Asteriks i inni Galowie nieraz mówili, że boją się tylko tego, aby niebo nie spadło im na głowy. Tymczasem to, co dzieje się na początku 33. tomu przygód sympatycznych Galów, tak właśnie można określić. Najpiew w czasie polowania Asteriks i Obeliks znajdują w lesie zupełnie sztywnego, a więc nieprzydatnego pod względem kulinarnym, dzika. Kiedy wracają do wioski, stwierdzają, że i ludzie jakby skamienieli. Tylko druid Panoramiks, który nie uległ dziwnemu zjawisku, może coś na to poradzić... Ale czy zdąży?... Nad wioską Galów pojawia się ogromna kula, a z niej wyskakuje dziwny fioletowy przybysz...
Korsyka, zwana również Wyspą Piękności, to kraj wendety, sjesty, skomplikowanych gier politycznych, ostrych serów, dzikich świń, jadalnych kasztanów oraz starców bez wieku, patrzących, jak życie przemija. To jedno z tych miejsc na kuli ziemskiej, których charakteru i wyrazistości nie są w stanie naruszyć ani ludzie, ani czas. Około roku 50 p.n.e., gdy rozgrywają się przygody naszych galijskich bohaterów, waleczni Korsykanie także doświadczają rzymskiej okupacji. Jeden z nich, więzień skazany na wygnanie za spiskowanie przeciwko Rzymowi, przypadkiem zostaje oswobodzony przez Asteriksa i Obeliksa. Wkrótce zaciekawieni opowieściami o pięknej wyspie przyjaciele postanawiają udać się na Korsykę w towarzystwie Okatarinetabellaczikcziksa, by poznać zwyczaje jego rodaków i dowiedzieć się, jak sprytnie radzą sobie z Rzymianami.
Jest rok 50 przed narodzeniem Chrystusa. Cała Galia jest podbita przez Rzymian... cała? Nie!Jedna, jedyna osada, zamieszkała przez nieugiętych Galów wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Akwarium, Rabarbarium, Relanium i Delirium...
Na ten album składają się krótkie historie o galijskich wojownikach, które na przestrzeni wielu lat ukazywały się zarówno we Francji, jak i w Ameryce. Każda opowieść poprzedzona została krótkim wstępem, wyjaśniającym kiedy, z jakiej okazji i dla kogo została narysowana. W tym jednym tomie mamy okazję zaobserwować, jak na przestrzeni lat zmieniała się kreska Uderzo oraz sposób prowadzenia scenariusza przez Goscinnego. Niezależnie jednak od tego, czy mamy do czynienia z historiami starszymi, czy młodszymi, każda z nich jest stworzona na najwyższym komiksowym poziomie. Prawdziwy rarytas dla miłośników Asteriksa!
W najnowszym albumie okazuje się, że można wykorzystać dziwną przypadłość Kakofoniksa, który swoim śpiewem zawsze sprowadza deszcz. W dalekich Indiach panuje susza i jedynie galijski bard może sprowadzić tam obfite opady. Jeśli mu się nie uda, miejscowa księżniczka (piękna Reszehezada) zostanie złożona bogom w ofierze. Bard wraz z Asteriksem i Obeliksem oraz indyjskim fakirem wyruszają w długą i pełną niebezpieczeństw podróż. Czy zdążą na czas?
Albert Uderzo napisał scenariusz tej przygody Asteriksa w 1991 roku, pierwsze polskie wydanie ukazało się kilka lat później. Album rozszedł się w wielomilionowym nakładzie w kilkunastu krajach Europy. Drugie wydanie polskie zawiera leksykon bohaterów i postaci występujących w komiksie. Po raz pierwszy w doskonale nam znanej galijskiej wiosce osią wydarzeń stają się poczynania kobiet. Galijki wkładają spodnie, okazują pewność siebie i uczą się emancypacji. Agitatorka zmian nazywa się Maestria, jest nauczycielką i pochodzi z Lutecji (dzisiejszego Paryża). Jej przybycie do osady Galów wprowadza niemałe zamieszanie. Kakofoniks traci pracę, Obelisk trafia do szkoły, a Asteriks dopuszcza się rękoczynów... W końcu wszyscy mężczyźni, nie mogąc znieść rosnących wpływów Maestrii, opuszczają wioskę. Rzymianie na to właśnie czekali! Zamierzają wreszcie pokonać nieugiętych Galów
Jak zwykle w historiach o Asteriksie, główny wątek opowieści - tym razem jest nim poszukiwanie oleju skalnego - staje się punktem wyjścia do pełnych humoru aluzji i do refleksji nad problemami naszych czasów.
Któregoś dnia Asteriks znajduje przed swoją chatą niemowlę. Aby uciąć plotki roznoszące się po wsi Asteriks i Obeliks muszą odnaleźć prawdziwych rodziców dziecka. Jednak do tego czasu Asteriks i Obeliks muszą nie tylko zastąpić chłopcu matkę, ale także czuwać nad jego bezpieczeństwem, gdyż do Gali przybył Brutus, przybrany syn Cezara, z zamiarem porwania dziecka...
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników. Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo.
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników. Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo.
Dawno, dawno temu pokonany przez Juliusza Cezara pod Alezją Wercyngetoryks rzucił do stóp zwycięskiego Rzymianina swoją broń. Wśród wspaniałego oręża była imponująca tarcza, którą z pola bitwy zabrał pewien rzymski łucznik. Wkrótce jednak żołnierz przegrał tarczę w domino. Jej nowy właściciel, legionista, został przyłapany bez przepustki i musiał oddać zdobycz podpitemu centurionowi. Ten zaś oddał ją pewnemu sprzedawcy wina za amforę trunku, który z kolei... Jakiś czas później Juliusz Cezar zostaje zaalarmowany, że w Arwernii nadal dochodzi do ataków na Rzymian. Postanawia zatem złamać opór podbitego ludu i ostatecznie go upokorzyć. Chce pojawić się w Gergowii, stolicy Arwernii, niesiony na tarczy Wercyngetoryksa. Ale tarczę trzeba najpierw znaleźć...
Do wioski niezwyciężonych Galów po długiej nieobecności powraca Falbala, która pobierała nauki w Condate. W tym czasie wyrosła na piękną kobietę. Jej wdziękom nie potrafi się oprzeć Obeliks i... zakochuje się. Jednak szybko okazuje się, że jest to miłość nieodwzajemniona, gdyż dziewczyna ma narzeczonego - Tragikomiksa. Pewnego dnia Falbala dostaje od niego list, z którego wynika, że Rzymianie siłą wcielili jej ukochanego do legionów rzymskich i wyruszyli statkiem na podbój Afryki. Asteriks, Obeliks i Idefiks ruszają mu na ratunek i postanawiają sami wstąpić do legionów, by odbić Tragikomiksa.
Juliusz Cezar przybywa z wizytą do Aleksandrii i swej ukochanej Kleopatry. Między królewską parą dochodzi do sporu, czyj naród jest potężniejszy. Oburzona pychą Cezara Kleopatra zakłada się, że w trzy miesiące wybuduje wspaniały pałac na jego cześć i tym samym udowodni mu nieustającą wielkość Aleksandrii i jej mieszkańców. Cezar bez namysłu zgadza się na zakład, pewien, że Kleopatra przegra. Królowa powierza to karkołomne zadanie najlepszemu w Aleksandrii architektowi, Numerobisowi. Jeśli mu się nie powiedzie, zostanie rzucony krokodylom na pożarcie. Numerobis jest załamany i choć nie wierzy w sukces, przystępuje do budowy. Gdy w Aleksandrii zjawiają się dzielni Galowie - Asteriks i Obeliks - plan budowy pałacu zyskuje szansę powodzenia...
Czy wiecie, co to jest strach? Dawni wikingowie nie wiedzieli. Postanowili zatem wyprawić się na południe, by mieszkające tam ludy nauczyły ich trząść się ze strachu jak osiki. Cóż, bitni Normanowie trafili akurat na Galów, którzy też nie wiedzieli, czym jest strach. Na szczęście w wiosce pojawił się młodziutki krewny wodza Asparanoiksa - Skandaliks, który okazał się straszliwym tchórzem. Tylko od niego wikingowie mogą się dowiedzieć, co oznacza wyrażenie ""bać się"", a jedynym sposobem na zdobycie tej wiedzy jest porwanie młodego Gala.
Rzymianie wpadają na doskonały pomysł pokonania niezwyciężonych Galów. Postanawiają wybudować wokół wioski palisadę odcinającą jej mieszkańców od świata zewnętrznego i w ten sposób zmusić ich do kapitulacji. Asteriks zakłada się z Rzymianami, że mimo przeszkody uda mu się zwiedzić całą Galię i z każdego miejsca przywieźć jakiś specjał. I rzeczywiście bez wielkich przeszkód Asteriks razem z Obeliksem wyruszają w niezwykłą podróż. Jedynym utrudnieniem w czasie drogi są rzymskie patrole, które próbują pokrzyżować im plany.
Spokojne życie mieszkańców galijskiej wioski zakłóciło niecodzienne wydarzenie. Panoramiks złamał złoty sierp, którego używał do ścinania jemioły - najważniejszego składnika magicznego wywaru. A bez wywaru Galowie stracą swą nadludzką siłę. Asteriks i Obeliks postanawiają pomóc druidowi i udają się w podróż do odległej Lutecji, w której wyrobem najlepszych złotych sierpów zajmuje się Ameriks - daleki kuzyn Obeliksa. Kiedy wreszcie po długiej wędrówce docierają na miejsce, okazuje się, że Ameriksa porwali barbarzyńcy. Dzielni Galowie muszą go odnaleźć.
Juliusz Cezar zdecydował się poszerzyć granice swego imperium i postanowił podbić Brytanię. Wykorzystując zwyczaje Brytów i atakując ich podczas weekendowego wypoczynku, udało mu się to bez przeszkód. Jednak pewna wioska w Cantium wciąż stawia opór najeźdźcom... Tam Brytowie pod wodzą Zebigbossa niezłomnie odpierają ataki, ale przychodzi taki dzień, kiedy i oni stwierdzają, że przed Rzymianami nie zdołają już dłużej bronić się sami. A do kogóż mają się zwrócić o pomoc, jak nie do mieszkańców małej galijskiej wioski. Jedynym ratunkiem jest słynny magiczny wywar, który Asteriks i Obeliks, mimo licznych przeciwności losu, próbują przetransportować w beczce do Brytanii...
Jak co roku Panoramiks udaje się na zjazd druidów odbywający się w Puszczy Karnutyjskiej. Jest to spotkanie wszystkich galijskich druidów połączone z konkursem na najlepszego Druida Roku. Łatwo się domyślić, że dzięki wynalezieniu magicznego wywaru Panoramiks wygrywa konkurs i otrzymuje złoty menhir. Na kogoś takiego właśnie czekali zaczajeni w lesie Goci, którzy porywają zwycięzcę, by jego magiczne zdolności wykorzystać do podbicia imperium rzymskiego i Galii. Śladami porywaczy wyruszają Asteriks i Obeliks
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników. Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo. Od śmierci Goscinnego (1977 r.) Uderzo zajmuje się także pisaniem scenariuszy do Asteriksów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?