KATEGORIE [rozwiń]

John Fiske

Okładka książki Introduction to Communication Studies

129,63 zł 95,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

This revised edition of a now classic text includes a new introduction by Henry Jenkins, explaining ‘Why Fiske Still Matters’ for today’s students, followed by a discussion between former Fiske students Ron Becker, Elana Levine, Darrell Newton and Pamela Wilson on the theme of ‘Structuralism and Semiotics, Fiske-Style’. Both underline the continuing relevance of this foundational text in communication studies. How can we study communication? What are the main theories and methods of approach? This classic text provides a lucid, accessible introduction to the main authorities in the field of communication studies, aimed at students coming to the subject for the first time. It outlines a range of methods of analysing examples of communication, and describes the theories underpinning them. Thus armed, the reader will be able to tease out the latent cultural meanings in such apparently simple communications as news photos or popular TV programmes, and to see them with new eyes.
Okładka książki Zrozumieć kulturę popularną

39,90 zł 32,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

To chyba najbardziej dojrzałe opracowanie o kulturze popularnej, najmocniej przy tym nasycone detalem świetnie interpretowanym przez oryginalne założenia autorskiej teorii. prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta Nie wyobrażam sobie jakiekolwiek kursu dotyczącego kultury popularnej, czy szerzej – socjologii kultury, antropologii współczesności, medioznawstwa, w którego sylabusach nie pojawiłaby się ta książka. Będzie ona z pewnością przydatna również osobom studiującym nauki polityczne i dziennikarstwo, bo zawarte w niej koncepcje władzy i sposobu funkcjonowania oraz statusy mediów nie straciły na aktualności, a niektóre jej wątki dopiero wraz z rozwojem internetu stały się prawdziwie doniosłe. dr hab. Marek Krajewski, prof. UAM John Fiske nadaje całkowicie nowy wymiar badaniom nad takimi wytworami kultury, jak jeansy, centra handlowe, brukowce i teleturnieje telewizyjne. Wprowadza rozróżnienie między kulturą masową („produktami” kulturalnymi wprowadzanymi na rynek przez uprzemysłowione społeczeństwo) a kulturą popularną, która przejawia się w sposobach wykorzystania, nadużywania i niszczenia owych produktów przez człowieka, nadającego im własne znaczenia i komunikaty. Książka przedstawia całkowicie oryginalne ujęcie znaczenia, jakie dla praktykowania kultury ma bycie popularną. Kultury popularnej nie narzuca się człowiekowi – to on sam jest jej twórcą. Jej znaczenie i przyjemność, którą z niej czerpiemy, stanowią odbicie naszych gustów i zainteresowań. Autor obala mit bezmyślnego masowego odbiorcy, w zamian przedstawiając teorię, że kultura popularna rozwija się w tak wielu kierunkach właśnie dlatego, że ów odbiorca odznacza się o wiele większą świadomością, niż się powszechnie sądzi.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj