Przeżycia bohaterki książki Dziewczynka zza zasłony mówią o ważnych potrzebach psychicznych. Tą najważniejszą jest poczucie bezpieczeństwa. Gdy dziecko nie jest bezpieczne otula się w zasłonę. Zasłona przemienia się, przybiera inną postać. Dziecko okrywa się i dusi od narastającego lęku.Głos dziecka wypowiedziany w tej książce to wołanie zranionych dzieci i nieuzdrowionych dorosłych. Aby uniknąć zakrywania prawdy o człowieku, Dziewczynka uchyla swą zasłonę i woła: Pozwólcie dziecku być dzieckiem!.Ten zapis przeżyć i doświadczeń nie powstał dla potrzeb literackich. Stanowi wynik procesu terapeutycznego i jest prezentowany odbiorcy w swym pierwotnym kształcie. Stella odważnie pokazuje światu swój ból. Nie można udawać, zasłaniać oczu, zamykać serc przed tymi, którzy cierpią. Potrzebują oni naszej uwagi, troski i pomocy, aby poradzić sobie ze swoimi traumatycznymi przeżyciami.Małgorzata Anna GruszkaZ PrzedmowyO AutorceStella Veritas-Amare pseudonim artystyczny autorki, która mówi głosem wewnętrznego dziecka dziewczynki. Kobieta przeszła drogę od odrzucenia do spotkania. Nie ujawnia nazwiska oraz szczegółów ze swojego życia, ponieważ jej historia jest uniwersalna. Każdy może rozpoznać w losach bohaterki własne doświadczenia. Tak było, tak się zdarza, tak może się stać.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie.Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można przygotować umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób dzięki wielu przykładom zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka.Philip D. O'BrienPrzewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI)Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona.Kay Baker i Benedetto Scoppola
Zadaniem tej wartościowej publikacji edukacyjnej jest przekazanie przedszkolakom i uczniom początkowych klas szkół podstawowych zasad bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych. W atrakcyjny, łatwo zapadający w pamięci dziecka sposób – poprzez gry, zabawy, plansze poglądowe oraz w formie lubianego przez dzieci komiksu – książka ukazuje zagrożenia (m.in. pożar, kradzież, kontakty z obcymi, narkotyki, ruch drogowy), a co najważniejsze – przedstawia właściwe wzorce zachowań i uczy ostrożności. Książka jest niezbędną pomocą dydaktyczną w przedszkolu i w szkole. Pomoże także rodzicom wyjaśnić zasady bezpieczeństwa swoim dzieciom.
W prezentowanej publikacji została przedstawiona analiza różnych form przemocy wobec dzieci w szpitalach, instytucjach związanych z edukacją (szkoły) i placówkach opiekuńczo-wychowawczych (domy dziecka). Autorki odnoszą się do sytuacji związanej z COVID-19, pokazują, że koronawirus wywołuje problemy nie tylko natury zdrowotnej, ale również dotyka instytucje i wpływa na rozwój nowych form przemocy.Mocną stroną książki jest analiza/interpretacja przepisów prawnych i orzecznictwa sądowego w zakresie ochrony dzieci przed przemocą ze strony instytucji oraz wykorzystanie metody socjologicznej do badania świadomości społecznej na temat przemocy instytucjonalnej.Książka może pełnić funkcję poradnika skierowanego do pedagogów, nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowych, pracowników socjalnych, studentów nauk społecznych, kuratorów sądowych, lekarzy.
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. [] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego.dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
Jest to cykl wykładów wygłoszonych przez Steinera w Oxfordzie. Poświęcone są one pedagogice waldorfskiej. Steiner rozpoczyna od przedstawienia duchowego podłoża wychowania. Przedstawiając trzy pierwsze siedmioletnie okresy życia w rozwoju człowieka, wskazuje, jak w każdym z tych okresów dziecko oczekuje od swoich nauczycieli i wychowawców innego sposobu prowadzenia lekcji, a co za tym idzie, innego rodzaju pedagogicznych umiejętności i predyspozycji wewnętrznych. Wykłady te omawiają drogi rozwoju duchowego, ale niosą również cenny materiał dotyczący praktycznych aspektów pedagogiki waldorfskiej. Wychodząc od idei trójczłonowości, Steiner omawia wiele konkretnych zagadnień związanych z trzema pierwszymi siedmioletnimi okresami rozwoju dziecka. Jego wskazówki idą równolegle w dwóch kierunkach, jedne dotyczą potrzeb rozwojowych dziecka i odpowiednich do tego sposobów postępowania z nim, drugie odnoszą się bezpośrednio do nauczyciela, do jego umiejętności pedagogicznych, a także do jego światopoglądu i jego postawy uczuciowo-moralnej. Wśród tych rozważań pedagogicznych znajdziemy też wykład zajmujący się samą szkołą waldorfska, jej życiem i organizacją.
Poradnik napisany przez profesjonalnego dietetyka dziecięcego. Opisuje żywienie dziecka w pierwszych 3 latach życia zgodnie z aktualnymi zaleceniami WHO (Światowej Organizacjo Zdrowia). Zawiera szereg fachowych informacji: zasady prawidłowego komponowania posiłków, warunki rozszerzania diety o nowe pokarmy, karmienie malucha w czasie choroby, interakcje leków ze składnikami pożywienia, problemy z alergią pokarmową oraz wiele innych praktycznych wskazówek. Podane konkretne przepisy kulinarne, a także przykładowe jadłospisy ułatwiają prowadzenie prawidłowej diety dziecka.
Czasem nie mogę wstać, bo trzymam dziecko. A czasem trzymam dziecko, żeby nie musieć wstawać. Zresztą sami wiecie, co będzie, gdy dziecku w końcu znudzi się tulenie. Armagedon.Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, czyj maluch nigdy nie wyjadł makaronu z kosza na śmieci albo nie zmienił wystroju mieszkania w kilka sekund, używając do tego samej mąki. No właśnie. Nie ma co walczyć z rzeczami, które i tak już się wydarzyły powiedział to Budda, Marek Aureliusz albo sama do tego doszłam, widząc, jak moja Mysza nurkuje w toalecie. Czasem można już tylko usiąść i patrzeć, jak świat płonie.Nie zaszkodzi zrobić sobie wcześniej herbatę (niektórzy polecają melisę).Nie da się być rodzicem idealnym to zasada numer jeden. Zasada numer dwa możemy być całkiem niezłymi rodzicami, o ile pogodzimy się z zasadą numer jeden.TA KSIĄŻKA POKAŻE CI, ŻE NOSZENIE DZIECKA MOŻE BYĆ CAŁKIEM PRZYDATNE
Zabawy na co dzień to poradnik przeznaczony dla rodziców i nauczycieli pracujących z małymi, niewidomymi i słabowidzącymi dziećmi. Zawiera pomysły na zabawę z niepełnosprawnym dzieckiem, a także na zabawki wspomagające jego rozwój – te dostępne na rynku i takie, które można zrobić samemu z powszechnie używanych materiałów. Te ostatnie są dla maluchów często bardziej atrakcyjne – ze względu na możliwość ich wielostronnego zastosowania, przez co czynią zabawę bardziej twórczą. Proponowane w książce zabawy nie tylko sprzyjają stymulowaniu rozwoju umysłowego dziecka, ale są dla niego źródłem radości, a kontakt z dorosłym zaspokaja jego potrzebę bliskości i daje satysfakcję obu stronom. Zabawy przeznaczone są nie tylko dla dzieci niewidomych i słabowidzących, ale także dla tych maluchów, które ze względu na inne niepełnosprawności wymagają pomocy dorosłych w rozwoju poznawczym i ruchowym. Dr Maria Piszczek
W książce Kreatywne szkoły Ken Robinson rozwija myśli zawarte w swojej słynnej prelekcji „Czy szkoły zabijają kreatywność” i prezentuje przełomowe, praktyczne rozwiązania dotyczące kluczowej kwestii dla współczesnych społeczeństw: transformacji szkół i systemów edukacji.
Robinson krytykuje przestarzały, przemysłowy model edukacji i pokazuje, jak wdrożyć wysoce spersonalizowany, ekologiczny model, który pozwala na wykorzystanie bezprecedensowych możliwości XXI wieku, by wykształcić całe osobowości uczniów i przygotować ich do wyzwań współczesnego świata.
Książka Kreatywne szkoły – pełna przykładów, przełomowych badań i rekomendacji profesjonalistów z całego świata, a także napisana z właściwym Robinsonowi wciągającym stylem i poczuciem humoru – zainspiruje nauczycieli, rodziców, dyrektorów szkół i decydentów, by na nowo przemyśleli prawdziwą naturę i cele edukacji.
Co możesz zrobić? Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem, nauczycielem, rodzicem, dyrektorem placówki czy decydentem, jeśli w jakikolwiek sposób jesteś zaangażowany w edukację, możesz być częścią zmiany.
Ken Robinson, Kreatywne szkoły
„Obowiązkowa lektura dla każdego, komu zależy na tym, by dzieci przestały tracić swoje talenty. Zmusza nas do przemyślenia na nowo, co tak naprawdę oznacza szkolnictwo, uczenie i kreatywność”.
Malala Yousafzai, laureatka Nagrody Nobla, autorka książki To ja, Malala
„Zapomnij cały ten jazgot o destruktywnym wpływie zmian technologicznych i gospodarczych na edukację. Ken Robinson i Lou Aronica doskonale opisują wstrząs, jakiego potrzebujemy, jeśli mamy mieć dziś wartościową edukację”.
Howard Gardner, autor Inteligencji Wielorakich
Każdy z rozdziałów tej książki opowiada o innym kulturowym mikrokosmosie i o odrębnej sieci znaczeń przypisywanych płci. Słownikowo rzecz ujmując, trzecia płeć to termin określający osoby, które nie są postrzegane zarówno przez siebie, jak i przez własne społeczeństwo, ani jako mężczyźni ani jako kobiety. Osoby te wznoszą się ponad reżim „płci”, oparty o genitalia i biologiczność, wybierając anty-reżim „gender”, bazujący na pragnieniach, marzeniach i upodobaniach. Osoby te tworzą unikalne kulturowe mikrokosmosy, zintegrowane ze społeczeństwem, które z braku bardziej szczęśliwych pomysłów nazywamy trzecią ? albo czwartą, piątą itd. ? płcią. Waldemar Kuligowski przybliża codzienne życia fa’fafine, xanith, muxe, baklâ, mashoga oraz innych, które uważa się za obdarzone cechami zazwyczaj rozdzielonymi między kobiety i mężczyzn. Pokazuje ich zwyczajne życie, czas pracy i czas relaksu, ukazuje ich marzenia i troski, a tam, gdzie to możliwe, sprawia, by mogli „przemówić” swoim głosem. A przy okazji, komplikuje nam życia ? poprzez budzenie wątpliwości, wskazywanie wyjątków od każdej reguły oraz ukazywanie człowieka jako istoty tyleż bardzo kreatywnej, co i bardzo plastycznej.
Autor przede wszystkim zachęca do tego, byśmy spróbowali „popatrzeć na świat inaczej”, nie tracąc dzięki temu nic z jego oszałamiającego bogactwa. Najważniejszym celem tej książki jest bowiem zaproszenie do podróży po wielkim kręgu, w którym wszyscy jesteśmy ? w taki czy inny sposób ? spokrewnieni i bliscy. Żeby to jednak było możliwe, trzeba na początek ten krąg dostrzec.
PIERWSZY POLSKI PRZEWODNIK PO ŚLUBNYCH STYLACH! Mój ślub, mój styl to wyjątkowa książka ślubna stworzona przez Karolinę Waltz, założycielkę bloga ślubnego Bridelle.pl, oraz fotografkę ślubną Magdalenę Piechotę. To pierwszy polski przewodnik po stylistykach ślubnych obejmujący aż 42 najpopularniejsze, najpiękniejsze i najbardziej aktualne trendy ślubne. Książka składa się z sześciu rozbudowanych rozdziałów – każdy z nich poświęcono wybranej grupie stylów. Dzięki konkretnym i praktycznym poradom dotyczącym najważniejszych kwestii dowiesz się, jak spójnie i gustownie stworzyć wizualną oprawę ślubu oraz wesela. Największymi atutami tej unikalnej, ponad 300-stronicowej książki są: rozmaitość inspiracji w każdym stylu, profile panien młodych, kilkadziesiąt palet kolorystycznych podzielonych na pory roku, tabele z gatunkami kwiatów, mnóstwo kreatywnych pomysłów, olśniewająca szata graficzna, przeszło 300 zdjęć, które powstały podczas autorskich sesji fotograficznych. Kierując się poradami najbardziej znanej blogerki ślubnej w Polsce oraz wyśmienitej fotografki, każda para będzie mogła w bardziej świadomy sposób podejmować decyzje dotyczące wszystkich elementów wpływających na stylistykę ślubu. Książka będzie też nieocenioną pomocą dla usługodawców z tej branży: fotografów, dekoratorów, florystów, stylistów, projektantów papeterii i cukierników. Od dłuższego czasu uważamy Bridelle za wspaniałą przyjaciółkę Anny Campbell i lidera na polskim rynku ślubnym, więc jestem podekscytowana, że mogę być partnerem tej pięknej nowej książki. Uwielbiam styl Karoliny i zdjęcia Magdy. To świetny i kreatywny zespół i mam zaszczyt współpracować z nimi. fragment Przedmowy Anny Campbell Śluby mają niezwykły potencjał, aby wyrazić jednocześnie dwa rodzaje piękna. Zjawiskową oprawę, dopracowane detale i pomysłowe rozwiązania oraz wyjątkowe emocje, bliskość i intymność. Zachęcamy do celebrowania przygotowań do ślubu i połączenia obu rodzajów piękna – tego materialnego oraz tego niewidocznego dla oczu. Niech unikatowa oprawa ślubu podkreśli autentyczną pasję, zaangażowanie i emocje, które są między wami. Zawarłyśmy w książce nasze ponad 15-letnie doświadczenie w branży ślubnej. Przekazałyśmy w niej wiedzę o estetycznej i kreatywnej stronie organizacji ślubu, aby ten wyjątkowy dzień miał osobisty i unikatowy styl. Wasz styl. Karolina Waltz i Magdalena Piechota
Doskonały poradnik dla rodziców i nauczycieli - najnowsze metody wspierania rozwoju i inteligencji dzieci, zasady wychowania zdolnego dziecka, atrakcyjne ćwiczenia łączące zabawę z nauką oraz wiele cennych wskazówek, np. co robić, gdy dziecko nie chce się uczyć, jak skutecznie i mądrze nagradzać, jak pomagać dziecku w nauce.
Dzieci i młodzież chętnie angażują się we wszelkie przedstawienia. Odkrywają dzięki nim swoje możliwości i zdolności, ale też nabierają przekonania, że warto szerzyć chrześcijańską kulturę życia, którą kształtują ewangeliczne wartości. Ponadto różnorakie formy teatralne ubogacają i dynamizują życie parafialne oraz jednoczą członków wspólnoty parafialnej.
Wspólnota „Koinonia św. Pawła” w Kielcach od lat pracuje w tym zakresie z młodymi ludźmi. Powstało wiele scenariuszy, które zebrane zostały w tej książce. Mogą one być wykorzystane zarówno w parafiach, jak też w szkołach, czy w różnego typu świetlicach.
Żywimy nadzieję, że okażą się pomocne i przydatne wszystkim tym, którzy zechcieli nabyć niniejszą pozycję.
Książka zawiera scenariusze zarówno dla dzieci jak i młodzieży na różne okresy roku liturgicznego oraz wybrane okazje, dla wielu grup odbiorców.
Jak tatuje Krystian Hanke – autor audycji „Projekt Tata” Nie jestem najlepszym ojcem na świecie – pisze Krystian Hanke. I ta odwaga przyznania się do niedoskonałości, chwilowej bezradności, ciągłej nauki, odklejenia, czyni z jego książki niezwykłą lekturę. Ni to poradnik, ni dziennik – fascynującej, czasem żmudnej, pełnej niebezpieczeństw, smutków i ekscytacji, upadków i wzlotów – podróży przez życie w towarzystwie dziś już dziesięcioletniego Tośka, sześcioletniej Alicji i Jej – mamy, partnerki, przyjaciółki, żony. Podróży, której ramy wyznaczają dwa koncerty Pearl Jam, pierwszy odwołany przez poród Antka, drugi przez pandemię. Zapis rodzących się wątpliwości i pytań, które spędzają sen z powiek niejednemu świadomemu ojcu. Dochodzenia do rozwiązań, może nie zawsze idealnych, ale w danej sytuacji najlepszych. Radzenia sobie z porażkami i wyciągania z nich nauki. Pozbawiona patosu, pełna humoru, niezwykle prawdziwa relacja z codziennych – w czasach spokoju i czasach zarazy – trudów „tatowania”, z którymi mierzy się autor i prowadzący radiowego cyklu „Projekt Tata”. „Tatowanie”. Podoba mi się to słowo, bo zdejmuje patos z „ojcostwa”. Pozwala być tatą i przypomina mi, że nie ma takich, którzy się nie mylą, więc kochaj i działaj. Przekazuj wiedzę, respektuj wolność. Bądź dla swoich dzieci tak dobry, żeby nigdy nie usunęły cię z grona znajomych na fejsie. Krystian Hanke – niedoszły: fryzjer, kierowca autobusu, piłkarz, komentator sportowy, pianista, rock'n'rollowiec i ilustrator. Doszły: prawnik (z wykształcenia), dziennikarz (z zawodu), tata (z doświadczenia) i pisarz (na co dowodem jest Tatowanie). Pomysłodawca facebookowych „Odklejek”. Autor i prowadzący cieszącego się od lat olbrzymią popularnością cyklu „Projekt Tata”, emitowanego na antenie radiowej Trójki.
Czy to źle, że mam trzynaście lat i nadal nie dojrzewam? Po co komu włosy łonowe? Jak wyglądają piersi od środka? Po czym poznać, że to zakochanie? Od kiedy można się całować? Czy naprawdę wszyscy tak mają? zastanawiają się nastolatki, przeżywając pierwsze miłości i patrząc na zmieniające się ciało i zachowanie swoje i swoich rówieśników. Autorzy poważnie traktują ich pytania, zmartwienia i obawy i odpowiadają na nie w sposób bezpośredni, empatyczny i zrozumiały dla każdego.Książkę ilustrują pomysłowe zdjęcia fotografa Jana von Hollebena, które w zabawny i subtelny sposób obrazują przemiany związane z dorastaniem.
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach. Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu „Weisz i Kazdin są uznanymi na świecie autorytetami w dziedzinie opartych na dowodach psychoterapii dzieci i młodzieży, a ich książka jest lekturą obowiązkową. To wydanie różni się od poprzednich znacznie szerszym zakresem oraz wnikliwością w ocenie dowodów. Chociaż omawiane problemy są dość złożone, całość napisana jest w sposób potoczysty i przystępny. Każdy, kto interesuje się tymi zagadnieniami, będzie czerpał przyjemność z lektury tej książki, a jednocześnie znacznie poszerzy swoją wiedzę”. Michael Rutter, M.D., Instytut Psychiatrii, Psychologii i Neurobiologii, King’s College London, Wielka Brytania
„Wygląda to tak, jakby było mi trudniej przystosować się do rodzicielstwa niż moim przyjaciołom i krewnym, którzy nie są wysoko wrażliwi. Mam potrzebę dużo większej introspekcji całego tego doświadczenia.”
„Chyba najprościej można o tej sytuacji powiedzieć tyle, że wszystkiego jest za dużo.”
„Wciąż borykam się z potrzebą uszanowania moich własnych potrzeb jako osoby wysoko wrażliwej przy jednoczesnym speł¬nianiu ambicji zawodowych oraz pragnieniu, by być zaangażo¬wanym, kochającym rodzicem. Składam sobie wiele obietnic, by bardziej dbać o siebie, ale ich nie spełniam.”
Jak wysoka wrażliwość wpływa na to, jakimi rodzicami jesteśmy? Czy dzięki niej stajemy się coraz lepsi, czy może wręcz przeciwnie? W końcu wychowywanie dzieci to dla wysoko wrażliwych nieustanne bombardowanie bodźcami, ciągła nadmierna stymulacja, a także niekończące się wyzwania i zmiany. To zajęcie, które, jak napisała jedna z wysoko wrażliwych matek, „nigdy się nie kończy”. Elaine N. Aron, psycholożka specjalizująca się w wysokiej wrażliwości, a także sama będąca WWO, radzi w swojej kolejnej książce, jak dbać o własne granice i jednocześnie okazywać wsparcie dziecku. Podpowiada, w jaki sposób wysoko wrażliwi rodzice mogą unikać przeciążenia bodźcami oraz jak mają się regenerować po stresujących doświadczeniach.
Bądź dobrym rodzicem, nawet gdy świat cię przytłacza!
„I ty, i twoje dziecko macie szczęście. Jako osoba wysoko wrażliwa możesz być nie tylko dobrym, ale wręcz fantastycznym rodzicem”
Kolejna książka autora bestsellera Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens.Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci?Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować.
Znaczący i potrzebny wkład w wiedzę o wczesnym dzieciństwie książka pełna życiowych przykładów, obfitująca w rozsądne uwagi oparte na doświadczeniu, praktyczna i przydatna. [...] Lektura obowiązkowa dla przyszłych rodziców, opiekunów i niań.Virginia McHugh Goodwin,dyrektor wykonawcza Association Montessori International, USARodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia?Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci.Paula Polk Lillard i jej córka Lynn Lillard Jessen są założycielkami szkoły Forest Bluff w Lake Bluff w stanie Illinois (USA) szkoły Montessori, do której uczęszczają dzieci aż do klasy ósmej. Paula jest dyrektorką szkoły. Ponadto razem z Lynn prowadzą warsztaty dla rodziców, w ramach których mogą oni zapoznać się z metodą Montessori dla dzieci w wieku do trzech lat.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?