Z tej książki dowiesz się: - jak wspierać dziecko w okresie przygotowań do Pierwszej Komunii Świętej, - w jaki sposób wyjaśnić mu, czym jest grzech, o co chodzi w rachunku sumienia i dlaczego trzeba się spowiadać, - co zrobić, aby sama uroczystość i przyjęcie przebiegły w spokojnej atmosferze. Pomoże Ci ona: - zrozumieć, jaka jest symbolika i znaczenie sakramentu Eucharystii i uroczystość Pierwszej komunii Świętej, - przygotować się duchowo do Pierwszej Komunii Świętej dziecka, - sprawnie współpracować z katechetą w szkole i w kościele, - dobrać odpowiedni strój dla dziecka i zorganizować udane przyjęcie. Znajdziesz tu również: - kalendarz przygotowań i wydarzeń związanych z Pierwszą Komunią Świętą, - słowniczek najważniejszych pojęć, - podsumowanie najistotniejszych kwestii na końcu każdego rozdziału. Marta i Marek Babik - małżonkowie od 1993 r. Rodzice trzech synów i córki.
Każde dziecko ma swoją drogę do BogaJak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowiązkiem? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej otoczki? Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się na mszy?Autorzy są rodzicami czwórki dzieci. Posługując się przykładami z codziennego życia, odpowiadają na te i inne pytania w pełnym humoru i ciepła poradniku.Marta i Marek Babik są małżeństwem od dwudziestu sześciu lat. Prowadzą kursy dla narzeczonych i warsztaty komunikacji małżeńskiej. Na prowadzonych przez nich zajęciach nigdy nie ma wolnych miejsc.
Wszystko zaczyna się od rozmowy
Wspólna małżeńska podróż może być piękna, ale z pewnością nie jest beztroską sielanką. Kryzysy, nieporozumienia, sprzeczki, ciche dni oraz inne nieprzyjemne wydarzenia to naturalne etapy tej drogi. Gorzej, gdy wycofanie i brak reakcji na trudności doprowadza w końcu do katastrofy.
Dlatego podejdźmy do tego spokojnie. Porozmawiajmy.
Kochanie, wojny nie będzie to praktyczny przewodnik po komunikacji małżeńskiej. Autorzy są małżeństwem z wieloletnim stażem i realistami nastawionymi na dialog. Dobrze wiedzą, jakie wyzwania czekają na małżonków.
W książce znajdziesz konkretne, typowe sytuacje wymagające zaangażowania obu stron. Do każdej sytuacji dopasowane są narzędzia pozwalające wybrnąć z niej z korzyścią dla obojga małżonków.
Na czym polega zdrowa asertywność?
Jak radzić sobie z emocjami?
Dlaczego nie można lekceważyć potrzeb własnych oraz potrzeb małżonka?
Jakie stereotypy psują Waszą relację?
Dlaczego pochwały są ważne?
Co robić w czasie poważnego kryzysu?
Marta i Marek Babik są małżeństwem od dwudziestu pięciu lat. Prowadzą kursy dla narzeczonych i warsztaty poświęcone komunikacji małżeńskiej. Na prowadzonych przez nich zajęciach nigdy nie ma wolnych miejsc. Mają czwórkę dzieci.
Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się na mszy? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej otoczki? Jak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowiązkiem?
Autorzy, doświadczeni rodzice czwórki dzieci, odpowiadają na te i inne pytania w pełnym humoru, ciepła i przykładów prosto z życia poradniku.
Marta i Marek Babik - są małżeństwem od dwudziestu trzech lat. Prowadzą kursy dla narzeczonych i warsztaty komunikacji małżeńskiej. Na prowadzonych przez nich zajęciach nigdy nie ma wolnych miejsc.
W okresie adolescencji u nastolatków pojawia się fascynacja płcią przeciwną i wraz z nią pierwsze gesty wyrażające zauroczenie, czułość, nierzadko także pierwsze formy aktywności seksualnej. Zajęcia szkolne, a szczególnie lekcje „wychowania do życia w rodzinie”, mogą pomóc uczniom w kształtowaniu postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zachowania. W prezentowanej publikacji prawnik i pedagog odpowiadają na pytania: Jak oceniać aktywność seksualną uczniów od strony prawnej? Jakie gesty wyrażające uczucia są dozwolone na terenie szkoły? Rodzice natomiast mają możliwość zapoznania się z istniejącymi przepisami prawnymi, które regulują różne dziedziny życia rodzinnego.
dr Marta Prucnal-Wójcik
Adiunkt w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie,
absolwentka prawa UJ, autorka artykułów naukowych z dziedziny ochrony praw dziecka. Laureatka
Nagrody im. Stanisława Kutrzeby w dziedzinie ochrony praw człowieka, stypendystka Instytutu Maxa
Plancka Publicznego Prawa Porównawczego i Prawa Międzynarodowego w Heidelbergu. Członek
Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Rodzinnego przy Rzeczniku Praw Dziecka RP.
dr Marek Babik
Autor licznych publikacji naukowych z zakresu wychowania seksualnego, twórca i realizator warsztatów, dotyczących tej tematyki, przeznaczonych dla nauczycieli i wychowawców. Pasjonuje się badaniem i opisywaniem problematyki wychowania seksualnego. Szczególnie interesują go tzw. obszary trudne, uznawane jako tabu i z tego względu często przemilczane przez rodziców i wychowawców.
Należy do nich między innymi problematyka seksualności małego dziecka. W swoich opracowaniach obok niezbędnej teorii stara się też kłaść duży nacisk na praktykę, podpowiadając rodzicom proste, ale skuteczne metody wychowawcze.
Prywatnie mąż oraz tata córki i trzech synów.
Sposób kontaktu i rozmowy z dzieckiem, proponowany przez Autora, z jednej strony może zaowocować pogłębieniem więzi rodzinnych, z drugiej – wzmocnieniem samodzielności dziecka, rozumienia siebie i otaczającego świata. W konsekwencji nie naraża dziecka na czasami bardzo wysokie koszty samodzielnych poszukiwań, przeżycia szoku lub zawodu w konfrontacji z własną seksualnością czy wykorzystania przez innych.
Książka jest dobrze osadzona we współczesnej wiedzy naukowej z dziedziny pedagogiki i psychologii. Jawi się również jako wartościowe narzędzie praktyki pedagogicznej. Stąd jest bardzo wartościowym przewodnikiem nie tylko dla rodziców, ale również jest godna polecenia wychowawcom, pedagogom i studentom.
dr n. med. Leszek Putyński – psycholog kliniczny
Instytut Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego
Zasadniczym celem podjętego przez dr. Marka Babika trudu badawczego jest wnikliwe, rzetelne opisanie i usystematyzowanie polskich koncepcji wychowania seksualnego w latach 1900-1939, a więc w okresie poprzedzającym odzyskanie niepodległości i dwudziestoleciu międzywojennym. Należy podkreślić, że każdy wysiłek badawczy przybliżający dorobek poprzednich pokoleń polskich uczonych jest ważny i cenny tak dla postępu danej dziedziny wiedzy, jak i dla kształtowania świadomości i tożsamości narodowej, w tym docenienia naszego wkładu w rozwój kultury i nauki. Pan dr Marek Babik wykonał gigantyczną pracę przeczytania i przeanalizowania ponad dwustu publikacji badanego okresu dziejów polskiej myśli pedagogicznej. Opisanie i usystematyzowanie dorobku polskich pedagogów okresu 1900-1939 Autor przeprowadza w stosunku do czterech obszarów aktywności teoretycznej i praktycznej. Dokonuje przeglądu i usystematyzowania uwyraźnianych w tym okresie koncepcji filozoficzno-światopoglądowych, na których budowano teorię i praktykę wychowania seksualnego. Analizuje podstawy prawne umożliwiające podejmowanie wychowania seksualnego w systemie edukacji. Opisuje zasady i faktyczne działania realizacji wychowania seksualnego w szkole i w domu.
Będzie to znacząca publikacja tak dla teoretyków, jak i praktyków wychowania seksualnego. Będzie też ważną pozycją z dziejów polskiej myśli pedagogicznej inspirującą dalsze badania oraz nowe rozwiązania wynikające z aktualnych wyzwań kulturowych. To, co możemy już teraz zawdzięczać Autorowi, to wprowadzenie do świadomości osób zajmujących się problematyką wychowania seksualnego całej plejady nazwisk tych, którzy w latach 1900-1939 opracowywali interdyscyplinarne koncepcje wychowania seksualnego, przygotowywali poradniki dla młodzieży i dorosłych, stwarzali ramy prawne dla przekazywania w systemie edukacji wiedzy o ludzkiej seksualności i prokreacji.
Dr hab. Krystyna Ostrowska, prof. UW
Niniejsza publikacja ma na celu przedstawienie nauczycielom i pedagogom najbardziej podstawowych zagadnień dotyczących zachowań młodzieży, w których można odnajdywać symptomy zachowań subkultury kibicowskiej. Autor stara się jak najdokładniej opisać zjawisko kibicowania uwzględniając fakt, że części nauczycieli nie jest ono znane. Z tych też względów zamieszczony został w publikacji bogaty materiał fotograficzny, mający zobrazować omawiane zagadnienia.
Potoczna wiedza współczesnego człowieka zdobywana jest głównie za pośrednictwem przekazów medialnych (prasa, radio, telewizja, internet). Informacje na ten temat zawarte w mediach są często okrojone i zredukowane do jakiegoś jednego aspektu. Intencją autora jest próba "odmitologizowania" medialnych przekazów skoncentrowanych jedynie na sensacyjnych ekscesach i ukazanie zjawiska kibicowania jako szerokiego obszaru pracy pedagogicznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?