Prowadzeni słowami
Retoryka motywacji w komunikacji publicznej
-
Autor: Jacek Wasilewski Skibiński Adam
- ISBN: 9788372519221
- EAN: 9788372519221
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Difin
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 310
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
39,56złCena detaliczna: 49,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,56 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
W publikacji Autorzy przyjrzeli się kilku wielkim mowom z najnowszej historii, które wywarły olbrzymi wpływ na ludzi i ich życie. Wybrane przez Autorów teksty i mowy łączy mniej lub bardziej ukryty motyw wolności.
Lista teksów przedstawiona w publikacji, poczynając od najstarszego, to:
1. Manifest Partii Komunistycznej ? tekst napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa po niemiecku na przełomie grudnia 1847 roku i stycznia 1848 roku;
2. Mowa Josefa Goebbelsa, wygłoszona 18 lutego 1943 roku w berlińskim Pałacu Sportu, gdzie Goebbels musiał pomóc opinii publicznej w III Rzeszy poradzić sobie ze świadomością klęski pod Stalingradem i wycofaniu się niezwyciężonych dotąd niemieckich oddziałów;
3. Reklama Marlboro Man autorstwa firmy reklamowej Leo Burnett;
4. Mowa Martina Luthera Kinga, czarnoskórego pastora z Alabamy, wygłoszona do ćwierci miliona manifestantów zgromadzonych pod pomnikiem Lincolna 28 sierpnia 1963 roku w trakcie tzw. Marszu na Waszyngton;
5. Przemówienie ? dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, znany również jako ?Taśma śmierci?, w archiwach FBI posiada nr Q042;
6. Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 roku.
Teksty te można podzielić na dobre, wzywające człowieka ku pozytywnej zmianie społecznej ? poprzez zmianę samych ludzi, jak Martina Luthera Kinga czy Jana Pawła II; mowy zachęcające innych do negatywnej zmiany, polegającej na niszczeniu porządku społecznego, na zmianie i dostosowywaniu świata przez eliminację innych, jak Manifest Komunistyczny czy mowa w Pałacu Sportu oraz przez ucieczkę ze świata, przez eliminację siebie: wyrażoną wprost, jak w przemówieniu Jonesa, czy nie wprost, jak w Marlboro Man, gdzie jednak mimowolnie częścią tego przekazu jest ostrzeżenie o śmierci, współistniejące z mitem męskości.