Podręcznik nr AZ-23-01/18-PO-2/22 do nauczania religii rzymskokatolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych, przeznaczony dla klasy VII szkoły podstawowej, zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18.Podręcznik z ćwiczeniami dla klasy VII szkoły podstawowej Bóg wskazuje nam drogę został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie programowej "Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce" z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. Składa się on z dwóch części podzielonych na rozdziały (łącznie 60 katechez).SPIS TREŚCI IV BOŻE PRZYKAZANIA 27. Kształtowanie sumienia28. System wartości oparty na wierze29. Podstawowe pojęcia etyczne30. Wartości o fundamentalnym znaczeniu31. Przykazanie czwarte32. Przykazanie piąte33. Przykazanie szóste34. Przykazanie siódme35. Przykazanie ósme36. Przykazanie dziewiąte i dziesiąte37. Uzależnienia młodzieżyV STARE I NOWE PRZYMIERZE 38. Bóg w Starym i Nowym Przymierzu39. Naród wybrany: Izrael40. Judaizm. Stare i Nowe Przymierze41. Ten, który wypełnia Prawo42. Judaizm i chrześcijaństwo. Podobieństwa i różnice43. Dzień JudaizmuVI RELIGIE ŚWIATA 44. Powszechność zbawienia45. Religie świata46. Chrześcijaństwo a inne religie47. Dialog międzyreligijnyVII DUCH ŚWIĘTY W DZIEJACH KOŚCIOŁA 48. Sobór Watykański I49. Rewolucja przemysłowa. Katolicka nauka społeczna50. Rola Kościoła w życiu narodu polskiego51. Święty Jan Bosko52. Kościół w Polsce w czasach niewoli53. Brat Albert Chmielowski54. Święta Faustyna Kowalska55. Błogosławiony Jan Beyzym56. Odpowiedzialność świeckich za KościółROK LITURGICZNY 57. Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan58. Wielki Post59. Triduum Paschalne60. Święta maryjne
Poradnik metodyczny do nauczania religii w szóstej klasie szkoły podstawowej, zatytułowany Jezus nas zbawia, uwzględnia wymogi zawarte w podstawie programowej z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. Zawarte konspekty katechez uwzględniają podobnie jak w podręczniku dla ucznia strukturę zajęć: ,,odkrywam"", ,,spotykam"", ,,poznaję"", ,,odpowiadam"", ,,utrwalam"" oraz ,,modlę się"".Nauczyciel, realizując w kolejnych etapach lekcji zaproponowany materiał, zachęci uczniów o różnym potencjale umysłowym do skupienia uwagi, aktywności. Wykorzystanie innowacyjnych środków dydaktycznych ułatwi przekaz treści i uatrakcyjni prowadzone zajęcia. Zaproponowane ćwiczenia zostały dostosowane do możliwości percepcyjnych ucznia. Rozwiązując polecenia w nich zawarte, utrwali on zdobytą wiedzę i ją usystematyzuje. Zaproponowane zdania pomogą uczniowi w rozwijaniu umiejętności, które wykorzysta w kolejnych etapach edukacyjnych. Katechezy zostały wzbogacone o dodatkowe treści: memy, cytaty biblijne powiązane z tematem zajęć. Prowadzą do nich rozmieszczone w podręczniku kody QR. do odczytania dzięki odpowiedniej aplikacji bądź funkcji dostępnej w telefonie Każdy rozdział kończy się testem podsumowującym zdobytą wiedzę - który wczytany jest w kod QR. Dodatkowe materiały (dostępne na płycie CD oraz na stronie www.strefakatechety.pl) obejmują bogaty materiał uzupełniający, przydatny podczas lekcji: prezentacje (w formie pokazu i PDF), różnorodne materiały do wydrukowania (zdjęcia, karty pracy, propozycje ćwiczeń w grupach i wiele innych) oraz zadania elektroniczne, przygotowane na platformie LearningApps (do ich uruchomienia wystarczy połączenie z Internetem).W konspektach katechez można znaleźć podpowiedzi, jak wykorzystać poszczególne pliki podczas lekcji. Cały materiał jest przejrzyście usystematyzowany.
Podręcznik nr AZ-23-01/18-PO-2/22 do nauczania religii rzymskokatolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych, przeznaczony dla klasy VII szkoły podstawowej, zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18.Podręcznik z ćwiczeniami dla klasy VII szkoły podstawowej Bóg wskazuje nam drogę został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie programowej "Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce" z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. Składa się on z dwóch części podzielonych na rozdziały (łącznie 60 katechez).SPIS TREŚCI I JEDYNY BÓG - NASZ OJCIEC 1. Potrzeby człowieka. Wartość ludzkiego życia2. Człowiek w relacji z Bogiem i drugim człowiekiem3. Modlitwa. Trudności w modlitwie4. Przykazanie pierwsze5. Przykazanie drugie6. Przykazanie trzecieII JEDYNY BÓG - JEZUS CHRYSTUS 7. Czterech ewangelistów, jedna Dobra Nowina8. Życie, działalność i nauczanie Jezusa Chrystusa9. Cuda Jezusa10. Zapowiedź męki i zmartwychwstania11. Oczyszczenie świątyni12. Męka, śmierć, zmartwychwstanie13. Rady ewangeliczne14. Powołanie apostołów. Nowy Izrael15. Apostołowie: kontynuacja dzieła Jezusa Chrystusa16. Świętość w różnych formach życiaIII JEDYNY BÓG - DUCH ŚWIĘTY 17. Duch Święty18. Duch Święty obecny w Kościele19. Dary Ducha Świętego20. Grzechy przeciwko Duchowi Świętemu21. Kościół świątynią Ducha ŚwiętegoROK LITURGICZNY 22. Rok liturgiczny23. Podwyższenie Krzyża Świętego24. Różaniec - modlitwa cudów25. Adwent26. Narodzenie Pańskie
Książka „Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu” porusza trudny temat autyzmu dziecięcego.
Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy.
Książka Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu porusza trudny temat autyzmu dziecięcego. Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy. W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii. Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy. Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem. Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawia zasady orzekania o niepełnosprawności, a także instytucje zajmujące się problemami osób niepełnosprawnych. W rozdziale drugim omawia zagadnienie autyzmu w aspektach: kontaktów społecznych, języka emocji, rozwoju komunikacji społecznej, integracji zmysłów, napięcia mięśniowego, energii i zachowania dziecka. W kolejnym rozdziale przedstawia problematykę dotyczącą wspomagania dziecka z niepełnosprawnością. Opisuje pracę terapeutyczno-edukacyjną skierowaną do dzieci autystycznych oraz metody stymulacji ich rozwoju psychoruchowego i społecznego. Jednocześnie porusza kwestię pomocy rodzinie w akceptacji niepełnosprawności dziecka. W rozdziale czwartym analizuje wybrany przypadek dziecka autystycznego: zaburzenia w sferze rozwoju psychoruchowego i społecznego, metody wczesnego wspomagania rozwoju, a także dylematy przeżywane przez członków rodziny w procesie pełnej, bezwarunkowej akceptacji niepełnosprawności dziecka. Książkę zamyka podsumowanie rozważań merytorycznych na temat funkcjonowania dziecka autystycznego.
Książka „Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu” porusza trudny temat autyzmu dziecięcego.
Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy.
W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii.
Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy.
Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem.
dr Agata Chudzicka-Czupała
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?