Ta epizodyczna powieść to awanturnicza historia próby odzyskania unikatowej monety, którą pewnemu kolekcjonerowi skradł tajemniczy młodzieniec w okularach.
Troje wysłanników kolekcjonera próbuje ją odzyskać, choć nie ich perypetie są w końcu największym walorem tej historii. Ale opowieści, jakie snują przy okazji…
To z tej powieści wyjęto legendarną „Opowieść o białym proszku” czy równie przerażającą „Opowieść o Czarnej Pieczęci” – zdaniem samego H. P. Lovecrafta „dające bodaj najlepsze świadectwo kunsztu Machena jako mistrza grozy”, jak czytamy w eseju tegoż Nadprzyrodzona groza w literaturze, w tłumaczeniu Macieja Płazy.
13 OPOWIEŚCI WYBRANYCH Z DOROBKU NIEKORONOWANEGO MISTRZA GROZY
Edycja ta zawiera mniej znane historie spod znaku grozy H. P. Lovecrafta.
A przy tym stanowi doskonałe uzupełnienie „Zewu Cthulhu”.
Ozdobą zbioru są na pewno „Koty Ultharu” - jeden z ulubionych tekstów pisarza.
Podobnie jak rzadko wydawane w zbiorach - „Dwie czarne butelki”, napisane we współpracy z Wilfredem B. Talmanem.
I chyba najbardziej refleksyjny tekst: „Nocny ocean”, efekt współpracy z R. H. Barlowem – ostatnia opowieść grozy, nad jaką pracował Howard Phillips Lovecraft, zmarły 15 marca 1937 roku w Providence.
AUTOR „DZIWNYCH ZJAWISK”
W KOLEJNEJ OPOWIEŚCI SPOD ZNAKU GROZY
Arthur Conan Doyle (1859-1930) to twórca postaci Sherlocka Holmesa, choć ma w swoim dorobku literackim także kilkanaście opowiadań i dłuższych nowel spod znaku grozy.
„Zagadka Cloomber” wydana została w roku 1889 i ma wiele cech wspólnych z inną powieścią pisaną w tym samym czasie – „Studium w szkarłacie”. Ta druga to spotkanie Holmesa z Watsonem, podczas gdy „Zagadka Cloomber” jest gotyckim thrillerem.
Poznajemy historię dziwacznego generała Heatherstone’a, który zamieszkuje z rodziną na odludziu, w wynajętym domu, Cloomber Hall, i wyraźnie czegoś się boi. Zwłaszcza gdy zbliża się dzień piątego października…
Spisujący relację o tajemniczych wydarzeniach w tamtej posiadłości, młody John Fothergill West ma niełatwe zadanie, bo to, czego stanie się świadkiem, trudno mu będzie wyjaśnić w myśl praw natury…
NAJSŁYNNIEJSZY TOM OPOWIEŚCI GROZY KLASYKA GATUNKU
Oliver Onions (1873-1961) to jeden z pisarzy, którego twórczość na polu literatury grozy wychwalana była od samego debiutu. Dziewięć opowieści składających się na tom „Na opak” (1911) uwodzi nie tylko pięknym językiem, ale i oryginalnością intryg. Do tego cechą charakterystyczną opowiadań Onionsa było unikanie bezpośredniego przedstawiania nadnaturalnych zjawisk - chociaż jednak...
Pierwsza w zbiorze nowela „Zew pięknej” (znana dotąd w polskim przekładzie jako „Wabiąca ślicznotka”) to zdaniem samego Algernona Blackwooda najlepsza opowieść grozy wszech czasów - a autorowi równie znakomitych „Wierzb” wierzyć można...
Długo się nie otrząśniecie...
Paweł Mateja
W położonym na odludziu tartaku zwanym Bazą pracę podejmuje nowy stróż nocny.
Dręczony nienazwaną traumą mężczyzna szybko wnika w historię pełnego tajemnic życia swojego zmarłego poprzednika, świadka dramatycznych wydarzeń z przeszłości.
Tymczasem nadciąga zima, a wraz z nią skryte w zamieci widma; niesione lodowatym wiatrem echa popełnionych tu niegdyś zbrodni. Zima, w której śnieżnych objęciach wędrują ramię w ramię i prawda, i śmierć.
Wojciech Gunia - ur. 1983 w Nowym Sączu, absolwent Wydziału Polonistyki UJ. Debiutował w 2014 roku zbiorem opowiadań Powrót, uznanym przez wielu czytelników i krytykę za jedną z najoryginalniejszych i najlepszych książek polskiej literatury grozy ostatnich lat. W swojej twórczości Gunia unika rekwizytów typowych dla współczesnego horroru, skupiając się na sugestywnym odmalowaniu psychiki bohaterów, udręczonych bezsilnością wobec świata - niezrozumiałego, absurdalnego, przepełnionego okrucieństwem i obciążonego przemijalnością.
NIEZNANE DOTĄD OPOWIEŚĆI AUTORA NOWELI „CZŁOWIEK I WĄŻ” - JEDNEJ Z NAJSŁYNNIEJSZYCH W GATUNKU GROZY.
Ambrose Bierce (1842-1914?) znany jest czytelnikom polskim ze zbiorów opowiadań „Jeździec na niebie” i „Czy to się mogło zdarzyć?”.
Do kompletu jego opowieści spod znaku grozy brakowało dwudziestu czterech opowiadań, które zawiera niniejsza edycja. Łącznie z legendarną już historią „Odpowiednie warunki”, którą cenił sam H. P. Lovecraft, umieszczając ją na prywatnej liście najlepszych utworów tego gatunku obok tekstów Blackwooda, Machena, Chambersa.
13 OPOWIEŚCI GROZY
Z NAJWYŻSZYM ZNAKIEM JAKOŚCI
Edward Frederic Benson (1867-1940) jest autorem kilkudziesięciu opowiadań niesamowitych i w literaturze grozy jego twórczość oceniano bardzo wysoko. Czytelnikowi polskiemu jego teksty znane były dotąd z różnych antologii opowieści z dreszczykiem - łącznie z najsłynniejszym „Pokojem na wieży”.
Niniejsza edycja to wybór trzynastu opowieści grozy Bensona - tłumaczonych po raz pierwszy na język polski.
A za motto do tych historii niech posłużą słowa wyjęte z jednej z nich:
„W naszych czasach tak trudno się przestraszyć. Prawie wszystko można wyjaśnić i obliczyć. Obawiamy się głównie nieznanego. Nikt nie wie, czym są duchy, dlaczego się pojawiają i komu...”
SIEDEM OPOWIEŚCI GROZY Z NAJWYŻSZYM ZNAKIEM JAKOŚCI
Arthur Conan Doyle (1859-1930) to twórca postaci Sherlocka Holmesa, choć ma w swoim dorobku literackim także kilkanaście opowiadań i dłuższych nowel spod znaku grozy.
Niniejsza edycja zawiera siedem z nich. Sześć pierwszych znalazło się w zbiorze „Kapitan Gwiazdy Polarnej” wydanym w roku 1890 nakładem londyńskiego Longmansa. A tytułowy utwór okazał się tak wyśmienity jako opowieść grozy, że jest często zamieszczany w antologiach najlepszych przykładów tego gatunku.
Legendarna, dłuższa nowela grozy „Pasożyt” - zamykająca nasz wybór tekstów Conan Doyle’a - jedynie potwierdza, że autor „Psa Baskerville’ów” nie tylko w literaturze kryminalnej ujawnił swój talent…
13 OPOWIADAŃ GROZY Z NAJWYŻSZYM ZNAKIEM JAKOŚCI
Edith Nesbit (1858-1924) to - podobnie jak Elizabeth Gaskell, Edith Wharton czy Mary E. Wilkins Freeman - pisarka, która obok poważnych dzieł literatury z niebywałym talentem tworzyła nowele spod znaku grozy.
Zasłynęła przede wszystkim historiami dla dzieci i dziś hasło z jej nazwiskiem - jako autorki powieści „Pięcioro dzieci i coś”, „Poszukiwacze skarbu” czy „Pociągi jadą do taty” - znajdziemy w każdym słowniku literatury dziecięcej i młodzieżowej.
Ale równie wysoko cenione są jej opowiadania o duchach. Świadczy o tym chociażby obecność tekstu „Jak żywi, marmurowi” w każdej niemal antologii horroru.
I chociaż od powstania większości z nich minął cały wiek, te obrazki starej Anglii w dalszym ciągu wzbudzają nie tylko dreszczyk emocji, ale i podziw dla kunsztu literackiego pisarki.
Poza tworzeniem kolejnych historii spoza znaku grozy H.P. Lovecraft zajmował się również poprawianiem opowiadań z tego gatunku na zlecenie. A jedną z jego klientek wiosną 1927 roku została Zealia Brown Reed Bishop. To z jej pomysłu na ,,Klątwę Yiga"" powstanie w kolejnym roku teks, który w większości jest autorstwa samego Lovecrafta. Podobnie stanie się z powieścią ,,Kopiec"". Zarys fabuły tej historii autorstwa Bishop otrzymuje Lovecraft pod koniec roku 1929. Uznaje go za ,,całkowicie płytki i banalny"". Ale w efekcie jego niebywałej wyobraźni literackiej zrodzi się w kolejnych miesiącach jedna z najdłuższych - i najlepszych - w dorobku mistrza grozy nowel o innych cywilizacjach. Trzeci tekst będący efektem współpracy z Zealią Bishop to nowela ,,Sploty Meduzy"". Powstała ona w roku 1930 i kryje w sobie pewne niespodzianki charakterystyczne dla jego pisarstwa...
Zbiór najlepszych opowieści grozy M. R. Jamesa. Zawiera piętnaście legendarnych "opowieści starego antykwariusza" zilustrowanych przez Antoniego Sobeckiego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?