KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo C.H. Beck

Okładka książki Gospodarstwa domowe z 500+ w procesie rozwoju kapitału ludzkiego.

99,00 zł 86,58 zł


Monografia dotyczy problematyki rozwoju jednostkowego kapitału ludzkiego z perspektywy działań inwestycyjnych podejmowanych przez gospodarstwa domowe (...). Podejmowanie badań w tym zakresie jest ważne, ponieważ w literaturze przedmiotu pomija się najczęściej kwestie związane z wysiłkiem, jaki rodziny wkładają w doskonalenie potencjału kwalifikacyjnego i wytwarzanie jednostkowego kapitału ludzkiego członków rodzin (...). Tematyka przeprowadzonych przez Autorki badań jest przede wszystkim aktualna, ważna i interesująca ze względu na znaczenie programu 500+ dla rozwoju kapitału ludzkiego, jak i liczne kontrowersje, które wywołało jego wprowadzenie. Monografię charakteryzuje dobrze przemyślana struktura, poprawność terminologiczna i przystępny język, który jest zrozumiały dla szerszego grona czytelników. Z recenzji dra hab. Bartosza Jóźwika
Okładka książki Usługi hotelarskie w Groupon

99,00 zł 86,58 zł


Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich. Przeprowadzone badania uwzględniły zarówno ocenę znaczenia serwisów zakupów grupowych na polskim rynku e-commerce, jak również umożliwiły wskazanie grup obiektów świadczących usługi hotelarskie najintensywniej korzystających z pośrednictwa serwisu Groupon. Zaprezentowana analiza pozwoliła na określenie produktu turystycznego najczęściej wystawianego przez te obiekty na stronach serwisu oraz ukazanie zmian, jakie dokonały się w strukturze samej usługi hotelarskiej w okresie prowadzonych obserwacji. Przedstawione rozważania wzbogacono interesującymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu stosowanych narzędzi e-dystrybucji. Praca ta adresowana jest do czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem branży obiektów świadczących usługi hotelarskie, przede wszystkim do środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wpływem na współczesne możliwości e-dystrybucji usług hotelarskich. Będzie wartościowym źródłem wiedzy także dla pracowników branży turystycznej w tym zwłaszcza menedżerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż usług hotelarskich w swoim obiekcie Wysoko należy ocenić wartość merytoryczną recenzowanej monografii, która poza warstwą teoretyczną prezentuje również wyniki badań pokazujących rolę i miejsce serwisów zakupów grupowych, ze szczególnym uwzględnieniem Groupona, na polskim rynku hotelarskim. Na wyróżnienie zasługuje zakres prezentowanych w monografii analiz, który jest szeroki i obejmuje wiele istotnych kwestii mających kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji o wyborze efektywnych instrumentów e-dystrybucji przez obiekty świadczące usługi hotelarskie. Dr hab. inż. Ewa Wszendybył-Skulska, prof. UJ
Okładka książki Mikroekonomia Ujęcie statyczne i dynamiczne

79,00 zł 69,09 zł


Podręcznik powstał na podstawie wykładu i ćwiczeń z mikroekonomii prowadzonych przez autorów dla studentów I roku kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i stanowi kontynuację wcześniejszych podręczników z mikroekonomii autorstwa prof. Krzysztofa Malagi wydanych w Wydawnictwie C.H. Beck (2010, 2012). Autorzy aktualizują treści i rozszerzają je o ujęcie dynamiczne Do zasadniczych celów realizowanych w opracowaniu należy zaliczyć: wyposażenie Czytelnika w wiedzę o fundamentalnych kategoriach mikroekonomicznych oraz zasadach wnioskowania przy wykorzystaniu podstawowych pojęć z zakresu algebry liniowej i analizy matematycznej, przygotowanie i zachęcenie Czytelnika do studiowania monografii i artykułów z zakresu teorii ekonomii, korzystających z aparatu pojęciowego bardziej zaawansowanych dziedzin matematyki aniżeli algebra liniowa lub analiza matematyczna, zapoznanie Czytelnika z zasadami analizy dedukcyjnej, abdukcyjnej i indukcyjnej na podstawie przyjętego układu założeń, zwrócenie uwagi Czytelnika na warunkowy i ograniczony układem założeń charakter wniosków wyprowadzanych na podstawie określonych scenariuszy zachowania się pojedynczych konsumentów, producentów, zbiorowości konsumentów i producentów, przedstawienie fundamentalnego dorobku teoretycznego mikroekonomii w kategoriach elementów teorii popytu, teorii produkcji, teorii równowagi cząstkowej i ogólnej, zarysowanie najistotniejszych cech współczesnej mikroekonomii oraz wskazanie prawdopodobnych kierunków jej dalszego rozwoju. (...) podręcznik Pana Prof. Malagi i Pani Dr Sobczak może być bardzo cennym materiałem dydaktycznym o znaczeniu ogólnopolskim dla studentów starszych lat studiów ekonomicznych, którzy przeszli uprzednio kurs analizy matematycznej liczący przynajmniej 60 godzin wykładów i 60 godzin ćwiczeń (....) oraz studentów studiów doktoranckich z zakresu ekonomii i zarządzania. Może on być również użyteczny jako pomoc dydaktyczna dla doktorantów z matematyki, fizyki, uczelni politechnicznych, którzy zdecydowali się na zdawanie tzw. egzaminu doktorskiego z ekonomii. Prof. dr hab. Tomasz Tokarski Instytut Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego
Okładka książki Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego

89,00 zł 70,71 zł


Autorki monografii prezentują koncepcję wykorzystania instrumentów marketingu relacji (Identyfikacja, Indywidualizacja, Interakcja, Integracja, Uczciwość relacji) w kształtowaniu więzi w jednostkach terytorialnych. Publikacja: wypełnia lukę badawczą w zakresie skuteczności wykorzystania instrumentów marketingu relacji w jednostkach terytorialnych; będzie mogła posłużyć jako źródło informacji dla lokalnych liderów chcących wykorzystać zalety płynące z budowania długotrwałych więzi relacyjnych; zawiera nowatorską koncepcję kreowania sukcesu jednostki terytorialnej, mierzonego liczbą zadowolonych zarówno mieszkańców, przedsiębiorców, jak i turystów, która to koncepcja jest zweryfikowana empirycznie, dając podstawę rekomendacji dla władz samorządowych; Monografia jest adresowana zarówno do naukowców podejmujących problematykę marketingu relacji w jednostkach terytorialnych, jak i do praktyków w ich działalności samorządowej, szczególnie menedżerów samorządu terytorialnego, a ponadto do wykładowców i studentów w procesie edukacji na kierunkach zarządzania oraz gospodarki i administracji publicznej. Zdaniem recenzenta przygotowana monografia nosi znamiona nowości, wypełnia lukę badawczą w przedmiotowym aspekcie. Autorki proponują bowiem nie tylko inne niż dotychczas dominujące spojrzenie na kwestię relacji z interesariuszami w jednostkach terytorialnych, ale także przedstawiają skuteczny sposób radzenia sobie z tym wyzwaniem. Oryginalny wkład Autorek odnosi się głównie do adaptacji instrumentów marketingu relacji 5"I" do specyfiki jednostki terytorialnej oraz opracowania narzędzi i procedury badawczej umożliwiającej określenie oddziaływania poszczególnych instrumentów na wyodrębnione grupy interesariuszy. (...) Odpowiednio stosowane modele zaproponowane przez Autorki mogą stanowić ważną pomoc w ocenie rzeczywistych relacji pomiędzy władzami samorządowymi a interesariuszami. Atutem pracy jest wykonanie obliczeń w programie R. dr hab. Wiesława Kuźniar, prof. UR Uniwersytet Rzeszowski Instytut Ekonomii i Finansów
Okładka książki Zwinne zarządzanie zespołami projektowymi. Praktyki zwinne w tworzeniu wartości dla interesariuszy p

99,00 zł 86,58 zł


Autorzy dokonali przeglądu najważniejszych pojęć i koncepcji dotyczących zwinnego zarządzania zespołami, projektami i przedsiębiorstwami zorientowanymi projektowo. Zakres pracy i jej struktura łączą omówienie problematyki zarządzania zwinnego – jego istoty, ewolucji, różnych perspektyw, praktyk zarządzania zwinnego oraz problematyki badawczej – tworzenia modelu konceptualnego, prowadzenia ilościowych i jakościowych badań naukowych nad zwinnością zespołów projektowych. Omówili przebieg oraz wyniki badań naukowych nad wpływem praktyk zwinnych na wartość dla interesariuszy, co może być inspiracją dla badaczy, szczególnie doktorantów i młodych pracowników naukowych. Wszystko to powoduje, że obszar badawczy wybrany przez Autorów jest obszarem bardzo ciekawym i nowatorskim. Dotyczy on budowania zwinnego zespołu projektowego oraz wpływu tej zwinności na wartość dla różnych interesariuszy projektów systemów informatycznych. Rozważania Autorów mają charakter teoretyczny, poznawczy i empiryczny. Postawiono w nim bardzo ciekawe pytania i cele badawcze oraz sformułowano hipotezy, a co najważniejsze wyczerpująco i rzetelnie Autorzy odpowiedzieli na te pytania, osiągnęli cele i zweryfikowali hipotezy. Należy zaznaczyć, iż podjęty problem badawczy jest bardzo trudny i mocno zmienny, zwłaszcza biorąc pod uwagę zróżnicowanie projektów informatycznych i zespołów projektowych, a także dynamiczny rozwój technologii. (...) Książka z pewnością będzie cenną pozycją dla profesjonalnych i nieprofesjonalnych odbiorców nie tylko ze środowisk akademickich, ale i gospodarczych. Ponadto monografia może być także pomocna na specjalistycznych wykładach i ćwiczeniach dla studentów wszystkich uczelni, na których wykładane są przedmioty z informatyki, informatyki ekonomicznej, ekonomii czy zarządzania. Prof. dr hab. Ewa Ziemba
Okładka książki Nostalgia w zarządzaniu marką

99,00 zł 86,58 zł


Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta. Ludzie chętnie wracają do produktów i marek znanych z przeszłości, zgodnie ze stwierdzeniem z filmu „Rejs": mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. W konsekwencji charakterystyczne dla rynku klienta indywidualnego stało się wykorzystywanie skłonności ludzi do nostalgii i oferowanie produktów, które przypominają o przeszłości. Na potrzeby monografii Autorka przeprowadziła studia literaturowe z wykorzystaniem metody analizy i krytyki piśmiennictwa oraz zrealizowała badania empiryczne, oparte na koncepcji triangulacji. Autorka przeprowadziła gruntowne studia z zakresu współczesnych socjologicznych i psychologicznych koncepcji nostalgii, a także omówiła podstawowe determinanty i rodzaje nostalgii, które przyczyniają się do rozwoju nostalgicznych zachowań konsumentów. Analiza tych determinant ujawnia mechanizmy kształtowania się nostalgii jako zespołu potrzeb, w tym potrzeby poczucia bezpieczeństwa, stabilności, potrzebę wyrażania własnej i społecznej tożsamości, uznania, a także pragnienia tworzenia powiązań społecznych. Poszukując przesłanek wykorzystania nostalgii w marketingu Autorka bardzo słusznie wskazała na ideę autentyczności, która odgrywa niezwykle ważną rolę w wyjaśnianiu motywacji współczesnych konsumentów oczekujących właśnie produktów autentycznych. Prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska Bardzo wartościową częścią recenzowanej monografii jest ta poświęcona prezentacji wyników badań jakościowych. Stanowi ona ważne uzupełnienie rezultatów badań ilościowych, gdyż koncentruje się na charakterystyce wybranych marek nostalgicznych, metodach kształtowania ich wizerunku oraz ocenie postaw polskich konsumentów wobec marek nostalgicznych. (...) Wyniki tych badań umożliwiły Autorce zaproponowanie autorskiej koncepcji modelu pozycjonowania marki nostalgicznej. Prof. dr hab. Edyta Rudawska
Okładka książki Kształtowanie spójności strategicznej i dojrzałości procesowej a oburęczność przedsiębiorstwa

99,00 zł 86,58 zł


Problemem badawczym opracowania jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób należy kształtować spójność strategiczną oraz dojrzałość procesową, aby zapewnić dostosowanie do otoczenia przez osiąganie oburęczności organizacji? W pracy zaprezentowano wyniki badań ilościowych przeprowadzone na grupie 400 średnich i dużych polskich przedsiębiorstw oraz badania jakościowe obejmujące trzy studia przypadków. W wyniku przeprowadzonych badań opracowano i przetestowano statystycznie następujące autorskie modele: spójności strategicznej (obejmującej pomiar dopasowania pionowego i poziomego), umożliwiający wskazanie wariantów oraz ścieżek rozwoju spójności strategicznej, dojrzałości procesowej obejmującej trzy wymiary: strategiczny, operacyjny oraz efektów dojrzałości, których łączna ocena pozwala na wydzielenie pięciu poziomów dojrzałości, zmodyfikowany model oburęczności autorstwa prof. A. Zakrzewskiej-Bielawskiej. Recenzowana monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Najważniejsze walory monografii dostrzegam: w warstwie teoriopoznawczej – zintegrowanie wiedzy w obszarach: spójności strategicznej, dojrzałości procesowej oraz „oburęczności" przedsiębiorstwa, w warstwie empirycznej – dostarczenie cennych poznawczo wyników badań empirycznych nad zarówno stanem spójności strategicznej, dojrzałości procesowej i „oburęczności" organizacji, jak i zależnościami pomiędzy kolejno spójnością strategiczną i dojrzałością procesową a „oburęcznością" w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce, a także w warstwie utylitarnej – wskazanie kadrze zarządzającej średnich i dużych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce rekomendacji praktycznych w zakresie wykorzystania spójności strategicznej, dojrzałości procesowej i „oburęczności" organizacji do doskonalenia i usprawniania ich działalności. dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. UE we Wrocławiu
Okładka książki Konflikty wewnątrzgrupowe jako determinanty efektywności rad nadzorczych

99,00 zł 86,58 zł


W publikacji wykorzystano koncepcję dynamiki grupowej, zgodnie z którą każdy zespół można scharakteryzować, opisując jego cechy statyczne (m.in. liczba członków, ich płeć i pochodzenie oraz ich kompetencje) oraz właściwości funkcjonowania grupy, czyli charakterystykę procesów grupowych. Poza analizą empiryczną, monografia zawiera propozycję wykorzystania modelowania agentowego jako metody badania funkcjonowania rad nadzorczych. Na podstawie wyników badań zaproponowano wskazówki, które pomogą zwiększać efektywność rad nadzorczych przez odpowiednie prowadzenie posiedzeń i dyskusji oraz kształtowanie procesów grupowych sprzyjających efektywności zespołów, a także wpływających na pozytywny wizerunek spółki. Książka jest adresowana do: pracowników naukowych, osób zajmujących się nadzorem korporacyjnym, członków rad nadzorczych i kandydatów na członków rad nadzorczych, akcjonariuszy, członków walnego zgromadzenia, trenerów prowadzących szkolenia dla rad nadzorczych. W recenzowanej monografii skoncentrowano się na konfliktach wewnątrzgrupowych jako na czynnikach determinujących efektywność rad nadzorczych. Ten problem należy uznać za ciekawy i istotny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktycznego. Jego rozwiązanie daje podstawy do odpowiedniego doboru członków rad, jak i pozwala na zdobycie wskazówek na temat organizacji i przewodniczenia ich posiedzeniom. Dr. hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
Okładka książki Technologie cyfrowe w obiektach hotelarskich.

89,00 zł 77,83 zł


Na przełomie XX i XXI wieku wzrasta popularność sprzedaży przy wykorzystaniu nowej grupy pośredników na rynku turystycznym - internetowych biur podróży, które umożliwiały konsumentom porównanie cen oraz możliwość zakupu wielu obiektów w jednym miejscu. Rozwinęły się ponadto serwisy społecznościowe, które stały się istotnym sposobem komunikacji marketingowej. Z tego względu wybór problematyki uważam za niezwykle trafny, a temat aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktyki gospodarczej. Głównym celem recenzowanej publikacji była ocena znaczenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla kształtowania wizerunku i należy przyznać, że autorzy w pełni ten cel zrealizowali. Przeprowadzone badania uwzględniały zarówno analizę treści stron internetowych, serwisów społecznościowych oraz ocenę treści zamieszczanych na platformie jednego z największych pośredników turystycznych. Przeprowadzona analiza została ponadto zbogacona ciekawymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu wykorzystania nowych technologii w hotelarstwie. (...) praca jest interesującą publikacją o charakterze analityczno-informacyjnym, wnoszącą do polskiej literatury istotną nowość z zakresu relacji między tworzeniem wizerunku a wykorzystaniem nowych technologii na rynku usług hotelarskich. Dr. hab. Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński Autorzy książki są pracownikami Instytut Zarządzania w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Okładka książki COVID-19 Ustawy antykryzysowe Zbiór przepisów z omówieniem

49,00 zł 38,93 zł


Opracowanie zawiera omówienie zmian w prawie, w zakresie cywilnym, gospodarczym i karnym, które zostały wprowadzone do polskiego porządku prawnego ustawami regulującymi materię COVID. Stan prawny: 22 kwietnia 2020 r. Nadrzędnym założeniem wprowadzonego pakietu ustaw jest zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom, przez rozszerzenie zakresu zastosowania mechanizmów obowiązujących w ustawie z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Ponadto zmiany pozwalają na wprowadzenie nowych instytucji, które mają ograniczyć negatywne skutki wprowadzonych obostrzeń i zakazów w obszarze gospodarki. W opracowaniu największą część poświęcono omówieniu tych problemów. Nowe przepisy, tzw. tarcza antykryzysowa w głównej mierze regulują materię związaną z szeroko pojętym prawem gospodarczym oraz prawem pracy. Jednak przepisy wprowadzone na mocy ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw nie dotyczą wyłącznie sytuacji prawnej przedsiębiorców i pracowników. Wspomniana ustawą nowelizuje i w istotny sposób zmienia szereg aktów prawnych regulujących materię prawa karnego – najważniejsze z nich zostały omówione w tej pozycji. Opracowanie zawiera ponadto teksty najważniejszych aktów prawnych, regulujących sytuację epidemiologiczną związana z epidemią koronawirusa w Polsce.
Okładka książki Zarządzanie wartością inwestycji budowlanych Projektowanie i realizacja

99,00 zł 86,58 zł


Publikacja jest zwartym opracowaniem przedstawiającym procesy projektowania i realizacji inwestycji budowlanych w świetle ich wartości. O ile dostępna literatura opisuje elementy wchodzące w skład procesów związanych z projektowaniem lub realizacją, o tyle brakuje kompleksowego ujęcia inwestycji i jej wartości w cyklu jej życia. Celem publikacji jest dostarczenie osobom, które realizują wybrane funkcje zarządzania inwestycją budowlaną, całościowego spojrzenia na projektowany i realizowany obiekt budowlany oraz dostarczenie wskazówek umożliwiających zastosowanie metody zarządzania wartością tego obiektu. Zawiera ona również elementy wspomagania decyzji kierowniczych, które jest szczególnie ważne w procesie realizacji inwestycji, gdy projekt jest narażony na negatywne efekty zmian zachodzących w otoczeniu. Publikacja bazuje na dwóch pozytywnie obronionych rozprawach doktorskich, w których każdy z autorów umieścił swoją koncepcję, co sprawia, że jest wyjątkowa nie tylko w skali kraju, ale i na arenie międzynarodowej. Książką zainteresują się zarówno praktycy zajmujący się obsługą prywatnych i publicznych inwestycji w nieruchomości, jak i słuchacze studiów podyplomowych związanych z budownictwem, zarządzaniem inwestycjami, projektami, nieruchomościami oraz Facility Management.
Okładka książki Podstawy prawa i wiedzy o społeczeństwie w pigułce

24,90 zł 19,78 zł


Publikacja stanowi kompleksowe opracowanie do nauki i powtórki przed egzaminem. W książce zostały zawarte najważniejsze zagadnienia z podstaw prawa i wiedzy o społeczeństwie. Szybkie zapamiętywanie informacji ułatwi przejrzysta struktura Wyróżnienia najważniejszych informacji Przykłady ułatwiające zrozumienie materiału Schematy i tabele pomocne w zapamiętaniu Testy sprawdzające poziom wiedzy
Okładka książki Wiek emerytalny z perspektywy ekonomicznej

99,00 zł 86,58 zł


W monografii poruszono problematykę kształtowania wieku emerytalnego. Wychodząc od osadzenia parametru wieku emerytalnego w perspektywie mikro- i makroekonomicznej, jak i relacjach międzypokoleniowych, przeprowadzono analizę trendów wieku emerytalnego oraz dokonano oceny wpływu modelu systemu emerytalnego na ustawowy i efektywny wiek emerytalny. W studium empirycznym podjęto próbę identyfikacji determinant aktywności zawodowej osób w wieku okołoemerytalnym na podstawie danych makro dla 21 krajów europejskich za lata 2008–2014. Wykorzystując metody statystyczno-ekonometryczne, obok ustawowego wieku emerytalnego zidentyfikowano również inne czynniki wpływające na aktywność zawodową osób starszych, w tym: obciążenie demograficzne, stan zdrowia, bezrobocie, poziom wykształcenia, samozatrudnienie, stopień profesjonalizacji wykonywanego zawodu. Monografię uważam za oryginalną nie tylko w kontekście literatury krajowej, ale i międzynarodowej. Tak głębokiego spojrzenia na ekonomiczną problematykę wieku emerytalnego trudno doszukać się w dotychczasowych publikacjach. Cechą szczególną monografii jest rzadko spotykana integracja podejścia teoretycznego i empirycznego oraz wnioskowanie na podstawie dużej liczby danych, opracowanych z użyciem trafnie dobranych metod badawczych. Prof. dr hab. Maria Cieślak profesor emerytowany Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Bardzo trafne jest stwierdzenie w podsumowaniu: „W tym kontekście efektywny wiek emerytalny można traktować jako pewną miarę sprawiedliwości międzypokoleniowej. Jeśli ludzie żyją coraz dłużej i obciążenie demograficzne rośnie, a efektywny wiek emerytalny za tym nie nadąża, to jest to przejaw niesprawiedliwości międzypokoleniowej”. Połączenie tak wielu wymiarów analizy, do tego dokonanej w szerokim międzynarodowym badaniu porównawczym, czyni z omawianej monografii pracę wyjątkową, nie tylko w polskiej, ale i światowej literaturze z zakresu ekonomii emerytalnej. Prof. dr hab. Maciej Żukowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Okładka książki Innowacje w zarządzaniu

89,00 zł 65,41 zł


Książka zawiera: bogaty przegląd definicji i modeli innowacji zarządczych i sposoby ich pomiaru, pierwszy tak obszerny przegląd kierunków badań dotyczących management innovation prowadzonych na świecie i ich wyniki, wyniki własnych badań empirycznych, przeprowadzonych na próbie polskich przedsiębiorstw. Jest to relatywnie nowe podejście do innowacyjności, traktujące zarządzanie jako obszar, który wymaga nowych rozwiązań – bardziej niż kiedykolwiek potrzebni są innowatorzy zarządzania. Według wielu opinii istnieje pilna potrzeba zmiany myślenia menedżerów i dostrzeżenia przez nich znaczenia innowacji zarządczych. Panuje bowiem przekonanie, że obowiązujące obecnie kanony zarządzania mają swoje źródło w początkach ery przemysłowej przełomu XIX i XX wieku, a więc w dużej mierze uległy dezaktualizacji i obecnie rozczarowują...
Okładka książki Współtworzenie wartości w marketingu. Przykład szkolnictwa wyższego

99,00 zł 72,76 zł


Problematyka wartości, w tym także współtworzenia wartości stanowi w obszarze nauk o zarządzaniu bardzo ważny obiekt badań w ostatnich latach. Także w Polsce coraz bardziej przykuwa uwagę. Jest przedmiotem badań w różnych obszarach. W niewielkim stopniu była ona odnoszona do sektora szkolnictwa wyższego […]. Książka Katarzyny Dziewanowskiej pt. „Współtworzenie wartości w marketingu. Przykład szkolnictwa wyższego” jest rzetelną pracą naukową, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia […]. Poważnym osiągnięciem Autorki jest przedstawienie wyników interesujących badań empirycznych przeprowadzonych na relatywnie dużej próbie w Polsce. Prof. dr hab. Lechosław Garbarski Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie Książka Katarzyny Dziewanowskiej przynosi wiedzę wartościową dla środowiska naukowego, ale także cenną i zrozumiałą dla praktyków zarządzania publicznego i dla polityków. Rzadko się zdarza, żeby praca rzetelna pod względem naukowym i wykorzystująca różnorodne techniki badawcze była jednocześnie łatwa w odbiorze i zrozumiała dla odbiorców spoza środowiska akademickiego. Monografia dr Dziewanowskiej łączy te cechy. Może także stanowić wzór dla innych autorów pod względem przejrzystości wywodu, uporządkowania wątków i posługiwania się naukowym językiem. Wreszcie, pokazuje ona, jak pisząc na temat specyficzny dla jednej dyscypliny naukowej, można stworzyć pracę interesującą także z perspektywy interdyscyplinarnej (autor tej recenzji jest ekonomistą, a książkę przeczytał z dużym zainteresowaniem). Dr hab. Mikołaj Herbst Uniwersytet Warszawski Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych
Okładka książki RODO w 15 krokach

29,00 zł 23,04 zł


Celem poradnika RODO w 15 krokach. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców jest spójne, przystępne przybliżenie Czytelnikom wymagań unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), w szczególności tych praw i obowiązków, które odnoszą się do działalności przedsiębiorców. Autorzy w sposób jasny i praktyczny starali przedstawić prezentowaną problematykę. Mając świadomość ryzyka i stopnia trudności, jaki może sprawić interpretacja i stosowanie RODO przedsiębiorcom, publikację przygotowano tak, by mogła być źródłem dobrej wiedzy i najlepszych praktyk. Dzięki poradnikowi Czytelnik znajdzie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest RODO i czy ma zastosowanie do mojej działalności? Jakie są wyjątki w stosowaniu Rozporządzenia? Jakie nowe procedury muszę przygotować? Jaka odpowiedzialność wiąże się ze stosowaniem nowych przepisów? Co i kiedy muszę zgłaszać organowi nadzorczemu? Czy jestem zobligowany powoływać Inspektora Danych Osobowych (IOD/DPO)? Co zmienia się w kontekście monitoringu i prawa pracy? Opracowanie skierowane jest do szerokiego grona odbiorców, którzy na co dzień mierzyć się muszą z problematyką ochrony danych osobowych. W przejrzystej formie zaprezentowano podstawy i zasady przetwarzania danych osobowych, istotne definicje, nowe prawa i instytucje, a także role głównych aktorów i relacje między nimi. Praktyczny wymiar publikacji, wzbogacony o liczne przykłady, pomoże rozpocząć stosowanie nowych przepisów, a załączone wzory i odniesienia ułatwią ich wdrożenie w codziennej działalności, są to m.in.: wzór obowiązku informacyjnego spełnianego w przypadku pozyskiwania danych bezpośrednio od osoby, informacje podawane w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, wzór rejestru czynności przetwarzania, wzór rejestru kategorii czynności przetwarzania.
Okładka książki Globalne zarządzanie zasobami ropy i gazu w perspektywie prawnomiędzynarodowej

199,00 zł 146,25 zł


Recenzowana praca stanowi bardzo wartościowe studium z zakresu szeroko rozumianej problematyki międzynarodowego prawa publicznego w kontekście skomplikowanych kwestii wiążących się z jednej strony z regulacją prawną zarządzania zasobami ropy naftowej i gazu, z drugiej z kwestiami ochrony środowiska oraz współdziałania różnych podmiotów aktywnych w tym obszarze. Kwestie te są stale dyskutowane i wzbudzają wiele emocji i kontrowersji. Autorka podjęła się ambitnego zadania opisu sposobu rozwiązywania tych problemów na świecie. (…) praca jest unikalną pozycją na polskim rynku wydawniczym i zapełnia istniejącą lukę. Wyróżnia ją kompleksowe podejście do tematu oraz świetnie udokumentowane tło porównawcze. (…) język pracy jest jej dużą zaletą. Autorce udała się rzadka sztuka połączenia czytelności wywodu z precyzją prezentacji. Z tego powodu pracę czyta się dobrze i z dużym zainteresowaniem. Odbiorcami pracy powinni być zarówno praktycy działający w obszarze międzynarodowych stosunków gospodarczych, jak i naukowcy zajmujący się problematyką ochrony środowiska a także, studenci, dziennikarze. Fragmenty recenzji prof. dr hab. Romana Wieruszewskiego
Okładka książki Wizerunek miasta w aspekcie wielkich wydarzeń religijnych

89,00 zł 65,41 zł


Działania włodarzy miast wokół kształtowania pozytywnego wizerunku miejsca jawi się jako niezbędne, biorąc pod uwagę, że ten odgrywa znaczącą rolę w procesie podejmowania decyzji przez nabywcę. Dotyczy to zarówno turystów (odnośnie do wyboru miejsca docelowego podróży), jak i mieszkańców (odnośnie do miejsca zamieszkania – obecnego lub potencjalnego). Wielkie wydarzenia, do których należą Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, niewątpliwie kształtują wizerunek miasta organizatora. Ewolucja tego wizerunku oraz jego ewaluacja stały się główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono opis takich kategorii, jak m.in.: turystyka religijna, turystyka miejska, wydarzenia, wizerunek miasta. Rezultaty badań mają walor aplikacyjny dla zarządzających miastem oraz podmiotów branży turystycznej, dostarczając wiedzy formalnej w zakresie oceny wizerunkowej miasta badanych subpopulacji (mieszkańców i turystów Krakowa). Wielowątkowy dobór treści może stanowić atrakcyjne opracowanie dla studentów na kierunkach związanych z turystyką i marketingiem terytorialnym. Monografia jest wartościowym źródłem informacji dla władz administracyjnych i samorządowych nie tylko Krakowa, ale innych rejonów recepcji turystycznej w Polsce, a w szczególności dużych miast.
Okładka książki Innowacje finansowe w przedsiębiorstwie

99,00 zł 72,76 zł


Książka jest pierwszym kompleksowym opracowaniem na temat możliwości zastosowania innowacji finansowych w przedsiębiorstwie (niefinansowym) z uwzględnieniem analizy motywów i konsekwencji ich implementacji dla sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz zdolności do kreacji wartości. W pracy przedstawiono: przegląd definicji i klasyfikacji oraz funkcji innowacji finansowych, analizowanych z perspektywy przedsiębiorstwa niefinansowego użytkownika innowacyjnych rozwiązań finansowych; obszary potencjalnego zastosowania innowacji finansowych w przedsiębiorstwie wraz z modelem podejmowania decyzji o ich implementacji; płaszczyzny analizy konsekwencji zastosowania innowacji finansowych w przedsiębiorstwie w układzie koszty i zagrożenia – korzyści i szanse – zmiana poziomu ryzyka; propozycję oceny wpływu zastosowania innowacji finansowych na zdolność przedsiębiorstwa do kreacji wartości na bazie rachunku ekonomicznej wartości dodanej; charakterystykę wybranych innowacji finansowych wspierających proces zarządzania finansami w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem ich wielowymiarowych konsekwencji. Publikacja dedykowana jest przede wszystkim badaczom zainteresowanym zgłębianiem problemu zastosowania innowacji finansowych w obszarach decyzyjnych finansów przedsiębiorstwa z uwzględnieniem ich wpływu na zdolność przedsiębiorstwa do kreacji wartości. Prezentowane treści mogą również stanowić źródło wiedzy dla środowiska praktyki na temat możliwości implementacji innowacji finansowych wspierających zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie. Publikacja spotka się również z zainteresowaniem tych studentów finansów, ekonomii i zarządzania, którzy pragną pogłębić wiedzę i kompetencje na temat zarządzania finansami przedsiębiorstwa w warunkach implementacji innowacji finansowych.
Okładka książki Logika Skrypty

59,00 zł 46,88 zł


Podręcznik ,,Logika” obejmuje elementarne zagadnienia z zakresu: semiotyki, logiki formalnej, ogólnej metodologii nauk. W podręczniku umieszczono zestaw reguł poprawnego myślenia niezbędnych w pracy przyszłego prawnika. Pierwsze wydanie zostało dostosowane do wymogów wykładu z przedmiotu logika, wzbogacone o nową literaturę oraz uzupełnione i zaktualizowane.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj