanie małpami kluczem do sukcesu
Generowanie czasu dyskrecjonalnego
Sztuka zarządzania
Wielka przemiana
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
W Jednominutowym przedsiębiorcy autorzy opowiadają inspirującą historię człowieka, który podejmuje wyzwanie i zakłada własną firmę. W tej inspirującej i bardzo ciekawej opowieści stykamy się z różnorodnymi problemami, jakim stawiają czoło początkujący przedsiębiorcy – od szukania nowych źródeł dochodu po zdobywanie zaangażowanych pracowników oraz lojalnych klientów. Co więcej, poznajemy tajemnice, jak zostać przedsiębiorcą, jak budować i zestawiać elementy firmy, jak zapewnić płynność finansową. Ponadto w książce znalazły się nieocenione rady takich przedsiębiorców i specjalistów jak Shelton Bowles, Peter Drucker, Michael Gerber i Charlie Jones.
Fragment książki
Kiedy robi się coś ważnego, zawsze się coś przeoczy. W przypadku przedsiębiorczości pochłania nas wizja, a zapominamy o pieniądzach. Czasami zajmujemy się klientami, a zapominamy o pracownikach. Pochłania nas życie, a zapominamy o śmierci. Czy to nie dziwne, że tak bardzo potrafimy zamknąć się na to, co najważniejsze? Dlatego z uwielbieniem podchodzę do tej książeczki. Zawiera ona bowiem wspaniałą opowieść o tym, co w przedsiębiorczości najważniejsze.
Po latach badań przedsiębiorczości jednego mogę być pewien: sukcesy łatwiej omawiać niż osiągać. W Stanach Zjednoczonych co roku blisko milion osób zakłada działalność gospodarczą. Niestety, co najmniej 40 procent firm upada przed upływem dwunastu miesięcy, 80 procent zamyka działalność w ciągu pięciu lat, a 96 procent nie przetrwa dziesięciolecia.
Do najpoważniejszych przyczyn upadku przedsiębiorstw należy fakt, że zakładają je technicy, a więc ludzie, którzy opanowali jakąś umiejętność i to, co robią, sprawia im przyjemność. Elektrycy, pisarze, fotograficy albo programiści popełniają fatalny błąd, bo dalej robią to, co lubią, a ignorują inne ważne aspekty działalności.
Tego błędu pomoże ci uniknąć Jednominutowy przedsiębiorca. Blanchard i Huston w sposób zarówno pouczający jak i fascynujący koncentrują się na trzech zasadniczych sprawach, którymi musisz się zająć, żeby odnosić sukcesy jako przedsiębiorca.
Pierwsza z nich to finanse. Wielu przedsiębiorców wypada z rynku, bo nie umieją panować nad pieniędzmi. Mają wyższe wydatki niż przychody, nie ściągają należności i nie rozumieją, że o ich sukcesie decydują pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Druga zasadnicza sprawa to fakt, że sukces zależy od pracowników. Zachęcanie ich do przejmowania odpowiedzialności odciąża przedsiębiorcę, który nie musi robić wszystkiego samodzielnie. Jeśli twoi ludzie czują się zmotywowani, stają się kimś w rodzaju współwłaścicieli i chętniej otaczają klientów szczególną troską.
I w ten sposób dochodzimy do trzeciego ważnego elementu składającego się według Blancharda i Hut-sona na sukces przedsiębiorcy: otaczanie troską klientów. Pod względem technicznym możesz być mistrzem świata, ale jeśli nie troszczysz się o klientów, daleko nie zajdziesz.
Jednominutowy przedsiębiorca pomaga zrozumieć, że wprawdzie sukcesy łatwiej omawiać niż osiągać, ale skupienie się na kilku ważnych rzeczach znacznie podnosi prawdopodobieństwo powodzenia, a przy okazji daje wiele radości.
Michael Gerber, przedsiębiorca, a także autor The E-Myth, The E-Myth Reuisited i Awakening the Entrepreneur Within
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?