„Wybór źródeł do dziejów ZHR”, Tom I, Utworzenie i rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 1989-1999, Tom II, Rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 2001-2016, Tom III, Statuty oraz komentarze, dokumenty, dotyczące Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego 1989-2016, jest kontynuacją serii wydawniczej wydanej nakładem Oficyny Wydawniczej „Impuls”, dotyczących dziejów organizacji harcerskich od chwili powstania stowarzyszeń do czasów współczesnych: - z 2014 r. trzytomowego „Wyboru źródeł do dziejów ZHP”. Tom I Utworzenie ogólnopolskiego Związku Harcerstwa Polskiego i czas próby ruchu harcerskiego (1918-1944), Tom II Walka, sowietyzacja, odwilż, kryzys i upadek (1944-1988), Tom III Odrodzenie, lata demokracji (1989-2014) - z 2016 r. „Dziedzictwo, którego nie można odrzucić. Próba interpretacji wybranych źródeł z lat 1918–2015 do dziejów Związku Harcerstwa Polskiego”. -z 2017 r. „Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce Ruch harcerski w latach 1980–1989”. Opublikowanie tych źródeł ma na celu udostępnienie szerszemu gronu czytelników materiałów dostępnych jak dotąd nielicznym. Chcę w ten sposób ułatwić zainteresowanym studia nad dziejami ruchu harcerskiego przez samodzielną lekturę i własną interpretację zgromadzonych dokumentów. Umieściłam tu źródła odnalezione podczas kwerend przeprowadzonych w latach 2014–2016 w zasobach Archiwum Akt Nowych w Warszawie (AAN), Archiwum ZHR w Warszawie przy ulicy Litewskiej, na stronach internetowych ZHR, we wcześniejszych publikacjach zawierających źródła oraz zasobach kolekcjonerów. Na serię „Wybór źródeł do dziejów Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej” składają się trzy tomy: – tom I, Utworzenie i rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej (1989–1999); – tom II, Rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej (2001–2016); – tom III, Statuty, komentarze i inne dokumenty dotyczące Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego (1989–2016). Ze względu na obszerność i dużą liczbę materiałów do dziejów ZHR zrezygnowałam z zamieszczenia ich wszystkich i skoncentrowałam się tylko na wybranych, dlatego każdy tom zawiera dokumenty sklasyfikowane według następujących kategorii: – w tomie pierwszym i drugim zamieszczono dokumentację Zjazdów ZHR, pozjazdowe decyzje władz ZHR (ze względu na ogrom materiałów źródłowych zamieściłam tu tylko źródła odnoszące się do ideologii ZHR, współpracy z innymi organizacjami, stosunków z instytucjami państwowymi; pominęłam np. zagadnienia finansów stowarzyszenia, odznak, wydawnictw, tzw. działalności dotyczącej „Wschodu”; uchwały, wnioski i stanowiska dotyczące Statutu, Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego umieściłam w tomie ich dotyczącym) oraz inne dokumenty, takie jak listy, informacje, komunikaty, uchwały, apele; – do tomu trzeciego weszły statuty ZHR, komentarze i inne dokumenty dotyczące Przyrzeczenia i Prawa Harcerskiego.
Architekt może osiągnąć najlepszy efekt swojej pracy projektowej, jeśli opiera się na głębokim zrozumieniu zadania i umiejętności znalezienia najlepszej decyzji w każdym przypadku. Przedmiotem projektowania jest przy tym nie tylko sam obiekt architektoniczny, ale również odbicie w architekturze natury człowieka „prze-
strzenne pole życiowej działalności człowieka” (Stiepanow A.W.)
Kształtując przestrzeń architekt musi uwzględniać potrzeby i zróżnicowanie użytkowników tej przestrzeni.
Wszystkie dzieci sprawiają kłopoty wychowawcze. Nieumiejętnie je karząc lub zbytnio im pobłażając, popełniamy błąd. Martin Herbert podpowiada w tej książce:
· jak ustanawiać jasne granice w relacjach z dziećmi,
· jak asertywnie wskazywać im właściwe postępowanie,
· jak uczyć odpowiedzialności,
· jak wyciągać konsekwencje z niepożądanych postaw.
Wskazówki autora pomogą ci wprowadzić pozytywną dyscyplinę i wychować rozsądne, mające wysokie poczucie własnej wartości dziecko.
Martin Herbert - profesor psychologii klinicznej i społecznej na Uniwersytecie w Exter, konsultant w Exter Health Authority i członek The Brithish Psychological Society. Od lat zajmuje się problematyką rozwoju dzieci i relacji w rodzinie.
Praca z każdym dzieckiem autystycznym jest procesem stałym, rozpoczętym z chwilą narodzin i w zasadzie nie mającym swojego końca. Determinacja rodziców i terapeutów przesuwa granice wyznaczone niesprawiedliwie przez los. Osiągnięte sukcesy powodują w następnej chwili powstanie nowych wyzwań. Ważne jest, aby wyzwania stawiane sobie i dziecku były osiągalne, by ich osiągnięcie dawało motywację do dalszej pracy.Małymi krokami można dojść dalej, przeganiając tych, co biegli.Tomasz Chalimoniuk
Publikacja odnosi się do kapitału społecznego, który jest zasobem warunkującym rozwój przedsiębiorczości, kreatywności i innowacyjności. Autorki uznają, że inwestycja w edukację dziecka jest efektywnym sposobem zwiększania kapitału społecznego, i wykazują wiele przestrzeni, w których możliwe jest jego kreowanie. Z tego punktu widzenia dokonują przeglądu możliwości funkcjonowania przedszkola, szkoły publicznej, szkoły wyznaniowej i edukacji pozaformalnej oraz prezentują podjęte w tym zakresie inicjatywy, które na trwałe wpisały się w dolnośląski rynek edukacyjny.
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.
Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia.
Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7–9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej.
W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia „dobre” miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje „negatywne” kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym.
Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco:
Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty.
Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.
W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji.
Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: „aby twoja złość dawała ci siłę”? lub „byś potrafił wyjść naprzeciw lękom”? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów…
Dramatyczna opowieść kobiety molestowanej w dzieciństwie. Kontynuacja bestselleru „Kato-tata”. „Monidło” to dalszy ciąg autentycznych wspomnień autorki przedstawionych w książce „Kato-tata. Nie-pamiętnik”. Jak wpłynęło molestowanie małej dziewczynki przez ojca i horror, jaki przeżyła w rodzinnym domu na jej dorosłe życie? Ile upokorzeń i złego traktowania od męża, teściów, rodziców i innych musiała jeszcze doznać? Historia mrocznego dzieciństwa się powtórzyła, gdyż jak twierdzi Halszka: Ofiara jest zawsze ta sama, tylko kaci się zmieniają.
Kato-tata"" odsłania tabu, dotyka wrażliwego ciała wykorzystywanego dziecka, które nie szuka nigdzie pomocy a jątrzące rany nie goją się i roznoszą w nieskończoność, również na ciele i duszy dorosłej kobiety. Niechętnie rozmawiamy o molestowaniu dzieci, a już na pewno za wszelką cenę unikamy odnośników do osobistych doświadczeń naszych rozmówców, jakby bojąc się, że niechcący poruszone wspomnienia zaczną cuchnąć. Dlatego tak ważne jest, żeby to dziecko zaczęło krzyczeć, żeby wykrzyczało z siebie tę traumę, poczucie winy i strach. W ""Kato-tacie"" dziecko właśnie krzyczy, prostym, zwykłym językiem, wypranym z zawiłości literackiego stylu. Dopóki ten niezrozumiały ból siedzi cicho, dziecko będzie nadal cierpieć, choćby miało sto lat.Jeśli wyobrazimy sobie ""Niedole cnoty"" Sade`a w połączeniu z ""Malowanym ptakiem"" Kosińskiego przeniesione na Dolny Śląsk w realia lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych - możemy w przybliżeniu określić ""Kato-tatę"". Czytając tę książkę schodzimy do piekła i zastanawiamy się ile takich piekieł znajduje się w naszym najbliższym otoczeniu.
Każdy wie, że najlepszą receptą na życie w zdrowiu jest aktywność fizyczna i właściwe odżywianie. Poradnik pokaże dzieciom, jak dbać o to, aby każdego dnia dostarczać organizmowi składników potrzebnych do prawidłowego rozwoju. Wyjaśni, czym są białka, węglowodany, tłuszcze i witaminy, wskaże, w jakich produktach ich szukać, oraz podpowie, jak zastąpić śmieciowe jedzenie zdrowymi i pysznymi przekąskami. Warto dbać o zdrowe nawyki żywieniowe od najmłodszych lat!
Brytyjski bestseller 2016
autorki Chłopca, którego nikt nie kochał
Bez domu, bez rodziców, w obcym kraju. Nie miała dokąd pójść, nie miała dokąd uciec przed przemocą…
Adrianna nie zna angielskiego, nie ma żadnych rzeczy osobistych, sama zgłosiła się do opieki społecznej. Co się działo z nią wcześniej – nie wiadomo. Wiadomo tylko, że jest Polką i ma czternaście lat. I że przez jakiś czas zostanie u Casey.
Casey Watson prowadzi dom zastępczy dla dzieci z największymi problemami psychologicznymi i wychowawczymi. Ratuje dzieci, z którymi nikt już nie mógł sobie poradzić, narażając spokój, zdrowie i życie
swoje i swojej rodziny.
Adrianna zachowuje się inaczej, niż dzieci, którymi Casey opiekowała się wcześniej. Jest cicha, grzeczna. I przerażona… Casey niepokoi coś jeszcze. Dziewczyna wygląda na chorą. Kiedy jednak Casey wzywa lekarza, Adrianna reaguje histerią. Nie pozwala się zbadać. I wciąż nie mówi nic o swojej przeszłości. Co spotkało to dziecko? Dlaczego tak przeraża ją czyjś dotyk? Czego tak bardzo się boi?
Miną tygodnie, zanim Casey pozna szokującą odpowiedź. I postanowi walczyć o dziewczynkę, która tyle razy musiała uciekać przed molestowaniem i przemocą, że nie ma już dokąd uciec. Lecz wtedy Adrianna znika…
CASEY WATSON to mistrzyni biografii skrzywdzonych dzieci. Tak jak inna znana autorka, Cathy Glass, opisuje historie swoich podopiecznych. Jej książki (m.in. Chłopiec, którego nikt nie kochał, Mała opiekunka
mamusi) trzymają w napięciu niczym mocne kryminały, są drastyczne i przejmujące, ale pełne ciepła, dobra i miłości. I zawsze niosą nadzieję. W Wielkiej Brytanii są przez wiele miesięcy w Top 10 brytyjskich list bestsellerów, sprzedawane w kilkudziesięciotysięcznych nakładach.
Niemal o wszystkim potrafimy rozmawiać z naszymi dziećmi: o szkole, porządku w pokoju, o dobrym zachowaniu, o książkach, filmach, zainteresowaniach. Są jednak tematy, które dyskretnie omijamy. Czekamy aż dzieci będą starsze, mądrzejsze, dojrzalsze. Wtedy posadzimy je na kanapie i porozmawiamy. Tylko, że wtedy niekoniecznie one będą chciały z rozmawiać z nami. Tematem, przy którym słowa grzęzną nam w krtani jest nasza seksualność. Wstydzimy się. Zastanawiamy. Szukamy właściwych słów i dobrej okazji. Tymczasem erotyka dopada nas na każdym kroku: na ulicy, w internecie, w telewizji, w gazetach. Wszędzie.
Wendy Chapin w swojej książce „Jak rozmawiać z córką o seksie?” przekonuje, że nawet w tak zerotyzowanym świecie można o seksualności mówić odważnie, bez lęku i wstydu. Pokazywać ją jako dar od Boga. Dar, z którym czasami mamy sporo problemów. Autorka podpowiada rodzicom jak rozmawiać z dziećmi o seksualności, jaki im towarzyszyć w dojrzewaniu i w podejmowaniu mądrych i świadomych wyborów w przyszłości.
W książce „Prawa dziecka jako pacjenta” zwrócona została w sposób kompleksowy uwaga na kluczowe zjawisko, jakim są uprawnienia małoletnich pacjentów w trakcie podejmowania w stosunku do nich działań diagnostyczno-terapeutycznych. Omawiane w tym miejscu uprawnienia ukazane zostały w prezentowanej monografii w sposób wielowątkowy. Z jednej bowiem strony sprowokowana została dyskusja dotycząca współczesnego rozumienia idei praw i wolności osób małoletnich. Z drugiej natomiast perspektywy w prezentowanej książce zdecydowano się podjąć próbę odpowiedzenia na pytanie: Kim jest dziecko? Analiza zjawiska, jakim są prawa dziecka jako pacjenta kieruje w stronę kolejnych wątpliwości. Czy dziecko mając coraz więcej informacji, nie powinno posiadać szerszej możliwości samodzielnego działania w trakcie kontaktu z medycznym ekspertem? Być może podobne uprawnienia powinny obejmować również tak szczególne obszary, jak: relacja seksualna oraz prawo do stanowienia o swoim życiu i zdrowiu?
W książce „Prawa dziecka jako pacjenta” podjęto próbę odpowiedzi na podobne pytania. Działania te odnosząc się bezpośrednio do zagadnienia praw dziecka, jako szczególnej kategorii praw człowieka ukazywać będą również kluczowe w tym aspekcie rzeczywistości społeczne, psychologiczne oraz pedagogiczne.
Jak zapewnić prawidłowy rozwój fizyczny, emocjonalny i dobre samopoczucie malucha? Masaż dziecięcy to rodzaj najczulszego dotyku poprzez który umacnia się więź uczuciowa z dzieckiem. Czułość odgrywa bowiem niezwykle istotną rolę w prawidłowym rozwoju fizycznym oraz emocjonalnym maluszka. W związku z tym, że skóra, największy i najważniejszy narząd zmysłu człowieka, optymalnie przewodzi bodźce, podczas delikatnego masowania maleństwa, w najprostszy i najbardziej bezpośredni sposób możemy okazać mu miłość. Autorka wyjaśnia, jak stosować opisane techniki i metody masażu w konkretnych sytuacjach, by poprawiły samopoczucie Waszej pociechy oraz przyniosły ulgę w typowych dziecięcych dolegliwościach, jak np. kłopoty z trawieniem, zaburzenia snu czy brak odporności na choroby. Autorka, Bettina Schlömer, pielęgniarka z zawodu, a prywatnie matka dwojga dzieci, udziela konsultacji zdrowotnych przede wszystkim w zakresie odprężenia i relaksu. W swojej praktyce położniczej prowadzi kursy masażu dziecięcego, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
Wszystko, co trzeba wiedzieć o usypianiu niemowląt i dzieci.
Oto książka dla każdego rodzica, którego sen bywa przerywany wiele razy w ciągu nocy – słodkim popiskiwaniem malucha, jego radosnymi okrzykami lub rozpaczliwym płaczem, pustym brzuszkiem albo pełną pieluchą. „Księga snu” stanowi nieocenioną pomoc w sytuacji, kiedy zaburzenia snu kładą się cieniem na radości z rodzicielstwa.
William i Martha Searsowie, przy wsparciu swoich synów-pediatrów, Jamesa i Roberta, niosą pociechę wykończonym rodzicom, oferując im mnóstwo pełnych zrozumienia dla dziecięcych potrzeb porad na to, jak spokojnie przespać noc. Biorąc pod uwagę indywidualne temperamenty dzieci i rodziców, wyjaśniają:
- czym się różni sen niemowlęcia od snu starszego dziecka i dorosłych
- jak ustalić, gdzie dziecku będzie się najlepiej spało
- dlaczego wypłakiwanie nie jest dobre ani dla małych, ani dla dużych
- jak ułatwić nocne karmienia i jak z nich zrezygnować - jakie są korzyści ze spania z dzieckiem
- jak uporządkować dzienne drzemki i wieczorne usypianie
- jakie mogą być medyczne i fizyczne przyczyny nocnych pobudek
- na czym polegają rytuały związane ze spaniem i jak je zachować w sytuacjach szczególnych, takich jak choroba czy ząbkowanie.
William i Martha Searsowie, niestrudzeni propagatorzy rodzicielstwa bliskości, pokazują, jak z troską o więź z dzieckiem zadbać o potrzeby całej rodziny w zakresie snu.
Bo wyspany rodzic to szczęśliwy rodzic!
Nauczyciele doprowadzają Cię do białej gorączki?
Koledzy z klasy mówią innym językiem?
Szkolne obowiązki zabierają Ci cały wolny czas?
Jeśli tak, sięgnij po ten niezbędnik – znajdziesz w nim odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań.
Z tej książki dowiesz się, jak zaprzyjaźnić się z wrogiem, co zrobić, aby zmiana szkoły nie była koszmarem, dlaczego czasami warto mówić „nie” i jak pogodzić naukę i hobby, i to nie tylko poza szkołą.
Niezbędnik podpowie Ci także, jak namówić nauczyciela na szkolną wycieczkę i zorganizować koło miłośników komiksów oraz co zrobić, kiedy szkoła Cię nudzi i przypomni kilka słów-kluczy, które rozczulą każdego belfra.
Najnowsze i najbardziej aktualne kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka w pierwszych dwóch latach życia!
William i Martha Sears, lekarz i pielęgniarka, rodzice ośmiorga dzieci, autorzy ponad 20 książek, dzielą się swoimi doświadczeniami zdobytymi w trakcie niemal 40 lat praktyki zawodowej i rodzicielskiej, aby przekazać kompleksowe informacje na temat wszystkich kwestii związanych z opieką i pielęgnacją niemowląt. W pracach nad książką wzięli udział także ich dwaj synowie, Robert Sears i James Sears, również lekarze pediatrzy. Razem stworzyli ten bezkonkurencyjny i wyjątkowy przewodnik po świecie dziecka.
Autorzy przedstawiają praktyczne i nowoczesne podejście do rodzicielstwa, które odzwierciedla współczesny styl życia. Przekazują podstawowe wskazówki i inspiracje, aby jak najpełniej wyposażyć rodziców w umiejętności, które pomogą im wyspecjalizować się w opiece nad ich własnym, wyjątkowym dzieckiem.
„Księga Dziecka” w przejrzystej formie dostarcza kompleksowych informacji na temat nurtujących rodziców zagadnień takich jak:
- żywienie dziecka: Co zrobić, żeby udało się karmić piersią? Jak prawidłowo karmić butelką? Kiedy i w jaki sposób rozszerzać dietę dziecka? Jak rozpoznać alergię i jak sobie z nią radzić?
- sen: Ile powinien spać noworodek, a ile dwulatek? Co zrobić, żeby niemowlę w końcu zasnęło? Gdzie powinno spać dziecko?
- życie rodzinne: Jak odnaleźć się w nowych rolach? Jak zorganizować powrót do pracy? Jak zapobiegać i radzić sobie z depresją i stanami obniżonego nastroju?
- zdrowie: Jak zadbać o dobrą odporność dziecka? Kiedy należy iść do lekarza? Jak udzielić pierwszej pomocy?
- rozwój: Jak krok po kroku przebiega rozwój motoryczny dziecka? Jak komunikuje się dziecko miesięczne, a jak roczne? Po czym poznać, że dziecko rozwija się prawidłowo?
- więź: Jak dobrze wystartować? Jak być blisko po trudnym porodzie? W jaki sposób ojciec może budować więź od samego początku?
„Księga Dziecka” to bogate i nieocenione źródło informacji, które ułatwia czerpanie radości z rodzicielstwa.
„»Księga Dziecka« to książka, która powinna znaleźć się w domu każdego rodzica małego dziecka. Pomaga zrozumieć rozwój dziecka i idące za nim jego potrzeby. Tę lekturę polecam Wam jak żadną inną.”
Agnieszka Skoczylas, psycholog dziecięcy, autorka portalu Blisko Dziecka
Autorki bestsellerowej serii Jak mówić tym razem opowiadają o problemach związanych ze współzawodniczeniem rodzeństwa o miłość i uwagę rodziców.Konflikty między rodzeństwem należą do codzienności każdej rodziny. Adele Faber i Elaine Mazlish pokazują, jak w najlepszy sposób podejść do sporów, by z rozwiązania skorzystały nie tylko dzieci, ale i ich rodzice. Autorki piszą o napięciach, jakie rodzi rywalizacja kierowana zazdrością, żalem czy osobistymi rozczarowaniami i co dobrego, a co złego wnosi ona w życie każdej rodziny. Podsuwają pomysły, jak podchodzić do takich kwestii, by zapewnić każde z dzieci, że jest kochane, bezpieczne i wyjątkowe, a jednocześnie stworzyć podwaliny przyszłych więzi i bliskich stosunków między rodzeństwem.Edycja wzbogacona jest o suplement zawierający opis doświadczeń polskich rodziców. Nowe wydanie ukazuje się w odświeżonej szacie graficznej.
Ewa Boksa – dr n. hum., językoznawca, neurologopeda. Adiunkt w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego oraz neurologopeda w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Kielcach i Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego, prowadzonym przez Centrum Medyczne Zdrowie w Kielcach. Jej zainteresowania naukowe dotyczą zakłóceń komunikacji językowej dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera, mózgowe porażenie dziecięce, niepełnosprawność intelektualna). Jest autorką ponad 40 artykułów naukowych publikowanych w czasopismach oraz monografiach naukowych, koordynatorką projektów naukowych i dydaktycznych, wśród nich „Dziecko, które dobrze je, dobrze mówi. Postępowanie logopedyczne w dysfagii u dzieci i młodzieży z niepełno- sprawnościami sprzężonymi i zaburzeniami rozwojowymi”, którego efektem jest m.in. prezentowana monografia.
Praca dr Ewy Boksy ma charakter monograficzny. Jej przedmiotem jest charakterystyka dysfagii jako zaburzenia połykania oraz wpływ tego typu zaburzeń na mowę […]. Publikację oceniam jako wartościową poznawczo i potrzebną w pracy logopedów. Została ona oparta na bogatej literaturze przedmiotu oraz badaniach własnych Autorki.
Z recenzji dr. hab. Józefa Porayskiego-Pomsty, prof. Uniwersytetu Warszawskiego
Niniejsza książka stanowi przegląd wyników badań dotyczących dysfagii współwystępującej z zaburzeniami komunikowania. Niewątpliwie ma charakter interdyscyplinarny, choć głównym problemem dostrzeżonym przez Autorkę, jak na językoznawcę przystało, są właśnie kwestie językoznawcze, i to przede wszystkim stanowi o wadze naukowej przedstawionej do oceny publikacji.
Z recenzji dr. hab. Piotra Zbróga, prof. Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Autor prezentuje ideę książki, w której będzie się ON zajmowała nie literaturą dziecięcą, nie literaturą dla dzieci, ale dzieckiem w literaturze. Jego rozważania mają prowadzić do odpowiedzi na pytanie, jaką funkcję pełni dziecko w życiu duchowym dorosłych, dlaczego oni tak chętnie projektują na nie własne życie psychiczne, własne oczekiwania, lęki, niepokoje czy idee.Książka jest poświęcona dziecięcemu bohaterowi literatury i tych dziedzin sztuki, które z literatury czerpią inspirację. Dzięki analizom i próbom nowego odczytania poszczególnych utworów światowej i polskiej klasyki (także tej współczesnej), odpowiada na pytanie, dlaczego tak trudno jest stworzyć przekonujący portret dziecięcego bohatera, dlaczego autorzy podejmują jednak takie próby, a także dlaczego dziecięce postaci tak często służą przedstawianiu wcale niedziecięcych problemów.Książka wchodzi w skład serii ""Literatura i kontrowersje"".
• Jesteś jedyną osobą, którą możesz zmienić.
• Szczęśliwe pary to nie te, które nigdy się nie kłócą.
• Konstruktywna krytyka partnera powinna dotyczyć tylko jego czynów.
• Negocjacje to jasne, spokojne, pozbawione oskarżeń i wykłócania się określenie, co powinno zmienić się w waszym układzie.
• Zmierz się z problemami. To trudne, ale się opłaca.
• Powiedz, co ci przeszkadza – albo sobie odpuść.
On nie chce ze mną rozmawiać, ona nie chce się ze mną kochać.
Poznaj nowe sposoby rozwiązywania odwiecznych problemów.
Sto zasad udanego związku to prawdziwa skarbnica życiowych praktycznych porad, jak dobrze funkcjonować w parze ze swoim partnerem, zachowując zdrowy rozsądek, odwagę i radość.
Znana terapeutka Harriet Lerner pomoże Ci poradzić sobie ze wszystkimi problemami w stałym związku.
Życie z drugim człowiekiem jest wielką sztuką, a dzięki tym radom może być fascynujące, przyjemne i odkrywcze, nawet po wielu latach. Autorka obala stereotypy i zaleca cudowną prostotę. To działa. Ta jedna książka śmiało zastąpi dziesiątki innych poradników. Jest tu wszystko, co trzeba wiedzieć, żeby zbudować dobrą i trwałą relację – nie tylko w małżeństwie.
Anna Luboń, „Gala”
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?