Niewątpliwie najsłynniejszą armatą armii niemieckiej w okresie II wojny światowej była armata uniwersalna 8,8 cm Flak 18/36/37 kalibru 88 mm. Ten typ uzbrojenia był z powodzeniem używany zarówno do zwalczania celów naziemnych, jak i samolotów. Dopełnieniem arsenału niemieckiej artyleriiprzeciwlotniczej były armaty lekkie kalibru 20 mm a potem 30 mm i średnia artyleria przeciwlotnicza składająca się z armat kalibru 37, 40 i 55 mm.Niniejsze opracowanie omawia podstawowe armaty 2 cmFlak 30 i Flak 38L/65kalibru 20 mm produkcji zakładów Rheinmetall-Borsig i Mauseroraz Oerlikon 2 cm Flak 28/29L/70.Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami, rysunkami i planszami barwnymi.
Czołg lekki 7TP był jedynym, obok zakupionych w 1939 roku francuskich Renaultów R35, w miarę nowoczesnym, czołgiem armii II RP. Pojazdy tego typu produkowane były od 1934 do 1939 roku w dwóch wersjach: jedno i dwuwieżowych, różniących się jedynie uzbrojeniem, oczywiście były wprowadzane inne modyfikacje, ale dotyczyły one wyposażenia, osprzętu silnika, przyrządów celowniczych.Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie wcześniejszych publikacji dotyczący czołgu 7TP (Militaria nr 317 i 400), jednak wnosi nowe, nie publikowane dotąd, lecz sprawdzone, informacje. Niekiedy, niestety, są to dane pochodzące tylko z jednego źródła (Eine Quelle keine Quelle), lecz gdy są prawdopodobne, to zostały opublikowane.
Działa samobieżne typu ,,Marder III powstały w wyniku wykorzystania czołgów lekkich PzKpfw 38(t). Działo 7,5 cm Pak 40/3 L/46Fgst auf PzKpfw 38(t) - Sd Kfz 138 ,,Marder III zabudowano na podwoziach czołgów PzKpfw 38(t) Ausf. G i z zastosowaniem specjalnych podwozi Ausf. H. Później powstały pojazdytakże uzbrojone w armaty 7,5 cm Pak 40/2 L/45 kalibru 75 mm . ,,Mardery III stanowiły główne wyposażenie jednostek samobieżnej artylerii przeciwpancernej w latach 1942-1945. Bojowo były używane do końca wojny.
Monografia amerykańskiego czołgu średniego M4 Sherman uzbrojonego w armatę kalibru 76,2 mm. W publikacji opisano wersje używane w armii USA w czasie II wojny światowej.
Publikacja stanowi uzupełnienie wcześniej wydanych książek, bowiem zawiera fotografie, w większości nigdy niepublikowane (zakupione na aukcjach, fotografie ze zbiorów prywatnych), różnych typów samochodów osobowych, ciężarowych, terenowych i autobusów używanych w armii niemieckiej w latach 1935-1945.
Niniejsze opracowanie stanowi kontynuację monografii polskich pociągów pancernych, zapoczątkowaną opisem działań polskich pociągów pancernych we wrześniu 1939 roku (Militaria nr 407). Obecnie zostaną przedstawione drezyny pancerne Tatra T 18, a także próby skonstruowania drezyn pancernych w Polsce w latach 1924-1926, projekty modernizacji i przezbrojenia drezyn T 18, ich służba w Wojsku Polskim w latach 1926-1939 i na koniec walki we wrześniu 1939 roku.
Niniejsze opracowanie przedstawia czołg lekki (Light Tank) M24, który w Wielkiej Brytanii otrzymał nazwę Chaffee. Podobnie jak w przypadku starszego brata Medium Tank M4 Sherman, nazwa się przyjęła i w znacznym stopniu wyparła tę oficjalną. W książce zostanie omówiona tylko podstawowa wersja Light Tank M24, skonstruowana w latach 1943-1944 i wprowadzona do jednostek pancernych US Army na froncie europejskim (ETO, MTO) pod koniec 1944 roku, a ponadto modyfikacje czołgu M24 i wersje specjalne powstałe w okresie II wojny.
Krótkie kompedium zawierające rzetelne informacje na temat czołgów Wojska Polskiego, liczne plany (ponad 90% opisywanych pojazdów z planami), sylwetki barwne.
W opracowaniu przedstawiono historię powstania, opis konstrukcji oraz zastosowanie czołgów szybkich Mk V (A13 Mk III) Covenanter. Pojazdy te pojawiły się w armii brytyjskiej w okresie wojny (od 1941 roku), jako wersja rozwojowa czołgów szybkich Mk III, Mk IV i Mk IVA (odpowiednio A13 Mk I, A13 Mk II i A13 Mk IIA)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?