Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
O AUTORACH
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami.
OPINIE
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas. - Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie. - Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar. - Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
O AUTORACH Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. Oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii. Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
OPINIE Wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań to trzyetapowy proces zarządzania, który stale towarzyszy menedżerowi. Najważniejszym ogniwem tego procesu są ludzie, warto zatem poświęcić trochę czasu i zapoznać się z Technikami Jednominutowego Menedżera w praktyce, by efektywnie prowadzić swój zespół do celu i osiągać jak najlepsze wyniki. - Dorota Wilkanowicz, specjalista ds.. Public relations, serwis
W dzisiejszych czasach oczekuje się od nas wszystkich w pracy coraz większej skuteczności zespołowej. Czy jednak wiemy, jak zbudować zespół, który naprawdę potrafi wykorzystać wiedzę, doświadczenie i motywację swoich członków? Większość z nas nie wie, szybko popada we frustrację, poddaje się i skłania ku samodzielnemu działaniu, ale w dzisiejszym środowisku biznesowym nie jest to dobre rozwiązanie. Na szczęście jest lepszy sposób. Trzej eksperci, Ken Blanchard, Alan Randolph i Peter Grazier, przedstawiają nam w tej książce trzyetapowy proces, dzięki któremu potrafimy przekształcić każdy zespół w tzw. zespół na wyższym poziomie, czyli zespół wykorzystujący efektywnie pomysły i motywację wszystkich swoich członków oraz czas swoich przywódców, proces przynoszący korzyści każdemu członkowi zespołu z osobna i całej organizacji.
Dyskusje, analizy przykładów i pytania pomogą czytelnikowi i jego kolegom z zespołu nauczyć się dzielenia informacjami, by budować większe zaufanie i poczucie odpowiedzialności, jasnego wyznaczania granic, by dać członkom zespołu wolność do odpowiedzialnego działania, oraz zarządzania samym sobą, by zespołowo podejmować dobre decyzje. Jeśli wprowadzisz w życie rady zawarte w tej książce, przekonasz się, że praca zespołowa sprawia przyjemność, daje satysfakcję i zapewnia wysoką wydajność.
Zatroszcz się o swoich klientów, bądź ktoś inny zrobi to za ciebie!
KEN BLANCHARD, jeden z najbardziej wpływowych na świecie ekspertów w dziedzinie zarządzania, współzałożyciel i szef The Ken Blanchard Companies. Współautor 60 książek, które sprzedały się w łącznym nakładzie ponad 21 milionów egzemplarzy, w tym kultowego Jednominutowego Menedżera.
KATHY CUFF jest konsultantem w firmie The Ken Blanchard Companies i współautorką programu szkoleniowego o nazwie Legendarna Obsługa Klienta. Jest znaną trenerką, konsultantką i prelegentką, prowadzi szkolenia dla organizacji z całego świata.
VICKI HALSEY jest wiceprezesem ds. szkoleń stosowanych w The Ken Blanchard Companies. Jest współautorką programu szkoleniowego Legendarna Obsługa Klienta i popularną na całym świecie trenerką, konsultantką, autorką materiałów szkoleniowych i prelegentką.
Każda firma chciałaby być znana z doskonałej obsługi klienta, a jednak większość ludzi uważa, że uzyskuje w najlepszym wypadku przeciętny poziom obsługi. Firmy, które odnoszą sukcesy, rozumieją związek między legendarną obsługą klienta a zyskami i rozwojem – wiedzą też, że sposób, w jaki ich pracownicy traktują klientów, jest bezpośrednio związany ze sposobem, w jaki oni sami są traktowani przez przełożonych.
Kelsey Young to młoda, ale już pozbawiona złudzeń pracownica działu sprzedaży, która łączy pracę z nauką. Świat otwiera się przed nią otworem w momencie, gdy jeden z profesorów zachęca ją do budowy kultury służenia opartej na pięciu komponentach kursu Legendarnej Obsługi Klienta. Chociaż Ferguson’s, sieć, w której pracuje Kelsey, z całą pewnością nie słynie z dobrej obsługi, studentka wierzy, że może to zmienić. Szybko okazuje się, że zmiana kultury organizacji nie jest łatwa, ale Kelsey dowiaduje się także, że jej rola sprzedawczyni – pracownika na pierwszej linii kontaktu z klientem – jest ważniejsza niż mogłoby się wydawać.
Napisana w charakterystycznym stylu Blancharda, książka Legendarna Obsługa Klienta. Troska jest najważniejsza stanowi niezwykle pouczającą, ale przy tym lekką lekturę dla pracowników na każdym szczeblu organizacji, bez względu na branżę, w jakiej ta firma działa. Zastosowanie zawartych tu idei i wskazówek w praktyce będzie miało ogromny wpływ na doświadczenie twoich klientów. Bez względu na to, czy jesteś dyrektorem naczelnym, czy pracownikiem na część etatu, każdy może coś zmienić, a obsługa klienta jest przecież zadaniem wszystkich.
Nowy Jednominutowy MenedżerNOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.Zwięzła lektura dla wiecznie zajętych menedżerów. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz.Poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce.Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespołyAutorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności: rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.Jednominutowy Menedżer i przywództwoKsiążka ta w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób.Jednominutowy Menedżer spotyka małpęNie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić.Jednominutowy Menedżer: Równowaga życia i pracyZdrowy tryb życia kluczem do sukcesuTa łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami.Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyceTo kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Świat bardzo potrzebuje dziś nowego modelu przywództwa. Wystarczy zajrzeć do gazet, żeby znaleźć przykłady obrazujące odrzucone wartości, zawiedzione zaufanie, wykorzystywanie i manipulacje, których dopuszczają się ludzie wpływowi, sprawujący władzę. W przekonaniu autorów chrześcijanie mają w Jezusie kogoś więcej niż tylko duchowego przywódcę. Chodzi o praktyczny i skuteczny wzór lidera, odpowiedni dla każdego człowieka i dla każdej organizacji. Książka może być narzędziem pomagającym oddać Bogu ster we wszystkich naszych codziennych działaniach i relacjach, nie tylko w pełnieniu roli lidera.
Ken Blanchard – profesor uniwersytecki, teoretyk i praktyk zarządzania i biznesu. Autor m.in. bestselleru Jednominutowy menedżer, który w Stanach Zjednoczonych został sprzedany w nakładzie 13 mln egz.
Phil Hodges – specjalista od zasobów ludzkich i przemysłowych, współautor kilku książek o zarządzaniu.
Książka opisuje sposób, w jaki różnego typu firmy mogą osiągnąć większy sukces - mierzony nie w kategoriach rozmiarów bądź zysków, lecz z punktu widzenia jakości życia ich pracowników oraz jakości świadczonych usług.
Poprzez zaangażowanie się w dążenie do wspólnego celu i dzielenie pewnych wartości każda organizacja może prowadzić działalność biznesową w sposób pozwalający wszystkim zainteresowanym - właścicielom i udziałowcom, pracownikom, odbiorcom i klientom - wygrywać. Książka Zarządzanie przez wartości, napisana w oparciu o materiały zgromadzone podczas ponad dwudziestopięcioletnich badań, a także na postawie obserwacji dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, w sposób szczegółowy opisuje praktyczny plan działania. Plan ten ma na celu określenie najważniejszych wartości organizacji, zakomunikowanie ich pośród związanych z nią ludzi, zestrojenie z bieżącymi praktykami, a także osiągnięcie nowego, wyższego poziomu sukcesu organizacyjnego.
Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem 'Jednominutowego Menedżera', 'Cała naprzód!' i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing by Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest uznanym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na proces.
Jesteś gotów zarządzać samym sobą wtedy,
gdy przyjmujesz odpowiedzialność za własny sukces
Skończ z wymówkami
Przejmij inicjatywę
Bądź wsparciem dla swojego zespołu
Pokaż szefowi, co potrafisz
Koniec z biernym wykonywaniem poleceń przełożonych! Czas przejąć stery i wykazać się inicjatywą. Umiejętność zarządzania samym sobą i radzenia sobie w chwilach kryzysu to olbrzymi atut każdego menedżera. Firmy najbardziej cenią pracowników potrafiących dokonać właściwej oceny sytuacji i odważnie podejmujących się samodzielnego rozwiązywania problemów. Nie pozwól, żeby inni byli lepsi od Ciebie. Poznaj techniki opracowane z myślą o ambitnych liderach -- takich jak Ty.
To nie jest kolejny nudny poradnik na temat zarządzania. To wspaniale opowiedziana historia, którą będziesz czytać z zapartym tchem. Poznaj jej dwóch głównych bohaterów: Steve´a (menedżera pracującego w agencji reklamowej) oraz czarodziejkę Caylę (obdarzoną niezwykłą mocą). Steve właśnie wrócił z nieudanej prezentacji i przybity porażką postanawia napisać wypowiedzenie z pracy... Śledząc jego drogę od skrajnego załamania do euforii zwycięstwa, wprowadź do własnego życia magię zarządzania samym sobą. Zostań prawdziwym autoliderem i śmiało zacznij:
rzucać wyzwania ograniczeniom,
doceniać posiadane przez siebie rodzaje władzy i korzystać z nich,
współpracować z innymi dla osiągnięcia sukcesu,
a nawet przekładać głowę przez standardową wizytówkę!
Jednominutowy Menedżer"" Od ponad dwudziestu lat miliony menedżerów na całym świecie stosuje techniki prezentowane w książce Jednominutowy Menedżer, zwiększając w ten sposób własną produktywność, poziom zadowolenia z pracy i powodzenia w życiu osobistym. Przyswojenie sobie zasad zarządzania przynosi wymierne rezultaty w postaci korzyści finansowych dla samej organizacji, jak również dla jej pracowników. To zwięzła i przyjemna historia, która opisuje trzy sekrety o dużej wartości praktycznej: Jednominutowe Cele, Jednominutowe Pochwały oraz Jednominutowe Reprymendy. To bestseller wszech czasów w dziedzinie zarządzania własną pracą i życiem! ""Jednominutowy Menedżer i przywództwo"" Ta książka w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa SytuacyjnegoR - prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy traktowania wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować. ""Jednominutowy Menedżer spotyka małpę"" Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! - ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Poznaj cztery zasady, dzięki którym nauczysz się przekazywać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. ""Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły"" Autorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności - rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo. ""Jednominutowy Menedżer Równowaga życia i pracy"" Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał zupełnie o swoim zdrowiu. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem. Poznaj cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbaniem o kondycję fizyczną, gdyż prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz. ""Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce"" Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy. Teraz czas na kolejną odsłonę światowego bestsellera - ta książka to praktyczny poradnik umożliwiający zamianę trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego - prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy.
Jednym z niełatwych wyzwań menedżera jest stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego. Warto zatem sięgnąć po pozycję, która w jasny i przejrzysty sposób prezentuje zalety takiego stylu motywowania. Jednominutowy Menedżer i przywództwo to książka prezentująca ciekawe przykłady i sposoby realizacji celów, jakie menedżer chce osiągnąć.
Agnieszka Pawlak, dyrektor serwisu www.qpracy.pl
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Raving Fans, Jednominutowy Menedżer oraz Gung Ho!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisuje cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności – rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.
Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera® jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół.
Każdy nowy zespół na drodze do skuteczności pokonuje cztery fazy rozwoju:
• fazę orientacji
• fazę niezadowolenia
• fazę integracji
• fazę rezultatów
Ty jako dobry menedżer zespołu musisz wiedzieć, na czym polega każda z faz. Musisz rozumieć dynamikę grupy i prowadzić swoich ludzi, nie działając wbrew ich naturalnym ludzkim tendencjom.
Dobrze prowadzony zespół rozwiązuje trudniejsze problemy, podejmuje lepsze decyzje i, co najważniejsze, wykazuje większe zaangażowanie przekładające się na wyniki pracy. Zatem do dzieła!
O AUTORACH
Dr Ken Blanchard - współautor Jednominutowego Menedżera® oraz czterdziestu innych książek, m.in. Gung Ho! oraz Raving Fans, bestsellerów dziennika „New York Times” w dziedzinie biznesu. Jego książki sprzedały się w łącznej liczbie ponad 18 mln egzemplarzy, przetłumaczono je na ponad 25 języków. Dr Blanchard jest przywódcą duchowym The Ken Blanchard Companies, międzynarodowej firmy oferującej usługi w zakresie szkoleń menedżerskich i rozwoju organizacji, założonej wraz z żoną, dr Marjorie Blanchard, w 1979 roku.
Donald Carew oraz Eunice Parisi-Carew - autorytety w dziedzinie budowania zespołów oraz dynamiki grup. Oboje są współzałożycielami The Ken Blanchard Companies.
OPINIE
Niezbędny podręcznik dla każdego i dla wszystkich, którzy są liderami lub członkami grupy. Pełen bezcennych rad.
- Harvey Mackey, autor Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć oraz Dig Your Well Before You're Thirsty
Odkryłem, że te koncepcje pozwoliły moim przełożonym osiągnąć postęp, którego nie zapewniało podejście tradycyjne. Doskonałe narzędzie dla każdego, kto jest zainteresowany szkoleniem menedżerskim lub budowaniem zespołów.
- Michael Stacey, menedżer Działu Zasobów Ludzkich, Simplex Time Recorder Corporation
Ta książka sprawia, że koncepcje rozwoju grup i przywództwa stają się żywe. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się budowaniem zespołów.
- dr Diane Flaherty, kierownik Działu Szkolenia i Rozwoju Kadr, Uniwersytet Massachusetts, Amherst
Jak zdobyć zaufanie i je utrzymać?
W tej książce, opracowanej na podstawie popularnego programu szkoleniowego Trust Works!, autor światowych bestsellerów i guru zarządzania, Ken Blanchard, wykorzystując swoją ogromną wiedzę i wnikliwość, zwraca swoją uwagę na jedną z najbardziej złożonych kwestii, która ma wpływ na wszystkie obszary życia – zaufanie.
W książce Zaufanie – to naprawdę działa!Ken Blanchard wykorzystuję prostą opowieść o zwierzętach: psie, kocie i mądrej papudze, do pokazania, w jaki sposób można lepiej porozumiewać się z innymi. Proponuje model budowy zaufania ABCD i pokazuje, w jaki sposób za jego pomocą można rozwiązać takie problemy, jak:
- niskie morale,
- brak komunikacji,
- brak odpowiedniej reakcji na problemy,
- dysfunkcyjne przywództwo.
W dzisiejszym, mocno spolaryzowanym społeczeństwie budowa i utrzymanie zaufania stały się niezwykle istotne. W książce Zaufanie – to naprawdę działa! prostym językiem opisane zostały umiejętności niezbędne do tego, by konflikt zamienić w pokój i współpracę, co w rezultacie pomoże nam wszystkim pracować wydajnie w harmonii z innymi.
Co napędza wielkie przywództwo?
Rozwój jest dla lidera tym, czym tlen dla nurka. Bez niego ginie. Zatrzymanie się rozwoju powoduje utratę możliwości wpływania na ludzi a z czasem skutkuje utratą zdolności kierowniczych. Takie przypadki znajdujemy zarówno w małych jak i wielkich organizacjach ? nie tylko przedsiębiorstwach gospodarczych, ale także instytucjach pożytku publicznego. Liderzy zdobywają swoją pozycję, ale nie potrafią jej utrzymać. Niektórzy otrzymują stanowiska, bo dysponują potencjałem, którego późnij nie są w stanie wykorzystać. Podobne zjawisko można zauważyć u młodych obiecujących liderów, którzy jednak nigdy nie rozwijają skrzydeł. Ich potencjał pozostaje niewykorzystany. Jaki wspólny mianownik mają te sytuacje? Rozwój osobisty ? lub raczej jego brak. Brak rozwoju bardziej niż cokolwiek innego hamuje karierę lidera.
Od gotowości do rozwoju zależy nasza zdolność do kierowania ludźmi. To proste. Nie znaczy jednak, że łatwe w praktyce. Jak w przypadku większości znakomitych reguł staje się ona skuteczna dopiero po zastosowaniu. O tym właśnie jest ta książka.
Na jej kolejnych stronach będziesz śledzić koleje życia Blake?a, energicznego młodego człowieka, który nie ma pewności, czy chce kierować ludźmi. Nie przejmuj się za bardzo jego wiekiem ani doświadczeniem. Każdy z nas ma w sobie coś z Blake?a,.
Każdemu wydaje się atrakcyjna myśl o kierowaniu ludźmi bez końca. Pewnie nie chcielibyśmy w nieskończoność tkwić na tym samym stanowisku, ale który przywódca pragnie stagnacji lub, co gorsza, utraty wpływów? Jeśli postanawiasz kierować ludźmi przez całe życie ? w przedsiębiorstwie, organizacji społecznej lub rodzinie - musisz stale się rozwijać.
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. W zestawie znajdują się książki: ""Jednominutowy Menedżer i przywództwo"", ""Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce"", ""Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły"", ""Jednominutowy Menedżer spotyka małpę"", ""Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia i pracy"", ""Wiesz, możesz - działaj!"".
Stań się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
25 lat doświadczeń w pracy nad przywództwem zebranych w jednej niezwykłej książce! Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Napisany przez niego wraz ze Spencerem Johnsonem, fenomenalny bestseller The One Minute Manager został sprzedany w 13 000 000 egzemplarzy. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców przełomowe dzieło Przywództwo wyższego stopnia, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywództwa. Czytelnik dowie się, jak wyznaczać cele i wizje w oparciu o trzy ""kluczowe dla firmy sprawy"" oraz jak sprawić, żeby pracownicy wiedzieli, kim jest lider, dokąd zmierza i jakie wartości będą przyświecać jego działaniu. Możesz być przywódcą wyższego stopnia. Tworząc wydajną organizację możesz doprowadzić pracowników do wielkości.
Międzynarodowy bestseller
WYDANIE ZAKTUALIZOWANE I DOSTOSOWANE DO WYMAGAŃ WSPÓŁCZESNEGO RYNKU
Tradycyjny model zarządzania oparty na autorytarnej władzy kierowników jest już przestarzały i nieskuteczny. Dziś na całym świecie tworzy się środowiska pracy oparte na aktywnym uczestnictwie wszystkich pracowników w podejmowaniu działań i decyzji. Jak to się robi? Kluczem do sukcesu jest empowerment. To nie przekazywanie władzy w ręce ludu, ale otwarcie się na posiadaną przez pracowników wiedzę, doświadczenie i motywację. Rezultat? Wyższa jakość, lepszy poziom współzawodnictwa, obniżenie kosztów, większa elastyczność w zakresie dopasowywania się do potrzeb klienta oraz możliwość pracy z ludźmi zaangażowanymi i czującymi się świetnie w swoim środowisku zawodowym.
Ta niezwykle przystępna książka wspaniale ilustruje moc drzemiącą w ludziach. Empowerment polega zaś na wykorzystaniu naturalnych zdolności pracowników, nie zaś na kontrolowaniu przez kierownictwo.
Stephen R. Covey
Napisana w formie wciągającej opowieści, niniejsza książka zapewnia plan ułatwiający kierownikom i pracownikom osiągnięcie prawdziwego, oddolnego upełnomocnienia w swoich firmach.
Obudź moc drzemiącą w ludziach
Empowerment Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!
Spis treści:
Przedmowa (13)
Wprowadzenie do wydania drugiego (17)
Wyzwanie (23)
Menedżer empowermentu (33)
W krainie empowermentu (41)
Zasada pierwsza: dziel się z każdym dokładnymi informacjami (51)
Zasada druga: stwórz autonomię poprzez ustalenie granic (65)
Zasada trzecia: zastąp hierarchiczne myślenie niezależnymi zespołami (85)
Dynamiczna interakcja trzech zasad (99)
Daj każdemu informacje niezbędne do działania (103)
Granice to wskazówki do działania (117)
Pozwól zespołom na autonomię (125)
Nie wątp w upełnomocnienie (139)
Plan upełnomocnienia (145)
Epilog (149)
Podziękowania (157)
O autorach (163)
Dostępne usługi (169)
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. Wiesz, możesz - DZIAŁAJ! Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się z tak dużym wysiłkiem, jakoś po prostu się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych strategii zapamiętywania wszystkich tych przydatnych informacji i stosowania ich w praktyce. W tej książce autorzy opowiadają historię o pisarzu, którego nurtują pewne pytania, i o przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, dzięki której zaczniesz się skuteczniej uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu wprowadzenia trwałych zmian. Jednominutowy Menedżer spotyka małpę Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! - ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się przekazywać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom i efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji. Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy - wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz czas na kolejną odsłonę światowego bestsellera - praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Ta książka to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Od ponad dwudziestu lat miliony menedżerów, zarówno tych pracujących dla organizacji z listy Fortune 500, jak i kierujących małymi firmami, stosuje techniki prezentowane w książce Jednominutowy Menedżer, zwiększając w ten sposób własną produktywność, poziom zadowolenia z pracy i powodzenia w życiu osobistym. Przyswojenie sobie zasad zarządzania przynosi wymierne rezultaty w postaci korzyści finansowych dla samej organizacji, jak również dla jej pracowników. Jednominutowy Menedżer to zwięzła i interesująca historia, która opisuje trzy sekrety o dużej wartości praktycznej: Jednominutowe Cele, Jednominutowe Pochwały oraz Jednominutowe Reprymendy.Książka odwołuje się również do wyników badań z zakresu medycyny i nauk behawioralnych, dzięki którym udało się wyjaśnić, dlaczego te pozornie proste metody tak dobrze sprawdzają się w przypadku tak wielu ludzi. Lektura tej książki pozwala zdobyć wiedzę na temat możliwości zastosowania tych metod we własnej praktyce i z korzyścią dla siebie. Właśnie dlatego Jednominutowy Menedżer od ponad dwudziestu lat niezmiennie gości na listach bestsellerów i zrobił międzynarodową karierę.To najpopularniejsza na świecie metoda zarządzania.Szybka! Prosta! Skuteczna!Po przeczytaniu Jednominutowego Menedżera wręczyłem po egzemplarzu mojemu przełożonemu, jego przełożonemu, wszystkim moim podwładnym i innym menedżerom rafinerii, a także mojej żonie, naszym najbliższym przyjaciołom i naszemu duchownemu. Przesłanie zawarte w tej książce jest aż tak ważne i tak uniwersalne. - Robert W. Davis, dyrektor, Chevron, USAChoć minęło już tyle lat, nadal w wolnej chwili sięgam po Jednominutowego Menedżera, żeby odświeżyć sobie techniki zarządzania. Nie znam lepszego i prostszego w użyciu podręcznika zarządzania. - Charles Lee, prezes, VerizonW instytucjach rządowych podstawową techniką zarządzania stało się krytykowanie wyników. Metoda przyłapywania ludzi na tym, że robią coś dobrze, promowana w książce Jednominutowy Menedżer, przynosi znacznie lepsze efekty. - David C. Jones, były przewodniczący Kolegium Połączonych Szefów SztabówKen Blanchard, Ph.D., to niezwykle ceniony, towarzyski i rozchwytywany autor, mówca i konsultant biznesowy. Przyjaciele, współpracownicy i klienci charakteryzują go jako najbardziej wnikliwą, najwybitniejszą i najbardziej pełną współczucia postać współczesnego biznesu.Ken wywiera ogromny wpływ na świat poprzez swoje książki. Pełni funkcję Głównego Mentora (Chief Spiritual Officer) organizacji The Ken Blanchard Companies, międzynarodowej firmy szkoleniowej i konsultingowej, którą założył wspólnie z żoną dr Marjorie Blanchard w 1979 roku w San Diego w Kalifornii. Jest również współzałożycielem The Center for FaithWalk Leadership, religijnej organizacji non profit, która promuje koncepcję Lead Like Jesus (Przewodź jak Jezus) oraz zajmuje się upowszechnianiem niezbędnych do tego narzędzi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?