Książki o aktywności fizycznej i hobby - sport, podróże i turystyka, gry i łamigłówki. W tym dziale znajdziecie Państwo książki związane z szeroko pojetą aktywnością fizyczną, bieganiem,pływaniem, nurkowaniem , graniem. Ciekawa lektura zarówno dla starszych jak i młodszych. Chcąc rozwijać swoje hobby, nabyć ciekawą grę dla siebie i swojej rodziny zapraszamy po najciekawsze i najbardziej popularne książki z zakresu aktywności fizycznej do naszego sklepu internetowego dobreksiazki.pl
Ćwiczenia prezentowane w tej książce to w większości klasyczne treningi. Były one przetestowane przez miliony ćwiczących na całym świecie (na różnych poziomach zaawansowania i zaangażowania). Reasumując, ich skuteczność potwierdza się od wielu dekad. Na nich opierają się najbardziej efektywne programy treningów. Niewątpliwie istnieje wiele innych ćwiczeń, ale nie dorównują one skutecznością tym przedstawionym w książce. Autor, przygotowując programy treningowe, szczególną uwagę zwrócił na bezpieczeństwo i zdrowie ćwiczących. Uwzględnił nie tylko efektywność, ale również zadbał, aby ćwiczenia nie obciążały nadmiernie mięśni, stawów i kości. Stosując prezentowane treningi z pewnością zbudujesz masę mięśniową, zredukujesz tkankę tłuszczową i wzmocnisz swoją odporność.
Sto lat pionierskiego designu, dzikiej prędkości, plam oleju, katapultowych foteli, bomb i pocisków, porażek i triumfów: Aston Martin jest jak pałeczka w sztafecie, która w pełnym biegu przechodzi z jednych troskliwych rąk do kolejnych. To bardzo brytyjska historia – z niesamowitymi polskimi akcentami! – o ludziach obdarzonych niezłomnym charakterem i nieustająco dążących do tego, by być najlepszymi.
Aston Martin to opowieść o szpiegach, zawrotnej prędkości i geniuszach agresywnej jazdy. To list miłosny kierowcy do jednej z najbardziej uwielbianych na świecie maszyn.
Pierwsze, diabelnie szybkie modele Astona Martina powstawały już wówczas, kiedy późniejsza siedziba Ferrari w Maranello była jeszcze… zaoranym polem. Ben Collins w swojej książce opiewa poczynania innowatorów, którzy przez ponad sto lat podtrzymywali firmową pasję: od Martina i Bamforda – wizjonerskich pionierów, po Adriana Neweya – dzisiejszego guru designu; od siatki przed- i powojennych szpiegów i kierowców wyścigowych, po Davida Browna i przejmująco piękne modele serii DB, kojarzące się nieodmiennie z Jamesem Bondem.
Ben Collins odkrywa tajemnice samochodu agenta 007 z unikatowej perspektywy: śmigając po wiejskich drogach w Vantage’u swojego ojca, prowadząc Astony Martiny w czterech filmach o Jamesie Bondzie i zmagając się z zespołem Astona w legendarnym dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans.
To historia sukcesu: triumfu inżynierii, która stworzyła ikonę motoryzacji, przyprawiającą entuzjastów czterech kółek o szybsze bicie serca i jaśniejącą na samochodowym firmamencie nieprzerwanie od szalonych lat dwudziestych ubiegłego wieku aż po dzień dzisiejszy.
LEGO BOOST to klocki konstrukcyjne, które łączą możliwości standardowych klocków LEGO i nowoczesnej mechaniki. Pozwalają na budowę przeróżnych robotów, wyposażonych w rozmaite czujniki, siłowniki i sterowniki. Dzięki specjalnie zaprojektowanej aplikacji na tablety możliwe jest nie tylko uzyskanie szczegółowych instrukcji, ale również zaprogramowanie zbudowanego modelu. Oczywiście poszczególne roboty można zmieniać, rozwijać, rozbudowywać - co tylko podpowiada wyobraźnia. W ten sposób LEGO BOOST stają się uzależniającą zabawką dla tysięcy pasjonatów dowolnej płci i wieku!
Ta książka jest pomyślana jako inspiracja dla każdego, kto polubił tworzenie i programowanie robotów i chce poznać więcej kreatywnych koncepcji. Do zbudowania wszystkich opisanych tu modeli potrzebne Ci będą jedynie LEGO BOOST Creative Toolbox, zestaw 17101, i bezpłatna aplikacja LEGO BOOST. Poszczególne modele zostały dobrze sfotografowane, podano też listy niezbędnych części, skrócone objaśnienia, a także zrzuty ekranu z aplikacji. Nie znajdziesz tutaj instrukcji krok po kroku, jednak w miarę rozbudowywania poszczególnych modeli bez trudu przyswoisz zasady działania zarówno mechanizmów, jak i sterujących nimi aplikacji. Z pewnością podczas rozbudowywania swoich robotów będziesz zmieniać ich strukturę, wzmacniać je, ozdabiać, rozszerzać możliwości - wszystko, cokolwiek wymyślisz!
Zainspiruj się pomysłami na ciekawe projekty, w tym na:
pojazdy na kołach, na gąsienicach oraz kroczące
zastosowanie przekładni i ruch obrotowy
chwytaki i podnośniki
strzelanie i wyrzucanie rakiet
zastosowanie czujników i kreślenie pisakiem
Wymyśl, zaprogramuj i zbuduj!
O autorze
Yoshihito Isogawa — osobistość w świecie Lego. Ma ponad 46 lat doświadczenia w budowaniu konstrukcji z klocków Lego. Prowadzi firmę Isogawa Studio Inc. Jest autorem wielu książek poświęconych Lego oraz najróżniejszych warsztatów związanych z najpopularniejszymi klockami na świecie.
Dora Menzel (1874-1951), niemiecka nauczycielka gimnastyki i tańca, była gorąca orędowniczką wychowania fizycznego, a w szczególności gimnastyki artystycznej. Jej zajęcia „nagiej gimnastyki” cieszyły się ogromną popularnością wśród dziewcząt. Ze względu na swoje pochodzenie (częściowo żydowskie) od połowy lat 30. aż do zakończenia II Wojny Światowej była zmuszona ukrywać się. Po wojnie ponownie otworzyła swoją szkołę, która istniała do 1951 roku.
Dzisiaj przedstawiamy naszym Czytelnikom jedno z jej zapomnianych dzieł: „Kulturę ciała kobiecego”, które zostało wydane w Polsce w 1925 roku w pięcioczęściowej serii broszurek. Możemy się jedynie domyślać, że trudność w zdobyciu oryginalnych wydań związana jest z bardzo odważnym – jak na tamte lata – sposobie przedstawiania ćwiczeń. Prawdopodobnie większość tych książeczek została zniszczona, ponieważ dziewczęta prezentujące ćwiczenia, wykonują je nago.
UWAGA! Publikacja zawiera nagie postaci kobiet. Książka przeznaczona jest dla odbiorców pełnoletnich.
Kiedyś w każdym domu była maszyna do szycia, a wiedzę o tym, jak tworzyć własne ubrania, przekazywały babcie, ciocie, mamy. Dziś robią to założycielki marki Risk made in Warsaw. Dzielą się wykrojami swoich bestsellerowych projektów i sprzedają krawieckie patenty na łatwe szycie z dzianiny.Sztukę szycia napisałyśmy z myślą o osobach, które nigdy nie miały z szyciem kontaktu. Zaprosiłyśmy do udziału w niej nie tylko zespół specjalistów Riska, ale m.in aktorkę, fotografkę, wykładowczynię akademicką, grafika dzięki nim książka jest pełna praktycznych rad dla początkujących mówią autorki. Nie musisz już kupować riska, możesz go sobie uszyć. A przy okazji nauczysz się czytać język wykrojów, opanujesz podstawy i przedłużysz życie ubrań, które już masz.Lubię się uczyć nowych rzeczy. Zawsze wydaje mi się, że będę w tym świetna, więc nie boję się próbować. Tak samo było z szyciem riska usiadłam, uszyłam sukienkę Dreamgirl i teraz noszę ją non stop.Ada Gregorczyk, wizażystka-hedonistkaSzycie sprawia mi ogromną przyjemność, mogę spersonalizować rzecz, by była dokładnie taka, jak chcę. Czuję się, jakbym trochę zaprojektowała te swoje riskowe spodnie, bo włożyłam w ich uszycie dużo serca.Agnieszka Radzio, joginka
17 stycznia 1913 r. sytuacja Douglasa Mawsona, kierownika Australazjatyckiej Ekspedycji Antarktycznej, była nie do pozazdroszczenia z całego zespołu został tylko on, groziła mu śmierć głodowa, a na dodatek wszystkie psy padły, musiał więc samodzielnie ciągnąć sanie w drodze powrotnej do głównej bazy. Kiedy zarwał się pod nim most śnieżny i Mawson zawisł nad przepaścią na uprzęży sań, życie uratował mu zapamiętany fragment wiersza, dzięki któremu wykrzesał z siebie siły, by wspiąć się z powrotem na powierzchnię.Momentami poruszał się na czworakach, a pewnego wieczoru z przerażeniem stwierdził, że spód stopy całkowicie się od niej oderwał. Kiedy 8 lutego dowlókł się do bazy, przypominał żywy szkielet. Pierwszy z towarzyszy, który go ujrzał, zawołał ze zgrozą: Wiem, że jesteś jednym z nich. Ale którym?!.Fascynująca i niewiarygodna historia przywraca Mawsonowi należne mu miejsce pośród największych polarników i kierowników ekspedycji antarktycznych. Książka zawiera słynne zdjęcia Antarktydy wykonane przez Franka Hurleya - wiele z nich nigdy nie było dotychczas publikowanych.
Europa rowerem. 50 najpiękniejszych trasEuropa rowerem. 50 najpiękniejszych tras to zbiór niezwykłych opowieści o wyprawach rowerowych po Europie, od doliny Dunaju po Bałkany, uzupełniony 150 propozycjami alternatywnych tras. To niewyczerpane źródło inspiracji dla wszystkich miłośników wędrówek na dwóch kółkach.W tej książce każdy znajdzie coś dla siebie od łatwych jednodniowych przejażdżek i rodzinnych wypadów ścieżkami rowerowymi po samotne eskapady przez cały kontynent, wycieczki poprowadzone szutrowymi drogami, wyprawy wiodące śladami wielkich wyścigów szosowych czy strome szlaki dla amatorów kolarstwa górskiego.Wszystkie te trasy mają jeden wspólny mianownik: są naprawdę niezapomniane!
Gry wideo stanowią obecnie nieodłączną część krajobrazu medialnego w Polsce, będąc przedmiotem zarówno refleksji akademickiej, jak i częścią publicystycznego dyskursu kształtowanego przez twórców, dziennikarzy oraz samych graczy. Jak jednak pokazuje historia rozwoju interaktywnego medium, gry musiały pokonać długą drogę od egzotycznej, trudno dostępnej nowinki technicznej do stałego elementu współczesnej kultury. Autorka prezentuje proces upowszechnienia gier wideo w Polsce oraz kształtowania tożsamości gracza, który rozpoczął się jeszcze w latach 80. XX wieku, a przybrał na sile po transformacji ustrojowej. W publikacji sytuuje gry w obszernym kontekście postępującej w Polsce lat 90. informatyzacji oraz komputeryzacji; popularnych ówcześnie praktyk odbiorczych, determinowanych przez brak oficjalnej dystrybucji gier, a także trudności w zdobyciu sprzętu komputerowego. Analizuje również obszerny materiał źródłowy w postaci prasy hobbystycznej z tego okresu, dzięki której gry wideo zostały przedstawione odbiorcom jako nowatorskie oraz interesujące medium – omawia takie tytuły, jak: „Bajtek”, „Gambler”, „Gry Komputerowe”, „Świat Gier Komputerowych”, „Reset”, „Secret Service” i inne.
*
Książka ma przede wszystkim charakter naukowy i jako taką pozycję wysoko ją oceniam. Nie tylko czerpie z bieżącego stanu badań, lecz także poszerza ich zakres. Autorka wykonała ogromną pracę, drobiazgowo analizując obszerny materiał i przekonująco pokazując przemiany sposobu, w jaki polskie czasopisma zajmujące się grami komunikowały się ze swoimi czytelnikami. Sądzę równocześnie, że ta pozycja ma szansę, ze względu na swój temat i relatywnie przystępny język, spełnić też funkcję publikacji popularnonaukowej, która mogłaby dotrzeć także do współczesnych hobbystów zajmujących się historią gier.
Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Filiciaka
Najwspanialsza koszykarska liga świata ma już 75 lat! Przeżyj wielkie święto NBA, wczytując się w kronikęrozgrywek, pełną anegdot i statystyk, zilustrowaną ponad 150 archiwalnymi zdjęciami. To album, któryprzypomni ci o najlepszych zawodnikach, legendarnych spotkaniach i wielkich aferach.Jak wyglądał pierwszy mecz zawodowej koszykówki pomiędzy New York Knicks i Toronto Huskies? Dlaczegoograniczono czas na oddanie rzutu do 24 sekund? Z jakiego powodu w końcówce lat 70. Finały NBA byływ USA nadawane tylko z odtworzenia? Poznaj odpowiedzi na nurtujące pytania i przeczytaj o legendarnychpojedynkach Wilta Chamberlaina z Billem Russellem, niezapomnianej rywalizacji Larry'ego Birda z MagikiemJohnsonem oraz kosmicznej ekipie Chicago Bulls z Michaelem Jordanem.Odkryj też kontrowersyjne i mroczne oblicze ligi: wczesne problemy z rasistowskim fanatyzmem, skandal zobstawianiem meczów czy tragiczną śmierć Lena Biasa zaraz po drafcie.75 lat NBA. Ilustrowana historia najlepszej koszykarskiej ligi świata to unikalne kompendium wiedzy odzamierzchłych czasów, kiedy NBA była jeszcze cyrkiem objazdowym, aż do wielomiliardowego biznesu, jakimstała się dzisiaj. To książka idealna dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o ukochanej koszykówcei poznać historie, o których nie miał pojęcia.
Zbiór niezwykle atrakcyjnych splotów szydełkowych: wzory ażurowe i koronkowe, filety, motywy, sploty irlandzkie i tunezyjskie (afgańskie) oraz wzory do obrębiania.
Ta książka to obowiązkowa pozycja dla każdego, komu sprawia przyjemność robienie na drutach. Krótko omówiono w niej podstawowe czynności, m.in. w jaki sposób nabierać oczka, zrobić próbkę, dodawać i odejmować oczka oraz łączyć i wykańczać dzianinę. Książka przede wszystkim zawiera ogromny zbiór niezwykle ciekawych wzorów: ściegi z oczek prawych i lewych, z fakturą i kolorem, wzory ażurowe, warkocze, ściągacze i ściegi pochodne, a także wzory do wykańczania krawędzi. Wszystkie wzory zostały przystępnie objaśnione i pięknie ilustrowane. Poradnik idealny nie tylko na długie, zimowe wieczory...
An intimate tour of quintessential Provencal style, featuring chic homes and interior details inspired by this picturesque region
Thirty years after Peter Mayle documented his farmhouse renovation in bestseller A Year in Provence, the French southeast continues to seduce interior design devotees. But the era of colorful rusticity and shabby chic has since been replaced by a far more nuanced approach in line with contemporary tastes and needs. Provence Style showcases this new direction, featuring Shauna Varvel’s eighteenth-century Rhône valley farmhouse—Le Mas des Poiriers—as an exemplar.
Named for the working pear orchard on the grounds, the property was reimagined by Varvel and noted local architect Alexandre Lafourcade, who transformed an outdated structure into a luxurious and contemporary expression of Provençal style. Alexandre’s mother, renowned landscaper Dominique Lafourcade, designed the extensive gardens.
With her exquisite home serving as an archetypal starting point, Varvel goes on to explore the architectural and interior elements that are part of the reinvented Provençal aesthetic. Featuring a selection of homes created by noted interior designers, Provence Style beautifully illustrates the textures, furnishings, fabrics, color pairings, motifs, and accents that define each area, from kitchens, living spaces, bedrooms, and bathrooms to garden terraces and courtyards.
Ta księga jest gigantyczna, jest wielka, jest ogromna i co najważniejsze zdradza nie byle jaką tajemnicę: jak rysować zabawne, intrygujące, pełne życia postacie z kreskówek.To wyczerpujący poradnik, w którym Christopher Hart mistrz komiksu odsłania tajniki dobrego rysunku. Jasne wskazówki pomagają pewną ręką tworzyć różnorodne postacie: od postaci ludzi i zwierząt w stylu kreskówek retro po śmieszne roboty i fantastyczne stworzenia. W książce znajdują się także rozdziały poświęcone kostiumom postaci, szkicowaniu, kompozycji i rysowaniu tła. To idealny poradnik dla każdego, kto chce nadać swym pracom profesjonalny charakter i dowiedzieć się, jak tworzą zawodowcy.Dzięki jasnej narracji, pomocnym modelom i praktycznym wskazówkom poczujesz, jakbyś miał przy sobie eksperta i mentora.
Nie sposób zrozumieć istoty szachów, nie spojrzawszy na nie oczami Capablanki.Michaił BotwinnikOto drugi (i ostatni) z klasycznych podręczników gry szachowej autorstwa trzeciego mistrza świata uważanego za większość znawców szachów za największy talent w dziejach królewskiej gry. Podobnie jak w swoje wcześniejszej książce Nauka gry w szachy (Wydawnictwo RM 2021) Capablanca przedstawił tu, w typowy dla siebie, lakoniczny i elegancki sposób, praktyczne zalecenia, dotyczących różnych elementów i aspektów prowadzenia walki na szachownicy. Obydwie wspomniane publikacje uzupełniają się wzajemnie tworząc spójną całość i mimo upływu wielu lat, nie straciły nic ze swojej wartości, nadal będąc najodpowiedniejszą lekturą dla tych, którzy chcieliby poznać i zrozumieć najważniejsze elementy szachowej strategii i taktyki, nie grzęznąc przy tym w gąszczu zawiłych i skomplikowanych przykładów.Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in. poniższe:zasady i cel gry, ruchy i charakterystyka poszczególnych bierek szachowych;cenne, praktyczne rady, jak szybko dorównać i przewyższyć innych szachistów;podstawowe zasady rozgrywania szachowych debiutów.Jos Ral Capablanca (18881942) uważany jest za jednego z najwybitniejszych szachistów w historii, niezrównanego wirtuoza gry pozycyjnej. Tytuł mistrza świata zdobył w 1921 roku, pokonawszy jego wieloletniego posiadacza Emanuela Laskera. Cieszył się wtedy sławą niezwyciężonego, gdyż na swojej drodze do tej godności przegrał zaledwie kilka partii turniejowych. Po niespodziewanej porażce w meczu z Aleksandrem Alechinem w 1927 roku nie zdołał odzyskać szachowego tronu (m.in. dlatego, że Alechin odmawiał udzielenia mu rewanżu), lecz aż do wybuchu drugiej wojny światowej pozostawał w ścisłej czołówce arcymistrzów.
Odkryj nowe przygody Frigiela i Fluffy'ego w dalekich Odległych Lądach, najbardziej tajemniczej i nieprzyjaznej krainie uniwersum Minecrafta!Choć Frigiel i Thales zwyciężyli w wielkim turnieju Alramy, nie otrzymali czarodziejskiego stołu, który miał być główną nagrodą. Bardzo go potrzebują, aby pomóc Nassyńczykom wyzwolić Raqmu spod jarzma Indygo oraz uwolnić Abla, który jest tam więziony! Liczą na to, że zadanie ułatwią im czarodziejskie księgi, które spodziewają się znaleźć u lgi. Lecz czy to wystarczy, by stworzyć Armię Kłów?Tymczasem Alicja zdołała wreszcie odszyfrować tajemnicze dzieło podsunięte jej przez Zema. Teraz musi odnaleźć przyjaciół, aby ich przestrzec Oto wielka kapłanka szuka bram Kresu, by do odległych krain wprowadzić POŻERACZA.Magia jest w niebezpieczeństwie!
Wielu fanów Minecrafta chce się nauczyć rysować tak jak graficy ich ulubionej gry. Ten zeszyt ćwiczeń to 96 stron pokrytych specjalną dwukolorową siatką, na której możesz ćwiczyć rękę w szkicowaniu minecraftowych kształtów. Krótki wstęp podpowiada, jak się do tego zabrać. Przykładowe rysunki rozrysowano krok po kroku i pokazano, w jaki sposób łączyć ze sobą bloki uniwersum Minecrafta. Dzięki temu zrozumiesz zasady rządzące perspektywą, a wtedy nic cię nie powstrzyma przed tworzeniem własnych modeli Na niezliczone sposoby, tak samo jak w grze!
In 2005, childhood friends Matt Gibberd and Albert Hill set out to convince people of the power of good design and its ability to influence our wellbeing. They founded The Modern House - in equal parts an estate agency, a publisher and a lifestyle brand - and went on to inspire a generation to live more thoughtfully and beautifully at home.
As The Modern House grew, Matt and Albert came to realise that the most successful homes they encountered - from cleverly conceived studio flats to listed architectural masterpieces - had been designed with attention to the same timeless principles: Space, Light, Materials, Nature and Decoration.
In this lavishly illustrated book, Matt tells the stories of these remarkable living spaces and their equally remarkable owners, and demonstrates how the five principles can be applied to your own space in ways both large and small. Revolutionary in its simplicity, and full of elegance, humour and joy, this book will inspire you to find happiness in the place you call home.
Juventus utterly dominates the Italian game. Home to some of the biggest names in sport, it has won title after title, trophy after trophy. However, parallel to the success and myth, there's a murkier reality. For one hundred years the club and its billionaire owners, the Agnelli family, have been synonymous with match-fixing, doping, political chicanery and more. While La Vecchia Signora remains Italy's best-supported team, it's also its most despised.
Juve! charts the story of Italy's great sporting dynasty, chronicling the triumphs and tragedies of the Agnellis, and of the icons - Boniperti, Del Piero, Ronaldo - who have been their sporting emissaries for almost a century. The pride of Italy or its dark heart? Footballing colossus or vanity project? With this unique institution, as with so much about life in Italy, things are seldom black and white...
Ta piękna publikacja zaprasza dzieci w wieku od 4 do 9 lat do odkrycia niezwykłej magii sztuki składania papieru. Oto 50 twórczych pomysłów na modele zabawek, dekoracji i innych przedmiotów, jakie można stworzyć składając po prostu kartkę papieru!Wzory ulubionych przez dzieci modeli ułożone są tematycznie: dekoracje (na przykład motyl, który porusza skrzydełkami, lub wianki), ozdoby (jak pudełko z papieru, jakże praktyczne do opakowania prezentu, czy róże, którymi można udekorować kapelusz), samoloty (najróżniejsze modele samolotów, które naprawdę latają), zabawki (na przykład pacynki lub kula wodna, która sama się napełnia), zwierzęta (na przykład żaba, która skacze, kiedy naciśnie się na nią palcem). Pięćdziesiąt twórczych propozycji, z których każda jedna omówiona jest na dwóch do czterech stron książki. Wzory opisane są w przyjazny i przystępny sposób, nawet najmłodsi artyści będą mogli wykonać papierowe dzieła bez pomocy rodziców: klarownym opisom towarzyszą zdjęcia i rysunki ilustrujące etapy wykonania modeli.Książka Origami. Papierowe cudeńka jest doskonałą inicjacją do pasjonującej sztuki składania papieru, która wiele lat temu dotarła do Europy z Japonii. Pozwoli dzieciom i rodzicom, wspólnie spędzić czas w aktywny i twórczy sposób.Książka proponuje równocześnie gotowe scenariusze na zajęcia plastyczne w przedszkolu lub w klasach początkowych szkoły podstawowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?