szczerość, zaufanie, jasne zasady
W czasach, w których jedno kliknięcie myszy może doszczętnie zszargać reputację lidera lub organizacji, przetrwanie w obliczu globalnej konkurencji zależy od przejrzystości. Kiedy jako interesariusze różnych organizacji bez przerwy dopominamy się o zachowanie pełnej przejrzystości, o co tak naprawdę prosimy? Jakie korzyści dzięki przejrzystości spodziewamy się osiągnąć? Jakie ryzyko się z nią wiąże? Dlaczego liderzy powinni dobrze rozumieć jej istotę? Wybitni autorzy tej książki, Warren Bennis, Daniel Goleman i James O’Toole, przedstawiają na jej łamach analizę koncepcji przejrzystego przywództwa, przejrzystej organizacji oraz życia w coraz bardziej przejrzystej kulturze.
W trzech powiązanych tematycznie esejach kwestia przejrzystości przedstawiona została z trzech różnych perspektyw – z perspektywy relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, w kontekście osobistej odpowiedzialności oraz w kontekście nowej rzeczywistości cyfrowej. Każdy z esejów skupia się jednak na kwestiach związanych z przywództwem i funkcjonowaniem przywódców. W pierwszym eseju autorzy omawiają poważny dylemat znany każdemu współczesnemu liderowi – jak stworzyć kulturę szczerości. Drugi esej, prowokacyjnie zatytułowany Ujawnianie prawdy zwierzchnikom, koncentruje się na podstawowym, a przy tym tak często niespełnianym warunku urzeczywistnienia zasady przejrzystości i odpowiedzialności. Ostatni z esejów wyjaśnia wpływ technologii cyfrowych na upowszechnianie się idei przejrzystości na całym świecie.
Książka ta łączy teorię i doświadczenie, pozwalając czytelnikowi spojrzeć na zagadnienie w szerokim kontekście, ale też sformułować pewne wnioski praktyczne. Rozważania zawarte na jej stronach pozwolą czytelnikowi stać się zarówno lepszym członkiem organizacji, jak i lepszym przywódcą.
O AUTORACH
Warren Bennis jest autorem książek Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwa oraz Organizing Genius (napisanej wspólnie z Pat Ward Biederman). Jest profesorem zarządzania na University of Southern California oraz prezesem rady Center for Public Leadership przy Uniwersytecie Harvarda. Pracował jako konsultant dla wielu firm z listy najlepszych magazynu „Fortune”, współpracując z wieloma światowej klasy liderami. Mieszka w Santa Monica w stanie Kalifornia.
Psycholog Daniel Goleman jest autorem wielu opracowań, między innymi przełomowych i bestsellerowych książek Inteligencja emocjonalna oraz Inteligencja społeczna. Jest jednym z dyrektorów Consortium for Research on Emotional Intelligence in Organizations, działającej przy Rutgers University.
James O’Toole jest profesorem etyki biznesu w Daniels College of Business na University of Denver. Jest autorem siedemnastu książek, między innymi Leading Change, The Executive’s Compass czy Creating the Good Life.
Patricia Ward Biederman pracowała dla „Los Angeles Times”, zdobywając nagrody za reportaże i felietony. Od wielu lat współpracuje z Warrenem Bennisem, z którym napisała książkę Organizing Genius: The Secrets of Creative Collaboration.
OPINIE
Dziś, kiedy struktury organizacji stają się coraz bardziej płaskie, a dostęp do wiedzy dla szeregowych pracowników jest podstawą motywowania i spajania ich z firmą, coraz częściej pojawia się temat przejrzystości organizacji. Obecnie informacje przebiegają wieloma kanałami w zawrotnym tempie w wymiarze globalnym. Praca nad otwartą komunikacją i szczerością w organizacji to ważne zadanie współczesnych przywódców i liderów. Jak sobie z tym radzą i jakie mogą napotkać trudności – o tym właśnie traktują eseje zawarte w tej książce.
- Katarzyna Berenda-Ratajczyk, członek zarządu BIGRAM SA
Czy jesteś zadowolony z ceny, za jaką sprzedajesz czas swego życia?
Czy twoje zarobki odpowiadają twoim oczekiwaniom, gdy weźmiesz pod uwagę swoje kompetencje, wykształcenie i praktykę zawodową?
A co na to twój pracodawca? Jak uwzględnić jego interesy i jego punkt widzenia?
Jak osiągnąć kompromis, w wyniku którego podwyższysz swoje zarobki, nie okazując się przy tym niemoralnym, agresywnym i samolubnym członkiem zespołu, w którym pracujesz? Jak pozostawisz swojego szefa z poczuciem wygranej, a równocześnie zyskasz jego podziw i uznanie? Jak przejmiesz kontrolę nad swoją karierą i zapewnisz sobie lepsze warunki i przyszłość?
O tym wszystkim dowiesz się z tej książki. Poradnik skierowany jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki na szczeblach kariery zawodowej, jak i do tych, które mają już za sobą lata pracy i chciałyby wynegocjować lepsze warunki zatrudnienia i osiągnąć sukces zawodowy.
Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia. że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
Sekrety podejmowania trafnych decyzji to trzecia z naszej serii książka znanego na całym świecie mistrza negocjacji, autora bestsellera Sekrety negocjacji dla biznesmenów.
Autor, Roger Dawson, był dwa razy w Polsce, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu. Jest on światowej sławy negocjatorem praktykiem, jednym z najpopularniejszych prelegentów w USA, wielokrotnie nagradzanym za swoje zdolności krasomówcze. W tym poradniku zajmuje się zagadnieniem podejmowania trafnych decyzji zarówno w życiu prywatnym jak i w zawodowym.
Wszystkie nasze sukcesy i porażki można przypisać decyzjom, które wcześniej podjęliśmy. Dlatego tak ważne jest podejmowanie trafnych decyzji, dzięki którym osiągniemy zamierzone cele. Na szczęście umiejętności tej można się nauczyć. Autor omawia różne metody podejmowania decyzji, wyjaśnia sposoby zbierania i oceny informacji oraz definiowania problemu, a także omawia zależności między osobowością a stylem podejmowania decyzji.
Poradnik skierowany jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi podejmujących często ważne decyzje, ale wiele z poruszanych w nim tematów będzie przydatnych każdemu, bo proces podejmowania decyzji jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia, że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
Sekrety negocjacji dla biznesmenów to nowa, uaktualniona i tematycznie częściowo zmieniona wersja wydanych w latach dziewięćdziesiątych Sekretów udanych negocjacji. Poprzedni poradnik spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i przyczynił do spopularyzowania sztuki negocjacji w Polsce.
Autor, światowej sławy negocjator praktyk, jeden z najpopularniejszych prelegentów w USA, nagrodzony wielokrotnie za swoje zdolności krasomówcze, był dwa razy zaproszony do Polski, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi prowadzących negocjacje zawodowo, ale wiele z poruszanych w niej tematów będzie przydatnych każdemu, bo nawet nie zdając sobie z tego sprawy, niemal bez przerwy prowadzimy jakieś negocjacje: czy to w zakładzie pracy, podczas zakupów, spotkań towarzyskich, czy to w domu rodzinnym. Jeśli nawet niektóre techniki negocjacyjne mogą nam się wydać nieetyczne lub nie fair, to warto je poznać, aby nie być bezbronnym, gdy ktoś użyje ich przeciwko nam.
Poradnik zawiera szereg cennych rad, które mogą wydawać się oczywiste, ale których zastosowanie w praktyce nie zawsze jest łatwe, jeżeli nie zostanie uprzednio przećwiczone zgodnie ze wskazówkami podanymi przez autora. Omawia on taktyki stosowane przez doświadczonych negocjatorów oraz metody ich kontrowania. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, powoduje, że nie czyta się jej jak
podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego
Wprowadzenie
I Znaczenie negocjacji
1 Sprzedaż w nowym milenium
2 Negocjacje „win-win"
3 Reguły gry
II Otwarcie
4 Żądaj więcej, niż spodziewasz się uzyskać
5 Odpowiedni przedział żądań
6 Nigdy nie akceptuj pierwszej oferty
7 Okazuj zaskoczenie
8 Udawaj niezdecydowanego sprzedawcę
9 Koncentruj się na sprawach zasadniczych
10 Technika imadła
III Gra środkowa — rozwinięcie
11 Wyższa instancja
12 Unikaj konfliktowego prowadzenia negocjacji
13 Malejąca wartość przysług
14 Nigdy nie proponuj dzielenia się różnicą po połowie
15 Kukułcze jajo
16 Coś za coś
IV Gra końcowa
17 Taktyka dobry - zły
18 Oskubywanie
19 Wielkość kolejnych ustępstw
20 Wycofywanie oferty
21 Atmosfera ułatwiająca negocjacje
22 Spisywanie umowy
V Dlaczego cena nie jest tak ważna, jak się nam wydaje
23 Klienci chcą płacić więcej
24 Sprawy ważniejsze niż pieniądze
25 Jak ustalić, ile klient jest skłonny zapłacić
VI Techniki przyspieszania i kończenia negocjacji
26 Cztery etapy sprzedaży
27 24 sposoby udanego kończenia negocjacji
28 Chwyty poniżej pasa
VII Kontrolowanie negocjacji
29 Motywacje negocjatorów
30 Chwyty poniżej pasa — jak im przeciwdziałać
31 Jak negocjować z cudzoziemcami
32 Metody nacisku w negocjacjach
33 Rozwiązywanie problemów w trakcie negocjacji
34 Jak sobie radzić z niezadowolonym klientem
VIII Zrozumieć drugiego negocjatora
35 Źródła władzy i zdobywanie przewagi w negocjacjach
36 Zrozumieć osobowość klienta
37 Negocjacje typu „win-win"
13 sekretów ludzi sukcesu to nie jest tylko zbiór wskazówek określających, jak dzięki wprowadzeniu radykalnych zmian w swoim życiu i zmianie pewnych zachowań można dołączyć do grupy ludzi zwanych potocznie ludźmi sukcesu, ale również zbiór ciekawych obserwacji o życiu ludzi znanych na całym świecie i uważanych z różnych powodów za godnych podziwu.
Autor, światowej sławy negocjator praktyk, jeden z najpopularniejszych prelegentów w USA, nagrodzony wielokrotnie za swoje zdolności krasomówcze, jeżdżąc z prelekcjami po całym świecie, miał możliwość poznania wielu ludzi, którzy jak to określa, są „prawdziwymi zwycięzcami w grze zwanej życiem”. Każdemu zadawał to samo pytanie: „W czym tkwi twój sekret? Jak to się dzieje, że wygrywasz tam, gdzie tak wielu przegrywa?”. Odpowiedzi, które otrzymywał, stały się podwaliną zagadnień, jakie porusza. Duża liczba przykładów i anegdot zamieszczonych w książce sprawia, że czyta się ją jak dobrą beletrystykę.
Książka 13 sekretów ludzi sukcesu skierowana jest przede wszystkim do ludzi, którzy nie chcą stać w miejscu i mają ambicję osiągnięcia sukcesu, ale niewątpliwie przydatna też będzie osobom, które już są go blisko. Przytoczmy zresztą słowa autora: „Książka ta pomoże ci zidentyfikować i pokonać przeszkody, które ograniczały cię w przeszłości. Gdy doczytasz ją do końca, zrozumiesz lepiej, co się dzieje z twoim życiem. Poczujesz przypływ energii koniecznej do tego, by stanąć w jednym szeregu z ludźmi sukcesu. Obiecuję!”.
Książka odsłania nieograniczone możliwości, jakie oferuje przedsiębiorstwu pomysłowo wykorzystana technologia informacyjna. X-ENGINEERING PRZEDSIĘBIORSTWA to lektura, której nie wolno przegapić, ponieważ umiejętności dostosowawcze są niezbędnym atutem każdego współczesnego biznesmena.
Szok kulturowy, czyli, mówiąc inaczej, "poczucie obcości", stał się wdzisiejszym świecie globalnego biznesu czynnikiem mającym decydujący wpływ na odnoszenie sukcesów. Jednocześnie szok stanowi rodzaj ryzyka zawodowego. Co siódmy menedżer brytyjski ponosi klęskę w międzynarodowych interesach. Autorka przedstawia zestaw praktycznych i konstruktywnych wskazówek dotyczących radzenia sobie z szokiem kulturowym. Autorka udowadnia także, że możemy być efektowni w pracy w warunkach międzynarodowych, jeśli wykształcimy w sobie umiejętność adaptacji. Ta książka, traktuje międzynarodowego menedżera jako istotę ludzką o określonych potrzebach rozwoju zawodowego i osobistego.
Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy ,,czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, co wymusza stosowanie odmiennych narzędzi zarządzania. Właśnie te nowoczesne formy organizacyjne i narzędzia zarządzania są omówione w niniejszej książce. Menedżer zależnie od własnej diagnozy stanu organizacyjnego przedsiębiorstwa sam musi dobrać zestaw pasujący do jego sytuacji.
Wieloletnie zaniedbania w gospodarowaniu nieruchomościami wycisnęły silne piętno na zarządzaniu nimi, wprowadzając zarazem sporo chaosu do działań praktycznych. Obecnie wiele inwestuje się w nieruchomości, a więc i problem zarządzania nimi stał się bardzo aktualny. Książka prezentuje nowoczesne poglądy na gospodarowanie nieruchomościami, wskazuje m. in.:
- co obejmują główne obszary zarządzania;
- co czyni przedmiot zarządzania atrakcyjnym z punktu widzenia rynkowego;
- jak zadbać o wzrost tej atrakcyjności.
Najbardziej użyteczny jest zgromadzony w tej książce zbiór zaleceń i procedur praktycznych, który wzbogaci niewątpliwie warsztat zawodowy profesjonalnych zarządców nieruchomości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?