Czołg średni PzKpfw IV Sd Kfz 161 był podstawowym wozem bojowym niemieckich jednostek pancernych w okresie II wojny światowej. Był produkowany od 1936 roku do ostatnich dni II wojny światowej. Powstało dziewięć podstawowych wersji produkcyjnych czołgu, Ausfuhrung A, B, C, D, E, F, G, H i J różniących się grubością opancerzenia i uzbrojeniem. W niniejszej publikacji omówiono wersje F-G.
Czołg Panzerkampfwagen III Sd Kfz 141 był podstawowym typem czołgu średniego armii niemieckiej. PzKpfw III Sd Kfz141 stanowiły główne uzbrojenie jednostek Panzerwaffe i Waffen-SS w latach 1939 - 1943. ""Trójki"" były, obok czołgów PzKpfw V Sd Kfz 171 ""Panther"" najliczniej produkowanymi niemieckimi czołgami. Niniejsze opracowanie przedstawia czołgi tzw. wersji specjalnych.
Niniejsza publikacja omawia najsłynniejszy niemiecki czołg z okresu II wojny światowej. PzKpfw VI Sd Kfz 181 Tiger Ausf. H1/E. Opracowanie koncentruje się na problematyce związanej z konstrukcją czołgu, natomiast nie zawiera informacji na temat zastosowania bojowego, bowiem dane na ten temat zostały przedstawione w innych opracowaniach np. Tygrysy w walce (Militaria, 2009,2013). Publikacja zawiera dane na temat rozwoju konstrukcji czołgu: prototypów Porsche Typ 100 i VK 30.01(H) oraz VK 36.01(H), czołgów przedseryjnych VK 45.01(H) i VK 45.01(P) oraz czołgów seryjnych, a ponadto zawiera dokładny opis techniczny. Książka jest ilustrowana licznymi fotografiami, planami czołgów oraz planszami barwnymi przedstawiającymi przykłady malowania i oznakowania.
Czołg lekki Panzerkampfwagen I Sd Kfz 101 podstawowym czołgiem niemieckich wojsk pancernych podczas agresji na Polskę we wrześniu 1939 roku i w czasie i w czasie pampanii francuskiej w 1940 roku. W mniejszej ilości czołgi tego typu były używane na Bałkanach (1941), w Afryce Północnej i na froncie wschodnim (1941-1942). po wprowadzeniu do uzbrojenia nowych typów wozów bojowych czołgi PzKpfw I skierowano do zadań pomocniczych i szkolenia. Podobnie wyglądał szlak bojowy, niewiele większego, czołgu lekkiego PzKpfw II Sd Kfz 121, który jednak w jednostkach pozostał aż do końca wojny...
Ze wstępu
7,5 cm leichtes Infanteriegeschtz 18 (7,5 cm le.IG 18) niemieckie działo piechoty kalibru 75 mm używane przez Wehrmacht w okresie II wojny światowej. Armata została zaprojektowana w 1927 w zakładach Rheinmetall.W wersji podstawowej (le.IG 18) załoga była chroniona przez tarczę pancerną. Produkowano także wersję górską tej armaty 7,5 cm leichtes Gebirgsinfanteriegeschtz 18 rozkładaną na 10 części, z których najcięższa ważyła 74,9 kg. Górskie bataliony były zazwyczaj wyposażone w dwa działa tego typu.
W maju i czerwcu 1940 roku cztery francuskie dywizje pancerne (Division Cuirassee de Reserve DCR) zostały uzbrojone w czołgi lekkie, zgrupowane w półbrygadzie czołgów lekkich i w czołgi ciężkie w drugiej półbrygadzie. Jedynym używanym bojowo typem czołgów ciężkich (char lourdes) były czołgi (Char) B1 i B1 bis.Czołgi ciężkie 2C nie dojechały na front. Wyprodukowano 34 seryjne czołgi B1 i (brak informacji, ile czołgów ukończono w 1940 roku) ponad 370 czołgów B1 bis.Niniejsze opracowanie omawia historię powstania czołgów B1 i B1 bis oraz ich służbę w armii francuskiej w latach 1936-1940.
Niniejsza publikacja została poświęcona zasadom malowania i oznakowania najsłynniejszego czołgu III Rzeszy - czołgu ciężkiegoPzKpfw VI Sd Kfz 181 "Tiger" i PzKpfw VI Sd Kfz 182 "Tiger" II("Konigtiger"). W książce zostały przedstawione podstawowe informacje o malowaniu w jednostkach armii lądowej (Heer): batalionach czołgów ciężkich i jednostkach improwizowanych oraz w jednostkach Waffen SS: kompaniach i batalionach czołgów ciężkich. Książka jest ilustrowana licznymi kolorowymi planszami przedstawiającymi różne wzory malowania czołgów ciężkich "Tiger" i "Konigtiger" w latach 1942-1945.
Tank Power Vol. CCXXIV 490. Bitwa Warszawska 1920. Działania pancerne i lotnicze. Samochód pancerny Ford opis wydawcyNiniejsze opracowanie zostało podzielone na dwie części.Pierwsza opisuje działania pancerne i lotnicze w czasie Bitwy Warszawskiej 1920 roku. W drugiej części publikacji zostanie zamieszczona monografia samochodu pancernego Ford, używanego w tym okresie na froncie pod Warszawą, a potem podczas zdobycia Kowla we wrześniu 1920 roku.
Czołg PzKpfw V Sd Kfz 171 ""Panther"", był obok czołgu ciężkiego PzKpfw VI Sd Kfz 181 ""Tiger"", najbardziej znanym niemieckim pojazdem pancernym okresu II wojny światowej. W latach 1942-1945 wyprodukowano blisko sześć tysięcy czołgów tego typu. Obok wersji bojowych powstały wozy dowodzenia (Panzerbefehlswagen), czołgi ewakuacyjne (Bergewagen) i pojazd obserwacyjny artylerii (Panzerbeobachtungswagen), Militaria Nr 463, 466.Niniejsza monografia przedstawia tylko czołgi ""Panther"" wersji bojowych i wozy dowodzenia.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone czołgom zdobycznym używanym w armii niemieckiej (Panzerwaffe, Waffen SS, i policji w latach 1940-1945) i stanowi uzupełnienie pierwszej części publikacji Militaria nr 439
Niniejsze opracowanie omawia niektóre czołgi używane w jednostkach pancernych Wojska Polskiego od 1939 roku, a w zasadzie od 1940 roku, do 1945 roku. Autor celowo zrezygnował z układu chronologicznego, na rzecz układu tematycznego, bowiem historię czołgów WP w tym okresie nie do końca oddaje typ użytych czołgów, które niejednokrotnie były używane do wykonywanych zadań bojowych, do których nie były przygotowane. Przykładem takich operacji mogą być walki we Francji, w czerwcu 1940 roku, gdy powolne czołgi piechoty Renault R35/39/40 zostały wykorzystane do samodzielnych zadań taktycznych, do których były przeznaczone np. czołgi kawalerii SOMUA S35.
Podstawowym czołgiem jednostek kawalerii używanym przez armię francuską w walkach toczonych w maju i w czerwcu 1940 roku był czołg lekki Hotchkiss H35/H39. Dość dobrze opancerzony był odpowiednim przeciwnikiem tylko dla niemieckich czołgów lekkich PzKpfw I i PzKpfw II oraz do pewnego stopnia dla zdobycznych czeskich czołgów PzKpfw 35(t) i PzKpfw 38(t). Natomiast znacznie ustępował czołgom średnim PzKpfw III i PzKpfw IV. Atutem czołgu było jednak wspomniane silne opancerzenie wynoszące 40 mm, a więc grubsze niż posiadały wówczas czołgi niemieckie (np. PzKpfw IV tylko 30 mm)!
Czołg lekki 7TP był jedynym, obok zakupionych w 1939 roku francuskich Renaultów R35, w miarę nowoczesnym, czołgiem armii II RP. Pojazdy tego typu produkowane były od 1934 do 1939 roku w dwóch wersjach: jedno i dwuwieżowych, różniących się jedynie uzbrojeniem, oczywiście były wprowadzane inne modyfikacje, ale dotyczyły one wyposażenia, osprzętu silnika, przyrządów celowniczych.Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie wcześniejszych publikacji dotyczący czołgu 7TP (Militaria nr 317 i 400), jednak wnosi nowe, nie publikowane dotąd, lecz sprawdzone, informacje. Niekiedy, niestety, są to dane pochodzące tylko z jednego źródła (Eine Quelle keine Quelle), lecz gdy są prawdopodobne, to zostały opublikowane.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?