Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z szeroką i bogatą ofertą książek, poradników, podręczników o tematyce psychologicznej, a zwłaszcza dotyczącej inteligencji i kreatywności, a także o samorealizacji, karierze, uzależnianiach. W tym dziale proponujemy książki o pracy mózgu, ludzkim umyśle, jak działa mózg?, jak go zaprogramować? na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w proponowanych przez sklep DobreKsiazki.pl publikacjach. Zwłaszcza wydawnictwa: Aha! , Feeria, Helion, Znak proponują ciekawą lekturę z tej tematyki.
Opis zachowań językowych osób we wczesnej fazie choroby Alzheimera umożliwiający weryfikację hipotezy, że zaburzenia mowy w tej chorobie są patologicznym nasileniem zmian w mowie zdrowych osób w podeszłym wieku. W części teoretycznej autorka omawia stan badań nad zmianami mowy wynikającymi z fizjologicznego procesu starzenia oraz nad zaburzeniami związanymi z chorobą Alzheimera, przedstawia diagnozę różnicową choroby Alzheimera i schorzeń o podobnym obrazie klinicznym oraz opisuje narzędzia, które można wykorzystać w diagnozie logopedycznej tej grupy chorych. W drugiej części prezentuje analizę obszernego materiału językowego uzyskanego w grupie badawczej osób z chorobą Alzheimera i w dwóch grupach kontrolnych.
Autorka jako jedna z pierwszych w Polsce porównuje wykonanie różnorodnych zadań z zakresu rozumienia mowy, ekspresji, czytania i pisania przez osoby chore, zdrowe osoby starsze i zdrowe osoby młode oraz zwraca uwagę na konieczność włączenia logopedy w proces diagnozy i terapii zaburzeń mowy osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Uzupełnieniem publikacji jest załącznik zawierający transkrypcję nagrań wypowiedzi osób z grupy badawczej i dwóch grup kontrolnych.
Książka adresowana do badaczy i studentów z dziedziny językoznawstwa stosowanego, logopedii i neuropsychologii, a także opiekunów osób z chorobą Alzheimera.
******
Speech disorders in the early stages of Alzheimer’s disease. Case studies
A description of the speech of people in the early stages of Alzheimer’s disease, allowing for a verification of the hypothesis that speech disorders in this disease are a pathological intensification of the changes in speech that healthy elderly people undergo. The author discusses the current research on changes in speech resulting from the physiological process of ageing and on the disorders connected to Alzheimer’s disease, presents a differential diagnosis of Alzheimer’s disease and of disorders with a similar clinical picture, and describes the tools that can be used in speech disorders diagnosis with this group of patients. Further on, she presents an analysis of the extensive linguistic material obtained from a study group of people with Alzheimer’s disease and from two control groups.
Kolejna książka autora bestsellera Człowiek, który nie mógł przestać Co by było, gdyby twój poziom inteligencji okazał się wyższy, niż ci się wydaje? Czy w twojej głowie kryje się geniusz, który tylko czeka, żeby się ujawnić? A może chciałbyś zażyć pigułkę, która zwiększy twój potencjał intelektualny? Badacze na całym świecie pracują nad sposobami poprawy działania naszego mózgu, byśmy stawali się coraz bystrzejsi i zdolni do większej koncentracji. David Adam próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest inteligencja? W której części mózgu się znajduje? I przede wszystkim: Czy można ją zmienić i ulepszyć? Autor na własnej skórze sprawdza skuteczność rewolucyjnych „pigułek na rozum” i elektrostymulacji, opowiada o mrocznych dziejach testów na inteligencję oraz spotyka się z sawantami i hakerami mózgów. W ironiczny sposób opisuje też Mensę, której jest członkiem, bezlitośnie obnażając słabości tej instytucji. David Adam zadaje ważne pytania o to, czy i w jaki sposób nauka powinna klasyfikować ludzi ze względu na inteligencję oraz jak daleko można się w posunąć w próbach podwyższania poziomu inteligencji. To błyskotliwa i ironiczna książka, która daje do myślenia… David Adam rzeczywiście sprawia, że czytelnicy stają się inteligentniejsi. Adam Rutherford, BBC Radio 4 Brawurowo napisana książka o tym, czym jest inteligencja i jak można zwiększyć jej poziom. „Sunday Times” W tej przystępnie napisanej książce Adam opowiada mnóstwo fascynujących anegdot, chociażby o powstaniu testów na inteligencję. Przedstawia też przezabawną, a momentami niepokojącą historię badań nad mózgiem i sposobów mierzenia inteligencji. Dzięki niej dowiecie się, co niesie z sobą przyszłość, w której poprawianie zdolności kognitywnych będzie na porządku dziennym. „Library Journal” David Adam uważnie przygląda się testom na inteligencję powstającym od ponad stu lat. Ukryty geniusz to świetna książka. Trevor Robbins, „Nature” David Adam – doktor inżynierii chemicznej i niezależny dziennikarz popularnonaukowy. Były redaktor naczelny „Nature”, wcześniej korespondent specjalny dziennika „The Guardian”. Za swoje teksty poświęcone zagadnieniom nauki, medycyny i ochrony środowiska otrzymał tytuł publicysty roku nadawany przez Stowarzyszenie Brytyjskich Dziennikarzy Naukowych. W dziennikarskich podróżach dotarł do Antarktyki, Arktyki, Chin i w głąb amazońskiej dżungli. Jego poprzednia, wielokrotnie nagradzana, książka, Człowiek, który nie mógł przestać, znalazła się na liście bestsellerów „Sunday Times”.
Doping? Oczywiście naturalny! Odkrywaj w tej książce najlepsze rośliny, produkty spożywcze i metody, które pozwolą Ci osiągnąć większą wydajność i produktywność całego organizmu, a szczególnie umysłu.
SPRAWDŹ, CO MOŻNA DZIĘKI TEMU OSIĄGNĄĆ:
– koncentrację i jasność umysłu,
– lepszą pamięć,
– sukcesy zawodowe,
– pobijanie własnych rekordów sportowych,
– ponowne delektowanie się w pełni wolnym czasem,
– rozwijanie mięśni,
– wzmocnienie układu odpornościowego i nerwowego,
– większą wytrwałość i odporność,
– bezproblemowe radzenie sobie z wyzwaniami i trudnymi chwilami w życiu,
– uczucie, że jesteśmy bardziej żywotni, zdrowsi i mamy więcej energii.
Tytuł należy do serii książek „Poradniki zdrowie”, które przygotowane są we współpracy z największym niemieckim wydawnictwem poradnikowym Gräfe und Unzer z Monachium. To poradniki z gwarancją 100% najwyższej jakości, potwierdzone hologramem – GWARANCJA JAKOŚCI.
Każdy z nas ma swoją pamięć – to dzięki niej wiemy, kim jesteśmy. Ale czy istnieje jakieś My, które swoją tożsamość również buduje na pamięci? A jeśli tak, to czy pamięć owego My, pamięć zbiorowa, składa się z pamięci indywidualnych, autobiograficznych?
To byłoby zbyt proste. Tak jak zbiorowość nie jest wyłącznie sumą jednostek, tak samo pamięć zbiorowa nie może być sumą jednostkowych pamięci. Istnieją wprawdzie pewne analogie, lecz mogą one posłużyć tylko jako wskazówki do badania tego złożonego zjawiska, interesującego zarówno dla psychologów, jak i dla historyków, antropologów, socjologów czy literaturoznawców.
Zagadnienie pamięci zbiorowej ma więc charakter interdyscyplinarny. Przedstawiciele różnych dziedzin szukają odpowiedzi na pytanie, co owa pamięć zawiera, jakie informacje trafiają do jej zasobów, a jakie z niej znikają – lub są wymazywane. Z pamięcią zbiorową łączą się bowiem pewne procesy: jej formowania, zniekształcania, a nawet zawłaszczania.
To, do jakiej pamięci się odwołujemy – czy tej, która gloryfikuje naszą przeszłość, celebruje męczeństwo i chwali dokonania, czy może tej, w której obraz naszej wspólnoty jest nieco mniej idealizowany – wywiera istotny wpływ na to, jak traktujemy samych siebie, a także innych ludzi, tych, którzy tworzą odrębne zbiorowości. Znacząco wpłynie też na naszą przyszłość, którą dopiero zbudujemy.
Książka Tomasza Maruszewskiego jest cennym źródłem wiedzy psychologicznej nie tylko o tym, jak tworzy się i jak funkcjonuje pamięć zbiorowa, lecz przede wszystkim o tym, w jaki sposób jest użytkowana w społecznej codzienności. Ma to szczególne znaczenie w społeczeństwach trapionych przez konflikty światopoglądowe czy polityczne, bo skonfliktowane strony tworzą odmienne wersje zbiorowej pamięci dotyczącej tych samych faktów, zdarzeń czy idei. Zrozumienie istoty wielu konfliktów społecznych jest tym samym niemożliwe bez rekonstrukcji różnych wersji pamięci zbiorowej.
Z recenzji Wiesława Łukaszewskiego
Książka podejmuje ważne zagadnienie relacji między pamięcią jednostki, zwłaszcza autobiograficzną, a pamięcią zbiorową. Ta ostatnia często bywała i wciąż bywa przedmiotem rozważań historyków i socjologów, jak również politologów i antropologów kulturowych. Ale zarówno ich pojmowanie, jak i sposoby badania stosowane w tych dziedzinach wiedzy albo w ogóle ignorowały osiągnięcia psychologii akademickiej, albo też czerpały z niej bardzo selektywnie. Tomasz Maruszewski, wychodząc od ustaleń swojej nauki dotyczących funkcjonowania pamięci jednostkowej, twórczo porównuje ją z pamięcią zbiorową. Znajduje wiele podobieństw między nimi, ale też znaczące różnice.
Z recenzji Macieja Dymkowskiego
Tomasz Maruszewski – profesor psychologii, wybitny badacz pamięci autobiograficznej, od pewnego czasu zajmuje się też pamięcią zbiorową. Pracuje na Wydziale Zamiejscowym Uniwersytetu SWPS w Sopocie. Specjalizuje się w psychologii poznawczej, ale w kręgu jego zainteresowań badawczych znajdują się również zagadnienia z pogranicza psychologii poznawczej i psychologii emocji, takie jak poznawcza reprezentacja emocji. Autor Psychologii poznania i Pamięci autobiograficznej, współautor monografii Emocje – aleksytymia – poznanie (wspólnie z Elżbietą Ścigałą) oraz Psychologii. Podręcznika akademickiego. Opublikował wiele artykułów naukowych, a także prac popularyzatorskich. Ma dwoje dzieci – Joannę i Krzysztofa. Pasjonuje się muzyką barokową i fotografią.
„Nudzi mi się”, „Nie mam, co robić”. Jeśli i Wy nieraz słyszeliście lub wypowiadaliście takie zdania, ta książeczka okaże się strzałem w dziesiątkę. Łamigłówki to wspaniałe rozwiązanie, aby zająć czymś głowę i wytrenować mózg. Przecież nie tylko nasze ciało potrzebuje aktywności. Rozwiązując krzyżówki, znajdując w gąszczu liter ukryte słowa, wytężając wzrok w poszukiwaniu drobnych elementów czy starając się odszukać drogę do celu, nie tylko zapewniamy sobie wspaniałą rozrywkę, ale pobudzamy szare komórki, co w przyszłości na pewno zaprocentuje.
WCZEŚNIEJ, TERAZ, PÓŹNIEJ. 36 SYTUACJI DOSKONALĄCYCH MYŚLENIE PRZYCZYNOWO-SKUTKOWEKsiążka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach:1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku.2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji.3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia.Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Ten oryginalny i opatrzony zabawnymi ilustracjami tomik zawiera 101 gier umysłowych, zupełnie nowych, wciągających, ciekawych i skierowanych do wszystkich małych bystrzaków (10-latków i starszych).Młodzi amatorzy łamigłówek znajdą tu gry obrazkowe, gry logiczne, gry słowne, gry matematyczne, gry ćwiczące pamięć, różne rodzaje sudoku i wiele innych arcyciekawych propozycji, które rozwiną ich kreatywność i logiczne myślenie.Zapraszamy do umysłowego treningu wszystkich małych geniuszy!
Książka „Umysł lubi tworzyć. Ćwiczenia pamięci i innych funkcji poznawczych na każdy dzień miesiąca” powstała jako propozycja treningu dla osób zdrowych oraz wymagających wsparcia, które chcą poprawić swoje funkcjonowanie poznawcze. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń usprawniających pamięć wzrokową, autobiograficzną, procesy uwagowe, funkcje wykonawcze i wzrokowo-przestrzenne.
Recenzowaną książkę traktuję jako propozycję treningu funkcji poznawczych. Bardzo dobrze oceniam samą ideę treningu, czyli zalecenie codziennego lub z niewielkimi przerwami czasowymi wykonywania prezentowanych ćwiczeń. Jest to absolutnie zgodne ze współczesną wiedzą o mózgu, jego plastyczności i tworzeniu aktywnych sieci neuronalnych. Idea treningu jest też dobrze realizowana poprzez powtarzalność pewnych ćwiczeń, jak na przykład przypominanie sobie wydarzeń w ciągu dnia. […] Dobrym pomysłem jest umiejscowienie w książce słowniczka ważnych dla odbiorcy książki pojęć z obszaru neuropsychologii poznawczej. […] Podsumowując, rekomenduję recenzowaną książkę do publikacji jako pozycję, która wesprze zarówno pacjentów, jak i osoby zdrowe w podtrzymywaniu oraz terapii stanu funkcji poznawczych.
dr hab. Aneta R. Borkowska, prof. nadzw. UMCS
Czy umysł można trenować, tak jak trenuje się mięśnie? Jak trzeba zorganizować trening mentalny, aby miał sens? Czy efekty takiego treningu są wydatne? Czy są długotrwałe? Czy efekty treningu generalizują się, obejmując nie tylko ćwiczoną funkcję lub sprawność, ale również sprawności ogólne, w tym inteligencję? Czy ma znaczenie, kto trenuje jaką ma wyjściową sprawność umysłową lub poziom inteligencji?Ludzie zawsze marzyli o ulepszeniu samych siebie. Filozofia, szczególnie etyka filozoficzna, była uprawiana jako refleksja nad moralnością, ale też jako możliwa droga moralnego doskonalenia człowieka. Systemów religijnych właściwie nie sposób sobie wyobrazić bez takiego czy innego programu moralnego samodoskonalenia. Czy te wysiłki coś dały, to osobna kwestia.Wraz z rozwojem nowożytnej nauki, marzenia o ulepszeniu człowieka objęły inne, poza moralnością, obszary i dziedziny życia. Rozwój biologii i medycyny poprawił stan naszego zdrowia, wydłużył czas życia i poprawił jego jakość. Rozwój fizyki i chemii zmienił otoczenie człowieka i zwielokrotnił jego możliwości. O rewolucji informacyjnej można powiedzieć, że zmieniła nasze życie gwałtownie i radykalnie. Czy poprawiła, to się dopiero okaże.Na tym tle ostatnio szczególnie wyróżniają się treningi poznawcze. W przeciwieństwie do psychoterapii, ich praktykowanie nie wymaga żadnego certyfikatu. A ponieważ daje się zauważyć silna i szeroko rozpowszechniona wiara w ich skuteczność, coraz więcej osób i firm funduje sobie lub swoim pracownikom tego rodzaju usługi.Trening poznawczy dzisiaj to nie tylko dziedzina badań, ale również coraz bardziej rosnący biznes. Na rynku działają liczne firmy sprzedające zestawy ćwiczeń poznawczych, zwykle w postaci gier komputerowych. Produkty te są na ogół reklamowane jako ćwiczenia rozwijające mózg, a konkretny zestaw ćwiczeń poznawczych zazwyczaj nosi nazwę zawiązującą do euronauka, np. neurobik (ang. Neurobics), w analogii do aerobiku . Nie znaczy to oczywiście, że mamy tu do czynienia z oddziaływaniem bezpośrednio ulepszającym mózg, dane empiryczne dotyczące skuteczności neurotreningów nakazują daleko posunięty sceptycyzm.W związku z możliwymi nadużyciami, a także ze względu na naturalną potrzebę poznawczą, trzeba postawić pytanie o skuteczność treningu poznawczego. Temu służy ta książka. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikowi ogólnej panoramy tego obszaru badawczego i aplikacyjnego współczesnej psychologii, który dotyczy różnych form treningu poznawczego. Opisując treningi, będziemy wielokrotnie stawiać pytanie, czy są one skutecznym narzędziem usprawniania różnych funkcji umysłu ludzkiego. A badając skuteczność, trzeba poddać się rygorom intelektualnym wymaganym od metodologicznie poprawnego badania naukowego.
Uczyć się szybciej, mieć dobre oceny i czas dla siebie? Kto by tego nie chciał?
Dzięki praktycznym radom Olava Schewe, który przeszedł drogę od przeciętnego ucznia szkoły średniej po dyplom z wyróżnieniem z Oksfordu, i Ty możesz w krótkim czasie zostać superuczniem i superstudentem.
Autor tego norweskiego bestsellera przedstawia konkretne argumenty, poparte osobistymi doświadczeniami, że nie tyle IQ, co właściwe nastawienie, dobra organizacja pracy i stosowanie nowoczesnych technik uczenia się i zapamiętywania oraz umiejętność zapanowania nad stresem i przygotowania się do egzaminów prowadzą do sukcesów w szkole i na studiach.
Jak lepiej wykorzystywać czas poświęcony na naukę?
Jak ustalać priorytety? Jak szybciej przyswajać wiedzę?
I co najważniejsze – jak skorzystać z niej podczas testów? Na te pytania odpowiada Superstudent, przekonując, że każdy może uczyć się wydajniej i skuteczniej. Ty też.
Już dziś możesz zacząć wzmacniać uzdrowicielskie właściwości własnego mózgu i zapobiegać wystąpieniu chorób neurodegeneracyjnych. Jak przekonuje Autor, ceniony neurobiolog i twórca międzynarodowych bestsellerów, nigdy nie jest za późno, aby żyć choć odrobinę zdrowiej niż dotychczas. Jest to o tyle ważne, że w niezdrowym ciele nie może znajdować się zdrowy mózg. Wyjaśnia przy tym, jak przestać ranić siebie i innych poprzez samo polubienie własnej osoby. Uzmysławia, że nie czując się związanym z innymi, pozostajesz sam na sam z własnymi problemami. Instruuje, jak znaleźć pomysł na siebie, nie zatracić się i nadać właściwy kierunek swojemu życiu. Pomaga również wzmocnić poczucie własnej tożsamości. A wszystko to dla lepszego zdrowia mózgu, które może trwać przez całe życie. Czas wyrwać się z sideł demencji!
Inteligencja emocjonalna to zdolność rozpoznawania uczuć własnych oraz uczuć innych osób. Zastosowanie jej w coachingu pomaga doskonalić swoje umiejętności oraz kierować rozwojem innych.
Lektura tej książki pozwala m.in.:
- spojrzeć z nowej perspektywy na metody rozwoju osobistego,
- zwiększyć swoją świadomość i odpowiedzialność,
- rozwinąć umiejętność prowadzenia coachingu dla innych osób, np. podwładnych,
- poznać skuteczne sposoby rozpoznawania emocji i zarządzania nimi,
- określić i – w razie potrzeby – skorygować swoją postawę życiową,
- nauczyć się wyznaczać cele, których osiąganie daje prawdziwą satysfakcję.
Autorzy są coachami, którzy podjęli pionierski wysiłek usystematyzowania wiedzy na temat coachingu inteligencji emocjonalnej oraz wyznaczenia standardów etycznych dla osób i organizacji zajmujących się tą dziedziną. Ich książka powinna więc zainteresować każdego menedżera.
Czytelnik znajdzie tu liczne zadania do wykonania, studia i opisy przypadków, kwestionariusze do wypełnienia, listy kontrolne, formularze, wywiady z coachami praktykami, listę pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem i w trakcie coachingu, przykład umowy coachingowej do podpisania przed rozpoczęciem coachingu, a także przykładowy kodeks etyczny dotyczący sposobu prowadzenia coachingu.
Książka ma na celu propagowanie wiedzy na temat usprawniania i utrzymania w dobrej kondycji nasz układ nerwowy, opóźniania procesu starzenia się mózgowia, usprawniania pamięci oraz profilaktyki chorób neurodegeneracyjnych. Obecnie wiemy, jak dbać o serce, ale nie dbamy o nasz mózg. Dziś już wiemy, że mózg jest strukturą, która zmienia się przez całe życie pod wpływem doświadczeń. Poradnik skierowany do seniorów 60+ obalając mit o „zapominalskim staruszku”.
Czy mózg można wytrenować? Czy potrafimy uaktywnić jego części, których zazwyczaj nie używamy? Jak właściwie działa mózg? Kaja Nordengen w przyjazny, humorystyczny sposób odkrywa tajemnice tego niezwykłego narządu.
Twój mózg sprawia, że jesteś tym, kim jesteś. To on umożliwia ci komunikację z innymi ludźmi – od prostej wymiany zdań do rozumienia ironii i czytania między wierszami. Dzięki mózgowi mamy uczucia i osobowość. Mózg pamięta wydarzenia z dzieciństwa, uczy się, zakochuje i interpretuje skomplikowane wzory. Ale ten sam mózg nagradza uzależnienie i może namówić cię do podjęcia złych decyzji.
Kaję Nordengen mózg fascynował zawsze. Badania nad komunikacją między komórkami nerwowymi w mózgu prowadziła równolegle ze studiami medycznymi. Odkąd obroniła pracę doktorską, dzieli się swoim zachwytem nad mózgiem, prowadząc wykłady i szkolenia. W książce opowiada o tym, jak działa mózg – tajemniczy narząd, który jest tobą.
Książka o mózgu podbiła serca Norwegów, od wielu tygodni gości na najwyższych pozycjach list bestsellerów. Prawa do przekładu nabyły wydawnictwa z kilkunastu krajów.
Kaja Nordengen (ur. 1987) jest lekarzem specjalizującym się w neurologii oraz wykładowcą na Uniwersytecie w Oslo.
To się w głowie mieści!Gdy Alicja śpi, budzą się neurony. Prawdę mówiąc, one nigdy nie śpią, co najwyżej potrzebują nieco odpocząć. Tym razem mózg Alicji postanowił wyprodukować nietypowy sen, podczas którego opowie, w jaki sposób dowodzi całym organizmem.Sen Alicji podarował czytelnikom profesor Jerzy Vetulani. Był nie tylko wybitnym naukowcem, ale również gawędziarzem prosto i zabawnie wyjaśniającym sekrety nauki. Rewelacyjnie zilustrowana opowieść Profesora to porcja bezcennej wiedzy i mnóstwo śmiechu.
Barbara Jakomowicz Klein w książce DIETA DLA MÓZGU stara się odpowiedzieć na pytania: czy istnieje ścisły związek między tym co jemy, a wydolnością i możliwością zahamowania procesów starzenia się naszego mózgu? Czy można pomóc w utrzymaniu zdolności umysłowych poprzez dostarczanie organizmowi właściwych witamin i składników mineralnych? Czy stosowanie odpowiedniej diety wpływa na sprawność naszego umysłu? Ludzki umysł bywa niedoskonały, często zawodzi. Warto więc czasem popracować nad jego kondycją. Sposobów na poprawienie koncentracji i usprawnienie procesów myślowych są tysiące. W swojej książce autorka w formie pytań i odpowiedzi przystępnie opisała funkcjonowanie układu nerwowego i mózgu, przybliżyła pojęcia, takie jak pamięć, inteligencja, a także - co najważniejsze - przedstawiła wpływ diety na sprawność umysłu. Tak, tak! Problemy z koncentracją, nieumiejętność skupienia się, kłopoty ze snem, przygnębienie, a nawet stany depresyjne mogą być skutkami złego odżywiania się. Co więc zrobić, żeby poprawić kondycję własnego umysłu? Co jeść, aby usprawnić procesy myślowe i uniknąć apatii, zmęczenia oraz zaburzeń w funkcjonowaniu układu nerwowego? Czym przyprawiać dania, żeby polepszyć własne samopoczucie i ustrzec się ,,zapominalstwa""? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdują się na kartach tej książki. Koniecznie do niej sięgnij!
Czy twoje dziecko ma kłopoty z uczeniem się? Nie wiesz, jak mu pomóc, żeby wyniki w szkole były dużo lepsze?
Książka Jak uczyć się skutecznie powinna trafić do rąk każdego zdesperowanego rodzica, ucznia i studenta. Jej nowatorskie pod względem graficznym barwne schematy i ilustracje z precyzyjnymi wskazówkami postępowania sprawią, że zrozumienie technik przyswajania wiedzy będzie o wiele łatwiejsze.
•
Ten nieoceniony przewodnik – omawiający najistotniejsze problemy związane z organizacją pracy, układaniem harmonogramów, motywacją, stylami uczenia się, metodami powtarzania materiału, egzaminami i radzeniem sobie z lękami – pomoże rodzicom i dzieciom we wspólnej pracy nad polepszeniem efektów nauki.
•
Jak uczyć się skutecznie na pewno podbuduje zaufanie uczniów do siebie, zmniejszy poziom stresu i sprawi, że najtrudniejsze elementy uczenia się staną się proste, zrozumiałe i łatwe do opanowania.
Książka zawiera ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju problemów z pamięcią u osób starszych. Publikację można podzielić na dwie części. W pierwszej osoba dorosła jest pytana o siebie, swoich najbliższych i swoją przeszłość, zarówno tą dalszą (np. dzieciństwo, lata szkolne, pracę zawodową), jak i bliższą (o to, co wydarzyło się wczoraj, tydzień temu, miesiąc temu i w ostatnim roku). W drugiej części książki znalazły się pytania podzielone na działy (np. literatura, muzyka, historia, sport). Odpowiedzi na te pytania wymagają przypomnienia sobie wydarzeń z przeszłości oraz pewnej wiedzy podstawowej, którą zdobywamy zarówno w szkole, jak i w całym dorosłym życiu.
Wszyscy dobrze wiemy, jak ważna jest sprawność fizyczna, ale dopiero zaczynamy rozumieć, że mózg również trzeba ćwiczyć. Pobudzając go wyzwaniami, myślimy szybciej, bardziej kreatywnie i logicznie. 250 łamigłówek i zagadek logicznych, czyli fitness dla umysłu to zbiór ćwiczeń o różnym poziomie trudności, stworzonych tak, aby być wyzwaniem dla czytelnika i pomóc mu rozwijać różne obszary mózgu. Poćwiczymy bystrość, zdolności numeryczne i werbalne, pamięć, myślenie logiczne i kreatywne. Książka rozpoczyna się od testu IQ i kończy sprawdzianem, który pokaże, jaki zrobiliśmy postęp. Wciągające i rozwijające zadania autorstwa Philipa Cartera pomogą ci zachować umysł w świetnej formie! Philip Carter jest ekspertem w dziedzinie testów IQ, autorem i współautorem wielu książek na temat sprawności umysłowej, m.in. 400 łamigłówek i testów IQ i 1000 testów IQ.
Ćwiczenia to kompleksowa publikacja do terapii pamięci i mowy osób dotkniętych chorobą Alzheimera czy innymi stanami demencyjnymi, składająca się z materiału werbalnego i ilustracyjnego. Prezentowane materiały przeznaczone są głównie dla osób z otępieniem lekkim i umiarkowanym, choć przy odpowiednim zaangażowaniu terapeuty mogą sobie z nimi poradzić chorzy w początkowej fazie otępienia głębokiego. Zaproponowane ćwiczenia skierowane są nie tylko do logopedów czy terapeutów, opiekunów i wolontariuszy w świetlicach opieki dziennej, ale przede wszystkim do rodzin osób chorych, gdyż przede wszystkim w rodzinie chory szuka pomocy, zrozumienia i akceptacji. Ćwiczenia przygotowane są zarówno do pracy samodzielnej, jak i wspólnej z opiekunem w sytuacji, gdy pacjenci mają problem ze zrozumieniem polecenia, koncentracją czy wymagają udziału drugiej osoby w realizacji zadania. Przedstawiony tu zbiór materiałów pomoże uruchomić nie tylko procesy myślowe, ale także pozytywne emocje, wzmacniając poczucie własnej wartości, które często ulega zachwianiu wskutek choroby.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?