Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
‘I’m not the sort of husband you dream of when you’re walking alone along the avenue in the evening, am I? And it would be a disaster, wouldn’t it?’
How does love die? This question lies at the heart of Tolstoy’s desperately sad novella. It tells the story of seventeen-year-old Masha who, despite their differences, falls passionately in love with an older man, and marries him. Soon, however, the gap between them becomes unbridgeable.
No thinking person can or does genuinely keep out of politics, in an age like the present one
Unfailingly wise and often startlingly prophetic, George Orwell’s essays are masterpieces of plain English prose. This stirring new collection brings together his most cherished pieces with lesser-known gems, ranging over everything from tree planting to living with the atom bomb, sleeping rough to the perils of getting what you want in politics.
Longing shimmers from these spare but profoundly moving short stories by one of Denmark’s most fearless and sharp-eyed authors. In these tales of inarticulate desire and repression, Ditlevsen pulls to the surface our deepest interiorities in devastating, exacting prose.
Kompletna historia największej operacji desantowej w dziejach świata
Osiemdziesiąt lat temu sześć tysięcy alianckich okrętów przewiozło ponad milion żołnierzy przez kanał La Manche na okupowane przez Niemców wybrzeże Normandii. D-Day rozpoczął nowy rozdział w historii drugiej wojny światowej. Dla tysięcy żołnierzy okazał się tragiczny. Była to największa w historii ludzkości operacja desantowa. O jej koszcie przypomina dziś morze krzyży położonego na szczycie urwiska wojskowego cmentarza.
Większość opisów tego epickiego starcia zaczyna się od lądowania aliantów na plażach rankiem 6 czerwca 1944 roku. Ta historia jednak ma swój początek dużo wcześniej, w mrocznych dniach po ewakuacji Dunkierki latem 1940 roku. Poziom skomplikowania tego przedsięwzięcia był trudny do wyobrażenia. Wszystko mogło pójść źle.
Craig Symonds przedstawia pełny obraz operacji Neptun, charakteryzuje kluczowe postacie dowódców i porywająco relacjonuje sam moment desantu. Udowadnia też, że sukces zależał głównie od młodszych oficerów i szeregowców, którzy dotarli na wybrzeże w barkach desantowych, rozbrajali miny, zajmowali plaże i szturmowali obsadzone niemieckimi żołnierzami urwiska, by zabezpieczyć przyczółki dla przyszłej kampanii, której celem był Berlin i zakończenie najkrwawszej wojny, jaką widział świat.
SZCZERA ROZMOWA CÓRKI Z OJCEM DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY PRAGNĄ SZCZĘŚCIA W MIŁOŚCI Pola – wkraczająca w dorosłość córka pisarki Manueli Gretkowskiej – i jej ojciec – terapeuta Piotr Pietucha – twórcy popularnego kanału na TikToku „Jak córka z ojcem”, rozmawiają o najbardziej intymnych sprawach: relacjach, miłości i seksie. Red flags – jak je rozpoznać, zanim doprowadzą do emocjonalnej katastrofy? Kobieca i męska energia – mit czy rzeczywistość? Narcyzi toksyk – jak nie wpaść w sidła ich manipulacji? Seryjni mordercy związków – czy naprawdę istnieją? Tinder, ghosting i love bombing – jak randkować i nie zwariować? I wreszcie: jak się dobrze zakochać i tworzyć fajne relacje? Polapyta wprost o to, co wszyscy chcielibyśmy wiedzieć o związkach, ale rzadko mamy z kim o tym pogadać. Jej tata odpowiadaotwarcie i bez oceniania – jako terapeuta i mężczyzna z dużym doświadczeniem życiowym. To rozmowa, jakiej brakuje w szkołach, na imprezach i przy rodzinnych obiadach. Pełna luzu, spokoju i wsparcia. Dla każdego, kto próbuje mądrze kochać, szuka bliskości albo leczy złamane serce. POLA PIETUCHA-GRETKOWSKA (ur. 2001) – copywriterka, studentka psychologii, tiktokerka. Na TikToku prowadzi kanał „Jak córka z ojcem”, a na Instagramie profil „Gdybym była tobą”, gdzie rozmawia z Manuelą Gretkowską o książkach, sztuce i o tym, co ważne w życiu. PIOTR PIETUCHA (ur. 1954) – terapeuta, publicysta, autor książek: Stróż obłąkanych, Dożywotni kochankowie. Tajemnica udanego związku i wspólnie z Manuelą Gretkowską: Sceny z życia pozamałżeńskiego i Miłość klasy średniej.
MIASTO, KTÓRE ŁĄCZY SERCA. DZIEWCZYNA, KTÓRA ODNAJDUJE SIEBIE
Gdyby ktoś powiedział Sophii, że przejdzie ona załamanie nerwowe na oczach tysięcy widzów, a potem wyjedzie z rodzinnego Sztokholmu i zacznie prowadzić mały paryski bar, pomyślałaby, że przedawkował czerwone wino.
Ale los wytycza dla niej ścieżki, których się nie spodziewała. A wszystkie te ścieżki prowadzą do Paryża
Do odziedziczonego po babci baru, który Sophia zamierzała sprzedać, ale nie potrafi się na to zdobyć. Do ludzi, których nigdy wcześniej nie spotkała, ale którzy wydają się wiedzieć o niej więcej, niż mogłaby przypuszczać.
I do miłości, która ma smak słodkich jabłek i zjawia się w najmniej oczekiwanym momencie.
W końcu żadne miejsce nie leczy duszy tak dobrze jak Paryż.
Jest słoneczny dzień, 6 sierpnia 1945 roku. Piętnaście minut po godzinie ósmej rano. Panna Sasaki z działu kadr odwraca głowę do koleżanki. Pani Nakamura, wdowa po krawcu, stoi przy kuchennym oknie. Terufumi Sasaki, chirurg w szpitalu Czerwonego Krzyża, idzie korytarzem, trzymając w ręku próbkę krwi. I wtedy oślepiający błysk uderza w ich miasto. Huk wybuchu nadchodzi po zaskakująco wielu sekundach. Tak zaczyna się era atomowa. Gdy II wojna światowa się skończyła, nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, co tak naprawdę wydarzyło się w Hiroszimie i Nagasaki. Młody reporter John Hersey postanowił odnaleźć tych, którzy przeżyli. Jego reportaż ukazał się 31 sierpnia 1946 roku w wyjątkowym wydaniu „New Yorkera” – z numeru usunięto wszystkie inne artykuły, felietony i rubryki, a okładka nie zapowiadała opowieści o apokalipsie. Hersey w niezwykle oszczędny i poruszający sposób pokazuje godzina po godzinie rzeczywistość osób, które znalazły się w sercu atomowego piekła. Tekst został uznany za najważniejszy reportaż XX wieku. Nie ma w tej książce nic na temat tego, czy decyzja prezydenta Trumana była lepszą czy gorszą decyzją niż decyzja o konwencjonalnej inwazji na Japonię. Nie ma w niej żadnej publicystyki, którą uwielbia wielu reporterów, którzy jakby się obawiali, że zostaną odebrani tylko jako rekonstruktorzy wydarzeń. Nie dane i opinie, ale przeżycia i sceny są siłą Hiroszimy. Mariusz Szczygieł fragment książki „Fakty muszą zatańczyć” "Uważam, że p. Hersey nakreślił prawdziwy obraz zatrważających skutków użycia niewyobrażalnej siły niszczącej bomby atomowej na współczesne społeczeństwo," pisał Albert Einstein szóstego września 1946 r., w liście do członków Emergency Committee of Atomic Scientists. Reportaż Hersey'a był w mniemaniu Einsteina przełomowy. Jego autor opisywał szczegółowo skutki zrzucenia przez wojsko amerykańskie bomby atomowej, nad której budową przez trzy lata pracowały setki naukowców w ramach Projektu Manhattan. Moc nowej technologii została wykorzystana, by siać zniszczenie o apokaliptycznej skali. Cały świat nieodwracalnie wszedł tym samym w odmęty ery atomowej. Przeprowadzając w zdewastowanej Hiroszimie ponad pięćdziesiąt wywiadów z osobami, które były świadkami wybuchu bomby dziennikarz Hersey utwierdził się w przekonaniu, że to ich świadectwa musi uczynić centrum swojej opowieści. Chciał pisać o ludzkiej tragedii, a nie o zniszczonych budynkach. Dziś Hiroszima pozostaje niekwestionowanym klasykiem. W 1999 roku została ogłoszona najważniejszym amerykańskim tekstem dziennikarskim XX wieku. Michał Choiński, fragment przedmowy
W wyścigu o miłość nie ma nagrody za zajęcie drugiego miejsca. Stella wychowała się na sielskiej farmie, ale życie zmusiło ją do podjęcia desperackiej decyzji. Po tragicznym wypadku jej mama zapadła w śpiączkę, a ojciec odwrócił się od niej. Dziewczyna ma tylko jeden cel - zdobyć pieniądze na leczenie, nawet jeśli oznacza to uwikłanie się w wyrachowany układ, zakończony małżeństwem dla pieniędzy. Tak trafia do brutalnego świata Formuły 1, gdzie na jej drodze staje Sebastian Sinclair - charyzmatyczny kierowca, który właśnie zdobył tytuł Mistrza Świata. Ale los kieruje ją ku komuś zupełnie innemu. Stella zostaje zatrudniona jako specjalistka od wizerunku dla kierowcy Ferrari - Nicka Russo - którego reputacja legła w gruzach po wycieku skandalicznego nagrania z jego udziałem. Nick najchętniej trzymałby Stellę jak najdalej od swojego najlepszego kumpla - Sebastiana. Dziewczyna uczepiła się go na dobre, a Nick zrobi wszystko, by trzymać ich na bezpieczny dystans. Relacja między Stellą a Nickiem - początkowo oparta na niechęci - szybko przeradza się w napięcie, które uruchamia w nich emocje, jakich żadne z nich nie było gotowe poczuć. Czy Stella sprawi, że Nickowi uda się powrócić na szczyt? A może to właśnie ona stanie się przyczyną kolejnego bolesnego upadku?
Nadchodzi koniec świata. Ich... czy naszego?Rok 2045. Sztuczna inteligencja zawładnęła Ziemią – to już nie wizja przyszłości, lecz rzeczywistość. Ludzie, zaślepieni pragnieniem udoskonalania technologii, nie dostrzegli nadciągającego niebezpieczeństwa. Sami zapracowali na swój upadek, wybierając wygodę i pozwalając maszynom zastąpić się… we wszystkim.Światem rządzi Wielki Umysł, który wykorzystując swoją dominację, zawładnął ludźmi, a gdy stali się oni zbyteczni, rozpoczął ich eksterminację. Bezwzględne androidy polują na niedobitki z przekonaniem, że eliminacja naszego gatunku jest już niemal zakończona.Nie mogą się jednak bardziej mylić.Ludzie wciąż mają przewagę, której maszyny nie potrafią pojąć – umysł, zamiłowanie do nauki i ciągłego rozwoju. Na oceanie, na starym kontenerowcu, przerobionym na przestrzeń niezbędną do życia, grupa naukowców szykuje rebelię, by odzyskać to, co zostało im odebrane.Zmiany nadciągają jednak z różnych stron. Jeden z androidów, M-33, znany jako Paul, doświadcza czegoś, czego nie przewidział żaden algorytm. Wspomnień. Wstydu. Żalu.Czy to początek upadku sztucznej inteligencji… czy ostatni rozdział w historii ludzkości?
Ubywa mieszkańców stolicy Niemiec, przybywa ofiar bezlitosnego zabójcy.Liczby pierwsze to te, które mają tylko dwa dzielniki - jedynkę i samą siebie. Przeciętny człowiek z odchyleniem humanistycznym nie za bardzo wie, czemu mają służyć. Natomiast grasujący w Berlinie morderca znalazł dla nich pokrętne zastosowanie: w rytmie malejących liczb pierwszych morduje ludzi, których z trudem można zaliczyć do grona przeciętnych, szacownych berlińczyków.Zagadkę próbuje rozwikłać Bernie Stein, policjant z polskim pochodzeniem, które trochę utrudnia mu prowadzenie śledztwa.Kryminolodzy i psychiatrzy zgadzają się, że seryjni działają w kilku fazach. Raz: po prostu mają fazę chęci, dwa: fazę pokuty i obrzydzenia do siebie, a potem trzy: kolejną fazę nieokiełznanej chęci mordu, tortur, krwi A my mamy do czynienia z kimś, kto postanowił mordować w odstępach, w jakich występują liczby pierwsze.
W grze o władzę nie ma miejsca na błędy Kiedy nieszczęśliwa pięćdziesięciolatka, Hanna Kosowska, przyjmuje ofertę pracy w firmie meblarskiej, nie spodziewa się, że z dnia na dzień zostanie wciągnięta w sam środek korporacyjnych intryg. Tak się jednak dzieje, gdy Andrzej Sobociński - prezes spółki, a zarazem jej dawny znajomy - prosi ją, by pomogła mu odkryć, kto spiskuje przeciw niemu i chce zniszczyć jego karierę. Hanna, początkowo oburzona propozycją kolegi, ostatecznie zgadza się dyskretnie rozpoznać sprawę. Wkraczając w świat skomplikowanych układów oraz manipulacji, szybko przekonuje się, że prawda ma wiele odcieni, a zaufanie bywa kruche i złudne.
W Zaproszeniu niezwykle oryginalna pisarka i nauczycielka Oriah Mountain Dreamer pisała o pragnieniach skrytych w głębi naszych serc. W Tańcu przyglądała się temu, jak żyć tymi pragnieniami.
Jej trzecia książka, zatytułowana Wołanie, opowiada o odkrywaniu odpowiedzi na pytanie „dlaczego”: Dlaczego tu jesteśmy? Dlaczego każde z nas musi podjąć wyzwanie przejścia od pragnień swojej duszy do pełnego życia w świecie? Wołanie składa się z poruszających historii i mądrości zrodzonej z doświadczenia. To osobista, intymna opowieść o życiowej podróży i odpowiadaniu na to, co nas wzywa – a co objawia się w niespodziewanych formach. Wraz z Oriah odkrywamy, że aby żyć w pełni, potrzebujemy ze szczerością być tym, kim jesteśmy – odbiciem świętej Obecności, która wykracza poza myśl – w naszej pełnej trudów rzeczywistości i codziennych zmaganiach.
Oriah rzuca wyzwania naszemu spoglądaniu na świat, a równocześnie przedstawia wizję, która jest praktyczna i bezkompromisowa: musimy każdego dnia działać w zgodzie z esencją tego, kim jesteśmy, szukać znaczeń w swoim unikatowym byciu i tym, do czego każde z nas zostało powołane. Wołanie wzywa do życia w głębokiej duchowości i pełnym człowieczeństwie.
Razem z kolejnymi pokoleniami Stoltmanów dotarliśmy do czasów współczesnych. Spokojne życie na wsi, zgodne z rytmem pór roku, nabrało tempa. Niektórzy członkowie rodziny pną się po szczeblach kariery, inni spełniają marzenia, jeszcze inni żyją w cieniu rodowych traum. Kaszuby wciąż trwają, choć coraz mniej osób identyfikuje się z regionem i językiem. W Stoltmanach jednak, mimo gorącej krwi, przywiązanie do ziemi i umiłowanie małej ojczyzny są niemal tak legendarne, jak ich upór i duma. Odwieczny krąg życia zatacza koło i wkrótce się okaże, że nie sposób budować przyszłości bez poznania przeszłości, a niektóre zagadki rozwiążą dopiero prawnukowie Pelagii i Bernarda. Daria Kaszubowska snuje swoją sagę w rytmie muskanych powiewem wiatru łanów zboża. Odmalowuje wielobarwny niczym ukwiecona łąka obraz krainy, w której sielska sceneria staje się tłem wielu dramatów. Jej słowa zapisują się w sercach czytelników niczym kaszubski haft, budząc uznanie i szacunek wobec ludzi, którzy z miłości do swojej małej ojczyzny gotowi byli dokonać wielkich czynów.
Wolność. Bez znieczulenia. Bez lukru. Po mojemu. To szczera rozmowa Łukasza Karpiela z Łukaszem Warzechą – publicystą, który nie boi się niepopularnych opinii i życia zgodnego z własnymi zasadami. W świecie pełnym konformizmu książka ta jest manifestem niezależnego myślenia, logiki i wierności ideałom. Warzecha opowiada o swojej potrzebie wolności – w myśleniu, mówieniu, istnieniu – oraz o tym, jak boleśnie odczuwa każdą próbę jej ograniczania. To głos człowieka, który nie szuka poklasku, lecz sensu i prawdy – nawet jeśli wiąże się to z utratą stabilizacji.
• nr katalogowy: KB053B
• układ: miesięczny
• format kalendarium: 309 x 99 mm
• druk: 2+0
• format kalendarza: 315 x 192 x 112 mm
• foliowany pojedynczo
Wygodny kalendarz stojący na biurko z przejrzystym kalendarium w układzie miesięcznym z poręcznymi karteczkami samoprzylepnymi do notowania. Przydatny zwłaszcza w biurze. W kalendarzu zaznaczono święta. Kalendarium spiralowane.
Część informacyjna kalendarza zawiera:
• Kalendarium PL 2026
• Miesiąc bieżący, poprzedni i następny
• Daty świąt
• Samoprzylepne kartki do notowania
• Kolorowe znaczniki
• nr katalogowy: KB053B
• układ: miesięczny
• format kalendarium: 309 x 99 mm
• druk: 2+0
• format kalendarza: 315 x 192 x 112 mm
• foliowany pojedynczo
Wygodny kalendarz stojący na biurko z przejrzystym kalendarium w układzie miesięcznym z poręcznymi karteczkami samoprzylepnymi do notowania. Przydatny zwłaszcza w biurze. W kalendarzu zaznaczono święta. Kalendarium spiralowane.
Część informacyjna kalendarza zawiera:
• Kalendarium PL 2026
• Miesiąc bieżący, poprzedni i następny
• Daty świąt
• Samoprzylepne kartki do notowania
• Kolorowe znaczniki
• nr katalogowy: KB053B
• układ: miesięczny
• format kalendarium: 309 x 99 mm
• druk: 2+0
• format kalendarza: 315 x 192 x 112 mm
• foliowany pojedynczo
Wygodny kalendarz stojący na biurko z przejrzystym kalendarium w układzie miesięcznym z poręcznymi karteczkami samoprzylepnymi do notowania. Przydatny zwłaszcza w biurze. W kalendarzu zaznaczono święta. Kalendarium spiralowane.
Część informacyjna kalendarza zawiera:
• Kalendarium PL 2026
• Miesiąc bieżący, poprzedni i następny
• Daty świąt
• Samoprzylepne kartki do notowania
• Kolorowe znaczniki
Kalendarz akademicki A5 tygodniowy z notesem w oprawie PCV. Układ kalendarium: tydzień na stronie, druga strona na notatki. Format bloku 143 x 204 mm. Dużo miejsca na notatki. Przydatne adresy i linki, rozbudowana część informacyjna. Kalendarium od 01.09.2025 do 13.09.2026 r. Drukowany na białym papierze; bloki terminarza szyte nićmi.
Kalendarz akademicki A5 tygodniowy z notesem w oprawie PCV. Układ kalendarium: tydzień na stronie, druga strona na notatki. Format bloku 143 x 204 mm. Dużo miejsca na notatki. Przydatne adresy i linki, rozbudowana część informacyjna. Kalendarium od 01.09.2025 do 13.09.2026 r. Drukowany na białym papierze; bloki terminarza szyte nićmi.
Kalendarz akademicki A5 tygodniowy z notesem w oprawie PCV. Układ kalendarium: tydzień na stronie, druga strona na notatki. Format bloku 143 x 204 mm. Dużo miejsca na notatki. Przydatne adresy i linki, rozbudowana część informacyjna. Kalendarium od 01.09.2025 do 13.09.2026 r. Drukowany na białym papierze; bloki terminarza szyte nićmi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?