Czy możliwy jest szczęśliwy związek bez seksu? Czy da się żyć w sposób pełny, twórczy i wartościowy, nie ustanawiając erotyki jako priorytetu w hierarchii potrzeb? Odpowiedź brzmi: tak. Okazuje się, że kilkanaście procent populacji nie przepada za seksem w dużych dawkach woli uprawiać go rzadziej, przy szczególnych okazjach. Są też tacy, którzy wcale nie odczuwają pożądania. Wielu z nich ukrywa przez lata swoją aseksualną orientację, wiodąc samotne życie lub wikłając się w skomplikowane relacje z ludźmi, którzy nie potrafią zrozumieć ich potrzeb. Nielicznym udaje się stworzyć szczęśliwe pary. Celem książki Anny Niemczyk jest uporządkowanie wiedzy dotyczącej zjawiska aseksualności oraz przedstawienie go z różnych perspektyw, między innymi twórców społeczności AVEN, aktywistów LGBTQIAP+, duchownych, niezależnych badaczy i ekspertów, a przede wszystkim głównych zainteresowanych osób w spektrum aseksualności. Na co dzień o nich nie słychać, ponieważ się nie wychylają. Nie rozmawiają o tym problemie, bo spora część z nich swoje mniejsze niż przeciętne potrzeby seksualne tak właśnie postrzega zgodnie z wiedzą wyniesioną z domu, ze szkoły, z podwórka, z internetu. Obecnie oferowana alternatywa to albo związek z elementem pożycia intymnego albo los wiecznego samotnika. Nikt nawet nie próbuje rozmawiać o relacjach opartych na partnerstwie i uczuciach, które nie realizują się poprzez seks. Systemy terapeutyczne opracowane dla par również bazują na budowaniu urozmaiconego, emocjonującego życia erotycznego, gdyż według większości specjalistów związek bez tego aspektu nie ma prawa istnieć. Anna Niemczyk - aktywistka, psycholożka, badaczka, nauczycielka akademicka. Uczestniczka konferencji i paneli dyskusyjnych związanych z tematyką prezentowaną w książce. Autorka publikacji naukowych z dziedziny psychologii poznawczej, komunikacji społecznej, psychoedukacji, reportażu oraz publikacji i komentarzy prasowych z dziedziny mediów i reklamy.
Czy możliwy jest szczęśliwy związek bez seksu? Czy da się żyć w sposób pełny, twórczy i wartościowy, nie ustanawiając erotyki jako priorytetu w hierarchii potrzeb? Odpowiedź brzmi: tak. Okazuje się, że kilkanaście procent populacji nie przepada za seksem w dużych dawkach – woli uprawiać go rzadziej, przy szczególnych okazjach. Są też tacy, którzy wcale nie odczuwają pożądania. Wielu z nich ukrywa przez lata swoją aseksualną orientację, wiodąc samotne życie lub wikłając się w skomplikowane relacje z ludźmi, którzy nie potrafią zrozumieć ich potrzeb. Nielicznym udaje się stworzyć szczęśliwe pary.
Celem książki Anny Niemczyk jest uporządkowanie wiedzy dotyczącej zjawiska aseksualności oraz przedstawienie go z różnych perspektyw, między innymi twórców społeczności AVEN, aktywistów LGBTQIAP+, duchownych, niezależnych badaczy i ekspertów, a przede wszystkim głównych zainteresowanych – osób w spektrum aseksualności.
Na co dzień o nich nie słychać, ponieważ się nie wychylają. Nie rozmawiają o tym problemie, bo spora część z nich swoje mniejsze niż przeciętne potrzeby seksualne tak właśnie postrzega – zgodnie z wiedzą wyniesioną z domu, ze szkoły, z podwórka, z internetu. Obecnie oferowana alternatywa to albo związek z elementem pożycia intymnego albo los wiecznego samotnika. Nikt nawet nie próbuje rozmawiać o relacjach opartych na partnerstwie i uczuciach, które nie realizują się poprzez seks. Systemy terapeutyczne opracowane dla par również bazują na budowaniu urozmaiconego, emocjonującego życia erotycznego, gdyż według większości specjalistów związek bez tego aspektu nie ma prawa istnieć.
Wszystko, co powinniście wiedzieć o motywowaniu i... jeszcze więcej
Jeśli jesteś menedżerem, pewnie choć raz spotkałeś się z taką opinią na temat Twojego zajęcia: „No to co w życiu robisz? Zarządzasz ludźmi? Aha, czyli tak naprawdę nic nie robisz, za to nieźle zarabiasz”. „Podły krwiopijco” — jest tam w domyśle. Tymczasem Ty, ja, autorzy tej książki, wszyscy menedżerowie i szefowie na świecie wiedzą, jak trudna jest to praca. Jak bardzo jest odpowiedzialna i... samotna. W końcu im wyżej, tym mniejszy tłok. Rozglądasz się dookoła, gdy potrzebujesz konsultacji, porady, podpowiedzi, a wszędzie... pusto. Znikąd pomocy, tymczasem Tobie brakuje już pomysłów na to, jak motywować pracowników. Chętnie skorzystałbyś z jakiejś mądrej książki, ale większość to kalki żywcem przeniesione zza oceanu. W polskich realiach wskazówki w nich zawarte po prostu nie mają zastosowania.
STOP! Na szczęście także u nas nie brak świetnych menedżerów. Jeśli ma się odrobinę szczęścia, można spośród nich wyłuskać także doświadczonych szefów-mentorów, którzy chętnie podzielą się wiedzą. Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię m.in. w trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywowania wpleść grywalizację oraz w jaki sposób skutecznie zmotywować samego siebie. W sumie od tego właśnie powinieneś zacząć!
Wodzu, prowadź!
Kierowanie ludźmi to bardzo trudne zadanie. Menedżer odpowiada zarówno przed swoimi przełożonymi (za wyniki, kondycję zespołu, relacje z otoczeniem biznesowym), jak i przed… podwładnymi. Tak, tak — to szef w znacznym stopniu narzuca atmosferę w zespole, motywuje ludzi, musi ich rozumieć, służyć radą i sprawiedliwie oceniać. To bardzo ważne, ponieważ jeżeli na linii przełożony–podwładni coś nie gra, niewłaściwe relacje prędzej czy później odbiją się negatywnie na kondycji firmy.
Na temat zarządzania ludźmi napisano już wiele książek. Ta jednak jest wyjątkowa. Jej autorzy to wieloletni menedżerowie, którzy zarządzania uczyli się sami, krok po kroku, w polskich warunkach. Dobrze znają problemy, z jakimi na co dzień zmaga się szef, a ponieważ są równocześnie trenerami, potrafią odpowiedzieć na większość pytań, jakie ów szef sobie stawia: od spraw podstawowych, takich jak motywowanie pracowników, wyznaczanie wspólnych celów czy też nietoksyczne zwalnianie ludzi, poprzez zagadnienia związane z psychologią szefowania, aż po sprawy naprawdę trudne, takie jak zdobywanie autorytetu, walka z rutyną w zespole i radzenie sobie z przemęczeniem pracą.
Drugie wydanie książki poszerzone zostało o dwa ważne tematy: zarządzanie sytuacyjne, rozumiane jako dawanie pracownikowi tego, czego w danym momencie potrzebuje, oraz listy kontrolne, będące niezbędnym narzędziem pracy współczesnego menedżera.
Praktyczny poradnik dla szefów
Praktyka i teoria skutecznej motywacji
Sprawdzone techniki i zaskakujące pomysły
Polska Mapa Motywacji -- wyniki badań
Ludzie pracują tak, jak są zarządzani
Odpowiednia motywacja wprawia ten świat w nieustanny ruch. Dzięki niej rano chce nam się wstać z łóżka, jak na skrzydłach biec do biura i wykonywać swoją pracę z entuzjazmem, wieczorem zaś wrócić do domu z poczuciem dobrze wykonanego zadania. Cały problem właśnie z tymi skrzydłami...
Jak sprawić, żeby Twoi podwładni wykonywali swoje obowiązki z zaangażowaniem? Co najsilniej motywuje Polaków? Jak przygotować i wdrożyć skuteczny plan motywacyjny? Które teorie motywowania sprawdziły się w praktyce? Autorzy tego praktycznego podręcznika odpowiadają na wszystkie wątpliwości w kwestii motywowania -- takie, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby mu je wyjaśnić.
Praktyczne zasady motywowania pozafinansowego.
Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce.
Najistotniejsze zagadnienia motywowania finansowego.
Granica między motywacją a manipulacją.
Systemowe podejście do motywowania w firmie.
Motywacja pod lupąSpis treści
O autorach (11)
Wprowadzenie (13)
Część I: Praktyka motywowania
Rozdział 1. Trzynaście praktycznych zasad
motywowania pozafinansowego (17)
Zasada pierwsza:
Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji (22)
Siła informacji zwrotnej (26)
Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa (26)
Po co krytykujemy? (28)
Czego nie mówić
- słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi (29)
Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się
"zielone światło"? (34)
Nie tylko suche fakty się liczą (36)
Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się
do przekazania krytyki? (37)
Jak pracownicy karzą swoich... przełożonych? (38)
Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie (40)
Niespójne zachowania szefa (43)
Grupy ryzyka utraconej motywacji (45)
Pułapka zamrożonej konsekwencji (52)
Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu (56)
Katedra w Barcelonie (56)
Zrozumieć innych (57)
Zrozumieć zadanie (59)
Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji (60)
Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują (70)
Nieśmiertelny SMART (70)
Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu (72)
SMART w wersji max (77)
Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje (79)
Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa (79)
Motywacja a styl zarządzania (85)
Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (88)
Nie dla wszystkich to samo (90)
Identyfikacja potrzeb całej firmy (98)
Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój (107)
Motywowanie przez rozwój - delegowanie (109)
Dlaczego nie delegujemy? (113)
Motywowanie przez rozwój - szkolenia (114)
Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą (125)
Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (129)
Niewdzięczni motywowani (131)
Motywacja dzielona na mniejsze (136)
Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy (139)
Siła "głasków" (144)
Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych (149)
Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje (155)
Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo? (156)
Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji (161)
Zasada jedenasta: Elitarność motywuje (163)
Specjalne przywileje i nagrody (163)
Specjalne zadania i elitarność grupy (164)
Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje (170)
Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy (172)
Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery (178)
Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"? (181)
Jak to wszystko wpływa na motywację? (189)
Bezpieczna atmosfera (192)
Rozdział 2. Inne aspekty motywowania w praktyce (197)
Nietypowe przykłady motywacji (199)
Koty (199)
Książki i muzyka dla najlepszych (199)
Dyrektorzy serwują poczęstunek (199)
Obiad na koszt szefa (200)
Kącik rozmów (200)
Galeria portretów (200)
Szkolenia inne niż zwykle (200)
Spotkanie z najwyższymi (200)
Spełniamy marzenia (201)
"Wyszalnia" (201)
Chwalipięty (201)
Zamiana ról (201)
Dzień świętowania (201)
Smakołyki (201)
Moje ładne biurko (202)
Ciasto własnego wyrobu (202)
Zaoszczędzimy twój czas (202)
"Kolekcja odzieży roboczej" (202)
Pieniądze na usprawnienia firmy (202)
Wizyta rodziny (203)
Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie? (204)
Techniki manipulacyjne wykorzystywane
do pozornego motywowania (209)
Najważniejsze kwestie motywowania finansowego (217)
Zarobki podwładnych (217)
Skutki złych rozwiązań (224)
Część II: Motywacja jako proces
Rozdział 3. Motywujące działanie organizacji (229)
Część III: Teoria motywacji
Rozdział 4. Najważniejsze teorie motywacji
i ich zastosowanie w praktyce (247)
Teorie motywacji (249)
Historia motywacji (251)
Teoria dwuczynnikowa (253)
Teoria X i teoria Y (255)
Teoria Davida McClellanda (257)
Teoria oczekiwań (262)
Teoria sprawiedliwości (265)
Część IV: Co motywuje polskich pracowników?
Rozdział 5. Badanie "Polska mapa motywacji(r)" (269)
Wnioski z pierwszej edycji - wiosna 2005 (273)
Motywacja a zarobki (276)
Motywacja a wiek (276)
Motywacja a stanowisko pracy (277)
Motywacja a płeć (277)
Motywacja a wielkość organizacji (278)
Wnioski z drugiej edycji - marzec - wrzesień 2008 (279)
Bibliografia (283)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?