Formy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji
- ISBN: 9788379722808
- EAN: 9788379722808
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
- Format: 240x170x14 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 218
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
40,93złCena detaliczna: 45,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,93 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Podjęta przez Autorów problematyka jest ważna i aktualna. Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki, niezwykle szybkie tempo postępu naukowo-technicznego,
zmiany demograficzne i społeczne, inne zmiany zachodzące w otoczeniu
przedsiębiorstw, wpływają w dużym stopniu na zmianę uwarunkowań funkcjonowania
i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Nasilenie zmian w otoczeniu przedsiębiorstw
wiąże się z realizacją koncepcji gospodarki 4.0, z którą mamy obecnie do czynienia. To powoduje, iż przedsiębiorstwa i kadra menedżerska musi nieustannie analizować
rodzaj i charakter tych zmian, oraz wdrażać takie modele biznesu, które pozwalają
utrzymać i kształtować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Z tego założenia
wyszli Autorzy monografii, podejmując się realizacji ambitnego celu, jakim była
identyfikacja charakterystycznych uwarunkowań współczesnych organizacji
w warunkach gospodarki 4.0 i adekwatnych dla nich nowych form działania
i modeli biznesowych.
Należy podkreślić, iż pomimo, że literatura naukowa w Polsce z zakresu modeli
biznesu jest dość obszerna, to jednak brak jest opracowań kompleksowych
omawiających zarówno uwarunkowania, jak formy i modele działania przedsiębiorstw.
Recenzowana monografia wnosi nowe wątki i wypełnia słabiej rozpoznane pola badawcze w tym obszarze. Autorzy monografii nie koncentrowali się wyłącznie na teoretycznym ujęciu omawianej problematyki, ale używając języka teorii i praktyki– ilustrują powiązania pomiędzy pojęciami a rzeczywistymi formami i modelami biznesu, przedstawiając ciekawe przypadki opisujące sytuacje zaczerpnięte z życia współczesnych organizacji.
Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Poznańskiej,
Szkoła Główna Handlowa