KATEGORIE [rozwiń]

Cammilleri Rino

Okładka książki Antoni Paderewski. Ja i diabeł

34,90 zł 25,65 zł


Św. Antoni z Padwy to jeden z najbardziej popularnych na całym świecie świętych, patron ludzi i rzeczy zaginionych, dzieci, górników, małżeństw, narzeczonych, położnic, ubogich i podróżnych. Zasłynął jako genialny kaznodzieja, który dzięki swojemu darowi wymowy, duchowemu żarowi i ascetycznemu stylowi życia przyciągał nieprzeliczone tłumy słuchaczy. Miał dar bilokacji, proroctwa, uzdrawiania i czytania w sumieniach. Niecały rok po śmierci, po najkrótszym w historii procesie kanonizacyjnym, został wyniesiony na ołtarze. W roku 1946 papież Pius XII ogłosił go Doktorem Kościoła. W tej oryginalnej biografii poznajemy historię jego życia z ust jego samego oraz z listów pisanych przez osoby, które się z nim zetknęły. Dzięki temu możemy poznać jego duchowość, jak również wpływ, jaki jego niezwykła osobowość wywierała na innych. Nicią przewodnią książki jest walka duchowa bohatera z odwiecznym Przeciwnikiem człowieka. W tej perspektywie Antoni opisuje koleje swojego życia i wydarzenia historyczne, w których brał udział. Poznajemy jego rozterki i cierpienia, ale też liczne cuda, które Bóg zdziałał za jego pośrednictwem. Widzimy, jak zmaga się ze złem i słabością, pozostając cały czas wiernym Chrystusowi, któremu oddał całkowicie swoje życie. To znakomicie napisana, pełna pasji opowieść o życiu człowieka, który w radykalny sposób potraktował wezwania Ewangelii, stając się znakiem Boga dla nas. Rino Cammilleri to włoski pisarz, publicysta i apologeta katolicki, autor około 30 książek, w tym wielu dzieł hagiograficznych. W utworach apologetycznych często przypomina o obecności Szatana w historii.
Okładka książki Czy Bóg jest katolikiem?

34,90 zł 29,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

    Niniejsza książka jest swego rodzaju strategiczną analizą powodów, dla których warto wierzyć w katolicyzm i jego przewagę nad innymi religiami. Tylko on jest religią Boga: to, że Bóg jest katolikiem, nie ulega wątpliwości. Cammilleri dokonuje czegoś w stylu analizy porównawczej rodem z McKinseya, bogatej w obserwacje, refleksje, ciągłe syntezy. Punktem wyjścia jednak jest dla niego pewne kluczowe założenie. W dzisiejszym świecie już prawie nic nie jest takie, jakie być powinno, jednak nie dlatego, że kryzys wartości uniemożliwia nadanie sensu cywilizacyjnym zdobyczom. Problem leży gdzie indziej. Kryzys wartości jest owocem kryzysu wiary: wiary w jednego Boga. To brzmi jak encyklika. Jeżeli jednak Bóg nie dla wszystkich jest Stworzycielem nieba i ziemi, a życie nie dla wszystkich ma ten sam sens, dla-czego miałyby być sensowne ludzkie działania? Tym sposobem rodzi się chaos oraz wszystko, co z niego wynika i co tak bardzo martwi Cammilleriego - apologetę i polemistę, który tak długo toczył spór z samym sobą, że dla wszystkich Teofilów, którzy (tak jak ja) mają ochotę go słuchać, stał się w końcu mistrzem prowokacji: ironicznym, czasem irytującym, ale też nad wyraz inspirującym i przekonującym. Cammilleri, jak św. Augustyn XXI wieku, niestrudzenie zestawia wiarę z rozumem, łaskę zaś z grzechem, rolą Kościoła i kapłanów. Analizuje przy tym dwa tysiąclecia chrześcijaństwa, nie omijając kwestii najbardziej kontrowersyjnych i wielopłaszczyznowych - takich jak wyprawy krzyżowe czy Inkwizycja - ale i badając rany, jakie w ciągu ostatnich pięciuset lat zadały Kościołowi reformacja, oświecenie i antyklerykalne sekty okresu zjednoczenia Włoch. Toteż kiedy, odpowiadając na któreś z pytań, kończy zdanie wykrzyknieniem „Eh!", nie należy się zdumiewać - to pytanie otwarte, nad którym powinniśmy się zastanowić.      Sprawdźmy jednak, czy Cammilleri potrafi nas w swojej książce przekonać, że Bóg, gdyby musiał wybierać, poszedłby dzisiaj na niedzielną mszę katolików, zamiast uczestniczyć w piątkowych czy sobotnich nabożeństwach innych wyznań.Zacznijmy od tego, że Cammilleri przybliża nam Boga jako Kogoś, kto stworzył człowieka i zbawił go, wystrzegając się błędów - mimo że każdy z tych aktów był, jest i zawsze będzie dla nas czymś nie do końca zrozumiałym. Cammilleri interpretuje Boga na swój własny, literacki sposób, umiejętnie pociągając za struny naszej uwagi i inteligencji. Czy potraficie sobie wyobrazić, że Bóg „posyła kogoś do diabła"? Cammilleri potrafi - i nie ociera się przy tym o bluźnierstwo. Jest irytujący, to fakt, ale też pełen wiary i miłości. Lubię myśleć, że gdyby był księdzem, to słuchając go, pełniej pojęlibyśmy nawet „Tajemnicę". Jego książka nie jest tekstem teologicznym, a jednak na swój osobliwy sposób wyjaśnia nam, czym są piekło, Trójca Święta i grzech pierworodny. Tłumaczy nawet, dlaczego Chrystus musiał powołać do życia Kościół. Gdyby Cammilleri, mający już na swoim koncie // Yangelo secondo me, odważył się napisać klasyczny komentarz do Ewangelii, powstałoby prawdziwe arcydzieło. Wielu pokręciłoby co prawda głową z dezaprobatą, ale innym jego oryginalny styl otworzyłby oczy na niejedną sprawę. Swego czasu Cammilleri utożsamił się w jednej ze swych książek (Ja i diabeł) ze św. Antonim. Tym razem utożsamia się z samym Bogiem i wyjaśnia, dlaczego Ten powołał do życia chrześcijaństwo. Ktoś powie, że posunął się za daleko. Ja, znający zawartość stronic, do których lektury niebawem przystąpicie, jestem innego zdania. Cammilleri porusza tematy, których fachowcy już nie poruszają. Jego tekst, utrzymany w stylu apostolsko-prowokacyjnym, tylko z pozoru jest powierzchowny; w rzeczywistości obfituje w spostrzeżenia, które skłaniają do refleksji i trafiają prosto do serca. Cammilleri uczy nas, że powinniśmy pamiętać o Bogu, nawet gdy... przeganiamy dokuczliwego komara, niepewni, czy postępujemy słusznie.
Okładka książki Krucyfiks samuraja

36,55 zł 26,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Był blady świt, kiedy młodą Yumiko zabrali ludzie szoguna i publicznie poddali torturom. Jedyną jej winą było to, iż jej ojciec Kayata, katolicki samuraj, byłzbyt biedny, by zapłacić władzom podatek. Władze te zaś od lat poniżają chrześcijan z krainy Shimabara ślepą i niszczycielską przemocą. Nie zważając wszakże na nędzę i krew przelewaną w odwecie za nieposłuszeństwo, mieszkańcy wioski gromadzą się wokół symbolu, którego nikt nie jest w stanie ich pozbawić. Wokół krucyfiksu, krzyża Chrystusowego. Tego samego, dla którego pierwsi japońscy chrześcijanie byli więzieni przez policję szoguna. Przemoc wobec Yumiko okazała się iskrą wzbudzającą gwałtowną rebelię ze strony mężczyzn i kobiet. Wygnańcy zgromadzeni w zamku Hara opierają się jarzmu prześladowców i nieuchronnemu przeznaczeniu. Przez pięć długich miesięcy ludzie szoguna oblegają zamek, a obrońcy pozbawieni żywności i szansy ucieczki, to ,,stado wieśniaków"" pod wodzą Wysłannika Niebios, prowadzonych przez Kayatę i jego wychowanka Kato, opiera się naporowi, chwytając się niezłomnej nadziei zmartwychwstania. Bo tylko wiara może pokonać gnębicieli i napełnić życiowymi sokami walczący lud.Krucyfiks samuraja, najambitniejsze zapewne dzieło autora spędzającego całe lata na badaniu dziejów chrześcijaństwa to powalająca powieść historyczna zdolna poruszyć najintymniejsze struny jestestwa, wnikając w korzenie samej istoty wiary. Słowo ,,samuraj"" oznacza służyć, a główną dewizą samurajów wg kodeksu bushidō była wierność swojemu panu oraz waleczność. Krucyfiks samuraja to historia o bohaterstwie tak egzotyczna, jak egzotyczna wydaje się być dla nas Japonia. To epickie dzieje powstania wznieconego przez chrześcijańskich samurajów w krainie Shimabara w 1637 roku, po którym Japonia na dwa stulecia zamknęła się na wszelkie kontakty ze światem zewnętrznym. W długie jesienne wieczory zapraszamy do lektury, która przeniesie nas w odległy świat wojowników gotowych oddać życie w imię zapomnianej wartości: honoru.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka