Podręcznik dla klasy 4 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści.Zagadnienia przedstawiono w czterech rozdziałach:- lekcje z aplikacjami,- lekcje w sieci,- lekcje ze Scratchem- lekcje z arkuszem.Tematy zajęć nawiązują do codziennych problemów oraz innych przedmiotów. Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.Uczeń w klasie 4 pracuje z:- edytorem tekstu (m.in. redaguje teksty o różnym charakterze, łączy tekst z grafiką, tworzy, ilustruje i formatuje tabelę),- edytorem grafiki online (m.in. rysuje, modyfikuje zdjęcia i rysunki, łączy tekst z grafiką),- arkuszem kalkulacyjnym (m.in. tworzy i analizuje zestawienia, tworzy wykresy),- programem prezentacyjnym (tworzy wieloslajdową prezentację zawierającą grafikę, animacje i dźwięk),- wyszukiwarką (wyszukuje tekst i grafikę),- programem Scratch (m.in. tworzy multimedialny słownik z dźwiękiem).
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności.Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje jak korzystać z nowych technologii.Uczeń w klasie ósmej dowie się, jak:zbudować dokument HTML;formatować tekst w dokumencie HTML;napisać program w Pythonie;wykorzystywać funkcje do obliczeń w Pythonie;utworzyć prosty kalkulator matematyczny;tworzyć tabelę przestawną;narysować drzewo binarne;co to jest pseudolosowanie i liczby pseudolosowe;tworzyć takie fraktale, jak płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego;co to jest rzeczywistość rozszerzona.Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami.Działy w podręczniku:1. Lekcje z HTML-em2. Lekcje programowania3. Lekcje z danymi4. Lekcje z modelami5. Lekcje z mobilnym internetem
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów – to sprawdzone rozwiązanie!Uczeń w klasie piątej nauczy się pracować:z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. analizuje dane i tworzy wykresy liniowe);z programem prezentacyjnym (tworzy prezentację, wstawia animację do niej);w sieci (zakłada konto pocztowe, korzysta z forów dyskusyjnych, czatów, komunikatorów);z edytorem dźwięku i edytorem wideo;wyszukiwać informacje w internecie;programować w Scratchu (m.in. projektuje grę).Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami.Lekcje zawierają listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika, zadania.Rozdziały w podręczniku :Lekcje z obrazkami,Lekcje w sieci,Lekcje z multimediami,Lekcje ze Scratchem,Lekcje z globusem.Po każdym rozdziale jest podsumowanie najważniejszych informacji. Podręcznik łagodnie wprowadza w świat programowania, jest przyjazny w pracy zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?