Co to jest savoir-vivre? Mniej więcej to samo co bon ton, tylko że trudniej to się wymawia. No dobrze, a co to jest bon ton? Wiedza o tym, jak człowiek dobrze wychowany zachowuje się w różnych sytuacjach. Hm..., a kto to właściwie jest ten dobrze wychowany człowiek? Ktoś, kto nie zachowuje się jak małpa i kogo nie trzeba chować do szafy, gdy przychodzą goście. Czyli każdy, kto przeczyta tę książkę i czegoś się z niej nauczy!
Czyta Jacek Kiss
Żyjemy w okresie przemian w zakresie sztuki komunikowania. Rewolucja informatyczna zmieniła życie społeczne. Cenne są rozważania Autorki dotyczące form książki literackiej dla dzieci z uszkodzonym wzrokiem oraz walorów rozwojowych literatury dziecięcej.
Za pomocą prostych wskazówek i łatwych do wykorzystania w praktyce strategii Steve Brown wyjaśnia, jak stosować niefizyczne i fizyczne interwencje, aby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi były bezpieczne, kiedy przejawiają trudne zachowania. Autor prezentuje różne strategie deeskalacji, udziela informacji o ocenach ryzyka i zagadnieniach prawnych, podejmuje także dyskusję na temat ważnej roli fizycznych interwencji i środków przymusu bezpośredniego. Niniejsza książka, przybliżając to skomplikowane zagadnienie, wspiera osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą (3–18 lat) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi w świadomym stosowaniu niefizycznych interwencji oraz w postrzeganiu fizycznych interwencji jako ostatniego sposobu dozwolonego działania.
Ania Dziedzic, trenerka znana jako Fit Mom napisała przewodnik po ciąży dla wszystkich przyszłych mam, które chcą przeżyć ten wyjątkowy stan aktywnie i świadomie. Dzieli się swoją wiedzą, jak przygotować się do ciąży i tłumaczy, jakie zmiany zajdą w organizmie w czasie jej trwania. Rozprawia się z mitem jedzenia za dwoje i prezentuje ćwiczenia, które może wykonywać przyszła mama. Przekonuje, że w ciąży warto być w ciąży aktywną i dbać o dobrą kondycję organizmu, ponieważ mocne mięśnie znacznie ułatwią poród, połóg i powrót do formy po porodzie. Zwraca uwagę na zapotrzebowanie organizmu na różne składniki odżywcze i prezentuje przykładowe menu na każdy trymestr. Swoje porady wspiera opiniami ekspertów w zakresie dietetyki, endokrynologii, położnictwa i ginekologii.
Książka „Dzieci świata” składa się z dziesięciu rozdziałów zawierających zarówno portrety dzieci z różnych krajów naszego globu, jak też zdjęcia oryginalnych lalek danego regionu. Elegancko wydana w twardej obwolucie, skierowana jest do dzieci, dorosłych, estetów i ludzi ciekawych świata.
Rzadko udaje się dostrzec tyle piękna i dobra w jednej publikacji, tyle różnokolorowych oczu, odcieni skóry i finezji włosów, rzadko też zdarza się, by autorka fotografii zawarła w nich tak wyraziste egzystencjalne przesłanie, etos człowieczeństwa podążającego przez swoje czasy i przeistaczającego się nieustannie w kolejnych fazach rozwojowych.
Joanna Królikowska skomponowała wspaniałą panoramę kruchości i delikatności światów dzieci, chwil pierwszych i kolejnych, utrwalonych w kadrze aparatu fotograficznego i zatrzymanych na zawsze w ich wyjątkowości i symbolicznym wymiarze. Niezwykła uroda zdjęć komponuje się tutaj wspaniale z pięknem dzieci z różnych stron świata, istot ciekawie zerkających w obiektyw i uchwyconych niespodziewanie w chwili zamyślenia, w smutnej lub pełnej wigoru pozie. To są subtelne portrety.
Prof.. Dr Dariusz Lebioda
O AUTORCE
Joanna Królikowska
Urodzona w Łodzi. Artystka, kolekcjonerka dzieł sztuki, zamiłowana podróżniczka. Fotografią zajmuje się od wielu lat. Jej wprawione oko wypatrzy to, czego inni często nie zauważają. Studia malarstwa i grafiki uczuliły ją na piękno, a idealna kompozycja i wyczucie barw to znak rozpoznawczy jej prac. Album Dzieci świata jest tego najlepszym dowodem.
Kupując książkę, pomagasz przy realizacji projektów charytatywnych, gdyż dochód ze sprzedaży książki przeznaczony jest w całości na ich realizację.
Optymalna, męska instrukcja obsługi nowego życia, do przeczytania pomiędzy zmienianiem pieluch, ulewaniem, a nieprzespanymi nocami. Wszystko, co musisz wiedzieć o ciąży, porodzie i rozwoju twojego dziecka, z uwzględnieniem wskazówek, jak przeżyć, oraz pomocnych strategii na pierwszy rok, spisane przez wielokrotnie przetestowanego ojca kilkorga dzieci.
Patchworkowe rodziny traktowane są przez niektórych ich członków jako dopust boży, przez innych – jako szansa. Niewątpliwie życie w takiej rodzinie jest nie lada wyzwaniem. Jak podaje GUS, w 2013 roku rozwiodło się 36 procent małżeństw zawartych w ciągu ostatnich 5 lat. I ta tendencja z roku na rok rośnie. Statystyki nie obejmują ludzi z niesformalizowanych związków, którzy też się rozstają, też mają dzieci. To ogromny społeczny problem. Te 36 procent (plus niesformalizowani) wchodzi w kolejne związki, na ogół z matrymonialnego rynku wtórnego i tworzy czasem wielopiętrowe patchworkowe systemy. Z praktyki terapeutycznej Wojciecha Eichelbergera wynika, że często ci ludzie czują się zagubieni, winni, nie wiedzą, jak układać relacje w nowych systemach. Książka ta ma im pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Wojciech Eichelberger – psycholog i psychoterapeuta, współtwórca pierwszych psychoterapii w Polsce. Prowadzi Instytut Psychoimmunologii (IPSI) w Warszawie. Autor i współautor wielu bestsellerowych książek, m.in. Życie w micie, Sny, które budzą (Wydawnictwo Zwierciadło), uświadamiających czytelnikom istotne źródła ich życiowych problemów i wskazujących drogę do ich przekraczania. Od lat związany z magazynem „Zwierciadło”. Alina Gutek – dziennikarka od lat związana z magazynem „Zwierciadło”.
Kto komu pierwszy podaje rękę? Jak ułożyć sztućce na talerzu, gdy skończyło się już posiłek? Jak przyjmować urodzinowe prezenty? Dobre maniery to praktyczny poradnik, który pomoże dziecku odnaleźć się w każdej sytuacji, budować dobre relacje z innymi i zawsze zachować się jak prawdziwy dżentelmen lub dama. Grunt to dobre wychowanie!
Kto komu pierwszy podaje rękę? Jak ułożyć sztućce na talerzu, gdy skończyło się już posiłek? Jak przyjmować urodzinowe prezenty? „Dobre maniery” to praktyczny poradnik, który pomoże dziecku odnaleźć się w każdej sytuacji, budować dobre relacje z innymi i zawsze zachować się jak prawdziwy dżentelmen lub dama. Grunt to dobre wychowanie!
Jest to wymagający czas dla rodzica, ponieważ rozmowy na tematy intymne są rzadkością. Na szczęście ma szansę to ulec zmianie za sprawą bestsellerowej autorki New York Timesa. Wyjaśnia ona, że o ile konflikt pokoleń jest nieunikniony, możliwe jest nawiązanie porozumienia z dzieckiem i przekazanie mu najcenniejszych rad, których często sami nie otrzymaliśmy niegdyś od własnych rodziców, za co przyszło nam zapłacić wysoką cenę. Teraz i Ty dowiesz się, jak bezcenną wiedzę zdradziły młode kobiety i szerokie grono psychologów, seksuologów, naukowców, wykładowców akademickich i ekspertów. Dowiesz się, w jaki sposób pornografia i wszystkie seksualne mity, jakie za sobą niesie, wypacza percepcję nastolatków. Autorka ujawnia, dlaczego tak wiele dziewcząt drwi z dziewictwa, a dopuszcza przelotne znajomości. Wyjaśnia również, skąd się bierze coraz więcej przypadków przemocy na tle seksualnym. Podaje też konkretne sposoby komunikacji z dorastającym dzieckiem tak, by się przed nami otworzyło i pozwoliło sobie pomóc.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii Edukacja małego dziecka – zatytułowanym Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw.
Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając „do korzeni”, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do „nieobecnych dyskursów” – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939.
Reprint z 1929-1933. "Harcerstwo żywe i radosne (Felietony harcerskie z tygodnika „Iskry” z lat 1929–1933)".
„Iskry” 1929, R. 7, nr 42, 5 października, s. 643.
Ten harcerz miał 13-cie lat.
Pan Prezydent Rzeczypospolitej odbywa obecnie jesienną podróż po wschodnich województwach Rzeczypospolitej. Ludność i władze miast, miasteczek, wsi, któremi przejeżdża Głowa Państwa, starają się przez budowę pięknych bram, uroczyste powitania i manifestacje uliczne dać dowód swego przywiązania i miłości dla Państwa. Taką właśnie uroczystą chwilę przeżywał przed kilkoma dniami Skurcz, przez który miał przejeżdżać Pan Prezydent. Wzdłuż głównej ulicy ustawiły się szpalery dzieci szkolnych, organizacje młodzieży i dorosłych i cała ludność miasteczka. Na przedzie burmistrz i duchowieństwo oczekiwało Dostojnego Gościa z chlebem i solą.
Zbliżała się godzina przyjazdu. Setki ócz niespokojnie wyczekiwało na szosie charakterystycznego kłębu kurzu. Dzieci przestały ze wzruszenia rozmawiać, a policjanci usuwali z drogi przejeżdżające jeszcze prywatne powozy. Już ktoś krzyknął: — Jedzie! — I tłum, jak dotknięty iskrą elektryczną poruszył się niespokojnie. Gdy wtem nieoczekiwanie i nagle stała się rzecz straszna. Ognisty, młody koń ziemianina p. Splitzera, spłoszony nerwowemi ruchami ludzi, stanął dęba, szarpnął się wprzód, a potem wbok i, nim zaskoczony woźnica pojął sytuację, koń runął z błędnym wzrokiem wzdłuż drogi. Wszystko to stało się tak nagle, że publiczność nie zorjentowała się nawet, o co chodzi, i tylko straszny głos jakiejś kobiety: dzieci, dzieci! wskazał grozę sytuacji. Oszalały koń, gryząc wędzidła, z pianą w pysku pędził wprost na gromadkę dzieci szkolnych, stojących na zakręcie w szeregu. Przerażenie wionęło w tłum. Usta, zdawało się, przestały oddychać. Za sekundę stanie się rzecz straszna.
I wtedy — „w ostatniej chwili“, jak podają świadkowie — wyrwał się z szeregu 13-letni harcerz, Leon Rawka, i skoczył naprzeciwko konia. On jeden, malec, brzdąc, trzynastoletni pędrak, gdy mężczyźni stali ze spuszczonemi rękami, a z oczu kobiet wyglądało bierne przerażenie, on jeden w ciągu ułamka sekundy pojął grozę sytuacji, zdecydował się na czyn i chwycił myślą sposób działania. W tej samej sekundzie mały harcerz wisiał już u mordy rozszalałego zwierzęcia, zaciskając kurczowo palce na lejcach, i całym ciężarem ciała szarpał wędzidła. Fizyczny ból i nagłość szarpnięcia musiały wstrząsnąć psychiką konia, gdyż ten w jednej chwili zarył się czterema nogami w ziemię i, drżąc nerwowo na całem ciele, parskał pianą wprost na głowy wylęknionej gromady dzieciaków. Wtedy dopiero ruszyli się mężczyźni, kilku z nich podbiegło na pomoc malcowi, który blady i wyczerpany wysiłkiem uspokajał delikatnemi klapsami rozedrgane chrapy zwierzęcia.
Gazety, opisujące ten wypadek, podają, że: „publiczność zgotowała śmiałemu druhowi spontaniczną owację“.
Czytałem w dziennikach ten opis ze wzruszeniem. Jestem dumny, że należę do tej samej organizacji, której członkiem jest druh Leon Rawka.
Bambaju
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939.
Reprint z 1928-1929. "Wstępuję do harcerstwa (Felietony harcerskie z tygodnika „Iskry” z lat 1928–1929)".
„Iskry” 1928, R. 6, nr 18, 14 kwietnia, s. 295.
Prawdziwe imię.
Jak to się wszystko zmienia na świecie! Spójrz na podpis pod tym artykułem. Widzisz? Nie ma „10“-ki. Zjawiło się nowe indywiduum — „Bambaju“, by też wam opowiadać o tem, co dostrzeże „na tropie harcerskim“.
A z tem „Bambaju“ było tak:
Mój zastęp Psów (byłem wtedy zastępowym) starał się pełznąć jaknajciszej. Wiatr szumiał po lesie, zagłuszając niepotrzebny szmer i trzask gałązek, wieczorny zmrok otulał dobroczynną ciemnością ledwo poruszające się sylwetki. I zresztą — nikczemne, tchórzliwe Wrony zachowywały się jak niemądre żółtodzioby; hałas, śmiechy, żarciki głośnemi krzykami wyrywały się z dwóch wronich namiotów, a jedynej warcie znakomicie udawało się naśladować swój zwierzęcy pierwowzór — gawrona.Gdyśmy byli już zaledwie o parę kroków od Wron, szczeknąłem bojowem szczeknięciem; w jednej chwili wojenne wycie mych Psów zagłuszyło rozpaczliwe wrzaski nieroztropnych Wron.
Obóz wroga został zdobyty!
Wtedy, w triumfie zwycięstwa, rozstawiłem szeroko nogi, wzniosłem zaciśnięte pięści wysoko w górę, a z piersi, dumą rozpieranej, uderzył w drzewa trzykrotny zwycięski hymn. „Bambaju!.. Bambaju!.. Bambaju!..“
I odtąd zostałem „Bambaju“. Niezrozumiałe, tajemnicze „bambaju“ stało się mojem imieniem harcerskiem.
Bracie drogi, siostro kochana! Chcę ci coś powiedzieć — i boję się. Boję się, żeby nie wynikła stąd jaka herezja harcerska. Powiem wreszcie — ale pamiętaj: ani mru-mru drużynowemu i drużynowej!
Oto jeśli już masz trzeci stopień — to jeszcze niczego nie masz; jeśli masz drugi stopień — to posiadasz niewiele. Dopiero gdy zdobędziesz imię harcerskie, swój własny totem indyjski, wtedy dopiero będziesz w prawie przechadzać się wśród braci harcerskiej jak paw.
Ale imię harcerskie, puszczańskie, zdobyć niełatwo, oj, niełatwo. Mnie się jakoś wyjątkowo udało je okupić jednem zwycięstwem. Od ciebie twoi współtowarzysze będą więcej wymagali, będą żądali jakichś wyjątkowych zasług i czynów bohaterskich. Imię trzeba będzie wywalczyć i wypracować.
W czasie minionych wakacyj byłem w obozie, w którym na dwudziestu czterech harcerzy zaledwie dwóch dostąpiło tego zaszczytu, że zostało przyjętych do „kręgu synów puszczy“, t. j. otrzymało imiona harcerskie.
No i stało się! Będziesz mamą, gratulujemy! Na pewno towarzyszą ci nie lada emocje, a obok radości pojawia się także niepokój o przebieg ciąży i o dziecko. Zastanawiasz się m.in. nad tym, jak powinnaś się w tym szczególnym czasie odżywiać, żeby czuć się dobrze i zapewnić jak najlepszy rozwój dziecku.Akurat w tym bardzo chętnie ci pomożemy! Jesteśmy praktykującymi dietetyczkami z dużym doświadczeniem i mamami, które same borykały się z wieloma wątpliwościami w okresie ciąży.Przedstawiamy sprawdzone przepisy na śniadania, obiady, kolacje i przegryzki. Podzieliłyśmy je na trymestry, żeby ułatwić mamom zdrowe żywienie w ciąży. Rozwiewamy też wiele wątpliwości dotyczących żywienia i rozprawiamy się z mitami na temat diety kobiet ciężarnych. Wyliczyłyśmy też wartość kaloryczną każdego posiłku, zawartość białka, tłuszczów, węglowodanów i błonnika, dzięki czemu mamy mogą dbać o to, by dostarczyć sobie i dziecku pełnowartościowych posiłków.Książka zawiera:sprawdzone przepisy na śniadania, obiady, kolacje i przegryzki,podział przepisów na poszczególne trymestry,informacje teoretyczne dotyczące żywienia w ciąży i praktyczne wskazówki,-mity na temat żywienia przyszłych mam,dla każdej potrawy wyliczono kaloryczność, zawartość białka, tłuszczów, węglowodanów i błonnika.Ta książka to zbiór kulinarnych inspiracji przygotowanych przez profesjonalne dietetyczki, by dziewięć miesięcy ciąży upłynęło smacznie i zdrowo!
Praktyczny przegląd setek możliwości jakie mają rodzice dzieci od 2 do 12 roku życia, chcący stworzyć dla swych pociech bogaty, ciekawy, radosny świat dzieciństwa, a jednocześnie aktywnie asystować w stymulacji ich rozwoju psychoruchowego.
Elementarz kreatywnej aktywności dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym! Encyklopedia pomysłów, jak w ciekawy, zabawny sposób aranżować przestrzeń do zabawy i nauki w domu i poza nim. Jak bez wielkich nakładów, umiejętności, w domowych warunkach zapobiegać zakłóceniom rozwoju, organizować zabawy i aktywność ruchową.
I książka i film bawią i uczą, a jednocześnie przez zabawę leczą, pomagając zapobiegać rozwojowi wad postawy, zaburzeń relacji z otoczeniem, uwagi, kłopotów typowych dla wieku przedszkolnego i szkolnego.
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez The Boston Globe biblią wychowania.Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Joanna Anger i Anna Piszczek powracają z kolejną książką kucharską przeznaczoną dla rodziców, którzy razem z dziećmi wyruszają w kulinarną podróż po świecie nowych smaków.Metoda BLW już na dobre zagościła w polskich domach. Tysiące maluchów nauczyło się dzięki niej jeść zdrowo i różnorodnie, a rodzice przekonali się, że najlepszy sposób na wychowanie małego smakosza to zasiąść razem z nim do stołu i cieszyć się wspólnym posiłkiem. Ale co powinno znaleźć na talerzach, żeby dzieci z radością zjadły posiłek, a do ich brzuszków trafiły wartościowe składniki odżywcze?Autorki najpopularniejszego w Polsce bloga o metodzie BLW proponują ponad sto nowych przepisów, wśród których znajdują się między innymi:smaczne śniadania, od których cała rodzina może zacząć nowy dzień,pożywne przekąski, które można zabrać ze sobą na spacer, na piknik lub na plac zabaw,nowe wersje tradycyjnych zup, które zapewnią mnóstwo energii ruchliwym maluchom.W książce znajdują się również przykładowe jadłospisy (na upały i na zimowe dni, na weekendy i czas choroby, wegetariańskie i na początek rozszerzania diety), dzięki którym łatwiej zaplanować posiłki na cały dzień.Nowe AlaAntkowe BLW to świetny sposób na kuchenne sukcesy, na których skorzysta cała rodzina i duzi, i mali. Smacznego!Joanna Anger na co dzień nauczycielka wychowania przedszkolnego, mama Ali i małej Zuzi i Anna Piszczek polonistka i historyczka, mama Antka są twórczyniami bloga AlaAntkowe BLW. Ich pierwsza książka natychmiast została bestsellerem, stając się obowiązkową pozycją w kuchennych biblioteczkach wielu tysięcy polskich rodzin.
27 pomysłowych przepisów na ciasteczka dostarczy zabawy całej rodzinie
Każdy przepis opatrzony zdjęciem
Oznaczony stopień trudności i lista przyborów kuchennych
3 zabawne foremki
27 pomysłowych przepisów na ciasteczka dostarczy zabawy całej rodzinie
Każdy przepis opatrzony zdjęciem
Oznaczony stopień trudności i lista przyborów kuchennych
3 zabawne foremki
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?