Jest 52 rok p.n.e. Cała Lutecja jest podbita przez Rzymian Cała? Nie! Grupa nieugiętych zwierząt dowodzona przez Idefiksa nadal opiera się najeźdźcy! Po pokonaniu galijskiego przywódcy Kamulogena przez generała Labienusa dzielny piesek Idefiks organizuje ruch oporu, żeby bronić galijskiego miasta przed rzymskim okupantem. Idefiks wraz ze swoją przyjaciółką Frygą, kocicą Przecherą i buldogiem Rygoriksem przychodzi z pomocą tym, którzy ponieśli konsekwencje rzymskiej okupacji Na Teutatesa, tak im dadzą popalić, że Rzymianie zapomną od tego języka (łacińskiego) w gębach! Brat Dobrominy sprzedaje Rzymianinowi Ekierusowi miecz, który okazuje się być zaginionym legendarnym mieczem galijskiego wodza Kamulogena. Idefiks i przyjaciele udają się odzyskać symbol galijskiego oporu z rzymskich rąk. Innym razem całą Lutecję spowija tajemnicza gęsta mgła, a Astmatiks zaczyna się dusić. Przyjaciele muszą czym prędzej uratować gołębia i dowiedzieć się, jakie jest źródło tego dziwnego zjawiska. Kotka Monaliza szaleńczo nie cierpi codziennych pobudek urządzanych mieszkańcom przez jedynego luteckiego koguta i postanawia raz na zawsze się go pozbyć, życząc sobie dania z drobiu w daktylach! Album został narysowany przez Francuzów Davida Etiena ("Czwórka z Baker Street", "W poszukiwaniu Ptaka Czasu") i Philippe'a Fenecha ("Kumpelki"). Scenariusze stworzyli francuscy autorzy Olivier Serrano (film animowany "Zak Storm") i Marine Lachenaud (serial "Ernest et Clestine"). Trzeci tom zawiera trzy historie: "Miecz Kamulogena", "Czy Lutecja płonie?" oraz "Lutecki budzik".
Juliusz Cezar przybywa z wizytą do Aleksandrii i swej ukochanej Kleopatry. Między królewską parą dochodzi do sporu, czyj naród jest potężniejszy. Oburzona pychą Cezara Kleopatra zakłada się, że w trzy miesiące wybuduje wspaniały pałac na jego cześć i tym samym udowodni mu nieustająca wielkość Aleksandrii i jej mieszkańców. Cezar bez namysłu zgadza się na zakład, pewien, że Kleopatra przegra. Królowa powierza to karkołomne zadanie najlepszemu w Aleksandrii architektowi, Numerobisowi. Jeśli mu się nie powiedzie, zostanie rzucony krokodylom na pożarcie. Numerobis jest załamany i choć nie wierzy w sukces, przystępuje do budowy. Gdy w Aleksandrii zjawiają się dzielni Galowie - Asteriks i Obeliks - plan budowy pałacu zyskuje szansę powodzenia...
Asteriks i inni Galowie nieraz mówili, że boją się tylko tego, aby niebo nie spadło im na głowy. Tymczasem to, co dzieje się na początku 33. tomu przygód sympatycznych Galów, tak właśnie można określić. Najpiew w czasie polowania Asteriks i Obeliks znajdują w lesie zupełnie sztywnego, a więc nieprzydatnego pod względem kulinarnym, dzika. Kiedy wracają do wioski, stwierdzają, że i ludzie jakby skamienieli. Tylko druid Panoramiks, który nie uległ dziwnemu zjawisku, może coś na to poradzić... Ale czy zdąży?... Nad wioską Galów pojawia się ogromna kula, a z niej wyskakuje dziwny fioletowy przybysz...
Pełna wdzięku, zabawna opowieść Asteriksa o tym, co przydarzyło się kilkuletniemu Obeliksowi. Wszyscy wiedzą, że Obeliks, kiedy był mały, wpadł do kociołka druida i od tamtej pory nie musi pić magicznego napoju, by mieć nadludzką siłę. Nie było jednak powszechnie wiadome, jak do tego doszło... Albert Uderzo we wstępie do albumu wspomina, jak powstała ta historia:Tekst albumu został napisany przez Ren Goscinnego do numeru 291 dziennika PILOTE, wydanego 20 maja 1965 r. Dziennikowi towarzyszył wówczas slogan "Pilote - O rany! Co za dziennik!" (jak twierdzą niektórzy, czasopismo to reprezentuje złoty wiek komiksu francuskiego). Głównym tematem owego numeru była epoka galo-rzymska.Temat ten, rozwinięty w wielkiej Pilotoramie (rozkładówce planszowej), zapowiadała już okładka dziennika, przedstawiająca zilustrowaną przez J.L. Devaux słynną, choć niefortunną bitwę pod Alezją.Obok tytułu, nieodmiennie, jak co tydzień, Obeliks trzyma kartusz z datą oraz numerem gazety i pochylony nad sceną mruczy pod nosem: "Gdybym tam był, nie poszłoby im tak gładko!!!" Słowa Obeliksa nie są oczywiście dla nikogo tajemnicą. Nieco dalej, od strony 10 aż do 15 Greg z Achillesem Piętą wykładają prawdziwą historię Galów. Uczestniczy w niej Talonus Minuta, legionista CMXII manipuły XLVI centurii, nr matrykuły OOVII.Oczywiście autorzy Asteriksa nie mogli przejść obojętnie wobec tego zagadnienia. Pozostając więc w tematyce asteriksowskiej, Ren Goscinny napisał dla dziennika tekst wyjaśniający, jak Obeliks wpadł do kociołka druida, kiedy był mały. Zilustrowałem go trzema skromnymi rysunkami."Asteriks" ukazywał się mniej więcej od sześciu lat i w takim mniej więcej wieku bohater występował w tym opowiadaniu. Niedawno przeczytałem je z wielką przyjemnością i z dużą dawką emocji, bo niemal o nim zapomniałem.Właśnie z myślą o licznych czytelnikach, którzy nie mieli okazji zapoznać się z nim w tamtych czasach, postanowiliśmy wydać je w postaci albumu, z większą liczbą ilustracji.Byłem bardzo wzruszony, wracając jeszcze raz do tekstu mego starego przyjaciela, Ren Goscinnego. Teraz pozostało mi już tylko wyrażenie ostatniego życzenia: obyście czytali z taką samą przyjemnością, z jaką ja tekst ilustrowałem.
Z Beniaminem i Beniaminą każdy dzień jest szalony i pełen niesamowitych przygód: latające żelazko, zaciekły konflikt między przerażającym Dzidźją a strasznym Bohbasem, banknoty spadające z nieba - to tylko część z nich. Niniejszy album po raz pierwszy zbiera wszystkie komiksowe historie pary młodych bohaterów stworzonych przez mistrzów Ren Goscinny'ego i Alberta Uderzo: Powietrzni rozbitkowie, Leć, Ptaszynko!, Wielki Dzidźja oraz Beniamin i Beniamina u kowbojów. Niedługo potem powstały pierwsze przygody Asteriksa i Obeliksa, którzy po Beniaminie odziedziczyli słynne powiedzonko: "Powariowali ci!". Dodatkowo album zawiera trzydziestostronicowy wstęp z niepublikowanymi dotąd materiałami dotyczącymi kluczowych lat, które doprowadziły Ren Goscinnego i Alberta Uderzo do założenia gazety "Pilote", a także przygody innych komiksowych bohaterów wymyślonych przez twórców Asteriksa: Niezwyciężony Antoine, Rodzinka Baranków, Smyk i Sapek, Rodzinka Odrzecznych. Specjalnie na potrzeby tego wydania plansze Beniamina i Beniaminy zostały całkowicie odrestaurowane. Kreska Alberta Uderzo została odtworzona na podstawie skanów oryginalnych gazet z lat 50. i uzupełniona całkiem nową kolorystyką.
ASTERIKS I OBELIKS OBCHODZĄ 50. URODZINY!Wbrew od wielu lat pojawiającym się prognozom czarnowidzów, nadal ukazują się kolejne tomy przygód sławnych galijskich wojowników, Asteriksa i Obeliksa. Nestor francuskiego komiksu, Albert Uderzo, nie zamierza kończyć rysowniczej kariery, czego dowodem jest 34. album serii. Jest to tom wyjątkowy, gdyż narysowany specjalnie na okrągłą, PIżĆDZIESIĄTĄ rocznicę narodzin sagi o celtyckich wojownikach przeciwstawiających się potędze Cezara!Asteriks i jego przyjaciele pojawili się po raz pierwszy na łamach magazynu komiksowegoPilotew roku 1959. Scenariusz serii pisał autor znakomitegoMikołajka, Ren Goscinny, a rysunkami zajmował się Albert Uderzo. Ich współpraca trwała prawie dwadzieścia lat - po śmierci Goscinnego Uderzo sam kontynuował pracę nad cyklem.Jak przystało na prawdziwe urodziny, pod bramą osady galijskich bohaterów pojawia się cały tłum gości, znanych czytelnikom z poprzednich tomów serii: i piękna Kleopatra ze swym złośliwym kochankiem Cezarem, i ważący niezwykłe napoje druidzi, i szalony architekt Numernabis, i ciągle zatapiani przez Galów wikingowie...ały świat antyczny zjechał się nad armorykańskie klify. Oczywiście, niezwykli goście przywieźli ze sobą niezwykłe prezenty, jakimi chcą obdarować Asteriksa i Obeliksa, a także pozostałych jubilatów - czyli wszystkich mieszkańców Wioski Szaleńców.Spotkanie urodzinowe jest okazją nie tylko do wspomnień, ale przede wszystkim do snucia wielkich projektów na przyszłość! Asteriks i jego przyjaciele wcale się nie zestarzeli, nadal są pełni woli walki z Rzymianami, żądzy przygód i poznawania najdalszych zakątków świata. Czyżby Uderzo planował dla nich kolejne podróże?Rocznicowy album został wspaniale, drobiazgowo narysowany oraz wzbogacony wieloma rzadko spotykanymi w sztuce komiksowej pomysłami graficznymi - jak przewodnik turystyczno-kulinarny po Galii czy przeróbki sławnych obrazów na modłę "galijską". Poza tym tom ten pełen jest cytatów i nawiązań do poprzednich części cyklu, co na pewno sprawi wielką frajdę milionom miłośników Asteriksa na całym świecie.
Pierwszy tom przygód sprytnego Gala Asteriksa i jego naiwnego, lecz obdarzonego nadludzką siłą towarzysza Obeliksa przedstawia całą galerię postaci ze słynnej galijskiej osady. Poznajemy rozważnego maga Panoramiksa, który zna tajniki przyrządzania magicznego napoju, wioskowego barda Kakofoniksa, którego wątpliwej jakości popisy wyprowadzają z równowagi pozostałych mieszkańców wioski czy wodza plemienia, Asparanoiksa, drżącego przed tym, że niebo spadnie mu na głowę.Wydane w 1961 roku Przygody Gala Asteriksa rozpoczynają dobrze znane wszystkim fanom komiksu słowa: "Jest rok 50. przed naszą erą. Cała Galia została podbita przez Rzymian... Cała? Nie! Jedna, jedyna osada, zamieszkała przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium".Historia galijskiej osady, która dzielnie stawia opór rzymskim najeźdźcom, to obowiązkowa pozycja na półce każdego fana komiksów. Nieśmiertelny francuski dowcip serii stworzonej przez Ren Goscinny'ego i Alberta Uderzo od wielu lat przyciąga kolejne pokolenia czytelników, a sprytny Asteriks, naiwny Obeliks i ich towarzysze znaleźli się w gronie ulubionych bohaterów masowej wyobraźni.
Umpa-pa, nazywany "starszym bratem" Asteriksa, jest jedną z pierwszych postaci, które Ren Goscinny i Albert Uderzo wymyślili razem. Ameryka Północna XVII wieku. Ojczyzna Indian, w której Europejczycy jeszcze czują się gośćmi. Do kolonii przybywa francuski szlachcic Hubert de la Puree de Cartofelle. Kawaler o wielkim sercu i nieco mniejszej odwadze nie ma pojęcia, co go czeka w Nowym Świecie i od razu popada w niemałe tarapaty. Na szczęście młodzieniec poznaje swojego wybawcę Indianina Umpa-pę z plemienia Szpokoszpoko. Razem przeżywają wiele przygód i dokonują niezwykłych czynów, które bawią czytelnika nie mniej niż przeżycia małego Gala Asteriksa. To kompletne wydanie łączące pięć przygód stworzonych przez Ren Goscinny'ego i Alberta Uderzo, tworzonych od 1951 roku, a publikowanych pierwotnie w latach 1958-1961 w formie krótkich historyjek na łamach belgijskiego czasopisma "Journal de Tintin": "Umpa-pa", "Umpa-pa na wojennej ścieżce", "Umpa-pa i piraci", "Umpa-pa tajna misja" oraz "Umpa-pa kontra Chora Wątroba". Album względem pierwszego wydania Egmontu z 2007 roku różni się nową oprawą oraz dodatkowo zawiera ponad dwadzieścia stron z historią powstania serii, rysunkami oraz oryginalnymi dokumentami autorów.
Na ten album składają się krótkie historie o galijskich wojownikach, które na przestrzeni wielu lat ukazywały się zarówno we Francji, jak i w Ameryce. Każda opowieść poprzedzona została krótkim wstępem, wyjaśniającym kiedy, z jakiej okazji i dla kogo została narysowana. W tym jednym tomie mamy okazję zaobserwować, jak na przestrzeni lat zmieniała się kreska Uderzo oraz sposób prowadzenia scenariusza przez Goscinnego. Niezależnie jednak od tego, czy mamy do czynienia z historiami starszymi, czy młodszymi, każda z nich jest stworzona na najwyższym komiksowym poziomie. Prawdziwy rarytas dla miłośników Asteriksa!
Jak co roku Panoramiks udaje się na zjazd druidów odbywający się w Puszczy Karnutyjskiej. Jest to spotkanie wszystkich galijskich druidów połączone z konkursem na najlepszego Druida Roku. Łatwo się domyślić, że dzięki wynalezieniu magicznego wywaru Panoramiks wygrywa konkurs i otrzymuje złoty menhir. Na kogoś takiego właśnie czekali zaczajeni w lesie Goci, którzy porywają zwycięzcę, by jego magiczne zdolności wykorzystać do podbicia imperium rzymskiego i Galii. Śladami porywaczy wyruszają Asteriks i Obeliks...
Pierwszy tom przygód sprytnego Gala Asteriksa i jego naiwnego, lecz obdarzonego nadludzką siłą towarzysza Obeliksa przedstawia całą galerię postaci ze słynnej galijskiej osady. Poznajemy rozważnego maga Panoramiksa, który zna tajniki przyrządzania magicznego napoju, wioskowego barda Kakofoniksa, którego wątpliwej jakości popisy wyprowadzają z równowagi pozostałych mieszkańców wioski czy wodza plemienia, Asparanoiksa, drżącego przed tym, że niebo spadnie mu na głowę.Wydane w 1961 roku Przygody Gala Asteriksa rozpoczynają dobrze znane wszystkim fanom komiksu słowa: Jest rok 50. przed naszą erą. Cała Galia została podbita przez Rzymian... Cała? Nie! Jedna, jedyna osada, zamieszkała przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium.Historia galijskiej osady, która dzielnie stawia opór rzymskim najeźdźcom, to obowiązkowa pozycja na półce każdego fana komiksów. Nieśmiertelny francuski dowcip serii stworzonej przez Ren Goscinny'ego i Alberta Uderzo od wielu lat przyciąga kolejne pokolenia czytelników, a sprytny Asteriks, naiwny Obeliks i ich towarzysze znaleźli się w gronie ulubionych bohaterów masowej wyobraźni.
Rzymianie nie ustają w próbach podporządkowania sobie ostatniej opornej galijskiej osady! Tym razem planują podstępnie wykorzystać stary galijski obyczaj walki wodzów. Gdy jeden z wodzów wyzywa drugiego na pojedynek – ten nie może odmówić, a pokonany oddaje się wraz z całym ludem pod rządy zwycięzcy. Asparanoiksa ma pokonać kolaborujący z Rzymem galijski wódz Kolaboriks. Aby tak się stało, nie można dopuścić do tego, by Asparanoiks napił się dającego nadludzką siłę magicznego wywaru, który sporządza druid Panoramiks. Rzymianie szykują więc na druida zasadzkę w lesie, gdy ten idzie po zioła potrzebne do sporządzenia napoju. Jednak podstęp się nie udaje, gdyż czujni Asteriks i Obeliks w porę ich przepędzają. Niestety Obeliks tak niefortunnie rzuca menhirem, że głaz, zamiast w Rzymian, trafia Panoramiksa. Od tego uderzenia druidowi pomieszało się w głowie i nie pamięta receptury magicznego wywaru. Zbliżająca się walka wodzów wydaje się być dla niezwyciężonych Galów przegrana. Jednak nie poddają się i wpadają na przebiegły pomysł...
Juliusz Cezar otrzymuje od jednego z dowódców niezwykły podarunek - Kakofoniksa - słynnego galijskiego barda. Nieświadomy sytuacji bohater jest przekonany, że czekają go występy. Jednak Cezar nie okazuje zainteresowania muzycznym talentem Kakofoniksa i po stwierdzeniu, że ten nie nadaje się na gladiatora, postanawia rzucić go lwom na pożarcie w trakcie zbliżających się Igrzysk. Na ratunek spieszą mu Asteriks i Obeliks i, by dostać się do Koloseum, w którym ma być stracony ich towarzysz, postanawiają zostać gladiatorami.
Słynne postacie Asteriksa i Obeliksa stworzone przez René Goscinnego i Alberta Uderzo powracają w nowym, kolejnym już, albumie, napisanym przez Jean-Yvesa Ferriego i narysowanym przez Didiera Conrada. Pojawi się też nowa, tytułowa, postać – córka wodza Wercyngetoryksa! Będzie się działo!
Historia galijskiej osady, która dzielnie stawia opór rzymskim najeźdźcom, to obowiązkowa pozycja na półce każdego fana komiksów. Nieśmiertelny francuski dowcip serii od wielu lat przyciąga kolejne pokolenia czytelników, a sprytny Asteriks, naiwny Obeliks i ich towarzysze znaleźli się w gronie ulubionych bohaterów masowej wyobraźni.
W 2019 roku bohaterowie Asteriks i jego wierny przyjaciel Obeliks obchodzą sześćdziesiątą rocznicę powołania ich do życia przez duet scenarzysty Ren Goscinny'ego i rysownika Alberta Uderzo. Z tej okazji powstało jubileuszowe wydanie z pierwszymi przygodami dwóch najsłynniejszych na świecie galów. Album otwiera doskonale wszystkim znany komiks Przygody Gala Asteriksa, druga jego część zaś to kilkadziesiąt dodatkowych stron z artykułem, w którym sami autorzy opowiadają o tym, w jakich okolicznościach zrodził się w ich głowach pomysł na tę serię i postaci oraz jak powstawał ów pierwszy album. Tekst uzupełniają liczne grafiki i zdjęcia z prywatnych archiwów autorów. Jest to nie lada gratka dla fanów serii, okazja do poznania wielu ciekawych, nieznanych dotąd faktów dotyczących Asteriksa, jak i samych autorów.Pierwszy tom przygód sprytnego Gala Asteriksa i jego naiwnego, lecz obdarzonego nadludzką siłą towarzysza Obeliksa przedstawia całą galerię postaci ze słynnej galijskiej osady. Poznajemy rozważnego maga Panoramiksa, który zna tajniki przyrządzania magicznego wywaru, wioskowego barda Kakofoniksa, którego wątpliwej jakości popisy wyprowadzają z równowagi pozostałych mieszkańców wioski czy wodza plemienia, Asparanoiksa, drżącego przed tym, że niebo spadnie mu na głowę.Wydane w 1961 roku Przygody Gala Asteriksa rozpoczynają dobrze znane wszystkim fanom komiksu słowa: Jest rok 50. przed naszą erą. Cała Galia została podbita przez Rzymian... Cała? Nie! Jedna, jedyna osada, zamieszkana przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium.Historia galijskiej osady, która dzielnie stawia opór rzymskim najeźdźcom, to obowiązkowa pozycja na półce każdego fana komiksów. Nieśmiertelny francuski dowcip serii stworzonej przez Ren Goscinny'ego i Alberta Uderzo od wielu lat przyciąga kolejne pokolenia czytelników, a sprytny Asteriks, naiwny Obeliks i ich towarzysze znaleźli się w gronie ulubionych bohaterów masowej wyobraźni.
Album na podstawie filmu animowanego o tym samym tytule, którego polska premiera w kinach już w styczniu 2019 roku. Przed nami zupełnie nowe przygody nieugiętych Galów tym razem w formie opowiadania. Druid Panoramiks ma poważny kłopot i szybko musi podjąć konkretne działania. Sam jednak może sobie nie poradzić. Ale bez obaw! Asteriks i Obeliks na pewno nie zostawią go w potrzebie. Jak zwykle nie zabraknie wielu zabawnych sytuacji, niespodziewanych przeszkód, bijatyk oraz oczywiście… magicznego wywaru!
Asteriks to seria francuskich komiksów, wymyślona w 1959 r. przez scenarzystę i mistrza humoru René Goscinny’ego oraz rysownika Alberta Uderzo, od chwili premiery w październiku 1959 roku na łamach magazynu „Pilote” podbiła serca najpierw Francuzów i Belgów, a potem – stopniowo – reszty świata, stając się jednym z fenomenów kultury popularnej XX wieku.
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników. Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo.
Rzymianie nie ustają w próbach podporządkowania sobie ostatniej opornej galijskiej osady! Tym razem planują podstępnie wykorzystać stary galijski obyczaj walki wodzów. Gdy jeden z wodzów wyzywa drugiego na pojedynek - ten nie może odmówić, a pokonany oddaje się wraz z całym ludem pod rządy zwycięzcy. Asparanoiksa ma pokonać kolaborujący z Rzymem galijski wódz Kolaboriks. Aby tak się stało, Asparanoiks nie może się napić dającego nadludzką siłę magicznego wywaru, który sporządza druid Panoramiks. Rzymianie szykują więc na druida zasadzkę w lesie, gdy ten idzie po zioła potrzebne do sporządzenia napoju. Jednak podstęp się nie udaje, gdyż czujni Asteriks i Obeliks w porę ich przepędzają. Niestety Obeliks tak niefortunnie rzuca menhirem, że głaz, zamiast w Rzymian, trafia Panoramiksa. Od tego uderzenia druidowi pomieszało się w głowie i nie pamięta receptury magicznego wywaru. Zbliżająca się walka wodzów wydaje się być dla nich przegrana. Jednak Galowie nie poddają się i wpadają na przebiegły pomysł...
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników. Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?